Flikker toch alsjeblieft op. Laat mij en duizenden andere jongeren die zich wel normaal kunnen gedragen in het verkeer niet weer de dupe worden van achterlijke mongolen die dat niet kunnen. En tot 24 jaar? Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Zat jongeren en young professionals (want dat kun je inmiddels wel zijn bij 22, 23) die gewoon 's nachts of vroeg in de ochtend moeten/moesten rijden voor/naar het werk, waaronder ik.quote:AMSTERDAM -– Een rijverbod voor jongeren tot 24 jaar in de nachtelijke uren en het verbod om met leeftijdgenoten in een auto te rijden kan veel verkeersslachtoffers besparen.
Dat zegt Fred Wegman, directeur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, in het AD.
Hij baseert zich op ervaringen en onderzoek in het buitenland. Wegman is een fervent voorstander van verregaande spelregels voor jonge, beginnende bestuurders.
“Het zijn disproportionele maatregelen, maar als je goed uitlegt waarom je dit zou willen doen, dan maakt dat zeker een kans van slagen,'' aldus Wegman.
Brommer
Wegman, die ook hoogleraar verkeersveiligheid aan de Technische Universiteit in Delft is, ziet ook toekomst in maatregelen zoals het voorstel van de toenmalige minister Peijs van Verkeer om de leeftijd voor het besturen van een brommer te verhogen van 16 naar 17 jaar. Deze maatregel stuitte toen op veel weerstand.
De hoofdzaak is voor Wegman om de verkeersveiligheid te verbeteren. Hij is tevreden met een daling van het aantal verkeersdoden in tien jaar van 1200 naar 800 per jaar. Maar om het verkeer echt veiliger te maken moet je ook verder durven denken vindt Wegman.
Vrachtverkeer
“Kan de bevoorrading in de binnensteden bijvoorbeeld niet anders? Probeer voetgangers en fietsers en vrachtverkeer niet met elkaar in contact te laten komen. We hebben al veel gedaan, met 30-kilometerzones en de rotondes. Maar er is meer mogelijk.”
Ik snap dat het een voorstel is, maar met alle nieuwe regels en wetten van de afgelopen jaren zal het me werkelijk waar niets verbazen als het binnen aanzienlijke tijd ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Laatst was bij Fifth Gear dat je in de UK een lagere verzekeringspremie betaalt als jongere als je niet 's nachts rijdt.
Of dat je een kastje in de auto laat plaatsen die bijhoudt waar en wanneer je rijdt en je per kilometer afrekent.
Kan me voorstellen dat wanneer dit voorstel (want het is een voorstel, TS, geen wet die ingevoerd gaat worden), zulke dingen in Nederland misschien ook ingevoerd worden.
Ik vermoed omdat er door minder ingrijpende maatregelen geen afdoende winst in het beperken van het aantal verkeersdoden te verkrijgen is.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Weet je wat nog meer slachtoffers zou besparen? Een compleet auto-verbod!
Grappig trouwens dat hij zelf ook al wel doorheeft dat het disproportionele maatregelen zijnWaarom stel je het dan voor joh, debiel!
Het is overigens niet de politiek die dit roept, maar gewoon een belangenorganisatie. Een evt wetsvoorstel is dus nog ver weg.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:36 schreef Jarno het volgende:
Gvd pleur nou eens op met die bemoeizuchtige jaren-50 bloemkool en spruitjes politiek.
Waar is het vrije Nederland gebleven?
Nou ja, dat vind ik dan weer geen probleem. Als je als jongere vrijwillig besluit om niet te gaan rijden 's nachts in ruil voor een lagere verzekeringspremie, dan heeft niemand daar wat mee te maken behalve die jongere en de verzekeringsmaatschappij.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Laatst was bij Fifth Gear dat je in de UK een lagere verzekeringspremie betaalt als jongere als je niet 's nachts rijdt.
Of dat je een kastje in de auto laat plaatsen die bijhoudt waar en wanneer je rijdt en je per kilometer afrekent.
Kan me voorstellen dat wanneer dit voorstel (want het is een voorstel, TS, geen wet die ingevoerd gaat worden), zulke dingen in Nederland misschien ook ingevoerd worden.
Ach, als alle proefballonnetjes van deze of geen ingevoerd zouden zijn...quote:Op woensdag 22 april 2009 09:37 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik snap dat het een voorstel is, maar met alle nieuwe regels en wetten van de afgelopen jaren zal het me werkelijk waar niets verbazen als het binnen aanzienlijke tijd ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd.
Prachtig hoor rotondes, maar als je echt veiligheid wil zorg je dat de benadering van elke rotonde hetzelfde is zodat er duidelijkheid wordt geschept. Niet de ene keer de fietsers wel voorrang geven, dan weer niet, dan weer wel een zebrapad, dan weer niet.quote:We hebben al veel gedaan, met 30-kilometerzones en de rotondes. Maar er is meer mogelijk.”
Daarom, compleet auto-verbod!quote:Op woensdag 22 april 2009 09:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat er door minder ingrijpende maatregelen geen afdoende winst in het beperken van het aantal verkeersdoden te verkrijgen is.
Hij heeft m'n bloed in iedergeval aan het koken gebracht.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ach, als alle proefballonnetjes van deze of geen ingevoerd zouden zijn...
Sommige zaken worden de wereld ingeslingerd om een discussie op gang te brengen, mocht dat met dit voorstel ook zo zijn, dan is die knakker daar in ieder geval al in geslaagd.
Ik vind het persoonlijk niet zo vreemd dat een verkeersveiligheidsorganisatie een voorstel doet om de verkeersveiligheid te verbeteren.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Het is overigens niet de politiek die dit roept, maar gewoon een belangenorganisatie. Een evt wetsvoorstel is dus nog ver weg.
Maar toegegeven, hier begint het natuurlijk wel mee.
en alle jongeren die snachts moeten werken ?quote:
Haha loop maar wat te fuckenquote:Op woensdag 22 april 2009 09:45 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en alle jongeren die snachts moeten werken ?
ik reed vaak zat snachts naar locatie voor server onderhoud.
Ben dan wel bijna 24 maar hoe zal een baas reageren als je als 20 jarige komt en je moet snachts naar een storing ?
Dit is echt de meest stomme voorstel die ik ooit gehoord heb met betrekking tot rijden
gewoon van: O het zijn jongeren dus die kunnen snachts niet rijden
Die vond ik ook wel leuk ja....quote:Op woensdag 22 april 2009 09:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Grappig trouwens dat hij zelf ook al wel doorheeft dat het disproportionele maatregelen zijnWaarom stel je het dan voor joh, debiel!
best een goed ideequote:Op woensdag 22 april 2009 09:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Laatst was bij Fifth Gear dat je in de UK een lagere verzekeringspremie betaalt als jongere als je niet 's nachts rijdt.
Of dat je een kastje in de auto laat plaatsen die bijhoudt waar en wanneer je rijdt en je per kilometer afrekent.
Kan me voorstellen dat wanneer dit voorstel (want het is een voorstel, TS, geen wet die ingevoerd gaat worden), zulke dingen in Nederland misschien ook ingevoerd worden.
mja weer typisch een voorstel waar totaal niet over nagedacht isquote:Op woensdag 22 april 2009 09:48 schreef Laurensius het volgende:
[..]
Haha loop maar wat te fucken![]()
Vind het ook echt een bagger voorstel.. Wat te denken van alle chauffeurs < 24 die s'nachts op de vrachtwagen zitten?
leuke is: dit treft iedereen en niet alleen de niet rokers. Dus dit is appels met peren vergelijkenquote:Op woensdag 22 april 2009 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat deze regeling veel mensen treft die voor het rookverbod zijn. kan je zelf eens lekker voelen hoe het is om in je vrijheid aangetast te worden...
quote:Op woensdag 22 april 2009 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat deze regeling veel mensen treft die voor het rookverbod zijn. kan je zelf eens lekker voelen hoe het is om in je vrijheid aangetast te worden...
je snapt mijn punt niet.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:53 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
leuke is: dit treft iedereen en niet alleen de niet rokers. Dus dit is appels met peren vergelijken
het is toch allebei fruitquote:Op woensdag 22 april 2009 09:53 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
leuke is: dit treft iedereen en niet alleen de niet rokers. Dus dit is appels met peren vergelijken
jawel, maar ik kan het verband niet leggen want rookverbod ... is dat er nog ????quote:
Nee hoor, dit treft alleen petjesvolk in Golfjes en Honda's die 's nachts terug willen rijden van de illegale straatrace.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:53 schreef Crazy-M het volgende:
leuke is: dit treft iedereen en niet alleen de niet rokers. Dus dit is appels met peren vergelijken
quote:Op woensdag 22 april 2009 09:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
jawel, maar ik kan het verband niet leggen want rookverbod ... is dat er nog ????
Elke cafe / kroeg / bar wordt gerookt ...
ik ben jonger dan 24 en intresseert me geen fuck waar iemand rooktquote:Op woensdag 22 april 2009 09:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk. de vraag is of jij voor het rookverbod bent en jonger dan 24?
Eh, dat is dus echt niet hetzelfde. Het rookverbod is gunstig tegen het meeroken. En roken zelf mag nog altijd. Ik heb zoiets van, wil je jezelf vermoorden, prima, maar ga mij niet lastig vallen met je schadelijke rook.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat deze regeling veel mensen treft die voor het rookverbod zijn. kan je zelf eens lekker voelen hoe het is om in je vrijheid aangetast te worden...
800 verkeersdoden is toch al héél erg weinig op een populatie van 16 miljoen in een klein, dichtbevolkt landje!?quote:Hij is tevreden met een daling van het aantal verkeersdoden in tien jaar van 1200 naar 800 per jaar.
quote:Op woensdag 22 april 2009 10:01 schreef Dutch_Courage het volgende:
Bovendien moeten ze eens kappen het het veranderen van regeltjes. Hoe vaak zijn de eisen en voorwaarden voor het rijbewijs al veranderd de laatste jaren? Dan heb je nog dat gedoe met het bromfiestcertificaat, en nu dus dit weer. Hou eens op!
jongeren zijn een gevaar op de weg, blijkt uit cijfers. dus het gaat de maatschappij wel wat aan of jullie brokkenpiloten de wegen onveilig maken.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:58 schreef ImMaxa het volgende:
[..]
Eh, dat is dus echt niet hetzelfde. Het rookverbod is gunstig tegen het meeroken. En roken zelf mag nog altijd. Ik heb zoiets van, wil je jezelf vermoorden, prima, maar ga mij niet lastig vallen met je schadelijke rook.
Dit voorstel is typisch. Een hele groep wordt het slachtoffer van enkele mongolen die denken dat ze onkwetsbaar zijn op de weg, tot ze zich te barsten rijden.
ook oudere mensen zijn een gevaar op de weg.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jongeren zijn een gevaar op de weg, blijkt uit cijfers. dus het gaat de maatschappij wel wat aan of jullie brokkenpiloten de wegen onveilig maken.
quote:Op woensdag 22 april 2009 10:10 schreef LordNemephis het volgende:
In het kader van open deuren intrappen, zoas meneer Wegman deed: Volgens mij zou het heel goed zijn om iedereen te verbieden aan het verkeer deel te nemen, dan vallen er veel minder doden!
Ga toch Wegman
Dat had ik wel begrepen hoor.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Het is een voorstel van een belangenorganisatie, geen wet die ingevoerd gaat worden.[ afbeelding ]
De nachtelijke ongevallen onder jongeren gebeuren voor het overgrote deel in het weekend. Denk dat alcohol daar dan wel een flinke rol in zal spelen ja. SWOV weet dat zelf trouwens ook niet, ze weten alleen dat het een risico-groep is.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:57 schreef Monolith het volgende:
Afgezien van de absurditeit van de maatregel ben ik wel benieuwd naar de reden dat jonge bestuurders 's nachts veel ongelukken zouden veroorzaken. Heeft dit simpelweg te maken met het feit dat 's nachts rijden lastiger is of heeft dit bijvoorbeeld ook te maken met het feit dat jongeren dan juist met drank op rijden?
Jij wilt graag door de overheid laten beslissen of je vandaag wel of niet iets op de weg te zoeken hebt? Heb je Nineteen eighty-four wel eens gelezen?quote:Op woensdag 22 april 2009 10:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind wel dat je zoals TS zegt een verschil moet maken tussen de mensen die voor hun werk moeten rijden of mensen die voor hun lol 230 in hun gti over de snelweg rijden
Pak dan die extreme snelheidsovertredingen en alcohol-gebruik aan, daar zou ik achter staan. Dit is het kind met het badwater weggooien...quote:Op woensdag 22 april 2009 10:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind wel dat je zoals TS zegt een verschil moet maken tussen de mensen die voor hun werk moeten rijden of mensen die voor hun lol 230 in hun gti over de snelweg rijden
ik wil niet dat de overheid iets gaat beslissen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij wilt graag door de overheid laten beslissen of je vandaag wel of niet iets op de weg te zoeken hebt? Heb je Nineteen eighty-four wel eens gelezen?
Durf je dat ook te zeggen tegen de ouders van een omgekomen jonge bestuurder?quote:Op woensdag 22 april 2009 10:01 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
800 verkeersdoden is toch al héél erg weinig op een populatie van 16 miljoen in een klein, dichtbevolkt landje!?
Men moet gewoon accepteren dat aan alles risico's zitten, en je die niet allemaal uit kunt bannen.
Ik heb dan wel nooit een puntenrijbewijs gehad, maar ik ben eigenlijk wel voor om het puntenrijbewijs net als in Duitseland gewoon voor iedereen te laten gelden.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
maarja dat deden ze ook al met het punten rijbewijs.
( wat aan de andere kant ook niet uitmaakte want ik heb mn rijbewijs al 6 jaar en nog nooit een punt eraf )
Er moet onderscheid gemaakt worden tussen mensen die met 230 km/u over de snelweg rijden en mensen die dat niet doen, ongeacht de beweegredenen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind wel dat je zoals TS zegt een verschil moet maken tussen de mensen die voor hun werk moeten rijden of mensen die voor hun lol 230 in hun gti over de snelweg rijden
Wat is hier dom aan? Iemand van een veiligheidsorganisatie doet een suggestie om het aantal verkeersdoden naar beneden te brengen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:14 schreef Dutch_Courage het volgende:
Dat had ik wel begrepen hoor.![]()
En waar begint het allemaal mee? Juist, met voorstellen vanuit de "maatschappij".
Ik snap niet dat mensen dit soort domme dingen kunnen roepen, ook al spreken ze uit naam van een belangenorganisatie.
Inderdaad, zoals het nu is is echt duidelijk meten met twee maten.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik heb dan wel nooit een puntenrijbewijs gehad, maar ik ben eigenlijk wel voor om het puntenrijbewijs net als in Duitseland gewoon voor iedereen te laten gelden.
Het puntenrijbewijs voor iedereen komt er ook aan hoor. Het wetsvoorstel ligt al klaar dacht ik...quote:Op woensdag 22 april 2009 12:23 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals het nu is is echt duidelijk meten met twee maten.
Ik mag het hopen. Zoals het nu is slaat nergens op, alsof mensen die meer dan 5 jaar het rijbewijs hebben geen grove verkeersovertredingen maken of (zware) ongelukken veroorzaken.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:25 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het puntenrijbewijs voor iedereen komt er ook aan hoor. Het wetsvoorstel ligt al klaar dacht ik...
In de prullebak.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:36 schreef Jarno het volgende:
Gvd pleur nou eens op met die bemoeizuchtige jaren-50 bloemkool en spruitjes politiek.
Waar is het vrije Nederland gebleven?
Waarom niet? Het is tenslotte toch waar. Autorijden zitten risico's aan, en natuurlijk moet er voor een zo veilig mogelijke omgeving gezorgd worden. Maar je kan ook te ver gaan.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:09 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Durf je dat ook te zeggen tegen de ouders van een omgekomen jonge bestuurder?
OT: een feit is dat jonge bestuurders een groter risico op de weg zijn, maar deze maatregelen lijkt me wel heel erg drastisch. Jonge werkende mensen worden hierdoor ook gepakt, terwijl het juist meer om het uitgaansvolk gaat (dus in het weekend en met leeftijdsgenoten). Ik ben er dan eerder voor een maatregel als tot en met 20 jaar meer onder begeleiding te laten rijden. Tijdens de rijlessen mag er wat mij betreft ook meer aandacht worden besteed aan zaken als groepsdruk. Als leeftijdsgenoten bij je in de auto zitten komen er heel andere zaken om de hoek kijken.
Samengevat: de bedoeling is heel goed, maar deze maatregel is wat mij betreft niet de juiste.
We zeggen nu toch ook preventief dat 17-jarigen geen auto mogen rijden?quote:Op woensdag 22 april 2009 12:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is tenslotte toch waar. Autorijden zitten risico's aan, en natuurlijk moet er voor een zo veilig mogelijke omgeving gezorgd worden. Maar je kan ook te ver gaan.
En dit voorstel gaat niet eens te ver, het slaat gewoon helemaal nergens op. Hij had net zo goed kunnen stellen dat alle moslims preventief vergast moeten worden, omdat er soms problemen zijn met moslims. Dat was net zo proportioneel geweest, of mss zelfs nog wel een gezonder idee dan dit idee om "jongeren" te pesten.
Krijgen we dit weer... Roken is schadelijk voor de gezondheid.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat deze regeling veel mensen treft die voor het rookverbod zijn. kan je zelf eens lekker voelen hoe het is om in je vrijheid aangetast te worden...
Dat dit soort dingen nou eenmaal gebeuren? Ja hoor.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:09 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Durf je dat ook te zeggen tegen de ouders van een omgekomen jonge bestuurder?
Doodgereden worden door een jongere niet?quote:Op woensdag 22 april 2009 13:20 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer... Roken is schadelijk voor de gezondheid.
We kunnen straks geeneens meer onze eigen reet afvegen zonder instructie van de overheid en zonder Staatsgoedgekeurd Pleepapier. Mijn god.quote:
Deelnemen aan het verkeer niet?quote:Op woensdag 22 april 2009 13:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doodgereden worden door een jongere niet?
quote:Op woensdag 22 april 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
We kunnen straks geeneens meer onze eigen reet afvegen zonder instructie van de overheid en zonder Staatsgoedgekeurd Pleepapier. Mijn god.
Wil niet veel zeggen, maar dat moet je al doen tegenwoordig, didn't you get the memo?quote:Op woensdag 22 april 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
We kunnen straks geeneens meer onze eigen reet afvegen zonder instructie van de overheid en zonder Staatsgoedgekeurd Pleepapier. Mijn god.
Net als een keertje wat meeroken van 1 persoon eigenlijk niet schadelijk is. Het cumulatieve effect van veelvuldig meeroken heeft echter een statistische invloed op de gezondheid. Bij jongeren die deelnemen aan het verkeer is er ook niet direct iets schadelijks, maar de deelname van jongeren aan het verkeer verhoogt echter wel het risico op verkeersslachtoffers.quote:
Mwah, vind jij het bijvoorbeeld ook nergens op slaan dat je 18 moet zijn voordat je auto mag rijden?quote:Op woensdag 22 april 2009 12:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En dit voorstel gaat niet eens te ver, het slaat gewoon helemaal nergens op.
Dat is dus appels met peren vergelijken. Lees vooral je laatste zin eens, heb je wel door wat je zegt?!quote:Hij had net zo goed kunnen stellen dat alle moslims preventief vergast moeten worden, omdat er soms problemen zijn met moslims. Dat was net zo proportioneel geweest, of mss zelfs nog wel een gezonder idee dan dit idee om "jongeren" te pesten.
Het is inderdaad appels met peren vergelijken omdat het in de OP gaat om een passieve maatregel betreft waar een actieve maatregel(sanctie) tegenover staat en het preventief uitroeien van een risicogroep een actieve maatregel is. Wat dat betreft kun je het voorstel uit de OP beter vergelijken met Marokkanen verbieden winkelcentra binnen te gaan o.i.d.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:59 schreef Fyodor het volgende:
Dat is dus appels met peren vergelijken. Lees vooral je laatste zin eens, heb je wel door wat je zegt?!
Disproportioneel inderdaad.quote:“Het zijn disproportionele maatregelen, maar als je goed uitlegt waarom je dit zou willen doen, dan maakt dat zeker een kans van slagen,'' aldus Wegman.
quote:Jonge chauffeurs aan leiband
Door HANS BOTMAN
LEIDSCHENDAM - In tien jaar tijd is het aantal verkeersdoden gedaald van bijna 1200 naar 800. Dat stemt Fred Wegman, sinds 1 maart hoogleraar verkeersveiligheid aan de Technische Universiteit Delft en directeur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, tot tevredenheid.
afbeelding vergroten Bravoure en roekeloosheid wordt beginnende bestuurders vaak noodlottig, zo wijzen de cijfers uit. FOTO ANP
Maar er is volgens hem meer mogelijk.
Wegman is een fervent voorstander van verregaande spelregels voor jonge, beginnende bestuurders.
In de leeftijdsklasse 15-24 jaar vallen de meeste verkeersdoden, bijna eenvijfde van alle slachtoffers.
Zo leert onderzoek dat een rijverbod voor deze groep in de nachtelijke uren en het verbod om met leeftijdgenoten in één auto te rijden veel slachtoffers kan besparen. Ervaringen en onderzoek in het buitenland zijn daar heel helder over. ,,Het zijn disproportionele maatregelen genoemd, maar als je goed uitlegt waaróm je dit zou willen doen, dan maakt dat zeker een kans van slagen,'' zegt Wegman, die honderden publicaties over verkeersveiligheid publiceerde.
,,Ik snap best dat je het er goed over moet hebben en ook de details moet invullen. Het is een heel grote stap van afrijden na veertig lessen naar het veilig deelnemen aan het ingewikkelde verkeer. Het begeleid rijden vanaf 2010 (rijbewijs halen vanaf 17 jaar en tot 18 jaar alleen rijden met een ervaren bestuurder) zal eveneens kunnen leiden tot minder slachtoffers.''
Andere maatregelen, zoals het voorstel van de toenmalige minister Peijs van Verkeer om de leeftijd voor het besturen van een brommer te verhogen van 16 naar 17 jaar, stuitte op weerstand. ,,Het is onze taak de feiten aan te reiken en de implicaties helder naar voren te brengen. Daarna is de politiek aan zet.''
Stapje voor stapje kan het verkeer veiliger worden gemaakt in de visie van Wegman. ,,Dan moet je ook verder durven denken. De bevoorrading in de binnensteden, kan dat niet anders? Probeer voetgangers en fietsers en vrachtverkeer niet met elkaar in contact te laten komen. We hebben al veel gedaan, met 30-kilometerzones en de rotondes. Maar er is meer mogelijk.''
Hoezo een echtpaar? Als gewoon stelletje of met een vriend ook niet. Als trouwen er iets mee te maken heeft zou het helemaal absurd zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:53 schreef sempron2400 het volgende:
Het is misschien ook nog in strijd met de mensenrechten. Je kan als jong echtpaar bijvoorbeeld niet eens meer samen boodschappen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |