Ik heb dat destijds van mn auto rijleraar aangenomen.. hij lijkt me niet iemand die dat alleen zegt om je angst in te praten, maargoed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
Niet dus:quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.
op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen,
quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:02 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
op zn kop gevallen met de motor? dat zou toch wel heel erg grappig zijn
Is Van Buuren met die stippen? Naast Mercuur zo ongeveer?quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Eerste rijles: 12-05-2009
Theorie: Nog onbekend
AVB: 14-07-2009
AVD: onbekend
Rijschool: Van Buuren, Den-Haag
Lesmotor: Honda CB500
hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:20 schreef Robin__ het volgende:
volgens mij word 'zonder rijbewijs rijden' en 'zonder rijbewijs bij je te hebben gaan rijden' nogal eens door elkaar gehaald.
mijn eerste les vanmiddag....
... werd afgebeld. Instructeur had een hoofdwond en kon helaas nog geen helm dragen, en aangezien we wel samen naar een terrein moesten rijden deed ie dat eerste les toch liever op de motor (en dat lijkt mij persoonlijk ook prettiger dan in een auto zonder mogelijkheid om terug te praten)
volgende poging volgende week donderdag ochtend (eerder kon ik niet)
Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterkquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:18 schreef gias het volgende:
[..]
hij kan vanuit de auto ook wel met je communiceren toch.
met afrijden krijg je de instructies ook vanaf de volgauto.
Reden om met de motor mee te rijden een eerste keer lijkt me meer omdat hij dan beter bij je in de buurt kan blijven.
Mocht er iets gebeuren is hij er zelf met de motor eerder bij om er iets aan te doen.
Je kan wel terugpraten hoor, hij hoort het alleen niet. Gisteren vaak genoeg gedaanquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat komt toch op hetzelfde neer, ik vertrouw er op dat hij weet wat ie doet maar als ik zonder enige ervaring gelijk de weg op moet lijkt het mij persoonlijk wel zo prettig om de instructeur dichtbij te hebben. Niet dat ie iets kan doen als je het zelf verprutst natuurlijk, iemand met motor en al wegtrekken voor een vrachtwagen lijkt me iid wel een beetje sterk![]()
veel meer als in je oor brullen kan ie toch niet doen.. en aangezien t mn eerste les is moet ik sowieso nog eens even meemaken hoe moeilijk/makkelijk het is om te communiceren tijdens de lessen. het lijkt me een beetje frustrerend dat je in principe niet gelijk terug kan praten/vragen maar dat je het moet onthouden. maarja zal wel loslopen he. volgende week donderdag na de tentamens gaan we t opnieuw proberen.
Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:35 schreef ForumGek het volgende:
Op een gegeven moment kreeg ik wel allemaal storingen door
Whehe, dat is best tof ja. Die dingen staan wel ontiegelijk hard, had daarna echt een paar minuten een piep in m'n oren. En comfortabel zijn ze ook niet te noemen, was bijna bang dat mijn achternaam ging veranderen in Van Gogh toen ik de helm weer af deedquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:25 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ik ontving tijdens een rijles eens een babyfoon met een krijsend kind en een pratende moeder, ging maar door en door... Op een gegeven moment zei m'n instructeur iets van "Als anderen iets zeggen moet je daar niet naar luisteren", komt die moeder ineens pissed door met "Als anderen iets zeggen moet je gewoon van de frequentie afgaan!"
Thanks hij is in de pocketquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:00 schreef ForumGek het volgende:
-Menn0- : Succes met AVB vanmiddag, komt helemaal goed
Waar heb je hem verzekerd? Ik heb mijn motor bij de KMVN verzekerd en daar is me nooit iets gevraagd ofzo als rijbewijs nummer of dat ik sowieso wel rijbewijs heb. Maar ik wel ook wel op die van mij lessen eigenlijk want hij is gewoon verzekerd. Ben benieuwd of dit mag.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:33 schreef KleinVosje het volgende:
Even een vraagje, misschien dat iemand dat hier toevallig weet
Ik heb gisteren mijn verzekeringspapieren binnen gekregen van mijn motor waarbij ik bij het aanvragen heb aangegeven dat ik nog geen rijbewijs heb (en ik 10 keer heb moeten beloven dat ik niet zal rijden zonder rijbewijs e.d.)
Nu staat dit ook vermeld op de polis en wel op de volgende manier:
========= Geen rijbewijs =========
De verzekering is ook van kracht gedurende de periode dat de
verz. nemer nog niet het rijbewijs bezit doch alleen als:
A. verz. nemer rijles ontvangt resp. op de dag dat praktijkexamen
wordt afgelegd en hij een oproep hiervoor bezit.
B. Geen andere personen worden vervoerd m.u.v. degene die rijles geeft
C. Dit volgens de wettelijke voorschriften plaatsvindt.
Houd dit nou in dat ik mijn rijschool kan opbellen en zeggen/vragen dat ik les wil hebben op mijn eigen motor? Weet iemand wat de wettelijke voorschriften zijn genoemd bij punt C (gaat het hier alleen om zo een blauwe L of nog meer)?
Lijkt me wel leuk om ook eens op mijn eigen motor te mogen rijden
Bron: http://www.verkeerenwater(...)_antwoord/index.aspxquote:Mag ik op mijn eigen motor(scooter)lessen en examen doen?
Dat mag, indien uw motor verzekerd is. Neemt u van tevoren wel contact op met uw verzekeringsmaatschappij of zij akkoord gaan. Met een lesmotor van de rijschool bent u via de rijschool verzekerd; met uw eigen motor niet! Het kan zijn dat uw verzekeringsmaatschappij een andere premie, andere verzekeringsvoorwaarden en een ander eigen risico hanteerd als u een ongeluk krijgt tijdens les of examen. Bedenkt u zich ook dat u zonder rijbewijs A nog niet op uw motor op de weg mag. U mag dus niet op uw motor naar de les of het examen rijden. Verder moet uw motor natuurlijk aan de voertuigeisen voldoen en minimaal 100 km/u kunnen rijden.
Verzekeren is het probleem niet, echter staat er wel in je voorwaarden dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben voor het voertuig (duh) heb je nog steeds vrij weinig aan als jij zonder rijbewijs op een verzekerde motor een ongeluk maaktquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:42 schreef PeeJie_ het volgende:
Heb mijn motor via internet bij unive verzekerd. Ze vroegen of ik EEN rijbewijs heb, die heb ik een B-Rijbewijs, dus heb ik "gewoon" ja gezegd. Papieren opgestuurd gekregen en nu al bijna een jaar op mijn naam staan, geen problemen mee gehad hoor..
Lijkt me trouwens ook wel leuk om op me eigen motor een keer te lessen![]()
Univequote:
Ze moeten mij dus thuis op komen halen en weer thuis brengen begrijp ik hier uit?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:44 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Bron: http://www.verkeerenwater(...)_antwoord/index.aspx
Dat staat bij mij idd ook in de voorwaarden, maar daarbij is bij "Bijzondere voorwaarden" toegevoegd dat ik ook verzekerd ben tijdens lessen en/of examen rijden (zie eerdere post met uitgebreide tekst)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Verzekeren is het probleem niet, echter staat er wel in je voorwaarden dat de bestuurder een geldig rijbewijs moet hebben voor het voertuig (duh) heb je nog steeds vrij weinig aan als jij zonder rijbewijs op een verzekerde motor een ongeluk maakt
Leuk, ik wist niet dat dat konquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:55 schreef KleinVosje het volgende:
[..]
Dat staat bij mij idd ook in de voorwaarden, maar daarbij is bij "Bijzondere voorwaarden" toegevoegd dat ik ook verzekerd ben tijdens lessen en/of examen rijden (zie eerdere post met uitgebreide tekst)
Ik (nog) niet...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:04 schreef Robin__ het volgende:
[..]
wie heb er wel eens een boete gereden met lessen?
Ja klopt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:12 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Is Van Buuren met die stippen? Naast Mercuur zo ongeveer?
Kutquote:
Die regen had ik vanochtend ook last van, naja, het is gewoon iets beter uitkijken voor putdeksels, lijnen, enz.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:48 schreef ForumGek het volgende:
Straks weer 2 uur praktijkles, merk wel dat ik wat zenuwachtig ben. Vind het best spannend om met de motor de weg op te gaan. Eerste 2 uren waren allemaal in de regen, daar heb ik nu gelukkig geen last van, dat scheelt denk ik heel wat. Kan je de motor een beetje leren kennen qua grip in bochten enzo. In de regen ben je daar toch erg voorzichtig mee, helemaal als het een 1e les is
Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekkenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vandaag voor het eerst met de motor de snelweg opgegaan richting het AVB terrein. Van te voren toch wel wel een gezonde 'spanning' , maar eenmaal op de snelweg was het WOOOWWWW.
Ik dacht de eerste keer op de snelweg ff dat ik eraf zou vallenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:23 schreef KleinVosje het volgende:
Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekkeneen auto is er niets bij iig. Waar ik met de auto wel eens moeite had om op een korte afstand op de juiste snelheid te komen voor het invoegen is dat nu geen probleem meer met de motor
Bijzondere verrichtingen gingen verder ook goed?
Dank jequote:
Da's lekker rap!quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:37 schreef KleinVosje het volgende:
Morgen om 9:30 kan ik het ding ophalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:55 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Da's lekker rap!
Waarschijnlijk dat het daarom ook extra geld kost om zo een ding eerder te versturen naar de gemeente...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de vertraging door wachtlijsten van het CBR heb ik echt geen zin om nog langer te wachten vandaar de versnelde aanvraag. Ik had zelf vast om 18.00 uur een afspraak gemaakt bij de gemeente voor afgelopen dinsdag terwijl ik om 14.55 moest afrijden
Vandaag mooi weer om motor te rijden .... maar helaas mag ik straks weer met de bus + trein om ergens te komen
* KleinVosje denkt nog terug aan de tijd dat je meteen rijbewijs mee kreeg zonder extra kosten...
Heb gisteren nog "even" mijn bromfietscertificaat moeten zoeken omdat ik die kennelijk moest inleveren... Dat ding heb ik sinds 2002 niet meer gebruikt of bij me gehad. (uiteindelijk wel nog ergens gevonden, scheelt weer aangifte doen van verlies o.i.d.)
Bij Soer?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:24 schreef Robin__ het volgende:
Morgen om deze tijd ga ik dan toch echt beginnen
Eerste rijles: 18-06-09
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Drive inn, Den Haag
Lesmotor: Honda ??
![]()
![]()
![]()
We krijgen het druk met zwaaien op de wegquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef Johnns het volgende:
*cheerleaders*
vandaag AVD gehaald!
*meer cheerleaders*
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef Johnns het volgende:
vandaag AVD gehaald!
Nu opzoek naar een mooie motor
quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:33 schreef -Bigguy- het volgende:
Komt er een auto naast me staan met zo'n echte hagenees erin 'je instructeur is omgepleurd'
Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef Robin__ het volgende:Tof zeg.
Vanochtend eerste les, ging vooral om schakelen en remmen dus.. das wel even wennen, dat je om te stoppen, met al je handen en voeten iig 1 ding tegelijk aan het doen bent![]()
Maandag les 2, 2 uur vermoedelijk samen met iemand die dan ook voor de 2e keer gaatdan ook zelf over de weg. Nu al zin in
maandag verder ook even een zooitje afspraken maken, examen avb zou in principe al over 3,5 week kunnen
(ik heb min of meer vakantie dus tijd zat voor lessen)
Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:04 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?
Met een ander erbij is vet, vooral als je het zelf beter doen dan de ander, daar werd ik altijd erg vrolijk van
De snelle oefeningen: uitwijk/ remmen/ slalom (gaat nog niet lekker, moet niet naar die pionnen kijken, maar doe het automatisch) gaan redelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:23 schreef KleinVosje het volgende:
[..]
Die regen had ik vanochtend ook last van, naja, het is gewoon iets beter uitkijken voor putdeksels, lijnen, enz.
Owja, en natuurlijk grotere kans op het beslaan van je vizierdat is dan wel weer lastiger...
Beetje regen tijdens rijles is ook wel goed denk ik, leer je toch onder begeleiding hoe je daar mee om moet gaan en mocht het regenen bij examen ben je er al mee bekend en weet je er beter mee om te gaanOok na les is het wel fijn dat je niet in paniek hoeft te raken bij een regenbui natuurlijk
[..]
Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekkeneen auto is er niets bij iig. Waar ik met de auto wel eens moeite had om op een korte afstand op de juiste snelheid te komen voor het invoegen is dat nu geen probleem meer met de motor
Bijzondere verrichtingen gingen verder ook goed?
Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:31 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.
Gezellig achterop, vond ik achteraf ook prima hoor, we waren naar het zuiderpark gereden.. Dat had vast wel goedgekomen maar nu na een keertje oefenen zou ik dat met een stuk meer vertrouwen doen als vanochtend
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:28 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaan
Wij oefenden altijd op een parkeerplaats langs de snelweg dus t leek me al niet dat je daar zelf heenging
De (voor)rem indrukken terwijl je langzaam gaat en je stuur scheef doet is ook geen succes trouwensquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]nee
dat leek me ook geen tof plan inderdaad. Volgende keer gingen we wel daarheen had ie het over
![]()
Afslaan bij wegrijden is me eigenlijk niet gebeurt, wel keer met stoppenkneep iets harder in die voorrem dan ik op bedacht was. Kloenk uit
volgens mij liet ik de koppeling ook weer beetje opkomen terwijl ik de rem dr nog op had.. ging ff te snel voor me
Zo'n startknop is wel nieuw voor me
zat al bijna aan t sleuteltje te draaien hehehe
instructeur lijkt me prima kerel verder, wel goede zaak dat ie zn voornaam afkort tot soer trouwenswas er al wat eerder dus stond beetje rond te kijken in zn garage, zn naam gaat dik over de 20 letters in ieder geval
ik zou zeggen... koop een motor maar houdt wel MAXIMAAL 30 dollar achter de hand?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:26 schreef compier het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel graag een motorrijbewijs.. nu is dat niet meteen een probleem.. behalve dat ik eerst een motor moet hebben. het rijbewijs zelf kost me MAXIMAAL 30 dollar ofzo
Misschien krijg je hem wel bij de nieuwe Iphonequote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed amerika,...
motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
nee hoor, iig niet in missouri.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed amerika,...
motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
Daarom heb ik ook een intake les genomen, ff kijken of het klikt tussen mij en de instructeur.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:10 schreef Robin__ het volgende:
Reken uit wat het je bespaard.. voor 40 tientjes korting totaal ga ik me in ieder geval niet binden aan 1 rijschool.
Waar zet jij je helm op!?quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
M'n eerste motor:
Honda Shadow VT500C
Bouwjaar 1983 dus geen wegenbelasting
Canadese uitvoering met kilometers op de snelheidsmeter (ipv mijlen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Me and my Shadow
Heh. Ik had er eerst nog de helm van The Stig opgeplakt maar ja, dan gaat men weer denken dat ik Schumi benquote:
Nice mr. Headlessquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
M'n eerste motor:
Honda Shadow VT500C
Bouwjaar 1983 dus geen wegenbelasting
Canadese uitvoering met kilometers op de snelheidsmeter (ipv mijlen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Me and my Shadow
Ligt eraan, ik heb dinsdag 2 uur proefles gehad, en gekozen om het wel te doen, zo'n pakketquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:03 schreef Thorical het volgende:
Op 11 juli intake les van 2 uur bij Ed Ishak Amsterdam, IJburg
Er wordt en pakket aangeboden van 25 lessen voor ¤ 1199, incl. de 2 praktijk examens losse lessen van een uur kosten 40 ¤.
Moet ik nou voor zo'n pakket kiezen of gewoon losse lessen nemen?
Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:56 schreef Robin__ het volgende:
Ja dat zou de zaken inderdaad veranderen.
Is bij mij dus niet zo (en was met autorijden ook niet zo)
Nee hoor, wat dat betreft geen problemenquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.
Want, waarom twijfel je? Mocht je je instructeur niet zo?
Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...quote:
Ik kwam langs 3 pinautomaten maar er werkten er soms geen een!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:32 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gister ook weer gelest. 3e blokles van 2uur. Langzame slalom KUT halve draai ZWAAR KUT achtje ZWAAR KUT. Iemand nog tips qua langzame slalom en halve draai.
Ik kom aanrijden met ongeveer 2000toeren. Alleen op het moment dat ik de draai neem heb ik veel te weinig snelheid en gaat die motor stotteren en schiet ik rechtdoor. het kan er ook aan ligggen dat ik te bang ben om diep en platter die bocht te nemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
Achtje en halve draai zijn niet zo moeilijk, als je maar optijd de juiste snelheid hebt en de voetrem gebruikt dan is het niet zo lastig. Als je vlak voor het achtje nog moet gaan remmen dan gaat t meestal mis
gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.
De voetrem is ook erg lastig, iets te hard en je staat vrijwel stil. Met de koppeling kan je veel sneller je snelheid aanpassen tijdens de langzame slalomquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:21 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..
Zelf heb ik ze nu ook een half uurtje geprobeerd ofzo..de langzame slalom maar 2x genomen.. maar kwam er wel door.. wat er ook gebeurt gas en voetrem constant houden deed ik (niet veel voetrem trouwens) en tussen ieder pionetje even spelen met de koppeling om m er doorheen te trekken (had er nog geen uitleg over gekregen, hij vond t wel grappig dat ik het deed geloof ik) maar op die manier kwam ik er iig doorheen
Vertel!quote:Ohja en ik ben op een vrij lullige manier 'omgepleurt'![]()
Dat zei mijn instructeur ook altijd idd, dat er bij t examen niet zo streng werd gekeken als je met je motor te hard rijdtquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:27 schreef ForumGek het volgende:
Lekker al die auto's in de bocht inhalen, gedurende de bocht gasgeven, en aan het einde vol erop, ff doortrekken naar de 90 en dan lekker 80 blijven rijden (max. snelheid 70). Ben er blij om dat we buiten de bebouwde kom harder "mogen" rijden.
Morgen rond het middaguur langs de a4?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen weer eens lessen. Weer f*ckin heet, maar wel topcondities qua motor en asfalt
Ik ook, 2 uur lang zelfs. Gelukkig kan ik de ventilatie in mijn jas openzetten, scheelt tenminste nog een beetje...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen weer eens lessen. Weer f*ckin heet, maar wel topcondities qua motor en asfalt
Mooie fiets ! Lijkt veel op mijn lesmotor (Bandig 650), dit is vast ook een 4 cilinder? Die dingen lopen echt zo soepel, heel wat anders dan de AVB motor die ik had (CB 500) !quote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:32 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaan em straks waaschijnlijk worden![]()
Eerst donderdag ff theorie halen zodat ik kan gaan afrijden
Nee pas eind van de middag/ avond. Aan welke kant les jij? De wateringen kant of de overkant (wanneer je weer terugrijdt naar denhaag)quote:Op maandag 29 juni 2009 23:06 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Morgen rond het middaguur langs de a4?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |