a) ik ben geen kerelquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:15 schreef LENUS het volgende:
Kerel, je hebt kinderen en MAAR 1000 euro achter de hand? Man man man, wat een verantwoordelijke mensen heb je op de wereld. Wat is 1000 euro nog tegenwoordig? Ik zou geen auto kopen en je tegoeden wat aandikken. Het Nibud adviseert in jouw situatie +-30K achter de hand te hebben. Jij hebt dus precies 1/30 van wat verstandig is.
domeinen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bedankt voor de update.. enne, stond die auto toevallig bij de domeinen? Daar zijn ze doorgaans zeer goedkoop.
http://www.domeinenrz.nl/ , die verkopen spullen van de overheid die niet meer nodig zijn, of dingen die in beslag zijn genomen door de belastingdienst. Is doorgaans zeer goedkoop, dus vandaarquote:
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Heb het zojuist ook nagekeken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:51 schreef simmu het volgende:
@LENUS, ik ben zo vrij geweest om de nibud site erbij de pakken, en je lukt uit je nek met je 40k. 7.4k is de advieshoeveelheid voor ons. reserves die we hebben waar we niet direct aan kunnen komen hebben we dat zelfs makkelijk!
Bij Domeinen zijn ze niet vooraf geprijsdquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bedankt voor de update.. enne, stond die auto toevallig bij de domeinen? Daar zijn ze doorgaans zeer goedkoop.
Das 'stoere' taal voor zwanger raken en dus het nu enig kind een broertje of zusje geven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:04 schreef Zwartbaard het volgende:
Wat is een brusje kweken en waarom heb je er meer ruimte voor nodig?
Ja, stel je koopt een nieuwere auto en rijdt 'm een week of 3 later total loss. Je moet er toch niet aan denken dat je wel dood had kunnen zijn omdat je nog in die vorige ouwe bak zou rijden.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:11 schreef Chinless het volgende:
TS ook, stel je leent het geld en een week of 3 later rij je de auto totel loss. Je krijg nooit de aankoopwaarde terug. Je blijft dus betalen voor een auto die je niet meer hebt, plus er moet weer een nieuwe voor terugkomen.
Ik zou het bij spaargeld houden, dan maar wat kleiner en wat simpeler
Alsof een oudere auto per definitie onveiliger isquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:05 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ja, stel je koopt een nieuwere auto en rijdt 'm een week of 3 later total loss. Je moet er toch niet aan denken dat je wel dood had kunnen zijn omdat je nog in die vorige ouwe bak zou rijden.
Wat een gezever.
Leven is niet helemaal zonder risico hoor.
Iedereen kan ontslagen worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:57 schreef simmu het volgende:
sangdrax (mijn man) nu ontslagen wordt (wat contractueel niet kan btw) i
1) slecht. komende keuring (december) moeten er minstens 4 nieuwe banden onder, knalpijpgedoe (elke 3 jaar) komt er ook weer aan. istie niet waard. ik zie soortgelijke fiesta's "in goede staat" voorbij komen op marktplaats voor 900, maar dat istie niet waard. ik vrees dat de keuring minstens 600 gaat kosten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:05 schreef Positive_Thinking het volgende:
Lenen of niet....
1) Hoe is de staat van de huidige auto?
Zie je dat er meer onkosten aan komen in het aankomende jaar. Of kan je met gemak nog een jaartje rijden met de auto?
Indien er veel kosten aan komen om de auto rijvaardig te houden zou ik een lening overwegen aangezien je op lange termijn goedkoper uit bent. Indien je nog met gemak kan rijden spaar een jaartje door en beslis dan opnieuw.
Voor mij persoonlijk is lenen het laatste middel en doe je het alleen als het echt echt noodzakelijk is. Hou bij een lening goed in de gaten dat je ruimte overhoudt, zodat je bij tegenslagen niet gelijk in financiele problemen komt.
als sangdrax wegens bedrijfseconomische redenen ontslagen wordt is dat het minste probleemquote:
Vanwege jullie situatie, zal ik niet teveel risico nemen en een japanner kopen. Jullie kunnen je niet teveel tegenslagen verloorloven. Daarom tip ik:quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef simmu het volgende:
zo. ik geef het topic eventjes een kickje en zodadelijk een linkje naar mijn nieuwe topic: "simmu en sangdrax willen een tweede (of derde, vierde, whatever)-hands auto kopen". we hebben 3500 direct tot onze beschikking nu
en nu weten we niet wat voor auto we moeten kopen. we hebben vanochtend gekeken naar een lada uit 2002 die er goed uitzag, maar toen we er stonden zag ik dat er bij de voorruit over de hele breedte van de auto een weggewerkte roeststreep zit. dat zat me niet lekker dus hebben we het ding niet gekocht. dus ik ga nu in PT&A een tyopic openen met de vraag: "whelp! waar moet ik dan op letten!"linkje volgt zodadelijk
Ehm... ik weet neit wat jij doet, maar ik koop geen rekeningen bij de garage...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:22 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vanwege jullie situatie, zal ik niet teveel risico nemen en een japanner kopen. Jullie kunnen je niet teveel tegenslagen verloorloven. Daarom tip ik:
Suzuki Baleno
Mazda 323
Mitsubitshi Charisma
Suburu Legacy
Bovengenoemde auto's zijn betrouwbaar gebleken zodat je nog steeds luiers kunt blijven kopen in plaats van garagerekeningen.
okquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ehm... ik weet neit wat jij doet, maar ik koop geen rekeningen bij de garage...
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef simmu het volgende:
zo. ik geef het topic eventjes een kickje en zodadelijk een linkje naar mijn nieuwe topic: "simmu en sangdrax willen een tweede (of derde, vierde, whatever)-hands auto kopen". we hebben 3500 direct tot onze beschikking nu
en nu weten we niet wat voor auto we moeten kopen. we hebben vanochtend gekeken naar een lada uit 2002 die er goed uitzag, maar toen we er stonden zag ik dat er bij de voorruit over de hele breedte van de auto een weggewerkte roeststreep zit. dat zat me niet lekker dus hebben we het ding niet gekocht. dus ik ga nu in PT&A een tyopic openen met de vraag: "whelp! waar moet ik dan op letten!"linkje volgt zodadelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |