Onvoorstelbaarquote:Apeldoorn - Afgelopen zondag heeft een Duitse sekte een aantal kerkdiensten en bijeenkomsten in Apeldoorn danig verstoord. Volgens de sekteleden ligt de verdeeldheid onder christenen ten grondslag aan de aanslag op Koninginnedag.
Bij sommige diensten namen de sekteleden ongevraagd het woord of liepen met pamfletten rond. In andere vroegen ze vooraf of ze het woord mochten voeren. Na weigering vertrok de sekte of verstoorde de dienst alsnog.
De sekte ziet dat onderlinge verdeeldheid tussen christenen de kerkelijke gemeente heeft veranderd in een hedendaags Sodom en Gomorra.
De aanslag waarbij Karst R. Tates met zijn auto inreed op de toeschouwers van de Koninginnedagviering in Apeldoorn is volgens de sekte dan ook een straf van God.
De kerken hebben nog geen aangifte gedaan. Voorgangers zien de zaak als een buitengewoon storend incident, ,,waarbij geen afbreuk gedaan is aan de kerkdienst''.
Uit traktaatjes die sommige sekteleden hebben achtergelaten, is te herleiden dat ze aanhangers zijn van de in 1923 geboren Duitse Horst Schaffranek, een zelfbenoemd 'evangelist', uit het plaatsje Rickenbach bij Bad Säckingen in het uiterste zuidwesten van Duitsland.
Op christelijke websites wordt voor hem en zijn ongeveer honderd aanhangers gewaarschuwd. De sekte heeft een reputatie opgebouwd in het verstoren van kerkdiensten, waarbij zij soms alleen op dreiging van het inschakelen van de politie weer vertrokken.
Wanneer gaan ze massaal zelfmoord plegen? Vandaag? Morgen?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:00 schreef snowgoon het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)nsten_Apeldoorn.html
Deze idioten verdienen een eigen topic:
[..]
Onvoorstelbaar
Toch niet als je een dierbare kwijt was geraakt door een of andere randdebiel?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Whehe, ik zou er denk ik alleen maar om kunnen lachen als ik in die kerk had gezeten. Lekker boeiend, zo'n clubje gekken...
Tot dan vind jij het normaal en niet noemenswaardig?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:11 schreef buachaille het volgende:
Maak me wakker als deze groep dreigt met geweldplegingen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
dit vind je geen probleem of zo?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:11 schreef buachaille het volgende:
Maak me wakker als deze groep dreigt met geweldplegingen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een kerk is naar mijn mening bedoeld om in te discussieren en niet om als een stelletje opgewarmde lijken naar een predikant te zitten luisteren. De Apeldoornse kerken hebben geen aangifte bij de politie gedaan van verstoring dus het gaat helemaal nergens over.quote:
Omdat als je aangifte doet, ze dan nog meer aandacht krijgen dan ze al hebben. Heb je zelf banden met deze sekte of zo, waarom verdedig je mensen die zo duidelijk andere mensen hun bijeenkomsten willen verstoren?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:24 schreef buachaille het volgende:
[..]
Een kerk is naar mijn mening bedoeld om in te discussieren en niet om als een stelletje opgewarmde lijken naar een predikant te zitten luisteren. De Apeldoornse kerken hebben geen aangifte bij de politie gedaan van verstoring dus het gaat helemaal nergens over.
Je realiseert je dat je nu in discussie gaat met een Gristenfundi die een bloedhekel heeft aan alles wat volgens de Bijbel onrein is, zoals andere godsdiensten en homo's. Ik denk dat hij dit soort acties weldegelijk aanmoedigd indien ze gericht zijn tegen kerken waar er niet hard genoeg wordt opgetreden tegen homo's.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat als je aangifte doet, ze dan nog meer aandacht krijgen dan ze al hebben. Heb je zelf banden met deze sekte of zo, waarom verdedig je mensen die zo duidelijk andere mensen hun bijeenkomsten willen verstoren?
Voor mij is het allemaal niet zo belangrijk. Wel is het frappant dat figuren zoals Nielsch en jij ook in lichtere mate, meteen als speenvarkens beginnen te gillen als er Christenen, al zijn het wel hele extreme, eens een keertje een scheve schaats rijden. Hier heb ik jullie bijvoorbeeld nooit over gehoord: http://www.refdag.nl/arti(...)oren+kerkdienst.htmlquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat als je aangifte doet, ze dan nog meer aandacht krijgen dan ze al hebben. Heb je zelf banden met deze sekte of zo, waarom verdedig je mensen die zo duidelijk andere mensen hun bijeenkomsten willen verstoren?
Precies. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef isogram het volgende:
Merkwaardig. Zelf een splintergroepering binnen het christendom zijn en dan waarschuwen voor verdeeldheid onder christenen. Als het nou de paus was die zulke teksten uitkraamde, had hij nog enig recht van spreken...
Dan niet nee. Maar die kans is wel vrij klein natuurlijk, er waren geloof ik 2 mensen overleden uit Apeldoorn op een totaal van iets van 130.000 inwoners...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:10 schreef charleen het volgende:
[..]
Toch niet als je een dierbare kwijt was geraakt door een of andere randdebiel?
Dat bericht is dan ook nieuw voor mij. Ik lees RefDag dan ook nooit. Je mag me ook wel vertellen waar ik in lichtere mate gil als een speenvarken tegen christenen trouwens.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:35 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voor mij is het allemaal niet zo belangrijk. Wel is het frappant dat figuren zoals Nielsch en jij ook in lichtere mate, meteen als speenvarkens beginnen te gillen als er Christenen, al zijn het wel hele extreme, eens een keertje een scheve schaats rijden. Hier heb ik jullie bijvoorbeeld nooit over gehoord: http://www.refdag.nl/arti(...)oren+kerkdienst.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |