Die heb ik met mijn ervaring al onder de knie. Achtjes draaien heb ik al eens geoefend op een 500cc naked, dat gaat vrij soepel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:15 schreef Neo_ het volgende:
[..]
5 uur is niet veel. Vergis je je maar niet in de lage snelheids oefeningen, die zijn veruit de lastigste!
Nee zat op plaats 29. Had me rode werk shirt aan. Maar ik ga denk ik 8 juni weer dat is het eerst volgende examen in Leusden volgens de CBR site.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
Klote, ik ook 7 fout![]()
Zat op stoel 1, jij|?
Heb je al je volgende theorie gereserveerd?
Oke nu verwacht ik wel dat je het in 3 lessen klaart hoor!quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Die heb ik met mijn ervaring al onder de knie. Achtjes draaien heb ik al eens geoefend op een 500cc naked, dat gaat vrij soepel.
Verder zit het in de genen, mijn broer had aan 8 lessen in totaal al genoeg.
Nogmaals, we zullen zien.
Goed geveol he, zo 'los' zelf op de motor, zonder oortje inquote:Op maandag 25 mei 2009 10:52 schreef Sequencial het volgende:
Gisterochtend voor het eerst zelf een rit gemaakt sinds ik 't rijbewijs op zak heb![]()
Mocht de Shadow van de buurman ff mee, lekker getoerd in de zon. Heerlijk!
Yep! En voor het eerst tegemoetkomende motorrijders groeten met 'De Hand', dat heb ik onder het lessen lekker laten zitten maar nu gaat de hand los van het stuur met de vingers omlaagquote:Op maandag 25 mei 2009 11:18 schreef Neo_ het volgende:
Goed gevoel he, zo 'los' zelf op de motor, zonder oortje in
Groeten deed ik onder het lessen ook alquote:Op maandag 25 mei 2009 12:32 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Yep! En voor het eerst tegemoetkomende motorrijders groeten met 'De Hand', dat heb ik onder het lessen lekker laten zitten maar nu gaat de hand los van het stuur met de vingers omlaag
Raar eigenlijk dat "De Groet" geen onderdeel is van het examen, zo zie je de verwarring maar weerquote:Op maandag 25 mei 2009 13:08 schreef Neo_ het volgende:
Ik doe "De Groet" anders, meestal ff vingertje wijzen of echt een handje omhóóg! Omláág betekend bij mij: "Pas op, snelheid minderen, controle"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
Zelfde als auto geloof ik. Maar je mag niet zomaar examen doen je moet ook nog AVB halen. Voertuigbeheersing, om pionnen heen slalommen.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:14 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb binnenkort mijn rijbewijs gehaald als het goed is.
En ik wil dan toch voor mijn motorrijbewijs gaan.
Toch wil ik me even informeren wat je allemaal exact moet kunnen in de praktijk, qua voertuigbeheersing etc.
Ik weet niet hoe duur een praktijkexamen van een motor is, maar ik zou het stiekem willen proberen zonder lessen te nemen. Ik weet dat een schakelbrommer niet te vergelijken is...
Toch, als de kosten meevallen wil ik het zeker voor de grap proberen hoe ver ik kom
quote:Op maandag 25 mei 2009 13:21 schreef Sequencial het volgende:
[..]Me stuk gelachen om je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.waar heb je dat vandaan?
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
wta is nou je vraag? of je zwaar mag rijden als je avb haalt op -21 en avd 21+? want jaquote:Op maandag 25 mei 2009 18:23 schreef PeeJie_ het volgende:
ff vraagje, nou word ik eind augustus 21. Op het moment dat ik 21 word ga ik de volgende dag op vakantie voor 2 weken. Graag zou ik van te voren al mijn theorie willen halen en voertuigsbeheersing, maar geld dat dan nog wel voor het "zware" rijbewijs, omdat ik op dat moment geen 21 ben als ik die haal. Theorie lijkt me geen probleem, alleen voertuigbeheersing op je 20ste halen misschien wel. Vorige keer kon de rijschool er zo snel geen antwoord meer opgeven en ik dacht net laat ik het hier eens vragen.. Iemand ervaring ?
Onmeugelijk. Want je AVB en AVD moet je doen op een voertuig uit dezelfde categorie.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
wta is nou je vraag? of je zwaar mag rijden als je avb haalt op -21 en avd 21+? want ja
quote:Het praktijkexamen voor de motor is er in twee categorieën, een lichte categorie (‘A beperkt’) en een zware categorie zonder beperkingen (‘A’). De examens Voertuigbeheersing en Verkeersdeelneming moet je afleggen in dezelfde categorie.
http://www.cbr.nl/1120.pp
Inderdaad. Ik ga zowel mijn AVB en AVD in dezelfde week doen, net na mijn 21e verjaardag. Het zou minder zijn als ik mijn AVB verpest.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef fs180 het volgende:
Ow, dan is dat laatst veranderdwant eerst gold de regel, op welke je avd doet krijg je je rijbewijs voor.
quote:» Ik ben jonger dan 21 jaar. Mag ik lessen op een zware motor en dan afrijden als ik 21 jaar ben?
Ja, kandidaten mogen lessen volgen op elke motor naar keuze. Je leeftijd op de examendatum en het vermogen van de examenmotor zijn bepalend voor het soort rijbewijs dat je ontvangt als je slaagt.
Nee hoor is de laatste jaren al het zelfde zover ik weet.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef fs180 het volgende:
Ow, dan is dat laatst veranderdwant eerst gold de regel, op welke je avd doet krijg je je rijbewijs voor.
Gewoon ff googlen op 'motorgroet', dan krijg je tig keer deze en geen enkele serieuze 'uitleg'quote:Op maandag 25 mei 2009 20:15 schreef -Bigguy- het volgende:
Me stuk gelachen om je spoilerwaar heb je dat vandaan?
'De Knik' dus bij het stoplicht... Ik bespeur echt een briljante fotoserie voor in het theorieboekquote:Op maandag 25 mei 2009 20:42 schreef fs180 het volgende:
Ow, en de knik ontbreekt, wanneer je naast elkaar staat bij het stoplicht ga je natuurlijk niet uitgebreid zwaaien.
Wheheh, dat filmpje is echt te slecht gewoonquote:Op maandag 25 mei 2009 22:23 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Gewoon ff googlen op 'motorgroet', dan krijg je tig keer deze en geen enkele serieuze 'uitleg'![]()
[..]
'De Knik' dus bij het stoplicht... Ik bespeur echt een briljante fotoserie voor in het theorieboek
Hierbij alvast de video-versie: http://video.google.com/videoplay?docid=7560617867776509488
Mijn godquote:Op maandag 25 mei 2009 22:23 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Gewoon ff googlen op 'motorgroet', dan krijg je tig keer deze en geen enkele serieuze 'uitleg'![]()
[..]
'De Knik' dus bij het stoplicht... Ik bespeur echt een briljante fotoserie voor in het theorieboek
Hierbij alvast de video-versie: http://video.google.com/videoplay?docid=7560617867776509488
Helaas en bedanktquote:Op maandag 25 mei 2009 21:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Onmeugelijk. Want je AVB en AVD moet je doen op een voertuig uit dezelfde categorie.
[..]
Jongens hij is binnen hoorquote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:54 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ik moet de 26ste voor het eerst!
Heb je nog tips voor me? Wat deed je de eerste keer fout?
Ik rijd wel echt als een motor, dus snel optrekken goed kijken etc etc.
Het heeft geholpen, ben geslaagd! Rintje Ritsma ook, dus die gaat binnekort ook op de openbare weg rijden ipv circuit!quote:
Netjes!quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:44 schreef KleinVosje het volgende:
7 oefeningen gedaan, alle 7 in 1 keer helemaal goed![]()
Nope, pas na een jaar, net als je theoriequote:Op donderdag 28 mei 2009 21:21 schreef ukker het volgende:
Ik ga aanstaande dinsdag beginnen met een 2 uur durende intake. Theorie heb ik al binnen, stelde niet zo veel voor. Ik heb nog wel een vraag:
Als je slaagt voor je voertuigbeheersing en je zakt daarna voor het uiteindelijke examen vervalt dan ook je voertuigbeheersingscertificaat of iets dergelijks?
Dit had ik van het weekend ook gezien in de folder.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:31 schreef ukker het volgende:
Zag vandaag ook een motorjack en laarzen in de lidl-krant en denk eraan om deze eens te bekijken, voor 't geld hoef je het niet te laten (59,99.. & 24,99)
Iemand misschien ervaring met het merk "Cordura"?
Plaatje:
[ afbeelding ]
Specs:
* Goede zichtbaarheid in het donker door het 3M Scotchlite®-reflectiemateriaal
* CE-protectoren op de schouders en ellebogen
* Temperatuurregulerend door ventilatieopeningen
* Perfecte pasvorm door de verstelbare taillegordel
* Met verbindingsrits voor alle gangbare motorbroeken
* Verschillende maten
* 25% korting
* Van 79.99, voor
Plaatje:
[ afbeelding ]
Specs:
* Per paar
* Stevige lederen laars met scheen- en enkelbescherming
* Water-en winddicht; ademend dankzij Tex-membraan
* Voering en binnenzool van ademend Mesh
* Geprofileerde, slijtvaste TPR-zool
* Bovenmateriaal: o.a. leder
* Verschillende maten
* 37% korting
* Van ¤ 39.99, voor
Doen ! Gewoon passen, en zeker daarna die van de Lidl even uitproberen, misschien zit die wel veel beter. Je weet maar nooit. Ik ben zelf bij Motoport geweest (in Leek welliswaar), en daar hebben ze echt heel veel motorkleding, van verschillende merken in verschillende prijsklassen. Kijk eens op motoport.nl, misschien is er ook eentje bij jou in de buurt, vind het personeel erg deskundig en vriendelijkquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:53 schreef ukker het volgende:
Thanks voor het advies, ga morgen wel even naar de motorzaak in de buurt en wat passen, dan ff naar de lidl dinsdag kan ik wat vergelijken en dan kan ik nog altijd zien wat ik doe. Wil opzich ook wel een beetje een middenweg en 400 euro vind ik ook iets te ver gaan..
Die jas heb ik ook voor als 't regent / winter etc. Wel andere kleur, maar prima jasquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:59 schreef ForumGek het volgende:
Vandaag mezelf getrakteerd op wat motorkadootjes.
Jas:
[ afbeelding ]
Handige jas met 2 uitritsbare delen, zo kan je van de jas een:
- zomerjas maken (alles eruit)
- regenjas, er zit een membraan ingeritst die al het water buiten houdt.
- winterjas, waterdichte membraan + wintervoering erin ritsen.
Ook zitten er veel reflectoren aan en heb je de mogelijkheid om er een Vision vest aan vast te maken (voorbereidingen zitten er al op).
[ afbeelding ]
Hij ziet er zo een beetje suf uit, maar staat echt heel stoer.
En handschoenen, met Gore-tex, zijn niet volledig van leer, bovenkant is van textiel:
[ afbeelding ]
Nooit gebruikt dusquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die jas heb ik ook voor als 't regent / winter etc. Wel andere kleur, maar prima jas.
Jawel jawel jawel, ik heb wel eens gereden als 't <12 graden wasquote:
Motoport is idd een prima winkel, hier in de buurt van Den Haag zit er een in Wateringen. Ik heb alleen een helm laten bestellen en die hebben ze na... ik gok nu anderhalve maand nog steeds niet, en niks laten horen. Dat vind ik dan weer geen service maargoed ik werd ook geholpen door een puistenkop met 0 verstand geloof ik.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Doen ! Gewoon passen, en zeker daarna die van de Lidl even uitproberen, misschien zit die wel veel beter. Je weet maar nooit. Ik ben zelf bij Motoport geweest (in Leek welliswaar), en daar hebben ze echt heel veel motorkleding, van verschillende merken in verschillende prijsklassen. Kijk eens op motoport.nl, misschien is er ook eentje bij jou in de buurt, vind het personeel erg deskundig en vriendelijk.
ik zou uitgaan van ongeveer 1.000 euro, als je alle examens in 1x haalt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat kost het ongeveer om een motorrijbewijs te halen. Voor iemand die nooit scooter gereden heeft?
Moet straks misschien elke dag Utrecht - Amsterdam doen, dat lijk me een stuk prettiger op de motor, aangezien ik het in 2008 ook heb gedaan en toen elke dag anderhalf uur bezig was.
1000 eypo's is wel erg optimistisch. gemiddeld 1500 zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:34 schreef Johnns het volgende:
[..]
ik zou uitgaan van ongeveer 1.000 euro, als je alle examens in 1x haalt.
Gewoon even informeren bij wat rijscholen in de buurt. Prijzen kunnen erg verschillen, maar als je twee rijscholen met goede prijs / kwaliteit (check cbr voor het slagingspercentage) vind, gewoon twee maal een proefles aanvragen en dan geven de instructeurs zelf aan hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat kost het ongeveer om een motorrijbewijs te halen. Voor iemand die nooit scooter gereden heeft?
Moet straks misschien elke dag Utrecht - Amsterdam doen, dat lijk me een stuk prettiger op de motor, aangezien ik het in 2008 ook heb gedaan en toen elke dag anderhalf uur bezig was.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Sequencial het volgende:
Vaste kosten per 1 januari 2009:
Theorie-examen in klassikaal verband: ¤32,45.
Praktijkexamen A Voertuigbeheersing: ¤45,05
Praktijkexamen A Verkeersdeelneming: ¤104,75
Die prijzen zijn alleen wat de kosten bij het CBR zijn, daarop komen nog de kosten van de rijschool.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
![]()
Bij mijn rijschool kost AVD 95 en AVD 240, wat een verschil zeg !dan ben ik al bijna het dubbele verder, en dan zijn de lessen er nog niet bij (38 euro met z'n 2-en per 60 minuten).
Morgen AVB, heb er wel vertrouwen in. Vandaag laatste les gehad en ging wel lekker alleen niet zo veel tips gehad omdat er ook 3 vrouwen in mijn groepje zaten.
Hm da's waar, dat zat er ook nog bij natuurlijk... dus was ik ook meer kwijt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:22 schreef sander89 het volgende:
Die prijzen zijn alleen wat de kosten bij het CBR zijn, daarop komen nog de kosten van de rijschool.
Uur inrijden, afrijden en weer terug naar de rijschool ben je ook zo 2.5/3 uur verder.
Dus super duur is dat ook weer niet als dat allemaal in die prijs zit?
Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!quote:Had je ze niet beter dichter bij elkaar kunnen halen, bijvoorbeeld BE en A tegelijk op het pasje laten "bijschrijven", scheelt weer 41 euro he..
Dat is ook niet zo, het rijksgedeelte van het rijbewijs is 9,50 de rest mogen de gemeenten zelf bepalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:53 schreef AudiS4S5 het volgende:
[..]
Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!
Het gaat me ook niet echt om het geld,(baas betaald toch), maar gewoon om het feit dat de gemeente voor elk rijbewijs gewoon ¤41 vangt.. Ze maken mij niet wijs dat het daadwerkelijk ¤41 kost om dat pasje te fabriceren.
Nu nog droog weer zodat we weer kunnen rijden...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:24 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb een Honda Shadow VT500C uit 1983 gekocht![]()
Nu nog 't schuurtje herinrichten zodat ie daar bij in past...
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:45 schreef ForumGek het volgende:
Tof dat een aantal van jullie al een motor hebben klaarstaan, dat maakt de drang om te slagen alleen maar groter, en dan kan je ook daadwerkelijk regelmatig gaan rijden daarna.
Ik moet het waarschijnlijk op een Vespa P150X uit 1981 gaan doen. Me ouders vertrouwen me nog niet toe op m'n vaders echte motor (Honda CBR 1100 Blackbird).
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanLukt me ook niet altijd
De drang om zelf te gaan rijden kan ik goed weerstaan hoor, wel een aantal keer gaan rijden met mijn motor, alleen dan iemand anders achter het stuur...quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanLukt me ook niet altijd
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
De kans op ongelukken is alleen wat groter, omdat je snelheid hoger is en je sneller op een bepaalde snelheid zitquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
Ja slim is het niet maar heb al aardig wat crossmotor ervaring (weg & offroad) dus weet wel hoe een motor reageert etc.Oja en het is een enduro omgebouwd tot SM dus bijna zelfde als een crosser. En is wel verzekerd alleen niet met mij eropquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
Oooooh, dan is het geen probleem!quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:24 schreef Robin__ het volgende:
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen er op de weg rijden zonder rijbewijs.. als ze je pakken krijg je trouwens gewoon een rij ontzegging waardoor je je rijbewijs de komende tijd niet eens mag halen.. het blijft niet bij een boete.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |