ja dat zal zeker wel in je voordeel werken, maar dan nog moet je maar net al die motor-gerelateerde vragen ook weten. Ik geloof ook niet dat inzicht echt helpt, het is meer gewoon regeltjes uit je hoofd lerenquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:57 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
eitje, eerste keer. Rijd al 7 jaar 150k+ met de auto, dus die verkeersregels en vooral dat inzicht is er wel.
Welkom bij je nieuwe verslavingquote:Op zondag 3 mei 2009 19:20 schreef RiKe het volgende:
Deze week bellen voor lessen!
Vandaag besloten om het te gaan doen
Bij mij is die 55,-quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:41 schreef fs180 het volgende:
Natuurlijk kan dat, gewoon even aangeven dat je eerst even wilt proberen en dus niet weet of je verder wilt ermee. Vaak is de eerste les gratis.
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:53 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij mij is die 55,-
En ook hier gaat het nog om een proef les.
Maargoed hij zei al dat als ik het erg goed oppakte, ik zelfstandig terug mocht rijden![]()
Komt denk ik mede omdat ik mijn auto rijbewijs al pas 2 jaar heb
van mijn instructeur mocht ik ook de 2de les al meteen zelf naar de parkeerplaats rijden ondanks dat ik nog nooit auto of brommer had gereden... Ik denk niet dat een autorijbewijs er veel mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:53 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij mij is die 55,-
En ook hier gaat het nog om een proef les.
Maargoed hij zei al dat als ik het erg goed oppakte, ik zelfstandig terug mocht rijden![]()
Komt denk ik mede omdat ik mijn auto rijbewijs al 2 jaar heb
feli!quote:Op maandag 11 mei 2009 14:46 schreef Twpk het volgende:
Vanmorgen naar vanuit Groningen naar Zwolle getuft om m'n theorie te halen....in Groningen kon ik pas in juni...
Gehaald..mag ook wel, heb het tenslotte al 2 keer eerder gehaald
Ik denk dat hij hem heeft laten verlopenquote:Op maandag 11 mei 2009 15:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
feli!![]()
maar twee keer eerder, hoe zit dat?
Brommer en autoquote:Op maandag 11 mei 2009 15:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
feli!![]()
maar twee keer eerder, hoe zit dat?
Genoeg oefenen en dan gaat dat ook als vanzelfquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Opschakelen is een makkie, maar terugschakelen en remmen en de bocht nemen...is kuten mijn maat 47 werkt ook tegen.
Ja ik heb B rijbewijs al ruim 2 jaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:13 schreef Wisheh het volgende:
Ik moet nog beginnen met lessen maar 16 uur lijkt me echt te veel. Je hebt denk ik wel B rijbewijs? Denk dan rond de 8 uur eerder in de buurt komt.
Moet je dat vooraf bepalen dan ofzo? Lessen bijkopen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:34 schreef Johnns het volgende:
[..]
Ja ik heb B rijbewijs al ruim 2 jaar.
Heb nog 9 uur les in mijn pakket zitten, en zie er eigenlijk niet veel in om nog 7 uur bij te kopen.
Bij veel rijscholen heb je de mogelijkheid om lessen in een pakket aan te schaffen wat dan voordeliger is dan losse lessen. Misschien is dat hier ook het geval?quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:07 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Moet je dat vooraf bepalen dan ofzo? Lessen bijkopen.
Is dan toch veel handiger om na elke les te betalen
Ach, als je toch een motor laat vallen dan kan je het t beste nu doenquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:34 schreef ForumGek het volgende:
Ik merk dat ik moeite heb met oefeningen waarbij je met je koppeling moet spelen. Half draai kan ik namelijk wel goed, maar langzame slalom gaat stukken minder. Ook 1 keer motor om laten vallen bij wegrijden uit parkeervak, ging te langzaam en nam de bocht wat te scherp. En had er niet op gelet om de juiste voet aan de grond te houden, stom stom stom !![]()
succes!quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:16 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb om 6 uur mijn laatste rijles, vrijdag om 10.45 examen. Dit word de 2e poging![]()
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:13 schreef Sequencial het volgende:
Vrijdag eindelijk (na vakantie en vanwege de openingstijden van de gemeente) m'n nieuwe rijbewijs mét A ophalen![]()
Gaan we zeker eens doen deze zomer!quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef Neo_ het volgende:
Tijd voor de minimeeting-met-koffie-nu-wel-warm !!
Jammer dat de grote motorbeurzen alweer geweest zijn. Ik heb een pak van Büse, leuk, sportief, tot nu toe goed en zeeer betaalbaar!quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:08 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Gaan we zeker eens doen deze zomer!![]()
...
. En dan moet er nog wat fatsoelijke kleding bij. Helm, laarzen en handschoenen heb ik al zelf, kleding heb ik nu nog te leen (en is net een maatje te klein).
Ik heb het ff nagekeken:quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:33 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie (gehad) op de weg (voor AVD dus) voor het examen?
Rijschool vertelde mij dat men men gemiddeld 16 weglessen nodig heeft voor AVD, maar zelf vond ik dit vrij veel.
AVB heeft me 8,5 uur les gekost.
Ik hoor het graag
lessen van een uur ging ik van uit.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:36 schreef Neo_ het volgende:
Een *aantal* lesuren is niet interessant zolang er niet bij gemeld wordt hoe *lang* deze lessen duren
één les van 8 uur kan voloende zijn tegen over bv 12 lessen van 0,5 uursnap je?
Ik moet de 26ste voor het eerst!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:46 schreef Elwood1802 het volgende:
Over 9 uurtjes weer examen, moet het nu toch eens halen. Wil rijden
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:46 schreef Elwood1802 het volgende:
Over 9 uurtjes weer examen, moet het nu toch eens halen. Wil rijden
Da's inderdaad jammer, niet te enthousiast door de bochten dan maarquote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:48 schreef Elwood1802 het volgende:
GESLAAAAGD
Weer viel mee, het was droog en de weg was ook zo goed als droog.
Vanmiddag naar het stadhuus kijken of mijne al binnen is
Woehoe, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:48 schreef Elwood1802 het volgende:
GESLAAAAGD
Weer viel mee, het was droog en de weg was ook zo goed als droog.
Vanmiddag naar het stadhuus kijken of mijne al binnen is
wtf, dat duurt hier gewoon 5 werkdagenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:45 schreef Elwood1802 het volgende:
Maandag dus aanvragen en dan dinsdag ophalen
Jupquote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:47 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Theorie inmiddels gehaald (als jij diegene was die mijn boek had gekocht)?
Inmiddels andere motorrijder al weer blij gemaakt met het boekjequote:
Goeie rijschool! Ga binnenkort even buurten bij Lennartquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:11 schreef Montelly het volgende:
Montelly
Eerste rijles: 13-05-09
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool : RAS, Spijkenisse
Lesmotor: Honda CBR 500 ABS (>25KW)
![]()
Ja klopt ik was te lui om het nog te wijzigenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Goeie rijschool! Ga binnenkort even buurten bij Lennart
het is trouwens een CBF 500![]()
Ik ga zo met m'n broertje naar leusden, hij heeft daar z'n motor theoriequote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:17 schreef Wisheh het volgende:
Over uurtje op voor me theorie...Ben alleen wel godse moe dus dat is ff minder voor de concentratie. Maar we maken het er het beste van
Dan zie ik je daar welquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:39 schreef arnold-d het volgende:
[..]
Ik ga zo met m'n broertje naar leusden, hij heeft daar z'n motor theorie
Drukker dan in de winter natuurlijk, maar een rijschool zal niet snel geen plek meer voor je hebben, gewoon even bellen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:02 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed dat de zomer periode erg druk is met lessen? Is het verstandig om toch zsm een afspraak te maken (eerst even school afmaken), Lessen zal gaan plaats vinden in Den Haag (waar ik nagenoeg nooit auto rijd).
Maar... je hebt hem toch al een tijdje? Vanwaar de tijd tussen aanschaf en eerste rit?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Net eerste ritje gemaakt op me SRAD, even wennen een kwartier maar daarna ging het snel
ben wel 21quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:51 schreef -Bigguy- het volgende:
En rijden in Den Haag houdt in rijden in Delft, Rijswijk, Voorburg en nog wat daaromheen, ze zijn niet zo stom om je dwars door het drukke Haagse verkeer heen te laten rijden![]()
Rijscholen zat in Den Haag iig, ik heb zelf gereden bij Drive Inn (in de buurt van de Haagse Hogeschool) en ik weet van een vriend van me dat Falke ook wel een goede rijschool is (Rijswijk).
Mijn rijschool schatte mij zonder intest op 5 uur AVB en 5 uur AVD. Al heb ik al een jaar auto-ervaring en heb ik diverse keren motor gereden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:33 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie (gehad) op de weg (voor AVD dus) voor het examen?
Rijschool vertelde mij dat men men gemiddeld 16 weglessen nodig heeft voor AVD, maar zelf vond ik dit vrij veel.
AVB heeft me 8,5 uur les gekost.
Ik hoor het graag
Het 'kantoor' van Drive Inn zit inderdaad onder de haagse, de garage waar de motoren staan is een klein stukje verderop, richting station HS zegmaar, aan de Laak geloof ik. Goede instructeur, beetje kortaf maar wel duidelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:56 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ben wel 21
drive inn zit 'onder' de haagse toch. Dat is praktisch bij mij voor de deur dus ik ben wel benieuwt of het een beetje beviel daar. Falke was ik inderdaad ook tegen gekomen. Ik kijk en vraag voorlopig nog wel beetje rond
Mijn overige 2 wieler ervaring is overigens wel beperkt, af en toe op snorfiets en een paar uurtjes schakelbrommer, daar houd het wel mee op.
verder.. maakt het veel uit of de instructeur in een auto achter je aan rijd of op de motor? en in principe dien je zelf te zorgen voor kleding toch?
Niet gratis, maar ik heb deze gebruikt: http://www.gratistheorie.nl/examen/overzichta.html. Heeft me bij elkaar 3 x 1,30 euro = 3,90 euro gekost, maar heb het hierdoor vervolgens wel in 1x gehaald dus had dat er graag voor over. En afgezet tegen de andere 1000 euro die ik kwijt was voor lessen en examens vind ik dat peanuts. Bovendien liever dat dan een tweede keer dokken voor een theorie-examenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:03 schreef Montelly het volgende:
Jongens weten jullie nog sites waar je gratis theorie examen kan doen/ofennen van 50 vragen. Dus niet de troep waar je voor moet betalen of waar je maar 10 vragen kan doen.
5 uur is niet veel. Vergis je je maar niet in de lage snelheids oefeningen, die zijn veruit de lastigste!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mijn rijschool schatte mij zonder intest op 5 uur AVB en 5 uur AVD. Al heb ik al een jaar auto-ervaring en heb ik diverse keren motor gereden.
Over een paar maanden begin ik. Voertuigbeheersing op lage snelheid is easy-peasy, dingen als noodstop etc. gaan allicht wat moeilijker worden.
Klote, ik ook 7 foutquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:19 schreef Wisheh het volgende:
Knakezooi...7 foutStaat de motor weer 2 weken langer stil in de schuur
Ik wilde net zeggenquote:Op woensdag 20 mei 2009 08:15 schreef Neo_ het volgende:
[..]
5 uur is niet veel. Vergis je je maar niet in de lage snelheids oefeningen, die zijn veruit de lastigste!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |