Bronquote:Treinkaartjes worden mogelijk fors duurder
Uitgegeven: 28 april 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 08:56
AMSTERDAM - Treinkaartjes worden volgend jaar mogelijk een stuk duurder omdat spoorbeheerder ProRail de tarieven om over het spoor te rijden met 17 procent wil verhogen. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen maandag bekendgemaakt.
Als de stijging van de kosten met zo'n 30 miljoen euro doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5 procent extra omhoog moeten.
Volgens de NS is de prijsverhoging van ProRail ''onrechtmatig en onvoldoende onderbouwd.''
De vervoerder heeft bij de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een klacht ingediend over de extra verhoging.
Variabele kosten
''ProRail wil allerlei kosten, die voorheen niet in rekening werden gebracht, vanaf 2010 door NS laten betalen'', aldus de NS.
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.
Infrastructuur
Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.
''Twee jaar geleden hebben ze dit ook geprobeerd, maar de NMa heeft ze toen in het ongelijk gesteld. Wij denken dat we nu ook een hele sterke zaak hebben'', aldus een woordvoerder van NS.
© ANP
op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeldquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:50 schreef cherrycoke het volgende:
op welk spoor gaat deze rijden dan?
top thanks ben benieuwd wat een trein kaartje Amsterdam Brussel kost met dit dingquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:53 schreef Guard het volgende:
[..]
op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeld![]()
Om jou te pesten?quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:56 schreef dennistd het volgende:
Waarom kwam dat stomme ding nou via Emmerich en niet via Oldenzaal?
Of omdat het gewoon de korste route is vanuit Tjechiëquote:
met dat geld kun je beter je auto volpompen...daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag milieuquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Alsof de treinkaartjes nog niet duur genoeg zijn...
Arme ICKquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:14 schreef E_Cartman het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)dump-in-Nijmegen.ece
Ik weet niet in hoeverre het spul daar bewaakt is, maar ik vind het niet echt handig om zoiets in de krant te zetten ivm vandalisme e.d.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:14 schreef E_Cartman het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)dump-in-Nijmegen.ece
Betekent dat dan dat het rijk die vaste kosten niet meer hoeft te betalen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Bron
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.
Lekker is dat
Je vergeet dat het geld dat vrijkomt direct naar ontwikkelingshulp gaatquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Betekent dat dan dat het rijk die vaste kosten niet meer hoeft te betalen?
Dan eis ik een belastingverlaging
Gaan ze dan toch faillietquote:Inmiddels hebben de Deense spoorwegen, die ook al jaren wachten op hun bij AnsaldoBreda bestelde treinstellen, hun bestelling geannuleerd.
Zo'n stapel treinstellen valt toch wel op bij de locale vandalen...en denk niet dat er vanuit Amsterdam reisjes worden georganiseerd om te gaan slopen....quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre het spul daar bewaakt is, maar ik vind het niet echt handig om zoiets in de krant te zetten ivm vandalisme e.d.
bron?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Gaan ze dan toch failliet(of was dit allang bekend
)
Wat een mooie Traxxquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:49 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/3482829492/
jah oh was het maar een "stelling"quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron?
Of was het die "stelling" van Nico Spilt van een tijdje geleden?
Dat dus... Nu betaalt m'n werkgever het leeuwendeel, maar toch.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Alsof de treinkaartjes nog niet duur genoeg zijn...
Wat doe je met mijn ogenquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:44 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
V250 op Nederlands grondgebied. Credits: Markrail op Flickr
Nou ja, hij riep dat een maand geleden al, maar verder is er geen enkele bron vanquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
jah oh was het maar een "stelling"
http://www.nicospilt.com/index2.htmlquote:Bunnik, 28 april 2009. Bij wijze van verjaardagscadeautje stuurden de spoorwegen vandaag de lelijkste trein langs mijn balkon die ik ooit heb gezien: de door Hispeed bestelde Albatros. De trein werd getrokken door loc V203 van de Rurtalbahn, ook niet echt moeders mooiste. Het treinstel is op weg naar Amsterdam, waar het zal worden opgeborgen in een loods van NedTrain op de Watergraafsmeer. Het personeel heeft een brief gehad waarin staat dat het "niet is toegestaan om zonder toestemming" foto's te maken. Beetje dubbelop maar wel
Bij mijn weten wordt het daar nauwelijks bewaakt, dus ze zullen wel een flink veranderde kleurstelling hebben over een paar weken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre het spul daar bewaakt is, maar ik vind het niet echt handig om zoiets in de krant te zetten ivm vandalisme e.d.
en wat extra ventilatie enzo....quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt het daar nauwelijks bewaakt, dus ze zullen wel een flink veranderde kleurstelling hebben over een paar weken.
Ik heb begrepen dat de deuren van binnen en van buiten met tie-raps vast zittenquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:21 schreef RubenK het volgende:
zullen ook wel wat zwervers in gaan logeren denk ik zo
Ah, dat zal ze tegenhouden. Toch zeker vijf minuten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:21 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de deuren van binnen en van buiten met tie-raps vast zitten
Een maatje van mij twittert dat, dat poste ik toen ook al hierquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
danleejon, 10:05 AM Apr 24th
Ok, wie was dat?
Het lijkt mij dat je ze van binnen toch minder makkelijk open krijgt als ze van binnen ook afgesloten zijnquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, dat zal ze tegenhouden. Toch zeker vijf minuten.
Raampje eruit en je bent binnen. Mensen die geen respect hebben voor andersmans eigendommen vinden echt niet dat een deur de enige ingang tot een object is hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je ze van binnen toch minder makkelijk open krijgt als ze van binnen ook afgesloten zijn
Mja oke, daar heb je inderdaad gelijk inquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Raampje eruit en je bent binnen. Mensen die geen respect hebben voor andersmans eigendommen vinden echt niet dat een deur de enige ingang tot een object is hoor.
Ik wilde dat het niet zo was.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:31 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mja oke, daar heb je inderdaad gelijk in
Albatrosquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:22 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Leuke foto, maar ik zie de link niet tussen deze foto en dit topic?
Ah, ik vat hemquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:35 schreef bork het volgende:
[..]
Albatrosen topic-titel the Albatros has (almost) landed en tvp
![]()
http://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_D.III
kzie de pic niet -> 404quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een dubbeldekstram maakt halt bij Pleasure Beach in Blackpool. Op de oudste tramlijn van heel GB
[ afbeelding ]
Stuk of 10 graftombes geloof ikquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hoeveel van die Albatros treinen zijn er totaal besteld dan? Ik neem niet aan dat er maar 1 trein is besteld is ofwel?
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stuk of 10 graftombes geloof ik
NMBS! Falers contracteren falers.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel inbreng de NMBS heeft gehad. Ik snap dat ze dit samen besteld hebben en we geven continu af op LowSpeed en alle blunders die ze gemaakt hebben, maar de NMBS heeft wellicht ook een steentje bijgedragen aan dit alles.quote:
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo. Ik verwerp dan ook alle sarcasme hierover van de laatste tijd. Ook dat "Ansolda <insert plaatsnaam>-gedoe"...quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:46 schreef Ireyon het volgende:
Is er überhaupt ook maar één persoon, behalve de pauper die ze besteld heeft, die het een mooie trein vindt?
Wat kun je er tot nu toe aan oordelen dan? Hij is te laat geleverd, heeft een vreemde en niet geheel aërodynamische vorm en een nogal vreemd kleurenpatroon. Alle eigenschappen die het een prima trein kunnen maken (comfort, ruimte van binnen, dat soort dingen) moeten nog blijken. Als we de objectieve zaken even weglaten weten we alleen dat de trein flink te laat is opgeleverd door een bedrijf met een twijfelachtige reputatie. Nee, ik geef hem nog even niet het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo.
Om dezelfde reden dat de NMBS in de jaren '50 hondekoppen aangeschaft heeft. Het is sinds 1957 altijd zo geweest dat de NMBS een deel van het materieel bezit voor de treindienst Amsterdam-Brussel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet...
Jawel hoor, zie de Maastricht-Brussel-express: mag Nederland in en kan op de HSL rijden. De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.quote:NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag
Die zullen zich inmiddels ook wel voor de kop slaan dan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:41 schreef ReisT het volgende:
De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL.
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?
'Goed' punt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..
Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.
Groeten..M
Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.
Als je zulke gedrochten maakt, denk ik niet dat op tijd leveren veel invloed heeft op je reputatiequote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
Tegen de tijd dat daar een trein rijdt moeten ze volgens mij de spoorstaven vervangen omdat die dan compleet zijn weg geroest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:53 schreef Guard het volgende:
[..]
op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeld![]()
Denemarken had iig besteld bij AnsaldoVroomshoopquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:11 schreef James1988 het volgende:
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken?
Pardon?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
2006...quote:To be delivered in April 2006, the units will enter service a year later, replacing the existing push-pull Benelux trains between Amsterdam and Brussels.
Heb je hier ergens een ondersteunende betrouwbare bron van?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..
Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.
Groeten..M
EDIT: Om nog even het moddergegooi een halt toe te roepen : NSH is al een jaar of 2 helemaal klaar met opleidingen van mcn,dat de baan tot op heden nog niet open is dat richt zich meer aan de kant van IVW en Prorail.
Prorail heeft haar zaakjes nog niet helemaal op orde wbt opleidingen van trdl's, en ook de baanapparatuur laat het geregeld afweten.
Ook het ampérage op lijn is nog niet je-van-het, er zullen meer trafo stations moeten worden geplaatst anders kan ik er maar 1 trein per fase rijden![]()
Ze hebben treinen besteld bij een leverancier waarvan toen al bekend was dat ze 'wel eens' treinen te laat leveren. Ze hebben geen boeteclausule bij te late levering opgesteld. Ik denk niet dat ze bijzonder veel rekening hebben gehouden met de reputatie van Ansaldo.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Eix het volgende:
[..]
(valt niet te hopen met de reputatie van Ansaldo)...
Maar dat is toch een uitstel dat ze later hebben gekregen? Ik heb altijd begrepen dat het oorspronkelijk contract het inderdaad had over 2006, en dat die datum niet gebaseerd was op oplevering van het spoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
Op het moment dat het spoor opgeleverd is, heeft AnsaldoAltijdTeLaat negen maanden de tijd om het eerste stel te leveren. Dus wat dat betreft zitten ze nog aan de goede kant van de streep.
M.a.w.: dit hadden ze kunnen weten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze hebben treinen besteld bij een leverancier waarvan toen al bekend was dat ze 'wel eens' treinen te laat leveren. Ze hebben geen boeteclausule bij te late levering opgesteld. Ik denk niet dat ze bijzonder veel rekening hebben gehouden met de reputatie van Ansaldo.
Dat kwam doordat de eisen voor ERTMS toch nog niet duidelijk waren?quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dat is toch een uitstel dat ze later hebben gekregen? Ik heb altijd begrepen dat het oorspronkelijk contract het inderdaad had over 2006, en dat die datum niet gebaseerd was op oplevering van het spoor.
Nee dat was de EU hoor ik netquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:11 schreef James1988 het volgende:
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken?
Dat kan ik iig nergens terug vinden. Als ik op Railwaygazette terug zoek kom ik alleen meldingen over de vertragingen tegen. Oh, en dat het spoor in principe sinds 2006 al 'klaar' is. Maargoed, welke levertijd ze precies in het contract hadden, wat de definitie van 'klaar' is en wie precies verantwoordelijk is voor de inbouw van ERTMS weten wij gewone stervelingen natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kwam doordat de eisen voor ERTMS toch nog niet duidelijk waren?
Zijn we trots opquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
En dan bij 'referenties'
Lolquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
En dan bij 'referenties'
Precies, het feit dat het een europese aanbesetding betreft is geen goedprater dat je met een leverancier zit opgescheept die de groots mogelijke moeite heeft om de gemaakte afspraken na te komen. Dat ligt gewoon aan je aanbestedingstraject.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Eix het volgende:
[..]
Overigens, ook in een Europese aanbesteding kunnen in het bestek toch gewoon kwaliteitseisen meegenomen worden. Mij lijkt dat je ook naar de historie van een bedrijf kan kijken en dat laat meewegen bij de beoordeling van de aanbesteding.
Dat is toch gewoon benelux materieel, wat na de hondekop kwam?quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:12 schreef JDude het volgende:
Dacht ik alle Nederlandsche treinen onderhand wel eens gezien te hebben... kom ik dit op het wereldwijdeweb tegen
[ afbeelding ]
Klopt. Ik kende 'm nog nietquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon benelux materieel, wat na de hondekop kwam?
Valt nog mee. 1974 tot ergens tussen 1986 en 1991 wat ik van Nico SPilt kan opmaken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
heeft niet heel erg lang rondgereden geloof ik
Tot 1986/1987 zo ongeveer. Toen was het ook wel op. We hebben er wel de 25.5 aan overgehouden. En 'n leuk Mw-meetrijtuig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Valt nog mee. 1974 tot ergens tussen 1986 en 1991 wat ik van Nico SPilt kan opmaken.
Die vind ik dan weer wel mooi..quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:12 schreef JDude het volgende:
Dacht ik alle Nederlandsche treinen onderhand wel eens gezien te hebben... kom ik dit op het wereldwijdeweb tegen
[ afbeelding ]
Tegenwoordig "eetrijtuig"quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tot 1986/1987 zo ongeveer. Toen was het ook wel op. We hebben er wel de 25.5 aan overgehouden. En 'n leuk Mw-meetrijtuig.![]()
Nou, het is zijn leven ook als eetrijtuig begonnen dus wat dat betreft is de cirkel rond.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Tegenwoordig "eetrijtuig"
[ afbeelding ]
Bron
Ik vind die grote neus er nu niet echt aerodynamischer uit zien dan een ICE3.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk eerder dat ding spuuglelijk is omdat het meer om aerodynamica gaat ? of heb ik het nu mis
Ja, je hebt het misquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk eerder dat ding spuuglelijk is omdat het meer om aerodynamica gaat ? of heb ik het nu mis
woaow die ziet er futuristisch uit waarom rijdt die niet hierquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je hebt het mis![]()
[ afbeelding ]
DIT is aerodynamica.
Het ding lijkt me de aerodynamica van een grote koelkast op wielen te hebben. Zeker als die vliegenvanger aan de voorzijde zijn werk doet. Zo'n groot open geval remt alleen maar af.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk eerder dat ding spuuglelijk is omdat het meer om aerodynamica gaat ? of heb ik het nu mis
Eerlijk is eerlijk: ook daar doen ze aan lelijke 'vogelbekdier' neuzen:quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je hebt het mis![]()
[ afbeelding ]
DIT is aerodynamica.
Omdat wij hollanders voor een kwartje minder een kutproduct gekocht hebben en nu hopen dat de hele fabriek op de fles gaat omdat we ook vergeten zijn een boeteclausule in te bouwenquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
woaow die ziet er futuristisch uit waarom rijdt die niet hier
Omdat Japan zo'n 200 jaar voorloopt op ons wat spoorwegen betreft. Maar de cultuur is daar zo anders dat je het ook voor elkaar krijgt mensen netjes in een rij in de trein te laten stappen. Aan de andere kant plegen machinisten soms zelfmoord als ze meer dan een minuut of 5 vertraging hebben. Of potentieel erger, ze rijden zo hard om de tijd in te halen dat er de hele trein ontspoort...quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
woaow die ziet er futuristisch uit waarom rijdt die niet hier
quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je hebt het mis![]()
[ afbeelding ]
DIT is aerodynamica.
Ja. Maar daar heeft het ook echt nut.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
Eerlijk is eerlijk: ook daar doen ze aan lelijke 'vogelbekdier' neuzen:
Tering wat een omschrijving. Misschien moeten we die naam er maar in houden, "karper".quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met 250 km/h als een gapende karper door het Hollandsch Landschap ploegen is toch niet jouw idee van optimaal?
Zeer zeker niet. Mijn eerste reactie was ook dat een ICE3 er aerodynamischer uit ziet. Maar bij deze Japanners zie ik het nut er ook niet van in hoor. Tuurlijk, het is nog steeds gestroomlijnder dan een groot gat. Maar is het echt beter dan een standaard 'pijl'vorm'?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Maar daar heeft het ook echt nut.
Met 250 km/h als een gapende karper door het Hollandsch Landschap ploegen is toch niet jouw idee van optimaal?
Die bovenste is wel spuuglelijk zo. Maar als je die vanaf een afstandje en niet met zo'n giga breedhoeklens neemt, valt het best mee denk ik hoorquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Mijn eerste reactie was ook dat een ICE3 er aerodynamischer uit ziet. Maar bij deze Japanners zie ik het nut er ook niet van in hoor. Tuurlijk, het is nog steeds gestroomlijnder dan een groot gat. Maar is het echt beter dan een standaard 'pijl'vorm'?
Hier. Twee druppels water, wat ik je brom.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tering wat een omschrijving. Misschien moeten we die naam er maar in houden, "karper".
Nou...quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die bovenste is wel spuuglelijk zo. Maar als je die vanaf een afstandje en niet met zo'n giga breedhoeklens neemt, valt het best mee denk ik hoor
Ze zullen het niet zomaar doen, er zullen een hoop aerodynamische studies aan ten grondslag liggen die als uitkomst hebben dat zo'n vorm het meest efficient is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Mijn eerste reactie was ook dat een ICE3 er aerodynamischer uit ziet. Maar bij deze Japanners zie ik het nut er ook niet van in hoor. Tuurlijk, het is nog steeds gestroomlijnder dan een groot gat. Maar is het echt beter dan een standaard 'pijl'vorm'?
Dit is trouwens idd de achterkant van de Fastech 360quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:37 schreef De_Hertog het volgende:
Maar misschien ben ik gewoon helemaal niet mee met de nieuwe trends. Steeds grotere neuzen lijken namelijk in te zijn. Aanschouw deze experimentele Shinkansen, gepland voor 2011
[ afbeelding ]
Nog even en de machinist zit achteraan de trein.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
De Shin N700 is best kei vet hoor![]()
Fastech 360 al gezien? Met kattenoren?![]()
Lelijk kan ook ZO![]()
[ afbeelding ]
Ah, ze gaan een van die twee kiezen voor het definitieve model?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is trouwens idd de achterkant van de Fastech 360
Bijna. De Japanners hebben ontdekt dat je bij dergelijk hoge snelheden (ding zou planmatig 360 km/h gaan rijden) de voorkant een andere vorm moet geven als de achterkantquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef De_Hertog het volgende:
Ah, ze gaan een van die twee kiezen voor het definitieve model?
'Wilt u vandaag honden- of paardenstront eten?'
Barbie-Expresquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef James1988 het volgende:
Hmm, welke bijnamen hebben we nu allemaal al voor de V250?
Dodo
Albatros
Vogelbekdier
Lelijk ding
Fail250
Karper
Dweilkar
Nog meer?
Op dat ontwerp ziet het er wel beter uit, moet ik zeggen. De redenatie is op zich ook logisch, maar dan moet je weer gaan keren of rondjes rijden. En keren met locs is al lastig, laat staan met een heel treinstel. Trouwens, die koepel achterop is dus niet voor machinisten?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijna. De Japanners hebben ontdekt dat je bij dergelijk hoge snelheden (ding zou planmatig 360 km/h gaan rijden) de voorkant een andere vorm moet geven als de achterkant![]()
[ afbeelding ]
Koepel? Nee, de cabinne in car 8- Arrow Line Shape is voor de filmers van Trainmagazinequote:Op dinsdag 28 april 2009 21:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op dat ontwerp ziet het er wel beter uit, moet ik zeggen. De redenatie is op zich ook logisch, maar dan moet je weer gaan keren of rondjes rijden. En keren met locs is al lastig, laat staan met een heel treinstel. Trouwens, die koepel achterop is dus niet voor machinisten?
Jammer dat er op YouTube geen filmpje van de perspresentatie is te vinden. Ik kan me echt voorstellen dat de halve pers moeite moest doen niet te lachen toen de woordvoerder van NS HiSpeed aankondigde 'and this is our new trainset..'quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Barbie-Expres
Railhummer
Kruimelzuiger
Stofhapper:quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Barbie-Expres
Railhummer
Kruimelzuiger
Geweldig!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Maar daar heeft het ook echt nut.
Met 250 km/h als een gapende karper door het Hollandsch Landschap ploegen is toch niet jouw idee van optimaal?
Daar kunnen ze echt niets meer mee verbloemen. (Ha, ha.)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:00 schreef Lemjur het volgende:
Komen die bloemetjes nog op de 250, zoals bij het prototype?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar kunnen ze echt niets meer mee verbloemen. (Ha, ha.)
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zoquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar kunnen ze echt niets meer mee verbloemen. (Ha, ha.)
stofzuigerquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef James1988 het volgende:
Hmm, welke bijnamen hebben we nu allemaal al voor de V250?
Dodo
Albatros
Vogelbekdier
Lelijk ding
Fail250
Karper
Dweilkar
Nog meer?
Prinz Flesch den Ersten!!quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zo
Moet ie wel door de straten passenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zo
Goed excuus om hem eerst tot schroot te rossenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet ie wel door de straten passen
Hoezo, maken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zo
Ik wou zeggen, we zagen hem gewoon in stukken van een meter of 5 lang, past overal doorheenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:10 schreef Lemjur het volgende:
Goed excuus om hem eerst tot schroot te rossen
quote:
Mag ook wel in het rijtje tubgirl, goatse etc.quote:
Hele artikel op rtlnieuws.nlquote:Presentatie onbekend
Wanneer de Albatros officieel gepresenteerd wordt, is nog niet bekend. De woordvoerder van NS Hispeed kan niet exacter zijn dan 'ergens dit voorjaar'. Vooralsnog gaat de zegsman ervan uit dat de levering probleemloos zal verlopen. Zo niet, dan zijn er volgens hem voldoende boeteclausules in het contract.
Italiaans bedrijfsgeheim
Verder wil NS Hispeed weinig over de kwestie kwijt, omdat de treinen nog altijd in eigendom zijn van de fabrikant. Eventuele problemen die zich in Tsjechië hebben voorgedaan of die hier aan het licht zullen komen, zullen dan ook in eerste instantie Italiaans bedrijfsgeheim zijn.
Volgens mij zit er een treinenfapper bij RTL, kan haast niet andersquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef thats-me het volgende:
Oke check dit
[..]
Hele artikel op rtlnieuws.nl
http://www.rtl.nl/(/actue(...)HST_in_Nederland.xml
De treinfappers van de gelderlander hebben nog niets gemeld. Toch wel vreemd want die hebben toch vaak trein nieuws erop staan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij zit er een treinenfapper bij RTL, kan haast niet anders. Maar leuk dat er aandacht aanbesteed wordt, want die HSL moet toch echt is gaan rijden, de VSM vervoert nog meer reizigers per dag!
Ik vind het een oerlelijke neus hebben maar de naam Dodo past er wel bij. Uitgeroeid door de Nederlanders...
quote:Slecht imago
Dat de komst van de trein niet groots wordt aangekondigd, is niet zo gek. Zonder ook maar een kilometer op Nederlands spoor te hebben gereden, kampt de Albatros al met een slecht imago
NEEEEEEquote:Toch blijven ze bij NS Hispeed optimisch over de levering van de 16 V250-toestellen. Teunissen: "Wij zijn vorige maand bij AnsaldoBreda geweest en hebben daar met eigen ogen gezien hoe er aan negen treinen wordt gewerkt. We gaan er vanuit dat ze ook allemaal afgeleverd gaan worden."
Wel vreemd dat de order van de NS HiSpeed voor die van de fappers uit Denemarken gaat, misschien betaalt de NS wel meer. Maar als het product af is dan is het nog niet klaar om rond te rijdenquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De treinfappers van de gelderlander hebben nog niets gemeld. Toch wel vreemd want die hebben toch vaak trein nieuws erop staan.
[..]
[..]
NEEEEEE![]()
Doen die spaghetti gasten speciaal om ons te pestenquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wel vreemd dat de order van de NS HiSpeed voor die van de fappers uit Denemarken gaat, misschien betaalt de NS wel meer. Maar als het product af is dan is het nog niet klaar om rond te rijden.
Succesquote:Op woensdag 29 april 2009 01:49 schreef Ofyles2 het volgende:
De eerste dag dat de Albatros rijdt, zal ik proberen ermee te reizen.
Om iedereen hier te pesten.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 april 2009 01:49 schreef Ofyles2 het volgende:
De eerste dag dat de Albatros rijdt, zal ik proberen ermee te reizen.
Om iedereen hier te pesten.
Klopt, volgens mij rijden er nog 1 a 2 plan v'tjes tussen Enschede en Apeldoornquote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
Fototje
Nog steeds niet helemaal weg uit Twente, hier staat Plan V 478 te niksen in Hengelo. Gaat zeer vermoedelijk in de 10140 serie rijden vandaag.
De V478 is op dit moment meer hogesnelheidsmateriaal dan de V250.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
Fototje
Nog steeds niet helemaal weg uit Twente, hier staat Plan V 478 te niksen in Hengelo. Gaat zeer vermoedelijk in de 10140 serie rijden vandaag.
Volgens mij zat ik achter de V250 met de IC, deze trein had een vertraging van +8 in Ut.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De V478 is op dit moment meer hogesnelheidsmateriaal dan de V250.
Al rijdt hij voor een lelijk dingquote:
Beter treinen die zich goed hebben bewezen ipv deze dingen.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik geef het toe, ze hadden heel wat mooiere treinen kunnen bestellen dan de V250. Maar wees blij dat er ten minste een nieuwe hogesnelheidstrein is, en geen kopie van de TGV (Thalys) ofzo...
wat een rit!quote:Op woensdag 29 april 2009 11:55 schreef Sj0rSz het volgende:
De verwachting is om de komende week de volgende route te gaan rijden;
[ afbeelding ]
Wat is er zo bijzonder aan Gouda met Koninginnedag dan dat er voor uit NH moet komen?quote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef RubenK het volgende:
Vanmiddag maar weer eens naar gouda voor koninginnedag
zal wel weer een ramp worden bij die tunnel zaandamafgelopen 3 jaar heen EN terug weg altijd aan de noodrem getrokken
Ik reis elke dag Rsd-Ehv op en neer, maar plezierritjes vind ik ook erg fijn hoor. Kom ik tenminste ook eens op een andere route, in een andere omgeving, in een andere, meestal betere, treinquote:Op donderdag 30 april 2009 09:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
wat een rit!
reis je normaal ook met de trein (woon werk verkeer en zo)? ik wel, en moet er niet aan denken om op mn vrije tijd zo'n plezierrit te gaan maken. terwijl ik treinen wel tof vind hoor. en ik ga ook vaak met de trein op vakantie. maar toch!
Wat ik begrepen heb worden de beste banken nog een tijdje bewaard om de banken in ICM-IV te vervangen als dat nodig is, en de rest wordt vernietigd.quote:Op donderdag 30 april 2009 00:55 schreef Boschkabouter het volgende:
Die ICM banken zouden anders ook goed bij mijn interieur staan.
Wat wordt daarmee gedaan na modernisatie?
Als je de ruimte heb zou je net zo'n mooie biscoopkamer kunnen maken met 1e klas ICM banken..quote:Op donderdag 30 april 2009 11:33 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb worden de beste banken nog een tijdje bewaard om de banken in ICM-IV te vervangen als dat nodig is, en de rest wordt vernietigd.
Een beeveetje is 't probleem niet lijkt mequote:Op donderdag 30 april 2009 12:54 schreef Wadloper het volgende:
Er wordt helaas niets doorverkocht aan particuliere mensen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | [Opzoeken whois.verisign-grs.com] [whois.verisign-grs.com] Whois Server Version 2.0 Domain names in the .com and .net domains can now be registered with many different competing registrars. Go to http://www.internic.net for detailed information. Domain Name: HGBTF.NET Registrar: ENOM, INC. Whois Server: whois.enom.com Referral URL: http://www.enom.com Name Server: DNS1.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS2.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS3.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS4.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS5.NAME-SERVICES.COM Status: clientTransferProhibited Updated Date: 30-apr-2009 Creation Date: 29-apr-2003 Expiration Date: 29-apr-2010 |
muziek zooi, gezelligheidk, meisjes, etcquote:Op donderdag 30 april 2009 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan Gouda met Koninginnedag dan dat er voor uit NH moet komen?
Ik heb nog een paar tickets van Marktplaats en wil deze nuttig gebruikenquote:Op donderdag 30 april 2009 09:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
wat een rit!
reis je normaal ook met de trein (woon werk verkeer en zo)? ik wel, en moet er niet aan denken om op mn vrije tijd zo'n plezierrit te gaan maken. terwijl ik treinen wel tof vind hoor. en ik ga ook vaak met de trein op vakantie. maar toch!
DNS issue lijkt me. www.treinforum.be werkt nog wel namelijkquote:Op donderdag 30 april 2009 19:31 schreef Jump het volgende:
Flash: enig idee wat er ismet hgbtf? Hun domeinnaam laten verlopen of zo?
Valt wel mee toch? het is een aardig rondje ja, maar niet echt vroeg weg, en voor Sesamstraat kan je de foto's al online hebben. Hoeveel TE zal het zijn? Niet eens 400 denk ikquote:
jamaar, de hele dag in een trein en zoquote:Op donderdag 30 april 2009 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? het is een aardig rondje ja, maar niet echt vroeg weg, en voor Sesamstraat kan je de foto's al online hebben. Hoeveel TE zal het zijn? Niet eens 400 denk ik![]()
Maar even goed een leuk rondje natuurlijk
ja maar ja maarquote:
www.treinforum.bequote:Op donderdag 30 april 2009 19:31 schreef Jump het volgende:
Flash: enig idee wat er ismet hgbtf? Hun domeinnaam laten verlopen of zo?
Jammerquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:48 schreef dennistd het volgende:
Tot 11 mei gaan de SLT's aan de kant, daarna nieuwe poging in de 19800 (Gvc-Gdg)
Fles werd ZO boos toen hij een keer defect op spoor 14b gestald werd dat ze nu geen enkel risico meer nemen. De schrik zit er goed in, geloof mequote:
Oh, ik wistn iet dat er een tweede url was, handigquote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DNS issue lijkt me. www.treinforum.be werkt nog wel namelijk
Oh, en wat james zei dus![]()
Welquote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:28 schreef Jump het volgende:
Ga je nie naar het stoomfestival in maldegem? http://www.stoomcentrum.be/
Beetje verstopt denk ik. Beide stellen gaven tractiequote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:27 schreef dennistd het volgende:
Geeft in dat filmpje nou alleen het achterste stel tractie, of was daar het roetfilter van kapot?
Amusementquote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WelWaarom denk je dat ik zo'n haast had om vandaag de foto's online te hebben
Whuh? Waarom dat dan? DIe dingen doen het toch? Tenminste, ik zie ze vaak rijden hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:48 schreef dennistd het volgende:
Tot 11 mei gaan de SLT's aan de kant, daarna nieuwe poging in de 19800 (Gvc-Gdg)
Jij bent nieuw hier he?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:25 schreef Palmboom313 het volgende:
Coole reportage fles![]()
[ afbeelding ]
cool gemaakt
Zo vaak gaat het daar niet meer misquote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
jamaar, de hele dag in een trein en zoen dan ook nog voor je lol van arnhem naar winterswijk!! brr, ik ben zo blij dat ik die lijn niet meer hoef elke dag.
Op dagen als die heb je toch tijd genoegquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo vaak gaat het daar niet meer mis![]()
De laatste keer dat ik er was, had ik maar +5, dus dat viel mee
Dat moet je in de achterhoek rechthoek niet te snel roepenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:44 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Op dagen als die heb je toch tijd genoeg
(Nog) geen ervaringquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat moet je in de achterhoek rechthoek niet te snel roepen
Schijnt ook een ideaal gebied te zijn voor een noodremmetjequote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat moet je in de achterhoek rechthoek niet te snel roepen
Inclusief de dieseldampen in de passagiersruimte?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik vind de Albatros niet eens zo lelijk, al had ik liever gezien dan AnsaldoWatergraafsmeer een Deense IC4 had geleverd (alleen kan hij maar 240)
Jouw reactie: "U houdt nog meer van treinen dan ik, want ik ben er niet mee getrouwd!"quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op station Eindhoven sta ik nog wat foto's te maken van die ICE (met m'n mobiel), hoor ik ineens "Zeg, sta jij nou gewoon foto's van mijn wijf te maken? Dat doe je toch gewoon niet? Doe us wisse! Doe maar wisse!" Wat een tokkie was dat zeg, inclusief oorringetje en blingblingringen
Dat doet het hemquote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:27 schreef James1988 het volgende:
"Zeg, sta jij nou gewoon foto's van mijn [b]wijf/b] te maken?
Gozer, wat doe je?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:27 schreef James1988 het volgende:
In other news: ik ben net met de ICE van 's-Hertogenbosch naar Eindhoven gereisd. Zat een erg leuke jongedame tegenover me, maar ze keek me wel heel verbaasd aan toen ik zei om te reizen vanwege de ICE. Ze verklaarde me voor gek...
Maar ja, wat heb je er nou aan als je geen gemeenschappelijke interesses hebt?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:51 schreef von_Preussen het volgende:
Gozer, wat doe je?![]()
Een leuke jongedame probeer je toch te regelen, niet weg te jagen.
quote:
Dat zal misschien wel werken, tot ze erachter komt dat een schommelboot niet helemaal is wat ze gedacht had...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
My name is 1988. James 1988. Schommelbotenlover![]()
Ze was vast erg onder de indruk
IT consultantquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:00 schreef James1988 het volgende:
"James <achternaam>, IT consultant." bekt toch wat lekkerder
Hé die heb ik hier in de kast staan. Maar dan schoonquote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, het was me weer een leuk dagje gisterenMinstens zo vroeg op als op een doordeweekse werkdag, maar daardoor was ik wel om 9:35 al in Maastricht. Onderweg trof ik bij Sittard trouwens één van de schoonste Railion-locs van allemaal aan
![]()
[ afbeelding ]
En dat vind de gemeente waarin je woont zomaar goed? een loc in je kast?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:26 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hé die heb ik hier in de kast staan.
Zeg jij nou maar niks, jij wilt ICK in je achtertuin. Dan weet ik wel betere rijtuigen om daar te stallen... ICRm bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:45 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
En dat vind de gemeente waarin je woont zomaar goed? een loc in je kast?
Nee, als ik zou mogen kiezen zou ik en enkelbaks VIRM laten bouwen. Gewoon 1 rijtuig met kop en staart, en 220v op alle plekkenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeg jij nou maar niks, jij wilt ICK in je achtertuin. Dan weet ik wel betere rijtuigen om daar te stallen... ICRm bijvoorbeeld
Is al eens gedaanquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:49 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Nee, als ik zou mogen kiezen zou ik en enkelbaks VIRM laten bouwen. Gewoon 1 rijtuig met kop en staart, en 220v op alle plekken
Vriend!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:49 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Nee, als ik zou mogen kiezen zou ik en enkelbaks VIRM laten bouwen. Gewoon 1 rijtuig met kop en staart, en 220v op alle plekken
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vriend!
Een beetje zoals de Sailtrain bedoel je?
[ afbeelding ]
Edit: kutFles, net te snel zijn
quote:
Ja ik bedoel, ik doe dat wel vakerquote:
i know. Maar vond het goed er grappig uit zienquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik bedoel, ik doe dat wel vakerAl is de laatste alweer even geleden
Arnhem - Winterswijk FTW. Maar nu even een serieuse vraag. Normaal zien assentellers er zo uit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
jamaar, de hele dag in een trein en zoen dan ook nog voor je lol van arnhem naar winterswijk!! brr, ik ben zo blij dat ik die lijn niet meer hoef elke dag.
weet je zeker dat dat niet atb-vv is dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:29 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
lijkt me niet zijn afgelopen weken geplaatst
Ja. Ze waren alleen wat minder blij met de VIRM die in mijn tuin op zijn kant lag. Die ben ik daarom as we speak aan het omsmelten tot barbeque-roosters en klapstoeltjes.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:45 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
En dat vind de gemeente waarin je woont zomaar goed? een loc in je kast?
HOE ZOU DAT TOCH KOMEN????!!?!?!?!?!!!?!!!?!??!!?!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
wat minder blij met de VIRM die in mijn tuin op zijn kant lag.
Geen atb-vv ze waren namelijk grijs/zilveren en die 3 gele dingen langs het spoor lagen er niet. Zou wel gewoon een nieuw model zijn denk ik dan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:16 schreef James1988 het volgende:
ATB-Vv zijn deze kastjes, was het er zo eentje?
[ afbeelding ]
Afaik is men niet bezig met nieuwe assentellers, maar wel druk met ATB-Vv
nieuwe versie dus gewoonquote:Daarnaast neemt ProRail in het weekend van 25 en 26 april tussen Zevenaar en Didam een nieuwe versie van het zogenaamde ‘assentellersysteem’ in gebruik
Met ATB-NG kun je nog met 15 km/h door rode seinen rijden, dus daarom hebben ze er ook nog ATB-VV op gezet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:24 schreef dennistd het volgende:
Wat is me wel afvraag: ATB-NG heeft volgens mij dezelfde functionaliteit als ATB-VV bij seinen, dus waarom naast NG (wat daar volgens mij ligt) ook nog VV?
Gaat nog even duren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeg jij nou maar niks, jij wilt ICK in je achtertuin. Dan weet ik wel betere rijtuigen om daar te stallen... ICRm bijvoorbeeld
Ik vind dat gepingel te truttig voor woorden. Konden ze bij NS Hispeed geen betere arrangeur c.q. componist in dienst nemen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:46 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk wel. ICRm
Overigens, heeft iemand hier het NS Hispeed-omroepgeluid als .wavje of .mp3tje ofzo? Jeweetwel, degene die ze spelen vlak voor het gevreesde "De internationale trein naar [stad] vertrekt over 10 minuten"-bericht
Eerder naar bed gaanquote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:Maldegem gaat hem niet worden vandaag
![]()
Ik doe wel wat anders
kom je vanaf arnhem of vanaf zutphen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:00 schreef dennistd het volgende:
Is een overstap in Winterswijk van 11 minuten veilig genoeg om te halen morgenvroeg? (gezien het hoge aantal storingen op Ah-Ww). Wordt daar überhaupt gewacht (wat toch wel moet kunnen met een uursdienst) of karren ze zo weg?
ik kom vanaf arnhemquote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:23 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
kom je vanaf arnhem of vanaf zutphen?
Ik heb er niks over gelezen, maar het zou mogelijk kunnen zijn natuurlijkquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:06 schreef Ynske het volgende:
klopt t dat ik net weer een stoomfluithoorde in utrecht?
Klopt, dit weekend reed ICE via Den Bosch en Eindhoven naar Duitsland.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:56 schreef Quyxz_ het volgende:
Afgelopen nacht stond ik op station Den Bosch op mijn trein naar Utrecht te wachten. Komt er in één keer een ICE aan rijden.
Kijk ik nog eens op de borden staat er "let op omroepbericht." Het bleek dus dat de ICE moest omrijden en ik moest nog 5 minuten wachten op mijn VIRM.
Sort ofquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:15 schreef dennistd het volgende:
Jij vindt die dingen ook echt overal he, fles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Okee, ik was getipt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Tuurlijk wordt het druk, ik kom ook namelijkquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:16 schreef RubenK het volgende:
over 2 weken is die treinshow in mijn achtertuin
flinke opkomst: http://www.treinshow.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=7
zal wel ontzettend druk zijn
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sort ofDie van Geldrop hangt in een cafeetje wat huist in het voormalige stationsgebouw van
Dat ligt nou niet echt dicht bij elkaar volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Okee, ik was getipt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En ikquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt het druk, ik kom ook namelijk
Nee maar goed, Rotterdam Bergweg gaat ook ooit in conjunctie geschoten worden met Deventerquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:25 schreef dennistd het volgende:
Dat ligt nou niet echt dicht bij elkaar volgens mij
Je mag ook wel IETS later komen denk ik hoorquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:28 schreef dennistd het volgende:
Om er om 10u te zijn moet ik al om 6.56u de trein hebben zie ik nu
Ik moet nog wel ergens zo'n geluidje hebben op mijn pcquote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:46 schreef James1988 het volgende:
Overigens, heeft iemand hier het NS Hispeed-omroepgeluid als .wavje of .mp3tje ofzo? Jeweetwel, degene die ze spelen vlak voor het gevreesde "De internationale trein naar [stad] vertrekt over 10 minuten"-bericht
Zo snel mogelijk publiceren, hè?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik moet nog wel ergens zo'n geluidje hebben op mijn pc
Je kan morgen ook nog héquote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:Maldegem gaat hem niet worden vandaag
![]()
Ik doe wel wat anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |