abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68252995
ik heb me er nog niet in verdiept, dit is enkel een eerste info-topic dus sarcasme kan weggelaten worden, wij zijn om te beginnen niet kapot van lenen voor zulke dingen.

de situatie: we rijden nu rond met een 3-deurs auto uit 1992. er mankeren kleinigheden aan (het slot bestuurszijde is stuk en wat roest hier en daar). simmu, sangdrax en selene (8 maanden) passen er prima in. ook als we uit logeren gaan.
er is een sloopregeling waar we voor in aanmerking komen. 1000 pleuri kado als we hem inruilen voor een auto uit minimaal 2001.
vanaf juli gaan we proberen een brusje voor selene te kweken. dan zou meer ruimte in de auto dus iig wel fijn zijn.

en dan nu het probleem: we hebben zo'n 1000 euro direct aan spaargeld. spaarloon kunnen en willen we hier niet aan besteden (we sparen voor een huis) inruilpremie dus van 1000. maar voor 2000 heb je niet een 5-deursauto uit minimaal 2001.

de vraag: we hebben het over een bedrag van 3000 euro wat we dan zouden moeten lenen. wat voor lening is daar dan handig voor (terugbetalen uiterlijk 2 jaar na aanvang) en wat voor bedrag per maand zouden we dan kwijt zijn (ik kom aan zo'n 150)? we zitten nu bij de ing. kan je beter gewoon met je eigen bank gaan praten of is zo'n leenboer dan wel ok? is het voor een auto sowieso wel een plan, ook al is het een relatief laag bedrag? als de auto stuk gaat of je krijgt een ongeluk is alles weg tenslotte.

naja, ik heb dus wat vraagjes hopelijk word ik hier wat wijzer van
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:48:44 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_68253089
geld lenen voor secondaire levensmiddelen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 21:50:59 #3
18653 crew  D.
pi_68253196
Eigen bank, nooit zo'n leenboer.

En of het voor een auto een goed idee is moet je zelf beslissen.
Dat was het voor mij vroeger wel toen ik mijn auto totall loss reed en geen geld had voor een nieuwe.
pi_68253239
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:48 schreef genakt het volgende:
geld lenen voor secondaire levensmiddelen
le-zen. er staat helemaal niet dat we dat gaan doen. ik open het topic nu juist omdat ik me afvraag wat handig is. btw, onze familie woont allemaal op minstens 200 km ver weg en daar willen we nog wel eens naartoe. dus binnen nu en 2 jaar (denk ik) zullen we toch wel een andere auto moeten.
pi_68253287
Als jij het maandelijks kan afbetalen zonder problemen zou ik niet weten waarom je het niet zou doen. Kijk wil je een nieuwe auto kopen dan zeg ik: stom, gezien de snelle waardedaling. Maar voor een keurige 2e hands van 8/9 jaar oud... waarom niet
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:54:26 #6
82036 AstroStart
http://www.mushroomkingdom.nl
pi_68253328
Ik zou het niet doen...
De grootste Super Mario fansite van Nederland: Mushroom Kingdom.
pi_68253505
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:52 schreef simmu het volgende:
dus binnen nu en 2 jaar (denk ik) zullen we toch wel een andere auto moeten.
Dus omdat de overheid een slooppremie heeft trap je in die marketing en wil je nu meteen van dat voordeel gebruik maken en nu een andere auto kopen ipv over 2 jaar.

Ga 2 jaar sparen
pi_68253552
heej, AstroStart heeft geen icoontjes waar ik op reply kan klikken.

waarom dan niet AstorStart? overigens denken we hieraan omdat mensen op sangdrax zn werk psies zeggen wat a_a zegt. en 150 per maand kunnen we idd betalen. nu geven we het uit aan dingen als sauna, uitjes en draagdoekdingen enzo. en zodra sangdrax zn PhD heeft (alleen paperding nog afronden) krijgtie loonsverhoging.

maar wij houden niet zo van lenen. ik heb een creditcard enkel voor in het buitenland en over internet. ik heb een doorlopend krediet, maar die's helemaal afbetaald. ik hou hem aan voor noodgevallen (je weet maar nooit)
pi_68253656
Geld lenen voor vakantie, uitjes ofzo zou ik stom vinden maar een auto is toch een soort levensbehoefte in de maatschappij geworden en ik snap niet wat iedereen loopt te mauwen over: ga sparen enzo
pi_68253661
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat de overheid een slooppremie heeft trap je in die marketing en wil je nu meteen van dat voordeel gebruik maken en nu een andere auto kopen ipv over 2 jaar.

Ga 2 jaar sparen
ik zie toch wel een beetje ertegenop om straks met een peuter en een baby zo te wringen
dat is eigenlijk de enige reden waarom ik een andere auto zou willen. mijn fiesta'tje heb ik in 2001 zelf gekocht van mijn eerste salaris hoor
pi_68253663
Prima dat je geld leent voor je auto.

Maar verzeker je auto wel all-risk. Want mocht je onverhoopt je auto totall los rijden of wat dan ook, kan je iig die lening ermee aflossen.

En wat betreft die slooppremie, is dat al 100% goed gekeurd door de eerste, tweede kamer?
pi_68253704
Let op : Geld lenen kost geld!
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:12:34 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_68254086
Sja, waarom niet inderdaad, als je het maar doet omdat je het nodig hebt en niet omdat je een toffe auto wilt.

Ik zou gewoon eens naar je bank gaan en het nauwkeurig voor laten rekenen, en daar een weekje over slapen. En bedenk inderdaad heel goed wat je moet/kunt wanneer het fout gaat, door bv auto totall loss, baan kwijt, etc etc. Die risico's moet je van te voren inrekenen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_68254126
kijk zie je! ik wist wel dat het heus handig was om een topic te openen op fok. het husselt iig mijn hersens goed! AMDFreak: goede! dank je! zowel wbt de verzekering als ook "is het al definitief dan"

wbt sparen vs lenen. ik heb die 150 euro per maand over 2 jaar berekend op basis van een totaalrente van 10% bij een bedrag van 3000. en dat dan flink rond naar boven afgerond. dat is dus zeker behoorlijk hoog. even voor de gein. als ik 2 jaar lang 150 euro spaar via maxisparen bij sns bank heb ik aan het einde daarvan 3751 euro. dus in dat opzicht is lenen voordeliger (onder voorbehoud van die premie! anders absoluut niet).

als je echt sikkeneurig bent bedenk je je dat je, als je de auto 2 jaar eerder koopt van geleend geld, je dan ook 2 jaar langer hogere premies en belastingen moet betalen. enfin: ik lees weer ff verder. vast meer mensen gereageerd

[ Bericht 1% gewijzigd door simmu op 21-04-2009 22:24:57 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:14:02 #15
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68254136
Maar ja, aan de andere kant, is een auto uit 1992 ook weer zoiets.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:24:55 #16
191418 AcerOne
The One and Only
pi_68254567
ik had 7000 geleend in 2002 voor mijn eerste auto, had geen cent spaargeld, maar wou toch een degelijke auto rijden, bij de rabobank smeerde zij mij een doorlopend krediet aan, want dat was makkelijk als je weer wat geld wil opnemen als je krap zit.

maar goed, 5 jaar later en iets van 15.000 euro lichter is de auto eindelijk afbetaald.

lesje geleerd, als je leent, gewoon een lening, geen doorlopend krediet, dat opnemen is zo verleidelijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

lenen is geen probleem als je het kan betalen per maand.

2 a 3000 lenen lijkt mij geen problemen opleveren, ik betaalde 300 euro per maand, ging in het begin zo'n 50 euro af aan rente, dus reken maar uit.
pi_68254690
@AcerONe: psies. ik heb dus wel een doorlopend krediet, maar die is helemaal afgelost/vrij/hoe je het noemen wilt. daar wil ik het iig niet van doen. ik heb dat in 2001 toen direct met die eerste baan afgesloten en altijd enkel voor noodgevallen gebruikt. en dan direct afgelost.
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:32:33 #18
249901 Bargain
The best I ever had
pi_68254956
Jaja, dus je wilt een tweede koter, je spaart voor een huis en overweegt nu een lening voor een auto ? Ik zou zeggen neem die lening, stop met sparen en vergeet de kinderkamer, dan zit je goed. Heb je geld genoeg om die lening snel af te lossen, dan heb je ook nog even de tijd om te sparen voor een knappere auto.
pi_68255294
Het allrisk verzekeren van een oude auto (8 jaar oud in mijn geval) is een dure onderneming. Je betaalt pakweg 70 Eur aan premie extra per maand oid.

Rekenvoorbeeld; Peugeot 406 uit 2000 komt met alleen WA op 28. Met All-Risk doen ze het op basis van cataloguswaarde en komen ze rond de 90-100 uit geloof ik. Nu is dat ding wat ik rij best lux en zal destijds aardig wat gekost hebben, maar je kunt je wel voorstellen dat ik geen 900 EUR per maand neer ga leggen om de total loss kans te dekken van een auto met een marktwaarde van 5000, in mijn geval vertrouw ik dan toch op mijn rekenvaardigheid.

Daarentegen heb ik wel genoeg geld op een rekening staan om hem te vervangen in geval van total loss oid, dus ik denk er wat vrijer over. Kan me voorstellen dat je met een gezinnetje die luxe niet hebt.

Let iig op wat je je bij zo'n allrisk verzekering aan laat rekenen!
Haai
pi_68255343
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geld lenen voor vakantie, uitjes ofzo zou ik stom vinden maar een auto is toch een soort levensbehoefte in de maatschappij geworden en ik snap niet wat iedereen loopt te mauwen over: ga sparen enzo
Omdat je vergeet dat een auto OOK afschrijving heeft bovenop de aflossing.

Fijn wanneer de auto op is gereden je wederom geen geld hebt en WEER moet lenen. Daarom is het verstandiger te sparen en daarmee een auto aan te schaffen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:53:24 #21
191418 AcerOne
The One and Only
pi_68255850
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:41 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Fijn wanneer de auto op is gereden je wederom geen geld hebt en WEER moet lenen. Daarom is het verstandiger te sparen en daarmee een auto aan te schaffen.
precies, ik zie dat bij mijn oom en tante, iets van 10k lenen voor een auto, auto helemaal af, net afbetaald, en weer opnieuw lenen voor een auto, dat schiet echt niet op.

maar voor een lening van 3000 zie ik echt geen problemen, dat valt vrij gemakkelijk af te lossen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:59:47 #22
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_68256124
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:14 schreef B.E.D het volgende:
Maar ja, aan de andere kant, is een auto uit 1992 ook weer zoiets.
Onveilig vergeleken met een auto uit minimaal 2001, denk ik dan.
Vooral met kinderen toch wel een belangrijk aandachtspuntje.

Dus tja.. als je het goed/makkelijk kunt aflossen kan het een verstandige investering zijn. (niet financieel verstandig maar dus verstandig op andere gronden)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_68256173
quote:

[..]

dat klopt. vandaar de korte looptijd van de lening. als een auto uit 2001 in 2 jaar op is, dan is het prut en moet je het om te beginnen niet kopen. dat is dan weer een andere discussie de fiesta uit 1992 heb ik toen gekocht om gewoon helemaal af te rijden, deze auto dan ook. ik koop geen auto om door te verkopen hoor. let wel: ik heb een simpele mentaliteit. ik hoef geen luxe airco, electrogedoe en mp3 speler. het moet rijden zonder ellende en mijn gezin+spullen moeten ercomfortabel in passen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:01:23 #24
249901 Bargain
The best I ever had
pi_68256181
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:39 schreef MadDorito het volgende:
... 900 EUR per maand .....
in mijn geval vertrouw ik dan toch op mijn rekenvaardigheid.
Succes !
pi_68257611
Bekijk anders eerst eens even wat voor wagen je wilt hebben en hoeveel je ervoor moet lenen,ga dan bijvoorbeeld eens een aantal maanden proberen om dat bedrag weg te sparen, als dat zonder problemen kan dan moet lenen geen problemen geven.

Het voordeel is dat je dan al een aantal maanden aflossing gespaart hebt,die kun je dan inzetten om b.v. het bedrag te verlagen wat je moet betalen of misschien wil je wel op gas gaan rijden en kun je hiervan de installatie laten inbouwen.

Niemand hoe lang het duurt voordat de huidige problemen om geld te lenen voorbij zijn,als dit wat langer duurt zullen misschien de dealers of fabrikanten gaan stunten om toch auto's te verkopen en misschien worden er dan dingen aangeboden zoals een goedkope lening of lagere aanschafprijs of een luxere versie voor dezelfde prijs ga in dat geval onderhandelen met de leverancier maar probeer daarbij niet te ver te gaan.

Wat je beslissing gaat worden nu of in de toekomst, succes gewenst!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:59:24 #26
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_68257942
Zolang je de nieuwe auto nog niet nodig hebt hoeft ie er toch ook niet te komen?
Je kan het altijd zo berekenen dat het in jouw voordeel komt, maar puntje bij paaltje het kost je geld. En heel veel geld ook...
Stel dat je nu gewoon lekker die 150 euro apart gaat leggen. Je kan altijd nog die auto kopen, maar zolang er nog geen nood bij is gewoon doorsparen. Dan uiteindelijk hoef je minder of niets te lenen wanneer je die andere auto wil kopen. Je moet ook niet vergeten dat een nieuwe auto ook weer risico's met zich mee brengt. Nu heb je een auto welke je als het goed is goed hebt onderhouden dus je weet ook wat voor kosten er aan zitten te komen. Ga je een andere auto kopen dan weet je weer niets van de geschiedenis en in het slechtste geval zit je met hele hoge onderhoudskosten het eerste jaar...

Ook ik heb een paar jaar geleden centjes geleend voor een nieuwe auto. En ik kan met de persoon eerder in dit topic meepraten. Liever had ik het nooit gedaan, ik had al een auto en wou alleen een nieuwere. Uiteindelijk heeft het mij erg veel geld gekost, veel meer dan ingeschat. Als ik nadenk wat ik had kunnen doen van al die centjes... zucht
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  woensdag 22 april 2009 @ 00:05:33 #27
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_68258062
Hoe werkt die sloopregeling want ik heb ook een auto die in die categorie valt en eigenlijk iets te veel olie lekt. (Hij staat nu op de oprit met een plank eronder).
Kan ik gewoon een nieuwe auto van marktplaats halen of moet ik die auto kopen bij een dealer?
pi_68258170
TS ook, stel je leent het geld en een week of 3 later rij je de auto totel loss. Je krijg nooit de aankoopwaarde terug. Je blijft dus betalen voor een auto die je niet meer hebt, plus er moet weer een nieuwe voor terugkomen.

Ik zou het bij spaargeld houden, dan maar wat kleiner en wat simpeler
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 22 april 2009 @ 00:35:06 #29
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_68258553
Ik dacht eigenlijk dat de sloopregeling alleen geld als je een NIEUWE zuinige auto koopt
pi_68258680
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:59 schreef DragonFire het volgende:
Zolang je de nieuwe auto nog niet nodig hebt hoeft ie er toch ook niet te komen?
Je kan het altijd zo berekenen dat het in jouw voordeel komt, maar puntje bij paaltje het kost je geld. En heel veel geld ook...
Stel dat je nu gewoon lekker die 150 euro apart gaat leggen. Je kan altijd nog die auto kopen, maar zolang er nog geen nood bij is gewoon doorsparen. Dan uiteindelijk hoef je minder of niets te lenen wanneer je die andere auto wil kopen. Je moet ook niet vergeten dat een nieuwe auto ook weer risico's met zich mee brengt. Nu heb je een auto welke je als het goed is goed hebt onderhouden dus je weet ook wat voor kosten er aan zitten te komen. Ga je een andere auto kopen dan weet je weer niets van de geschiedenis en in het slechtste geval zit je met hele hoge onderhoudskosten het eerste jaar...
Zoiets wilde ik ook al schrijven na het lezen van de OP.
Je wilt een tweede kind, en je denkt dat dan een wat grotere auto handig is. Ik neem dus even aan dat er nu nog niemand zwanger is . Dat betekent toch echt nog een jaartje voordat je er uberhaupt maar over gaat denken om met de hele huidige familie+1 in een auto te stappen. Als je al rekening houdt met 150 Euro p/m afbetalen van de lening, kun je NU beginnen met die 150 p/m aan de kant te zetten.

Sterker nog: Ik zou NU beginnen met 250 p/m aan de kant te zetten. Als de baby er is, levert die je OOK extra kosten op, dus zul je die kosten + de kosten van de lening dan op moeten hoesten. Als je nu zegt dat je rekening houdt met die 150 neem ik even aan dat je ook rekening houdt met de kosten van een extra kind .

Als je die 250 p/m aan de kant zet, heb je je 3000 Euro over een jaar bij elkaar. En dus een auto, EN een baby, EN, to top it off, geen 150 Euro p/m af te betalen aan een auto. En je hebt al je overige bestedingen al ruimschoots afgestemt op de extra kosten van kind #2

You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_68258705
GVD wat een bak taalfouten in die (eerste versie van de) vorige post van me . Tijd om te gaan slapen volgens mij.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_68259429
quote:
spaarloon kunnen en willen we hier niet aan besteden (we sparen voor een huis)
Dit snap ik even niet. Ik weet dat je spaarloon kunt laten vrijvallen voor de aankoop van een huis, maar toch niet voor de aankoop van een auto?
Of heb je het over het reeds vrijgevallen deel? In dat geval vraag ik me af hoeveel rente je daar over krijgt? Niet veel toch?

Mocht je een flink stuk "vrij deel" hebben, zou ik zeggen "Leen van je zelf en betaal je zelf terug." Waarom de rente aan de bank geven als je die aan jezelf kunt geven?

(en wat anderen zeggen: begin nu met het opzij leggen van het bedrag dat je straks maandelijks moet kunnen missen)
pi_68259443
Een nieuwe auto hoeft helemaal niet zoveel te kosten, het ligt er maar aan wat je koopt.
Kleine zuinige auto's zijn 2e hands belachelijk hoog geprijsd en voor paar euro's meer heb je gewoon een nieuwe.
***** Kraak.....
pi_68260272
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef Bargain het volgende:

[..]

Succes !
Ik rond graag af op grote getallen ;D
Haai
pi_68260488
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:46 schreef simmu het volgende:
vanaf juli gaan we proberen een brusje voor selene te kweken. dan zou meer ruimte in de auto dus iig wel fijn zijn.
Dus je hebt meer ruimte in de auto nodig om een brusje voor Selene te kweken?

Maar goed, dus in juli wil je gaan kweken. Als het al lukt (en dat is niet vanzelfsprekend) dan duurt het nog 9 maanden, voordat de kleine er is. Dus je wil nu al een auto gaan kopen die mogelijk over een jaar nodig hebt? Ik zou het niet doen, lekker doorsparen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68261192
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:59 schreef Dromer het volgende:

Onveilig vergeleken met een auto uit minimaal 2001, denk ik dan.
Vooral met kinderen toch wel een belangrijk aandachtspuntje.
Die veiligheids manie is ook nogal overrated geworden in nederland. Ik ben nu 38 ik heb met mijn ouders in een 2cv meegereden zonder gordels achterin, vanaf 3 jaar geen kinderzitje meer, geen abs, geen airbags, enz.. En toch leven de meeste van die o zo risico volle autorijders/ meerijders ook nog steeds.
pi_68261570
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die veiligheids manie is ook nogal overrated geworden in nederland. Ik ben nu 38 ik heb met mijn ouders in een 2cv meegereden zonder gordels achterin, vanaf 3 jaar geen kinderzitje meer, geen abs, geen airbags, enz.. En toch leven de meeste van die o zo risico volle autorijders/ meerijders ook nog steeds.
Kun je dat onderbouwen? Anders heb ik nog wel een grafiekje voor je

In 1970 waren er 3500 dodelijke slachtoffers en in 2007 791.
Met meer auto's, he?

[ Bericht 6% gewijzigd door avonne op 22-04-2009 09:24:12 ]
pi_68261685
we hebben idd een grotere auto nodig om een brusje te kweken

het is idd een kwestie van dingen goed doorrekenen. rijden op gas lijkt me niks. altijd gedoe met waar je dan kan tanken enzo. en weet je wat: ik was de 2000 die we van de belastingdienst nog terugkrijgen ook vergeten

eerst maar eens afwachten of en wanneer die sloopregeling doorkomt. dan alles doorrekenen en met een beetje mazzel hoeft er niet eens geleend te worden. zoals ik in de op al zei: we houden daar niet van. de enige reden waarom ik het overweeg is die sloopregeling gecombineerd met een zwaar aftakelende auto. en wat doe je dan? je opent een topic op fok natuurlijk
pi_68261694
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:01 schreef simmu het volgende:

[..]

ik zie toch wel een beetje ertegenop om straks met een peuter en een baby zo te wringen
dat is eigenlijk de enige reden waarom ik een andere auto zou willen. mijn fiesta'tje heb ik in 2001 zelf gekocht van mijn eerste salaris hoor
Ter info, een vriend van mij is, samen met zijn 2 broers, opgegroeid zonder auto, en dat waren toch stevige Friese knapen zogezegd. Die deden alles met het ov, en af en toe een huurauto.. Zijn ook prima terecht gekomen, en zijn ook niks te kort gekomen... Het hangt er natuurlijk wel van af of je kan fietsen naar je werk etc, maar het kan dus prima zonder auto..

En even over het lenen, laat je goed voorlichten door je eigen bank, en je vooral bij lenen.nl etc geen extra onnodige verzekeringen etc aansmeren, die kunnen soms wel goedkoop zijn als je niet in al die extra meuk trapt. Spreek vooraf samen af om pertinent geen handtekening te zetten bij een eerste gesprek, en neem wat je aan aanbiedingen krijgt mee naar huis en pluis het uit, dat is saai en zal je een doosje aspirine kosten, maar dan weet je wel zeker dat je de auto niet driedubbel betaald. En laten we wel wezen, je vergooit ook niet je hele leven met 3k.

Lenen voor consumptiegoederen is voor mij in principe een no-go, maar een auto kan je ook zien als investering in bijvoorbeeld een betere baan als je daarvoor wat mobieler moet zijn, en dan is het gewoon een economisch verantwoorde beslissing, zeker als je geen nieuwe koopt met bijbehorende afschrijving en de boel goed (all-risk tijdens de looptijd van de lening) verzekerd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 april 2009 @ 09:27:42 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_68261790
quote:
simmu, sangdrax en selene
vanaf juli gaan we proberen een brusje voor selene te kweken.
Ik snap er geen reet van.
pi_68261855
zonder auto is niks. we wonen in een durp in drenthe.

@kreator: simmu ben ik. sangdrax is mijn geregistreerd partner. selene ons dochtertje en een brusje is een term om een broertje of zusje te combineren. en we hebben een grotere auto nodig om een brusje te kweken
pi_68262365
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:30 schreef simmu het volgende:
we hebben een grotere auto nodig om een brusje te kweken
In een kleine auto sex hebben is veel spannender
  woensdag 22 april 2009 @ 09:56:07 #43
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68262505
Zeker met kinderen kan je auto imho niet nieuw genoeg zijn.
Gewoon doen, maar probeer zo weinig mogelijk te lenen (liever 2500 dan 3000) en zo veel mogelijk per maand af te lossen. Vorig jaar hetzelfde gedaan met hetzelfde leenbedrag (maar dan een auto van 1998 voor een van 2004) en geen seconde spijt gehad.

Kijk of je een auto met een airco kan krijgen. Heerlijk voor van de zomer. Ook voor je kleuter.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 22 april 2009 @ 10:16:13 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68263110
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:22 schreef simmu het volgende:
we hebben idd een grotere auto nodig om een brusje te kweken

het is idd een kwestie van dingen goed doorrekenen. rijden op gas lijkt me niks. altijd gedoe met waar je dan kan tanken enzo. en weet je wat: ik was de 2000 die we van de belastingdienst nog terugkrijgen ook vergeten

eerst maar eens afwachten of en wanneer die sloopregeling doorkomt. dan alles doorrekenen en met een beetje mazzel hoeft er niet eens geleend te worden. zoals ik in de op al zei: we houden daar niet van. de enige reden waarom ik het overweeg is die sloopregeling gecombineerd met een zwaar aftakelende auto. en wat doe je dan? je opent een topic op fok natuurlijk
Gas is niet zo erg mbt waar je kunt tanken hoor, da's echt een misverstand van jou . Tenzij je echt in exotische landen ver van de bewoonde wereld gaat rijden, dan kan het zo zijn dat je ver moet rijden om te tanken.
Verder.. je kunt 150 euro per maand aflossen zeg je? Begin NU met die 150 euro per maand apart zetten, als over een jaar de 2e komt dan heb je mooi een spaarrekening met 1800 euro waarmee je al een heel eind op weg bent om een auto uit 2001 te kopen. De vraag alleen dan is tot wanneer die sloopregeling geldt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68263122
Bij ons in het dorp is de mogelijkheid om via Greenwheels een auto te reserveren.
Is dat een optie voor de langere ritten naar de familie ipv een oud vehikel met kans op pech onderweg?

Andere overwegingen voor 2-e hands: dan beginnen ze net kuren te krigen dus reparatiekosten te vertonen als jullie erin rijden.

Auto's ná 2002 zijn schoner en goedkoper in verbruik.
En duurder in reparatie vanwege de electronica.

Wij rijden nooit nieuw en hebben geluk gehad met de inkoop en/of deal bij de lokale garageman.

Verder goede (financiele) overwegingen in de reacties hierboven over sparen etc.
Ooit 1000 gulden geleend want ik moest zo nodig een auto.
Dat bleek een barrel ! en weer de lening verhoogd voor de opvolger.

[ Bericht 61% gewijzigd door AnneX op 22-04-2009 10:23:03 ]
pi_68263393
Niks mis mee om geld te lenen voor een auto, mits je het kan betalen natuurlijk. Ik heb het ook gedaan, omdat die oude wagen me meer geld kostte aan reparaties dan 'ie waard was. Nu rij ik zorgvrij in een auto die nog jaren mee kan, geen kuren heeft, en heb ik binnen twee jaar mijn lening afbetaald. Ik snap wel waarom mensen zeggen dat je het niet zou moeten doen, ik voelde me er ook niet lekker bij, maar nu ben ik wel blij met de keuze die ik heb gemaakt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 22 april 2009 @ 10:37:39 #47
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_68263729
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik snap er geen reet van.
Ik dacht al dat ik de enige was.

overigens kan je best geld lenen als je weet dat je het ook weer snel kan aflossen. Ik snap het probleem daarbij niet zo.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 22 april 2009 @ 10:46:46 #48
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68263985
quote:

[..]

en zo rijden dus heel veel mensen in een nieuwe auto.
lening afsluiten, de afschrijving van de auto aflossen en die vervolgens weer bijlenen als ze een nieuwe gaan halen.
vergeet niet dat op 80% van de nieuw verkochte auto's een lening zit.
kan ook bijna niet anders als je even nagaat wat de maandelijkse lasten van de meeste mensen zijn en het modale inkomen in dit land 1550 euro is.
From feudal serf to spender.
pi_68264232
quote:
simmu, sangdrax en selene (8 maanden) passen er prima in. ook als we uit logeren gaan.
er is een sloopregeling waar we voor in aanmerking komen. 1000 pleuri kado als we hem inruilen voor een auto uit minimaal 2001.
Dat zijn honden ofzo?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 22 april 2009 @ 11:07:00 #50
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_68264617
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:01 schreef AMDFreak het volgende:
Prima dat je geld leent voor je auto.

Maar verzeker je auto wel all-risk. Want mocht je onverhoopt je auto totall los rijden of wat dan ook, kan je iig die lening ermee aflossen.

En wat betreft die slooppremie, is dat al 100% goed gekeurd door de eerste, tweede kamer?
Een oude auto all-risk verzekeren?
Ik zou dan de extra premie die je betaalt gebruiken om de lening versneld af te lossen, dan ben je ook zonder (zelf veroorzaakt) ongeluk sneller van de lening af, zodat je snel weer voor een andere kunt sparen.

Die slooppremie is leuk, maarkijk naar de kosten. De overheid wil het puur om vervuilende auto's kwijt te raken, wat op zich een nobel streven is.
Wat kost de reparatie van je huidige auto?
Je schatting is dat je 150 Euro aan aflossing voor de lening kwijt bent.
Dat is 1800 Euro. Trek daar de reparatiekosten vanaf normaal onderhoud zou je bij de nieuwe auto ook hebben, dus die niet volledig aftrekken.
Dat is dan sowieso een bedrag dat je zou kunnen sparen terwijl je nog een jaar in je huidige auto rijdt.

Welke lening het beste is? Tja... offertes aanvragen en heel goed lezen. Bij goedkope leningen zitten nogwel eens veel extra verzekeringen e.d. tegen vanalles. Dat maakt ze vaak net zo duur of duurder als dure leningen. Let dus ook heel goed op al die extra's.
En laat je niet verleiden door lage maandlasten, maar kijk hoeveel je onderaan de streep nu betaald hebt aan rente, premies en alles als de lening afgelost is.
En let op of je versneld mag aflossen en wat eventueel de extra kosten (boete) dan zijn.
De leningen die je bij de garage kunt krijgen zijn vaak al niet de goedkoopste.
pi_68265656
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:52 schreef simmu het volgende:

[..]

le-zen. er staat helemaal niet dat we dat gaan doen. ik open het topic nu juist omdat ik me afvraag wat handig is. btw, onze familie woont allemaal op minstens 200 km ver weg en daar willen we nog wel eens naartoe. dus binnen nu en 2 jaar (denk ik) zullen we toch wel een andere auto moeten.
Als je denkt 3000 euro nodig te hebben en dat in 2 jaar wilt afbetalen, heb jij het over een aflossing van 150 euro per maand. In bovengenoemde quote zeg je dat je binnen maximaal 2 jaar een andere auto wilt hebben.

Dan denk ik persoonlijk dat het voor jou een stuk voordeliger is om te kijken wat je NU maandelijks kan missen. Je kan alvast de beoogde aflossing van 150 euro maandelijks apart zetten op een spaarrekening bij een bank met hoge rente. Uitgaande van een rente van 4% heb je dan na 2 jaar sparen zo'n 3750 euro. Genoeg om die andere auto te kopen.

Je moet wel de discipline opbrengen om maandelijks te sparen, maar als je kiest voor een lening MOET je wel aflossen, dus dat zal het probleem niet zijn. Ik zeg: ga 1,5 tot 2 jaar flink sparen!
  woensdag 22 april 2009 @ 11:37:48 #52
45722 Dromer
pi_68265674
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:54 schreef Pritt het volgende:

[..]

Dat zijn honden ofzo?
Ja, een hond heeft de OP getypt.

OT: het klopt overigens (natuurlijk) wel dat je, als je de nieuwe auto nog niet meteen nodig hebt, beter eerst kunt gaan sparen.
pi_68266292
als je de sloopregeling buiten beschouwing laat is het allemaal duidelijk. sparensparen centjes vergaren. duidelijk. geen discussie. als de sloopregeling echter wel meegerekend wordt, dan is het een ander verhaal. dus we wachten eerst eens even rustig af wat het gaat worden met die sloopregeling. en gezien het feit dat de prijzen van 2de hands auto's dalen (en de verwachting is dat die blijven dalen) is het alleen maar een win-win situatie
pi_68268365
http://www.nu.nl/economie(...)teeds-goedkoper.html

Het is voor jullie staks natuurlijk maar de vraag wat sneller wordt , zakkende autoprijzen of de afschaffing van de nog niet ingevoerde sloopregeling.
pi_68270188
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:17 schreef avonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Met meer auto's, he?
De groei van het aantal auto's is in verhouding vele malen groter geweest afgelopen decennia dan de groei in km's asfalt.
Dus rij je gemiddeld langzamer als een 20 jaar terug vanwege file's opstoppingen en nog meer file's.
Buiten dat zijn de auto's gemiddeld genomen veiliger geworden (En de bestuurders rijden aanzienlijk slechter ).

Maar goed dat resulteert in vele lak schade's weinig lichamelijk letsel.
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 14:19:28 #56
9859 crew  Karina
Woman
pi_68270495
Wat betekent
quote:
gaan we proberen een brusje voor selene te kweken.
Ik heb echt geen idee, is dat Belgisch of zo?

OT: ik zou echt nooit geld voor een auto lenen, als het maar om 3000 euro gaat, kun je beter sparen. Ik weet niet of jullie allebei werken, maar als je niet op vakantie gaat en het vakantiegeld van jullie beiden gebruiken, dan kom je al een heel eind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 22 april 2009 @ 14:24:22 #57
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_68270653
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:19 schreef Karina het volgende:
Wat betekent
[..]

OT: ik zou echt nooit geld voor een auto lenen, als het maar om 3000 euro gaat, kun je beter sparen. Ik weet niet of jullie allebei werken, maar als je niet op vakantie gaat en het vakantiegeld van jullie beiden gebruiken, dan kom je al een heel eind.
ff verder lezen, daar wordt het gezegd.
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 april 2009 @ 14:44:48 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_68271309
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:30 schreef simmu het volgende:
zonder auto is niks. we wonen in een durp in drenthe.

@kreator: simmu ben ik. sangdrax is mijn geregistreerd partner. selene ons dochtertje en een brusje is een term om een broertje of zusje te combineren. en we hebben een grotere auto nodig om een brusje te kweken
Ik hoef niet eens in je history te kijken om te weten dat je een typische kansloze OUD-poster bent.
pi_68271324
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:19 schreef Karina het volgende:
Wat betekent
[..]

Ze zouden ook wel een zoertje kunnen maken.
pi_68271734
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik hoef niet eens in je history te kijken om te weten dat je een typische kansloze OUD-poster bent.
als dat waar zou zijn zou ik
a) niet hier posten
b) vol felheid reageren op je opmerking.
c) om te beginnen geen lening door kunnen rekenen.

missch moest je eerst maar eens wel die history bekijken

btw: ik werk niet. het kdv heeft een flinke wachtlijst en voor mij relevante vacatures zijn allemaal minstens een half autouur verder. ik heb het doorgerekend: als ik nu zou gaan werken moeten we er geld op toeleggen (auto erbij, opvang zien te regelen, etc...)
pi_68271758
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze zouden ook wel een zoertje kunnen maken.
een zuertje dan he
  woensdag 22 april 2009 @ 14:59:00 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_68271816
Tot wanneer loopt de APK van deze auto en hoeveel geld kan je zelf gespaard hebben tegen die tijd. Denk dat dat een betere vraag is om jezelf te stellen dan hoeveel het lenen van geld kost. Als je nu slechst 1000 euro gespaard hebt dan weet ik niet of het zo slim is om te gaan lenen.
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:17 schreef avonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Met meer auto's, he?
Het is ook moeilijk om jezelf dood te rijden tegenwoordig. Je komt haast nergens meer boven de 30km/u uit
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_68271842
Rij gewoon je auto op. Koop daarna een andere. Klaar.
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 april 2009 @ 15:59:16 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_68273792
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:56 schreef simmu het volgende:
als dat waar zou zijn
http://forum.fok.nl/user/history/57759

.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:10:54 #65
252431 Louis1988
i.v.m. AZ mijn achternaam óók
pi_68274179
geld lenen voor een WAT?????
lenen voor een "auto?????
NOOIT
mountainbike is mijn hobby en ik ben ontzettend Ajacied
  woensdag 22 april 2009 @ 16:43:04 #66
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68275289
ik vind 3000 euro nou niet onoverkomelijk bedrag om te sparen....
pi_68277925
quote:
Het is dat en geen oude zeuren forum indexatie bestaat anders zou jij bovenaan staan.

Ik ken simmu alleen van zinvolle onderbouwde bijdrages in aex.
pi_68279824
Ik heb een paar jaar geleden ¤ 20.000,- geleend voor een auto en zou het zo weer doen.

Lening was 2e hypotheek, dus maar 4,5 % rente. Uiteindelijk de lening binnen 1,5 jaar weten af te lossen.
pi_68281748
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is dat en geen oude zeuren forum indexatie bestaat anders zou jij bovenaan staan.

Ik ken simmu alleen van zinvolle onderbouwde bijdrages in aex.
pi_68282247
Lenen is sparen met verlies, ofwel nooit doen.

Over het all-risk verzekeren:
Je kan een auto all-risk verzekeren tegen schade.
Loopt echter je motor na 1 jaar compleet in de soep, dan kan je zo 1500 euro verder zijn, besluiten om de auto weg te doen en nog steeds met 2/3 van je schuld zitten.
Koop dan nog maar eens een andere auto...
Dat is niet te verzekeren.

Dus:
- spaar voor een auto
- koop niet een te dure auto, als je het niet kan betalen past is hij te duur
- slooppremie is leuk maar weegt niet op tegen rente die je kwijt bent als je gaat lenen, omdat je een nieuwere en duurdere auto moet terugkopen

Ik zie ook overal mooiere en nieuwere auto's rondrijden dan die van mij, maar die van mij is afbetaald.
pi_68282410
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

De groei van het aantal auto's is in verhouding vele malen groter geweest afgelopen decennia dan de groei in km's asfalt.
Dus rij je gemiddeld langzamer als een 20 jaar terug vanwege file's opstoppingen en nog meer file's.
Buiten dat zijn de auto's gemiddeld genomen veiliger geworden (En de bestuurders rijden aanzienlijk slechter ).

Maar goed dat resulteert in vele lak schade's weinig lichamelijk letsel.
21 jaar geleden was de maximum snelheid in Nederland nog 100.
Pas 1 mei 1988 is 120km/h ingevoerd.
We zijn harder gaan rijden, maar door de hogere veiligheid toch minder doden.
Vandaar dat de grafiek klopt.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:55:19 #72
45722 Dromer
pi_68285157
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Louis1988 het volgende:
geld lenen voor een WAT?????
lenen voor een "auto?????
NOOIT
Bemoei je er niet mee. Jij bent net van je brommer af.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:59:27 #73
234835 blaatertje
mekkert maar wat
  donderdag 23 april 2009 @ 01:44:29 #74
252431 Louis1988
pi_68292015
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee. Jij bent net van je brommer af.
ik heb mijn fiets nog!! dat is voldoende!!

ga jij maar in de file's staan te stressen

met 1 sprong vlieg ik met mijn fiets overal heen waar ik wezen moet
pi_68294054
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:44 schreef Louis1988 het volgende:

[..]

ik heb mijn fiets nog!! dat is voldoende!!

ga jij maar in de file's staan te stressen

hier in drenthe zijn geen files hoor. in onze gemeente hebben we zelfs geen enkel verkeerslicht
pi_68294412
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:05 schreef simmu het volgende:

[..]

hier in drenthe zijn geen files hoor. in onze gemeente hebben we zelfs geen enkel verkeerslicht
De provincie drenthe profileert zich toch wel als fietsprovincie, waarbij achter elke boom een hunebed verscholen is waar je bij regen onder kan schuilen.
  donderdag 23 april 2009 @ 09:22:30 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68294489
tot wanneer loopt die sloopregeling eigenlijk?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68295039
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:22 schreef Maanvis het volgende:
tot wanneer loopt die sloopregeling eigenlijk?
geen idee. vandaar dat het topic in rustig gebabbel ontaard is, want ik wacht lekker even rustig af. de sloopregeling is er nog niet definitief door, en tot wanneer die dan geldig is, is dus ook maar de vraag. in juni krijgen we weer een homp geld dus wellicht dat lenen gewoon helemaal niet hoeft. het was ook enkel een orienterend topic. we houden niet van lenen en ik had geen idee van de mogelijkheden en waar ik allemaal op moet letten dan
pi_68297134
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:27 schreef MaGNeT het volgende:
- slooppremie is leuk maar weegt niet op tegen rente die je kwijt bent als je gaat lenen, omdat je een nieuwere en duurdere auto moet terugkopen
da's niet waar. ik heb het doorgerekend. er staat op de vorige pagina een berekening. over 2 jaar is de rente dan zo'n 750 pleuri terwijl de premie 1000 is (een berekening over 2 jaar ga ik niet verdisconteren hoor....)
pi_68298949
quote:
de situatie: we rijden nu rond met een 3-deurs auto uit 1992. er mankeren kleinigheden aan (het slot bestuurszijde is stuk en wat roest hier en daar). simmu, sangdrax en selene (8 maanden) passen er prima in. vanaf juli gaan we proberen een brusje voor selene te kweken. dan zou meer ruimte in de auto dus iig wel fijn zijn.

wtf is een brusje?

ABN please!
  donderdag 23 april 2009 @ 15:21:52 #81
252431 Louis1988
pi_68305722
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:05 schreef simmu het volgende:

[..]

ik woon, werk en doe ongeveer alles in/om Amsterdam oud-west en in /om Amsterdam centrum,
ik heb de (verkeers)STOP-lichten niet geteld maar je kan er een bos van maken!!
met de fiets heb je daar geen last van, gewoon doorrijden maar wel goed opletten wat je doet,
dat je niet voor je flikker gereden wordt natuurlijk......
de fiets perfect vervoermiddel in Amsterdam
pi_68305907
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:45 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

wtf is een brusje?

ABN please!
als je nou eens eerst het topic leest voordat je begint te zeiken. tis al zeker 2 x uitgelegd. muts.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:36:47 #83
252431 Louis1988
pi_68306294
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Bassfly het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden ¤ 20.000,- geleend voor een auto en zou het zo weer doen.

Lening was 2e hypotheek, dus maar 4,5 % rente. Uiteindelijk de lening binnen 1,5 jaar weten af te lossen.
ppfffff zoveel geld alleen voor een auto???
die je buiten op straat laat staan???
altijd file's en opstoppingen en nooit genoeg parkeerruimte!!!!
af en toe zo'n wat ze noemen bekeuring betalen (nóg méér geld verkloten) om niks!!!
dan nog schade, benzine, onderhoud en pechgevallen........

ohja, ik heb geen rijbewijs maar die heb ik natuurlijk niet nodig!! en wat hier boven geschreven ook niet!!

hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha haha
pi_68307453
Jij bent raar.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:13:31 #85
252431 Louis1988
pi_68307622
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:08 schreef ChickenMan het volgende:
Jij bent raar.
wat moet ik nou met zo'n stomme auto doen????
ik zie die rare stomme dingen elke dag op de A10 in 1 grote lange rij staan naar alle kanten op!!!!
als ik er met mijn fiets supersnel voorbij vlieg hahahaha.....

noem jij me maar raar DOMBO!!
pi_68307742
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:36 schreef Louis1988 het volgende:
ohja, ik heb geen rijbewijs maar die heb ik natuurlijk niet nodig!! en wat hier boven geschreven ook niet!!
Haha, Louis1988 heeft geen rijbewijs. Ben je niet stiekem Fusionfreak?
pi_68307844
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:13 schreef Louis1988 het volgende:

[..]

ik zie die rare stomme dingen elke dag op de A10 in 1 grote lange rij staan naar alle kanten op!!!!

noem jij me maar raar DOMBO!!
zo kun je ook een verhaaltje schrijven over jou ongeloofelijke mobiliteit met het ov chill man, auto s zijn relaxt voor vakanties en weekendjes weg enzo je weetog
  donderdag 23 april 2009 @ 16:27:04 #88
252431 Louis1988
pi_68308098
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:16 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Haha, Louis1988 heeft geen rijbewijs. Ben je niet stiekem Fusionfreak?
noem me lekker wat je wilt, maar al die shit van auto's heb ik echt niet nodig!!
dat heb bijna niemand nodig!! (alleen brandweerauto's en ziekenwagens zijn zeer nuttig)
ga werken waar je woont en/of ga wonen waar je werkt en de boel is opgelost!!
dan heb geen verkeersspitsfile's etc...etc... maar een handje vol aan zg reizigende werkers
zoals vrachtvervoer en vertegenwoordigers en wat "o.v"
  donderdag 23 april 2009 @ 16:31:31 #89
252431 Louis1988
pi_68308228
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:19 schreef ASroma het volgende:

[..]

zo kun je ook een verhaaltje schrijven over jou ongeloofelijke mobiliteit met het ov chill man, auto s zijn relaxt voor vakanties en weekendjes weg enzo je weetog
de laatste vakantie hoorde ik op de radio iemand roepen over 850 tot 900 km
aan file in Frankrijk richting Spanje met 40gr hitte!!

have a relaxed journy men!!

treintje naar Shiphol, drankje in het vliegtuig en in een klein ochtendje arrievee in zuid Spanje of Italie!!
  donderdag 23 april 2009 @ 16:44:06 #90
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_68308621
Bij occasions zal die slooppremie vast wel weer op de een of andere manier in een (hogere) verkoopprijs tot uitdrukking komen. Als je pas in juli gaat beginnen met het opstarten van de productie duurt het nog wel een jaartje voor het brusje er is en je een grotere auto nodig hebt, en tegen die tijd koop je een occasion uit 2001 ook wel voor 1000 euro minder dan vandaag. Ik zou er in elk geval niet voor gaan lenen vanwege de tijdelijke slooppremie, niet als je nu acuut geen andere auto nodig hebt.
Never explain, never apologize.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:50:37 #91
252431 Louis1988
pi_68308819
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:44 schreef Lurf het volgende:
Bij occasions zal die slooppremie vast wel weer op de een of andere manier in een (hogere) verkoopprijs tot uitdrukking komen. Als je pas in juli gaat beginnen met het opstarten van de productie duurt het nog wel een jaartje voor het brusje er is en je een grotere auto nodig hebt, en tegen die tijd koop je een occasion uit 2001 ook wel voor 1000 euro minder dan vandaag. Ik zou er in elk geval niet voor gaan lenen vanwege de tijdelijke slooppremie, niet als je nu acuut geen andere auto nodig hebt.
voor mij is een auto net zoveel waard als jou F.f profiel!!!!!

helemaal niks en volledig leeg!!!!!!
pi_68308859
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:44 schreef Lurf het volgende:
nou, tsja. of we nu acuut een andere auto nodig hebben he, daar zijn de meningen over verdeeld. er zit een klein gaatje in de voorruit, er moeten andere banden onder en de sloten moeten ook vernieuwd (chauffeurskant is stuk). in mijn optiek is het te duur om alles te laten maken. en welke gek jat nou onze auto? met zo'n auto hebbie geen slot nodig he
pi_68314652
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:27 schreef Louis1988 het volgende:
noem me lekker wat je wilt, maar al die shit van auto's heb ik echt niet nodig!!
Omdat jij het niet wilt mag een ander het toch wel?

Of is jouw wil opeens wet ofzo.
  donderdag 23 april 2009 @ 20:20:18 #94
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_68315155
don't feed the troll guys...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_68315583
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:44 schreef Louis1988 het volgende:
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:13 schreef Louis1988 het volgende:
ik zie die rare stomme dingen elke dag .....
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:27 schreef Louis1988 het volgende:
dan heb geen verkeersspitsfile's
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:31 schreef Louis1988 het volgende:
have a relaxed journy men!!

treintje naar Shiphol, drankje in het vliegtuig en in een klein ochtendje arrievee in zuid Spanje of Italie!!
Een vliegfiets-fanaat die de nederlandse, engelse en fransr taal niet machtig is
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:32:02 #96
252431 Louis1988
pi_68339401
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:31 schreef JumpingJacky het volgende:

Een vliegfiets-fanaat die de nederlandse, engelse en fransr taal niet machtig is
effe gauw weekendje naar London?? of naar Eddinborough
of effe gauw weekendje Pasis
je kan zó effetjes met de trein en/of vliegtuig heen en weer hoor
en zo'n stomme auto kan niet eens varen
hahahahahahahahahaha
pi_69226926
zo, ik geef het topic een afscheidskickje

1) de sloopregeling gaat gelden vanaf 1 juni, onze auto komt ervoor in aanmerking tot half september
2) we hoeven dan dus heul niks te lenen, we kunnen onze (tot nu toe bestemmingsloze) belastingcentjes die we voor 1 juli terugkrijgen ervoor gebruiken

zo, nu ff een topic starten over waar ik op dien te letten als ik een occasion koop. ik heb al wat zitten kijken, maar een ford mondeo uit 2009 voor 1900 vind ik wel erg weinig. daar word ik wat wantrouwig van
pi_69226941
dag allemaal, bedankt voor de hulp
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:00:19 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69227252
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:51 schreef simmu het volgende:
zo, ik geef het topic een afscheidskickje

1) de sloopregeling gaat gelden vanaf 1 juni, onze auto komt ervoor in aanmerking tot half september
2) we hoeven dan dus heul niks te lenen, we kunnen onze (tot nu toe bestemmingsloze) belastingcentjes die we voor 1 juli terugkrijgen ervoor gebruiken

zo, nu ff een topic starten over waar ik op dien te letten als ik een occasion koop. ik heb al wat zitten kijken, maar een ford mondeo uit 2009 voor 1900 vind ik wel erg weinig. daar word ik wat wantrouwig van
Bedankt voor de update.. enne, stond die auto toevallig bij de domeinen? Daar zijn ze doorgaans zeer goedkoop.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:15:03 #100
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69227740
Kerel, je hebt kinderen en MAAR 1000 euro achter de hand? Man man man, wat een verantwoordelijke mensen heb je op de wereld. Wat is 1000 euro nog tegenwoordig? Ik zou geen auto kopen en je tegoeden wat aandikken. Het Nibud adviseert in jouw situatie +-30K achter de hand te hebben. Jij hebt dus precies 1/30 van wat verstandig is.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69229303
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:15 schreef LENUS het volgende:
Kerel, je hebt kinderen en MAAR 1000 euro achter de hand? Man man man, wat een verantwoordelijke mensen heb je op de wereld. Wat is 1000 euro nog tegenwoordig? Ik zou geen auto kopen en je tegoeden wat aandikken. Het Nibud adviseert in jouw situatie +-30K achter de hand te hebben. Jij hebt dus precies 1/30 van wat verstandig is.
a) ik ben geen kerel
b) 1 (een!) kind dude, eentje is zat! ik moet ze er zelf uit zien te krijgen na er 9 maanden mee rond te sjouwen weet je
c) 30k achter de hand is zinvol als je een eigen huis + hypotheek hebt en niet helemaal zeker bent van je onkomen. niet als je huurt en om te beginnen alles op 1 salaris (manlief) doet, geen leningen hebt lopen en een vast contract. oh, en allebei zeer goed opgeleid, dat ook! dus als sangdrax (mijn man) nu ontslagen wordt (wat contractueel niet kan btw) is er geen wolkje aan de lucht
d) wij hebben dan wel niet veel achter de hand, maar schoonmama (speciaal voor ons en schoonzus + man) wel. maar dat staat vast, sowieso willen we dat niet. maar als er echt stront aan de knikker is.....
e) lees eerst eens voordat je piept man!
pi_69229384
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bedankt voor de update.. enne, stond die auto toevallig bij de domeinen? Daar zijn ze doorgaans zeer goedkoop.
domeinen?
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:03:07 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69229487
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:00 schreef simmu het volgende:

[..]

domeinen?
http://www.domeinenrz.nl/ , die verkopen spullen van de overheid die niet meer nodig zijn, of dingen die in beslag zijn genomen door de belastingdienst. Is doorgaans zeer goedkoop, dus vandaar .
Een gedicht over Maanvis
pi_69229549
Wat is een brusje kweken en waarom heb je er meer ruimte voor nodig?
Is een brusje een soort grote vetkuif zoals die van Marge Simpson?
pi_69231239
@LENUS, ik ben zo vrij geweest om de nibud site erbij de pakken, en je lukt uit je nek met je 40k. 7.4k is de advieshoeveelheid voor ons. reserves die we hebben waar we niet direct aan kunnen komen hebben we dat zelfs makkelijk!
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:54:41 #106
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69231335
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:51 schreef simmu het volgende:
@LENUS, ik ben zo vrij geweest om de nibud site erbij de pakken, en je lukt uit je nek met je 40k. 7.4k is de advieshoeveelheid voor ons. reserves die we hebben waar we niet direct aan kunnen komen hebben we dat zelfs makkelijk!
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Heb het zojuist ook nagekeken. Maar neemt niet weg dat je met een kind een verantwoording hebt. Ik wil tenminste 30K (vandaar dat getal ) hebben voordat ik aan kinderen ga beginnen. Dat schiet al aardig op, dus in de tussentijd flink oefenen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 16:56:12 #107
18653 crew  D.
pi_69231375
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bij Domeinen zijn ze niet vooraf geprijsd
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 17:00:17 #108
18653 crew  D.
pi_69231502
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:04 schreef Zwartbaard het volgende:

Wat is een brusje kweken en waarom heb je er meer ruimte voor nodig?
Das 'stoere' taal voor zwanger raken en dus het nu enig kind een broertje of zusje geven.
pi_69231668
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:11 schreef Chinless het volgende:
TS ook, stel je leent het geld en een week of 3 later rij je de auto totel loss. Je krijg nooit de aankoopwaarde terug. Je blijft dus betalen voor een auto die je niet meer hebt, plus er moet weer een nieuwe voor terugkomen.

Ik zou het bij spaargeld houden, dan maar wat kleiner en wat simpeler
Ja, stel je koopt een nieuwere auto en rijdt 'm een week of 3 later total loss. Je moet er toch niet aan denken dat je wel dood had kunnen zijn omdat je nog in die vorige ouwe bak zou rijden.

Wat een gezever.

Leven is niet helemaal zonder risico hoor.
pi_69233022
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:05 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja, stel je koopt een nieuwere auto en rijdt 'm een week of 3 later total loss. Je moet er toch niet aan denken dat je wel dood had kunnen zijn omdat je nog in die vorige ouwe bak zou rijden.

Wat een gezever.

Leven is niet helemaal zonder risico hoor.
Alsof een oudere auto per definitie onveiliger is
Zet een Aygo tegenover een volvo v40, kijken wie er wint
pi_69233451
Lenen of niet....

1) Hoe is de staat van de huidige auto?
Zie je dat er meer onkosten aan komen in het aankomende jaar. Of kan je met gemak nog een jaartje rijden met de auto?

Indien er veel kosten aan komen om de auto rijvaardig te houden zou ik een lening overwegen aangezien je op lange termijn goedkoper uit bent. Indien je nog met gemak kan rijden spaar een jaartje door en beslis dan opnieuw.

Voor mij persoonlijk is lenen het laatste middel en doe je het alleen als het echt echt noodzakelijk is. Hou bij een lening goed in de gaten dat je ruimte overhoudt, zodat je bij tegenslagen niet gelijk in financiele problemen komt.
pi_69233955
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:57 schreef simmu het volgende:
sangdrax (mijn man) nu ontslagen wordt (wat contractueel niet kan btw) i
Iedereen kan ontslagen worden.
pi_69234951
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:05 schreef Positive_Thinking het volgende:
Lenen of niet....

1) Hoe is de staat van de huidige auto?
Zie je dat er meer onkosten aan komen in het aankomende jaar. Of kan je met gemak nog een jaartje rijden met de auto?

Indien er veel kosten aan komen om de auto rijvaardig te houden zou ik een lening overwegen aangezien je op lange termijn goedkoper uit bent. Indien je nog met gemak kan rijden spaar een jaartje door en beslis dan opnieuw.

Voor mij persoonlijk is lenen het laatste middel en doe je het alleen als het echt echt noodzakelijk is. Hou bij een lening goed in de gaten dat je ruimte overhoudt, zodat je bij tegenslagen niet gelijk in financiele problemen komt.
1) slecht. komende keuring (december) moeten er minstens 4 nieuwe banden onder, knalpijpgedoe (elke 3 jaar) komt er ook weer aan. istie niet waard. ik zie soortgelijke fiesta's "in goede staat" voorbij komen op marktplaats voor 900, maar dat istie niet waard. ik vrees dat de keuring minstens 600 gaat kosten.

als je dat puntje combineert met die sloopregeling vind ik het niet raar dat ik de opties van een lening verken. nu is het puntje dan weer: "hoelang gaat die regeling gelden?". deze maand vakantiegeld, voor 1 juli (hopelijk dan, wij deden op tijd!) belastinggeld terug, dan hoeven we heul niet te lenen

maar dames en heren die nu nog reageren: lees eens het hele topic onder voorbehoud, we zijn eruit: er wordt niet geleend, het is niet nodig en een bursje kweken betekent idd een broertje of zusje kweken
pi_69235060
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:22 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Iedereen kan ontslagen worden.
als sangdrax wegens bedrijfseconomische redenen ontslagen wordt is dat het minste probleem sangdrax werkt voor de NWO.
pi_69939792
zo. ik geef het topic eventjes een kickje en zodadelijk een linkje naar mijn nieuwe topic: "simmu en sangdrax willen een tweede (of derde, vierde, whatever)-hands auto kopen". we hebben 3500 direct tot onze beschikking nu

en nu weten we niet wat voor auto we moeten kopen. we hebben vanochtend gekeken naar een lada uit 2002 die er goed uitzag, maar toen we er stonden zag ik dat er bij de voorruit over de hele breedte van de auto een weggewerkte roeststreep zit. dat zat me niet lekker dus hebben we het ding niet gekocht. dus ik ga nu in PT&A een tyopic openen met de vraag: "whelp! waar moet ik dan op letten!"

linkje volgt zodadelijk
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:22:21 #116
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69940218
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef simmu het volgende:
zo. ik geef het topic eventjes een kickje en zodadelijk een linkje naar mijn nieuwe topic: "simmu en sangdrax willen een tweede (of derde, vierde, whatever)-hands auto kopen". we hebben 3500 direct tot onze beschikking nu

en nu weten we niet wat voor auto we moeten kopen. we hebben vanochtend gekeken naar een lada uit 2002 die er goed uitzag, maar toen we er stonden zag ik dat er bij de voorruit over de hele breedte van de auto een weggewerkte roeststreep zit. dat zat me niet lekker dus hebben we het ding niet gekocht. dus ik ga nu in PT&A een tyopic openen met de vraag: "whelp! waar moet ik dan op letten!"

linkje volgt zodadelijk
Vanwege jullie situatie, zal ik niet teveel risico nemen en een japanner kopen. Jullie kunnen je niet teveel tegenslagen verloorloven. Daarom tip ik:

Suzuki Baleno
Mazda 323
Mitsubitshi Charisma
Suburu Legacy

Bovengenoemde auto's zijn betrouwbaar gebleken zodat je nog steeds luiers kunt blijven kopen in plaats van het betalen van garagerekeningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LENUS op 11-06-2009 16:59:07 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:47:45 #117
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_69941305
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:22 schreef LENUS het volgende:

[..]

Vanwege jullie situatie, zal ik niet teveel risico nemen en een japanner kopen. Jullie kunnen je niet teveel tegenslagen verloorloven. Daarom tip ik:

Suzuki Baleno
Mazda 323
Mitsubitshi Charisma
Suburu Legacy

Bovengenoemde auto's zijn betrouwbaar gebleken zodat je nog steeds luiers kunt blijven kopen in plaats van garagerekeningen.
Ehm... ik weet neit wat jij doet, maar ik koop geen rekeningen bij de garage...
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:01:44 #118
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69941946
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Ehm... ik weet neit wat jij doet, maar ik koop geen rekeningen bij de garage...
ok
pi_69945190
en hier: tweedehands gezinsauto kopen? verder dames en heren

de exercitie van vanmiddag was trouwens dusdanig vermoeiend dat we erover denken om de huidige auto gewoon een goede make-over te geven en niks verkopen en een andere dan!
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:20:14 #120
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69955198
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef simmu het volgende:

linkje volgt zodadelijk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')