Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:54 schreef Blik het volgende:
Ben ook weer begonnen, echter ook flink bezig met hardlopen. Moet echt eens een keer kijken naar mijn houding op de fiets want ik krijg nog steeds iedere rit rugpijn
Ik voel ut trouwens in mijn schouders..quote:Op donderdag 23 april 2009 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?
Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
Een graadmeter voor de juiste zitlengte is om je elleboog tegen het puntje van je zadel te zetten en dan moet het puntje van je middelvinger halverwege stuurpen komen.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
Die kende ik dus echt nog niet! Zal eens checken straks.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een graadmeter voor de juiste zitlengte is om je elleboog tegen het puntje van je zadel te zetten en dan moet het puntje van je middelvinger halverwege stuurpen komen.
De een zegt 2-3cm de ander 6 inderdaad. Zadelpunt moet in iedergeval achter de trapas staan en je knie moet in een rechte hoek staan (knie boven je voet) als je je voet in het pedaal hebt en het pedaal horizontaal staat.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die kende ik dus echt nog niet! Zal eens checken straks.
Maar de hamvraag blijft: dan weet je nog steeds niet of je zadel te ver naar voren/ achteren staat, of dat je stuurvoorbouw te lang/kort is....
touwtje vanaf zadelpunt naar beneden, moet net 4-5 cm achter je trapas hangen meen ik. Ook weer zo'n vuistregeltje.
edit: t is zelfs 6 cm achter de trapas. Nuttig linkje: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm
Eigenlijk zijn dat twee verschillende aspecten die samen de zitlengte bepalen: setback (zadelterugstand) en zitlengte (lengte bovenbuis+stuurpen). Variaties daarin zijn niet onderling uitwisselbaar. De setback wordt (meen ik) bepaald door je dijbeenlengte en blijft in principe onveranderd. Voor de lengte van de zit speel je dan met stuurpenlengte en -hoek, spacers en stuur (reach, maar ook weer afhankelijk van shiftertype).quote:Op donderdag 23 april 2009 15:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die kende ik dus echt nog niet! Zal eens checken straks.
Maar de hamvraag blijft: dan weet je nog steeds niet of je zadel te ver naar voren/ achteren staat, of dat je stuurvoorbouw te lang/kort is....
touwtje vanaf zadelpunt naar beneden, moet net 4-5 cm achter je trapas hangen meen ik. Ook weer zo'n vuistregeltje.
edit: t is zelfs 6 cm achter de trapas. Nuttig linkje: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm
Ebay!!quote:Op donderdag 23 april 2009 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool stuff daar...ken je ook een site waar ze bijvoorbeeld replica's van een Superconfex shirt of andere retro verkopen?
er zijn veel verschillende dingetjes die je kunt proberen.. Maar laat eens een cyclefit meting doen oid bij de plaatselijke wielerspeciaalzaak.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?
futurumshop is sowieso erg betrouwbaar.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool stuff daar...ken je ook een site waar ze bijvoorbeeld replica's van een Superconfex shirt of andere retro verkopen?
Dat is de klassieke opgang. Bij KBK dan boven aan de grote weg links en dan controle in het restaurant. Bij mijn 300 rechts en na een lange afzink in Remouchamps linksaf.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:43 schreef dutch_cyclist het volgende:
[ afbeelding ]
Wij nemen de noordzijde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |