Ik dacht dat we hier in feedback lekker over in discours konden gaan. Maar als de bekende NWS cultuur wat is verandert heb ik mij daar gewoon aan aan te passen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:21 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook, als er gemod en je bent het er niet mee eens dan kun je het hier in FC aan de kaart brengen
je gaat niet de quote met je reactie daarop doodleuk hier posten
Ja klopt, ben hier al een tijd niet geweest. Ofschoon ik je mening niet zo heel relevant vind waardeer ik hem wel. Ik vind gewoon dat ik me moet aanpassen aan de geldende regels. Dat past het beste bij mijn karakter.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:42 schreef sp3c het volgende:
nee er is nix veranderd hoor, als iets verwijderd wordt dan ga jij het niet terugplaatsen ... is je ook al vaker gezegd
Dan kunnen we dus concluderen dat we het eens zijn. Gelukkig.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:03 schreef sp3c het volgende:
ja dat kun je blijven roepen maar als je het niet doet dan komt het nogal 'vreemd' over
I second that.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
Kan iemand misschien eens Bansheeboy vriendelijk verzoeken normaal te reageren?
Die gast zit al 3 dagen lang te sarren in allerlei discussies over de aanslag. Het lijkt ook niet of die echt de bedoeling heeft om een normale discussie te voeren maar eerder reacties (over zichzelf) uit wil lokken.
Zoals hier Koninginnedag aanslag #26: met een 7de dode te betreuren en de reacties daar op. Bijna niemand neemt 'm serieus en ziet 'm eerder als stoorzender.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb ik dit aan te danken? Nog wel van een mod? Vaag hoor. Ik ben oprecht betrokken en dan krijg ik dit.²
quote:
Die aanname was correct.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is een aanname van je. Ik wil niet over je tijd beslissen, maar lees je eens in, ik heb niets onfatsoenlijks gezegd. Ik ben heel erg betrokken.²
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:55 schreef paddy het volgende:
Beetje laat om daar te modden, maar zou je het zelf ook een beetje normaal kunnen houden in NWS?
De doodsverwensingen zijn weg, Iedere user waar je het niet mee eens bent retardet en mongool noemen omdat je het niet met de user eens bent, doe je maar lekker thuis.
Staat ook in je notes nu.
Ja, oke...retarded danquote:
Is er nieuw nieuws dan? Mag je gewoon een topic openen in NWS hoor. Alle oude topics zijn uit NWS gehaald, maar nieuw nieuws over Maddy mag je gewoon in NWS postenquote:
Even in het kort. Je quotes zijn rondom weird te noemen. Je quote iemand en gaat eigenlijk helemaal niet op de quote in, maar maakt gewoon je eigen verhaaltje. Je gaat soms niet eens op het onderwerp in.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb mijn posts van de afgelopen 3 dagen even onderworpen aan een analyse. Ik kan eigenlijk nergens iets vinden waar je je aan kunt storen. Ik ben nl. heel constructief bezig en voorzie iedereen netjes van repliek. Als ik soms zie aan wat voor beledigingen ik word blootgesteld en hoe goed ik daar mee omga verdien ik eigenlijk een lintje, zeker als je ziet dat ik zelden tot nooit klikspaan boterspaan doe (door me bv. hier te melden).²
Ik probeer juist altijd het inhoudelijke te extraheren, persoonlijke aanvallen probeer ik te negeren. Daar op reageren frustreert het topic en daar schiet niemand wat mee op. Ik ben dus eigenlijk heel goed bezig.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:58 schreef paddy het volgende:
Dus voor degene die zich aan zijn vreemde quotes stoort? Kap met persoonlijk geneuzel tegen BB, maar negeer zijn posts wanneer je er toch niets mee kunt.
Ik kende Banshee niet tot de Koninginnedag topics en ook veel andere mensen die hem niet kennen reageren in die topics. Die zien deze waarschuwing niet en gaan uitgebreid met hem in discussie over niks.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, oke...retarded dan
[..]
Is er nieuw nieuws dan? Mag je gewoon een topic openen in NWS hoor. Alle oude topics zijn uit NWS gehaald, maar nieuw nieuws over Maddy mag je gewoon in NWS posten
[..]
Even in het kort. Je quotes zijn rondom weird te noemen. Je quote iemand en gaat eigenlijk helemaal niet op de quote in, maar maakt gewoon je eigen verhaaltje. Je gaat soms niet eens op het onderwerp in.
Je quote dus ronduit vreemd en totaal niet inhoudelijk als reactie op de quote. Dat stoort mij ook, maar ik ga je er niet voor aangeven bij de FA's, want een quote in je post verwijderen is voor mij minder werk en effectiever. Gewoon reageren i.p.v. quoten is misschien nog beter![]()
Dus voor degene die zich aan zijn vreemde quotes stoort? Kap met persoonlijk geneuzel tegen BB, maar negeer zijn posts wanneer je er toch niets mee kunt.
En je stuurt niet eens een verzoek tot ban en gaat al mijn posts nog eens extra noten als er zo'n opmerking naar je gemaakt wordt? Wat denk je nou zelf hoe je zou reageren, het was 's nachts, geen mods aanwezig en dit is gewoon een fucking directe doodsbedreiging richting familie. Waar in hemelsnaam ben jij mij bezig man?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:55 schreef paddy het volgende:
Beetje laat om daar te modden, maar zou je het zelf ook een beetje normaal kunnen houden in NWS?
De doodsverwensingen zijn weg, Iedere user waar je het niet mee eens bent retardet en mongool noemen omdat je het niet met de user eens bent, doe je maar lekker thuis.
Staat ook in je notes nu.
Ik kan zo ook geen open topic vinden, of ze gaan al erg ver terug... er was een reeks, maar wat de laatste daarvan is? Verder loopt de hele zaak in [MIS]quote:
Het is weggehaald en genote, dus duidelijk genoeg voor een FA. Doet hij het vaker naar je? Zal ik het nog eens extra benadrukken. Uiteraard ook met de melding van jouw notes want de reacties van jou op elke willekeurige user (dus niet alleen degene die genote is) waren ronduit schelden etc, etc. En dit alleen omdat ze je mening niet deelden.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:28 schreef Rots het volgende:
[..]
En je stuurt niet eens een verzoek tot ban en gaat al mijn posts nog eens extra noten als er zo'n opmerking naar je gemaakt wordt? Wat denk je nou zelf hoe je zou reageren, het was 's nachts, geen mods aanwezig en dit is gewoon een fucking directe doodsbedreiging richting familie.
Dat heet modererenquote:Waar in hemelsnaam ben jij mij bezig man?
Nee, je quote posts waar je niet op in wil gaan, maar die je wel extra wil benadrukken. Juist de persoonlijke neuzel posts quote je, en dan ga je het vervolgens over heel iets anders hebben. Je maakt het modereren alleen maar lastiger zo.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik probeer juist altijd het inhoudelijke te extraheren, persoonlijke aanvallen probeer ik te negeren. Daar op reageren frustreert het topic en daar schiet niemand wat mee op. Ik ben dus eigenlijk heel goed bezig.²
Het dekte de lading echt totaal niet van je reactie. Ik ga morgen een voorbeeld geven. En heb het persoonlijke geneuzel tegen je ook weggehaald (zoals je kon zien) Ik heb dus ook geen posts van je verwijderd, maar de quotes die je quote van andere users, want op die quotes reageren sloeg nergens op. Door die quotes te quoten (wat vaak persoonlijk geneuzel was) vestigde je juist je aandacht op het persoonlijke geneuzel terwijl je het heeel ergens anders over ging hebben. Dus je negeerde die persoonlijke posts juist NIET door ze JUIST te quoten, maar dan wel ergens anders over hebbenquote:Op maandag 4 mei 2009 11:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Paddy, je eerste verhaal kon ik nog wel volgen, maar wat je nu post kan ik enkel classificeren als bezijden de waarheid. Klopt echt niets van. En mijn posts worden hier zelden verwijderd.
Op het moment dat ik een post quote, doe ik dat zoals ik denk dat het de lading dekt. Ik denk dat je wat meer energie moet steken in offline posts en persoonlijke aanvallen (op mij).²
²
Omgquote:Op maandag 4 mei 2009 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou gewoon Paddy en Sp3c negeren BSB, het zijn nou niet de meest objectieve of heldere mods die hier rondlopen.
²
Het is en was altijd al leuk in NWS!quote:
Neuh... al zal iedereen daar zijn eigen idee over hebbenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:28 schreef isogram het volgende:
Is dit normaal?
Minuut stilte Utrecht wreed verstoord
ik ga kijken naar dat topicquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik weet dat jullie het druk hebben enzo hoor, maar ik wil toch nog maar even onder de aandacht brengen dat het ontzettend vermoeiend en irritant is dat bepaalde figuren echt elk topic proberen te draaien richting moslims... Het haalt voor mij het plezier van het posten in NWS nogal weg...
Directe aanleiding was dit topic, maar het is eigenlijk meer een algemene klacht
Dit kan in veel gevallen niet voorkomen worden. Dit zie ik dus juist ook in een moslimtopic naar christenen omdraaien.quote:dat het ontzettend vermoeiend en irritant is dat bepaalde figuren echt elk topic proberen te draaien richting moslims
Ik vind het in dit topic nog meevallen. De nadruk ligt sterk op "gelovigen" en "gelovige groeperingen", maar moslims wordt niet echt specifiek genoemd en het ontspoort ook (nog) niet. Als het topic echt wil kantelen, mis ik nog wat andere usersquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik weet dat jullie het druk hebben enzo hoor, maar ik wil toch nog maar even onder de aandacht brengen dat het ontzettend vermoeiend en irritant is dat bepaalde figuren echt elk topic proberen te draaien richting moslims... Het haalt voor mij het plezier van het posten in NWS nogal weg...
Directe aanleiding was dit topic, maar het is eigenlijk meer een algemene klacht
Nee, ik snap dat het lastig is om er op te modereren, alles is immers zo te draaien dat het het originele onderwerp raakt. Maar het gevolg is wel dat je op een enorm breed subforum als NWS, constant dezelfde vermoeiende discussie terugziet. Dat is voor even wel leuk, maar op de lange termijn wordt NWS er gewoon enorm onaantrekkelijk door.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:16 schreef paddy het volgende:
Dit kan in veel gevallen niet voorkomen worden. Dit zie ik dus juist ook in een moslimtopic naar christenen omdraaien.
Het valt me tegen dat ze Noord-Korea nooit ergens bijhalen, maar dat is meer een persoonlijke mening.
Heel vaak (echt in elk topic) krijg je de kruistochten of foute christenvoorbeelden als voorbeeld dat het niet allemaal moslims zijn die stout zijn. En ja, andersom is dat net zo.
Het spiegelen (zo noem ik het) kan je niet voorkomen. In het geval van dit topic vond ik het spiegelen onnodig, maar de discussie kan nog alle kanten op gaan zodat een spiegeling/tegenargumenten niet uit te sluiten is.
Je mag gewoon niet weg uit NWSquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Er is inmiddels ook wat ge-edit en verwijderd, waarvoor dank. Maar zoals gezegd, het was meer een algemene klacht
Dan kan er ook nooit gerefereerd worden naar christenen in moslimtopics dus? Onmogelijkquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Er is inmiddels ook wat ge-edit en verwijderd, waarvoor dank. Maar zoals gezegd, het was meer een algemene klacht
[..]
Nee, ik snap dat het lastig is om er op te modereren, alles is immers zo te draaien dat het het originele onderwerp raakt. Maar het gevolg is wel dat je op een enorm breed subforum als NWS, constant dezelfde vermoeiende discussie terugziet. Dat is voor even wel leuk, maar op de lange termijn wordt NWS er gewoon enorm onaantrekkelijk door.
Het lijkt me dat de betreffende users dat ook wel inzien. Het beste is misschien nog wel om er gewoon afspraken over te maken met de regulars, om dit gedrag te beperken. Toen ik nog weleens op POL rondliep speelde hetzelfde probleem met libertaristen die alles naar zich toetrokken (maar altijd wel ontopic uiteraard, libertarisme is op elk terrein toe te passen), volgens mij hebben zulke afspraken daar wel redelijk geholpen.
Nee, ik heb ook verder niets aangepast of aangemerkt, alleen een zin weggehaald. Maar om de zaak niet verder op de spits te drijven vanwege eerdere edits, een klacht en vanwege het feit dat je een hele 'cultuur' aanhaalde. Het was meer een verwijdering in de rush het topic weer ff op de rit te krijgen, niets naar jou persoon gericht.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:56 schreef Provinciaal het volgende:
Frutsel,
nav deze moderatie: Zeker 40 doden bij slachting op Turkse bruiloft
Modereer je dan ook wanneer er in een topic over een schietpartij gegeneraliseerd wordt over Amerikanen bijvoorbeeld?
Als dat structureel voor zou komen had je een punt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan kan er ook nooit gerefereerd worden naar christenen in moslimtopics dus? OnmogelijkMaar ik snap je gevoel erbij echt wel
Is net zo structureel. Ook jij doet het. Let maar eens op hoe vaak, ook al voel jij het anders omdat je moslim bent. Denk ook dat het redelijk logisch is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat structureel voor zou komen had je een punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |