abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68304327
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:54 schreef Blik het volgende:
Ben ook weer begonnen, echter ook flink bezig met hardlopen. Moet echt eens een keer kijken naar mijn houding op de fiets want ik krijg nog steeds iedere rit rugpijn
Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?

Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 23 april 2009 @ 14:44:27 #202
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68304387
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb nu al twee weken bij vlagen last van een verrekt spiertje in de rug, veroorzaakt door iets te enthousiast aanzetten op de laatste meters van een klimmetje. Misschien ook wel iets wat door een niet correcte houding ook niet zo snel overgaat?

Misschien kan iemand wat vertellen over de goede zitpositie, met name de horizontale positionering van je zadel, de ideale bovenbuislengte (en stuurvoorbouw) want dat zijn typisch van die terugkerende vragen!
Ik voel ut trouwens in mijn schouders..
pi_68305032
quote:

[..]

Een graadmeter voor de juiste zitlengte is om je elleboog tegen het puntje van je zadel te zetten en dan moet het puntje van je middelvinger halverwege stuurpen komen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68305150
Ik ben overigens op zoek naar een nieuw kledingsetje. Zocht iets van een PT-team (heb op dit moment alleen nog een Caisse-shirt) of iets retro-achtigs.

Kwam ik dit tegen:

Vind het wel mooi eigenlijk. Dus denk dat ik hem ga bestellen.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:39:33 #205
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68306404
Waar heb je die gevonden?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68306654
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Een graadmeter voor de juiste zitlengte is om je elleboog tegen het puntje van je zadel te zetten en dan moet het puntje van je middelvinger halverwege stuurpen komen.
Die kende ik dus echt nog niet! Zal eens checken straks.
Maar de hamvraag blijft: dan weet je nog steeds niet of je zadel te ver naar voren/ achteren staat, of dat je stuurvoorbouw te lang/kort is....

touwtje vanaf zadelpunt naar beneden, moet net 4-5 cm achter je trapas hangen meen ik. Ook weer zo'n vuistregeltje.

edit: t is zelfs 6 cm achter de trapas. Nuttig linkje: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm

[ Bericht 14% gewijzigd door Gripper op 23-04-2009 15:55:59 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_68306662
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar heb je die gevonden?
Futurumshop.nl
  donderdag 23 april 2009 @ 16:06:59 #208
153506 Captain_Fabulous
pi_68307412
Cool stuff daar...ken je ook een site waar ze bijvoorbeeld replica's van een Superconfex shirt of andere retro verkopen?
pi_68307680
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Maar de hamvraag blijft: dan weet je nog steeds niet of je zadel te ver naar voren/ achteren staat, of dat je stuurvoorbouw te lang/kort is....

touwtje vanaf zadelpunt naar beneden, moet net 4-5 cm achter je trapas hangen meen ik. Ook weer zo'n vuistregeltje.

edit: t is zelfs 6 cm achter de trapas. Nuttig linkje: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm
De een zegt 2-3cm de ander 6 inderdaad. Zadelpunt moet in iedergeval achter de trapas staan en je knie moet in een rechte hoek staan (knie boven je voet) als je je voet in het pedaal hebt en het pedaal horizontaal staat.

Maar het zijn maar vuistregels. Er zijn geen vaste regels voor. Je moet gewoon van je gevoel uitgaan: zit je comfortabel? kan je makkelijk bij de remgrepen? Moet je teveel strekken? Zit je te laag? Als je teveel gestrekt zit kan je een kortere voorbouw nemen omdat het veranderen van de horizontale positie van het zadel beperkt is. Het is gewoon een kwestie van proberen.
pi_68307737
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn dat twee verschillende aspecten die samen de zitlengte bepalen: setback (zadelterugstand) en zitlengte (lengte bovenbuis+stuurpen). Variaties daarin zijn niet onderling uitwisselbaar. De setback wordt (meen ik) bepaald door je dijbeenlengte en blijft in principe onveranderd. Voor de lengte van de zit speel je dan met stuurpenlengte en -hoek, spacers en stuur (reach, maar ook weer afhankelijk van shiftertype).
pi_68307752
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool stuff daar...ken je ook een site waar ze bijvoorbeeld replica's van een Superconfex shirt of andere retro verkopen?
Ebay!! Vond deze gelijk: http://cgi.ebay.co.uk/Sup(...)TL090411115002r17048

Of bijv. prendas.co.uk
pi_68307873
quote:

[..]

er zijn veel verschillende dingetjes die je kunt proberen.. Maar laat eens een cyclefit meting doen oid bij de plaatselijke wielerspeciaalzaak.
Inderdaad, elleboog tegen zadel en dan tot helft van stuurpen. Als je op zadel zit, en handen op remgrepen moet je in 1 rechte lijn je stuur en je voorwielas hebben. Zadel in oksel, arm recht naar beneden, dan met je vinger op de schroef van de trapas uitkomen voor zadelhoogte. Stuur even breed als je schouders.
Maar dit zijn dus wel zo even "voor de vuist weg" regeltjes..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_68308006
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
futurumshop is sowieso erg betrouwbaar.

Heb net nog even gezocht en voor retroshirts kwam ik vooral bij buitenlandse shops terecht:
http://www.trikotexpress.de/profi-teams-radsportbekleidung/
http://www.prendas.co.uk/

(Ik zie zelfs het Domina Vacanze-tenue uit 2003, het zebratenue. Is zeer tof, maar je moet hem wel durven dragen. )
  donderdag 23 april 2009 @ 16:38:03 #214
153506 Captain_Fabulous
pi_68308437
pi_68308550
http://prendas.co.uk/details.asp?ID=1840
Vind dit shirt de mooiste.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:47:18 #216
153506 Captain_Fabulous
pi_68308724
Of dit...

donderdag 23 april 2009 @ 17:01:12 #217
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68309141
Het is dat ik over 2,5 maand in Australie zit.. (zonder racefiets ), anders had ik dit setje aangeschaft:

donderdag 23 april 2009 @ 17:04:50 #218
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68309237
Oh, CANYON zit hier bij mij om de hoek, binnenkort eens in de showroom kijken..
  donderdag 23 april 2009 @ 17:13:58 #219
153506 Captain_Fabulous
pi_68309429
maar dat Renault shirt blijf ik de leukste vinden....maar goed eerst even kijken of het niet simpeler in nederland te bestellen is.
  FOK!fotograaf donderdag 23 april 2009 @ 17:53:45 #220
73911 ultra_ivo
pi_68310521
quote:
Op donderdag 23 april 2009 07:43 schreef dutch_cyclist het volgende:

[ afbeelding ]

Wij nemen de noordzijde
Dat is de klassieke opgang. Bij KBK dan boven aan de grote weg links en dan controle in het restaurant. Bij mijn 300 rechts en na een lange afzink in Remouchamps linksaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')