abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68681887
http://www.ad.nl/binnenla(...)nsten_Apeldoorn.html

Deze idioten verdienen een eigen topic:
quote:
Apeldoorn - Afgelopen zondag heeft een Duitse sekte een aantal kerkdiensten en bijeenkomsten in Apeldoorn danig verstoord. Volgens de sekteleden ligt de verdeeldheid onder christenen ten grondslag aan de aanslag op Koninginnedag.

Bij sommige diensten namen de sekteleden ongevraagd het woord of liepen met pamfletten rond. In andere vroegen ze vooraf of ze het woord mochten voeren. Na weigering vertrok de sekte of verstoorde de dienst alsnog.

De sekte ziet dat onderlinge verdeeldheid tussen christenen de kerkelijke gemeente heeft veranderd in een hedendaags Sodom en Gomorra.

De aanslag waarbij Karst R. Tates met zijn auto inreed op de toeschouwers van de Koninginnedagviering in Apeldoorn is volgens de sekte dan ook een straf van God.

De kerken hebben nog geen aangifte gedaan. Voorgangers zien de zaak als een buitengewoon storend incident, ,,waarbij geen afbreuk gedaan is aan de kerkdienst''.

Uit traktaatjes die sommige sekteleden hebben achtergelaten, is te herleiden dat ze aanhangers zijn van de in 1923 geboren Duitse Horst Schaffranek, een zelfbenoemd 'evangelist', uit het plaatsje Rickenbach bij Bad Säckingen in het uiterste zuidwesten van Duitsland.

Op christelijke websites wordt voor hem en zijn ongeveer honderd aanhangers gewaarschuwd. De sekte heeft een reputatie opgebouwd in het verstoren van kerkdiensten, waarbij zij soms alleen op dreiging van het inschakelen van de politie weer vertrokken.
Onvoorstelbaar
pi_68681917
Absurd.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_68681934
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:00 schreef snowgoon het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)nsten_Apeldoorn.html

Deze idioten verdienen een eigen topic:
[..]

Onvoorstelbaar
Wanneer gaan ze massaal zelfmoord plegen? Vandaag? Morgen?

-edit-

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 05-05-2009 10:19:55 (Doe eens rustig) ]
pi_68681936
Hey een Nederlandse/Duitse Westboro Baptist Church
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:04:40 #5
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68681956
Ja, triest he? Had iets dergelijks al gepost bij het topic over het verstoorde minuutje stilte in het voetbalstadium. Je zal je kind/moeder/vader/dierbare maar verloren zijn ..
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:05:25 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68681970
Preventief ruimen die figuren.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:06:58 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68682004
Whehe, ik zou er denk ik alleen maar om kunnen lachen als ik in die kerk had gezeten. Lekker boeiend, zo'n clubje gekken...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:10:24 #8
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68682073
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Whehe, ik zou er denk ik alleen maar om kunnen lachen als ik in die kerk had gezeten. Lekker boeiend, zo'n clubje gekken...
Toch niet als je een dierbare kwijt was geraakt door een of andere randdebiel?
pi_68682083
Maak me wakker als deze groep dreigt met geweldplegingen
pi_68682097
Waarom zie je tussen verschillende geloofsovertuigingen toch altijd haantjesgedrag... iedereen weet het beter, en in de basis pretenderen ze altijd zo verdraagzaam en naastenlief te zijn.... nou, echt niet dus....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68682104
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:11 schreef buachaille het volgende:
Tot dan vind jij het normaal en niet noemenswaardig?
pi_68682123
*knip*

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 05-05-2009 10:15:52 (generaliseer niet zo) ]
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 mei 2009 @ 09:15:39 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68682175
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:05 schreef Armageddon het volgende:
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_68682247
http://de.wikipedia.org/wiki/Horst_Schaffranek ?

Hij heeft geeneens een wikipedia pagina. Een sekteleider van lik m'n vestje.
pi_68682292
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:11 schreef buachaille het volgende:
dit vind je geen probleem of zo?
pi_68682355
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:21 schreef Dichtpiet. het volgende:

dit vind je geen probleem of zo?
Een kerk is naar mijn mening bedoeld om in te discussieren en niet om als een stelletje opgewarmde lijken naar een predikant te zitten luisteren. De Apeldoornse kerken hebben geen aangifte bij de politie gedaan van verstoring dus het gaat helemaal nergens over.
pi_68682450
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:24 schreef buachaille het volgende:

[..]

Een kerk is naar mijn mening bedoeld om in te discussieren en niet om als een stelletje opgewarmde lijken naar een predikant te zitten luisteren. De Apeldoornse kerken hebben geen aangifte bij de politie gedaan van verstoring dus het gaat helemaal nergens over.
Omdat als je aangifte doet, ze dan nog meer aandacht krijgen dan ze al hebben. Heb je zelf banden met deze sekte of zo, waarom verdedig je mensen die zo duidelijk andere mensen hun bijeenkomsten willen verstoren?
pi_68682510
Merkwaardig. Zelf een splintergroepering binnen het christendom zijn en dan waarschuwen voor verdeeldheid onder christenen. Als het nou de paus was die zulke teksten uitkraamde, had hij nog enig recht van spreken...
pi_68682541
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:28 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Omdat als je aangifte doet, ze dan nog meer aandacht krijgen dan ze al hebben. Heb je zelf banden met deze sekte of zo, waarom verdedig je mensen die zo duidelijk andere mensen hun bijeenkomsten willen verstoren?
Je realiseert je dat je nu in discussie gaat met een Gristenfundi die een bloedhekel heeft aan alles wat volgens de Bijbel onrein is, zoals andere godsdiensten en homo's. Ik denk dat hij dit soort acties weldegelijk aanmoedigd indien ze gericht zijn tegen kerken waar er niet hard genoeg wordt opgetreden tegen homo's.
pi_68682609
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:28 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Voor mij is het allemaal niet zo belangrijk. Wel is het frappant dat figuren zoals Nielsch en jij ook in lichtere mate, meteen als speenvarkens beginnen te gillen als er Christenen, al zijn het wel hele extreme, eens een keertje een scheve schaats rijden. Hier heb ik jullie bijvoorbeeld nooit over gehoord: http://www.refdag.nl/arti(...)oren+kerkdienst.html
pi_68682634
Zucht.... Je hebt ook áltijd weer van die gelovigen die een trieste gebeurtenis aangrijpen om hun eigen stokpaardje(s) weer uit de kast te kunnen halen.
Valt me nog mee dat ze de Mexicaanse griep niet genoemd hebben als 'straf van God', in plaats van de individuele actie van één gefrustreerde dader, zoals in dit geval...

Tja, wie de hond wil slaan, kan altijd wel een stok vinden. Stelletje trieste, compleet doorgeslagen geloofsfanaten, die bovendien in een ander land helemaal niets te zoeken hebben.
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef isogram het volgende:
Merkwaardig. Zelf een splintergroepering binnen het christendom zijn en dan waarschuwen voor verdeeldheid onder christenen. Als het nou de paus was die zulke teksten uitkraamde, had hij nog enig recht van spreken...
Precies. Helemaal mee eens.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:42:17 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_68682754
Religie maakt hersendood.
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:50:15 #23
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68682898
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:10 schreef charleen het volgende:

[..]

Toch niet als je een dierbare kwijt was geraakt door een of andere randdebiel?
Dan niet nee. Maar die kans is wel vrij klein natuurlijk, er waren geloof ik 2 mensen overleden uit Apeldoorn op een totaal van iets van 130.000 inwoners...

Ach, ik kan kwaad worden om dingen die echt een bedreiging vormen, dit soort dingen vind ik alleen maar lachwekkend eigenlijk. Negeren, uit je kerk gooien en lekker in hun eigen sop klaar laten koken.
pi_68682916
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:35 schreef buachaille het volgende:

[..]

Voor mij is het allemaal niet zo belangrijk. Wel is het frappant dat figuren zoals Nielsch en jij ook in lichtere mate, meteen als speenvarkens beginnen te gillen als er Christenen, al zijn het wel hele extreme, eens een keertje een scheve schaats rijden. Hier heb ik jullie bijvoorbeeld nooit over gehoord: http://www.refdag.nl/arti(...)oren+kerkdienst.html
Dat bericht is dan ook nieuw voor mij. Ik lees RefDag dan ook nooit. Je mag me ook wel vertellen waar ik in lichtere mate gil als een speenvarken tegen christenen trouwens.

Natuurlijk is dat voorval in De Bilt ook erg vervelend, maar er zijn wel grote verschillen:
- Een herdenkingsbijeenkomst verstoren vind ik nou eenmaal erger dan een reguliere kerkdienst verstoren.
- Deze verstoring was dan ook niet 1 zinnetje, zoals in De Bilt.
- Een herdenkingsbijeenkomst verstoren is 1 ding, als je hem dan ook nog verstoord met allerlei rare uitleg over het koninginnedagdrama en verwijten richting de getroffen gemeente, ben je wel helemaal triest bezig.
- Dit is op meerdere plaatsen gebeurd.

Maar dat ik deze verschillen opnoem is helemaal niet zo relevant. Want ik heb nog nooit gehoord van dat nieuwtje uit de Bilt, hoe moet ik dan me uiten over iets wat ik niet weet?
pi_68683081
Meer info over die Horst Schaffranek staat hier.

Een beetje van hetzelfde slag als de hollandse Jenny Goeree, ook een type die graag de tekst Straf van God in de mond neemt.
pi_68683359
Ik keur het verstoren van een kerkdienst, zoals in De Bilt, beslist niet goed, maar het is toch opvallend hoe geprikkeld de kerkgemeente reageert op een beetje tegenspraak... Eigenlijk gingen de mannen meer een discussie aan en gaven ze een alternatieve kijk op de zaken. En dan krijg je dus gelovigen tegen gelovigen; mensen die allemaal van zichzelf denken dat ze gelijk hebben...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2009 10:19:39 ]
pi_68683431
-edit- Ga lekker in PM flirten

[ Bericht 48% gewijzigd door paddy op 05-05-2009 10:22:58 ]
pi_68683624
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:17 schreef Nielsch het volgende:
weg.
la maar.
pi_68683667
Met een stoomwals ruimen die lui
pi_68683757
Dat buchaille dit goedpraat zeg.

Praatje ook de christelijke groepen goed die begrafenissen verstoren van homoseksuelen? Of van militairen die hetero zijn maar het leger is immers tolerant voor homoseksualiteit.
Dit is natuurlijk een vorm van geweld suffie.

Ik ga me eens in deze Schaffranek verdiepen, wel interessant dit soort lui.
pi_68683788
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:29 schreef SCH het volgende:
Ach die kerel spoort sowieso niet.
pi_68683885
quote:

Praatje ook de christelijke groepen goed die begrafenissen verstoren van homoseksuelen? Of van militairen die hetero zijn maar het leger is immers tolerant voor homoseksualiteit.
Tuurlijk keurt hij dat goed. Als er ergens homo's, andersgelovigen of andersdenkenden gebashed kunnen worden, dan is buachaille erbij!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2009 10:35:12 ]
pi_68683980
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:03 schreef rompompom het volgende:

[..]

Wanneer gaan ze massaal zelfmoord plegen? Vandaag? Morgen?

-edit-
En een reactie als "preventief ruimen" laat je wel staan? Dat is wel rustig? Hoogst merkwaardig. .
pi_68684058
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:14 schreef isogram het volgende:
Ik keur het verstoren van een kerkdienst, zoals in De Bilt, beslist niet goed, maar het is toch opvallend hoe geprikkeld de kerkgemeente reageert op een beetje tegenspraak... Eigenlijk gingen de mannen meer een discussie aan en gaven ze een alternatieve kijk op de zaken. En dan krijg je dus gelovigen tegen gelovigen; mensen die allemaal van zichzelf denken dat ze gelijk hebben...
Een beetje tegenspraak? Die mensen komen daar met elkaar om de eredienst te vieren. Dat is voor hen belangrijk en zelfs een beetje heilig. Het is geen discussieavond, daar zijn andere gelegenheden voor. Bovendien was het nog eens extra bijzonder vanwege de gebeurtenissen op koninginnedag. Het is hetzelfde als verstoren van begrafenissen.
pi_68684700
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:40 schreef SCH het volgende:
Een beetje tegenspraak? Die mensen komen daar met elkaar om de eredienst te vieren. Dat is voor hen belangrijk en zelfs een beetje heilig. Het is geen discussieavond, daar zijn andere gelegenheden voor. Bovendien was het nog eens extra bijzonder vanwege de gebeurtenissen op koninginnedag. Het is hetzelfde als verstoren van begrafenissen.
Ik gaf al aan dat ik het verstoren van de kerkdienst niet goedkeur. Het viel me alleen op dat ze zich geen raad weten met een beetje tegenspraak. En ik vind het verstoren van een reguliere kerkdienst (waarvan er elke week minimaal eentje is) van een heel andere orde dan het verstoren van een begrafenis.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:01:54 #36
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68684759
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:05 schreef Armageddon het volgende:
inderddad
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68684763
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:40 schreef SCH het volgende:

[..]

isogram doelt op het door b. geplaatste artikel over een voorval met MOSLIMS (tam tam taaaaaam) in de Bilt.

dit was een jaar geleden gebeurd en behelste alleen 2 mannen die even hun mening door de kerk riepen. niet een complete sekte die herdenkingen komt verstoren met allerlei lulkoek dat Karsts actie Gods straf zou zijn.
pi_68684789
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

isogram doelt op het door b. geplaatste artikel over een voorval met MOSLIMS (tam tam taaaaaam) in de Bilt.

dit was een jaar geleden gebeurd en behelste alleen 2 mannen die even hun mening door de kerk riepen. niet een complete sekte die herdenkingen komt verstoren met allerlei lulkoek dat Karsts actie Gods straf zou zijn.
Ik vind beide echt heel vervelend. Je zou die moslims moeten horen als wij iets door de moskee gingen roepen, en terecht.
pi_68685045
quote:

Ik ga me eens in deze Schaffranek verdiepen, wel interessant dit soort lui.
De manier waarop die lui hun mening overdragen is uitermate aggressief en niet mijn stijl. Aan de andere kant kan ik wel begrip opbrengen voor de manier waarop men hun geloof beleeft. Op hun manier hebben ze het beste met homoseksuelen voor omdat men de hemelse beloning wenst voor homoseksuelen en niet de aardse geneugten (wat homoseksuelen dan ook onder geneugten verstaan).
pi_68685071
Bedankt voor de aanvulling, Dichtpiet. Ik doelde inderdaad op het bericht over De Bilt. Wat in Apeldoorn is gebeurd, veroordeel ik scherp en ondubbelzinnig. Dit soort zieke figuren moet je hard aanpakken. Je zou misschien wel speciale noodwetten/verordeningen moeten instellen, onder het mom van 'verstoring van de openbare orde' of wat dan ook.
pi_68685076
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:34 schreef Nielsch het volgende:
Tuurlijk keurt hij dat goed. Als er ergens homo's, andersgelovigen of andersdenkenden gebashed kunnen worden, dan is buachaille erbij!
Ik ben zelf ook een andersdenkende; anders kan ik de ladingen met stront niet verklaren die figuren zoals jij proberen uit te storten.
pi_68685125
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef buachaille het volgende:

[..]

De manier waarop die lui hun mening overdragen is uitermate aggressief en niet mijn stijl. Aan de andere kant kan ik wel begrip opbrengen voor de manier waarop men hun geloof beleeft. Op hun manier hebben ze het beste met homoseksuelen voor omdat men de hemelse beloning wenst voor homoseksuelen en niet de aardse geneugten (wat homoseksuelen dan ook onder geneugten verstaan).
Dat is allemaal prima, mensen mogen hun persoonlijk meningen en opvattingen hebben. Het gaat erom hoe je die ventileert en hoe je daarbij omgaat met de private en publieke ruimte.
pi_68685261
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef buachaille het volgende:
Het gaat dat soort figuren er niet om dat ze het beste met anderen voorhebben. Het gaat ze erom dat ze hun geloofsvatting, die tot een ziekelijk niveau is doorgeslagen, aan anderen willen opleggen als een soort waarheid. Het is ze niet te doen om beloning, het is ze juist te doen om veroordeling. Veroordeling van alles en iedereen die niet in hun straatje past en die zijn leven anders inricht dan hoe die bekrompen gelovigen dat doen.

Veel homo's (en even zo veel hetero's) hebben geen zin om hun leven in te richten volgens een 2000 jaar oud sprookjesboek dat vol staat met veroordelingen en dat overduidelijk door een paar bekrompen mensen is geschreven. Dat is mijn geloof en dat is geen cent minder waard dan jouw levensovertuiging.
pi_68685772
--

[ Bericht 99% gewijzigd door Dichtpiet. op 05-05-2009 11:28:29 ]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:32:24 #45
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheīst
pi_68685949
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
pi_68685971
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat dominee Visser het allemaal als niet zo erg heeft ervaren. Iedereen is welkom als ze zich netjes gedragen, alle gezindten eigenlijk. Letterlijk zei hij dat hij wel erger heeft meegemaakt, hij stelde zelfs dat als iedereen zich zo gedraagt, etc etc. Kortom, niks aan de hand, een tolerante dominee die een andersdenkende ruimte geeft. Of kerkgangers ook zo denken is natuurlijk vers 2.
pi_68688520
Het zijn en blijven toch rotmoffen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_68688730
Een leraar op mijn katholieke basisschool zei vroeger altijd als het hem te druk was in de klas: "het lijkt hier wel een jodenkerk". Wij natuurlijk gelijk vragen of hij geen vieze nazi was en hij vertelde toen dat dit een gangbaar spreekwoord is. In een synagoge kun je gewoon luidkeels roepen als je het ergens niet mee eens bent of als je toevoegingen hebt volgens hem. Of het waar is weet ik niet.
pi_68688782
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:51 schreef buachaille het volgende:
Een leraar op mijn katholieke basisschool zei vroeger altijd als het hem te druk was in de klas: "het lijkt hier wel een jodenkerk". Wij natuurlijk gelijk vragen of hij geen vieze nazi was en hij vertelde toen dat dit een gangbaar spreekwoord is. In een synagoge kun je gewoon luidkeels roepen als je het ergens niet mee eens bent of als je toevoegingen hebt volgens hem. Of het waar is weet ik niet.
Jullie mochten dus luidkeels alles door de klas heen roepen als jullie het ergens niet mee eens waren? Gaaf! Wij moesten gewoon onze hand opsteken als we iets wilden zeggen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2009 12:53:40 ]
pi_68688786
quote:
1028. 't Is hier een Jodenkerk.

Dit zegt men wanneer ergens allen door elkaar schreeuwen, te gelijk spreken; ook in Twente: 't geet er toe as in 'n jöddenkerk; oostfri.: 't geit der her as in 'n Jödenkark; fri. it liket hjir wol en joadske tjerke. In de joodsche kerken worden vele gebeden door de gemeente min of meer luid en op eigenaardigen toon half zingend gezegd; de een doet dit luider, zangeriger, sneller dan de ander. Ook wordt soms door hen, die hun gebed geëindigd hebben, een gesprek aangeknoopt, terwijl anderen nog bidden, waardoor een mengelmoes van ongelijke geluiden ontstaat, dat den niet-jood als een verward gebrabbel in de ooren klinkt. Zie M. de Br. 48: 't Is of je in een jodenkerk komt, met jullie gekwek; en vgl. een Poolsche landdag, - rijksdag, waar het volgens de historie ook zeer rumoerig en verward toeging; hd. ein Lärm wie in der Judenschule, fr. c'est un vrai sabbat; eng. it is a Polish diet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')