Tot 1986/1987 zo ongeveer. Toen was het ook wel op. We hebben er wel de 25.5 aan overgehouden. En 'n leuk Mw-meetrijtuig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Valt nog mee. 1974 tot ergens tussen 1986 en 1991 wat ik van Nico SPilt kan opmaken.
Die vind ik dan weer wel mooi..quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:12 schreef JDude het volgende:
Dacht ik alle Nederlandsche treinen onderhand wel eens gezien te hebben... kom ik dit op het wereldwijdeweb tegen
[ afbeelding ]
Tegenwoordig "eetrijtuig"quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tot 1986/1987 zo ongeveer. Toen was het ook wel op. We hebben er wel de 25.5 aan overgehouden. En 'n leuk Mw-meetrijtuig.![]()
Nou, het is zijn leven ook als eetrijtuig begonnen dus wat dat betreft is de cirkel rond.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Tegenwoordig "eetrijtuig"
[ afbeelding ]
Bron
Ik vind die grote neus er nu niet echt aerodynamischer uit zien dan een ICE3.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk eerder dat ding spuuglelijk is omdat het meer om aerodynamica gaat ? of heb ik het nu mis
Ja, je hebt het misquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk eerder dat ding spuuglelijk is omdat het meer om aerodynamica gaat ? of heb ik het nu mis
woaow die ziet er futuristisch uit waarom rijdt die niet hierquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je hebt het mis![]()
[ afbeelding ]
DIT is aerodynamica.
Het ding lijkt me de aerodynamica van een grote koelkast op wielen te hebben. Zeker als die vliegenvanger aan de voorzijde zijn werk doet. Zo'n groot open geval remt alleen maar af.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk eerder dat ding spuuglelijk is omdat het meer om aerodynamica gaat ? of heb ik het nu mis
Eerlijk is eerlijk: ook daar doen ze aan lelijke 'vogelbekdier' neuzen:quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je hebt het mis![]()
[ afbeelding ]
DIT is aerodynamica.
Omdat wij hollanders voor een kwartje minder een kutproduct gekocht hebben en nu hopen dat de hele fabriek op de fles gaat omdat we ook vergeten zijn een boeteclausule in te bouwenquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
woaow die ziet er futuristisch uit waarom rijdt die niet hier
Omdat Japan zo'n 200 jaar voorloopt op ons wat spoorwegen betreft. Maar de cultuur is daar zo anders dat je het ook voor elkaar krijgt mensen netjes in een rij in de trein te laten stappen. Aan de andere kant plegen machinisten soms zelfmoord als ze meer dan een minuut of 5 vertraging hebben. Of potentieel erger, ze rijden zo hard om de tijd in te halen dat er de hele trein ontspoort...quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
woaow die ziet er futuristisch uit waarom rijdt die niet hier
quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je hebt het mis![]()
[ afbeelding ]
DIT is aerodynamica.
Ja. Maar daar heeft het ook echt nut.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
Eerlijk is eerlijk: ook daar doen ze aan lelijke 'vogelbekdier' neuzen:
Tering wat een omschrijving. Misschien moeten we die naam er maar in houden, "karper".quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met 250 km/h als een gapende karper door het Hollandsch Landschap ploegen is toch niet jouw idee van optimaal?
Zeer zeker niet. Mijn eerste reactie was ook dat een ICE3 er aerodynamischer uit ziet. Maar bij deze Japanners zie ik het nut er ook niet van in hoor. Tuurlijk, het is nog steeds gestroomlijnder dan een groot gat. Maar is het echt beter dan een standaard 'pijl'vorm'?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Maar daar heeft het ook echt nut.
Met 250 km/h als een gapende karper door het Hollandsch Landschap ploegen is toch niet jouw idee van optimaal?
Die bovenste is wel spuuglelijk zo. Maar als je die vanaf een afstandje en niet met zo'n giga breedhoeklens neemt, valt het best mee denk ik hoorquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Mijn eerste reactie was ook dat een ICE3 er aerodynamischer uit ziet. Maar bij deze Japanners zie ik het nut er ook niet van in hoor. Tuurlijk, het is nog steeds gestroomlijnder dan een groot gat. Maar is het echt beter dan een standaard 'pijl'vorm'?
Hier. Twee druppels water, wat ik je brom.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tering wat een omschrijving. Misschien moeten we die naam er maar in houden, "karper".
Nou...quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die bovenste is wel spuuglelijk zo. Maar als je die vanaf een afstandje en niet met zo'n giga breedhoeklens neemt, valt het best mee denk ik hoor
Ze zullen het niet zomaar doen, er zullen een hoop aerodynamische studies aan ten grondslag liggen die als uitkomst hebben dat zo'n vorm het meest efficient is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Mijn eerste reactie was ook dat een ICE3 er aerodynamischer uit ziet. Maar bij deze Japanners zie ik het nut er ook niet van in hoor. Tuurlijk, het is nog steeds gestroomlijnder dan een groot gat. Maar is het echt beter dan een standaard 'pijl'vorm'?
Dit is trouwens idd de achterkant van de Fastech 360quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:37 schreef De_Hertog het volgende:
Maar misschien ben ik gewoon helemaal niet mee met de nieuwe trends. Steeds grotere neuzen lijken namelijk in te zijn. Aanschouw deze experimentele Shinkansen, gepland voor 2011
[ afbeelding ]
Nog even en de machinist zit achteraan de trein.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
De Shin N700 is best kei vet hoor![]()
Fastech 360 al gezien? Met kattenoren?![]()
Lelijk kan ook ZO![]()
[ afbeelding ]
Ah, ze gaan een van die twee kiezen voor het definitieve model?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is trouwens idd de achterkant van de Fastech 360
Bijna. De Japanners hebben ontdekt dat je bij dergelijk hoge snelheden (ding zou planmatig 360 km/h gaan rijden) de voorkant een andere vorm moet geven als de achterkantquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef De_Hertog het volgende:
Ah, ze gaan een van die twee kiezen voor het definitieve model?
'Wilt u vandaag honden- of paardenstront eten?'
Barbie-Expresquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef James1988 het volgende:
Hmm, welke bijnamen hebben we nu allemaal al voor de V250?
Dodo
Albatros
Vogelbekdier
Lelijk ding
Fail250
Karper
Dweilkar
Nog meer?
Op dat ontwerp ziet het er wel beter uit, moet ik zeggen. De redenatie is op zich ook logisch, maar dan moet je weer gaan keren of rondjes rijden. En keren met locs is al lastig, laat staan met een heel treinstel. Trouwens, die koepel achterop is dus niet voor machinisten?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijna. De Japanners hebben ontdekt dat je bij dergelijk hoge snelheden (ding zou planmatig 360 km/h gaan rijden) de voorkant een andere vorm moet geven als de achterkant![]()
[ afbeelding ]
Koepel? Nee, de cabinne in car 8- Arrow Line Shape is voor de filmers van Trainmagazinequote:Op dinsdag 28 april 2009 21:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op dat ontwerp ziet het er wel beter uit, moet ik zeggen. De redenatie is op zich ook logisch, maar dan moet je weer gaan keren of rondjes rijden. En keren met locs is al lastig, laat staan met een heel treinstel. Trouwens, die koepel achterop is dus niet voor machinisten?
Jammer dat er op YouTube geen filmpje van de perspresentatie is te vinden. Ik kan me echt voorstellen dat de halve pers moeite moest doen niet te lachen toen de woordvoerder van NS HiSpeed aankondigde 'and this is our new trainset..'quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Barbie-Expres
Railhummer
Kruimelzuiger
Stofhapper:quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Barbie-Expres
Railhummer
Kruimelzuiger
Geweldig!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Maar daar heeft het ook echt nut.
Met 250 km/h als een gapende karper door het Hollandsch Landschap ploegen is toch niet jouw idee van optimaal?
Daar kunnen ze echt niets meer mee verbloemen. (Ha, ha.)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:00 schreef Lemjur het volgende:
Komen die bloemetjes nog op de 250, zoals bij het prototype?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar kunnen ze echt niets meer mee verbloemen. (Ha, ha.)
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zoquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar kunnen ze echt niets meer mee verbloemen. (Ha, ha.)
stofzuigerquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef James1988 het volgende:
Hmm, welke bijnamen hebben we nu allemaal al voor de V250?
Dodo
Albatros
Vogelbekdier
Lelijk ding
Fail250
Karper
Dweilkar
Nog meer?
Prinz Flesch den Ersten!!quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zo
Moet ie wel door de straten passenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zo
Goed excuus om hem eerst tot schroot te rossenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet ie wel door de straten passen
Hoezo, maken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zo
Ik wou zeggen, we zagen hem gewoon in stukken van een meter of 5 lang, past overal doorheenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:10 schreef Lemjur het volgende:
Goed excuus om hem eerst tot schroot te rossen
quote:
Mag ook wel in het rijtje tubgirl, goatse etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |