Ik heb dat destijds van mn auto rijleraar aangenomen.. hij lijkt me niet iemand die dat alleen zegt om je angst in te praten, maargoed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
Niet dus:quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen,
quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:02 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijn
Is Van Buuren met die stippen? Naast Mercuur zo ongeveer?quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Eerste rijles: 12-05-2009
Theorie: Nog onbekend
AVB: 14-07-2009
AVD: onbekend
Rijschool: Van Buuren, Den-Haag
Lesmotor: Honda CB500
hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
volgens mij word 'zonder rijbewijs rijden' en 'zonder rijbewijs bij je te hebben gaan rijden' nogal eens door elkaar gehaald.
mijn eerste les vanmiddag....
... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen, en aangezien we wel samen naar een terrein moesten rijden deed ie dat eerste les toch liever op de motor (en dat lijkt mij persoonlijk ook prettiger dan in een auto zonder mogelijkheid om terug te praten)
volgende poging volgende week donderdag ochtend (eerder kon ik niet)
Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterkquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:18 schreef gias het volgende:
[..]
hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.
met afrijden krijg je de instructies ook vanaf de volgauto.
Reden om met de motor mee te rijden een eerste keer lijkt me meer omdat hij dan beter bij je in de buurt kan blijven.
Mocht er iets gebeuren is hij er zelf met de motor eerder bij om er iets aan te doen.
Je kan wel terugpraten hoor, hij hoort het alleen niet. Gisteren vaak genoeg gedaanquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterk![]()
veel meer als in je oor brullen kan ie toch niet doen.. en aangezien t mn eerste les is moet ik sowieso nog eens even meemaken hoe moeilijk/makkelijk het is om te communiceren tijdens de lessen. het lijkt me een beetje frustrerend dat je in principe niet gelijk terug kan praten/vragen maar dat je het moet onthouden. maarja zal wel loslopen he. volgende week donderdag na de tentamens gaan we t opnieuw proberen.
Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:35 schreef ForumGek het volgende:
Op een gegeven moment kreeg ik wel allemaal storingen door
Whehe, dat is best tof ja. Die dingen staan wel ontiegelijk hard, had daarna echt een paar minuten een piep in m'n oren. En comfortabel zijn ze ook niet te noemen, was bijna bang dat mijn achternaam ging veranderen in Van Gogh toen ik de helm weer af deedquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:25 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"
Thanks hij is in de pocketquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:00 schreef ForumGek het volgende:
-Menn0- : Succes met AVB vanmiddag, komt helemaal goed
Waar heb je hem verzekerd? Ik heb mijn motor bij de KMVN verzekerd en daar is me nooit iets gevraagd ofzo als rijbewijs nummer of dat ik sowieso wel rijbewijs heb. Maar ik wel ook wel op die van mij lessen eigenlijk want hij is gewoon verzekerd. Ben benieuwd of dit mag.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:33 schreef KleinVosje het volgende:
Even een vraagje, misschien dat iemand dat hier toevallig weet
Ik heb gisteren mijn verzekeringspapieren binnen gekregen van mijn motor waarbij ik bij het aanvragen heb aangegeven dat ik nog geen rijbewijs heb (en ik 10 keer heb moeten beloven dat ik niet zal rijden zonder rijbewijs e.d.)
Nu staat dit ook vermeld op de polis en wel op de volgende manier:
========= Geen rijbewijs =========
De verzekering is ook van kracht gedurende de periode dat de
verz. nemer nog niet het rijbewijs bezit doch alleen als:
A. verz. nemer rijles ontvangt resp. op de dag dat praktijkexamen
wordt afgelegd en hij een oproep hiervoor bezit.
B. Geen andere personen worden vervoerd m.u.v. degene die rijles geeft
C. Dit volgens de wettelijke voorschriften plaatsvindt.
Houd dit nou in dat ik mijn rijschool kan opbellen en zeggen/vragen dat ik les wil hebben op mijn eigen motor? Weet iemand wat de wettelijke voorschriften zijn genoemd bij punt C (gaat het hier alleen om zo een blauwe L of nog meer)?
Lijkt me wel leuk om ook eens op mijn eigen motor te mogen rijden
Bron: http://www.verkeerenwater(...)_antwoord/index.aspxquote:Mag ik op mijn eigen motor(scooter)lessen en examen doen?
Dat mag, indien uw motor verzekerd is. Neemt u van tevoren wel contact op met uw verzekeringsmaatschappij of zij akkoord gaan. Met een lesmotor van de rijschool bent u via de rijschool verzekerd; met uw eigen motor niet! Het kan zijn dat uw verzekeringsmaatschappij een andere premie, andere verzekeringsvoorwaarden en een ander eigen risico hanteerd als u een ongeluk krijgt tijdens les of examen. Bedenkt u zich ook dat u zonder rijbewijs A nog niet op uw motor op de weg mag. U mag dus niet op uw motor naar de les of het examen rijden. Verder moet uw motor natuurlijk aan de voertuigeisen voldoen en minimaal 100 km/u kunnen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |