abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:44:40 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68450301
Omdat het toch wel een beetje een speciale gelegenheid is, geen OP. As we speak rijdt de nieuwe hogesnelheidstrein, de V250, door Nederland, op weg naar de Watergraafsmeer.

Een aantal uur vertraagd, want eigenlijk had dit vannacht moeten gebeuren in alle stilte zodat NS Hispeed er zelf mededelingen over kon doen, i.p.v. de hoeveelheid spotters.



V250 op Nederlands grondgebied. Credits: Markrail op Flickr
  Moderator dinsdag 28 april 2009 @ 09:45:33 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_68450318
quote:
Treinkaartjes worden mogelijk fors duurder
Uitgegeven: 28 april 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 08:56
AMSTERDAM - Treinkaartjes worden volgend jaar mogelijk een stuk duurder omdat spoorbeheerder ProRail de tarieven om over het spoor te rijden met 17 procent wil verhogen. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen maandag bekendgemaakt.

Als de stijging van de kosten met zo'n 30 miljoen euro doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5 procent extra omhoog moeten.
Volgens de NS is de prijsverhoging van ProRail ''onrechtmatig en onvoldoende onderbouwd.''

De vervoerder heeft bij de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een klacht ingediend over de extra verhoging.
Variabele kosten
''ProRail wil allerlei kosten, die voorheen niet in rekening werden gebracht, vanaf 2010 door NS laten betalen'', aldus de NS.
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.
Infrastructuur
Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.
''Twee jaar geleden hebben ze dit ook geprobeerd, maar de NMa heeft ze toen in het ongelijk gesteld. Wij denken dat we nu ook een hele sterke zaak hebben'', aldus een woordvoerder van NS.
© ANP
Bron

Lekker is dat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:47:28 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:50:36 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_68450454
op welk spoor gaat deze rijden dan?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_68450540
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:50 schreef cherrycoke het volgende:
op welk spoor gaat deze rijden dan?
op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeld
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2009 @ 09:56:28 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68450598
Waarom kwam dat stomme ding nou via Emmerich en niet via Oldenzaal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:59:40 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_68450657
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:53 schreef Guard het volgende:

[..]

op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeld

top thanks ben benieuwd wat een trein kaartje Amsterdam Brussel kost met dit ding
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_68450711
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Bron

Lekker is dat
Alsof de treinkaartjes nog niet duur genoeg zijn...
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:02:31 #9
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68450716
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:56 schreef dennistd het volgende:
Waarom kwam dat stomme ding nou via Emmerich en niet via Oldenzaal?
Om jou te pesten?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:07:41 #10
86072 thatsme
and That's you!
pi_68450837
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:02 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Om jou te pesten?
Of omdat het gewoon de korste route is vanuit Tjechië
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_68450868
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:02 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Alsof de treinkaartjes nog niet duur genoeg zijn...
met dat geld kun je beter je auto volpompen...daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag milieu
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:17:34 #13
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68451080
8 uur uit Emmerich dan had ik ook nog wel kunnen kijken

[ Bericht 0% gewijzigd door Palmboom313 op 28-04-2009 10:27:13 ]
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2009 @ 10:18:32 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68451083
quote:
Ik weet niet in hoeverre het spul daar bewaakt is, maar ik vind het niet echt handig om zoiets in de krant te zetten ivm vandalisme e.d.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68451151
zullen ook wel wat zwervers in gaan logeren denk ik zo

maar voor hoeveel zullen ze die nog willen verkopen per stel?
pi_68451175
En om 9:50 uur door Ut richting Wgm.
pi_68451204
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Bron


Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.

Lekker is dat
Betekent dat dan dat het rijk die vaste kosten niet meer hoeft te betalen?
Dan eis ik een belastingverlaging
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68451525
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Betekent dat dan dat het rijk die vaste kosten niet meer hoeft te betalen?
Dan eis ik een belastingverlaging
Je vergeet dat het geld dat vrijkomt direct naar ontwikkelingshulp gaat
pi_68451742
quote:
Inmiddels hebben de Deense spoorwegen, die ook al jaren wachten op hun bij AnsaldoBreda bestelde treinstellen, hun bestelling geannuleerd.
Gaan ze dan toch failliet (of was dit allang bekend )

[ Bericht 15% gewijzigd door Palmboom313 op 28-04-2009 10:46:57 ]
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:43:07 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68451807
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre het spul daar bewaakt is, maar ik vind het niet echt handig om zoiets in de krant te zetten ivm vandalisme e.d.
Zo'n stapel treinstellen valt toch wel op bij de locale vandalen...en denk niet dat er vanuit Amsterdam reisjes worden georganiseerd om te gaan slopen....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:52:44 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68452109
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:40 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Gaan ze dan toch failliet (of was dit allang bekend )
bron?

Of was het die "stelling" van Nico Spilt van een tijdje geleden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:53:56 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68452144
quote:
Wat een mooie Traxx
pi_68452159
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron?

Of was het die "stelling" van Nico Spilt van een tijdje geleden?
jah oh was het maar een "stelling"
  Moderator dinsdag 28 april 2009 @ 10:58:28 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_68452297
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:02 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Alsof de treinkaartjes nog niet duur genoeg zijn...
Dat dus... Nu betaalt m'n werkgever het leeuwendeel, maar toch.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 11:04:56 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68452516
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:44 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

V250 op Nederlands grondgebied. Credits: Markrail op Flickr
Wat doe je met mijn ogen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68452648
Filmpje

Copyright ligt bij Nico Spilt
pi_68452773
haha was ook dat filmpje aan het posten

snap eerlijk gezegd niet waarom hij de TEE erin gemonteerd heeft, maar ja wel een mooiere trein dan die stofzuiger
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:15:36 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68452899
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:54 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

jah oh was het maar een "stelling"
Nou ja, hij riep dat een maand geleden al, maar verder is er geen enkele bron van Dus het zweeft wmb een beetje tussen voorbarig en wishful thinking in zeg maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68453077
quote:
Bunnik, 28 april 2009. Bij wijze van verjaardagscadeautje stuurden de spoorwegen vandaag de lelijkste trein langs mijn balkon die ik ooit heb gezien: de door Hispeed bestelde Albatros. De trein werd getrokken door loc V203 van de Rurtalbahn, ook niet echt moeders mooiste. Het treinstel is op weg naar Amsterdam, waar het zal worden opgeborgen in een loods van NedTrain op de Watergraafsmeer. Het personeel heeft een brief gehad waarin staat dat het "niet is toegestaan om zonder toestemming" foto's te maken. Beetje dubbelop maar wel
http://www.nicospilt.com/index2.html

  dinsdag 28 april 2009 @ 11:29:06 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68453367
LOL @ Nico Spilt
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:32:27 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68453473
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre het spul daar bewaakt is, maar ik vind het niet echt handig om zoiets in de krant te zetten ivm vandalisme e.d.
Bij mijn weten wordt het daar nauwelijks bewaakt, dus ze zullen wel een flink veranderde kleurstelling hebben over een paar weken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68453759
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Bij mijn weten wordt het daar nauwelijks bewaakt, dus ze zullen wel een flink veranderde kleurstelling hebben over een paar weken.
en wat extra ventilatie enzo....

vandalisme
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68453979
Is er überhaupt ook maar één persoon, behalve de pauper die ze besteld heeft, die het een mooie trein vindt?
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:14:04 #36
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_68455038
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:21:09 #37
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68455290
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:21 schreef RubenK het volgende:
zullen ook wel wat zwervers in gaan logeren denk ik zo
Ik heb begrepen dat de deuren van binnen en van buiten met tie-raps vast zitten
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:22:44 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68455352
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:21 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de deuren van binnen en van buiten met tie-raps vast zitten
Ah, dat zal ze tegenhouden. Toch zeker vijf minuten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:22:52 #39
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68455358
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:14 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke foto, maar ik zie de link niet tussen deze foto en dit topic?
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:23:26 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68455379
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

danleejon, 10:05 AM Apr 24th

Ok, wie was dat?
Een maatje van mij twittert dat, dat poste ik toen ook al hier
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:23:34 #41
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68455385
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:22 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ah, dat zal ze tegenhouden. Toch zeker vijf minuten.
Het lijkt mij dat je ze van binnen toch minder makkelijk open krijgt als ze van binnen ook afgesloten zijn
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:24:46 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68455429
Een dubbeldekstram maakt halt bij Pleasure Beach in Blackpool. Op de oudste tramlijn van heel GB

pi_68455586
tvp
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:29:44 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68455619
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je ze van binnen toch minder makkelijk open krijgt als ze van binnen ook afgesloten zijn
Raampje eruit en je bent binnen. Mensen die geen respect hebben voor andersmans eigendommen vinden echt niet dat een deur de enige ingang tot een object is hoor.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:31:35 #45
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68455673
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Raampje eruit en je bent binnen. Mensen die geen respect hebben voor andersmans eigendommen vinden echt niet dat een deur de enige ingang tot een object is hoor.
Mja oke, daar heb je inderdaad gelijk in
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:32:25 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68455710
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:31 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mja oke, daar heb je inderdaad gelijk in
Ik wilde dat het niet zo was.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:35:28 #47
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_68455803
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:22 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Leuke foto, maar ik zie de link niet tussen deze foto en dit topic?
Albatros en topic-titel the Albatros has (almost) landed en tvp
http://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_D.III
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:47:58 #48
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68456197
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:35 schreef bork het volgende:

[..]

Albatros en topic-titel the Albatros has (almost) landed en tvp
http://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_D.III
Ah, ik vat hem
pi_68456290
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een dubbeldekstram maakt halt bij Pleasure Beach in Blackpool. Op de oudste tramlijn van heel GB

[ afbeelding ]
kzie de pic niet -> 404

en ik ben wel benieuwd
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_68456790
Hoeveel van die Albatros treinen zijn er totaal besteld dan? Ik neem niet aan dat er maar 1 trein is besteld is ofwel?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 13:16:52 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68457161
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hoeveel van die Albatros treinen zijn er totaal besteld dan? Ik neem niet aan dat er maar 1 trein is besteld is ofwel?
Stuk of 10 graftombes geloof ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:21:07 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68457304
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stuk of 10 graftombes geloof ik
Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 13:41:35 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68458128
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:44:54 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68458233
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html
NMBS! Falers contracteren falers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:47:28 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68458318
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

NMBS! Falers contracteren falers.
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel inbreng de NMBS heeft gehad. Ik snap dat ze dit samen besteld hebben en we geven continu af op LowSpeed en alle blunders die ze gemaakt hebben, maar de NMBS heeft wellicht ook een steentje bijgedragen aan dit alles.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68458373
tvp
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:01:56 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68458935
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL.

NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag (behalve Thalys), en het is makkelijker om te piggybacken op de toelating van de V250 dan om hun locs en rijtuigen gecertificeerd te krijgen.
pi_68459131
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:46 schreef Ireyon het volgende:
Is er überhaupt ook maar één persoon, behalve de pauper die ze besteld heeft, die het een mooie trein vindt?
Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo. Ik verwerp dan ook alle sarcasme hierover van de laatste tijd. Ook dat "Ansolda <insert plaatsnaam>-gedoe"...
pi_68459182
pi_68459396
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:49 schreef ghizzer het volgende:
tvp
............................
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:26:59 #61
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68459960
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo.
Wat kun je er tot nu toe aan oordelen dan? Hij is te laat geleverd, heeft een vreemde en niet geheel aërodynamische vorm en een nogal vreemd kleurenpatroon. Alle eigenschappen die het een prima trein kunnen maken (comfort, ruimte van binnen, dat soort dingen) moeten nog blijken. Als we de objectieve zaken even weglaten weten we alleen dat de trein flink te laat is opgeleverd door een bedrijf met een twijfelachtige reputatie. Nee, ik geef hem nog even niet het voordeel van de twijfel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:41:46 #62
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68460541
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet...
Om dezelfde reden dat de NMBS in de jaren '50 hondekoppen aangeschaft heeft. Het is sinds 1957 altijd zo geweest dat de NMBS een deel van het materieel bezit voor de treindienst Amsterdam-Brussel.
quote:
NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag
Jawel hoor, zie de Maastricht-Brussel-express: mag Nederland in en kan op de HSL rijden. De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:43:27 #63
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68460601
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:41 schreef ReisT het volgende:

De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden.
Die zullen zich inmiddels ook wel voor de kop slaan dan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:48:37 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68460810
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL.
Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:50:05 #65
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68460867
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen).
Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:55:04 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68461063
Ik gok een inbreng van zo'n 15%
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:58:24 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68461193
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel?
Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:59:17 #68
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68461226
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven?
'Goed' punt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:02:09 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68461339
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

'Goed' punt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68465352
sinds mijn bureau een uurtje geleden doormidden gebroken is ben ik onderweg naar ikea met de trein
net bij alkmaar weg onderweg naar haarlem spaarnwoude (ikeastation)
pi_68465390
Dames,Dames..

Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.

Groeten..M

EDIT: Om nog even het moddergegooi een halt toe te roepen : NSH is al een jaar of 2 helemaal klaar met opleidingen van mcn,dat de baan tot op heden nog niet open is dat richt zich meer aan de kant van IVW en Prorail.
Prorail heeft haar zaakjes nog niet helemaal op orde wbt opleidingen van trdl's, en ook de baanapparatuur laat het geregeld afweten.
Ook het ampérage op lijn is nog niet je-van-het, er zullen meer trafo stations moeten worden geplaatst anders kan ik er maar 1 trein per fase rijden
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:54:20 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68465548
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..

Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.

Groeten..M
Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68465594
Toch wel...er werd min of meer opgedrongen bij HSA.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 16:58:25 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68465721
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt.
Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68466117
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
Als je zulke gedrochten maakt, denk ik niet dat op tijd leveren veel invloed heeft op je reputatie
pi_68466866
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:53 schreef Guard het volgende:

[..]

op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeld
Tegen de tijd dat daar een trein rijdt moeten ze volgens mij de spoorstaven vervangen omdat die dan compleet zijn weg geroest.
pi_68467974
Plan U eroverheen voor het roestrijden en gaan toch?
pi_68468062
Wat deze boer niet kent, eet hij niet. Dus ook geen Albatros. Tevens tvp;
hula
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:11:26 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68468351
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken?
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:13:43 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68468429
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:11 schreef James1988 het volgende:
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken?
Denemarken had iig besteld bij AnsaldoVroomshoop
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:16:30 #81
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68468533
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert.
Pardon?
http://www.railwaygazette(...)_trains_ordered.html
quote:
To be delivered in April 2006, the units will enter service a year later, replacing the existing push-pull Benelux trains between Amsterdam and Brussels.
2006...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:18:21 #82
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_68468583
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef Choko-toff het volgende:
Dames,Dames..

Nu moet ik toch even ingrijpen.
NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf.
Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had.
Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd.

Groeten..M

EDIT: Om nog even het moddergegooi een halt toe te roepen : NSH is al een jaar of 2 helemaal klaar met opleidingen van mcn,dat de baan tot op heden nog niet open is dat richt zich meer aan de kant van IVW en Prorail.
Prorail heeft haar zaakjes nog niet helemaal op orde wbt opleidingen van trdl's, en ook de baanapparatuur laat het geregeld afweten.
Ook het ampérage op lijn is nog niet je-van-het, er zullen meer trafo stations moeten worden geplaatst anders kan ik er maar 1 trein per fase rijden
Heb je hier ergens een ondersteunende betrouwbare bron van?

Iedereen roept de laatste tijd namelijk maar iets wat betreft de HSL. De ene keer is Ansaldo 'failliet' en rollen er nog voor december ICE's de fabriek uit, de dag erna staat dat vogelbekdier in ons land.

Overigens, ook in een Europese aanbesteding kunnen in het bestek toch gewoon kwaliteitseisen meegenomen worden. Mij lijkt dat je ook naar de historie van een bedrijf kan kijken en dat laat meewegen bij de beoordeling van de aanbesteding. Of is een eis als 'Bedrijf mag bij vergelijkbare opdrachten geen leveringsachterstand hebben van x maanden' in strijd met de Europese aanbestedingsregels? Ik heb namelijk toch de indruk dat NSHispeed vooral op de laagste prijs heeft gelet en niet zozeer op kwaliteit. Wellicht door simpele onkunde met de aanbestedingsprocedure of bewust... (valt niet te hopen met de reputatie van Ansaldo)...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 18:18:59 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68468606
Op het moment dat het spoor opgeleverd is, heeft AnsaldoAltijdTeLaat negen maanden de tijd om het eerste stel te leveren. Dus wat dat betreft zitten ze nog aan de goede kant van de streep.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:19:46 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68468631
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Eix het volgende:

[..]

(valt niet te hopen met de reputatie van Ansaldo)...
Ze hebben treinen besteld bij een leverancier waarvan toen al bekend was dat ze 'wel eens' treinen te laat leveren. Ze hebben geen boeteclausule bij te late levering opgesteld. Ik denk niet dat ze bijzonder veel rekening hebben gehouden met de reputatie van Ansaldo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:20:59 #85
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68468672
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
Op het moment dat het spoor opgeleverd is, heeft AnsaldoAltijdTeLaat negen maanden de tijd om het eerste stel te leveren. Dus wat dat betreft zitten ze nog aan de goede kant van de streep.
Maar dat is toch een uitstel dat ze later hebben gekregen? Ik heb altijd begrepen dat het oorspronkelijk contract het inderdaad had over 2006, en dat die datum niet gebaseerd was op oplevering van het spoor.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:21:05 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68468674
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:19 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ze hebben treinen besteld bij een leverancier waarvan toen al bekend was dat ze 'wel eens' treinen te laat leveren. Ze hebben geen boeteclausule bij te late levering opgesteld. Ik denk niet dat ze bijzonder veel rekening hebben gehouden met de reputatie van Ansaldo.
M.a.w.: dit hadden ze kunnen weten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 18:22:36 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68468722
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar dat is toch een uitstel dat ze later hebben gekregen? Ik heb altijd begrepen dat het oorspronkelijk contract het inderdaad had over 2006, en dat die datum niet gebaseerd was op oplevering van het spoor.
Dat kwam doordat de eisen voor ERTMS toch nog niet duidelijk waren?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:27:24 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68468884
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:11 schreef James1988 het volgende:
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken?
Nee dat was de EU hoor ik net
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:29:33 #89
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68468958
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kwam doordat de eisen voor ERTMS toch nog niet duidelijk waren?
Dat kan ik iig nergens terug vinden. Als ik op Railwaygazette terug zoek kom ik alleen meldingen over de vertragingen tegen. Oh, en dat het spoor in principe sinds 2006 al 'klaar' is. Maargoed, welke levertijd ze precies in het contract hadden, wat de definitie van 'klaar' is en wie precies verantwoordelijk is voor de inbouw van ERTMS weten wij gewone stervelingen natuurlijk niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68468982
Vanavond 19:50 Nederland 2 Rail Away. Van Oost naar West in Oostenrijk
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:34:28 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68469157
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

En dan bij 'referenties'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 18:37:03 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68469248
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

En dan bij 'referenties'
Zijn we trots op
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:37:43 #93
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68469267
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

En dan bij 'referenties'
Lol
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68470472
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef Eix het volgende:

[..]

Overigens, ook in een Europese aanbesteding kunnen in het bestek toch gewoon kwaliteitseisen meegenomen worden. Mij lijkt dat je ook naar de historie van een bedrijf kan kijken en dat laat meewegen bij de beoordeling van de aanbesteding.
Precies, het feit dat het een europese aanbesetding betreft is geen goedprater dat je met een leverancier zit opgescheept die de groots mogelijke moeite heeft om de gemaakte afspraken na te komen. Dat ligt gewoon aan je aanbestedingstraject.
Als je alleen iets roept over de laagste prijs in je bestek en verder niets over ervaring van de leverancier of referenties van klanten m.b.t. eerder uitgevoerde projecten onder vergelijkbare omstandigheden dan krijg je waar je om vraagt; de goedkoopste, niet de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:12:23 #95
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68470491
Dacht ik alle Nederlandsche treinen onderhand wel eens gezien te hebben... kom ik dit op het wereldwijdeweb tegen

It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_68470604
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:12 schreef JDude het volgende:
Dacht ik alle Nederlandsche treinen onderhand wel eens gezien te hebben... kom ik dit op het wereldwijdeweb tegen

[ afbeelding ]
Dat is toch gewoon benelux materieel, wat na de hondekop kwam?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:16:23 #97
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68470665
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:15 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon benelux materieel, wat na de hondekop kwam?
Klopt. Ik kende 'm nog niet .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:19:09 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68470776
heeft niet heel erg lang rondgereden geloof ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68470871
was toch ook (met respect) "oud materieel" uit Belgie en Nederland wat omgebouwd is tot benelux?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')