ik heb me er nog niet in verdiept, dit is enkel een eerste info-topic

dus sarcasme kan weggelaten worden, wij zijn om te beginnen niet kapot van lenen voor zulke dingen.
de situatie: we rijden nu rond met een 3-deurs auto uit 1992. er mankeren kleinigheden aan (het slot bestuurszijde is stuk en wat roest hier en daar). simmu, sangdrax en selene (8 maanden) passen er prima in. ook als we uit logeren gaan.
er is een sloopregeling waar we voor in aanmerking komen. 1000 pleuri kado als we hem inruilen voor een auto uit minimaal 2001.
vanaf juli gaan we proberen een brusje voor selene te kweken. dan zou meer ruimte in de auto dus iig wel fijn zijn.
en dan nu het probleem: we hebben zo'n 1000 euro direct aan spaargeld. spaarloon kunnen en willen we hier niet aan besteden (we sparen voor een huis) inruilpremie dus van 1000. maar voor 2000 heb je niet een 5-deursauto uit minimaal 2001.
de vraag: we hebben het over een bedrag van 3000 euro wat we dan zouden moeten lenen. wat voor lening is daar dan handig voor (terugbetalen uiterlijk 2 jaar na aanvang) en wat voor bedrag per maand zouden we dan kwijt zijn (ik kom aan zo'n 150)? we zitten nu bij de ing. kan je beter gewoon met je eigen bank gaan praten of is zo'n leenboer dan wel ok? is het voor een auto sowieso wel een plan, ook al is het een relatief laag bedrag? als de auto stuk gaat of je krijgt een ongeluk is alles weg tenslotte.
naja, ik heb dus wat vraagjes

hopelijk word ik hier wat wijzer van
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh