abonnement Unibet Coolblue
pi_68082055
Trouwens, volgens mij is er volgende week bij de Lidl weer één en ander qua fietsspul in de aanbieding.
  donderdag 16 april 2009 @ 19:00:51 #3
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68082063
  donderdag 16 april 2009 @ 19:01:23 #4
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68082078
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:00 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, volgens mij is er volgende week bij de Lidl weer één en ander qua fietsspul in de aanbieding.
Geen Lydl in Steenwijk, als er wat interessants bij zit, post je het hé?
pi_68082101
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:01 schreef drummerdude het volgende:

[..]

Geen Lydl in Steenwijk, als er wat interessants bij zit, post je het hé?
Een Ultegra afgemonteerde fiets voor 999 euro
pi_68082212
Vanmiddag weer 90km weggefietst, ging weer lekker. Was nog lekker weer op de Utrechtse Heuvelrug. Zaterdag hopelijk ook .
pi_68082214
TerugFietsPost
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_68082324
Ik vroeg me trouwens af hoe ik mijn fiets moet noemen. Ik heb nu anderhalf jaar ofzo. Hij is afgemonteerd met een mix van vanalles. Nou ja, vooral Sora(de remgrepen, schakelsysteem en remmen) en dan mijn derailleur van Tiagra.
Het is natuurlijk sowieso wel een halve gare fiets(extra remgrepen op het stuur, als je zeg maar met je handen op het stuur fietst. Wel heel relaxed eigenlijk) dus dat hij niet helemaal in 1 soort afgemonteerd is is eigenlijk geen verassing, maar ach dat vergeef ik mijn vrienden van Focus wel.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68082351
Ik noem hem Oscar.
pi_68082457
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik noem hem Oscar.
Freire?

Mijn fiets is een meisje
Ik zei tegen m'n ex ook altijd dat ik meer van mijn fiets hield dan van haar. Aangezien ik makkelijk tien uur op mijn fiets kan zitten, maar niet tien uur op haar

Geheel terecht werd ik dan kneus genoemd
  donderdag 16 april 2009 @ 19:13:56 #11
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68082464
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:09 schreef Sjiznit het volgende:
Ik vroeg me trouwens af hoe ik mijn fiets moet noemen. Ik heb nu anderhalf jaar ofzo. Hij is afgemonteerd met een mix van vanalles. Nou ja, vooral Sora(de remgrepen, schakelsysteem en remmen) en dan mijn derailleur van Tiagra.
Het is natuurlijk sowieso wel een halve gare fiets(extra remgrepen op het stuur, als je zeg maar met je handen op het stuur fietst. Wel heel relaxed eigenlijk) dus dat hij niet helemaal in 1 soort afgemonteerd is is eigenlijk geen verassing, maar ach dat vergeef ik mijn vrienden van Focus wel.
Welke Focus heb je?
(Ik heb nl. een Summit )
pi_68082582
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef Tommeke het volgende:


Mijn fiets is een meisje
Ik zei tegen m'n ex ook altijd dat ik meer van mijn fiets hield dan van haar. Aangezien ik makkelijk tien uur op mijn fiets kan zitten, maar niet tien uur op haar


Fiets naam geven
Rare jongens, die wielrenners

Overmorgen vertrek ik naar Sardinië Kanttekening: de weersverwachting voor zondag en maandag geeft nogal wat regen, en zondag is al meteen de langste etappe Naja, we zien wel.
in a crowd you lose humanity
pi_68082722
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Freire?

Mijn fiets is een meisje
Ik zei tegen m'n ex ook altijd dat ik meer van mijn fiets hield dan van haar. Aangezien ik makkelijk tien uur op mijn fiets kan zitten, maar niet tien uur op haar

Geheel terecht werd ik dan kneus genoemd
Ja, hij is vaak geblesseerd .

..
Maar moet dat ding morgen wel even weer uitelkaar halen enzo, hij piepte .
pi_68082762
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]



Fiets naam geven
Rare jongens, die wielrenners

Overmorgen vertrek ik naar Sardinië Kanttekening: de weersverwachting voor zondag en maandag geeft nogal wat regen, en zondag is al meteen de langste etappe Naja, we zien wel.


Jammer is dat, denk je Middelandse Zee... Lekker weer... Zijn het zware etappes?
pi_68082870
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef drummerdude het volgende:

[..]

Welke Focus heb je?
(Ik heb nl. een Summit )



In het rood wit dus maar wel een zilveren trapas ipv die zwarte hier.

Maar ik vraag me dus af hoe je dat moet noemen, meestal zeg je van Sora afgemonteerd of Tiagra afgemonteerd maar bij mij is het dus een mix daarvan. Oscar is trouwens ook wel prima dan. Oscar afgemonteerd.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68082942
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:22 schreef Tommeke het volgende:

[..]



Jammer is dat, denk je Middelandse Zee... Lekker weer... Zijn het zware etappes?
600 km met 6300 hm in 7 dagen tijd. En dat als cyclo (dus wedstrijdelement). De eerste etappe meteen 170 km met 2200 hm, da's toch een serieuze etappe. De volgende etappes zijn wel wat makkelijker, maar het gaat allemaal toch doorwegen. Programma en etappes kun je hier vinden. (Ik doe de Grangiro)
Ik heb er wel zin in
Hoop alleen wel dat het weerbericht voor zondag het fout heeft
in a crowd you lose humanity
pi_68082992
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:26 schreef Sjiznit het volgende:

[..]



[ afbeelding ]
In het rood wit dus maar wel een zilveren trapas ipv die zwarte hier.

Maar ik vraag me dus af hoe je dat moet noemen, meestal zeg je van Sora afgemonteerd of Tiagra afgemonteerd maar bij mij is het dus een mix daarvan. Oscar is trouwens ook wel prima dan. Oscar afgemonteerd.
Duurste groep noemen
je bedoelt denk ik dat je kettingblad/crankstel zilver is, niet je trapas
in a crowd you lose humanity
pi_68083078
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Duurste groep noemen
je bedoelt denk ik dat je kettingblad/crankstel zilver is, niet je trapas
Mja dat dus Maar ik vind het zo apart staan, dat ze niet gewoon 1 groep gekozen hebben Kijk ik dacht eerst dat het ding compleet Sora was, toen zag ik dat mijn derailleur ineens Tiagra was en dat was natuurlijk niet erg
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68083168
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:31 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Mja dat dus Maar ik vind het zo apart staan, dat ze niet gewoon 1 groep gekozen hebben Kijk ik dacht eerst dat het ding compleet Sora was, toen zag ik dat mijn derailleur ineens Tiagra was en dat was natuurlijk niet erg
Doen ze uit kostenoverweging.
in a crowd you lose humanity
pi_68083209
TVP
pi_68083313
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Doen ze uit kostenoverweging.
Mja dat zal idd wel, maar lijkt niet alsof dat echt zon verschil maakt in prijs. De derailleur is volgens mij toch het duurste onderdeel van die set.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68083459
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

600 km met 6300 hm in 7 dagen tijd. En dat als cyclo (dus wedstrijdelement). De eerste etappe meteen 170 km met 2200 hm, da's toch een serieuze etappe. De volgende etappes zijn wel wat makkelijker, maar het gaat allemaal toch doorwegen. Programma en etappes kun je hier vinden. (Ik doe de Grangiro)
Ik heb er wel zin in
Hoop alleen wel dat het weerbericht voor zondag het fout heeft
Pittig zeg! Maar wel leuk, zo'n meerdaagse cyclo. Dan voel je jezelf echt wel een ronderenner!

Ik verveel me, brakke foto van m'n fietsje:



Ik moet de voorvorklagers vervangen denk ik. Hij stuurt nu nogal geïndexeerd zeg maar. Weet iemand wat dat grapje gaat kosten? Die Sora shifters gaan er ooit ook nog eens af, vind ze niet zo mooi.
pi_68083489
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:38 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Mja dat zal idd wel, maar lijkt niet alsof dat echt zon verschil maakt in prijs. De derailleur is volgens mij toch het duurste onderdeel van die set.
De remgrepen zullen duurder zijn.
Ze zullen waarschijnlijk ergens op moeten beknibbelen om op de gewenste prijs te komen.
in a crowd you lose humanity
pi_68083507
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:38 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Mja dat zal idd wel, maar lijkt niet alsof dat echt zon verschil maakt in prijs. De derailleur is volgens mij toch het duurste onderdeel van die set.
De shifters zijn duurder
Ik heb mijn Sora derailleurs vervangen voor Ultegra, met KCNC wieltjes. Je merkt meteen dat het een stuk mooier loopt
pi_68083598
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Pittig zeg! Maar wel leuk, zo'n meerdaagse cyclo. Dan voel je jezelf echt wel een ronderenner!
Yep. Is echt een weekje Tour de France spelen. Twee jaar geleden was ik echt in vorm en in één van de vlakke etappes zat ik 50 kilometer lang in de vroege vlucht (waar ik uitviel door een niet zo vlak stuk waar de kopgroep net wat te geweldig omhoog reed voor mij). En in de andere 'vlakke' etappe was het de eerste 20 kilometer de ene demarrage na de andere. Echt tof om daaraan mee te doen.
Mijn verslagje staat nog wel ergens in deze reeks
*gaat effe zoeken* => edit: hier dus
quote:
Ik verveel me, brakke foto van m'n fietsje:

Ik moet de voorvorklagers vervangen denk ik. Hij stuurt nu nogal geïndexeerd zeg maar. Weet iemand wat dat grapje gaat kosten? Die Sora shifters gaan er ooit ook nog eens af, vind ze niet zo mooi.
Nieuw balhoofdstel/lagers is een paar tientjes denk ik, komt dan nog arbeidsloon bij.
in a crowd you lose humanity
pi_68083708
Gaan we onze fietsen namen geven? die van mij is naamloos, maar iedereen die bij mij thuis komt (hij staat in mjin kamer) stel ik wel even voor aan 'mijn grote liefde' dus wat dat betreft ben ik ook wel een kneus
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 16 april 2009 @ 19:53:02 #27
14505 OProg
A Life in Music
pi_68083784
Fiets showen



Colnago Dream met Campagnolo Chorus en verder veelal met ITM spulletjes afgemonteerd.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68083916
Mooie fietsjes hoor!

ik heb geen foto van die van mij helaas
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_68084214
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:56 schreef cyclechick het volgende:
Mooie fietsjes hoor!

ik heb geen foto van die van mij helaas
Ik ook niet van die van mij bedoel, hoewel ik er ook geen van die van jou heb

Op de fietsmeet kunnen we uitgebreid elkaars fietsen (c.q. achterwielen ) bestuderen.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 16 april 2009 @ 20:09:37 #30
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68084334
Ben mijn laatste foto's kwijt
Maar dit is ongeveer driekwart jaar geleden.
En degene die op de fiets zit, ben ik
  donderdag 16 april 2009 @ 20:18:41 #31
11102 knep
Mountainfreak
pi_68084708
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:17 schreef Wombcat het volgende:
Overmorgen vertrek ik naar Sardinië Kanttekening: de weersverwachting voor zondag en maandag geeft nogal wat regen, en zondag is al meteen de langste etappe Naja, we zien wel.
Nog geen stabiel weer voor het Middellandse Zeegebied inderdaad.
Ik check bijna iedere dag het weerbericht voor Sicilië en daar is het al weken bagger en veel te koud .

Hopelijk valt het mee voor je .
pi_68084964
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:18 schreef knep het volgende:

[..]

Nog geen stabiel weer voor het Middellandse Zeegebied inderdaad.
Ik check bijna iedere dag het weerbericht voor Sicilië en daar is het al weken bagger en veel te koud .

Hopelijk valt het mee voor je .
We zien wel.

Ga je binnenkort naar Sicilië?
Schijnt mooi te zijn daar.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 16 april 2009 @ 20:46:06 #33
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68085725
en uiteraard verkouden bij dit weer :S
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68085987
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Yep. Is echt een weekje Tour de France spelen. Twee jaar geleden was ik echt in vorm en in één van de vlakke etappes zat ik 50 kilometer lang in de vroege vlucht (waar ik uitviel door een niet zo vlak stuk waar de kopgroep net wat te geweldig omhoog reed voor mij). En in de andere 'vlakke' etappe was het de eerste 20 kilometer de ene demarrage na de andere. Echt tof om daaraan mee te doen.
Mijn verslagje staat nog wel ergens in deze reeks
*gaat effe zoeken* => edit: hier dus
[..]

Nieuw balhoofdstel/lagers is een paar tientjes denk ik, komt dan nog arbeidsloon bij.
Het gaat me alleen om de lagers. Die dingen vervangen kan iedereen bij een Aheadvork. Gewoon ff een tikkie met de hamer erop en de vork is los Die lagers vervang je dan zo. Flink wat vet erop en hoppa!
Leuk verslag. Lijkt me echt pittig! Herstel je een beetje na zo'n etappe?

Mooie fietsen hier allemaal!
Hier nog ff een actiefoto omdat ik hem zo stoer vind

pi_68086040
teeveepee
pi_68086256
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:52 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Het gaat me alleen om de lagers. Die dingen vervangen kan iedereen bij een Aheadvork. Gewoon ff een tikkie met de hamer erop en de vork is los Die lagers vervang je dan zo. Flink wat vet erop en hoppa!
Leuk verslag. Lijkt me echt pittig! Herstel je een beetje na zo'n etappe?
Een beetje . Het gaat er uiteindelijk ook om wie het beste herstelt, dat zie je in het klassement terug. Voordeel is natuurlijk wel dat iedereen hetzelfde programma rijdt (je kunt wel een dag niet rijden, maar dat frustreert je klassement nogal). En hopen dat als je een slechte dag hebt, dat dat niet op de verkeerde dag is.

Ga je mee volgend jaar?
quote:
Mooie fietsen hier allemaal!
Hier nog ff een actiefoto omdat ik hem zo stoer vind

[ afbeelding ]
Actiefoto's van me zijn in mijn fotoboek te vinden.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 16 april 2009 @ 21:04:14 #37
11102 knep
Mountainfreak
pi_68086378
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

We zien wel.

Ga je binnenkort naar Sicilië?
Schijnt mooi te zijn daar.
Ben vorig jaar in April geweest.
Ik ga dit jaar, na de laatste week van de Giro gevolgd te hebben, in de eerste week van juni .
Heb de fiets dus bij me, kan leuk worden .
pi_68086542
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:04 schreef knep het volgende:

[..]

Ben vorig jaar in April geweest.
Ik ga dit jaar, na de laatste week van de Giro gevolgd te hebben, in de eerste week van juni .
Heb de fiets dus bij me, kan leuk worden .
Oh, dan is er nog tijd genoeg voor het weer om beter te worden
in a crowd you lose humanity
  donderdag 16 april 2009 @ 21:12:00 #39
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68086688
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:54 schreef Koert het volgende:
teeveepee
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68087788
Mijn fietsen hebben ook geen naam
pi_68087992
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oh, dan is er nog tijd genoeg voor het weer om beter te worden
mooi verslag

waar kan je zo'n cyclo mee vergelijken? Een wedstrijd voor vrije renners (geen teams), maar wel gewoon niveau van amateur-a ofzo?
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68089358
Mijn fietsje

pi_68089480
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:19 schreef dutch_cyclist het volgende:
Mijn fietsje
[ afbeelding ]
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:09 schreef drummerdude het volgende:
Ben mijn laatste foto's kwijt
Maar dit is ongeveer driekwart jaar geleden.
En degene die op de fiets zit, ben ik
heb jij die remgrepen op het stuur er nog op zitten, die 2 extra zeg maar?
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68089509
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:19 schreef dutch_cyclist het volgende:
Mijn fietsje

[ afbeelding ]
Oei, die glimt
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_68089651
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:23 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oei, die glimt
ben er zuinig op, na elk ritje krijgt ze een poetsbeurt.

Voor het vieze weer heb ik een andere fiets die wat minder onderhoud vereist

pi_68090218
tvp +

Sora afgemonteerd, maar is ook mn eerste fiets. Ben er wel blij mee (nog )
pi_68091345
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:19 schreef dutch_cyclist het volgende:
Mijn fietsje

[image]
wow nice, maar die spaken in je achterwiel, wat zijn die vreemd
dacht eerst dat ze in puin lagen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68091726
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Freire?

Mijn fiets is een meisje
Ik zei tegen m'n ex ook altijd dat ik meer van mijn fiets hield dan van haar. Aangezien ik makkelijk tien uur op mijn fiets kan zitten, maar niet tien uur op haar

Geheel terecht werd ik dan kneus genoemd
Waarom herken ik me zo in deze opmerking?

Mijn eerste fietsje was nog naamloos. Mijn huidige fietsje heet 'V' (van fiets, niet verder vragen) en mijn volgende fietsje gaat vanzelfsprekend 'V2' heten
pi_68095582
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:47 schreef superbient het volgende:

[..]

mooi verslag

waar kan je zo'n cyclo mee vergelijken? Een wedstrijd voor vrije renners (geen teams), maar wel gewoon niveau van amateur-a ofzo?
De toppers zitten op elite niveau (hebben ook vaak een elitelicentie). Verschil is wel dat op de vlakke delen minder hard wordt gereden dan in nederlandse wedstrijden. Bergop wordt er absoluut niet minder hard gereden (sterker nog: vaak harder. Een aantal jaar geleden reed ik de Omloop van St. Geertruid (elite) en een week later een cyclo-criterium in Frankrijk. Ik had verwacht dat ze bij die laatste wel minder hard bergop zouden rijden, maar dat viel dus vies tegen. Alleen viel het daar op het vlakke stuk steeds stil, en dat zie je in een nederlandse westrijd nooit). En in een elite-wedstrijd doen er 180 mee van elite niveau, bij een cyclo zijn dat er 20 of zo.
In sommige cyclos doen ook profs mee. Ik reed er vorig jaar in augustus 2 in de Alpen, waar Jerome Coppel respectievelijk 2e en 1e werd.
In de Ronde van Sardinië deed vorig jaar Max Lelli mee (die werd 2e of 3e), Negrini doet altijd mee, 3-voudig winnaar van deze ronde en ook enkele keren winnaar van de Dolomietenmarathon. Ooit was 'ie prof en heeft de giro nog eens uitgereden, geloof ik. Was dus niet echt een topper.

Belangrijkste verschil met wedstrijden is dat iedereen de kans krijgt om uit te rijden. Da's in amateurkoersen natuurlijk totaal anders, want dan wordt je uit de wedstrijd genomen als je op 5 minuten achterstand ligt. Maar ja, dan is de weg ook verkeersvrij, da's bij een cyclo weer niet (enkele uitzonderingen daargelaten, en er rijd altijd wel een voorrijwagen en enkele motoren mee, dus de eerste groep(en) hebben wel een (redelijk) vrije weg).
in a crowd you lose humanity
pi_68095604
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:52 schreef Tommeke het volgende:
Hier nog ff een actiefoto omdat ik hem zo stoer vind

[ afbeelding ]
Ik had eerder een Raboshirt bij jou in gedachten. Ook gezien je picks in het drafttopic.

Ik plaats geen actiefoto's, maar zo zie ik er ongeveer uit als ik mij opmaak voor een tochtje :


Als twee druppels water
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 april 2009 @ 07:05:31 #51
73911 ultra_ivo
pi_68095696
Actiefoto:





Bioracer:



Bob Jackson:

  vrijdag 17 april 2009 @ 07:34:49 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68095805
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Actiefoto:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bioracer:

[ afbeelding ]

Bob Jackson:

[ afbeelding ]
er zitten haren op je benen
pi_68096259


Kon zo gauw geen actiefoto vinden

dit is overigens ergens bij Stavelot in de Ardennen.


en ultra_ivo, ik word al moe als ik naar die plaatsnaamborden kijk
pi_68096486
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 06:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De toppers zitten op elite niveau (hebben ook vaak een elitelicentie). Verschil is wel dat op de vlakke delen minder hard wordt gereden dan in nederlandse wedstrijden. Bergop wordt er absoluut niet minder hard gereden (sterker nog: vaak harder. Een aantal jaar geleden reed ik de Omloop van St. Geertruid (elite) en een week later een cyclo-criterium in Frankrijk. Ik had verwacht dat ze bij die laatste wel minder hard bergop zouden rijden, maar dat viel dus vies tegen. Alleen viel het daar op het vlakke stuk steeds stil, en dat zie je in een nederlandse westrijd nooit). En in een elite-wedstrijd doen er 180 mee van elite niveau, bij een cyclo zijn dat er 20 of zo.
In sommige cyclos doen ook profs mee. Ik reed er vorig jaar in augustus 2 in de Alpen, waar Jerome Coppel respectievelijk 2e en 1e werd.
In de Ronde van Sardinië deed vorig jaar Max Lelli mee (die werd 2e of 3e), Negrini doet altijd mee, 3-voudig winnaar van deze ronde en ook enkele keren winnaar van de Dolomietenmarathon. Ooit was 'ie prof en heeft de giro nog eens uitgereden, geloof ik. Was dus niet echt een topper.

Belangrijkste verschil met wedstrijden is dat iedereen de kans krijgt om uit te rijden. Da's in amateurkoersen natuurlijk totaal anders, want dan wordt je uit de wedstrijd genomen als je op 5 minuten achterstand ligt. Maar ja, dan is de weg ook verkeersvrij, da's bij een cyclo weer niet (enkele uitzonderingen daargelaten, en er rijd altijd wel een voorrijwagen en enkele motoren mee, dus de eerste groep(en) hebben wel een (redelijk) vrije weg).
ah nice, klinkt supergaaf

en ivo, een wielrenner met een baard, dat kan toch niet wel mooie foto's en leuke plekken
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:51:13 #55
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68096605
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:22 schreef Sjiznit het volgende:

[..]


[..]

heb jij die remgrepen op het stuur er nog op zitten, die 2 extra zeg maar?
Jep, omdat ik toch nog geen licentie heb, hoef ik ze er niet af te halen. Het is best wel praktisch
pi_68097122
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:25 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Waarom herken ik me zo in deze opmerking?

Mijn eerste fietsje was nog naamloos. Mijn huidige fietsje heet 'V' (van fiets, niet verder vragen) en mijn volgende fietsje gaat vanzelfsprekend 'V2' heten
Zijn het Gazelles?
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:03:55 #57
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_68098344
tvp
.
pi_68103130
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 06:25 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik had eerder een Raboshirt bij jou in gedachten. Ook gezien je picks in het drafttopic.

Ik plaats geen actiefoto's, maar zo zie ik er ongeveer uit als ik mij opmaak voor een tochtje :
[ afbeelding ]

Als twee druppels water
Ik fiets vaak in een Rabo-bolletjestrui
Maar ik vind het Fassa-shirt een van de mooiste shirts die er is!
pi_68105778
Fassa Bortolo met Flecha, Cancellara en Petacchi .

Ik vind die pakkies altijd zo duur, daar heb ik nu echt geen geld voor ..
pi_68105860
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Fassa Bortolo met Flecha, Cancellara en Petacchi .

Ik vind die pakkies altijd zo duur, daar heb ik nu echt geen geld voor ..
Valt wel mee hoor, mits je verder kijkt dan de officiele fanshop Oude modellen gaan op een gegeven moment goedkoop weg en er is ook nog Ebay..
pi_68107249
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Fassa Bortolo met Flecha, Cancellara en Petacchi .

Ik vind die pakkies altijd zo duur, daar heb ik nu echt geen geld voor ..
Drie tientjes via Marktplaats
pi_68109557
De zon begint te schijnen, ga nog ff rijden zometeen. Niet te gek, km of 60-70 want wilde dit weekend nog een keer 100+ doen en nog een kleiner ritje, omdat het nog zulk mooi weer blijft
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68114920
Oeiii over een half uur vertrek ik naar Limburg!
Ik ben gewoon zenuwachtig en ben bang dat ik iets ben vergeten in te pakken
Heb iig fietskleding en schoenen mee, dus dat is wel het belangrijkste denk ik
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 april 2009 @ 17:34:41 #64
73911 ultra_ivo
pi_68115155
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:44 schreef superbient het volgende:
en ivo, een wielrenner met een baard, dat kan toch niet wel mooie foto's en leuke plekken
Randonneurs mogen een baard hebben en haar op de benen
pi_68116203
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:17 schreef eentwee het volgende:

[..]

Zijn het Gazelles?
Nee, niet eens Mijn eerste was een Trek Hybride. Mijn huidige 'V' is een Target(eerste racefiets) en mijn nieuwe fiets wordt een Stevens Aspin



  vrijdag 17 april 2009 @ 18:33:13 #66
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68116641
Ow gaat nu iedereen hier zijn fiets showen?


Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:38:44 #67
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68116789
tijd voor een nieuwe!!!!!

Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:40:47 #68
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68116845
oh en nog mooier imo, m'n fiets in spanje

rijdt zalig

Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68118915
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:27 schreef cyclechick het volgende:
Oeiii over een half uur vertrek ik naar Limburg!
Ik ben gewoon zenuwachtig en ben bang dat ik iets ben vergeten in te pakken
Heb iig fietskleding en schoenen mee, dus dat is wel het belangrijkste denk ik
Reservebanden, bandenlichters
Veel plezier/succes iedereen die gaat!
  FOK!fotograaf vrijdag 17 april 2009 @ 19:46:56 #70
73911 ultra_ivo
pi_68119137
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:40 schreef el_salvador het volgende:
oh en nog mooier imo, m'n fiets in spanje

rijdt zalig

[ afbeelding ]
Staal rijdt meestal zalig
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:03:10 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68119744
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Staal rijdt meestal zalig


Ik had ook een hele mooie van alu maar die ging kapot


nu rijd ik weer op mn oude stalen kader
pi_68120389
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:44 schreef superbient het volgende:

[..]

ah nice, klinkt supergaaf

Ga je mee volgend jaar?
hoewel ik nog niet weet of ik volgend jaar weer ga
in a crowd you lose humanity
pi_68124550
Het leuke van een wielervereniging is dat je nog eens op plekken komt waarvan je het bestaan niet wist (en nog in mijn eigen woonplaats ook ). Vandaag bijvoorbeeld: Rijden we ineens het terrein van een verzorgingstehuis op, rijden het hele terrein over en blijken we uit te komen op een weg dat gedurende 50 meter met 19 tot 20% omhoog loopt. Toch leuk om vaker mee te gaan pakken in je rondje.

[ Bericht 23% gewijzigd door marcodej op 17-04-2009 22:01:47 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf vrijdag 17 april 2009 @ 22:00:45 #74
73911 ultra_ivo
pi_68124774
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]



Ik had ook een hele mooie van alu maar die ging kapot
[ afbeelding ]

nu rijd ik weer op mn oude stalen kader
Aluminium heb ik 1x gehad (Koga Miyata alloy randonneur). Die ging maar half zo lang mee als een stalen kader. Sindsdien weer helemaal terug bij staal. Liefst maatbouw natuurlijk.
pi_68129327
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ga je mee volgend jaar?
hoewel ik nog niet weet of ik volgend jaar weer ga
haha zou wat zijn, wie weet eerst maar eens die tocht in de utrechtse heuvels overleven . Ook begin ik 2 augustus met mijn nieuwe baan en dan is er behoorlijk wat minder tijd over om te fietsen....
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:50:41 #76
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68130374
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Staal rijdt meestal zalig
Zeker! Vergeleken met staal rijdt alu nogal zenuwachtig vind ik. Ik vind mn Zeus ook eigenlijk een veel fijnere fiets dan mn Cannondale, misschien ook wel een beetje vanwege de mooie routes die ik ermee heb gereden natuurlijk
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:00:03 #77
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68135022
Schitterend weer hier, de Amstel Gold Race-rijders hebben geluk
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68137377


Mijn eerste en huidige fiets.
pi_68138582
Net weer een heerlijk stukje gereden, km of 75. Morgen ff rond de 100 rustig peddelen en dan 'smiddags de AGR kijken.

en hier dan ook mijn karretje, enige wat niet van mij is zijn de crank en voorbladen. Die zijn ff in bruikleen omdat mijne is teruggestuurd naar de fabriek.

"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68139197
Jij bent zeker best lang?

Wat heeft iedereen mooie fietsen hier!
pi_68139794
Wat een gepronk met al die fietsen hier. Het gaat uiteindelijk om degene die er op zit.

(Ik heb helaas geen afbeelding van mijn eigen fiets.)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68140203
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een beetje . Het gaat er uiteindelijk ook om wie het beste herstelt, dat zie je in het klassement terug. Voordeel is natuurlijk wel dat iedereen hetzelfde programma rijdt (je kunt wel een dag niet rijden, maar dat frustreert je klassement nogal). En hopen dat als je een slechte dag hebt, dat dat niet op de verkeerde dag is.

Ga je mee volgend jaar?

Dan moet ik eerst maar eens serieus gaan trainen
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:01:56 #83
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68140275
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:39 schreef superbient het volgende:
Net weer een heerlijk stukje gereden, km of 75. Morgen ff rond de 100 rustig peddelen en dan 'smiddags de AGR kijken.

en hier dan ook mijn karretje, enige wat niet van mij is zijn de crank en voorbladen. Die zijn ff in bruikleen omdat mijne is teruggestuurd naar de fabriek.

[ afbeelding ]
wat zijn die blauwe dingen op de grond, wasknijpers?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68142376
Als we dan toch bezig zijn; meet Oscar .

Goedkoop edoch degelijk voor een eerste fietsje. Vandaag ook weer 90km gedraaid.
  zaterdag 18 april 2009 @ 18:10:45 #85
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_68144938
Mijn racemonster:



Momenteel echter nog steeds in Vlaanderen-setup, met 25mm-bandjes en Mavic Aksium wielen. Rijdt lekker comfortabel en op training maakt het me toch niks uit dat het een halve kilometer per uur langzamer gaat.
pi_68160773
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:00 schreef maartenducrot het volgende:
Schitterend weer hier, de Amstel Gold Race-rijders hebben geluk
In Zuid-Limburg was het weer iets anders dan in de rest van NL; wel goed fietsweer, net te koud voor korte mouwen (voor mij iig). Ik heb de 150km gedaan en vond dat best pittig.

Weet iemand waar de hoogtemeters van de AGR 2009 afstanden te vinden zijn?

@Trainspotter: mooie fietsen (ook je mtb is )

[ Bericht 8% gewijzigd door Rigital op 19-04-2009 09:22:53 ]
  zondag 19 april 2009 @ 09:12:06 #87
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68160897
quote:
Op zondag 19 april 2009 08:57 schreef Rigital het volgende:

[..]

In Zuid-Limburg was het weer iets anders dan in de rest van NL; wel goed fietsweer, net te koud voor korte mouwen (voor mij iig). Ik heb de 150km gedaan en vond dat best pittig.

Weet iemand waar de hoogtemeters van de AGR 2009 afstanden te vinden zijn?

@FHR: mooie fietsen (ook je mtb is )
Ik was ook in Zuid-Limburg hoor, en heb gewoon met korte mouwen gefietst
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68161211
quote:
Op zondag 19 april 2009 08:57 schreef Rigital het volgende:

[..]

In Zuid-Limburg was het weer iets anders dan in de rest van NL; wel goed fietsweer, net te koud voor korte mouwen (voor mij iig). Ik heb de 150km gedaan en vond dat best pittig.

Weet iemand waar de hoogtemeters van de AGR 2009 afstanden te vinden zijn?

@Trainspotter: mooie fietsen (ook je mtb is )
18-04-2009 153 km 2232 HM Amstel Gold Race 2009

Was een leuke dag en zeker goed doorgereden, al met al geslaagd
pi_68161922
Vanmiddag weer lekker op de fiets.
Kunnen jullie wat tips geven over het minimale onderhoud dat je moet plegen aan je fiets. Doe nu eigenlijk helemaal niets. Moet je je ketting schoonmaken? En moet je ook iets met de versnellingen? Heb nog van die ouderwetse op het frame. Van die hendeltjes op de buis.
pi_68167307
Vanochtend met een clubje zo'n 75km gereden. Voor mij de langste afstand die ik tot nu toe gereden heb. Ook twee keer het Kopje van Bloemendaal meegepakt.

Nu even lekker douchen en dan ben ik helemaal klaar voor de AGR.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68170797
Goededag!

Weer terug uit Limburg, gister de 150 gereden & zowaar overleefd!
Het ging me stukken beter af dan ik had gedacht (maar ik was dan ook op het ergste voorbereid en dacht dat ik het niet zou kunnen, teveel klimmen etc). Was van ons groepje van 6 zeker niet de sterkste klimmer, maar ook niet de slechtste (3 waren beter, 2 slechter) maar was wel de snelste in afdalen, waardoor ik wel steeds als eerste was en op de rest kon wachten.
Erg leuk om in een klim zoveel mensen in te kunnen halen En OMG wat een HEL is die keutenberg, het scheelde niet veel of ik moest afstappen (was ook superdruk, dus kon ook net niet mijn eigen tempo rijden) maar uiteindelijk nergens afgestapt! (oh wel, op 2x omdat mijn 1x ketting eraf lag en 1x wilde hij niet terugschakelen op kleine blad, dus met de hand moeten doen)
Vond het supergaaf en heb best al zin in Limburgs Mooiste

Nu even kijken hoe de profs het doen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_68171153
Tof! Het is altijd maar weer ff afwachten hoe je zulks verteerd he?
Nu ook zware benen? En ben je Boogerd ofzo ook tegengekomen?

Ik heb gister een behoorlijk pittig rondje door de polder gedaan. Straks ff uitfietsen
  zondag 19 april 2009 @ 17:20:49 #93
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_68174465
Ik ben vanmiddag ook weer wezen fietsen. Heb een klein rondje van net geen 30 km gemaakt. Het weer viel me behoorlijk mee. Op wat lange stukken wind tegen na was het weer een mooi ritje. Hoop van de week nog een rit te kunnen maken anders volgend weekend wel weer.

Heb zelf ook nog een heel stuk van de AGR gezien.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_68174892
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:02 schreef Tommeke het volgende:
En ben je Boogerd ofzo ook tegengekomen?
Ik zag 'm vorige week vrijdag nog, niet op de fiets, hij zat op een terrasje een biertje te drinken hier vlakbij .
sig verwijderd door FA
  zondag 19 april 2009 @ 17:45:56 #95
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68175460
net 50km gereden, na het hele seizoen nog niks te hebben gedaan, en het viel me reuze mee. luchtwegen zijn ook meteen schoongeblazen, wat scheelt dat zeg (Y)
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68176210
50 kilometer gedaan vandaag. Viel vies tegen in het tweede deel, nadat ik even in de eerste 20 kilometer op kop had gereden.
pi_68178752
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:30 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik zag 'm vorige week vrijdag nog, niet op de fiets, hij zat op een terrasje een biertje te drinken hier vlakbij .
Geef hem, met dit weer, eens ongelijk
pi_68181000
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Geef hem, met dit weer, eens ongelijk
Ik zit met dit weer veel liever op de fiets dan op een terrasje Maar goed, Boogerd houdt wel van een drankje, zoveel is duidelijk

Hebben de AGR gangers het nog droog gehouden eigenlijk?
  zondag 19 april 2009 @ 22:34:39 #99
74453 koeii
Een P ja
pi_68186513
Ik was net voor de bui binnen Was prima weer voor korte broek, lange mouwen. Volgend jaar moet er wel een lift komen bij de Keutenberg voor mensen die hem niet opkunnen. Erg fijn als twee mensen voor je ineens remmen en een soort fuik vormen, waardoor je moet remmen en uit bijna sur-place om ze heen moet fietsen Net gelukt zonder omvallen. Gelukkig heb ik dat nog even gedaan 300 meter voor de Cauberg
Dus toch .
  zondag 19 april 2009 @ 22:56:35 #100
108913 Godshand
guide4you
pi_68187310
Vandaag 50 km gereden..

Eerst van Leiden naar Zoetermeer, vriend opgehaald, naar Leidschendam-Wassenaar gereden, Landgoederen route voor een deel en toen naar de Wassenaarse slag.

Bultje over, terrasje op.

Maar duurde allemaal nogal lang voor de bediening kwam dus weer vertrokken.

Richting Katwijk. Maar bultje over en toen kwam ik de man met de hamer tegen. Elke trap deed pijn
De laatste kilometers naar Leiden rond de 20 km/uur gemiddeld gefietst. Die 10 km leek eindeloos te duren.

Nu beetje bijgekomen maar voel mijn benen nog.

Moraal van het verhaal: niet stilvallen als je eenmaal lekker draaid
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_68187621
Weet overigens nu ook waarom ik ook alweer altijd met zonnebril op fiets. Vandaag eens een dagje niet gedaan en heb me toch een pijn aan mijn ogen
pi_68188035
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:03 schreef Littlecreep het volgende:
Weet overigens nu ook waarom ik ook alweer altijd met zonnebril op fiets. Vandaag eens een dagje niet gedaan en heb me toch een pijn aan mijn ogen
Ik rij 's avonds altijd met zonnebril op tegen die pokkevliegjes. Echt irritant zijn die van die zwermen minivliegjes. Als je net verkeerd adem haalt heb je zo een lading in je mond zitten.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  FOK!fotograaf maandag 20 april 2009 @ 02:29:44 #103
73911 ultra_ivo
pi_68191746
Vandaag m'n 300km brevet voorgereden. Met uit en thuis uiteindelijk 309km. 2x er fors doorheen gezeten maar de laatste 30km liep het weer super en kon ik goed tempodraaien. Toch was de eindtijd niet super, 18u30. Zit wel iets van 2700 hoogtemeters in het parcours.
pi_68192283
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:08 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik zit met dit weer veel liever op de fiets dan op een terrasje Maar goed, Boogerd houdt wel van een drankje, zoveel is duidelijk

Hebben de AGR gangers het nog droog gehouden eigenlijk?
Wij hadden helaas de laatste 30 km regen. Ik heb overigens 's ochtends met arm en beenstukken gefietst, later allebei uitgedaan, en nadat het een tijdje regende, de armen weer aangedaan.

En ik heb twee mannen heel lang in een afdaling (die best hard gingen) gevolgd, en daarna op het laatste stuk ingehaald en achter me gelaten Ik wilde zo graag even de 60 km p/u in beeld zien (en meestal was het te druk of te bochtig + ik kende het parcours niet, dus kon niet voluit gaan) Maar dat was wel tof
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 20 april 2009 @ 07:17:21 #105
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68192336
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:06 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Wij hadden helaas de laatste 30 km regen. Ik heb overigens 's ochtends met arm en beenstukken gefietst, later allebei uitgedaan, en nadat het een tijdje regende, de armen weer aangedaan.

En ik heb twee mannen heel lang in een afdaling (die best hard gingen) gevolgd, en daarna op het laatste stuk ingehaald en achter me gelaten Ik wilde zo graag even de 60 km p/u in beeld zien (en meestal was het te druk of te bochtig + ik kende het parcours niet, dus kon niet voluit gaan) Maar dat was wel tof
tof! was ´t leuk?

Enne dikke benen nu of valt 't wel mee? zelf heb ik zaterdagmorgen een spiertje verrekt in mn rug, waardoor alles muurvast zit. Fietsen gaat vandaag wel lukken, gisteren liep ik als een oud mannetje
pi_68192363
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

tof! was ´t leuk?

Enne dikke benen nu of valt 't wel mee? zelf heb ik zaterdagmorgen een spiertje verrekt in mn rug, waardoor alles muurvast zit. Fietsen gaat vandaag wel lukken, gisteren liep ik als een oud mannetje
Jaahh ik vond het heel leuk!
Hoewel ik ook twee serieuze dipmomenten heb gehad: Na de 1e stop, had een hele krentebol gegeten en dat was blijkbaar teveel, want alle zin en energie was daarna niet in mijn benen te vinden. Kwam gelukkig wel weer terug,
Een uur na de tweede stop: om te voorkomen dat ik dezelfde fout weer zou maken had ik minder gegeten, en nu voelde ik de adem van een man met een hamer in mijn nek, maar door snel even wat te eten heb ik 'm voor kunnen blijven en ging het na 10 minuten weer prima!

Wat balen van je rug zeg, wel goed even rust geven/los laten masseren? Gelukkig dat je wel weer kunt fietsen!
Ik ga jou deze week even bellen, ok?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 20 april 2009 @ 07:33:22 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68192419
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:22 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Jaahh ik vond het heel leuk!
Hoewel ik ook twee serieuze dipmomenten heb gehad: Na de 1e stop, had een hele krentebol gegeten en dat was blijkbaar teveel, want alle zin en energie was daarna niet in mijn benen te vinden. Kwam gelukkig wel weer terug,
Een uur na de tweede stop: om te voorkomen dat ik dezelfde fout weer zou maken had ik minder gegeten, en nu voelde ik de adem van een man met een hamer in mijn nek, maar door snel even wat te eten heb ik 'm voor kunnen blijven en ging het na 10 minuten weer prima!

Wat balen van je rug zeg, wel goed even rust geven/los laten masseren? Gelukkig dat je wel weer kunt fietsen!
Ik ga jou deze week even bellen, ok?
Ja, ik bakte er met trainen zaterdag weinig van zondag ff laten masseren + 2 paracetamols en toen ging 't al beter. Bewegen is wel goed overigens want als ik stil ga zitten wordt het toch alleen maar erger

Energiedipje na 't eten of pauze klinkt bekend, eigenlijk kan je nog 't beste doorrijden maja ff bakkie doen is ook altijd wel oké
pi_68192436
Gisteren 100km gefiets van Ijmuiden naar Katwijk, wat een super route is dat of tenminste de route zandvoord- katwijk, lekker fietspad door de duinen .
Ga vanaf ijmuiden via haarlem naar zandvoort, door de kennermerduinen is nogal kut.. veel slechte wegen.
Vanaf amsterdam ook makkelijk te doen is wel 70km meer als je via het noordzee kanaal naar ijmuiden gaat, wat ik zo weer ga doen .
pi_68193675
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:56 schreef Godshand het volgende:
Vandaag 50 km gereden..

Eerst van Leiden naar Zoetermeer, vriend opgehaald, naar Leidschendam-Wassenaar gereden, Landgoederen route voor een deel en toen naar de Wassenaarse slag.

Bultje over, terrasje op.

Maar duurde allemaal nogal lang voor de bediening kwam dus weer vertrokken.

Richting Katwijk. Maar bultje over en toen kwam ik de man met de hamer tegen. Elke trap deed pijn
De laatste kilometers naar Leiden rond de 20 km/uur gemiddeld gefietst. Die 10 km leek eindeloos te duren.

Nu beetje bijgekomen maar voel mijn benen nog.

Moraal van het verhaal: niet stilvallen als je eenmaal lekker draaid
En blijven eten, had je misschien een hongerklop?
Ik had dat zaterdag, gelukkig moest ik nog maar 15 km naar huis, met de wind mee...
pi_68193704
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:06 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Wij hadden helaas de laatste 30 km regen. Ik heb overigens 's ochtends met arm en beenstukken gefietst, later allebei uitgedaan, en nadat het een tijdje regende, de armen weer aangedaan.

En ik heb twee mannen heel lang in een afdaling (die best hard gingen) gevolgd, en daarna op het laatste stuk ingehaald en achter me gelaten Ik wilde zo graag even de 60 km p/u in beeld zien (en meestal was het te druk of te bochtig + ik kende het parcours niet, dus kon niet voluit gaan) Maar dat was wel tof
Klinkt goed Jammer dat ik er niet bij was, maar dit weekend wel 210 km in de zon gereden dus ik mag ook niet echt klagen. Nu ben jij natuurlijk ook niet bang meer voor laffe molshopen als de Amerongse berg of wel? (overigens kun je daar in de afdaling wel harder dan 60 km/u, 72 is mijn max meen ik )
  FOK!fotograaf maandag 20 april 2009 @ 09:55:49 #111
73911 ultra_ivo
pi_68194373
Op een lange afstand heb je altijd wel een of meerdere dipjes. ik had er gisteren twee. Dat hoort er gewoon bij. Echt hard gaat het in de afdaling van de Halembaye (vanuit Maastricht oprijden), dat is een brede rechte weg, boven de 80 is daar goed mogelijk.
pi_68195143
Ik heb zaterdag ook de 150 km gefietst tijdens de AGR. Poeh, was best zwaar vond ik. Ook het gebrek aan training brak me een beetje op. Het was wel weer heel mooi om tussen duizende anderen te draaien en te keren door mijn mooie Limburg. Onderweg wel enige dipjes gehad. Vooral na de Eyserbosweg had ik het wel een beetje gehad. Overigens was ik die nog niet eens zo heel hard opgereden aangezien ik met 100 man achter een graafmachine aanreed die ook de Eyerbosweg op moest . Helaas op het steile stuk geen energie meer gehad om de mooie wegschilderingen van onze medefokker te bewonderen. Het wordt toch echt tijd voor wat nieuwe kransjes achterop.
Het weer was ook wel aardig, alleen jammer dat ik vanaf de Hulsberg een paar spatjes regen voelde die later een serieus buitje werden. Mijn fiets was na afloop een ontzettend smerig geworden. Die riviertjes die over de weg liepen hielpen daar ook aan mee! Is het normaal dat beken recht de weg over lopen? Was me anders nooit zo opgevallen.
De Keutenberg viel aleszins mee dit keer. Ok het blijft een kreng waar ik me elke keer opblaas bij gebrek aan fatsonlijke versnellingen en explosieve benen, maar dit keer was ik zonder al te veel kleerscheuren boven. Overigens vind ik dat wielrenners die midden op de weg naar boven lopen een startverbod zouden moeten krijgen. Als je te zwak bent voor de Keutenberg ga dan gewoon netjes links van de weg lopen en stoor andere renners die op hun max rijden niet!
Na de Keutenberg voelden de benen nog goed aan en kon ik met een behoorlijk tempo richting Valkenburg fietsen. Vreemd genoeg was dit mijn snelste gedeelte van de hele toch. Mijn benen roken de finish waarschijnlijk al. De Cauberg zelf niet opgereden vanwege de drukte, maar direct naar huis doorgereden. Uiteindelijk met 158 km op de teller heerlijk een bad genomen.
Oh ja: Mijn complimenten aan al die toerrijders die met semiracefietsen, halve citybikes en bagagedragers de 150 km fietsen. Echte bikkels zijn dat als je met dergelijk fietsen de tocht op een acceptabele snelheid uittijdt.
pi_68195691
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:31 schreef oxylus11 het volgende:
Ik heb zaterdag ook de 150 km gefietst tijdens de AGR. Poeh, was best zwaar vond ik. Ook het gebrek aan training brak me een beetje op. Het was wel weer heel mooi om tussen duizende anderen te draaien en te keren door mijn mooie Limburg. Onderweg wel enige dipjes gehad. Vooral na de Eyserbosweg had ik het wel een beetje gehad. Overigens was ik die nog niet eens zo heel hard opgereden aangezien ik met 100 man achter een graafmachine aanreed die ook de Eyerbosweg op moest . Helaas op het steile stuk geen energie meer gehad om de mooie wegschilderingen van onze medefokker te bewonderen. Het wordt toch echt tijd voor wat nieuwe kransjes achterop.
Het weer was ook wel aardig, alleen jammer dat ik vanaf de Hulsberg een paar spatjes regen voelde die later een serieus buitje werden. Mijn fiets was na afloop een ontzettend smerig geworden. Die riviertjes die over de weg liepen hielpen daar ook aan mee! Is het normaal dat beken recht de weg over lopen? Was me anders nooit zo opgevallen.
De Keutenberg viel aleszins mee dit keer. Ok het blijft een kreng waar ik me elke keer opblaas bij gebrek aan fatsonlijke versnellingen en explosieve benen, maar dit keer was ik zonder al te veel kleerscheuren boven. Overigens vind ik dat wielrenners die midden op de weg naar boven lopen een startverbod zouden moeten krijgen. Als je te zwak bent voor de Keutenberg ga dan gewoon netjes links van de weg lopen en stoor andere renners die op hun max rijden niet!
Na de Keutenberg voelden de benen nog goed aan en kon ik met een behoorlijk tempo richting Valkenburg fietsen. Vreemd genoeg was dit mijn snelste gedeelte van de hele toch. Mijn benen roken de finish waarschijnlijk al. De Cauberg zelf niet opgereden vanwege de drukte, maar direct naar huis doorgereden. Uiteindelijk met 158 km op de teller heerlijk een bad genomen.
Oh ja: Mijn complimenten aan al die toerrijders die met semiracefietsen, halve citybikes en bagagedragers de 150 km fietsen. Echte bikkels zijn dat als je met dergelijk fietsen de tocht op een acceptabele snelheid uittijdt.
Leuk om te lezen hoe jij het hebt ervaren!
Ik vond het ook echt wel zwaar af en toe zeg
en inderdaad, op de Kruisberg en Keutenberg moest ik NOG langzamer gaan dan ik uit mezelf al ging ( ) omdat er mensen voor me of af stapten, of ubertraag waren. Jammer..
Goed gedaan hoor!
Mijn fiets was trouwens ook echt smerig, heb 'm zo in bad gezet en met de douche afgespoeld

Hoe voelden je benen gister en vandaag?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_68195994
quote:
Op maandag 20 april 2009 02:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag m'n 300km brevet voorgereden. Met uit en thuis uiteindelijk 309km. 2x er fors doorheen gezeten maar de laatste 30km liep het weer super en kon ik goed tempodraaien. Toch was de eindtijd niet super, 18u30. Zit wel iets van 2700 hoogtemeters in het parcours.
Dat jij met die aparte fiets 300 km kan rijden

lampen, bagagedrager.. het is eig meer een trekking fiets met een krom stuur

toch petje af
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 20 april 2009 @ 11:19:16 #115
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_68196427
Afgelopen zaterdag ook de 150 km gefietst tijdens de AGR. Rond 10.00 gestart en was voor de regen binnen. Ging eigenlijk best wel prima, alleen na ongeveer 120 km even een kleine inzinking gehad. Ga volgend jaar absoluut weer!
.
pi_68196477
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:52 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Leuk om te lezen hoe jij het hebt ervaren!
Ik vond het ook echt wel zwaar af en toe zeg
en inderdaad, op de Kruisberg en Keutenberg moest ik NOG langzamer gaan dan ik uit mezelf al ging ( ) omdat er mensen voor me of af stapten, of ubertraag waren. Jammer..
Goed gedaan hoor!
Mijn fiets was trouwens ook echt smerig, heb 'm zo in bad gezet en met de douche afgespoeld

Hoe voelden je benen gister en vandaag?
Mijn benen voelden waarschijnlijk hetzelfde als die van jou. Er zwaar. Niet echt een klassieke spierpijn, maar gewoon erg stijf. Goed te lezen dat ik niet de enige ben die traag naar boven ging. Ik ga op de Kruisberg en Eyserboweg echt stapvoets naar boven. Heuvelafwaarts ga ik net als jij wel weer heel lekker.

BTW: bedankt voor de bad/douche tipe. Ik zat gisteren te balen dat ik geen tuin had waar ik mijn fiets kon afspuiten zodat er nog vuil op moeilijk bereikbare hoekjes bleef zitten. Ik ga hem vanavond in bad zetten en afdouchen! beetje onorthodox, maar wel effectief lijk me.
pi_68196525
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een lange afstand heb je altijd wel een of meerdere dipjes. ik had er gisteren twee. Dat hoort er gewoon bij. Echt hard gaat het in de afdaling van de Halembaye (vanuit Maastricht oprijden), dat is een brede rechte weg, boven de 80 is daar goed mogelijk.
Top dat je de 300 km hebt uitgereden. En ik maar klagen over 150 kilometertjes. . Ik zou het niet volhouden denk ik.
pi_68199048
Ik vond met name het stuk tussen de eerste rustplaats en het drielandenpunt bij Vaals zwaar. Daar dacht ik echt: als dit zo door gaat, heb ik een probleem. Gelukkig werd het beter.
  maandag 20 april 2009 @ 15:23:21 #119
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68204605
Kom ik aan met mijn 50 km max dit weekend..
  maandag 20 april 2009 @ 15:27:11 #120
130803 Gripper
Get a grip
pi_68204736
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:23 schreef ursel het volgende:
Kom ik aan met mijn 50 km max dit weekend..
Ik heb zelfs maar 0 km gefietst dit weekend. Ik stond beide weekenddagen op een beurs, de bever info&doe dagen. Erg lekker weer, heerlijk om twee dagen over fijne buitensportspulletjes te praten, maar ik dacht wel telkens: "ik had nu ook op de fiets kunnen zitten"

Dat moet dan vanavond alsnog maar gaan gebeuren
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_68205954
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:27 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb zelfs maar 0 km gefietst dit weekend. Ik stond beide weekenddagen op een beurs, de bever info&doe dagen. Erg lekker weer, heerlijk om twee dagen over fijne buitensportspulletjes te praten, maar ik dacht wel telkens: "ik had nu ook op de fiets kunnen zitten"

Dat moet dan vanavond alsnog maar gaan gebeuren
Ah misschien kom ik je nog wel tegen dan! Ik ga met de domrenners mee vanavond, het tempo van de langzaamste telt, dus dikke kans dat ze zich aan mijn hersteltraining moeten gaan aanpassen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 20 april 2009 @ 16:36:56 #122
130803 Gripper
Get a grip
pi_68207126
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:03 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ah misschien kom ik je nog wel tegen dan! Ik ga met de domrenners mee vanavond, het tempo van de langzaamste telt, dus dikke kans dat ze zich aan mijn hersteltraining moeten gaan aanpassen
Rijden ze een vast rondje?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 20 april 2009 @ 16:42:50 #123
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68207340
Ooh.. om nog ff terug te komen op de actie foto's..
Tevens de reden waarom ik er zo mee begonnen ben met fietsen, omdat ik het dit jaar wil doen zonder af te stappen..

Ursel op de Alp D'Huez








De bedoeling was na deze weddenschap de fiets van de berg te flikkeren en nooit meer er aan te beginnen. Maar dat uitzicht..
pi_68207434
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:42 schreef ursel het volgende:
Ooh.. om nog ff terug te komen op de actie foto's..
Tevens de reden waarom ik er zo mee begonnen ben met fietsen, omdat ik het dit jaar wil doen zonder af te stappen..

Ursel op de Alp D'Huez

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


De bedoeling was na deze weddenschap de fiets van de berg te flikkeren en nooit meer er aan te beginnen. Maar dat uitzicht..
was je niet zeker of je het zou overleven, gezien de dog tags op de foto
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  maandag 20 april 2009 @ 16:50:50 #125
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68207600
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:42 schreef ursel het volgende:
Ooh.. om nog ff terug te komen op de actie foto's..
Tevens de reden waarom ik er zo mee begonnen ben met fietsen, omdat ik het dit jaar wil doen zonder af te stappen..

Ursel op de Alp D'Huez

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


De bedoeling was na deze weddenschap de fiets van de berg te flikkeren en nooit meer er aan te beginnen. Maar dat uitzicht..
Ik zou eens beginnen met makkelijkere fietskleding, scheelt meer dan je denkt

Vandaag op m'n route nog 3 profs van milram en 1 van rabo tegengekomen. Helaas in tegengestelde richting.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  maandag 20 april 2009 @ 16:54:19 #126
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68207725
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:45 schreef superbient het volgende:

[..]

was je niet zeker of je het zou overleven, gezien de dog tags op de foto
Door het vrouwtje aan de ketting gelegd
Staat een van onze slangen in gegraveerd
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:50 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Ik zou eens beginnen met makkelijkere fietskleding, scheelt meer dan je denkt

Vandaag op m'n route nog 3 profs van milram en 1 van rabo tegengekomen. Helaas in tegengestelde richting.
Daar zijn we nu mee begonnen.
Maar toen moest alles op low budget omdat het anders zonde geld was..

Alleen mijn persoontje is nog utzelfde gebleven
pi_68208140
Hmm, dit is mijn meest recente actiefoto van juli 2006 op de Alpe volgens mij in 1 uur en 48 minuten opgereden toen, 1 keertje stoppen bij het dorpje na de eerste 3 kilometer:


En dan nog een foto van mijn huidige fiets:
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68208248
Wat een enorme zadeltas. Doe je daar ook je broodtrommeltje in ofzo?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68208526
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:08 schreef marcodej het volgende:
Wat een enorme zadeltas. Doe je daar ook je broodtrommeltje in ofzo?
Zaklamp, overlevingspakket, satteliettelefoon etc. Maar nee, heb eigenlijk altijd mijn regenjasje, reserveband met wat bandenlichters, reserve pakje drinken en reep bij me. Maar ach dat ding was openritsbaar en ik ben niet goed in inpakken dus maar lekker alle ruimte geregeld die ik kon hebben
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68208573
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:08 schreef marcodej het volgende:
Wat een enorme zadeltas. Doe je daar ook je broodtrommeltje in ofzo?
reservewiel mss
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  FOK!fotograaf maandag 20 april 2009 @ 17:40:29 #131
73911 ultra_ivo
pi_68209279
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat jij met die aparte fiets 300 km kan rijden

lampen, bagagedrager.. het is eig meer een trekking fiets met een krom stuur
Zonder lampen wordt 't lastig. Een 300 op dat parcours (Maastricht-Bastenaken-Hoei-Maastricht) redden alleen de allersterksten bij daglicht. Nog langere afstanden red je nooit met alleen daglicht. Goed licht is alleen maar tijdswinst. Je kleren moet je ook aanpassen aan de wisselende temperaturen. En natuurlijk heb je voor een hele nacht rijden (zoals bij de 400 of 600) ook voor een hele nacht eten & drinken nodig.
Kortom, ik zou er niet aan moeten denken om 300km of meer met een pure racefiets te rijden
pi_68210042
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:42 schreef ursel het volgende:
Ooh.. om nog ff terug te komen op de actie foto's..
Tevens de reden waarom ik er zo mee begonnen ben met fietsen, omdat ik het dit jaar wil doen zonder af te stappen..

Ursel op de Alp D'Huez


De bedoeling was na deze weddenschap de fiets van de berg te flikkeren en nooit meer er aan te beginnen. Maar dat uitzicht..
Zo fiets je met muziek op en zonder helm ben ik nou zo mieterig of is dat nogal gevaarlijk en al helemaal op in alpen.
Of is die berg zo rustig en ken je hem uit je hoofd ofzo .
  maandag 20 april 2009 @ 20:00:02 #133
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68213814
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:06 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Zo fiets je met muziek op en zonder helm ben ik nou zo mieterig of is dat nogal gevaarlijk en al helemaal op in alpen.
Of is die berg zo rustig en ken je hem uit je hoofd ofzo .
ben alleen naar boven gegaan.
dat gaat langzaam genoeg. :
pi_68215129
Ik zou het precies andersom doen, alleen naar beneden

net terug van rondje van 60 km en dat was eigenlijk net meer dan mijn benen aankonden, kon de rest maar moeilijk bijhouden en op het laatste stuk tegen de wind in, heb ik me er maar af laten rijden, man wat een verzuurde benen had ik
Volgende keer beter
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_68215418
Hehe, net even een mini rondje met mn pa gereden. 28.9 gemiddeld, was net aan 20km volgens mij. Wel ff leuk.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68220022
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:00 schreef ursel het volgende:

[..]

ben alleen naar boven gegaan.
dat gaat langzaam genoeg. :
Ah oke dan snap ik het nog wel .

Iemand ervaring met dit zadel?
http://www.bike-component(...)Gel-Sattel-2008.html
pi_68220574
Na al deze Alpe-overwinnaars hier vraag ik me af of meer mensen hier wel eens de Mont Ventoux hebben gedaan? En hoe snel?

Ga er komende zondag namelijk heen
pi_68222628
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:28 schreef thettes het volgende:
Na al deze Alpe-overwinnaars hier vraag ik me af of meer mensen hier wel eens de Mont Ventoux hebben gedaan? En hoe snel?

Ga er komende zondag namelijk heen
De Ventoux heb ik in 2004 opgefietst toen ik nog net 14 was. Ik heb geen idee hoe lang ik er toen over gedaan heb volgens mij 8km/h gemiddeld . Maar ach, die vakantie ook eigenlijk begonnen met fietsen Ik ben er toen opgereden vanuit Bedoin.
Weet wel dat die toen bijna afgesloten moest worden door de wind. Maar ach, dat is daar vrijwel altijd. Ik vond hem wel vervelend, je hebt zeg maar een stuk omhoog dan een bocht en dan een stuk vlak nog een bocht en dan begint het opnieuw. De stukken omhoog waren uit de wind maar de vlakke stukken wind tegen. Je kon dus op de vlakke stukken niet eventjes op adem komen.

Edit: wel vet er waren dus nog wat foto's van:


Op de top met pa en mn broer.


Vlak voor het "3km" punt, dat restaurant wat daar dan nog is.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sjiznit op 20-04-2009 23:16:45 ]
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68222690
dubbel
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68223110
Morgen weer tijd om te knallen

Wat is het hebben van een racefiets ook mooi als je je 5 minuten voor sluitingstijd van de supermarkt bedenkt dat je nog ff een wijntje wil halen
pi_68223122
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:28 schreef thettes het volgende:
Na al deze Alpe-overwinnaars hier vraag ik me af of meer mensen hier wel eens de Mont Ventoux hebben gedaan? En hoe snel?

Ga er komende zondag namelijk heen
Ik heb de Ventoux twee keer gedaan (zelfde week), maar de Alpe nog nooit. Wel vergelijkbare Pyreneëen.
De beklimming van de Ventoux heb ik niet zonder pauzes gehaald, alle andere bergen die ik daarna heb gereden wel (inclusief Tourmalet en Hautacam bijvoorbeeld). Maar toen was mijn vorm ook beter geworden.
De Ventoux heb ik vrijwel ongetraind gedaan. 2 uur nog wat.

Veel plezier!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68224002
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:22 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

De Ventoux heb ik vrijwel ongetraind gedaan. 2 uur nog wat.

Veel plezier!
Komt me bekend voor heb hem twee jaar terug ook gedaan en ook in 2 uur en een paar minuten. Ook vrijwel ongetraind .

Hoop dus volgende week weer ff wat harder te gaan
  dinsdag 21 april 2009 @ 07:11:43 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68226731
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:21 schreef Tommeke het volgende:
Morgen weer tijd om te knallen

Wat is het hebben van een racefiets ook mooi als je je 5 minuten voor sluitingstijd van de supermarkt bedenkt dat je nog ff een wijntje wil halen
zo doe ik ook altijd boodschappen
  dinsdag 21 april 2009 @ 07:19:27 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68226771
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:28 schreef thettes het volgende:
Na al deze Alpe-overwinnaars hier vraag ik me af of meer mensen hier wel eens de Mont Ventoux hebben gedaan? En hoe snel?

Ga er komende zondag namelijk heen
Moooi is het daar!

Ik heb m gefietst van 2 kanten, vanuit Bedoin is ´t zwaarste, de andere kant is de mooiste vind ik. Ik heb m een paar jaar geleden in 1.25 uur gedaan, en ik was toen niet écht in vorm
btw De andere kant is ook mooi om te dalen, lekkere brede weg

Ik heb er ook nog toffe foto´s van maar die zijn afgedrukt op papier en ik heb geen scanner
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:40:01 #145
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68228670
Kom ik aan met m'n 30 km van gisteravond

Maar goed, ik heb een schema opgesteld waarmee ik theoretisch eind dit jaar de 200km van De Lier zou moeten kunnen halen...als je een rechte lijn van 30 km nu naar 200 in oktober trekt, moet ik dit weekend 50 km rijden, het weekend daarop 50, en 3 mei wil ik dan de 70 km doen in Driebergen, de Batavus Rijn-Linge tocht.
Voor de rest van het jaar heb ik dus een stel tochten uitgezocht die telkens een stapje omhoog doen tot De Lier. Of mijn lichaam geschikt is voor rechte lijnen zie ik vanzelf wel gedurende het jaar

Uiteindelijk droom ik ervan om dit zo uit te bouwen dat ik in 2011 PBP kan rijden, de verhalen van ivo hebben me nogal geprikkeld. Maar je weet pas of je daar (vooral mentaal) geschikt voor bent na je eerste 600 km, dus laten we het daar maar niet te veel nog over hebben...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68229080
Zo vandaag met mn sportfiets/stadsfiets 35 km naar mn werk gereden, lekker stukje. volgende keer tijdverschil bekijken als ik met de racefiets ga, deed er nu 1:15:00 over...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:56:13 #147
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68232861
Ik ga zo ook weer lekker op het fietsje..
pi_68250713
Vanmorgen nog ff gereden, km of 70, maar 1ste uur zat er toch helaas een grote wolk voor de zon
tis ook weer vliegen tijd, zat de hele tijd vliegen te happen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68251366
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:39 schreef superbient het volgende:
Net weer een heerlijk stukje gereden, km of 75. Morgen ff rond de 100 rustig peddelen en dan 'smiddags de AGR kijken.

en hier dan ook mijn karretje, enige wat niet van mij is zijn de crank en voorbladen. Die zijn ff in bruikleen omdat mijne is teruggestuurd naar de fabriek.

[ afbeelding ]
Heel vet BMC staat zeer hoog (zo niet bovenaan) op mijn lijstje favoriete fietsmerken
In dat kader vind ik het trouwens erg jammer dat Isaac waarschijnlijk ter ziele is
pi_68251850
Vanavond met de club 40+ km afgeraffeld in een kleine anderhalf uur, waarbij de eerste 15 kilometer rustig en groupe fietsen was en we nog even gestopt zijn. Daarna vrij rijden en met zo'n 33 per uur gereden in een klein groepje achter de eerste groep, waaruit er later ook nog een aantal kwamen terug wapperen. Lekker gereden, wel was het knap fris.

[ Bericht 10% gewijzigd door marcodej op 21-04-2009 22:06:08 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:22:17 #151
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68254453
Wat is wielrennen een kutsport!

* drummerdude heeft weer een tijdrit gehad...
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:01:45 #152
130803 Gripper
Get a grip
pi_68256193
Zo, ben ook weer terug van een ritje. Sukkel dat ik ben, ik was vroeg uit mn werk, en zat al om 6 uur met eten op op de fiets. Op gegeven moment was ik vanuit Utrecht helemaal in Veenendaal, met wat op en af crossen van de klimmetjes op de heuvelrug. Bedacht ik dat ik ook nog terug moest. Uiteindelijk met 100 op de teller en 29,5 gemiddeld in het schemerdonker weer thuis. Morgen maar even een rustdagje inlassen dan
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_68256469
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:16 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met de club 40+ km afgeraffeld in een kleine anderhalf uur, waarbij de eerste 15 kilometer rustig en groupe fietsen was en we nog even gestopt zijn. Daarna vrij rijden en met zo'n 33 per uur gereden in een klein groepje achter de eerste groep, waaruit er later ook nog een aantal kwamen terug wapperen. Lekker gereden, wel was het knap fris.
Rijden jullie dan op de teller gemiddeld 33 per uur, of de hele tijd op het oog 33 afgezien van optrekken en remmen? Vind het zelf nogal vervelend dat ik het grootste deel van de tijd een stukje boven de 30 rij, maar door elk stoplicht 0.2 verlies. Als ik dan thuiskom en rustig uitrol of "steppend" richting de schuur ga, verlies je ook nog eens een berg.
pi_68257509
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:09 schreef thettes het volgende:

[..]

Rijden jullie dan op de teller gemiddeld 33 per uur, of de hele tijd op het oog 33 afgezien van optrekken en remmen? Vind het zelf nogal vervelend dat ik het grootste deel van de tijd een stukje boven de 30 rij, maar door elk stoplicht 0.2 verlies. Als ik dan thuiskom en rustig uitrol of "steppend" richting de schuur ga, verlies je ook nog eens een berg.
Als ik in mijn eentje rijd neem ik altijd het uiteindelijke gemiddelde van de hele rit. En inderdaad, stoplichten en uitrijden naar huis scheelt echt tienden. Soms frustrerend dat ie dan net onder de 28 valt ofzo.

Dit gemiddelde was gewoon op het oog ongeveer 33-35 tijdens het vrij rijden (lees: redelijk volle bak met wind tegen) in een groepje. Zoals gezegd, het eerste stuk was en groupe en werd er in gestrekt tempo gereden (en stopten we nog even om de route te bepalen). Dus het gemiddelde over de hele rit lag lager.

(Overigens was dit gemiddelde van horen zeggen want mijn draadloze teller blijkt het niet te doen als ik in groep rijd. Hij vangt dan teveel signalen op en stoort. Ik heb een Sigma BC 1606L. Hebben meer mensen dit probleem? En is die gevoeligheid van de teller op een of andere manier te regelen?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:44:26 #155
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68257601
Ik heb vandaag weer erg lekker gefietst. 50km. Laag gemiddelde ivm de hoogtemeters.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:52:03 #156
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68262385
Vanavond maar weer rond de ankeveense plassen stoempen....wielrennen zullen we het nog maar niet noemen. Rijdt 1 van julie toevallig de Rijn-Linge tocht op 3 mei, in Driebergen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 22 april 2009 @ 09:56:51 #157
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68262526
2 mei daggie geplanned bij Arhem. ff bakkie doen bij de Posbank..
pi_68263909
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vanavond maar weer rond de ankeveense plassen stoempen....wielrennen zullen we het nog maar niet noemen. Rijdt 1 van julie toevallig de Rijn-Linge tocht op 3 mei, in Driebergen?
Als het droog is ga ik die wel rijden, kom namelijk nooit in dat gebied.
  woensdag 22 april 2009 @ 10:52:55 #159
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68264185
Morgen een rit van 80 geplanned.. Met 800-1000 hoogtemeters in totaal.
  woensdag 22 april 2009 @ 10:56:33 #160
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68264292
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:44 schreef eentwee het volgende:

[..]

Als het droog is ga ik die wel rijden, kom namelijk nooit in dat gebied.
Leuk. Je zal me d'r wel uitfietsen maar dat is niet zo belangrijk
Ik ben nog zeer in de opbouwfase zeg maar. Alles binnen de tijdslimiet ben ik op het moment content mee.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 22 april 2009 @ 11:03:23 #161
11102 knep
Mountainfreak
pi_68264499
Donderdagavond waarschijnlijk zo'n 70km fietsen en zondag de Ardennen in om LBL te gaan bekijken . Langzaamaan moet de vorm er toch gaan komen voor de Giro .
pi_68276795
Ik meld me hier ook maar even
Vorige week via Marktplaats een oude Koga Miyata op de kop weten te tikken voor 40 euro om lekker mee te toeren hier in de omgeving. Mocht ik het wat serieuzer gaan aanpakken dan ga ik over op een wat duurder fietsje, maar voorlopig even de centen niet voor. En dit was volgens mij voor 40 euro wel een koopje! Zal binnenkort wel een foto van plaatsen.
Wel jammer dat je hier in Groningen en omgeving geen heuveltjes hebt, dan wonen mijn ouders toch een stuk beter (vlakbij Nijmegen)
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_68276911
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:29 schreef Strooper het volgende:
Ik meld me hier ook maar even
Vorige week via Marktplaats een oude Koga Miyata op de kop weten te tikken voor 40 euro om lekker mee te toeren hier in de omgeving. Mocht ik het wat serieuzer gaan aanpakken dan ga ik over op een wat duurder fietsje, maar voorlopig even de centen niet voor. En dit was volgens mij voor 40 euro wel een koopje! Zal binnenkort wel een foto van plaatsen.
Wel jammer dat je hier in Groningen en omgeving geen heuveltjes hebt, dan wonen mijn ouders toch een stuk beter (vlakbij Nijmegen)
Gewoon het viaduct over het spoor links van het station op en af knallen
pi_68277126
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:32 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gewoon het viaduct over het spoor links van het station op en af knallen
Daar rij ik al elke dag met mijn racefiets overheen naar mijn werk. Maar een grotere uitdaging dan alle gewone fietsers voorbij knallen is dat ding niet

Waarschijnlijk ga ik voornamelijk ten zuiden van Groningen fietsen. Daar in de buurt van Zuidlaren (Drentsche Aa) is toch de mooiste omgeving.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_68277361
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:39 schreef Strooper het volgende:

[..]

Daar rij ik al elke dag met mijn racefiets overheen naar mijn werk. Maar een grotere uitdaging dan alle gewone fietsers voorbij knallen is dat ding niet

Waarschijnlijk ga ik voornamelijk ten zuiden van Groningen fietsen. Daar in de buurt van Zuidlaren (Drentsche Aa) is toch de mooiste omgeving.
Ik woon ook in Groningen en ik kijk altijd waar de wind vandaan komt en ga dan die riching in. Zo kom je overal wel eens. Noord Drenthe is mijn favoriet omdat het daar afwisselend is en minder wind. Ter afsluiting neem ik meestal (of beter gezegd knal ik op) de Onnerviaduct, die iets langer dan een gemiddelde viaduct is.
pi_68277487
Het gebied van Aa en Hunze is vooral mijn terrein.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:11:24 #167
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68277906
de bollenstreek is vrij plat
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68277968
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:11 schreef el_salvador het volgende:
de bollenstreek is vrij plat
je kunt ook met 1 been fietsen, voelt aan als een flinke klim
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68278115
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:11 schreef el_salvador het volgende:
de bollenstreek is vrij plat
Mwah, je kunt in de omgeving wel wat bultjes vinden hoor. Je zit sowieso snel in de duinen voor wat reliëf. Duinweg in Noordwijk heeft wat serieuze butljes. Wassenaarderslag is ook even leuk voor een machtssprint 'bergop' en je kan redelijk makkelijk naar het Kopje van Bloemendaal, de enige echt serieuze klim in de buurt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68278118
Weet iemand waar je een beetje "hoog" kan fietsen in Noord Holland liefts dichtbij amsterdam of ijmuiden.
pi_68278899
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:13 schreef superbient het volgende:

[..]

je kunt ook met 1 been fietsen, voelt aan als een flinke klim
Of tegen de wind in met een iets zwaardere tred dan normaal. Zo kan je ook een klim simuleren
pi_68282783
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:19 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand waar je een beetje "hoog" kan fietsen in Noord Holland liefts dichtbij amsterdam of ijmuiden.
enige wat ik weet is zijn de 2 bruggen bij Buiten-IJ de s114, als je daar een grote plaat zet dan kan je ff wat knallen, maar zijn geen echte klimmen ofzo...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  woensdag 22 april 2009 @ 20:46:41 #173
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68282870
Nog meer mensen hier die de Shimano Fietschallenge gaan rijden?
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68283693
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:44 schreef superbient het volgende:

[..]

enige wat ik weet is zijn de 2 bruggen bij Buiten-IJ de s114, als je daar een grote plaat zet dan kan je ff wat knallen, maar zijn geen echte klimmen ofzo...
Heh daar fiets ik bijna altijd en dan langs de uitdammerdijk naar Marken.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:26:48 #175
130803 Gripper
Get a grip
pi_68284199
Hier ook even mijn fietsje, Bulls Ultegra. vanavond even lekker gepoetst, ketting ontvet en velgen schoongemaakt. Klaar voor een paar woon-werk ritjes morgen en vrijdag, en een goedgevuld fietsweekend.

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_68284974
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:26 schreef Gripper het volgende:
Hier ook even mijn fietsje, Bulls Ultegra. vanavond even lekker gepoetst, ketting ontvet en velgen schoongemaakt. Klaar voor een paar woon-werk ritjes morgen en vrijdag, en een goedgevuld fietsweekend.

[ afbeelding ]
Strakke bike!
Morgen ga ik maar weer eens spinnen, vrijdag borrelen cq. zuipen met m'n ex. En aan de hand daarvan bepaal ik welke afstand ik zaterdag ga fietsen
  woensdag 22 april 2009 @ 21:54:53 #177
130803 Gripper
Get a grip
pi_68285142
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Strakke bike!
Morgen ga ik maar weer eens spinnen, vrijdag borrelen cq. zuipen met m'n ex. En aan de hand daarvan bepaal ik welke afstand ik zaterdag ga fietsen
Het mooiste eraan is nog dat ik m vorig jaar voor 400 ¤ van marktplaats heb gehaald. Gewoon om eens te kijken of ik een racefiets ook leuk zou vinden als aanvulling op de mountainbike. Afgezien van de winter, wanneer je lekker mag kledderen in de modder zit ik nu meer op de racer dan in het bos
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf woensdag 22 april 2009 @ 22:04:05 #178
73911 ultra_ivo
pi_68285527
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:46 schreef maartenducrot het volgende:
Nog meer mensen hier die de Shimano Fietschallenge gaan rijden?
Die rij ik nooit. Als ik in het 1e weekend van mei een korte rit wil rijden kies ik voor de Grenslandklassieker. Mooier en rustiger.
pi_68285642
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:46 schreef maartenducrot het volgende:
Nog meer mensen hier die de Shimano Fietschallenge gaan rijden?
Ja en als voorbereiding zondag Klimmen - Banneux - Klimmen.
pi_68285766
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:44 schreef superbient het volgende:

[..]

enige wat ik weet is zijn de 2 bruggen bij Buiten-IJ de s114, als je daar een grote plaat zet dan kan je ff wat knallen, maar zijn geen echte klimmen ofzo...
Mijn "klim" is het naviduct nabij Enkhuizen. Net steil en lang genoeg om niet na de afdaling zonder bijtrappen weer naar boven te rollen .
  woensdag 22 april 2009 @ 22:18:24 #181
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68286124
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:06 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Ja en als voorbereiding zondag Klimmen - Banneux - Klimmen.
Dat is wel een goed idee, misschien dat ik die ook nog doe.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68286767
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:18 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Dat is wel een goed idee, misschien dat ik die ook nog doe.
Schijnt een hele mooie tocht te zijn en je kan hem net zo zwaar maken als je wilt.
Er zitten een paar lekkere klimmen in het parkoers.
#
Klim van Warsage naar La Heydt 4km lang, stijging gemiddeld 4 %
#
Klim naar Banneux plm. 5km lang, stijging gemiddeld 6 a 7 %
#
Klim naar Cornesse, stijging max. 18%
#
130 km en 2000 hoogtemeters
pi_68286862
Misschien dat ik Hart van de Bollenstreek ga rijden op 3 mei.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68287521
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het mooiste eraan is nog dat ik m vorig jaar voor 400 ¤ van marktplaats heb gehaald. Gewoon om eens te kijken of ik een racefiets ook leuk zou vinden als aanvulling op de mountainbike. Afgezien van de winter, wanneer je lekker mag kledderen in de modder zit ik nu meer op de racer dan in het bos
Mooie koop hoor! Racen is ook leuker!
Hoewel ik in de winter ook veel in 't bos zit.
  FOK!fotograaf woensdag 22 april 2009 @ 23:25:29 #185
73911 ultra_ivo
pi_68288863
Klimmen-Banneux-Klimmen is inderdaad een aanrader. Jammer dat er geen verlengde versie van bestaat.
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:32 schreef dutch_cyclist het volgende:

#
Klim naar Banneux plm. 5km lang, stijging gemiddeld 6 a 7 %
Je bedoelt de Trasenster. Die zit ook in mijn 300, een pittig ding.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:45:39 #186
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68289566
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:09 schreef thettes het volgende:

[..]

Rijden jullie dan op de teller gemiddeld 33 per uur, of de hele tijd op het oog 33 afgezien van optrekken en remmen? Vind het zelf nogal vervelend dat ik het grootste deel van de tijd een stukje boven de 30 rij, maar door elk stoplicht 0.2 verlies. Als ik dan thuiskom en rustig uitrol of "steppend" richting de schuur ga, verlies je ook nog eens een berg.
Ik heb al minstens 3 jaar geen tellertje meer op mn fietsjes, mijn stuur is helemaal leeg

pi_68291009
Wel hartslagmeter? Of een horloge en herkenningspunten? Of fiets je echt zo snel als je lekker vindt?

Heeft ook wel wat hoor, maar ik denk dat ik dan minder diep zou gaan. Ben zelf juist iets aan het zoeken om m'n iPhone op m'n stuur te kunnen monteren, de beschikbare GPS programma's werken vrij redelijk en zijn aardig uitgebreid . Wordt bij mij dus aardig vol
pi_68293005
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Klimmen-Banneux-Klimmen is inderdaad een aanrader. Jammer dat er geen verlengde versie van bestaat.
[..]

Je bedoelt de Trasenster. Die zit ook in mijn 300, een pittig ding.
Ja klopt, tekst was gekopieerd van hun website



Wij nemen de noordzijde
  donderdag 23 april 2009 @ 09:30:30 #189
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68294705
Gisteren een rondje Loosdrechtse plas...Hilversum, Vreeland, Loenen, Breukelen, Tienhoven, Loosdrecht, Hilversum...best mooi daar.
Hoe snel weet ik eigenlijkk niet, ik rij tellerloos...bijna 40 km in 1 uur drie kwartier, maar voor ik de stad uit ben peddel ik rustig, en het laatste stuk gebruik ik om m'n benen af te koelen. En bij Vreeland en Loenen stonden zoeveel bomen in bloei dat ik daar rustig naar zat te kijken onder het fietsen...ik train meer om afstand te draaien ivm m'n lange afstand plannen en m'n koppie leeg te maken dan voor gemiddelden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 april 2009 @ 10:54:50 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_68297286
Ben ook weer begonnen, echter ook flink bezig met hardlopen. Moet echt eens een keer kijken naar mijn houding op de fiets want ik krijg nog steeds iedere rit rugpijn

(en mijn snelheidsmeter heeft de winter niet overleefd zo te zien, tijd e.d. geeft die nog wel aan maar de sensor wil die maar niet registreren)
pi_68299490
Wat is er met het weer aan de hand, ging vanmorgen om 8.30 weg voor 2.5uurtjes, maar had voor de zekerheid dikke beenstukken aan en een thermoshirt met armstukken. Bleek het nog echt nodig te zijn ook, stervenskoud zo zonder zon, denk nog geen 10 graden
Al met al km of 75 weggetrapt, eindelijk eens geen wind , ik haat wind namelijk...

[ Bericht 5% gewijzigd door superbient op 23-04-2009 12:47:44 ]
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68299868
hier is het ook erg fris, Nijmegen, en ben vanochtend ook vertrokken met arm- en beenstukken
pi_68301211
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:54 schreef Blik het volgende:
Ben ook weer begonnen, echter ook flink bezig met hardlopen. Moet echt eens een keer kijken naar mijn houding op de fiets want ik krijg nog steeds iedere rit rugpijn

(en mijn snelheidsmeter heeft de winter niet overleefd zo te zien, tijd e.d. geeft die nog wel aan maar de sensor wil die maar niet registreren)
Batterijtje op?
  donderdag 23 april 2009 @ 13:21:18 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_68301833
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:02 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Batterijtje op?
als de batterij op was zou de tijd e.d. het toch niet meer doen? Of zit er in de sensor nog een aparte batterij?
  donderdag 23 april 2009 @ 13:36:22 #195
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68302310
Zo.. Lidl spullen benne binnen..
Of ut wat is weet ik niet, maar aan een km-teller met hartslag EN hoogtemeter voor 3 tientjes kan je weinig breken denk ik..
pi_68302361
draadloze computers hebben inderdaad 2 batterijen, 1 in de klok op je stuur, 1 in de zender aan je voorvork. Mogelijk dus dat die op je voorvork leeg is.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_68302436
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:21 schreef Blik het volgende:

[..]

als de batterij op was zou de tijd e.d. het toch niet meer doen? Of zit er in de sensor nog een aparte batterij?
Als ie draadloos is wel.
  donderdag 23 april 2009 @ 13:41:34 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_68302464
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:38 schreef the_critic het volgende:
draadloze computers hebben inderdaad 2 batterijen, 1 in de klok op je stuur, 1 in de zender aan je voorvork. Mogelijk dus dat die op je voorvork leeg is.
niet draadloos, dus het probleem ligt denk ik ergens anders
pi_68303284
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:41 schreef Blik het volgende:

[..]

niet draadloos, dus het probleem ligt denk ik ergens anders
Ook al naar de snoertjes gekeken? Anders zou ik gewoon maar een nieuwe halen
  donderdag 23 april 2009 @ 14:13:07 #200
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68303457
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:08 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ook al naar de snoertjes gekeken? Anders zou ik gewoon maar een nieuwe halen
Bij de Lidl in de aanbieding..
pi_68304327
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:54 schreef Blik het volgende:
Ben ook weer begonnen, echter ook flink bezig met hardlopen. Moet echt eens een keer kijken naar mijn houding op de fiets want ik krijg nog steeds iedere rit rugpijn
Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?

Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 23 april 2009 @ 14:44:27 #202
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68304387
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?

Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
Ik voel ut trouwens in mijn schouders..
pi_68305032
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
Een graadmeter voor de juiste zitlengte is om je elleboog tegen het puntje van je zadel te zetten en dan moet het puntje van je middelvinger halverwege stuurpen komen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68305150
Ik ben overigens op zoek naar een nieuw kledingsetje. Zocht iets van een PT-team (heb op dit moment alleen nog een Caisse-shirt) of iets retro-achtigs.

Kwam ik dit tegen:



Vind het wel mooi eigenlijk. Dus denk dat ik hem ga bestellen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 april 2009 @ 15:39:33 #205
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68306404
Waar heb je die gevonden?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68306654
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Een graadmeter voor de juiste zitlengte is om je elleboog tegen het puntje van je zadel te zetten en dan moet het puntje van je middelvinger halverwege stuurpen komen.
Die kende ik dus echt nog niet! Zal eens checken straks.
Maar de hamvraag blijft: dan weet je nog steeds niet of je zadel te ver naar voren/ achteren staat, of dat je stuurvoorbouw te lang/kort is....

touwtje vanaf zadelpunt naar beneden, moet net 4-5 cm achter je trapas hangen meen ik. Ook weer zo'n vuistregeltje.

edit: t is zelfs 6 cm achter de trapas. Nuttig linkje: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm

[ Bericht 14% gewijzigd door Gripper op 23-04-2009 15:55:59 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_68306662
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar heb je die gevonden?
Futurumshop.nl
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 april 2009 @ 16:06:59 #208
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68307412
Cool stuff daar...ken je ook een site waar ze bijvoorbeeld replica's van een Superconfex shirt of andere retro verkopen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68307680
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die kende ik dus echt nog niet! Zal eens checken straks.
Maar de hamvraag blijft: dan weet je nog steeds niet of je zadel te ver naar voren/ achteren staat, of dat je stuurvoorbouw te lang/kort is....

touwtje vanaf zadelpunt naar beneden, moet net 4-5 cm achter je trapas hangen meen ik. Ook weer zo'n vuistregeltje.

edit: t is zelfs 6 cm achter de trapas. Nuttig linkje: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm
De een zegt 2-3cm de ander 6 inderdaad. Zadelpunt moet in iedergeval achter de trapas staan en je knie moet in een rechte hoek staan (knie boven je voet) als je je voet in het pedaal hebt en het pedaal horizontaal staat.

Maar het zijn maar vuistregels. Er zijn geen vaste regels voor. Je moet gewoon van je gevoel uitgaan: zit je comfortabel? kan je makkelijk bij de remgrepen? Moet je teveel strekken? Zit je te laag? Als je teveel gestrekt zit kan je een kortere voorbouw nemen omdat het veranderen van de horizontale positie van het zadel beperkt is. Het is gewoon een kwestie van proberen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68307737
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die kende ik dus echt nog niet! Zal eens checken straks.
Maar de hamvraag blijft: dan weet je nog steeds niet of je zadel te ver naar voren/ achteren staat, of dat je stuurvoorbouw te lang/kort is....

touwtje vanaf zadelpunt naar beneden, moet net 4-5 cm achter je trapas hangen meen ik. Ook weer zo'n vuistregeltje.

edit: t is zelfs 6 cm achter de trapas. Nuttig linkje: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm
Eigenlijk zijn dat twee verschillende aspecten die samen de zitlengte bepalen: setback (zadelterugstand) en zitlengte (lengte bovenbuis+stuurpen). Variaties daarin zijn niet onderling uitwisselbaar. De setback wordt (meen ik) bepaald door je dijbeenlengte en blijft in principe onveranderd. Voor de lengte van de zit speel je dan met stuurpenlengte en -hoek, spacers en stuur (reach, maar ook weer afhankelijk van shiftertype).
pi_68307752
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool stuff daar...ken je ook een site waar ze bijvoorbeeld replica's van een Superconfex shirt of andere retro verkopen?
Ebay!! Vond deze gelijk: http://cgi.ebay.co.uk/Sup(...)TL090411115002r17048

Of bijv. prendas.co.uk
pi_68307873
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?

Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
er zijn veel verschillende dingetjes die je kunt proberen.. Maar laat eens een cyclefit meting doen oid bij de plaatselijke wielerspeciaalzaak.
Inderdaad, elleboog tegen zadel en dan tot helft van stuurpen. Als je op zadel zit, en handen op remgrepen moet je in 1 rechte lijn je stuur en je voorwielas hebben. Zadel in oksel, arm recht naar beneden, dan met je vinger op de schroef van de trapas uitkomen voor zadelhoogte. Stuur even breed als je schouders.
Maar dit zijn dus wel zo even "voor de vuist weg" regeltjes..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_68308006
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool stuff daar...ken je ook een site waar ze bijvoorbeeld replica's van een Superconfex shirt of andere retro verkopen?
futurumshop is sowieso erg betrouwbaar.

Heb net nog even gezocht en voor retroshirts kwam ik vooral bij buitenlandse shops terecht:
http://www.trikotexpress.de/profi-teams-radsportbekleidung/
http://www.prendas.co.uk/


(Ik zie zelfs het Domina Vacanze-tenue uit 2003, het zebratenue. Is zeer tof, maar je moet hem wel durven dragen. )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 april 2009 @ 16:38:03 #214
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68308437
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68308550
http://prendas.co.uk/details.asp?ID=1840
Vind dit shirt de mooiste.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 april 2009 @ 16:47:18 #216
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68308724
Of dit...

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 april 2009 @ 17:01:12 #217
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68309141
Het is dat ik over 2,5 maand in Australie zit.. (zonder racefiets ), anders had ik dit setje aangeschaft:

  donderdag 23 april 2009 @ 17:04:50 #218
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68309237
Oh, CANYON zit hier bij mij om de hoek, binnenkort eens in de showroom kijken..
  donderdag 23 april 2009 @ 17:13:58 #219
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68309429
maar dat Renault shirt blijf ik de leukste vinden....maar goed eerst even kijken of het niet simpeler in nederland te bestellen is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf donderdag 23 april 2009 @ 17:53:45 #220
73911 ultra_ivo
pi_68310521
quote:
Op donderdag 23 april 2009 07:43 schreef dutch_cyclist het volgende:

[ afbeelding ]

Wij nemen de noordzijde
Dat is de klassieke opgang. Bij KBK dan boven aan de grote weg links en dan controle in het restaurant. Bij mijn 300 rechts en na een lange afzink in Remouchamps linksaf.
  donderdag 23 april 2009 @ 18:05:03 #221
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68310770
vond het vandaag maar weer frisjes, doe mij maar 40 graden hoor
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68310868
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:06 schreef marcodej het volgende:
Ik ben overigens op zoek naar een nieuw kledingsetje. Zocht iets van een PT-team (heb op dit moment alleen nog een Caisse-shirt) of iets retro-achtigs.

Kwam ik dit tegen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind het wel mooi eigenlijk. Dus denk dat ik hem ga bestellen.


Wat een übervet shirt zeg
  donderdag 23 april 2009 @ 18:18:20 #223
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68311169
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:05 schreef el_salvador het volgende:
vond het vandaag maar weer frisjes, doe mij maar 40 graden hoor
Volgende week gaan we boven de 25 volgens buienradar
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  donderdag 23 april 2009 @ 18:18:39 #224
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68311182
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:01 schreef Oksel het volgende:
Het is dat ik over 2,5 maand in Australie zit.. (zonder racefiets ), anders had ik dit setje aangeschaft:

[ afbeelding ]
Die heb ik..
  donderdag 23 april 2009 @ 18:23:00 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68311309
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:40 schreef thettes het volgende:
Wel hartslagmeter? Of een horloge en herkenningspunten? Of fiets je echt zo snel als je lekker vindt?

Heeft ook wel wat hoor, maar ik denk dat ik dan minder diep zou gaan. Ben zelf juist iets aan het zoeken om m'n iPhone op m'n stuur te kunnen monteren, de beschikbare GPS programma's werken vrij redelijk en zijn aardig uitgebreid . Wordt bij mij dus aardig vol
Nee, ook geen hartslagmeter. Heb ik wel gehad maar de wind kwam steeds onder die borstband en dan gaf ie steeds verkeerde waarden aan. Kan ook wel te maken hebben met een leeg batterijtje..

Anyway, ik train gewoon op gevoel en ik speel een beetje met de wind. Als ik een lang stuk ga trainen -4 of 5 uur ofzo- vertrek ik meestal voor de wind en dan na een uur tegen de wind in en 't laatste stuk weer wind mee

Ik heb geen teller nodig om mezelf te pushen, ik rijd meestal iets van 52x18 of 52x19
pi_68311392
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is de klassieke opgang. Bij KBK dan boven aan de grote weg links en dan controle in het restaurant. Bij mijn 300 rechts en na een lange afzink in Remouchamps linksaf.
Hoe is de KbK (de korte versie van 90 km)? Vrees namelijk dat de vorm te kort gaat schieten voor het hele stuk
Slevin: Who are you?
The Boss: I'm The Boss.
Slevin: I thought he was The Boss.
The Boss: Why? Do we look alike?
pi_68312108
Ik ben vanmiddag van m'n fiets gedonderd
stomme kutgemeente ook met die rare zandbulten en van die gladde bouwplaten die ze overal maar neergooien. Ik had haast voor mijn werk dus kwam nogal snel de bocht om: eerst in het zand en toen mijn voorwiel op die plaat kwam was er geen houden meer aan: zo op de linker zijkant gevallen, stuur scheef en speling in voorwiel. Bah, wat baal ik! Stuur is inmiddels weer gefixt, de rest volgende week maar even naar laten kijken. En ik heb een beurse kont, stijve knie en een klein schaafwondje op mijn elleboog. Jammer dat fietsen niet net als mensen vanzelf helen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf donderdag 23 april 2009 @ 19:02:31 #228
73911 ultra_ivo
pi_68312434
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:26 schreef Teizzz het volgende:

[..]

Hoe is de KbK (de korte versie van 90 km)? Vrees namelijk dat de vorm te kort gaat schieten voor het hele stuk
Dat weet ik niet, ik heb alleen maar een paar keer de volledige versie gefietst (met uit en thuis)
  donderdag 23 april 2009 @ 19:22:02 #229
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68313172
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:18 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Volgende week gaan we boven de 25 volgens buienradar
alsof je een emmer leeg gooit


maar das wel relaxt zeg
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 23 april 2009 @ 20:03:53 #230
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68314612
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:52 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben vanmiddag van m'n fiets gedonderd
stomme kutgemeente ook met die rare zandbulten en van die gladde bouwplaten die ze overal maar neergooien. Ik had haast voor mijn werk dus kwam nogal snel de bocht om: eerst in het zand en toen mijn voorwiel op die plaat kwam was er geen houden meer aan: zo op de linker zijkant gevallen, stuur scheef en speling in voorwiel. Bah, wat baal ik! Stuur is inmiddels weer gefixt, de rest volgende week maar even naar laten kijken. En ik heb een beurse kont, stijve knie en een klein schaafwondje op mijn elleboog. Jammer dat fietsen niet net als mensen vanzelf helen
Tjee! Auw! Je moet de glimmende kant boven zien te houden CC
pi_68314829
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik heb alleen maar een paar keer de volledige versie gefietst (met uit en thuis)
Die is dus hetzelfde zonder de laatste +- 20km voor banneux en de eerste 20 km na banneux
Slevin: Who are you?
The Boss: I'm The Boss.
Slevin: I thought he was The Boss.
The Boss: Why? Do we look alike?
pi_68315620
Zo, retro Wiliershirt + broek besteld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 april 2009 @ 20:57:25 #233
11102 knep
Mountainfreak
pi_68316546
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:18 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Volgende week gaan we boven de 25 volgens buienradar
Inmiddels weer ingetrokken geloof ik?
  donderdag 23 april 2009 @ 21:00:25 #234
11102 knep
Mountainfreak
pi_68316649
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:52 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben vanmiddag van m'n fiets gedonderd
stomme kutgemeente ook met die rare zandbulten en van die gladde bouwplaten die ze overal maar neergooien. Ik had haast voor mijn werk dus kwam nogal snel de bocht om: eerst in het zand en toen mijn voorwiel op die plaat kwam was er geen houden meer aan: zo op de linker zijkant gevallen, stuur scheef en speling in voorwiel. Bah, wat baal ik! Stuur is inmiddels weer gefixt, de rest volgende week maar even naar laten kijken. En ik heb een beurse kont, stijve knie en een klein schaafwondje op mijn elleboog. Jammer dat fietsen niet net als mensen vanzelf helen
Oei, zo ben ik een keer in een haarspeldbocht op mijn plaat gegaan met 50 km/h .
Ik dook de bocht in en in het 2e gedeelte van de bocht lag vers grind, dag grip .
De hele zijkant openliggen, met de fiets was weinig aan de hand. Gelukkig was het de laatste dag van de fietsvakantie .

Voorspoedige heling gewenst .
pi_68317676
Da's balen van die valpartij.. 't Is ook altijd opletten bij het fietsen door de stad, bijna overal ligt een valpartij/aanrijding op de loer Hopelijk heb je er niet te lang last van.
Ben zelf afgelopen winter trouwens voor het eerst gevallen met de racefiets. Maar ik moet erbij zeggen dat dat was op een besneeuwde (niet gestrooide) weg (bij Rhenen) Baalde er verder ook niet van, was volkomen m'n eigen schuld natuurlijk want ik wist dat daar niet gestrooid was maar ik vind het gewoon geinig om in de sneeuw te rijden Deed ik als kind al, sneeuw = op de fiets naar buiten.


Over die wielershirts, ik hoop ooit dit shirt nog eens op de kop te tikken:



Voor het verhaal erachter:
http://www.cyclingnews.com/results/1999/jul99/jul13.shtml
Misschien hebben jullie deze foto wel eens gezien:
http://www.bikecal.com/tdf99/cipo-caesar.jpg

Zie je toch nog maar weinig, zulke dingen.
  donderdag 23 april 2009 @ 21:53:11 #236
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_68318873
Zo, nu net 3 weken aan het rond toeren en het bevalt me erg goed. Voor het komende weekend staan aardig wat km op het programma. Morgen een klein rondje van 30, zaterdag een van 80 en zondag nog maar even zien hoever. Heb ik dan werkelijk niks te doen?

* Klapdeur is verslaafd
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_68319361
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:26 schreef eentwee het volgende:
Over die wielershirts, ik hoop ooit dit shirt nog eens op de kop te tikken:

[ afbeelding ]

Voor het verhaal erachter:
http://www.cyclingnews.com/results/1999/jul99/jul13.shtml
Misschien hebben jullie deze foto wel eens gezien:
http://www.bikecal.com/tdf99/cipo-caesar.jpg

Zie je toch nog maar weinig, zulke dingen.
Zeer chique ja.

Maar deze is dan nog veel toffer:

Dan moet je echt lef hebben om die te dragen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68322616
Mooie Mario is echt een held

@CC: zorg er voor dat je geen angst krijgt om te vallen, dan ga je geheid weer
  donderdag 23 april 2009 @ 23:25:59 #239
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68322710
Zo, vandaag met les 62 km gereden, oa langs de Vinkeveense Plassen. Vorige week had ik een nieuw PR op de Ronde Hoep gereden (maar nog steeds niet zo snel, het waaide ook nogal hard) en was ik naar Utrecht en terug gereden, dus ik ben wel lekker bruin en heb het gevoel dat ik een stuk beter ga dan vorig jaar. Heb binnenkort dan ook de Elfstedentocht en Limburgs Mooiste op het programma, en wil ook wel eens een wedstrijdje in omgeving Amsterdam rijden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 23 april 2009 @ 23:34:30 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_68323021
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Een graadmeter voor de juiste zitlengte is om je elleboog tegen het puntje van je zadel te zetten en dan moet het puntje van je middelvinger halverwege stuurpen komen.
Dat is een goeie, bij het spinnen check ik altijd de zadelafstand. Maar bij mijn eigen fiets eigenlijk nooit gedaan . Mag sowieso wel 5 centimeter korter blijkt nu
  vrijdag 24 april 2009 @ 09:14:38 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68327655
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, vandaag met les 62 km gereden, oa langs de Vinkeveense Plassen. Vorige week had ik een nieuw PR op de Ronde Hoep gereden (maar nog steeds niet zo snel, het waaide ook nogal hard) en was ik naar Utrecht en terug gereden, dus ik ben wel lekker bruin en heb het gevoel dat ik een stuk beter ga dan vorig jaar. Heb binnenkort dan ook de Elfstedentocht en Limburgs Mooiste op het programma, en wil ook wel eens een wedstrijdje in omgeving Amsterdam rijden.
Sloten? Daar reed ik mn eerste koers ooit
  vrijdag 24 april 2009 @ 09:37:32 #242
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68328242
@eentwee

dat is serieus fraai ja.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 24 april 2009 @ 09:44:57 #243
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68328508
Als ik zoo eens naar een site met oude shirts kijk, valt me op dat een aantal shirts die ik vroeger spuuglelijk vondt, nu retro-vertederend toch wel acceptabel lijken.
Bijvoorbeeld, Chatead' ax. ik kan me herinneren dat ze in een bepaalde tour in een shirt reden, waarvan je netvliezen spontaan besloegen, zo lelijk. Maar het lelijkste shirt dat ik nu kan vinden, is dit. En dat valt wel mee, als ik het zo zie nu...of heb ik nou m'n bril verkeerd om vandaag?

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:05:12 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68329155
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zeer chique ja.

Maar deze is dan nog veel toffer:
[ afbeelding ]
Dan moet je echt lef hebben om die te dragen.
Als je naar die fiets op de foto kijkt is er al weer een hoop veranderd zeg!

Dat gouden Saeco shirt vinnik niet zo heel mooi trouwens, ik wil deze:
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:08:29 #245
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68329270
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Sloten? Daar reed ik mn eerste koers ooit
Daar heb ik vorig jaar 1x gereden, maar toen schoot m'n bochtendurf nog zo tekort dat ik na elke bocht (en vooral een bepaalde) iedere keer weer 10 meter moest overbruggen om in het laatste wiel te komen. Na een uur brak me dat toch wel op. Inmiddels zijn m'n bochten iets beter, maar nog steeds redelijk ondermaats.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:12:38 #246
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68329397
Hier is de lucht strakblauw, op dit moment 11 graden, vanmiddag 20. Ik zit dus op het fietsje..
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:18:14 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68329561
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:08 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Daar heb ik vorig jaar 1x gereden, maar toen schoot m'n bochtendurf nog zo tekort dat ik na elke bocht (en vooral een bepaalde) iedere keer weer 10 meter moest overbruggen om in het laatste wiel te komen. Na een uur brak me dat toch wel op. Inmiddels zijn m'n bochten iets beter, maar nog steeds redelijk ondermaats.
Daar zitten bijna geen bochten in Je kan alles doortrappen!

Verder voor je uit kijken en kom maar een beetje met je kont van het zadel
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:21:18 #248
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68331442
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daar zitten bijna geen bochten in Je kan alles doortrappen!

Verder voor je uit kijken en kom maar een beetje met je kont van het zadel
1 know, maar dat moet je wel durven. Vooral de bocht aan de 'achterkant' vh parcours leverde me wat problemen op. Maar goed, ik ben ook 2.03, dus niet echt compact te noemen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_68337812
Het weer is gewoon te goed en mijn cervelo test team outfit is binnen. Ik ga nog ff 2 uurtjes rustig peddelen, niet te gek, want de benen voelen nog wat zwaar na afgelopen dagen.
Hopelijk blijft het goed, dan morgen weer wat peddelen en zondag weer 100+, adios!
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:54:18 #250
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68338124
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:45 schreef superbient het volgende:
Het weer is gewoon te goed en mijn cervelo test team outfit is binnen. Ik ga nog ff 2 uurtjes rustig peddelen, niet te gek, want de benen voelen nog wat zwaar na afgelopen dagen.
Hopelijk blijft het goed, dan morgen weer wat peddelen en zondag weer 100+, adios!
pics!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68341893
Het weer is echt goed ja, maar wat een vervelende klote oostenwind staat er. Had hem alleen maar schuin tegen. Niet te doen. Toch nog een dikke 50km á 27 per uur getrapt. Redelijk voor mijn doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf vrijdag 24 april 2009 @ 18:37:51 #252
73911 ultra_ivo
pi_68344417
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik zoo eens naar een site met oude shirts kijk, valt me op dat een aantal shirts die ik vroeger spuuglelijk vondt, nu retro-vertederend toch wel acceptabel lijken.
Bijvoorbeeld, Chatead' ax. ik kan me herinneren dat ze in een bepaalde tour in een shirt reden, waarvan je netvliezen spontaan besloegen, zo lelijk. Maar het lelijkste shirt dat ik nu kan vinden, is dit. En dat valt wel mee, als ik het zo zie nu...of heb ik nou m'n bril verkeerd om vandaag?

[ afbeelding ]
Ze hadden er ook eentje in groen/zwart. Die heb ik ook nog een tijdje gedragen, paar jaar geleden overgedaan aan een clubgenoot.
pi_68346365
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 18:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ze hadden er ook eentje in groen/zwart. Die heb ik ook nog een tijdje gedragen, paar jaar geleden overgedaan aan een clubgenoot.
Over club gesproken, wat moet ik me voorstellen bij een wielren club? Ga je met zn allen fietsen of draait het alleen om wedstrijden? Hier in Dordrecht heb je De Mol, die hebben ook een eigen ronde (van 1,7km). Ook organiseren ze een paar wielerronden per jaar, maar het echte nut van een club zie ik niet in.

Daarnaast wil ik ook wel een keer een koers meefietsen, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden. Deze site http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htm heeft een overzicht van enkele tochten, maar in de buurt is er eigenlijk niks te vinden. Het lijkt me wel een keer stoer om in een `peleton` mee te fietsen
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:18:24 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68354954
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:44 schreef montoya_fan het volgende:

[..]

Over club gesproken, wat moet ik me voorstellen bij een wielren club? Ga je met zn allen fietsen of draait het alleen om wedstrijden? Hier in Dordrecht heb je De Mol, die hebben ook een eigen ronde (van 1,7km). Ook organiseren ze een paar wielerronden per jaar, maar het echte nut van een club zie ik niet in.

Daarnaast wil ik ook wel een keer een koers meefietsen, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden. Deze site http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htm heeft een overzicht van enkele tochten, maar in de buurt is er eigenlijk niks te vinden. Het lijkt me wel een keer stoer om in een `peleton` mee te fietsen
Je hebt clubs die toertochten fietsen, je hebt clubs waar enkel gekoerst wordt, je hebt clubs die toerritjes als een wedstrijd fietsen, en ik zit bij een gecombineerde toer-wielrenvereniging

Het nut ervan is volgens mij dat samen trainen & sporten leuker is dan in je uppie, goed voor de sociale contacten dus Bovendien kan je een hoop van anderen leren

Ik rijd wel eens een toertochtje, maar dan is 't meer een beetje voor de afwisseling
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:32:40 #255
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68361213
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 18:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ze hadden er ook eentje in groen/zwart. Die heb ik ook nog een tijdje gedragen, paar jaar geleden overgedaan aan een clubgenoot.
Deze soms?

Die valt best mee in vergelijking met de rood/zwart/witte die me vaag voor ogen staat...Uit de tijd dat Bugno ermee reed in de tour dacht ik
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf zaterdag 25 april 2009 @ 11:34:40 #256
73911 ultra_ivo
pi_68362405
Klopt, die ja
pi_68364466
En Bugno die 2 keer wereldkampioen werd. volgens mij ook in deze trui.. maar dat weet ik nie helemaal zeker...
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf zaterdag 25 april 2009 @ 14:27:10 #258
73911 ultra_ivo
pi_68366138
Wereldkampioen wordt je nooit in je sponsortrui.
pi_68367981
nee duh.. maar je rijd wel voor een sponsor in het jaar dat je wereldkampioen bent (En je hebt ook reclame op je broekje onder het fietsen)

everyone's a critic...
even you ! !
pi_68368573
Zo, net de Ronde van Noord-Holland gefietst. De 160 km gedaan.
Dit jaar totaal nog maar 250 km gefietst, maar het viel me alles mee.
Gefietst met 27km/h.
Nu maar ff bijkomen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2009 @ 17:16:21 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68369617
Nou ik ben ook weer begonnen, maar nogal onregelmatig omdat ik andere dingen te doen had. Afgelopen maandag op de racefiets mijn standaardrondje gedaan in The New Forest (ca 72km). De 3 dagen erna was ik in Londen en heb daar in die drie dagen 112km te voet afgelegd met sightseeing enzo (GPS houdt dat bij). Ook een redelijke training
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2009 @ 17:19:41 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68369684
Btw: fietsen is wel heerlijk nu, met alles in bloei. In The New Forest (waar ik dus veel fiets) is heel veel jenerverbes en dat staat nu dus allemaal in bloei. Dat ruikt zo lekker, en er zijn hele stukken waar je dat continu ruikt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68371434
Met een zware verkoudheid vandaag 60 kilometer in de duinen gefietst tussen Wassenaar en Katwijk. Zwaar wind tegen op de terugweg, maar blijkbaar helpt neusspray. Ging heerlijk vandaag

Over een paar weken de eerste 110 km van het jaar. De 7 dorpentocht Een Le Champion tocht, dus dat moet wel goed zitten.
pi_68371824
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:29 schreef twisteddlogic het volgende:
Zo, net de Ronde van Noord-Holland gefietst. De 160 km gedaan.
Dit jaar totaal nog maar 250 km gefietst, maar het viel me alles mee.
Gefietst met 27km/h.
Nu maar ff bijkomen
Hee tof!! mooi weer he was het? Maar wel harde wind!

Ik heb 'm ook gefietst, a 29.5 km/u (eindgemiddelde, whoo!
Laatste 30 km was echt hard afzien, vermoeidheid en wind pal tegen,
Was eerst bang dat ik 'm uberhaupt niet zou gaan uitfietsen omdat ik merkte dat mijn benen nog steeds niet 100% hersteld waren, maar dat viel dus alles mee! Mijn streven was 5.5u en heb er 5.28 over gedaan geloof ik
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_68371845
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:16 schreef SeLang het volgende:
Nou ik ben ook weer begonnen, maar nogal onregelmatig omdat ik andere dingen te doen had. Afgelopen maandag op de racefiets mijn standaardrondje gedaan in The New Forest (ca 72km). De 3 dagen erna was ik in Londen en heb daar in die drie dagen 112km te voet afgelegd met sightseeing enzo (GPS houdt dat bij). Ook een redelijke training
112km lopen? das echt ver dat doe ik je niet na denk ik
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:02:36 #266
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68372199
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:31 schreef Littlecreep het volgende:


Over een paar weken de eerste 110 km van het jaar. De 7 dorpentocht Een Le Champion tocht, dus dat moet wel goed zitten.
Die rij ik ook, beetje op weg naar de Elfstedentocht toe.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:40:41 #267
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68373268
wilde vrijdag op de fiets kruipen, gaan er een stel bomen in de stuifmeel schieten...dus niet
Gelukkig mag ik wel aan de medicijenn zonder dat ik naar de plee moet met een doping controleur, dus ik zit nu vol farmaceutisch producten hopenlijk in een dag of twee weer wat lucht om te fietsen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68373336
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:02 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Die rij ik ook, beetje op weg naar de Elfstedentocht toe.
De Elfstedentocht sla ik over dit jaar, staat nog wel eens op het programma. Voor mij is het op weg naar tochten als La Vuelta Drenthe en Boogie's Extreme. Moet toch eens de Limburgse heuvel in.

Vandaag overigens weer mateloos lopen storen aan een wieltjesplakker. Weer eentje van Katwijk naar Wassenaar constant in het wiel gezeten met wind tegen. Pa en ik alles op lopen knappen. En toen we ietsjes versnelden om te kijken of ie niet gewoon mee kon, bleek hij ook best wat harder te kunnen.

Hoe vaker het gebeurt, hoe meer ik me er aan stoor. Echt de behoefte om gewoon te vragen of ie niet wil of niet kan overnemen. Heel irritant.

Meer mensen ervaring?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2009 @ 19:46:01 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68373429
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:42 schreef Littlecreep het volgende:
Vandaag overigens weer mateloos lopen storen aan een wieltjesplakker. Weer eentje van Katwijk naar Wassenaar constant in het wiel gezeten met wind tegen. Pa en ik alles op lopen knappen. En toen we ietsjes versnelden om te kijken of ie niet gewoon mee kon, bleek hij ook best wat harder te kunnen.

Hoe vaker het gebeurt, hoe meer ik me er aan stoor. Echt de behoefte om gewoon te vragen of ie niet wil of niet kan overnemen. Heel irritant.

Meer mensen ervaring?
Je weet dat jij ook lichter fietst als er iemand vlak achter je rijdt? (jouw luchtweerstand gaat omlaag)
Dus ondanks dat het irritant is heb je er zelf ook fysiek voordeel van.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68373657
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:42 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

De Elfstedentocht sla ik over dit jaar, staat nog wel eens op het programma. Voor mij is het op weg naar tochten als La Vuelta Drenthe en Boogie's Extreme. Moet toch eens de Limburgse heuvel in.

Vandaag overigens weer mateloos lopen storen aan een wieltjesplakker. Weer eentje van Katwijk naar Wassenaar constant in het wiel gezeten met wind tegen. Pa en ik alles op lopen knappen. En toen we ietsjes versnelden om te kijken of ie niet gewoon mee kon, bleek hij ook best wat harder te kunnen.

Hoe vaker het gebeurt, hoe meer ik me er aan stoor. Echt de behoefte om gewoon te vragen of ie niet wil of niet kan overnemen. Heel irritant.

Meer mensen ervaring?
Ik neem zelf vaak over, omdat ik 't zelf ook vrij irritant vind. La Vuelta Drenthe staat voor mij ook op 't programma. De Erik Dekker Classic ook. Lekker over keien dokkeren
De elfstedentocht is een vastigheidje, net als de elfmeren.

Vandaag slechts 50 gefietst, moest nog naar m'n broer die in 't UMCG ligt. Steeds zo rond de 30 gereden dus met de benen zit 't wel goed, want ik ging lang niet voluit. Gemiddelden kijk ik nooit zo naar tenzij ik mezelf even uittest.
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:13:02 #271
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68376385
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:31 schreef Littlecreep het volgende:
Met een zware verkoudheid vandaag 60 kilometer in de duinen gefietst tussen Wassenaar en Katwijk. Zwaar wind tegen op de terugweg, maar blijkbaar helpt neusspray. Ging heerlijk vandaag

Over een paar weken de eerste 110 km van het jaar. De 7 dorpentocht Een Le Champion tocht, dus dat moet wel goed zitten.
Als je iemand aan de kant tegen kwam met een lekker band, dat was ik..
Zowel voorband als achterband hebben het vandaag beide een keer begeven.

Heb 1 nieuwe reserve bij me en doosje plakspul. En klaarblijkelijk zijn mijn plakkwaliteiten niet heel erg denderend, want kwartiertje later kon ik opnieuw gaan plakken..

Maar nondeju zeg, daar wordt je niet bepaald vrolijk van, in de koude wind ff een bandje plakken..
pi_68376753
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:13 schreef ursel het volgende:

[..]

Als je iemand aan de kant tegen kwam met een lekker band, dat was ik..
Zowel voorband als achterband hebben het vandaag beide een keer begeven.

Heb 1 nieuwe reserve bij me en doosje plakspul. En klaarblijkelijk zijn mijn plakkwaliteiten niet heel erg denderend, want kwartiertje later kon ik opnieuw gaan plakken..

Maar nondeju zeg, daar wordt je niet bepaald vrolijk van, in de koude wind ff een bandje plakken..
Ja altijd 2 bandjes doe ik al jaar en dag. Ooit 1 keer 3x lek gereden en moest ik 6km naar huis lopen, was eigen fout want er zat nog klein steentje in de zijkant van de band.

En dat van die wieltjesplakkers, tja ik erger me er niet zo aan. Als ik alleen ga trainen dan train ik ook alleen, anders had ik wel wat vrienden gebeld ofzo. Als ie niet overneemt geef ik ook niet alle obstakels aan btw, dat is wel zijn eigen zorg vind ik... Doe het zelf ook weleens afhankelijk van wat voor een training ik aan het doen ben. Soms doe je een rustige training maar dan ff uit de wind 3-5 per uur rapper is toch lekker dan. Bedank wel altijd ff als ik ergens afsla
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68376848
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je weet dat jij ook lichter fietst als er iemand vlak achter je rijdt? (jouw luchtweerstand gaat omlaag)
Dus ondanks dat het irritant is heb je er zelf ook fysiek voordeel van.
Dat weet ik, maar het wekt toch wel irritatie op om maar constant achter iemand te blijven rijden. Hij zei dan wel nog weer netjes bedankt toen wij afsloegen, maar ja, daar heb je niet zoveel aan.

Overigens denk ik niet dat ie er heel veel voordeel van heeft gehad. Hij was twee keer zo breed als ik. Denk niet dat je zoveel voordeel hebt van iemand van 1.79 en 74 kilo.
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:13 schreef ursel het volgende:

[..]

Als je iemand aan de kant tegen kwam met een lekker band, dat was ik..
Zowel voorband als achterband hebben het vandaag beide een keer begeven.

Heb 1 nieuwe reserve bij me en doosje plakspul. En klaarblijkelijk zijn mijn plakkwaliteiten niet heel erg denderend, want kwartiertje later kon ik opnieuw gaan plakken..

Maar nondeju zeg, daar wordt je niet bepaald vrolijk van, in de koude wind ff een bandje plakken..
Ben geen lekke banden tegen gekomen Heb wel zelf staan vervangen. Mijn pa dacht even soepeltjes over een stoeprandje heen te springen bij Wassenaar. Helaas heeft ie het springen met twee wielen nog niet helemaal door en sloeg de achterband lek op de stoeprand
pi_68377947
ik ben wel een buitenbeentje hier nog.

moest wat aan m'n conditie doen.
ben op m'n stadsfiets zonder versnellingen gestapt.
inmiddels fiets ik zonder problemen 150km in 8 uur tijd. gemiddeld 18-20km/u
alleen een gevoelig zitvlak de dag erna.
om de 40/50km even 10 minuutjes wat eten.
en soms even bij knooppunten-borden een slokje drinken terwijl ik m'n verdere route uitstippel.
ik zorg zoveel mogelijk dat ik heen wind tegen heb en terug wind mee.

heb wel een racefiets / fietskleding op m'n boodschappenlijstje staan.
ben benieuwd wat dan m'n gemiddelde tijden/maximum afstand gaat worden.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2009 @ 22:26:26 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68378555
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:06 schreef Caesu het volgende:
ik ben wel een buitenbeentje hier nog.

moest wat aan m'n conditie doen.
ben op m'n stadsfiets zonder versnellingen gestapt.
inmiddels fiets ik zonder problemen 150km in 8 uur tijd. gemiddeld 18-20km/u
alleen een gevoelig zitvlak de dag erna.
Tijd voor een Brooks zadel
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68379072
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:06 schreef Caesu het volgende:
heb wel een racefiets / fietskleding op m'n boodschappenlijstje staan.
ben benieuwd wat dan m'n gemiddelde tijden/maximum afstand gaat worden.
Ik denk dat je dan al snel in de buurt komt van 150 km in 6 uur.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  FOK!fotograaf zondag 26 april 2009 @ 01:06:15 #277
73911 ultra_ivo
pi_68382153
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tijd voor een Brooks zadel
Brooks
  zondag 26 april 2009 @ 01:08:19 #278
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_68382189
Heeft er hier toevallig nog iemand een 700c/28' fixed wiel(set) liggen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 april 2009 @ 07:11:22 #279
56724 Wombcat
rent wiel
pi_68384040
Ben weer terug van Sardinië. Het was elke etappe een beetje een 'net niet' verhaal. Mijn doelstelling bij lange na niet gehaald. Uitgebreider verslag volgt later.
Het was wel weer tof , wel was de organisatie (en het hotel) beduiden minder dan andere jaren. Hoop bekenden gezien, weer nieuwe contacten opgedaan. En nog een paar etappes gewerkt voor de derde dame in het klassement (een nederlandse).
in a crowd you lose humanity
pi_68384658
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:47 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Hee tof!! mooi weer he was het? Maar wel harde wind!

Ik heb 'm ook gefietst, a 29.5 km/u (eindgemiddelde, whoo!
Laatste 30 km was echt hard afzien, vermoeidheid en wind pal tegen,
Was eerst bang dat ik 'm uberhaupt niet zou gaan uitfietsen omdat ik merkte dat mijn benen nog steeds niet 100% hersteld waren, maar dat viel dus alles mee! Mijn streven was 5.5u en heb er 5.28 over gedaan geloof ik
Ja echt heerlijk weer. Wind viel ook wel mee vond ik.
Sowieso heerlijk gefietst. Was een erg mooi rondje.

Nu nog ff kijken welke toertocht de volgende wordt.
pi_68384911
quote:
Op zondag 26 april 2009 09:34 schreef twisteddlogic het volgende:

[..]

Ja echt heerlijk weer. Wind viel ook wel mee vond ik.
Sowieso heerlijk gefietst. Was een erg mooi rondje.

Nu nog ff kijken welke toertocht de volgende wordt.
De stukken dat we 'm vol tegen hadden vond ik het wel echt hard waaien hoor, toen had ik het wel zwaar!
Maar was inderdaad prachtige route, tussen alle bloemenvelden door...

Mijn volgende is Limburgs Mooiste, 13 juni
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf zondag 26 april 2009 @ 11:22:07 #282
73911 ultra_ivo
pi_68386040
13 juni, alweer een gewone werkdag

Lang weekend, maar het weekend na m'n 600. Dan zijn m'n benen niet echt in orde.

[ Bericht 27% gewijzigd door ultra_ivo op 26-04-2009 11:32:12 ]
  zondag 26 april 2009 @ 11:48:41 #283
56724 Wombcat
rent wiel
pi_68386622
Verslagje van de Ronde van Sardinië. Je kon kiezen uit mediogiro of grangiro. Ik reed de grangiro (dus de lang afstand). Hier deden ongeveer 140 aan mee. Een stuk of 10-15 reden alleen de eerste etappe (dat was tevens de Granfondo Sardegna).


Eerste etappe, 172 lkm, 2200 hm (in werkelijkheid 165 en 2600 hm)
Het was een stuk mooier weer dan verwacht, namelijk droog terwijl er regen was voorspeld. Dit was niet alleen de langste etappe, maar ook de meeste hoogtemeters. Op de eerste wat langere klim kon ik net niet met het eerste pelotonnetje van een man of 40-50 mee. Ik kwam dus in het tweede pelotonnetje terecht. Daarin zat ook een nederlander die ik van vorig jaar kende en een nederlandse die altijd 3e werd in het eindklassement (beiden zaten vorig jaar altijd voor me).
Op de volgende lange klim was halverwege ravitaillering, daar pakte ik water aan en werd even door iemand gehinderd, waardoor ik contact met de groep verloor en niet meer terug kon komen. Bovenop zat ik alleen, een meter of 300-400 achter een groepje van 4 (het pelotonnetje was wat uit elkaar gevallen). Ik wachtte even op degene die achter me zat en samen reden we door en sloten uiteindelijk aan bij het groepje voor ons. Op de volgende klim kon ik lekker het tempo van die groep aanvoeren. Bovenop was een vlak stuk, daar kwamen van achteren nog een paar terug. Daarna draaide het lekker rond en voelde ik me wel goed.
Op de laatste lange klim reed er eentje weg, ik ging achter hem aan, kwam erbij, en toen was het over . De groep kwam ook weer over me heen en de laatste 20 km reed ik alleen. Ik was 94e van de 161.

tweede etappe, individuele tijdrit 26 km
Vrij vlak parkoers. Ik reed wel lekker, maar werd kort voor de finish ingehaald door 6 man die met een ploegentijdrit bezig waren Dat werd massaal gedaan bleek bij de finish. 98e, nog 140 in het klassement, gestegen naar de 87e plek.

derde etappe, vrij vlak, 136 km, 680 hm (in werkelijkheid 127 km en 1000 hm)
Vrijwel dezelfde etappe reden we 3 jaar geleden. De eerste 30 km zat ik goed voorin het peloton. Daarna kregen we een paar korte klimmetjes waar ik naar achteren zakte. Ik kon weer opschuiven en viel zelfs even aan, maar dat viel nogal tegen
Halverwege was een kort steil klimmetje, dat wist ik, dus ik was voorbereid. Ik zat eigenlijk niet ver genoeg voorin (halverwege). Een paar man voor me gooide eentje zijn ketting eraf en ik moest even voet aan de grond zetten. Bovenop was ik nog bij, maar in de afdaling lieten er een paar een gaatje vallen, en er werd te laat op gereageerd. Ik zat 5 plaatsen achter een nederlander, voor me vielen 2 gaatjes. Hij zat nog in een goeie groep, maar ik net niet . Op een stuk vals plat naar beneden reden we met 8 man 55-60 per uur om terug te komen, maar dat lukte niet :[
Ik kwam in een groepje van een man of 10 te zitten, wat dus niet hard genoeg ging. Ik won wel de sprint. Die was bergop op een kort steil klimmetje. Dat had ik al van mijn kamergenoot gehoord, en die had gezegd: "als je daar van onder gewoon volle bak gaat, dan moet dat net lukken." Zo gezegd, zo gedaan. Ik pakte meteen 30 meter, viel wel bijna stil op het steilste stuk (200 meter voor de finish), maar daarna vlakte het af en kon ik 'eenvoudig' voor blijven. 90e, in het klassement 83e.

4e etappe, 90 km, 1300 hm (in werkelijkheid 1500 hm)
Na 15 km de eerste klim. Daar zat ik in de tweede groep (man of 60). Die groep reed weer terug naar de eerste groep (man of 35). Daar was ik niet zo blij mee, want toen gingen ze op de volgende klim weer gruwelijk hard van start. Ik zat tot halverwege de klim in een groepje met de nederlander die ik hierboven al vermeldde en een groep voor die nederlandse vrouw. Ik viel toch weg uit mijn groep, en toen kwam ik dus bij die nederlandse te zitten. Omdat de italiaanse dames altijd een ploegje mannen om zich heen hebben rijden, ben ik nu maar voor haar gaan werken. Ik heb dus veel meer gedaan in die groep dan ik normaal gesproken doe. Niettemin reed ik op de slotklim de groep (van een man of 10) uit elkaar. Alleen zij en een italiaan konden nog volgen. Op de klim hadden we flinke tegenwind. Na de slotklim nog een afdaling, met volle tegenwind en een paar stukjes omhoog erin. Dat was nog flink vermoeiend. 85e, in het klassement 81e. Inmiddels stonden er nog maar 135 in het klassement.

5e etappe, ploegentijdrit 27 km
Was de individuele tijdrit vrijwel volkomen vlak, de ploegentijdrit was met flink wat klimmen in het begin (300 hoogtemeters, verspreid over 1 lange klim en wat kortere stukjes omhoog). Ik had een ploegje met 5 nederlanders, 4 uit de achterhoek en eentje uit Amsterdam.
We hadden afgesproken om de lange klim (direct na de start) op eigen tempo op te rijden en zodra we met 4 man waren door te gaan. Ik kwam met 3 van de achterhoekers boven, voor mij was dat eigenlijk volle bak, maar ik zat in het tweede wiel en ik dacht "ik laat niet los."
Daarna hadden we een serie van kortere klimmetjes, daar draaide ik even mee, maar had al snel door dat dat niet goed zou blijven gaan. Toen ben ik achterin gaan zitten. Na de laatste klim weer mee gaan draaien, maar toen we tegenwind kregen, kon ik er nog maar amper overheen komen, dus toen heb ik aangegeven niet meer mee te draaien. Twee van hun reden enorm hard op kop, eentje was ook een tijdritspecialist. We finishten met zijn vieren, op het laatste stuk nam ik nog een keertje hard over.
We waren 12e van de 66 teams. Dat leverde 5 seconden bonificatie op

6e etappe, 100 km, 1500 hm (in werkelijkheid 1800)
Na 10 km een steile klim. Tot halverwege ging dat nog ok, en zat ik bij die nederlandse. Daarna werd het nog steiler en blokkeerde ik een beetje. Bovenop zat ik in een groepje van een man of 10 en hadden we 1-1½ minuut achterstand op het groepje voor ons. We kregen daar een lang glooiend stuk en we reden hard door en naar de groep voor ons toe. Daar zat die nederlandse in.
De mediogiro was een kwartier achter ons gestart en reed vandaag hetzelfde parkoers. Toen we aan de laatste klim begonnen kwamen de motoren ons voorbij. Ik dacht dat we daar eerst een korte klim hadden, dan een stukje afdaling en een vlak stuk en dan de lange laatste klim. Ik wilde die korte klim boven komen tegelijk met de mediogiro, zodat we in de afdaling en het vlakke stuk konden profiteren. Ik ging op kop rijden en dat ging echt lekker. Ze kwamen inderdaad bij ons op een vlak stukje. Zodra het weer omhoog ging, ging ik mijn eigen tempo rijden. Een aantal van onze groep gingen nog wel even mee, maar ik dacht "het is nog een kilometer of 10, dus die haal ik wel weer in." Bleek het nog maar 3 kilometer te zijn en was de klim tekort voor me om weer terug te komen (ik was wel aan het terugkomen, maar had nog een paar kilometer extra nodig). Omdat het boven eerst vlak was, reden ze vlot van me weg. De laatste 15 km zat ik alleen en kort voor de finish werd ik ingelopen door de 2e groep van Mediofondo.
Echt jammer dat die kopgroep ons op dat stuk inhaalde, want ik zat in een goed ritme, maar zo'n versnelling kan ik dan niet hebben. Waarschijnlijk was het anders net zo gegaan als twee dagen eerder en had ik de groep uit elkaar gereden. Naja, had ik het parkoers maar wat beter moeten bestuderen.
Ik was 85e in het eindklassement.

7e etappe 'kermesse' 45 km vlak, per categorie
Deze etappe werd per categorie gereden, maar dan wel medio en granfondo bij elkaar. in mijn categorie (B, de sterkste) 40 man aan de start, waaronder de leider van de grangiro (en Karl Zoetemelk).
Vrijwel vanuit de start gingen 4 man weg, waaronder de leider. Ik had meegewild, maar zat afgesloten (en dacht dat het nog te ver was). Ze namen snel een flinke voorsprong. Zoetemelk ging er achteraan met een italiaan, en ik sprong met hen mee. We kwamen wel even weg, maar niet dichter bij de kopgroep en gaven het toen snel op. De kopgroep was daarna vlij vlot uit het zicht. Daarna kon ik leuk met de wedstrijd meedoen. Op een klein klimmetje op een kilometer of 7 voor de finish probeerde ik aan te vallen, maar de klim was net iets te lang en daarna zat ik even helemaal stuk. Ik zakte naar achteren in het groepje, maar in de afdaling schoof ik weer naar voren. De laatste 5 kilometer was er de ene demarrage na de andere (van Zoetemelk). Ik zat steeds rond de 10e plek. Ik wilde voor de laatste bocht proberen weg te komen. De drie man voor me hadden hetzelfde idee (Zoetemelk was de eerst van die drie). Het was een snelle bocht, we kwamen er met 60 uit en hadden een voorsprong van een meter of 10-15. Ik liet alleen een klein gaatje (want ik kon gewoon niet harder) en mijn benen explodeerden volledig. Het was nog verder naar de finish dan ik dacht, dus het halve peloton kwam nog weer over me heen
Omdat deze per categorie was, telde die niet meer voor het algemene klassement (alleen voor het klassement per categorie).
Ons peloton had de snelste tijd van alle groepen. De koplopers waren nog 5 !) minuten sneller. Die deden het parkoers in 57 minuten (45 km met 200 hoogtemeters).
in a crowd you lose humanity
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2009 @ 12:18:05 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68387375
Mooi verslag Wombcat
Maar hoe meet jij de hoogtemeters? (omdat je aangeeft dat de werkelijke getallen hoger liggen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 april 2009 @ 12:23:26 #285
56724 Wombcat
rent wiel
pi_68387516
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:18 schreef SeLang het volgende:
Mooi verslag Wombcat
Maar hoe meet jij de hoogtemeters? (omdat je aangeeft dat de werkelijke getallen hoger liggen).
Polar hartslagmeter met hoogtemeter (en snelheid en cadans).
in a crowd you lose humanity
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2009 @ 12:35:57 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68387853
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Polar hartslagmeter met hoogtemeter (en snelheid en cadans).
Weet je hoeveel meter drempel die hoogtemeter heeft? Normaal hebben die dingen een drempel om ruis en meetfouten uit te filteren (dus hoogteverschillen alleen tellen als ze bijvoorbeeld >3 meter zijn). Als die drempel te laag is dan bouw je ook hoogtemeters op over rechte stukken. Dat is dus ook de test: in Nederland in een polder gaan fietsen en dan moet de meter nul hoogtemeters aangeven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 april 2009 @ 13:07:38 #287
56724 Wombcat
rent wiel
pi_68388756
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Weet je hoeveel meter drempel die hoogtemeter heeft? Normaal hebben die dingen een drempel om ruis en meetfouten uit te filteren (dus hoogteverschillen alleen tellen als ze bijvoorbeeld >3 meter zijn). Als die drempel te laag is dan bouw je ook hoogtemeters op over rechte stukken. Dat is dus ook de test: in Nederland in een polder gaan fietsen en dan moet de meter nul hoogtemeters aangeven.
De drempel weet ik niet, maar hij komt altijd op een 0 of een 5 uit, dus dat zal de drempel wel zijn.
Als ik hier rondfiets heb ik altijd wel een paar bruggen of viaducten, en kom ik op een kort vlak rondje meestal op een meter of 30 uit. Wat wel ongeveer zal kloppen (ik moet altijd minstens 2 bruggen over om de wijk uit te komen).
in a crowd you lose humanity
  zondag 26 april 2009 @ 13:19:40 #288
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68389064
Ik heb heel veel zin om deze te gaan doen, voor de 2e keer. De eerste keer moet al ong 10 jaar geleden geweest zijn

  zondag 26 april 2009 @ 13:22:03 #289
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68389125
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:08 schreef feelsgoodman het volgende:
Heeft er hier toevallig nog iemand een 700c/28' fixed wiel(set) liggen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, wielen kan je btw beter nieuw kopen als je 't mij vraagt

Ik heb nog wel een setje atb wielen met XT naven in de aanbieding, maar daar heb je toch niks aan
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2009 @ 13:22:48 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68389147
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De drempel weet ik niet, maar hij komt altijd op een 0 of een 5 uit, dus dat zal de drempel wel zijn.
Als ik hier rondfiets heb ik altijd wel een paar bruggen of viaducten, en kom ik op een kort vlak rondje meestal op een meter of 30 uit. Wat wel ongeveer zal kloppen (ik moet altijd minstens 2 bruggen over om de wijk uit te komen).
Okee, het lijkt er dus op dat die ronde daadwerkelijk meer hoogtemeters was en jouw hoogtemeting wel klopt.

Ik heb zowel een hoogtemeter (Ciclosport) als een GPS op m'n fiets. Kwa afgelegde afstand klopt die GPS heel erg goed (wijkt <1% af van de gewone meter, en die heb ik nauwkeurig geijkt), maar de hoogtemeting is totaal onbruikbaar (geeft veel teveel hoogtemeters aan). Die Ciclotour hoogtemeter klopt vrij goed, al heb ik het gevoel dat hij niet helemaal lineair is als je een groot hoogteverschil overbrugt. Ik ben in Taiwan 2x vanaf zeeniveau naar 3275m gereden (niet in één keer) en dan gaf de meter wel wat te laag aan (ook als ik weersinvloeden e.d. meereken). Mogelijk verouderen die hoogtemeters ook. Ik ga nog eens wat plotjes over elkaar leggen van dezelfde route, gereden op verschillende data (helaas gaat die bewuste route maar max 600m omhoog). Ik ben een nerd en dus vind ik dit soort dingen leuk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 april 2009 @ 13:23:43 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_68389175
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb heel veel zin om deze te gaan doen, voor de 2e keer. De eerste keer moet al ong 10 jaar geleden geweest zijn

[ afbeelding ]
Daar heb ik ook al een tijdje zin in
Alleen jammer dat het op 13 juni is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  FOK!fotograaf zondag 26 april 2009 @ 13:25:12 #292
145146 Andyy
pi_68389204
zijn hier mensen lid van Fiets.nl ?
ik heb een M-frame lens en kom er niet vanaf, misschien wilt iemand zo aardig zijn en een advertentie daar voor me plaatsen?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2009 @ 13:29:22 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68389313


Maar hier heb ik dus meerdere dagen over gedaan (niet op de racefiets maar trekkingfiets met bepakking)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!fotograaf zondag 26 april 2009 @ 13:37:30 #294
145146 Andyy
pi_68389534
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:29 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Maar hier heb ik dus meerdere dagen over gedaan (niet op de racefiets maar trekkingfiets met bepakking)
Taipei, is dat niet enorm kut om te fietsen voor iemand die daar niet woont?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2009 @ 13:59:02 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68390219
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:37 schreef Andyy het volgende:

[..]

Taipei, is dat niet enorm kut om te fietsen voor iemand die daar niet woont?
Ik woonde daar dus wel. Maar het fietsen daar is leuk! Taipei is een enorm chaotische stad kwa verkeer maar er wordt niet agressief gereden. Je moet wel goed uitkijken want de mensen daar kijken niet goed om zich heen, autos rijden plotseling weg of stoppen plotseling... maar je wordt niet moedwillig afgeneden enzo.
Bij stoplichten scheur je dan op je racefiets tussen zo'n hele wolk scootertjes . Dat is best tof, als eerste wegscheuren als het licht groen wordt en zolang mogelijk die scootertjes voor proberen te blijven. En zodra je de stad uit bent krijg je gelijk mooie bergweggetjes. Alleen die hitte...

Ow, en mensen zijn allemaal heel vriendelijk. En zo'n witte die tegen de berg opfietst dat vinden ze heel bijzonder. Vaak gaan ze je aanmoedigen. Af en toe komt er een auto naast je rijden, die draait het raampje open en dan gaat het "jia-you! jia-you!" ("kom op!"). Heel irritant, maar allemaal heel vriendelijk bedoeld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 april 2009 @ 14:00:07 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68390256
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:37 schreef Andyy het volgende:

[..]

Taipei, is dat niet enorm kut om te fietsen voor iemand die daar niet woont?
bergop fietsen is zowiezo kut, het bier na afloop; dat is waar het om draait
  zondag 26 april 2009 @ 14:03:16 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68390335
dees ga ik vanmiddag nog even opfietsen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2009 @ 14:06:26 #298
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68390420
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

bergop fietsen is zowiezo kut,
Welnee



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!fotograaf zondag 26 april 2009 @ 14:18:49 #299
145146 Andyy
pi_68390833
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik woonde daar dus wel. Maar het fietsen daar is leuk! Taipei is een enorm chaotische stad kwa verkeer maar er wordt niet agressief gereden. Je moet wel goed uitkijken want de mensen daar kijken niet goed om zich heen, autos rijden plotseling weg of stoppen plotseling... maar je wordt niet moedwillig afgeneden enzo.
Bij stoplichten scheur je dan op je racefiets tussen zo'n hele wolk scootertjes . Dat is best tof, als eerste wegscheuren als het licht groen wordt en zolang mogelijk die scootertjes voor proberen te blijven. En zodra je de stad uit bent krijg je gelijk mooie bergweggetjes. Alleen die hitte...

Ow, en mensen zijn allemaal heel vriendelijk. En zo'n witte die tegen de berg opfietst dat vinden ze heel bijzonder. Vaak gaan ze je aanmoedigen. Af en toe komt er een auto naast je rijden, die draait het raampje open en dan gaat het "jia-you! jia-you!" ("kom op!"). Heel irritant, maar allemaal heel vriendelijk bedoeld.
Ik ben er geweest, en het leek me nou niet echt fijn om daar te fietsen
en m'n moeder heeft daar 2 verkeersdoden te betreuren toen ze daar nog woonde, dus vandaar.
(en wat schreeuwen ze? )
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2009 @ 15:21:38 #300
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68392860
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:18 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik ben er geweest, en het leek me nou niet echt fijn om daar te fietsen
en m'n moeder heeft daar 2 verkeersdoden te betreuren toen ze daar nog woonde, dus vandaar.
(en wat schreeuwen ze? )
Het leek mij ook eng toen ik daar voor het eerst op de fiets stapte, maar het valt echt mee. Maar ik zal nooit beweren dat het verkeer daar net zo veilig is als in NL .
(en "jia you!" (klinkt als "djaa joow") betekent letterlijk: "voeg olie/ benzine toe!". Maar dat is gewoon een aanmoedigings kreet in het Manderijn, dus net zoiets als "zet hem op!" in het Nederlands).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 april 2009 @ 15:33:56 #301
11102 knep
Mountainfreak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')