abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:35:35 #201
87694 Robin__
letitredno
pi_69919364
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
Ik heb dat destijds van mn auto rijleraar aangenomen.. hij lijkt me niet iemand die dat alleen zegt om je angst in te praten, maargoed.

Of het daar verstandiger van word weet ik niet.. maargoed je houd altijd mensen die het toch wel doen. (of onverzekerd)
pi_69930099
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
Niet dus:

Rijden zonder rijbewijs
Wie een motorrijtuig bestuurt zonder een rijbewijs behaald te hebben, pleegt een strafbaar feit en krijgt een proces-verbaal. De rechtbank bepaalt de strafmaat.

Bron: http://www.politie.nl/vra(...)skentekenbewijs.aspx

Vanmorgen 2 uur in de regen rijles gehad, is op de weg toch wel heel anders dan op zo'n terreintje . Hoofd recht houden, putten/weg markeringen ontwijken. Links op de weg, midden van de weg. Bocht in kijken, spiegels + zijkijken + extra zijkijken voor de bocht. En zo zijn er nog wel een aantal zaken op te noemen . Iig nog 12 uren te gaan voor mijn examen...
Fingerspitzgefühl
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:20:34 #203
87694 Robin__
letitredno
pi_69942765
volgens mij word 'zonder rijbewijs rijden' en 'zonder rijbewijs bij je te hebben gaan rijden' nogal eens door elkaar gehaald.

mijn eerste les vanmiddag....

... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen, en aangezien we wel samen naar een terrein moesten rijden deed ie dat eerste les toch liever op de motor (en dat lijkt mij persoonlijk ook prettiger dan in een auto zonder mogelijkheid om terug te praten)

volgende poging volgende week donderdag ochtend (eerder kon ik niet)
pi_69949052
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen,
op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijn
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:50:29 #205
87694 Robin__
letitredno
pi_69950997
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:02 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijn
hoop het niet.. maar die indruk kreeg ik niet, hij had t over 'van het weekend' dus weet niet wat ie gedaan heb, t ging in ieder geval niet lukken

nu weer aftellen vanaf 7 nachtjes
pi_69957197
Eerste rijles: 12-05-2009
Theorie: Nog onbekend
AVB: 14-07-2009
AVD: onbekend
Rijschool: Van Buuren, Den-Haag
Lesmotor: Honda CB500
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_69959633
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Theorie: Nog onbekend
AVB: 14-07-2009
AVD: onbekend
Rijschool: Van Buuren, Den-Haag
Lesmotor: Honda CB500
Is Van Buuren met die stippen? Naast Mercuur zo ongeveer?
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_69959672
Trouwens, weglessen zijn bij mij op een Suzuki bandit 650, 4 stroke en digitale KM en allemaal beveiliging. Zo'n ding loopt echt zo veel soepeler dan een cb500 die ik bij de AVB lessen had, damn !
Fingerspitzgefühl
pi_69965794
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoe beviel de eerste rijles?
pi_69966334
-Menn0- : Succes met AVB vanmiddag, komt helemaal goed
Fingerspitzgefühl
pi_69966926
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
volgens mij word 'zonder rijbewijs rijden' en 'zonder rijbewijs bij je te hebben gaan rijden' nogal eens door elkaar gehaald.

mijn eerste les vanmiddag....

... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen, en aangezien we wel samen naar een terrein moesten rijden deed ie dat eerste les toch liever op de motor (en dat lijkt mij persoonlijk ook prettiger dan in een auto zonder mogelijkheid om terug te praten)

volgende poging volgende week donderdag ochtend (eerder kon ik niet)
hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.
met afrijden krijg je de instructies ook vanaf de volgauto.

Reden om met de motor mee te rijden een eerste keer lijkt me meer omdat hij dan beter bij je in de buurt kan blijven.
Mocht er iets gebeuren is hij er zelf met de motor eerder bij om er iets aan te doen.

Van m'n instructeur hoorde ik's een (sterk) verhaal dat hij een oudere man op les had. Die had hij op het laatste moment nog voor een vrachtwagen moeten wegtrekken. lesser lette gewoon niet op. Was dus ook gelijk zijn laatste les, maar er waren ook meerdere voorvallen geweest.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:28:45 #212
87694 Robin__
letitredno
pi_69967208
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:18 schreef gias het volgende:

[..]

hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.
met afrijden krijg je de instructies ook vanaf de volgauto.

Reden om met de motor mee te rijden een eerste keer lijkt me meer omdat hij dan beter bij je in de buurt kan blijven.
Mocht er iets gebeuren is hij er zelf met de motor eerder bij om er iets aan te doen.
Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterk

veel meer als in je oor brullen kan ie toch niet doen.. en aangezien t mn eerste les is moet ik sowieso nog eens even meemaken hoe moeilijk/makkelijk het is om te communiceren tijdens de lessen. het lijkt me een beetje frustrerend dat je in principe niet gelijk terug kan praten/vragen maar dat je het moet onthouden. maarja zal wel loslopen he. volgende week donderdag na de tentamens gaan we t opnieuw proberen.
pi_69967440
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterk

veel meer als in je oor brullen kan ie toch niet doen.. en aangezien t mn eerste les is moet ik sowieso nog eens even meemaken hoe moeilijk/makkelijk het is om te communiceren tijdens de lessen. het lijkt me een beetje frustrerend dat je in principe niet gelijk terug kan praten/vragen maar dat je het moet onthouden. maarja zal wel loslopen he. volgende week donderdag na de tentamens gaan we t opnieuw proberen.
Je kan wel terugpraten hoor, hij hoort het alleen niet. Gisteren vaak genoeg gedaan .

Op een gegeven moment kreeg ik wel allemaal storingen door, en ook een andere rijschool die in de buurt reed (leerlingen werden helemaal verrot gescholden, vond mijn instructeur achteraf ook wel iets te), toen ging ik gewoon met mijn linker hand op mijn hoofd tikken op de kant van het oortje. Kreeg ik reactie terug: "zijn anderen, of boeren hier, die werken ook met RF ofzo".

Hij reed trouwens wel achter mij aan in een busje gisteren, aangezien het weer zo slecht was. Maar hij kroop overal gewoon tussen, zal er ook redelijk dicht op als ik in mijn spiegels keek
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:44:05 #214
87694 Robin__
letitredno
pi_69967722
een helm lijkt me de perfecte plaats voor sarcastische opmerkingen
pi_69968623
Ik vond het wel veel prettiger als de instructeur op de motor was, kan hij je lekker vlot inhalen als dat nodig is en bij een stoplicht kan je ff kletsen zonder dat vervelende oortje, stuk beter te verstaan.

Ik vergat altijd bij welke afslag ik eraf moest en rond Rijswijk heb je er echt belachelijk veel, dus we reden brijwel nooit de route die hij in gedachten had
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:25:46 #216
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_69970566
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:35 schreef ForumGek het volgende:
Op een gegeven moment kreeg ik wel allemaal storingen door
Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_69978789
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:25 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"
Whehe, dat is best tof ja. Die dingen staan wel ontiegelijk hard, had daarna echt een paar minuten een piep in m'n oren. En comfortabel zijn ze ook niet te noemen, was bijna bang dat mijn achternaam ging veranderen in Van Gogh toen ik de helm weer af deed
Fingerspitzgefühl
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juni 2009 @ 17:55:24 #218
159915 -Menn0-
MNO
pi_69979768
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:00 schreef ForumGek het volgende:
-Menn0- : Succes met AVB vanmiddag, komt helemaal goed
Thanks hij is in de pocket
,,/
  zaterdag 13 juni 2009 @ 08:22:21 #219
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_69994115
pi_69994910
Gefeliciteerd
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_69998315
Even een vraagje, misschien dat iemand dat hier toevallig weet

Ik heb gisteren mijn verzekeringspapieren binnen gekregen van mijn motor waarbij ik bij het aanvragen heb aangegeven dat ik nog geen rijbewijs heb (en ik 10 keer heb moeten beloven dat ik niet zal rijden zonder rijbewijs e.d.)

Nu staat dit ook vermeld op de polis en wel op de volgende manier:

========= Geen rijbewijs =========
De verzekering is ook van kracht gedurende de periode dat de
verz. nemer nog niet het rijbewijs bezit doch alleen als:
A. verz. nemer rijles ontvangt resp. op de dag dat praktijkexamen
wordt afgelegd en hij een oproep hiervoor bezit.
B. Geen andere personen worden vervoerd m.u.v. degene die rijles geeft
C. Dit volgens de wettelijke voorschriften plaatsvindt.

Houd dit nou in dat ik mijn rijschool kan opbellen en zeggen/vragen dat ik les wil hebben op mijn eigen motor? Weet iemand wat de wettelijke voorschriften zijn genoemd bij punt C (gaat het hier alleen om zo een blauwe L of nog meer)?

Lijkt me wel leuk om ook eens op mijn eigen motor te mogen rijden
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2009 @ 12:38:31 #222
159915 -Menn0-
MNO
pi_69998436
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:55 schreef PeeJie_ het volgende:
Gefeliciteerd
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 08:22 schreef Sequencial het volgende:
Thnx nu theorie regelen
,,/
pi_69998453
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:33 schreef KleinVosje het volgende:
Even een vraagje, misschien dat iemand dat hier toevallig weet

Ik heb gisteren mijn verzekeringspapieren binnen gekregen van mijn motor waarbij ik bij het aanvragen heb aangegeven dat ik nog geen rijbewijs heb (en ik 10 keer heb moeten beloven dat ik niet zal rijden zonder rijbewijs e.d.)

Nu staat dit ook vermeld op de polis en wel op de volgende manier:

========= Geen rijbewijs =========
De verzekering is ook van kracht gedurende de periode dat de
verz. nemer nog niet het rijbewijs bezit doch alleen als:
A. verz. nemer rijles ontvangt resp. op de dag dat praktijkexamen
wordt afgelegd en hij een oproep hiervoor bezit.
B. Geen andere personen worden vervoerd m.u.v. degene die rijles geeft
C. Dit volgens de wettelijke voorschriften plaatsvindt.

Houd dit nou in dat ik mijn rijschool kan opbellen en zeggen/vragen dat ik les wil hebben op mijn eigen motor? Weet iemand wat de wettelijke voorschriften zijn genoemd bij punt C (gaat het hier alleen om zo een blauwe L of nog meer)?

Lijkt me wel leuk om ook eens op mijn eigen motor te mogen rijden
Waar heb je hem verzekerd? Ik heb mijn motor bij de KMVN verzekerd en daar is me nooit iets gevraagd ofzo als rijbewijs nummer of dat ik sowieso wel rijbewijs heb. Maar ik wel ook wel op die van mij lessen eigenlijk want hij is gewoon verzekerd. Ben benieuwd of dit mag.
pi_69998556
Heb mijn motor via internet bij unive verzekerd. Ze vroegen of ik EEN rijbewijs heb, die heb ik een B-Rijbewijs, dus heb ik "gewoon" ja gezegd. Papieren opgestuurd gekregen en nu al bijna een jaar op mijn naam staan, geen problemen mee gehad hoor..

Lijkt me trouwens ook wel leuk om op me eigen motor een keer te lessen
pi_69998624
quote:
Mag ik op mijn eigen motor(scooter)lessen en examen doen?
Dat mag, indien uw motor verzekerd is. Neemt u van tevoren wel contact op met uw verzekeringsmaatschappij of zij akkoord gaan. Met een lesmotor van de rijschool bent u via de rijschool verzekerd; met uw eigen motor niet! Het kan zijn dat uw verzekeringsmaatschappij een andere premie, andere verzekeringsvoorwaarden en een ander eigen risico hanteerd als u een ongeluk krijgt tijdens les of examen. Bedenkt u zich ook dat u zonder rijbewijs A nog niet op uw motor op de weg mag. U mag dus niet op uw motor naar de les of het examen rijden. Verder moet uw motor natuurlijk aan de voertuigeisen voldoen en minimaal 100 km/u kunnen rijden.
Bron: http://www.verkeerenwater(...)_antwoord/index.aspx
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:49:39 #226
87694 Robin__
letitredno
pi_69998789
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:42 schreef PeeJie_ het volgende:
Heb mijn motor via internet bij unive verzekerd. Ze vroegen of ik EEN rijbewijs heb, die heb ik een B-Rijbewijs, dus heb ik "gewoon" ja gezegd. Papieren opgestuurd gekregen en nu al bijna een jaar op mijn naam staan, geen problemen mee gehad hoor..

Lijkt me trouwens ook wel leuk om op me eigen motor een keer te lessen
Verzekeren is het probleem niet, echter staat er wel in je voorwaarden dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben voor het voertuig (duh) heb je nog steeds vrij weinig aan als jij zonder rijbewijs op een verzekerde motor een ongeluk maakt
pi_69998863
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:39 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Waar heb je hem verzekerd?
Unive
ze vroegen mij of ik een rijbewijs had en heb hier dus maar op geantwoord dat ik nu alleen nog B heb en binnenkort A verwacht te halen. Vandaar die notering
quote:
Ze moeten mij dus thuis op komen halen en weer thuis brengen begrijp ik hier uit?
Welke wettelijke eisen zijn er nog meer als ik een les wil hebben op mijn eigen motor?

Het lijkt me wel leuk om nu al een keer op mijn eigen motor te rijden iig zit een stuk lekkerder dan de lesmotor.

== Edit ==
Dat stukje over verzekering is dus geen probleem aangezien het gewoon op mijn polis staat dat het zou mogen Hier heb ik overigens niet extra voor hoeven te betalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door KleinVosje op 13-06-2009 12:53:52 (Toevoeging stukje over verzekering) ]
pi_69998982
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:49 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Verzekeren is het probleem niet, echter staat er wel in je voorwaarden dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben voor het voertuig (duh) heb je nog steeds vrij weinig aan als jij zonder rijbewijs op een verzekerde motor een ongeluk maakt
Dat staat bij mij idd ook in de voorwaarden, maar daarbij is bij "Bijzondere voorwaarden" toegevoegd dat ik ook verzekerd ben tijdens lessen en/of examen rijden (zie eerdere post met uitgebreide tekst)
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:04:47 #229
87694 Robin__
letitredno
pi_69999271
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:55 schreef KleinVosje het volgende:

[..]

Dat staat bij mij idd ook in de voorwaarden, maar daarbij is bij "Bijzondere voorwaarden" toegevoegd dat ik ook verzekerd ben tijdens lessen en/of examen rijden (zie eerdere post met uitgebreide tekst)
Leuk, ik wist niet dat dat kon had ik dat maar niet geweten dan kan ik straks mn pis helemaal niet meer ophouden (ik woon 'naast' mn rijschool )

Hoe zit het eigenlijk met de verantwoordelijkheid van je instructeur.. bij autorijlessen is de instructeur de wettelijke bestuurder van het voertuig (alles wat jij fout doet, incl boetes, zijn gewoon voor hem) op de motor is vanaf het begin volledig voor je eigen risico toch

wie heb er wel eens een boete gereden met lessen ?
pi_70000146
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:04 schreef Robin__ het volgende:

[..]
wie heb er wel eens een boete gereden met lessen ?
Ik (nog) niet...

Wel heb ik afgelopen donderdag les gehad van een andere instructeur omdat mijn eigen instructeur ziek was.
Deze man hebben we geloof ik wel 5 keer kwijt gereden in 2 uur tijd.
De portofoons werkte niet allemaal, dus slechts 1 van ons (lessers) had maar een oortje in.
Het eerste uur ging goed, toen reed ik voorop, 2e uur reed die andere voorop met oortje in met het volgende als resultaat:

• instructeur kwijt gereden bij een rotonde en vervolgens instructie gekregen om ergens even te stoppen: we stonden bijna midden op een kruispunt te wachten
  • instructeur moest wachten voor rood licht, wederom instructie om ergens te stoppen: via een vreemde bocht ergens op een fietspad uitgekomen en gekeerd waar je eigenlijk niet mocht keren, vervolgens via een zijstraatje weer bij hetzelfde stoplicht uitgekomen waardoor we vervolgens weer de instructeur kwijt waren (hij had groen, wij pas veel later)
  • instructeur was ons weer kwijt wat resulteerde in langzaam rijden over de fietsstrook tussen fietsers door...

Bij de 2e actie stond een parkeerwachter bonnen uit te schrijven en hij had ons ook in de gaten. Geen idee of we hier nog iets over horen ofzo. Ik had weinig keus behalve te volgen aangezien ik niets aan instructies oid kon horen en niet iedereen kwijt kon rijden...

't was wel goed dat de les door kon gaan door deze vervanger al heb ik echter het eerste uur niets bij geleerd (ging goed, geen tips of opmerkingen), tweede uur na wisseling kreeg ik als opmerking dat ik iets vlotter moest rijden en inhalen (wat naar mijn idee vrij lastig is zonder mijn voorganger ook meteen maar in te halen op de snelweg en daardoor iedereen kwijt te rijden).
    Heb in ieder geval geleerd dat ik niet met die andere gast wil gaan toeren
  • pi_70005567
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 00:12 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

Is Van Buuren met die stippen? Naast Mercuur zo ongeveer?
    Ja klopt.
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    pi_70005580
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 10:44 schreef KleinVosje het volgende:

[..]

Hoe beviel de eerste rijles?
    Kut Viel zwaar tegen, vond het wel leuk, maar erg moeilijk. 2e les ging stukken beter.
    pi_70062664
    Straks weer 2 uur praktijkles, merk wel dat ik wat zenuwachtig ben. Vind het best spannend om met de motor de weg op te gaan. Eerste 2 uren waren allemaal in de regen, daar heb ik nu gelukkig geen last van, dat scheelt denk ik heel wat. Kan je de motor een beetje leren kennen qua grip in bochten enzo. In de regen ben je daar toch erg voorzichtig mee, helemaal als het een 1e les is
    Fingerspitzgefühl
    pi_70068198
    Vandaag voor het eerst met de motor de snelweg opgegaan richting het AVB terrein. Van te voren toch wel wel een gezonde 'spanning' , maar eenmaal op de snelweg was het WOOOWWWW.
    pi_70079269
    Vanochtend een rijles gehad die goed ging, vanmiddag nog wat rond gereden en toen kwam het...

een examen (AVD)....

naja, kleine update maar:

Eerste rijles: 21-02-2009
    Theorie: 17-04-2009
    AVB: 26-05-2009
    AVD: 16-06-2009
    Rijschool: Bax Den Bosch
    Lesmotor: Suzuki GSX650 ABS (>25KW)

Motor staat nog braaf te wachten, rijbewijs is al aangevraagd. donderdag zou ik als het goed is het pasje kunnen ophalen en dan eindelijk zelf de weg op

[ Bericht 11% gewijzigd door KleinVosje op 16-06-2009 23:24:28 (iets minder *O* ) ]
    pi_70079514
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 15:48 schreef ForumGek het volgende:
    Straks weer 2 uur praktijkles, merk wel dat ik wat zenuwachtig ben. Vind het best spannend om met de motor de weg op te gaan. Eerste 2 uren waren allemaal in de regen, daar heb ik nu gelukkig geen last van, dat scheelt denk ik heel wat. Kan je de motor een beetje leren kennen qua grip in bochten enzo. In de regen ben je daar toch erg voorzichtig mee, helemaal als het een 1e les is
    Die regen had ik vanochtend ook last van, naja, het is gewoon iets beter uitkijken voor putdeksels, lijnen, enz.
    Owja, en natuurlijk grotere kans op het beslaan van je vizier dat is dan wel weer lastiger...
    Beetje regen tijdens rijles is ook wel goed denk ik, leer je toch onder begeleiding hoe je daar mee om moet gaan en mocht het regenen bij examen ben je er al mee bekend en weet je er beter mee om te gaan Ook na les is het wel fijn dat je niet in paniek hoeft te raken bij een regenbui natuurlijk
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 18:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
    Vandaag voor het eerst met de motor de snelweg opgegaan richting het AVB terrein. Van te voren toch wel wel een gezonde 'spanning' , maar eenmaal op de snelweg was het WOOOWWWW.
    Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekken een auto is er niets bij iig. Waar ik met de auto wel eens moeite had om op een korte afstand op de juiste snelheid te komen voor het invoegen is dat nu geen probleem meer met de motor
    Bijzondere verrichtingen gingen verder ook goed?
    pi_70081343
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 23:23 schreef KleinVosje het volgende:

Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekken een auto is er niets bij iig. Waar ik met de auto wel eens moeite had om op een korte afstand op de juiste snelheid te komen voor het invoegen is dat nu geen probleem meer met de motor
    Ik dacht de eerste keer op de snelweg ff dat ik eraf zou vallen
    Helemaal toen ik een hobbel raakte bij 100 km per uur, ik schrok me helemaal de pleuris
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      woensdag 17 juni 2009 @ 09:51:13 #238
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_70086218
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 23:17 schreef KleinVosje het volgende:
    AVD: 16-06-2009
    Gefeliciteerd!
      woensdag 17 juni 2009 @ 10:24:40 #239
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70087169
    Morgen om deze tijd ga ik dan toch echt beginnen

Eerste rijles: 18-06-09
    Theorie: nnb
    AVB: nnb
    AVD: nnb
    Rijschool: Drive inn, Den Haag
    Lesmotor: Honda ??

pi_70094165
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 09:51 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
    Dank je

Morgen om 9:30 kan ik het ding ophalen, dan met de bus naar huis om de motor op te halen om vervolgens lekker te kunnen rijden
      woensdag 17 juni 2009 @ 13:55:37 #241
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_70094852
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 13:37 schreef KleinVosje het volgende:
    Morgen om 9:30 kan ik het ding ophalen
    Da's lekker rap!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_70097343
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 13:55 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Da's lekker rap!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Waarschijnlijk dat het daarom ook extra geld kost om zo een ding eerder te versturen naar de gemeente...
    Na de vertraging door wachtlijsten van het CBR heb ik echt geen zin om nog langer te wachten vandaar de versnelde aanvraag. Ik had zelf vast om 18.00 uur een afspraak gemaakt bij de gemeente voor afgelopen dinsdag terwijl ik om 14.55 moest afrijden

Vandaag mooi weer om motor te rijden .... maar helaas mag ik straks weer met de bus + trein om ergens te komen

* KleinVosje denkt nog terug aan de tijd dat je meteen rijbewijs mee kreeg zonder extra kosten...

Heb gisteren nog "even" mijn bromfietscertificaat moeten zoeken omdat ik die kennelijk moest inleveren... Dat ding heb ik sinds 2002 niet meer gebruikt of bij me gehad. (uiteindelijk wel nog ergens gevonden, scheelt weer aangifte doen van verlies o.i.d.)
    pi_70101174

vandaag AVD gehaald!

Nu opzoek naar een mooie motor
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70107357
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 10:24 schreef Robin__ het volgende:
    Morgen om deze tijd ga ik dan toch echt beginnen

Eerste rijles: 18-06-09
    Rijschool: Drive inn, Den Haag
    Lesmotor: Honda ??

Bij Soer?
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      woensdag 17 juni 2009 @ 19:59:58 #245
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_70107804
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef Johnns het volgende:
    *cheerleaders*

vandaag AVD gehaald!

*meer cheerleaders*
    We krijgen het druk met zwaaien op de weg Gefeliciteerd!
      woensdag 17 juni 2009 @ 21:03:59 #246
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70110473
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 19:48 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

Bij Soer?
    Ja.

Vertel
    pi_70114598
    Vertel? Ik heb mn rijbewijs gehaald bij Soer in oktober. Aardige man, goeie instructeur. Hij zegt niet zo veel behalve het noodzakelijke en hij kan erg hameren op elk klein foutje dat je maakt maar uiteindelijk profiteer je daar wel van

Hij is wel 1 keer omgevallen bij t stoplicht omdat de (vrouwelijke) lesser tegen hem aan viel...
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      woensdag 17 juni 2009 @ 22:46:02 #248
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70114812
    Ach toch benieuwt he, met autorijleraar destijds ging het niet geweldig hoop niet dat dat weer het geval is, maar daar ga ik verder niet van uit ofzo hoor. Heb m een aantal keer telefonisch gesproken, verder niet.

over 12 uurtjes is het zo ver

En omvallen als er iemand tegen je aan flikkert.. tja dat kan de beste overkomen lijkt me
    pi_70116498
    ja dat was niet zijn schuld natuurlijk. Was wel apart, ik was al doorgereden en ik zag ze nergens meer, en ik had in mn oortje ook niks gehoord. Komt er een auto naast me staan met zo'n echte hagenees erin 'je instructeur is omgepleurd' ik dacht jaaaahoor goeie, t zal wel.

Doorgereden naar de garage en daar kwamen ze uiteindelijk na 5 minuutjes ook aanrijden
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      donderdag 18 juni 2009 @ 00:23:37 #250
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70117844
    hahaha

Zie het al voor me, ado shirt op de hoedenplank en het typische accent woon hier nog niet lang, maar vind het wel een tof accent haha

avb examen bij ado voor de deur? als ik dat haal heb ik zowaar een reden om iets met enige voetbal club te hebben
    pi_70118855
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef Johnns het volgende:
    vandaag AVD gehaald!

Nu opzoek naar een mooie motor

Proficiat en alvast succes met het zoeken naar jouw motor
      donderdag 18 juni 2009 @ 08:46:17 #252
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_70120520
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 23:33 schreef -Bigguy- het volgende:
    Komt er een auto naast me staan met zo'n echte hagenees erin 'je instructeur is omgepleurd'

[ Bericht 63% gewijzigd door Sequencial op 18-06-2009 09:13:41 ]
    pi_70120684
    Dulk
    Eerste rijles: 05-06-09 (inmiddels 3 lessen á 1,5uur gehad)
    Rijschool : De Munck, Zwijndrecht
    Lesmotor: Honda CBF 500 met ABS

afgelopen woensdag (derde les) voor het eerste de snelweg opgegaan, echt helemaal te gek (ik dacht dat ik eraf zou waaien),nu voel je pas de rijwind.

en achtje draaien is ook voor het eerst gelukt

namaste
      donderdag 18 juni 2009 @ 17:32:16 #254
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70138804
    Tof zeg.

Vanochtend eerste les, ging vooral om schakelen en remmen dus.. das wel even wennen, dat je om te stoppen, met al je handen en voeten iig 1 ding tegelijk aan het doen bent

Maandag les 2, 2 uur vermoedelijk samen met iemand die dan ook voor de 2e keer gaat dan ook zelf over de weg. Nu al zin in maandag verder ook even een zooitje afspraken maken, examen avb zou in principe al over 3,5 week kunnen (ik heb min of meer vakantie dus tijd zat voor lessen)
    pi_70139786
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef Robin__ het volgende:
    Tof zeg.

Vanochtend eerste les, ging vooral om schakelen en remmen dus.. das wel even wennen, dat je om te stoppen, met al je handen en voeten iig 1 ding tegelijk aan het doen bent

Maandag les 2, 2 uur vermoedelijk samen met iemand die dan ook voor de 2e keer gaat dan ook zelf over de weg. Nu al zin in maandag verder ook even een zooitje afspraken maken, examen avb zou in principe al over 3,5 week kunnen (ik heb min of meer vakantie dus tijd zat voor lessen)
    Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?
    Met een ander erbij is vet, vooral als je het zelf beter doen dan de ander, daar werd ik altijd erg vrolijk van
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      donderdag 18 juni 2009 @ 18:31:36 #256
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70140547
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 18:04 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?
    Met een ander erbij is vet, vooral als je het zelf beter doen dan de ander, daar werd ik altijd erg vrolijk van
    Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.

Gezellig achterop, vond ik achteraf ook prima hoor, we waren naar het zuiderpark gereden.. Dat had vast wel goedgekomen maar nu na een keertje oefenen zou ik dat met een stuk meer vertrouwen doen als vanochtend
    pi_70142021
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 23:23 schreef KleinVosje het volgende:

[..]

Die regen had ik vanochtend ook last van, naja, het is gewoon iets beter uitkijken voor putdeksels, lijnen, enz.
    Owja, en natuurlijk grotere kans op het beslaan van je vizier dat is dan wel weer lastiger...
    Beetje regen tijdens rijles is ook wel goed denk ik, leer je toch onder begeleiding hoe je daar mee om moet gaan en mocht het regenen bij examen ben je er al mee bekend en weet je er beter mee om te gaan Ook na les is het wel fijn dat je niet in paniek hoeft te raken bij een regenbui natuurlijk
    [..]

De snelle oefeningen: uitwijk/ remmen/ slalom (gaat nog niet lekker, moet niet naar die pionnen kijken, maar doe het automatisch) gaan redelijk.

De langzame oefeningen zoals de langzame slalom en die halve draai gaan zwaar kut ;') maarja was pas me 1e echte les.
    pi_70142419
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 18:31 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.

Gezellig achterop, vond ik achteraf ook prima hoor, we waren naar het zuiderpark gereden.. Dat had vast wel goedgekomen maar nu na een keertje oefenen zou ik dat met een stuk meer vertrouwen doen als vanochtend
    Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaan
    Wij oefenden altijd op een parkeerplaats langs de snelweg dus t leek me al niet dat je daar zelf heenging
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      donderdag 18 juni 2009 @ 19:39:13 #259
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70142744
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 19:28 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaan
    Wij oefenden altijd op een parkeerplaats langs de snelweg dus t leek me al niet dat je daar zelf heenging
    nee dat leek me ook geen tof plan inderdaad. Volgende keer gingen we wel daarheen had ie het over

Afslaan bij wegrijden is me eigenlijk niet gebeurt, wel keer met stoppen kneep iets harder in die voorrem dan ik op bedacht was. Kloenk uit volgens mij liet ik de koppeling ook weer beetje opkomen terwijl ik de rem dr nog op had.. ging ff te snel voor me Zo'n startknop is wel nieuw voor me zat al bijna aan t sleuteltje te draaien hehehe

instructeur lijkt me prima kerel verder, wel goede zaak dat ie zn voornaam afkort tot soer trouwens was er al wat eerder dus stond beetje rond te kijken in zn garage, zn naam gaat dik over de 20 letters in ieder geval
    pi_70143576
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 19:39 schreef Robin__ het volgende:

[..]

nee dat leek me ook geen tof plan inderdaad. Volgende keer gingen we wel daarheen had ie het over

Afslaan bij wegrijden is me eigenlijk niet gebeurt, wel keer met stoppen kneep iets harder in die voorrem dan ik op bedacht was. Kloenk uit volgens mij liet ik de koppeling ook weer beetje opkomen terwijl ik de rem dr nog op had.. ging ff te snel voor me Zo'n startknop is wel nieuw voor me zat al bijna aan t sleuteltje te draaien hehehe

instructeur lijkt me prima kerel verder, wel goede zaak dat ie zn voornaam afkort tot soer trouwens was er al wat eerder dus stond beetje rond te kijken in zn garage, zn naam gaat dik over de 20 letters in ieder geval
    De (voor)rem indrukken terwijl je langzaam gaat en je stuur scheef doet is ook geen succes trouwens .

Tof dat jullie al een eindje moesten rijden voordat jullie bij het oefenterrein zijn. Ik had mijn AVB lessen op een speciaal terrein waar ook de motoren stonden. Daar waren ook alle oefeningen met pionnetjes en goede aanrijdroutes. Had je dus netto meer tijd om de oefeningen te oefenen. Nadeel is alleen dat ik vorige week voor het eerst echt de weg op ben geweest. Dan is die overstap best groot vind ik zelf.

Wel mooi; als een drol de bocht in, en als een raket eruit !
    Fingerspitzgefühl
    pi_70153352
    Vandaag eerste dag gehad op de motor zonder instructeur of andere lessers Echt fijn om zelfstandig rond te rijden

Eerst lekker alleen gaan rijden om mijn motor een beetje te leren kennen en had er al meteen iets van 130km opzitten. Toen ik eenmaal thuis was even gegeten en weer verder gaan rijden met mijn vrouw achterop. Motor rijdt echt super, veel beter dan de lesmotor.
    Heb vandaag meer dan 300km gereden, en dat terwijl ik vanochtend om 11 uur mijn rijbewijs had afgehaald
      vrijdag 19 juni 2009 @ 04:26:50 #262
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_70155003
    Ik wil eigenlijk ook wel graag een motorrijbewijs.. nu is dat niet meteen een probleem.. behalve dat ik eerst een motor moet hebben. het rijbewijs zelf kost me MAXIMAAL 30 dollar ofzo
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_70159216
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 04:26 schreef compier het volgende:
    Ik wil eigenlijk ook wel graag een motorrijbewijs.. nu is dat niet meteen een probleem.. behalve dat ik eerst een motor moet hebben. het rijbewijs zelf kost me MAXIMAAL 30 dollar ofzo
    ik zou zeggen... koop een motor maar houdt wel MAXIMAAL 30 dollar achter de hand?
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      vrijdag 19 juni 2009 @ 10:58:59 #264
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70159517
    Ik vermoed amerika,...

motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
    pi_70159663
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
    Ik vermoed amerika,...

motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
    Misschien krijg je hem wel bij de nieuwe Iphone
    Fingerspitzgefühl
      vrijdag 19 juni 2009 @ 16:53:13 #266
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_70171534
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
    Ik vermoed amerika,...

nee hoor, iig niet in missouri.
    Maar het geld voor een motoris nu het probleem, en mijn vriendin overtuigen dat ik er echt 1 nodig heb!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 19 juni 2009 @ 20:03:25 #267
    97745 Thorical
    finding a way
    pi_70177185
    Op 11 juli intake les van 2 uur bij Ed Ishak Amsterdam, IJburg
    Er wordt en pakket aangeboden van 25 lessen voor ¤ 1199, incl. de 2 praktijk examens losse lessen van een uur kosten 40 ¤.
    Moet ik nou voor zo'n pakket kiezen of gewoon losse lessen nemen?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 20:10:48 #268
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70177436
    Reken uit wat het je bespaard.. voor 40 tientjes korting totaal ga ik me in ieder geval niet binden aan 1 rijschool.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 20:19:29 #269
    97745 Thorical
    finding a way
    pi_70177750
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 20:10 schreef Robin__ het volgende:
    Reken uit wat het je bespaard.. voor 40 tientjes korting totaal ga ik me in ieder geval niet binden aan 1 rijschool.
    Daarom heb ik ook een intake les genomen, ff kijken of het klikt tussen mij en de instructeur.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 20:38:04 #270
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70178439
    ik bedoelde een paar tientjes of 40 euro niet 40 tientjes trouwens.

Ongeacht of het in eerste instantie wel klikt (het moet ook wel heel gek lopen wil je er in de eerste les al achterkomen dat je instructeur toch niet zo aardig is) is die kleine korting het mij niet waard om van te voren even het volledige bedrag af te rekenen. Mocht er ooit wat zijn wil ik gewoon die les af kunnen rekenen en de deur uit lopen, geen gedoe om alles te verrekenen en terug te halen.

Ga er natuurlijk niet vanuit dát het gebeurt, maar ik zou niet willen dat ik daarom bij een instructeur blijf lessen waar ik eigenlijk geen zin meer in heb.
      donderdag 25 juni 2009 @ 12:27:55 #271
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_70354921
    M'n eerste motor:

Honda Shadow VT500C
    Bouwjaar 1983 dus geen wegenbelasting
    Canadese uitvoering met kilometers op de snelheidsmeter (ipv mijlen)

Me and my Shadow
    pi_70356734
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
    M'n eerste motor:

Honda Shadow VT500C

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Me and my Shadow
    Waar zet jij je helm op!?

Leuke motor, hier in de buurt staat er ook eentje
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      donderdag 25 juni 2009 @ 15:25:23 #273
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_70361283
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 13:18 schreef -Bigguy- het volgende:
    Waar zet jij je helm op!?
    Heh. Ik had er eerst nog de helm van The Stig opgeplakt maar ja, dan gaat men weer denken dat ik Schumi ben
      donderdag 25 juni 2009 @ 20:19:44 #274
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70370176
    Net terug van 2e dubbele les.

Net eerst even het verloren vocht weer aangevuld haha

Afgelopen lessen naar parkeerplaats langs de snelweg geweest, ik vermoed daar waar bigguy het ook ever had. Heen rijd je over invoegstrook, terug over de snelweg.

snelle slalom gaat meestal wel goed, wegrijden uit een parkeervak wil rechtsom niet zo soepel als links (wat schijnbaar ongebruikelijk is voor iemand die rechts is) De rem oefeningen vind ik tot op heden toch wel het lastigste.. gaat lang niet altijd even soepel, en als ze dat wel gaan kom ik vaak nog op een meter of 13-14 terecht. precisie stop lijkt me.. als ik dat zo inschat vanuit op de weg rijden redelijk makkelijk

Eind van de les, laatste kwartiertje ofzo nog poging gegaan voor halve draai, rechtsom ging eigenlijk gelijk goed (lucky shot ?) linksom lukte nog niet.. kwam vrij ruim buiten de pionnen. Toen was het tijd om terug te gaan.. waren dit keer maar met zn 2en, ik moest voorop das dan stiekem toch wel een klein beetje tof zo in het zonnetje lekker uitwaaien op een rustige snelweg

zaterdag verder
    pi_70372435
    Ik ben van de week begonnen met lessen!
    Sterkheidsbaas van alles.
      donderdag 25 juni 2009 @ 22:01:54 #276
    146856 Neo_
    I'm the one who knocks
    pi_70373659
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
    M'n eerste motor:

Honda Shadow VT500C

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Me and my Shadow
    Nice mr. Headless

zal lekker touren!
    pi_70375457
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 20:03 schreef Thorical het volgende:
    Op 11 juli intake les van 2 uur bij Ed Ishak Amsterdam, IJburg
    Er wordt en pakket aangeboden van 25 lessen voor ¤ 1199, incl. de 2 praktijk examens losse lessen van een uur kosten 40 ¤.
    Moet ik nou voor zo'n pakket kiezen of gewoon losse lessen nemen?
    Ligt eraan, ik heb dinsdag 2 uur proefles gehad, en gekozen om het wel te doen, zo'n pakket

Het is een hele goede rijschool (Apeldoorn), mensen uit mijn familie hebben er ook wat lessen gehad.

Het argument van de anderen, tja, dat is natuurlijk zo. Maar ik denk dat je binnen de rijschool van instructeur kan wisselen toch? Ik iig. wel...
      donderdag 25 juni 2009 @ 22:56:48 #278
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70376012
    Ja dat zou de zaken inderdaad veranderen.

Is bij mij dus niet zo (en was met autorijden ook niet zo)
    pi_70376606
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 22:56 schreef Robin__ het volgende:
    Ja dat zou de zaken inderdaad veranderen.

Is bij mij dus niet zo (en was met autorijden ook niet zo)
    Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.

Want, waarom twijfel je? Mocht je je instructeur niet zo?
      donderdag 25 juni 2009 @ 23:28:16 #280
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70377284
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 23:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.

Want, waarom twijfel je? Mocht je je instructeur niet zo?
    Nee hoor, wat dat betreft geen problemen maar ik betaal het net zo lief per les als in 1 keer. Geloof dat 2x 12 uur incl exames 40 euro scheelt op het hele pakket + een theorieboek dan (wat ik al had) dus zag er gewoon weinig voordelen in.

Met autorijden hing er op het laatst ook nooit zo'n prettige sfeer in de auto, had daar ook geen pakket maar heb het daar toch afgemaakt dus ja.. dan heb je er nog niets aan, maar vind het gewoon fijner om de mogelijkheid te hebben. Rijschool zit trouwens op 5 min lopen, pin automaat precies halverwege, dus moeite is het ook niet.
    pi_70377804
    In dat geval zou ik gewoon lekker per les betalen, als ik jou was.

Bij mij staan de zaken allemaal toch net iets anders
      vrijdag 26 juni 2009 @ 08:32:03 #282
    160029 Sequencial
    Psychophonic
    pi_70385205
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 23:28 schreef Robin__ het volgende:
    pin automaat precies halverwege
    Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...
    pi_70392314
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 08:32 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...
    Ik kwam langs 3 pinautomaten maar er werkten er soms geen een!
    Dus dan vroeg ik heel lief of ik t de volgende keer kon betalen en dan vond meneer de instructeur altijd wel prima.
    En vlak voor mn examen was het geld op dus ik heb toen 3 weken na mijn examen gehaald te hebben nog 150 euro langsgebracht ofzo
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
    pi_70403133
    Gister ook weer gelest. 3e blokles van 2uur. Langzame slalom KUT halve draai ZWAAR KUT achtje ZWAAR KUT. Iemand nog tips qua langzame slalom en halve draai.
    pi_70405597
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 18:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
    Gister ook weer gelest. 3e blokles van 2uur. Langzame slalom KUT halve draai ZWAAR KUT achtje ZWAAR KUT. Iemand nog tips qua langzame slalom en halve draai.
    Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
    Achtje en halve draai zijn niet zo moeilijk, als je maar optijd de juiste snelheid hebt en de voetrem gebruikt dan is het niet zo lastig. Als je vlak voor het achtje nog moet gaan remmen dan gaat t meestal mis
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
    pi_70405898
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
    Achtje en halve draai zijn niet zo moeilijk, als je maar optijd de juiste snelheid hebt en de voetrem gebruikt dan is het niet zo lastig. Als je vlak voor het achtje nog moet gaan remmen dan gaat t meestal mis
    Ik kom aanrijden met ongeveer 2000toeren. Alleen op het moment dat ik de draai neem heb ik veel te weinig snelheid en gaat die motor stotteren en schiet ik rechtdoor. het kan er ook aan ligggen dat ik te bang ben om diep en platter die bocht te nemen.
    pi_70405950
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 13:21:57 #288
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70421756
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 19:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.
    Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..

Zelf heb ik ze nu ook een half uurtje geprobeerd ofzo..de langzame slalom maar 2x genomen.. maar kwam er wel door.. wat er ook gebeurt gas en voetrem constant houden deed ik (niet veel voetrem trouwens) en tussen ieder pionetje even spelen met de koppeling om m er doorheen te trekken (had er nog geen uitleg over gekregen, hij vond t wel grappig dat ik het deed geloof ik) maar op die manier kwam ik er iig doorheen

Halve draai enzo heb ik eerst eens paar keer geoefend buiten de pionnen (ik ben bang voor pionen ofzo ) maar dan heb je niet die neiging om te gaan kijken hoe je uitkomt met die pion, en dan merk je dat je de bocht makkelijk moet kunnen maken in de gestelde ruimte. daarna door met 8tje.. Ook eerst er buiten, dat gaat opzich wel, alleen moet ie ondertussen niet in mn oor gaan tetteren want dan gaat het juist mis. maar het lukt me keer op keer niet om de eerste halve draai naar links binnen de pionen uit te voeren.. als die goed gaat reed k die acht daarna meestal 2-3keer achter elkaar.. maar dan de volgende keer tch weer kutten met die eerste bocht.

Ohja en ik ben op een vrij lullige manier 'omgepleurt'
    pi_70431722
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 13:21 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..

Zelf heb ik ze nu ook een half uurtje geprobeerd ofzo..de langzame slalom maar 2x genomen.. maar kwam er wel door.. wat er ook gebeurt gas en voetrem constant houden deed ik (niet veel voetrem trouwens) en tussen ieder pionetje even spelen met de koppeling om m er doorheen te trekken (had er nog geen uitleg over gekregen, hij vond t wel grappig dat ik het deed geloof ik) maar op die manier kwam ik er iig doorheen
    De voetrem is ook erg lastig, iets te hard en je staat vrijwel stil. Met de koppeling kan je veel sneller je snelheid aanpassen tijdens de langzame slalom
    quote:
    Ohja en ik ben op een vrij lullige manier 'omgepleurt'
    Vertel!
    Ik liet toen die rode CB250 vallen tijdens het lopen met de motor, eerste les
    K weet niet of Soer die nog gebruikt, nu hij die twee gele fietsen heeft
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      zaterdag 27 juni 2009 @ 19:53:22 #290
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_70432483
    ja eerste les had ik ook die rode, daarna grijze of zwarte cbf. die gele dingen.. is dat lesmotor kleur ofzo? knal geel. Die zijn allebei <25kw volgens mij.. heb ie 2 lichte en 2 zware.

Was t laatste kwartiertje van de les ofzo, voor het terugrijden. Ik besloot nog maar eens rechtsom uit het parkeervak te rijden, maar gaf in eerste instantie iets te veel gas, koppeling raakte maar lichtjes, dus rolde gewoon zachtjes weg.. toen minder gas (corrigeren).. toen momentje aarzeling.. voet wel niet aan de grond zetten

Tja en toen lag ik op mn snufferd maar ja eigen schuld.. had me wat beter moeten concentreren. /selfslap

Ik loop met die scherpe rechtse bocht soms beetje te prutsen met de koppeling, omdat je die kant van het stuur van je afduwt heb ik iets minder controle over de koppeling dan ik zou willen. Maargoed weten we in ieder geval wat we niet meer moeten herhalen

Kwam vandaag trouwens nog een andere voormalig lesser langs, moest nog wat betalen ofzo (of was jij dat soms?) behoorlijk 'big guy' op een erg nieuwe hayabusa.. als ie beetje boos keek en kan rappen kon ie zo een videoclip in
    pi_70433239
    Bij langzame slalom werd mij verteld dat het juist heel goed was als de examinator tijdens de bocht links om de pion het gas wat hoorde afnemen en andersom wat meer hoorde worden. Omdat je door het draaien van je stuur eigenlijk automatisch al wat gas geeft en afneemt.

Van de week weer 2 uur les gehad, snelweg op geweest en heel vaak ringweg Groningen gereden. Afritten zijn tof . Adviessnelheid van 50km/h er stonden 6 auto's af te remmen om de (2 baans) afrit te nemen, instructeur gaf aan dat wij de snelle bestuurders waren en er wel links langs mochten. Lekker al die auto's in de bocht inhalen, gedurende de bocht gasgeven, en aan het einde vol erop, ff doortrekken naar de 90 en dan lekker 80 blijven rijden (max. snelheid 70). Ben er blij om dat we buiten de bebouwde kom harder "mogen" rijden .
    Fingerspitzgefühl
    pi_70446686
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 20:27 schreef ForumGek het volgende:
    Lekker al die auto's in de bocht inhalen, gedurende de bocht gasgeven, en aan het einde vol erop, ff doortrekken naar de 90 en dan lekker 80 blijven rijden (max. snelheid 70). Ben er blij om dat we buiten de bebouwde kom harder "mogen" rijden .
    Dat zei mijn instructeur ook altijd idd, dat er bij t examen niet zo streng werd gekeken als je met je motor te hard rijdt

En @ Robin, nee ik heb geen schulden meer bij de rijschool en die gele cb500 is cooool
    BigguyNL @ Xbox Live
    Ach, wat doe je eraan
      zondag 28 juni 2009 @ 14:53:14 #293
    52191 DABAMaster