Stuk of 10 graftombes geloof ikquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hoeveel van die Albatros treinen zijn er totaal besteld dan? Ik neem niet aan dat er maar 1 trein is besteld is ofwel?
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stuk of 10 graftombes geloof ik
NMBS! Falers contracteren falers.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel inbreng de NMBS heeft gehad. Ik snap dat ze dit samen besteld hebben en we geven continu af op LowSpeed en alle blunders die ze gemaakt hebben, maar de NMBS heeft wellicht ook een steentje bijgedragen aan dit alles.quote:
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo. Ik verwerp dan ook alle sarcasme hierover van de laatste tijd. Ook dat "Ansolda <insert plaatsnaam>-gedoe"...quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:46 schreef Ireyon het volgende:
Is er überhaupt ook maar één persoon, behalve de pauper die ze besteld heeft, die het een mooie trein vindt?
Wat kun je er tot nu toe aan oordelen dan? Hij is te laat geleverd, heeft een vreemde en niet geheel aërodynamische vorm en een nogal vreemd kleurenpatroon. Alle eigenschappen die het een prima trein kunnen maken (comfort, ruimte van binnen, dat soort dingen) moeten nog blijken. Als we de objectieve zaken even weglaten weten we alleen dat de trein flink te laat is opgeleverd door een bedrijf met een twijfelachtige reputatie. Nee, ik geef hem nog even niet het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo.
Om dezelfde reden dat de NMBS in de jaren '50 hondekoppen aangeschaft heeft. Het is sinds 1957 altijd zo geweest dat de NMBS een deel van het materieel bezit voor de treindienst Amsterdam-Brussel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet...
Jawel hoor, zie de Maastricht-Brussel-express: mag Nederland in en kan op de HSL rijden. De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.quote:NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag
Die zullen zich inmiddels ook wel voor de kop slaan dan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:41 schreef ReisT het volgende:
De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL.
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?
'Goed' punt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..
Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.
Groeten..M
Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.
Als je zulke gedrochten maakt, denk ik niet dat op tijd leveren veel invloed heeft op je reputatiequote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
Tegen de tijd dat daar een trein rijdt moeten ze volgens mij de spoorstaven vervangen omdat die dan compleet zijn weg geroest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:53 schreef Guard het volgende:
[..]
op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeld![]()
Denemarken had iig besteld bij AnsaldoVroomshoopquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:11 schreef James1988 het volgende:
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken?
Pardon?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
2006...quote:To be delivered in April 2006, the units will enter service a year later, replacing the existing push-pull Benelux trains between Amsterdam and Brussels.
Heb je hier ergens een ondersteunende betrouwbare bron van?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..
Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.
Groeten..M
EDIT: Om nog even het moddergegooi een halt toe te roepen : NSH is al een jaar of 2 helemaal klaar met opleidingen van mcn,dat de baan tot op heden nog niet open is dat richt zich meer aan de kant van IVW en Prorail.
Prorail heeft haar zaakjes nog niet helemaal op orde wbt opleidingen van trdl's, en ook de baanapparatuur laat het geregeld afweten.
Ook het ampérage op lijn is nog niet je-van-het, er zullen meer trafo stations moeten worden geplaatst anders kan ik er maar 1 trein per fase rijden![]()
Ze hebben treinen besteld bij een leverancier waarvan toen al bekend was dat ze 'wel eens' treinen te laat leveren. Ze hebben geen boeteclausule bij te late levering opgesteld. Ik denk niet dat ze bijzonder veel rekening hebben gehouden met de reputatie van Ansaldo.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Eix het volgende:
[..]
(valt niet te hopen met de reputatie van Ansaldo)...
Maar dat is toch een uitstel dat ze later hebben gekregen? Ik heb altijd begrepen dat het oorspronkelijk contract het inderdaad had over 2006, en dat die datum niet gebaseerd was op oplevering van het spoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
Op het moment dat het spoor opgeleverd is, heeft AnsaldoAltijdTeLaat negen maanden de tijd om het eerste stel te leveren. Dus wat dat betreft zitten ze nog aan de goede kant van de streep.
M.a.w.: dit hadden ze kunnen weten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze hebben treinen besteld bij een leverancier waarvan toen al bekend was dat ze 'wel eens' treinen te laat leveren. Ze hebben geen boeteclausule bij te late levering opgesteld. Ik denk niet dat ze bijzonder veel rekening hebben gehouden met de reputatie van Ansaldo.
Dat kwam doordat de eisen voor ERTMS toch nog niet duidelijk waren?quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dat is toch een uitstel dat ze later hebben gekregen? Ik heb altijd begrepen dat het oorspronkelijk contract het inderdaad had over 2006, en dat die datum niet gebaseerd was op oplevering van het spoor.
Nee dat was de EU hoor ik netquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:11 schreef James1988 het volgende:
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken?
Dat kan ik iig nergens terug vinden. Als ik op Railwaygazette terug zoek kom ik alleen meldingen over de vertragingen tegen. Oh, en dat het spoor in principe sinds 2006 al 'klaar' is. Maargoed, welke levertijd ze precies in het contract hadden, wat de definitie van 'klaar' is en wie precies verantwoordelijk is voor de inbouw van ERTMS weten wij gewone stervelingen natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kwam doordat de eisen voor ERTMS toch nog niet duidelijk waren?
Zijn we trots opquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
En dan bij 'referenties'
Lolquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
En dan bij 'referenties'
Precies, het feit dat het een europese aanbesetding betreft is geen goedprater dat je met een leverancier zit opgescheept die de groots mogelijke moeite heeft om de gemaakte afspraken na te komen. Dat ligt gewoon aan je aanbestedingstraject.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Eix het volgende:
[..]
Overigens, ook in een Europese aanbesteding kunnen in het bestek toch gewoon kwaliteitseisen meegenomen worden. Mij lijkt dat je ook naar de historie van een bedrijf kan kijken en dat laat meewegen bij de beoordeling van de aanbesteding.
Dat is toch gewoon benelux materieel, wat na de hondekop kwam?quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:12 schreef JDude het volgende:
Dacht ik alle Nederlandsche treinen onderhand wel eens gezien te hebben... kom ik dit op het wereldwijdeweb tegen
[ afbeelding ]
Klopt. Ik kende 'm nog nietquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon benelux materieel, wat na de hondekop kwam?
Valt nog mee. 1974 tot ergens tussen 1986 en 1991 wat ik van Nico SPilt kan opmaken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
heeft niet heel erg lang rondgereden geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |