vergeet niet dat het bij alle andere wedstrijden wel gewoon stil was.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ach ja, bij het radio538 'concert' in A'dam liepen ze ook te juichen en te fluiten na het nieuws uit Apeldoorn.
Zou triest zijn als we dit soort dingen nergens meer doen... en als d'r in dat stadion toch tien gasten waren die het verstoorden, waren er toch tigduizend stil, wat dan wel weer een mooi en goed gebaar is.
Nee hoor, in alle andere stadions ging dat geweldig goed.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:13 schreef Juicyhil het volgende:
Het is natuurlijk moeilijk om een heel stadion stil te houden.
Is andersquote:Op maandag 4 mei 2009 12:09 schreef isogram het volgende:
Het is weerzinwekkend hoe supporters van FC Utrecht wel respect verlangen als een speler van FC Utrecht omkomt, maar dat omgekeerd niet voor andere mensen kunnen opbrengen.
FC Utrecht speler David di Tommaso overleden
Sommige mensen vergeten wel heel snel. Als ik zou behoren tot de groep die nog niet even één minuutje stil kan zijn, zou ik me doodschamen.
Doet er niet toe of de persoon aan het voetbal was verbonden. Feit is dat er voor aanvang van de wedstrijd een minuut stilte in acht wordt genomen. Ook al is het alleen omdat de cavia van de voorzitter dood is, als er een minuut stilte is, kun je toch best even je kop dichthouden?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:39 schreef Keltie het volgende:
Is anders
Zoals al eerder gezegd gaat dat over een figuur verbonden aan de club/ het voetbal.
Geen stel onbekenden.
Maar goed, ik vond eigenlijk zowel de minuut stilte als de rouwbanden overdreven![]()
Lul niet zo dom, in elk ander stadion was het wel gewoon stil, alleen in Utrecht vond een handje vol mensen het leuk om dingen te gaan schreeuwen.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Die minuut stilte hadden ze ook niet in een voetbalstadion moeten doen. Alsof die mensen representatief zijn voor het gedeelte van de samenleving dat nog wel beschaafd is...
Vind ik van wel.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:43 schreef isogram het volgende:
[..]
Doet er niet toe of de persoon aan het voetbal was verbonden.
Was voor mij, kwam rond 14.00 het stadion binnen, niet eens duidelijk waarom die minuut stilte gehouden werdquote:Feit is dat er voor aanvang van de wedstrijd een minuut stilte in acht wordt genomen.
Blijkbaar vonden een stel Utrechtenaren het nodig om tijdens die minuut hun kansje te pakken om kankerFeijenoord te roepen. Dus nee, schijnbaar kan dat niet.quote:Ook al is het alleen omdat de cavia van de voorzitter dood is, als er een minuut stilte is, kun je toch best even je kop dichthouden?
Als er een minuut stilte in acht wordt genomen, heeft dat doorgaans een gegronde reden.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:46 schreef Keltie het volgende:
Wat is de volgende stap? Voor iedere omgekomen militair een minuut stilte en rouwbanden?![]()
Hoe wereldvreemd kun je zijn....quote:Op maandag 4 mei 2009 14:46 schreef Keltie het volgende:
Was voor mij, kwam rond 14.00 het stadion binnen, niet eens duidelijk waarom die minuut stilte gehouden werd![]()
En dat is wat ik aan de kaak stelde, door die 'supporters' nog eens fijntjes te wijzen op die overleden speler van toen. Toen brachten anderen ook respect op.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:46 schreef Keltie het volgende:
Blijkbaar vonden een stel Utrechtenaren het nodig om tijdens die minuut hun kansje te pakken om kankerFeijenoord te roepen. Dus nee, schijnbaar kan dat niet.
Dat is voor iedereen andersquote:Op maandag 4 mei 2009 14:53 schreef isogram het volgende:
[..]
Als er een minuut stilte in acht wordt genomen, heeft dat doorgaans een gegronde reden.
Want? Ik vind het totaal geen reden voor een minuut stilte bij een voetbalwedstrijd.quote:[..]
Hoe wereldvreemd kun je zijn....
Dat is dan ook, bij het voetbal, een gegronde reden.quote:[..]
En dat is wat ik aan de kaak stelde, door die 'supporters' nog eens fijntjes te wijzen op die overleden speler van toen. Toen brachten anderen ook respect op.
Lees eens goed. In alle andere stadions was het gewoon stil.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ga toch weg man. Voetbalsupporters zijn gewoon tuig, asociale tokkies zonder respect. Ze roepen altijd wel dat het maar een "kleine groep is die het verpest voor de rest", maar die "kleine groep" is dan toevallig wel overal al jaren aanwezig.![]()
Wat mij betreft mag het leger worden ingezet om deze lui eens een lesje te leren. Schiet maar gewoon met scherp als ze weer eens aan het rellen zijn.
Als Utrecht volgende week te gast is bij Heracles en deze week overlijdt een oud-bestuurder van die club, heb je best kans dat Heracles voor aanvang een minuut stilte in acht neemt. Wat gegrond is, is subjectief. Het gaat erom dat je een beetje respect opbrengt.quote:
Ging het me niet om. Het ging me erom dat je in een voetbalstation komt en kennelijk geen enkel idee hebt waarom er een minuut stilte is. Dan vraag ik me toch echt af onder welke rots je afgelopen hebt gelegen.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef Keltie het volgende:
Want? Ik vind het totaal geen reden voor een minuut stilte bij een voetbalwedstrijd.
Vraag mij ook af of het bijvoorbeeld bij het hockey en andere sporten wel gebeurde.
Leuk, dat soort geschiedenissen, waaruit alleen maar blijkt dat supporters nooit eens iets willen laten rusten. Kennelijk is dit hoe het altijd moet gaan ofzo. Als bij wijze van spreken Willem van Hanegem in 2030 overlijdt, zijn de supporters van Utrecht niet stil, omdat Feyenoorders in 2009 niet stil waren voor Pietje Puk, etc.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef Keltie het volgende:
Maargoed, na het overlijden van Ernst Happel konden ze Amsterdam ook de muil niet houden en in Rotterdam zijn er ook wat mensen even op het rechte pad gezet toen ze hun muiltje niet konden houden toen Rinus Michels was overleden en daar een minuut stilte voor werd gehouden.
Ik niet altijd; bij de minuut, in De Kuip, voor Rinus Michels begon er een te bleren en die hield op toen ik 'em toe riep dat'ie z'n muil moest houden.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:42 schreef SCH het volgende:
Ik ben ook voetbalsupporter en ik ben geen tokkie maar een intellectueel
en ik houd gewoon mijn klep bij een minuut stilte, zelfs als ik het onzin vind.
En dat is een gegronde reden voor een minuut stilte bij het voetbal.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:18 schreef isogram het volgende:
[..]
Als Utrecht volgende week te gast is bij Heracles en deze week overlijdt een oud-bestuurder van die club, heb je best kans dat Heracles voor aanvang een minuut stilte in acht neemt. Wat gegrond is, is subjectief. Het gaat erom dat je een beetje respect opbrengt.
Vind het onzin om daar bij een voetbalwedstrijd bij stil te staan. Maargoed dan zal ik wel een asociale tokkie zijn. Godzijdank heb ik hele beschaafde collega's die het ook onzin vonden.quote:[..]
Ging het me niet om. Het ging me erom dat je in een voetbalstation komt en kennelijk geen enkel idee hebt waarom er een minuut stilte is. Dan vraag ik me toch echt af onder welke rots je afgelopen hebt gelegen.
Willem heeft een Utrecht verledenquote:[..]
Leuk, dat soort geschiedenissen, waaruit alleen maar blijkt dat supporters nooit eens iets willen laten rusten. Kennelijk is dit hoe het altijd moet gaan ofzo. Als bij wijze van spreken Willem van Hanegem in 2030 overlijdt, zijn de supporters van Utrecht niet stil, omdat Feyenoorders in 2009 niet stil waren voor Pietje Puk, etc.
Dus? Die laatste militair, naam vergeten, is ook omgekomen bij een aanslag.quote:Het absurde is echter dat deze minuut stilte met geen enkele voetbalclub iets had te maken, maar met 6 onschuldige mensen die bij een aanslag zijn omgekomen. Een schokkende gebeurtenis die veel Nederlanders aangrijpt. Als je dan niet even 1 minuut je bek kunt dichthouden, ben je toch wel een ontzettend triest persoon.
Daar ben ik het op zich wel mee eens maar soms kan er toch wel een uitzondering gemaakt worden.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:32 schreef Keltie het volgende:
Dus? Die laatste militair, naam vergeten, is ook omgekomen bij een aanslag.
Geen minuut stilte bij gehoord.
Minuten stilte bij het voetbal alleen graag bij voetbalgerelateerde zaken zoals oudspelers, bestuursleden, kantinedames en dergelijke.
Waar komt precies de vergelijking tussen humor onderling en mensen verstoren in hun rouwuiting vandaan? Het gaat om respect voor mensen met verdriet, niet om de doden zelf... (die zijn immers dood!)quote:Op maandag 4 mei 2009 17:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wel weer hilarisch dat een minuut stilte een gewicht heeft van heb ik jou daar, maar dat alle slechte grappen en paints, en photoshops hier die direct betrekking hadden op het voorval geen enkel probleem zijn.
Wil iedereen met een dergelijke dubbele moraal aub NU een Suzuki Swift een kusje geven? Dank U!
FOK is natuurlijk niet openbaarquote:Op maandag 4 mei 2009 17:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waar komt precies de vergelijking tussen humor onderling en mensen verstoren in hun rouwuiting vandaan? Het gaat om respect voor mensen met verdriet, niet om de doden zelf... (die zijn immers dood!)
In Nederland ook, dat hebben ze zondag wel laten zien in 8 stadions en 95% in het Galgenwaard.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef Hamilcar het volgende:
In Engeland kunnen ze het anders wel, hun bek houden en respect tonen voor anderen. Liverpool and the 96 bijv.
Ook dat is een voetbalaangelegenheid en dus niet vergelijkbaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef Hamilcar het volgende:
In Engeland kunnen ze het anders wel, hun bek houden en respect tonen voor anderen. Liverpool and the 96 bijv.
quote:Sekte verstoort kerkdiensten Apeldoorn
Uitgegeven: 5 mei 2009 07:09
Laatst gewijzigd: 5 mei 2009 07:13
AMSTERDAM – In Apeldoorn zijn zondag zo’n tien kerkdiensten en bijeenkomsten verstoord door een Duitse sekte. Volgens de sekteleden is de aanslag tijdens Koninginnedag het gevolg van de verdeeldheid onder christenen.
Dat meldt het Nederlands Dagblad dinsdag. Volgens de sekte is de christelijke gemeente daarom verantwoordelijk voor de aanslag. De daad van Karst T. zou een straf van God zijn.
Tijdens de diensten namen de sekteleden ongevraagd het woord of begonnen rond te lopen met pamfletten. De meeste Duitsers bleken overigens na enig aandringen bereid om de dienst te verlaten. Om die reden is dan ook nog geen aangifte gedaan bij de politie, schrijft de krant.
Verstoren
De Duitse sekteleden zijn aanhangers van ‘evangelist’ Horst Schaffranek. Op verschillende buitenlandse websites wordt voor hem gewaarschuwd. De sekte staat erom bekend vaak kerkdiensten te verstoren. In sommige gevallen vertrokken zij alleen als gedreigd werd met het inschakelen van politie.
Op Koninginnedag reed de 38-jarige Karst T. met zijn auto dwars door het publiek. Hij doodde daarbij zes mensen en eindigde met zijn auto tegen een monument. T. bezweek vrijdagochtend vervolgens zelf ook aan zijn verwondingen.
© NU.nl
Was die gozert misschien aanhanger daarvan?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:05 schreef charleen het volgende:
Het kan natuurlijk altijd weer een stukje erger:
[..]
quote:Club wil straf verstoorders minuut stilte
Door HANS WESTERVOORDE
UTRECHT - FC Utrecht gaat alles op alles zetten om de verstoorders op te sporen van de minuut stilte ter nagedachtenis van de slachtoffers van de aanslag in Apeldoorn.
Voorzitter Jan Willem van Dop zegt dat de videobeelden worden bekeken en doet een oproep aan supporters die de dader(s) kunnen identificeren.
De minuut stilte bij FC Utrecht - Feyenoord was net halverwege, toen zondagmiddag vanaf de Bunnik-side (met de meest fanatieke aanhangers van de thuisclub) de kreet ‘Kanker-Feyenoord’ klonk. Het gescheld werd direct beantwoord vanuit het Rotterdamse tribunedeel. Om erger te voorkomen, besloot scheidsrechter Roelof Luinge de wedstrijd vervroegd in gang te zetten.
FC Utrecht sprak direct na de wedstrijd al schande van het gedrag van de betreffende fans. Gisteren zei voorzitter Van Dop dat de club het daar niet bij laat zitten. ,,Dit is een zaak voor de beveiliging. We gaan alles in werking zetten om te achterhalen wie hiermee begonnen is. Dat zie ik als mijn plicht,’’ aldus Van Dop. De dader(s) kunnen rekenen op een stadionverbod.
In het verleden is het lastig gebleken om bij incidenten met kwetsende spreekkoren op basis van camerabeelden de raddraaiers aan te wijzen. Van Dop: ,,Dat klopt, dat geldt ook voor deze situatie. Maar dat wil niet zeggen dat je je werk niet moet doen. Mogelijk is uit de camerabeelden af te leiden waar het geroep tijdens de minuut stilte is begonnen. ’’
De FC Utrecht-voorzitter hoopt dat andere supporters van de Bunnik-side in actie komen. In elk geval ergerde een groot deel van de 23.500 toeschouwers zich groen en geel aan het respectloze gescheld. Nadat Luinge het beginsignaal had gegeven, klonk een hels fluitconcert.
,,We hopen uiteraard op een stuk sociale controle in het stadion. Ik kan je één ding zeggen: als het mijn buurman was geweest, had ik hem aangegeven. Want je helpt je club ermee. Dit soort uitwassen willen we niet. Het is te gek voor woorden dat dit gebeurt,’’ aldus Van Dop.
Ook de SupportersVereniging FC Utrecht heeft haar afkeuring uitgesproken. Het bestuur sluit een royement van de daders niet uit, mochten die lid blijken
AD
Onzin, die sociale controle zou er wel meer mogen zijn. Goed dat Utrecht er zo op reageert, in het verleden hadden ze nog wel eens de neiging om dingen te relativeren of de schuld bij anderen te leggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:46 schreef Keltie het volgende:
De ware voetbaltokkie ontpopt zich bij deze: gelijk NSB vergelijkingen maken wanneer er gevraagd wordt de daders aan te gevenquote:
Er is totaal geen basis voor een eventueel stadionverbod en dat is nou net waar ze weer op aan sturen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, die sociale controle zou er wel meer mogen zijn. Goed dat Utrecht er zo op reageert, in het verleden hadden ze nog wel eens de neiging om dingen te relativeren of de schuld bij anderen te leggen.
Op de keper beschouwd bestaan er alleen Nederlanders en Allochtone Nederlanders. Autochtone Nederlanders is een reactie op het woord allochtoon, maar in feite slaat het nergens opquote:Op zondag 3 mei 2009 16:12 schreef Meki het volgende:
Minuut stilte Utrecht wreed verstoord Gerelateerde artikelen
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)rstoord__.html?p=2,1
Schandalig, Autochtone Nederlanders zijn deze week niet niet al te best
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |