ja dat zal zeker wel in je voordeel werken, maar dan nog moet je maar net al die motor-gerelateerde vragen ook weten. Ik geloof ook niet dat inzicht echt helpt, het is meer gewoon regeltjes uit je hoofd lerenquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:57 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
eitje, eerste keer. Rijd al 7 jaar 150k+ met de auto, dus die verkeersregels en vooral dat inzicht is er wel.
Welkom bij je nieuwe verslavingquote:Op zondag 3 mei 2009 19:20 schreef RiKe het volgende:
Deze week bellen voor lessen!
Vandaag besloten om het te gaan doen
Bij mij is die 55,-quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:41 schreef fs180 het volgende:
Natuurlijk kan dat, gewoon even aangeven dat je eerst even wilt proberen en dus niet weet of je verder wilt ermee. Vaak is de eerste les gratis.
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:53 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij mij is die 55,-
En ook hier gaat het nog om een proef les.
Maargoed hij zei al dat als ik het erg goed oppakte, ik zelfstandig terug mocht rijden![]()
Komt denk ik mede omdat ik mijn auto rijbewijs al pas 2 jaar heb
van mijn instructeur mocht ik ook de 2de les al meteen zelf naar de parkeerplaats rijden ondanks dat ik nog nooit auto of brommer had gereden... Ik denk niet dat een autorijbewijs er veel mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:53 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij mij is die 55,-
En ook hier gaat het nog om een proef les.
Maargoed hij zei al dat als ik het erg goed oppakte, ik zelfstandig terug mocht rijden![]()
Komt denk ik mede omdat ik mijn auto rijbewijs al 2 jaar heb
feli!quote:Op maandag 11 mei 2009 14:46 schreef Twpk het volgende:
Vanmorgen naar vanuit Groningen naar Zwolle getuft om m'n theorie te halen....in Groningen kon ik pas in juni...
Gehaald..mag ook wel, heb het tenslotte al 2 keer eerder gehaald
Ik denk dat hij hem heeft laten verlopenquote:Op maandag 11 mei 2009 15:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
feli!![]()
maar twee keer eerder, hoe zit dat?
Brommer en autoquote:Op maandag 11 mei 2009 15:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
feli!![]()
maar twee keer eerder, hoe zit dat?
Genoeg oefenen en dan gaat dat ook als vanzelfquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Opschakelen is een makkie, maar terugschakelen en remmen en de bocht nemen...is kuten mijn maat 47 werkt ook tegen.
Ja ik heb B rijbewijs al ruim 2 jaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:13 schreef Wisheh het volgende:
Ik moet nog beginnen met lessen maar 16 uur lijkt me echt te veel. Je hebt denk ik wel B rijbewijs? Denk dan rond de 8 uur eerder in de buurt komt.
Moet je dat vooraf bepalen dan ofzo? Lessen bijkopen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:34 schreef Johnns het volgende:
[..]
Ja ik heb B rijbewijs al ruim 2 jaar.
Heb nog 9 uur les in mijn pakket zitten, en zie er eigenlijk niet veel in om nog 7 uur bij te kopen.
Bij veel rijscholen heb je de mogelijkheid om lessen in een pakket aan te schaffen wat dan voordeliger is dan losse lessen. Misschien is dat hier ook het geval?quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:07 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Moet je dat vooraf bepalen dan ofzo? Lessen bijkopen.
Is dan toch veel handiger om na elke les te betalen
Ach, als je toch een motor laat vallen dan kan je het t beste nu doenquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:34 schreef ForumGek het volgende:
Ik merk dat ik moeite heb met oefeningen waarbij je met je koppeling moet spelen. Half draai kan ik namelijk wel goed, maar langzame slalom gaat stukken minder. Ook 1 keer motor om laten vallen bij wegrijden uit parkeervak, ging te langzaam en nam de bocht wat te scherp. En had er niet op gelet om de juiste voet aan de grond te houden, stom stom stom !![]()
succes!quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:16 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb om 6 uur mijn laatste rijles, vrijdag om 10.45 examen. Dit word de 2e poging![]()
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:13 schreef Sequencial het volgende:
Vrijdag eindelijk (na vakantie en vanwege de openingstijden van de gemeente) m'n nieuwe rijbewijs mét A ophalen![]()
Gaan we zeker eens doen deze zomer!quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef Neo_ het volgende:
Tijd voor de minimeeting-met-koffie-nu-wel-warm !!
Jammer dat de grote motorbeurzen alweer geweest zijn. Ik heb een pak van Büse, leuk, sportief, tot nu toe goed en zeeer betaalbaar!quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:08 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Gaan we zeker eens doen deze zomer!![]()
...
. En dan moet er nog wat fatsoelijke kleding bij. Helm, laarzen en handschoenen heb ik al zelf, kleding heb ik nu nog te leen (en is net een maatje te klein).
Ik heb het ff nagekeken:quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:33 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie (gehad) op de weg (voor AVD dus) voor het examen?
Rijschool vertelde mij dat men men gemiddeld 16 weglessen nodig heeft voor AVD, maar zelf vond ik dit vrij veel.
AVB heeft me 8,5 uur les gekost.
Ik hoor het graag
lessen van een uur ging ik van uit.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:36 schreef Neo_ het volgende:
Een *aantal* lesuren is niet interessant zolang er niet bij gemeld wordt hoe *lang* deze lessen duren
één les van 8 uur kan voloende zijn tegen over bv 12 lessen van 0,5 uursnap je?
Ik moet de 26ste voor het eerst!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:46 schreef Elwood1802 het volgende:
Over 9 uurtjes weer examen, moet het nu toch eens halen. Wil rijden
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:46 schreef Elwood1802 het volgende:
Over 9 uurtjes weer examen, moet het nu toch eens halen. Wil rijden
Da's inderdaad jammer, niet te enthousiast door de bochten dan maarquote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:48 schreef Elwood1802 het volgende:
GESLAAAAGD
Weer viel mee, het was droog en de weg was ook zo goed als droog.
Vanmiddag naar het stadhuus kijken of mijne al binnen is
Woehoe, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:48 schreef Elwood1802 het volgende:
GESLAAAAGD
Weer viel mee, het was droog en de weg was ook zo goed als droog.
Vanmiddag naar het stadhuus kijken of mijne al binnen is
wtf, dat duurt hier gewoon 5 werkdagenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:45 schreef Elwood1802 het volgende:
Maandag dus aanvragen en dan dinsdag ophalen
Jupquote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:47 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Theorie inmiddels gehaald (als jij diegene was die mijn boek had gekocht)?
Inmiddels andere motorrijder al weer blij gemaakt met het boekjequote:
Goeie rijschool! Ga binnenkort even buurten bij Lennartquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:11 schreef Montelly het volgende:
Montelly
Eerste rijles: 13-05-09
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool : RAS, Spijkenisse
Lesmotor: Honda CBR 500 ABS (>25KW)
![]()
Ja klopt ik was te lui om het nog te wijzigenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Goeie rijschool! Ga binnenkort even buurten bij Lennart
het is trouwens een CBF 500![]()
Ik ga zo met m'n broertje naar leusden, hij heeft daar z'n motor theoriequote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:17 schreef Wisheh het volgende:
Over uurtje op voor me theorie...Ben alleen wel godse moe dus dat is ff minder voor de concentratie. Maar we maken het er het beste van
Dan zie ik je daar welquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:39 schreef arnold-d het volgende:
[..]
Ik ga zo met m'n broertje naar leusden, hij heeft daar z'n motor theorie
Drukker dan in de winter natuurlijk, maar een rijschool zal niet snel geen plek meer voor je hebben, gewoon even bellen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:02 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed dat de zomer periode erg druk is met lessen? Is het verstandig om toch zsm een afspraak te maken (eerst even school afmaken), Lessen zal gaan plaats vinden in Den Haag (waar ik nagenoeg nooit auto rijd).
Maar... je hebt hem toch al een tijdje? Vanwaar de tijd tussen aanschaf en eerste rit?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Net eerste ritje gemaakt op me SRAD, even wennen een kwartier maar daarna ging het snel
ben wel 21quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:51 schreef -Bigguy- het volgende:
En rijden in Den Haag houdt in rijden in Delft, Rijswijk, Voorburg en nog wat daaromheen, ze zijn niet zo stom om je dwars door het drukke Haagse verkeer heen te laten rijden![]()
Rijscholen zat in Den Haag iig, ik heb zelf gereden bij Drive Inn (in de buurt van de Haagse Hogeschool) en ik weet van een vriend van me dat Falke ook wel een goede rijschool is (Rijswijk).
Mijn rijschool schatte mij zonder intest op 5 uur AVB en 5 uur AVD. Al heb ik al een jaar auto-ervaring en heb ik diverse keren motor gereden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:33 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie (gehad) op de weg (voor AVD dus) voor het examen?
Rijschool vertelde mij dat men men gemiddeld 16 weglessen nodig heeft voor AVD, maar zelf vond ik dit vrij veel.
AVB heeft me 8,5 uur les gekost.
Ik hoor het graag
Het 'kantoor' van Drive Inn zit inderdaad onder de haagse, de garage waar de motoren staan is een klein stukje verderop, richting station HS zegmaar, aan de Laak geloof ik. Goede instructeur, beetje kortaf maar wel duidelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:56 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ben wel 21
drive inn zit 'onder' de haagse toch. Dat is praktisch bij mij voor de deur dus ik ben wel benieuwt of het een beetje beviel daar. Falke was ik inderdaad ook tegen gekomen. Ik kijk en vraag voorlopig nog wel beetje rond
Mijn overige 2 wieler ervaring is overigens wel beperkt, af en toe op snorfiets en een paar uurtjes schakelbrommer, daar houd het wel mee op.
verder.. maakt het veel uit of de instructeur in een auto achter je aan rijd of op de motor? en in principe dien je zelf te zorgen voor kleding toch?
Niet gratis, maar ik heb deze gebruikt: http://www.gratistheorie.nl/examen/overzichta.html. Heeft me bij elkaar 3 x 1,30 euro = 3,90 euro gekost, maar heb het hierdoor vervolgens wel in 1x gehaald dus had dat er graag voor over. En afgezet tegen de andere 1000 euro die ik kwijt was voor lessen en examens vind ik dat peanuts. Bovendien liever dat dan een tweede keer dokken voor een theorie-examenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:03 schreef Montelly het volgende:
Jongens weten jullie nog sites waar je gratis theorie examen kan doen/ofennen van 50 vragen. Dus niet de troep waar je voor moet betalen of waar je maar 10 vragen kan doen.
5 uur is niet veel. Vergis je je maar niet in de lage snelheids oefeningen, die zijn veruit de lastigste!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mijn rijschool schatte mij zonder intest op 5 uur AVB en 5 uur AVD. Al heb ik al een jaar auto-ervaring en heb ik diverse keren motor gereden.
Over een paar maanden begin ik. Voertuigbeheersing op lage snelheid is easy-peasy, dingen als noodstop etc. gaan allicht wat moeilijker worden.
Klote, ik ook 7 foutquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:19 schreef Wisheh het volgende:
Knakezooi...7 foutStaat de motor weer 2 weken langer stil in de schuur
Ik wilde net zeggenquote:Op woensdag 20 mei 2009 08:15 schreef Neo_ het volgende:
[..]
5 uur is niet veel. Vergis je je maar niet in de lage snelheids oefeningen, die zijn veruit de lastigste!
Die heb ik met mijn ervaring al onder de knie. Achtjes draaien heb ik al eens geoefend op een 500cc naked, dat gaat vrij soepel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:15 schreef Neo_ het volgende:
[..]
5 uur is niet veel. Vergis je je maar niet in de lage snelheids oefeningen, die zijn veruit de lastigste!
Nee zat op plaats 29. Had me rode werk shirt aan. Maar ik ga denk ik 8 juni weer dat is het eerst volgende examen in Leusden volgens de CBR site.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
Klote, ik ook 7 fout![]()
Zat op stoel 1, jij|?
Heb je al je volgende theorie gereserveerd?
Oke nu verwacht ik wel dat je het in 3 lessen klaart hoor!quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Die heb ik met mijn ervaring al onder de knie. Achtjes draaien heb ik al eens geoefend op een 500cc naked, dat gaat vrij soepel.
Verder zit het in de genen, mijn broer had aan 8 lessen in totaal al genoeg.
Nogmaals, we zullen zien.
Goed geveol he, zo 'los' zelf op de motor, zonder oortje inquote:Op maandag 25 mei 2009 10:52 schreef Sequencial het volgende:
Gisterochtend voor het eerst zelf een rit gemaakt sinds ik 't rijbewijs op zak heb![]()
Mocht de Shadow van de buurman ff mee, lekker getoerd in de zon. Heerlijk!
Yep! En voor het eerst tegemoetkomende motorrijders groeten met 'De Hand', dat heb ik onder het lessen lekker laten zitten maar nu gaat de hand los van het stuur met de vingers omlaagquote:Op maandag 25 mei 2009 11:18 schreef Neo_ het volgende:
Goed gevoel he, zo 'los' zelf op de motor, zonder oortje in
Groeten deed ik onder het lessen ook alquote:Op maandag 25 mei 2009 12:32 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Yep! En voor het eerst tegemoetkomende motorrijders groeten met 'De Hand', dat heb ik onder het lessen lekker laten zitten maar nu gaat de hand los van het stuur met de vingers omlaag
Raar eigenlijk dat "De Groet" geen onderdeel is van het examen, zo zie je de verwarring maar weerquote:Op maandag 25 mei 2009 13:08 schreef Neo_ het volgende:
Ik doe "De Groet" anders, meestal ff vingertje wijzen of echt een handje omhóóg! Omlįįg betekend bij mij: "Pas op, snelheid minderen, controle"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
Zelfde als auto geloof ik. Maar je mag niet zomaar examen doen je moet ook nog AVB halen. Voertuigbeheersing, om pionnen heen slalommen.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:14 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb binnenkort mijn rijbewijs gehaald als het goed is.
En ik wil dan toch voor mijn motorrijbewijs gaan.
Toch wil ik me even informeren wat je allemaal exact moet kunnen in de praktijk, qua voertuigbeheersing etc.
Ik weet niet hoe duur een praktijkexamen van een motor is, maar ik zou het stiekem willen proberen zonder lessen te nemen. Ik weet dat een schakelbrommer niet te vergelijken is...
Toch, als de kosten meevallen wil ik het zeker voor de grap proberen hoe ver ik kom
quote:Op maandag 25 mei 2009 13:21 schreef Sequencial het volgende:
[..]Me stuk gelachen om je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.waar heb je dat vandaan?
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
wta is nou je vraag? of je zwaar mag rijden als je avb haalt op -21 en avd 21+? want jaquote:Op maandag 25 mei 2009 18:23 schreef PeeJie_ het volgende:
ff vraagje, nou word ik eind augustus 21. Op het moment dat ik 21 word ga ik de volgende dag op vakantie voor 2 weken. Graag zou ik van te voren al mijn theorie willen halen en voertuigsbeheersing, maar geld dat dan nog wel voor het "zware" rijbewijs, omdat ik op dat moment geen 21 ben als ik die haal. Theorie lijkt me geen probleem, alleen voertuigbeheersing op je 20ste halen misschien wel. Vorige keer kon de rijschool er zo snel geen antwoord meer opgeven en ik dacht net laat ik het hier eens vragen.. Iemand ervaring ?
Onmeugelijk. Want je AVB en AVD moet je doen op een voertuig uit dezelfde categorie.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
wta is nou je vraag? of je zwaar mag rijden als je avb haalt op -21 en avd 21+? want ja
quote:Het praktijkexamen voor de motor is er in twee categorieėn, een lichte categorie (‘A beperkt’) en een zware categorie zonder beperkingen (‘A’). De examens Voertuigbeheersing en Verkeersdeelneming moet je afleggen in dezelfde categorie.
http://www.cbr.nl/1120.pp
Inderdaad. Ik ga zowel mijn AVB en AVD in dezelfde week doen, net na mijn 21e verjaardag. Het zou minder zijn als ik mijn AVB verpest.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef fs180 het volgende:
Ow, dan is dat laatst veranderdwant eerst gold de regel, op welke je avd doet krijg je je rijbewijs voor.
quote:» Ik ben jonger dan 21 jaar. Mag ik lessen op een zware motor en dan afrijden als ik 21 jaar ben?
Ja, kandidaten mogen lessen volgen op elke motor naar keuze. Je leeftijd op de examendatum en het vermogen van de examenmotor zijn bepalend voor het soort rijbewijs dat je ontvangt als je slaagt.
Nee hoor is de laatste jaren al het zelfde zover ik weet.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef fs180 het volgende:
Ow, dan is dat laatst veranderdwant eerst gold de regel, op welke je avd doet krijg je je rijbewijs voor.
Gewoon ff googlen op 'motorgroet', dan krijg je tig keer deze en geen enkele serieuze 'uitleg'quote:Op maandag 25 mei 2009 20:15 schreef -Bigguy- het volgende:
Me stuk gelachen om je spoilerwaar heb je dat vandaan?
'De Knik' dus bij het stoplicht... Ik bespeur echt een briljante fotoserie voor in het theorieboekquote:Op maandag 25 mei 2009 20:42 schreef fs180 het volgende:
Ow, en de knik ontbreekt, wanneer je naast elkaar staat bij het stoplicht ga je natuurlijk niet uitgebreid zwaaien.
Wheheh, dat filmpje is echt te slecht gewoonquote:Op maandag 25 mei 2009 22:23 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Gewoon ff googlen op 'motorgroet', dan krijg je tig keer deze en geen enkele serieuze 'uitleg'![]()
[..]
'De Knik' dus bij het stoplicht... Ik bespeur echt een briljante fotoserie voor in het theorieboek
Hierbij alvast de video-versie: http://video.google.com/videoplay?docid=7560617867776509488
Mijn godquote:Op maandag 25 mei 2009 22:23 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Gewoon ff googlen op 'motorgroet', dan krijg je tig keer deze en geen enkele serieuze 'uitleg'![]()
[..]
'De Knik' dus bij het stoplicht... Ik bespeur echt een briljante fotoserie voor in het theorieboek
Hierbij alvast de video-versie: http://video.google.com/videoplay?docid=7560617867776509488
Helaas en bedanktquote:Op maandag 25 mei 2009 21:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Onmeugelijk. Want je AVB en AVD moet je doen op een voertuig uit dezelfde categorie.
[..]
Jongens hij is binnen hoorquote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:54 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ik moet de 26ste voor het eerst!
Heb je nog tips voor me? Wat deed je de eerste keer fout?
Ik rijd wel echt als een motor, dus snel optrekken goed kijken etc etc.
Het heeft geholpen, ben geslaagd! Rintje Ritsma ook, dus die gaat binnekort ook op de openbare weg rijden ipv circuit!quote:
Netjes!quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:44 schreef KleinVosje het volgende:
7 oefeningen gedaan, alle 7 in 1 keer helemaal goed![]()
Nope, pas na een jaar, net als je theoriequote:Op donderdag 28 mei 2009 21:21 schreef ukker het volgende:
Ik ga aanstaande dinsdag beginnen met een 2 uur durende intake. Theorie heb ik al binnen, stelde niet zo veel voor. Ik heb nog wel een vraag:
Als je slaagt voor je voertuigbeheersing en je zakt daarna voor het uiteindelijke examen vervalt dan ook je voertuigbeheersingscertificaat of iets dergelijks?
Dit had ik van het weekend ook gezien in de folder.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:31 schreef ukker het volgende:
Zag vandaag ook een motorjack en laarzen in de lidl-krant en denk eraan om deze eens te bekijken, voor 't geld hoef je het niet te laten (59,99.. & 24,99)
Iemand misschien ervaring met het merk "Cordura"?
Plaatje:
[ afbeelding ]
Specs:
* Goede zichtbaarheid in het donker door het 3M Scotchlite®-reflectiemateriaal
* CE-protectoren op de schouders en ellebogen
* Temperatuurregulerend door ventilatieopeningen
* Perfecte pasvorm door de verstelbare taillegordel
* Met verbindingsrits voor alle gangbare motorbroeken
* Verschillende maten
* 25% korting
* Van 79.99, voor
Plaatje:
[ afbeelding ]
Specs:
* Per paar
* Stevige lederen laars met scheen- en enkelbescherming
* Water-en winddicht; ademend dankzij Tex-membraan
* Voering en binnenzool van ademend Mesh
* Geprofileerde, slijtvaste TPR-zool
* Bovenmateriaal: o.a. leder
* Verschillende maten
* 37% korting
* Van ¤ 39.99, voor
Doen ! Gewoon passen, en zeker daarna die van de Lidl even uitproberen, misschien zit die wel veel beter. Je weet maar nooit. Ik ben zelf bij Motoport geweest (in Leek welliswaar), en daar hebben ze echt heel veel motorkleding, van verschillende merken in verschillende prijsklassen. Kijk eens op motoport.nl, misschien is er ook eentje bij jou in de buurt, vind het personeel erg deskundig en vriendelijkquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:53 schreef ukker het volgende:
Thanks voor het advies, ga morgen wel even naar de motorzaak in de buurt en wat passen, dan ff naar de lidl dinsdag kan ik wat vergelijken en dan kan ik nog altijd zien wat ik doe. Wil opzich ook wel een beetje een middenweg en 400 euro vind ik ook iets te ver gaan..
Die jas heb ik ook voor als 't regent / winter etc. Wel andere kleur, maar prima jasquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:59 schreef ForumGek het volgende:
Vandaag mezelf getrakteerd op wat motorkadootjes.
Jas:
[ afbeelding ]
Handige jas met 2 uitritsbare delen, zo kan je van de jas een:
- zomerjas maken (alles eruit)
- regenjas, er zit een membraan ingeritst die al het water buiten houdt.
- winterjas, waterdichte membraan + wintervoering erin ritsen.
Ook zitten er veel reflectoren aan en heb je de mogelijkheid om er een Vision vest aan vast te maken (voorbereidingen zitten er al op).
[ afbeelding ]
Hij ziet er zo een beetje suf uit, maar staat echt heel stoer.
En handschoenen, met Gore-tex, zijn niet volledig van leer, bovenkant is van textiel:
[ afbeelding ]
Nooit gebruikt dusquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die jas heb ik ook voor als 't regent / winter etc. Wel andere kleur, maar prima jas.
Jawel jawel jawel, ik heb wel eens gereden als 't <12 graden wasquote:
Motoport is idd een prima winkel, hier in de buurt van Den Haag zit er een in Wateringen. Ik heb alleen een helm laten bestellen en die hebben ze na... ik gok nu anderhalve maand nog steeds niet, en niks laten horen. Dat vind ik dan weer geen service maargoed ik werd ook geholpen door een puistenkop met 0 verstand geloof ik.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Doen ! Gewoon passen, en zeker daarna die van de Lidl even uitproberen, misschien zit die wel veel beter. Je weet maar nooit. Ik ben zelf bij Motoport geweest (in Leek welliswaar), en daar hebben ze echt heel veel motorkleding, van verschillende merken in verschillende prijsklassen. Kijk eens op motoport.nl, misschien is er ook eentje bij jou in de buurt, vind het personeel erg deskundig en vriendelijk.
ik zou uitgaan van ongeveer 1.000 euro, als je alle examens in 1x haalt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat kost het ongeveer om een motorrijbewijs te halen. Voor iemand die nooit scooter gereden heeft?
Moet straks misschien elke dag Utrecht - Amsterdam doen, dat lijk me een stuk prettiger op de motor, aangezien ik het in 2008 ook heb gedaan en toen elke dag anderhalf uur bezig was.
1000 eypo's is wel erg optimistisch. gemiddeld 1500 zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:34 schreef Johnns het volgende:
[..]
ik zou uitgaan van ongeveer 1.000 euro, als je alle examens in 1x haalt.
Gewoon even informeren bij wat rijscholen in de buurt. Prijzen kunnen erg verschillen, maar als je twee rijscholen met goede prijs / kwaliteit (check cbr voor het slagingspercentage) vind, gewoon twee maal een proefles aanvragen en dan geven de instructeurs zelf aan hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat kost het ongeveer om een motorrijbewijs te halen. Voor iemand die nooit scooter gereden heeft?
Moet straks misschien elke dag Utrecht - Amsterdam doen, dat lijk me een stuk prettiger op de motor, aangezien ik het in 2008 ook heb gedaan en toen elke dag anderhalf uur bezig was.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Sequencial het volgende:
Vaste kosten per 1 januari 2009:
Theorie-examen in klassikaal verband: ¤32,45.
Praktijkexamen A Voertuigbeheersing: ¤45,05
Praktijkexamen A Verkeersdeelneming: ¤104,75
Die prijzen zijn alleen wat de kosten bij het CBR zijn, daarop komen nog de kosten van de rijschool.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
![]()
Bij mijn rijschool kost AVD 95 en AVD 240, wat een verschil zeg !dan ben ik al bijna het dubbele verder, en dan zijn de lessen er nog niet bij (38 euro met z'n 2-en per 60 minuten).
Morgen AVB, heb er wel vertrouwen in. Vandaag laatste les gehad en ging wel lekker alleen niet zo veel tips gehad omdat er ook 3 vrouwen in mijn groepje zaten.
Hm da's waar, dat zat er ook nog bij natuurlijk... dus was ik ook meer kwijt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:22 schreef sander89 het volgende:
Die prijzen zijn alleen wat de kosten bij het CBR zijn, daarop komen nog de kosten van de rijschool.
Uur inrijden, afrijden en weer terug naar de rijschool ben je ook zo 2.5/3 uur verder.
Dus super duur is dat ook weer niet als dat allemaal in die prijs zit?
Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!quote:Had je ze niet beter dichter bij elkaar kunnen halen, bijvoorbeeld BE en A tegelijk op het pasje laten "bijschrijven", scheelt weer 41 euro he..
Dat is ook niet zo, het rijksgedeelte van het rijbewijs is 9,50 de rest mogen de gemeenten zelf bepalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:53 schreef AudiS4S5 het volgende:
[..]
Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!
Het gaat me ook niet echt om het geld,(baas betaald toch), maar gewoon om het feit dat de gemeente voor elk rijbewijs gewoon ¤41 vangt.. Ze maken mij niet wijs dat het daadwerkelijk ¤41 kost om dat pasje te fabriceren.
Nu nog droog weer zodat we weer kunnen rijden...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:24 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb een Honda Shadow VT500C uit 1983 gekocht![]()
Nu nog 't schuurtje herinrichten zodat ie daar bij in past...
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:45 schreef ForumGek het volgende:
Tof dat een aantal van jullie al een motor hebben klaarstaan, dat maakt de drang om te slagen alleen maar groter, en dan kan je ook daadwerkelijk regelmatig gaan rijden daarna.
Ik moet het waarschijnlijk op een Vespa P150X uit 1981 gaan doen. Me ouders vertrouwen me nog niet toe op m'n vaders echte motor (Honda CBR 1100 Blackbird).
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanLukt me ook niet altijd
De drang om zelf te gaan rijden kan ik goed weerstaan hoor, wel een aantal keer gaan rijden met mijn motor, alleen dan iemand anders achter het stuur...quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanLukt me ook niet altijd
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
De kans op ongelukken is alleen wat groter, omdat je snelheid hoger is en je sneller op een bepaalde snelheid zitquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
Ja slim is het niet maar heb al aardig wat crossmotor ervaring (weg & offroad) dus weet wel hoe een motor reageert etc.Oja en het is een enduro omgebouwd tot SM dus bijna zelfde als een crosser. En is wel verzekerd alleen niet met mij eropquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
Oooooh, dan is het geen probleem!quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:24 schreef Robin__ het volgende:
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen er op de weg rijden zonder rijbewijs.. als ze je pakken krijg je trouwens gewoon een rij ontzegging waardoor je je rijbewijs de komende tijd niet eens mag halen.. het blijft niet bij een boete.
Ik heb dat destijds van mn auto rijleraar aangenomen.. hij lijkt me niet iemand die dat alleen zegt om je angst in te praten, maargoed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
Niet dus:quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen,
quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:02 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijn
Is Van Buuren met die stippen? Naast Mercuur zo ongeveer?quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Eerste rijles: 12-05-2009
Theorie: Nog onbekend
AVB: 14-07-2009
AVD: onbekend
Rijschool: Van Buuren, Den-Haag
Lesmotor: Honda CB500
hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
volgens mij word 'zonder rijbewijs rijden' en 'zonder rijbewijs bij je te hebben gaan rijden' nogal eens door elkaar gehaald.
mijn eerste les vanmiddag....
... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen, en aangezien we wel samen naar een terrein moesten rijden deed ie dat eerste les toch liever op de motor (en dat lijkt mij persoonlijk ook prettiger dan in een auto zonder mogelijkheid om terug te praten)
volgende poging volgende week donderdag ochtend (eerder kon ik niet)
Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterkquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:18 schreef gias het volgende:
[..]
hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.
met afrijden krijg je de instructies ook vanaf de volgauto.
Reden om met de motor mee te rijden een eerste keer lijkt me meer omdat hij dan beter bij je in de buurt kan blijven.
Mocht er iets gebeuren is hij er zelf met de motor eerder bij om er iets aan te doen.
Je kan wel terugpraten hoor, hij hoort het alleen niet. Gisteren vaak genoeg gedaanquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterk![]()
veel meer als in je oor brullen kan ie toch niet doen.. en aangezien t mn eerste les is moet ik sowieso nog eens even meemaken hoe moeilijk/makkelijk het is om te communiceren tijdens de lessen. het lijkt me een beetje frustrerend dat je in principe niet gelijk terug kan praten/vragen maar dat je het moet onthouden. maarja zal wel loslopen he. volgende week donderdag na de tentamens gaan we t opnieuw proberen.
Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:35 schreef ForumGek het volgende:
Op een gegeven moment kreeg ik wel allemaal storingen door
Whehe, dat is best tof ja. Die dingen staan wel ontiegelijk hard, had daarna echt een paar minuten een piep in m'n oren. En comfortabel zijn ze ook niet te noemen, was bijna bang dat mijn achternaam ging veranderen in Van Gogh toen ik de helm weer af deedquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:25 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"
Thanks hij is in de pocketquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:00 schreef ForumGek het volgende:
-Menn0- : Succes met AVB vanmiddag, komt helemaal goed
Waar heb je hem verzekerd? Ik heb mijn motor bij de KMVN verzekerd en daar is me nooit iets gevraagd ofzo als rijbewijs nummer of dat ik sowieso wel rijbewijs heb. Maar ik wel ook wel op die van mij lessen eigenlijk want hij is gewoon verzekerd. Ben benieuwd of dit mag.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:33 schreef KleinVosje het volgende:
Even een vraagje, misschien dat iemand dat hier toevallig weet
Ik heb gisteren mijn verzekeringspapieren binnen gekregen van mijn motor waarbij ik bij het aanvragen heb aangegeven dat ik nog geen rijbewijs heb (en ik 10 keer heb moeten beloven dat ik niet zal rijden zonder rijbewijs e.d.)
Nu staat dit ook vermeld op de polis en wel op de volgende manier:
========= Geen rijbewijs =========
De verzekering is ook van kracht gedurende de periode dat de
verz. nemer nog niet het rijbewijs bezit doch alleen als:
A. verz. nemer rijles ontvangt resp. op de dag dat praktijkexamen
wordt afgelegd en hij een oproep hiervoor bezit.
B. Geen andere personen worden vervoerd m.u.v. degene die rijles geeft
C. Dit volgens de wettelijke voorschriften plaatsvindt.
Houd dit nou in dat ik mijn rijschool kan opbellen en zeggen/vragen dat ik les wil hebben op mijn eigen motor? Weet iemand wat de wettelijke voorschriften zijn genoemd bij punt C (gaat het hier alleen om zo een blauwe L of nog meer)?
Lijkt me wel leuk om ook eens op mijn eigen motor te mogen rijden
Bron: http://www.verkeerenwater(...)_antwoord/index.aspxquote:Mag ik op mijn eigen motor(scooter)lessen en examen doen?
Dat mag, indien uw motor verzekerd is. Neemt u van tevoren wel contact op met uw verzekeringsmaatschappij of zij akkoord gaan. Met een lesmotor van de rijschool bent u via de rijschool verzekerd; met uw eigen motor niet! Het kan zijn dat uw verzekeringsmaatschappij een andere premie, andere verzekeringsvoorwaarden en een ander eigen risico hanteerd als u een ongeluk krijgt tijdens les of examen. Bedenkt u zich ook dat u zonder rijbewijs A nog niet op uw motor op de weg mag. U mag dus niet op uw motor naar de les of het examen rijden. Verder moet uw motor natuurlijk aan de voertuigeisen voldoen en minimaal 100 km/u kunnen rijden.
Verzekeren is het probleem niet, echter staat er wel in je voorwaarden dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben voor het voertuig (duh) heb je nog steeds vrij weinig aan als jij zonder rijbewijs op een verzekerde motor een ongeluk maaktquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:42 schreef PeeJie_ het volgende:
Heb mijn motor via internet bij unive verzekerd. Ze vroegen of ik EEN rijbewijs heb, die heb ik een B-Rijbewijs, dus heb ik "gewoon" ja gezegd. Papieren opgestuurd gekregen en nu al bijna een jaar op mijn naam staan, geen problemen mee gehad hoor..
Lijkt me trouwens ook wel leuk om op me eigen motor een keer te lessen![]()
Univequote:
Ze moeten mij dus thuis op komen halen en weer thuis brengen begrijp ik hier uit?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:44 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Bron: http://www.verkeerenwater(...)_antwoord/index.aspx
Dat staat bij mij idd ook in de voorwaarden, maar daarbij is bij "Bijzondere voorwaarden" toegevoegd dat ik ook verzekerd ben tijdens lessen en/of examen rijden (zie eerdere post met uitgebreide tekst)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Verzekeren is het probleem niet, echter staat er wel in je voorwaarden dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben voor het voertuig (duh) heb je nog steeds vrij weinig aan als jij zonder rijbewijs op een verzekerde motor een ongeluk maakt
Leuk, ik wist niet dat dat konquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:55 schreef KleinVosje het volgende:
[..]
Dat staat bij mij idd ook in de voorwaarden, maar daarbij is bij "Bijzondere voorwaarden" toegevoegd dat ik ook verzekerd ben tijdens lessen en/of examen rijden (zie eerdere post met uitgebreide tekst)
Ik (nog) niet...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:04 schreef Robin__ het volgende:
[..]
wie heb er wel eens een boete gereden met lessen?
Ja klopt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:12 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Is Van Buuren met die stippen? Naast Mercuur zo ongeveer?
Kutquote:
Die regen had ik vanochtend ook last van, naja, het is gewoon iets beter uitkijken voor putdeksels, lijnen, enz.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:48 schreef ForumGek het volgende:
Straks weer 2 uur praktijkles, merk wel dat ik wat zenuwachtig ben. Vind het best spannend om met de motor de weg op te gaan. Eerste 2 uren waren allemaal in de regen, daar heb ik nu gelukkig geen last van, dat scheelt denk ik heel wat. Kan je de motor een beetje leren kennen qua grip in bochten enzo. In de regen ben je daar toch erg voorzichtig mee, helemaal als het een 1e les is
Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekkenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vandaag voor het eerst met de motor de snelweg opgegaan richting het AVB terrein. Van te voren toch wel wel een gezonde 'spanning' , maar eenmaal op de snelweg was het WOOOWWWW.
Ik dacht de eerste keer op de snelweg ff dat ik eraf zou vallenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:23 schreef KleinVosje het volgende:
Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekkeneen auto is er niets bij iig. Waar ik met de auto wel eens moeite had om op een korte afstand op de juiste snelheid te komen voor het invoegen is dat nu geen probleem meer met de motor
Bijzondere verrichtingen gingen verder ook goed?
Dank jequote:
Da's lekker rap!quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:37 schreef KleinVosje het volgende:
Morgen om 9:30 kan ik het ding ophalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:55 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Da's lekker rap!
Waarschijnlijk dat het daarom ook extra geld kost om zo een ding eerder te versturen naar de gemeente...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de vertraging door wachtlijsten van het CBR heb ik echt geen zin om nog langer te wachten vandaar de versnelde aanvraag. Ik had zelf vast om 18.00 uur een afspraak gemaakt bij de gemeente voor afgelopen dinsdag terwijl ik om 14.55 moest afrijden
Vandaag mooi weer om motor te rijden .... maar helaas mag ik straks weer met de bus + trein om ergens te komen
* KleinVosje denkt nog terug aan de tijd dat je meteen rijbewijs mee kreeg zonder extra kosten...
Heb gisteren nog "even" mijn bromfietscertificaat moeten zoeken omdat ik die kennelijk moest inleveren... Dat ding heb ik sinds 2002 niet meer gebruikt of bij me gehad. (uiteindelijk wel nog ergens gevonden, scheelt weer aangifte doen van verlies o.i.d.)
Bij Soer?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:24 schreef Robin__ het volgende:
Morgen om deze tijd ga ik dan toch echt beginnen
Eerste rijles: 18-06-09
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Drive inn, Den Haag
Lesmotor: Honda ??
![]()
![]()
![]()
We krijgen het druk met zwaaien op de wegquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef Johnns het volgende:
*cheerleaders*
vandaag AVD gehaald!
*meer cheerleaders*
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef Johnns het volgende:
vandaag AVD gehaald!
Nu opzoek naar een mooie motor
quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:33 schreef -Bigguy- het volgende:
Komt er een auto naast me staan met zo'n echte hagenees erin 'je instructeur is omgepleurd'
Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef Robin__ het volgende:Tof zeg.
Vanochtend eerste les, ging vooral om schakelen en remmen dus.. das wel even wennen, dat je om te stoppen, met al je handen en voeten iig 1 ding tegelijk aan het doen bent![]()
Maandag les 2, 2 uur vermoedelijk samen met iemand die dan ook voor de 2e keer gaatdan ook zelf over de weg. Nu al zin in
maandag verder ook even een zooitje afspraken maken, examen avb zou in principe al over 3,5 week kunnen
(ik heb min of meer vakantie dus tijd zat voor lessen)
Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:04 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?
Met een ander erbij is vet, vooral als je het zelf beter doen dan de ander, daar werd ik altijd erg vrolijk van
De snelle oefeningen: uitwijk/ remmen/ slalom (gaat nog niet lekker, moet niet naar die pionnen kijken, maar doe het automatisch) gaan redelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:23 schreef KleinVosje het volgende:
[..]
Die regen had ik vanochtend ook last van, naja, het is gewoon iets beter uitkijken voor putdeksels, lijnen, enz.
Owja, en natuurlijk grotere kans op het beslaan van je vizierdat is dan wel weer lastiger...
Beetje regen tijdens rijles is ook wel goed denk ik, leer je toch onder begeleiding hoe je daar mee om moet gaan en mocht het regenen bij examen ben je er al mee bekend en weet je er beter mee om te gaanOok na les is het wel fijn dat je niet in paniek hoeft te raken bij een regenbui natuurlijk
[..]
Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekkeneen auto is er niets bij iig. Waar ik met de auto wel eens moeite had om op een korte afstand op de juiste snelheid te komen voor het invoegen is dat nu geen probleem meer met de motor
Bijzondere verrichtingen gingen verder ook goed?
Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:31 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.
Gezellig achterop, vond ik achteraf ook prima hoor, we waren naar het zuiderpark gereden.. Dat had vast wel goedgekomen maar nu na een keertje oefenen zou ik dat met een stuk meer vertrouwen doen als vanochtend
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:28 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaan
Wij oefenden altijd op een parkeerplaats langs de snelweg dus t leek me al niet dat je daar zelf heenging
De (voor)rem indrukken terwijl je langzaam gaat en je stuur scheef doet is ook geen succes trouwensquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]nee
dat leek me ook geen tof plan inderdaad. Volgende keer gingen we wel daarheen had ie het over
![]()
Afslaan bij wegrijden is me eigenlijk niet gebeurt, wel keer met stoppenkneep iets harder in die voorrem dan ik op bedacht was. Kloenk uit
volgens mij liet ik de koppeling ook weer beetje opkomen terwijl ik de rem dr nog op had.. ging ff te snel voor me
Zo'n startknop is wel nieuw voor me
zat al bijna aan t sleuteltje te draaien hehehe
instructeur lijkt me prima kerel verder, wel goede zaak dat ie zn voornaam afkort tot soer trouwenswas er al wat eerder dus stond beetje rond te kijken in zn garage, zn naam gaat dik over de 20 letters in ieder geval
ik zou zeggen... koop een motor maar houdt wel MAXIMAAL 30 dollar achter de hand?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:26 schreef compier het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel graag een motorrijbewijs.. nu is dat niet meteen een probleem.. behalve dat ik eerst een motor moet hebben. het rijbewijs zelf kost me MAXIMAAL 30 dollar ofzo
Misschien krijg je hem wel bij de nieuwe Iphonequote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed amerika,...
motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
nee hoor, iig niet in missouri.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed amerika,...
motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
Daarom heb ik ook een intake les genomen, ff kijken of het klikt tussen mij en de instructeur.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:10 schreef Robin__ het volgende:
Reken uit wat het je bespaard.. voor 40 tientjes korting totaal ga ik me in ieder geval niet binden aan 1 rijschool.
Waar zet jij je helm op!?quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
M'n eerste motor:
Honda Shadow VT500C
Bouwjaar 1983 dus geen wegenbelasting
Canadese uitvoering met kilometers op de snelheidsmeter (ipv mijlen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Me and my Shadow
Heh. Ik had er eerst nog de helm van The Stig opgeplakt maar ja, dan gaat men weer denken dat ik Schumi benquote:
Nice mr. Headlessquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
M'n eerste motor:
Honda Shadow VT500C
Bouwjaar 1983 dus geen wegenbelasting
Canadese uitvoering met kilometers op de snelheidsmeter (ipv mijlen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Me and my Shadow
Ligt eraan, ik heb dinsdag 2 uur proefles gehad, en gekozen om het wel te doen, zo'n pakketquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:03 schreef Thorical het volgende:
Op 11 juli intake les van 2 uur bij Ed Ishak Amsterdam, IJburg
Er wordt en pakket aangeboden van 25 lessen voor ¤ 1199, incl. de 2 praktijk examens losse lessen van een uur kosten 40 ¤.
Moet ik nou voor zo'n pakket kiezen of gewoon losse lessen nemen?
Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:56 schreef Robin__ het volgende:
Ja dat zou de zaken inderdaad veranderen.
Is bij mij dus niet zo (en was met autorijden ook niet zo)
Nee hoor, wat dat betreft geen problemenquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.
Want, waarom twijfel je? Mocht je je instructeur niet zo?
Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...quote:
Ik kwam langs 3 pinautomaten maar er werkten er soms geen een!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:32 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gister ook weer gelest. 3e blokles van 2uur. Langzame slalom KUT halve draai ZWAAR KUT achtje ZWAAR KUT. Iemand nog tips qua langzame slalom en halve draai.
Ik kom aanrijden met ongeveer 2000toeren. Alleen op het moment dat ik de draai neem heb ik veel te weinig snelheid en gaat die motor stotteren en schiet ik rechtdoor. het kan er ook aan ligggen dat ik te bang ben om diep en platter die bocht te nemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
Achtje en halve draai zijn niet zo moeilijk, als je maar optijd de juiste snelheid hebt en de voetrem gebruikt dan is het niet zo lastig. Als je vlak voor het achtje nog moet gaan remmen dan gaat t meestal mis
gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.
De voetrem is ook erg lastig, iets te hard en je staat vrijwel stil. Met de koppeling kan je veel sneller je snelheid aanpassen tijdens de langzame slalomquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:21 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..
Zelf heb ik ze nu ook een half uurtje geprobeerd ofzo..de langzame slalom maar 2x genomen.. maar kwam er wel door.. wat er ook gebeurt gas en voetrem constant houden deed ik (niet veel voetrem trouwens) en tussen ieder pionetje even spelen met de koppeling om m er doorheen te trekken (had er nog geen uitleg over gekregen, hij vond t wel grappig dat ik het deed geloof ik) maar op die manier kwam ik er iig doorheen
Vertel!quote:Ohja en ik ben op een vrij lullige manier 'omgepleurt'![]()
Dat zei mijn instructeur ook altijd idd, dat er bij t examen niet zo streng werd gekeken als je met je motor te hard rijdtquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:27 schreef ForumGek het volgende:
Lekker al die auto's in de bocht inhalen, gedurende de bocht gasgeven, en aan het einde vol erop, ff doortrekken naar de 90 en dan lekker 80 blijven rijden (max. snelheid 70). Ben er blij om dat we buiten de bebouwde kom harder "mogen" rijden.
Morgen rond het middaguur langs de a4?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen weer eens lessen. Weer f*ckin heet, maar wel topcondities qua motor en asfalt
Ik ook, 2 uur lang zelfs. Gelukkig kan ik de ventilatie in mijn jas openzetten, scheelt tenminste nog een beetje...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen weer eens lessen. Weer f*ckin heet, maar wel topcondities qua motor en asfalt
Mooie fiets ! Lijkt veel op mijn lesmotor (Bandig 650), dit is vast ook een 4 cilinder? Die dingen lopen echt zo soepel, heel wat anders dan de AVB motor die ik had (CB 500) !quote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:32 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaan em straks waaschijnlijk worden![]()
Eerst donderdag ff theorie halen zodat ik kan gaan afrijden
Nee pas eind van de middag/ avond. Aan welke kant les jij? De wateringen kant of de overkant (wanneer je weer terugrijdt naar denhaag)quote:Op maandag 29 juni 2009 23:06 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Morgen rond het middaguur langs de a4?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |