quote:Op donderdag 16 april 2009 18:53 schreef Tommeke het volgende:
Wie gaan hier de tocht der tochten, de elfstedentocht, fietsen trouwens?
Geen Lydl in Steenwijk, als er wat interessants bij zit, post je het hé?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:00 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, volgens mij is er volgende week bij de Lidl weer één en ander qua fietsspul in de aanbieding.
Een Ultegra afgemonteerde fiets voor 999 euroquote:Op donderdag 16 april 2009 19:01 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Geen Lydl in Steenwijk, als er wat interessants bij zit, post je het hé?
Freire?quote:
Welke Focus heb je?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:09 schreef Sjiznit het volgende:
Ik vroeg me trouwens af hoe ik mijn fiets moet noemen. Ik heb nu anderhalf jaar ofzo. Hij is afgemonteerd met een mix van vanalles. Nou ja, vooral Sora(de remgrepen, schakelsysteem en remmen) en dan mijn derailleur van Tiagra.
Het is natuurlijk sowieso wel een halve gare fiets(extra remgrepen op het stuur, als je zeg maar met je handen op het stuur fietst. Wel heel relaxed eigenlijk) dus dat hij niet helemaal in 1 soort afgemonteerd is is eigenlijk geen verassing, maar ach dat vergeef ik mijn vrienden van Focus wel.
quote:Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef Tommeke het volgende:
Mijn fiets is een meisje
Ik zei tegen m'n ex ook altijd dat ik meer van mijn fiets hield dan van haar. Aangezien ik makkelijk tien uur op mijn fiets kan zitten, maar niet tien uur op haar
Ja, hij is vaak geblesseerdquote:Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Freire?
Mijn fiets is een meisje
Ik zei tegen m'n ex ook altijd dat ik meer van mijn fiets hield dan van haar. Aangezien ik makkelijk tien uur op mijn fiets kan zitten, maar niet tien uur op haar
Geheel terecht werd ik dan kneus genoemd
quote:Op donderdag 16 april 2009 19:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
Fiets naam geven![]()
Rare jongens, die wielrenners![]()
Overmorgen vertrek ik naar Sardinië
Kanttekening: de weersverwachting voor zondag en maandag geeft nogal wat regen, en zondag is al meteen de langste etappe
Naja, we zien wel.
quote:Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Welke Focus heb je?
(Ik heb nl. een Summit)
600 km met 6300 hm in 7 dagen tijd. En dat als cyclo (dus wedstrijdelement). De eerste etappe meteen 170 km met 2200 hm, da's toch een serieuze etappe. De volgende etappes zijn wel wat makkelijker, maar het gaat allemaal toch doorwegen. Programma en etappes kun je hier vinden. (Ik doe de Grangiro)quote:Op donderdag 16 april 2009 19:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jammer is dat, denk je Middelandse Zee... Lekker weer... Zijn het zware etappes?
Duurste groep noemenquote:Op donderdag 16 april 2009 19:26 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
In het rood wit dus maar wel een zilveren trapas ipv die zwarte hier.
Maar ik vraag me dus af hoe je dat moet noemen, meestal zeg je van Sora afgemonteerd of Tiagra afgemonteerd maar bij mij is het dus een mix daarvan. Oscar is trouwens ook wel prima dan. Oscar afgemonteerd.
Mja dat dusquote:Op donderdag 16 april 2009 19:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Duurste groep noemen![]()
je bedoelt denk ik dat je kettingblad/crankstel zilver is, niet je trapas
Doen ze uit kostenoverweging.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:31 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Mja dat dusMaar ik vind het zo apart staan, dat ze niet gewoon 1 groep gekozen hebben
Kijk ik dacht eerst dat het ding compleet Sora was, toen zag ik dat mijn derailleur ineens Tiagra was en dat was natuurlijk niet erg
Mja dat zal idd wel, maar lijkt niet alsof dat echt zon verschil maakt in prijs. De derailleur is volgens mij toch het duurste onderdeel van die set.quote:
Pittig zeg! Maar wel leuk, zo'n meerdaagse cyclo. Dan voel je jezelf echt wel een ronderenner!quote:Op donderdag 16 april 2009 19:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
600 km met 6300 hm in 7 dagen tijd. En dat als cyclo (dus wedstrijdelement). De eerste etappe meteen 170 km met 2200 hm, da's toch een serieuze etappe. De volgende etappes zijn wel wat makkelijker, maar het gaat allemaal toch doorwegen. Programma en etappes kun je hier vinden. (Ik doe de Grangiro)
Ik heb er wel zin in
Hoop alleen wel dat het weerbericht voor zondag het fout heeft
De remgrepen zullen duurder zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:38 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Mja dat zal idd wel, maar lijkt niet alsof dat echt zon verschil maakt in prijs. De derailleur is volgens mij toch het duurste onderdeel van die set.
De shifters zijn duurderquote:Op donderdag 16 april 2009 19:38 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Mja dat zal idd wel, maar lijkt niet alsof dat echt zon verschil maakt in prijs. De derailleur is volgens mij toch het duurste onderdeel van die set.
Yep. Is echt een weekje Tour de France spelen. Twee jaar geleden was ik echt in vorm en in één van de vlakke etappes zat ik 50 kilometer lang in de vroege vlucht (waar ik uitviel door een niet zo vlak stuk waar de kopgroep net wat te geweldig omhoog reed voor mij). En in de andere 'vlakke' etappe was het de eerste 20 kilometer de ene demarrage na de andere. Echt tof om daaraan mee te doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Pittig zeg! Maar wel leuk, zo'n meerdaagse cyclo. Dan voel je jezelf echt wel een ronderenner!![]()
Nieuw balhoofdstel/lagers is een paar tientjes denk ik, komt dan nog arbeidsloon bij.quote:Ik verveel me, brakke foto van m'n fietsje:
Ik moet de voorvorklagers vervangen denk ik. Hij stuurt nu nogal geïndexeerd zeg maar. Weet iemand wat dat grapje gaat kosten? Die Sora shifters gaan er ooit ook nog eens af, vind ze niet zo mooi.
Ik ook niet van die van mij bedoel, hoewel ik er ook geen van die van jou hebquote:Op donderdag 16 april 2009 19:56 schreef cyclechick het volgende:
Mooie fietsjes hoor!
ik heb geen foto van die van mijhelaas
Nog geen stabiel weer voor het Middellandse Zeegebied inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:17 schreef Wombcat het volgende:
Overmorgen vertrek ik naar Sardinië
Kanttekening: de weersverwachting voor zondag en maandag geeft nogal wat regen, en zondag is al meteen de langste etappe
Naja, we zien wel.
We zien wel.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:18 schreef knep het volgende:
[..]
Nog geen stabiel weer voor het Middellandse Zeegebied inderdaad.
Ik check bijna iedere dag het weerbericht voor Sicilië en daar is het al weken bagger en veel te koud.
Hopelijk valt het mee voor je.
Het gaat me alleen om de lagers. Die dingen vervangen kan iedereen bij een Aheadvork. Gewoon ff een tikkie met de hamer erop en de vork is losquote:Op donderdag 16 april 2009 19:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Yep. Is echt een weekje Tour de France spelen. Twee jaar geleden was ik echt in vorm en in één van de vlakke etappes zat ik 50 kilometer lang in de vroege vlucht (waar ik uitviel door een niet zo vlak stuk waar de kopgroep net wat te geweldig omhoog reed voor mij). En in de andere 'vlakke' etappe was het de eerste 20 kilometer de ene demarrage na de andere. Echt tof om daaraan mee te doen.
Mijn verslagje staat nog wel ergens in deze reeks
*gaat effe zoeken* => edit: hier dus
[..]
Nieuw balhoofdstel/lagers is een paar tientjes denk ik, komt dan nog arbeidsloon bij.
Een beetjequote:Op donderdag 16 april 2009 20:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het gaat me alleen om de lagers. Die dingen vervangen kan iedereen bij een Aheadvork. Gewoon ff een tikkie met de hamer erop en de vork is losDie lagers vervang je dan zo. Flink wat vet erop en hoppa!
Leuk verslag. Lijkt me echt pittig! Herstel je een beetje na zo'n etappe?
Actiefoto's van me zijn in mijn fotoboek te vinden.quote:
Ben vorig jaar in April geweest.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
We zien wel.
Ga je binnenkort naar Sicilië?
Schijnt mooi te zijn daar.
Oh, dan is er nog tijd genoeg voor het weer om beter te wordenquote:Op donderdag 16 april 2009 21:04 schreef knep het volgende:
[..]
Ben vorig jaar in April geweest.
Ik ga dit jaar, na de laatste week van de Giro gevolgd te hebben, in de eerste week van juni.
Heb de fiets dus bij me, kan leuk worden.
quote:Op donderdag 16 april 2009 20:54 schreef Koert het volgende:
teeveepee
mooi verslagquote:Op donderdag 16 april 2009 21:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oh, dan is er nog tijd genoeg voor het weer om beter te worden
quote:
heb jij die remgrepen op het stuur er nog op zitten, die 2 extra zeg maar?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:09 schreef drummerdude het volgende:
Ben mijn laatste foto's kwijt![]()
Maar dit is ongeveer driekwart jaar geleden.
En degene die op de fiets zit, ben ik![]()
Oei, die glimtquote:
ben er zuinig op, na elk ritje krijgt ze een poetsbeurt.quote:
wow nice, maar die spaken in je achterwiel, wat zijn die vreemdquote:
Waarom herken ik me zo in deze opmerking?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Freire?
Mijn fiets is een meisje
Geheel terecht werd ik dan kneus genoemd
De toppers zitten op elite niveau (hebben ook vaak een elitelicentie). Verschil is wel dat op de vlakke delen minder hard wordt gereden dan in nederlandse wedstrijden. Bergop wordt er absoluut niet minder hard gereden (sterker nog: vaak harder. Een aantal jaar geleden reed ik de Omloop van St. Geertruid (elite) en een week later een cyclo-criterium in Frankrijk. Ik had verwacht dat ze bij die laatste wel minder hard bergop zouden rijden, maar dat viel dus vies tegen. Alleen viel het daar op het vlakke stuk steeds stil, en dat zie je in een nederlandse westrijd nooit). En in een elite-wedstrijd doen er 180 mee van elite niveau, bij een cyclo zijn dat er 20 of zo.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:47 schreef superbient het volgende:
[..]
mooi verslag![]()
waar kan je zo'n cyclo mee vergelijken? Een wedstrijd voor vrije renners (geen teams), maar wel gewoon niveau van amateur-a ofzo?
Ik had eerder een Raboshirt bij jou in gedachten. Ook gezien je picks in het drafttopic.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:52 schreef Tommeke het volgende:
Hier nog ff een actiefoto omdat ik hem zo stoer vind
[ afbeelding ]
er zitten haren op je benenquote:Op vrijdag 17 april 2009 07:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Actiefoto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bioracer:
[ afbeelding ]
Bob Jackson:
[ afbeelding ]
ah nice, klinkt supergaafquote:Op vrijdag 17 april 2009 06:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De toppers zitten op elite niveau (hebben ook vaak een elitelicentie). Verschil is wel dat op de vlakke delen minder hard wordt gereden dan in nederlandse wedstrijden. Bergop wordt er absoluut niet minder hard gereden (sterker nog: vaak harder. Een aantal jaar geleden reed ik de Omloop van St. Geertruid (elite) en een week later een cyclo-criterium in Frankrijk. Ik had verwacht dat ze bij die laatste wel minder hard bergop zouden rijden, maar dat viel dus vies tegen. Alleen viel het daar op het vlakke stuk steeds stil, en dat zie je in een nederlandse westrijd nooit). En in een elite-wedstrijd doen er 180 mee van elite niveau, bij een cyclo zijn dat er 20 of zo.
In sommige cyclos doen ook profs mee. Ik reed er vorig jaar in augustus 2 in de Alpen, waar Jerome Coppel respectievelijk 2e en 1e werd.
In de Ronde van Sardinië deed vorig jaar Max Lelli mee (die werd 2e of 3e), Negrini doet altijd mee, 3-voudig winnaar van deze ronde en ook enkele keren winnaar van de Dolomietenmarathon. Ooit was 'ie prof en heeft de giro nog eens uitgereden, geloof ik. Was dus niet echt een topper.
Belangrijkste verschil met wedstrijden is dat iedereen de kans krijgt om uit te rijden. Da's in amateurkoersen natuurlijk totaal anders, want dan wordt je uit de wedstrijd genomen als je op 5 minuten achterstand ligt. Maar ja, dan is de weg ook verkeersvrij, da's bij een cyclo weer niet (enkele uitzonderingen daargelaten, en er rijd altijd wel een voorrijwagen en enkele motoren mee, dus de eerste groep(en) hebben wel een (redelijk) vrije weg).
Jep, omdat ik toch nog geen licentie heb, hoef ik ze er niet af te halen. Het is best wel praktischquote:Op donderdag 16 april 2009 22:22 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
![]()
[..]
heb jij die remgrepen op het stuur er nog op zitten, die 2 extra zeg maar?
Zijn het Gazelles?quote:Op donderdag 16 april 2009 23:25 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Waarom herken ik me zo in deze opmerking?![]()
![]()
Mijn eerste fietsje was nog naamloos. Mijn huidige fietsje heet 'V' (van fiets, niet verder vragen) en mijn volgende fietsje gaat vanzelfsprekend 'V2' heten
Ik fiets vaak in een Rabo-bolletjestruiquote:Op vrijdag 17 april 2009 06:25 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik had eerder een Raboshirt bij jou in gedachten. Ook gezien je picks in het drafttopic.![]()
Ik plaats geen actiefoto's, maar zo zie ik er ongeveer uit als ik mij opmaak voor een tochtje:
[ afbeelding ]
Als twee druppels water
Valt wel mee hoor, mits je verder kijkt dan de officiele fanshopquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Fassa Bortolo met Flecha, Cancellara en Petacchi.
Ik vind die pakkies altijd zo duur, daar heb ik nu echt geen geld voor..
Drie tientjes via Marktplaatsquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Fassa Bortolo met Flecha, Cancellara en Petacchi.
Ik vind die pakkies altijd zo duur, daar heb ik nu echt geen geld voor..
Randonneurs mogen een baard hebben en haar op de benenquote:Op vrijdag 17 april 2009 08:44 schreef superbient het volgende:
en ivo, een wielrenner met een baard, dat kan toch nietwel mooie foto's en leuke plekken
![]()
Nee, niet eensquote:
Reservebanden, bandenlichtersquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:27 schreef cyclechick het volgende:
Oeiii over een half uur vertrek ik naar Limburg!
Ik ben gewoon zenuwachtig en ben bang dat ik iets ben vergeten in te pakken![]()
Heb iig fietskleding en schoenen mee, dus dat is wel het belangrijkste denk ik
Staal rijdt meestal zaligquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:40 schreef el_salvador het volgende:
oh en nog mooier imo, m'n fiets in spanje![]()
rijdt zalig
[ afbeelding ]
quote:
Aluminium heb ik 1x gehad (Koga Miyata alloy randonneur). Die ging maar half zo lang mee als een stalen kader. Sindsdien weer helemaal terug bij staal. Liefst maatbouw natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
![]()
Ik had ook een hele mooie van alu maar die ging kapot![]()
[ afbeelding ]
nu rijd ik weer op mn oude stalen kader
haha zou wat zijn, wie weet eerst maar eens die tocht in de utrechtse heuvels overlevenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ga je mee volgend jaar?
hoewel ik nog niet weet of ik volgend jaar weer ga
Zeker! Vergeleken met staal rijdt alu nogal zenuwachtig vind ik. Ik vind mn Zeus ook eigenlijk een veel fijnere fiets dan mn Cannondale, misschien ook wel een beetje vanwege de mooie routes die ik ermee heb gereden natuurlijkquote:
Dan moet ik eerst maar eens serieus gaan trainenquote:Op donderdag 16 april 2009 21:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een beetje. Het gaat er uiteindelijk ook om wie het beste herstelt, dat zie je in het klassement terug. Voordeel is natuurlijk wel dat iedereen hetzelfde programma rijdt (je kunt wel een dag niet rijden, maar dat frustreert je klassement nogal). En hopen dat als je een slechte dag hebt, dat dat niet op de verkeerde dag is.
Ga je mee volgend jaar?
wat zijn die blauwe dingen op de grond, wasknijpers?quote:Op zaterdag 18 april 2009 13:39 schreef superbient het volgende:
Net weer een heerlijk stukje gereden, km of 75. Morgen ff rond de 100 rustig peddelen en dan 'smiddags de AGR kijken.
en hier dan ook mijn karretje, enige wat niet van mij is zijn de crank en voorbladen. Die zijn ff in bruikleen omdat mijne is teruggestuurd naar de fabriek.
[ afbeelding ]
In Zuid-Limburg was het weer iets anders dan in de rest van NL; wel goed fietsweer, net te koud voor korte mouwen (voor mij iig). Ik heb de 150km gedaan en vond dat best pittig.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:00 schreef maartenducrot het volgende:
Schitterend weer hier, de Amstel Gold Race-rijders hebben geluk
Ik was ook in Zuid-Limburg hoor, en heb gewoon met korte mouwen gefietstquote:Op zondag 19 april 2009 08:57 schreef Rigital het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg was het weer iets anders dan in de rest van NL; wel goed fietsweer, net te koud voor korte mouwen (voor mij iig). Ik heb de 150km gedaan en vond dat best pittig.
Weet iemand waar de hoogtemeters van de AGR 2009 afstanden te vinden zijn?
@FHR: mooie fietsen (ook je mtb is)
18-04-2009 153 km 2232 HM Amstel Gold Race 2009quote:Op zondag 19 april 2009 08:57 schreef Rigital het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg was het weer iets anders dan in de rest van NL; wel goed fietsweer, net te koud voor korte mouwen (voor mij iig). Ik heb de 150km gedaan en vond dat best pittig.
Weet iemand waar de hoogtemeters van de AGR 2009 afstanden te vinden zijn?
@Trainspotter: mooie fietsen (ook je mtb is)
Ik zag 'm vorige week vrijdag nog, niet op de fiets, hij zat op een terrasje een biertje te drinken hier vlakbijquote:Op zondag 19 april 2009 16:02 schreef Tommeke het volgende:
En ben je Boogerd ofzo ook tegengekomen?
Geef hem, met dit weer, eens ongelijkquote:Op zondag 19 april 2009 17:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zag 'm vorige week vrijdag nog, niet op de fiets, hij zat op een terrasje een biertje te drinken hier vlakbij.
Ik zit met dit weer veel liever op de fiets dan op een terrasjequote:Op zondag 19 april 2009 19:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geef hem, met dit weer, eens ongelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |