abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2009 @ 20:46:01 #101
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68085722
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat vind ik bijzonder tegenvallen. een pakketje leugens met een dun laagje goud.
Het staat je alleszins vrij mij uit te leggen waar ik fout zit, dat zou gezien zo'n opmerking ook wel netjes zijn denk ik.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  donderdag 16 april 2009 @ 20:46:19 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68085739
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:44 schreef JAM het volgende:
Zwak topic, zwakke reacties. Aan de ene kant het zwakke lekenbroederschap dat geen hoeren mag neuken, wiet mag roken, abortussen plegen, homo's zien neuken, gelovigen verbranden, etc. Aan de andere kant de zogenaamde atheïsten die roepen: 'Ach, wij hebben dan wel geen God maar toch zeker wormen en naden.' Bijzonder komisch is het om hier te zien dat het normen- en waardenstelsel van de zichzelf atheïst noemende christenbroeders vrijwel precies hetzelfde is als dat van de daadwerkelijke christenbroeder. Om kort te gaan; hun moraal is wel degelijk op religie geent.
Pas na daadwerkelijk kritische zelfbeschouwing komt men erachter dat er daadwerkelijk niets mis is met hoeren neuken, wiet roken, abortussen plegen, homo's zien neuken en andere mensen, of die nu gelovig zijn of niet, verbranden, simpelweg omdat al dat gezaag en gezever over 'goed' en 'kwaad' nu eenmaal niet los valt te zien van religie. Er zijn echter genoeg andere redenen om dat niet te doen, om een hele simpele te noemen: lijfsbehoud.
wie zijn dat?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 16 april 2009 @ 20:48:44 #103
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_68085817
Gevallen als: 'Ik geloof dan wel niet in God maar heb toch respect voor mensen die dat wel doen.' Die schijntolerantie is nu wel een van de meeste vervelende overblijfsels van wat zo populair het Joods-christelijk denken genoemd wordt. Dat slaat gewoon nergens op. Als je tot de conclusie gekomen bent dat iemand anders het bij het verkeerde end heeft, waarom moet je daar dan in hemelsnaam respect - WHATEVER THE FUCK THAT MIGHT BE - voor opbrengen? Als iemand er stellig van overtuigd is dat de pepernoten van de HEMA gemaakt worden van haringsalade en voorvocht zeg ik ook: 'Nee, domme lul. Dat klopt niet.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 16 april 2009 @ 20:49:30 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68085853
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:46 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Het staat je alleszins vrij mij uit te leggen waar ik fout zit, dat zou gezien zo'n opmerking ook wel netjes zijn denk ik.
zal ik doen. marokko is een dun laagje goud, met daaronder ontelbare leugens. alles om maar het gezicht naar de buitenwereld glanzend te houden. je weet toch waarom de term berber is gekozen? je weet toch dat marokko helemaal niet zo vriendelijk was voor joden in en vooral na de tweede wereldoorlog? ze hadden hun goud nodig, that was all. na de oorlog in ommuurde vestigingen. de sahara, nog zo'n schoolvoorbeeld van het denken het godgiven ras te zijn. de koning is homo, draagt zijn vrouw een hoofddoek?

namen in nederland eisen van een volk dat je zelf compleet als vuilnis ziet en uitgezogen hebt?
  donderdag 16 april 2009 @ 20:59:04 #105
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68086193
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zal ik doen. marokko is een dun laagje goud, met daaronder ontelbare leugens. alles om maar het gezicht naar de buitenwereld glanzend te houden. je weet toch waarom de term berber is gekozen? je weet toch dat marokko helemaal niet zo vriendelijk was voor joden in en vooral na de tweede wereldoorlog? ze hadden hun goud nodig, that was all. na de oorlog in ommuurde vestigingen. de sahara, nog zo'n schoolvoorbeeld van het denken het godgiven ras te zijn. de koning is homo, draagt zijn vrouw een hoofddoek?

namen in nederland eisen van een volk dat je zelf compleet als vuilnis ziet en uitgezogen hebt?
Je weet dat 'wij' het als één van de laatste hebben volgehouden in de gouden eeuw van slavenhandel? Dat we in de eerste wereld oorlog een flinke zakcent hebben verdiend met handel tussen Duitsland en Engeland? Dat we op barbaarse manier tot diep in de 20e eeuw onze koloniën probeerden te handhaven? En dat we, als de peilingen correct zijn, de snelste stijger qua xenofobie in de westerse wereld zijn? Maar dat zijn toch dingen die op de kerfstok van onze natie staan, en niet op die van onze levensbeschouwing?

Ik ben alleszins voor secularisatie waar het ook maar kan, maar een keuze geven tussen atheïstische staat en islamitische staat is gewoons stompzinnig. Dat is toch alleen maar vragen om een reactie in te trant van: 'Stalin, 110 miljoen doden. Nou jij weer.'?
pi_68086390
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:27 schreef Triggershot het volgende:
Eens kijken of ik een duidelijk beeld kan schetsen van hoe het zou zijn als atheïsten de wereld zouden overheersen.

Dus eeuh, een atheist zoon kom thuis en zegt

'Hoi mam', 'dag mijn zoon'.
Waarop haar zoon iets zal zeggen als 'Hey ma, ik ga een hoer neuken!'.
'Geen probleem zoon, maar kom niet te laat thuis'.
'Ik kan laat zijn mam, want ik ga daarna wat wiet roken met mijn vrienden, want het is toch "niet verslavend". '
'Oh oke, prima mijn zoon.'

En dan komt de atheïstisch vader thuis...

Man : Hey Schat
Vrouw : Hoi liefje
Man : Hoe was je dag?
Vrouw : Ach ik ben alweer zwanger, het ziet er naar uit dat we nog een abortus moeten plegen. want een foetus is toch 'niet een echt menselijk leven'.
Man: Geen probleem schatje, neem zoveel abortussen als je wilt.
Vrouw : 'Okaaayyyy, zal ik doen... Oh en ga niet naar onze slaapkamer... want er zijn daar twee flikkers aan het neuken!'
Man : Waarom zijn er daar twee homo's schatje?
Vrouw : Omdat ik er graag naar wou kijken, kijken naar die homo's.
Man : Oh oke schatje is prima dan.

En dan zouden ze een atheïstisch buurman tegenkomen...

Buurman: vlug, vlug, kom er is een gelovige buiten.
Man : Oh, we komen al!
En dan pakken ze hun zwarte kledij en sluiers en dan zou die gelovige waarschijnlijk gekruisigd worden aan een grote houten swastika. Levend verbrand en omsingeld door atheïsten. in KKK kleding. 'Sterf gelovige, sterrrrffffff!'
'We claimen tolerant te zijn over alle overtuigingen behalve jullie, we haten jullie, want we zijn atheïsten en we zijn hypocriet, want we zijn atheïsten.

Eng he? Een wereld overheerst door atheïsten?
triggershot ik moet toegeven je hebt een levendige fantasie, maar dat je een atheist bent zegt niet meteen dat je naar de hoeren gaat, wiet roken enz. het betekent alleen dat je niet in een god gelooft dus hou het verhaaltje voor jezelf.

en nog iets om over na te denken:

in de bijbel staat dat god de aarde schiep in 7 dagen
de 7e dag was een rustdag maar toen was er nog geen dagentelling!

en

"Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

en

Uit de bijbel zelf blijkt zelfs dat de christelijke God de schepper is van het kwaad. Dit staat letterlijk verwoord in Jesaja 45 vers 7: "Ik ben de HEER, er is geen ander die het licht vormt en het donker schept, die vrede maakt en onheil (in andere vertalingen "kwaad") schept. Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet." Dit is in overeenstemming met het bijbelse scheppingsverhaal. Hieruit blijkt dat de boom van goed en kwaad al bestond voordat Adam en Eva ervan aten. Hij noemde zijn schepping goed of mooi (afhankelijk van de vertaling). Dit wil dus zeggen dat God, de Schepper van die boom, het kwaad al geschapen had voordat Adam en Eva ervan aten. Aangezien God zelf het kwaad geschapen heeft, is Hij niet algoed.

en

Naast het kwaad dat mensen elkaar aandoen, is er het kwaad dat niet door de mens wordt veroorzaakt, het zogenaamde natuurlijke kwaad. Een recent en weerzienwekkend voorbeeld hiervan is de zeebeving die een tsunami (reuzevloedgolf) tot gevolg had en daardoor ongeveer 300.000 doden eiste. Baby's, kinderen, mannen, vrouwen, bejaarden, allemaal werden ze (op soms de meest gruwelijke wijze) slachtoffer van dit gigantische natuurgeweld waar geen mens schuld aan heeft. Waar was de almachtige en liefdevolle god?

Andere voorbeelden zijn de vele aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tornado's en vloeden die de aarde jaarlijks teisteren.

en

Ook zijn er nog de vele ziekten die mensen vreselijk kunnen laten lijden of zelfs kunnen doden. Sommige van deze ziekten zijn door de patiënt of door de mens in het algemeen zelf veroorzaakt, maar een heel groot deel ook niet. Een voorbeeld van dat laatste geval is de ziekte van Tay-Sachs. Dit is een erfelijke aandoening waarbij geen enkele kans op genezing bestaat. De eerste drie weken na de geboorte is er niets aan de hand; er ontstaat een ontluikende relatie met de ouders. Drie weken na de geboorte beginnen de eerste verschijnselen van deze vreselijke ziekte zichtbaar te worden: het zenuwstelsel takelt af. Het is een ziekteproces dat maximaal vijf jaar duurt en waarbij de zintuiglijke ervaringen (horen, zien, voelen) verschrikkelijk pijnlijk worden. Een progressieve aantasting van het hele zenuwstelsel doet zich voor, waarbij ondraaglijke pijnen over een periode van vijf jaar toenemen. Er is geen enkele kans op redding, en er is geen mogelijkheid om de vreselijke pijnen weg te nemen of te reduceren. Uiteindelijk sterft het kind onverbiddelijk aan een gruwelijke dood.

Niemand, noch het kind zelf of de ouders, hebben voor deze aandoening kunnen kiezen of kunnen beïnvloeden. Waarom sterft zo'n klein kind, dat nota bene niet eens een besef heeft van goed en kwaad, op jonge leeftijd een zeer pijnvolle dood? Een almachtige god is in staat zo'n aandoening te voorkomen of te genezen. Een algoede god zal zo'n klein kindje niet vreselijk laten lijden, om het vervolgens te laten sterven. En toch gebeurt het.….

denk daar maar eens over voor je zo wanhopig en bijgelovig word dat je in een verzinsel gaat geloven waarvan niet eens kan worden bewezen dat die bestaat
  donderdag 16 april 2009 @ 21:05:03 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68086417
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:59 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Je weet dat 'wij' het als één van de laatste hebben volgehouden in de gouden eeuw van slavenhandel? Dat we in de eerste wereld oorlog een flinke zakcent hebben verdiend met handel tussen Duitsland en Engeland? Dat we op barbaarse manier tot diep in de 20e eeuw onze koloniën probeerden te handhaven? En dat we, als de peilingen correct zijn, de snelste stijger qua xenofobie in de westerse wereld zijn? Maar dat zijn toch dingen die op de kerfstok van onze natie staan, en niet op die van onze levensbeschouwing?

Ik ben alleszins voor secularisatie waar het ook maar kan, maar een keuze geven tussen atheïstische staat en islamitische staat is gewoons stompzinnig. Dat is toch alleen maar vragen om een reactie in te trant van: 'Stalin, 110 miljoen doden. Nou jij weer.'?
oh sorry, ik dacht je me een keuze voorlegde. Een samenleving overheerst door atheisten.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:06:23 #108
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68086471
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh sorry, ik dacht je me een keuze voorlegde. Een samenleving overheerst door atheisten.
Nee, ik wou graag weten welke keuze jij stelde. En blijkbaar was dat een nogal vooringenomen.
pi_68086493
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:04 schreef Foxion het volgende:

[..]

beargumenteren dat je voor jezelf denkt door je argumenten van je eigen bijbel te halen
http://www.freewebs.com/deatheist/Atheistische_argumenten.htm

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2009 21:12:05 ]
  donderdag 16 april 2009 @ 21:08:35 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68086569
Het zou wel mooi zijn als de samenleving overheerst zou worden door mensen (gelovig/atheist) die begrijpen dat een religie aanhangen en bepaalde normen en waarden er op nahouden verschillende dingen zijn.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:11:22 #111
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68086658
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:08 schreef Alicey het volgende:
Het zou wel mooi zijn als de samenleving overheerst zou worden door mensen (gelovig/atheist) die begrijpen dat een religie aanhangen en bepaalde normen en waarden er op nahouden verschillende dingen zijn.
Gaan we ons nou ineens met inhoud bemoeien? Ik dacht dat je inmiddels LFC-only was...

WB!
  donderdag 16 april 2009 @ 21:12:34 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68086712
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Nee, ik wou graag weten welke keuze jij stelde. En blijkbaar was dat een nogal vooringenomen.
dat vind ik nou een beetje een vreemde reactie. hoezo vooringenomen? omdat ik de geschiedenis in ben gedoken? zeg je dat omdat je zelf minder kennis hebt van de geschiedenis dan ik en wilt me daarmee kaltstellen? mohamed V goed voor joden? goed voor berbers? überhaupt eeuwige zonde dat de barbaren islamitisch werden.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:16:57 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68086875
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:11 schreef Invictus_ het volgende:

Gaan we ons nou ineens met inhoud bemoeien? Ik dacht dat je inmiddels LFC-only was...
Ja, 't is wat he!
quote:
WB!
  donderdag 16 april 2009 @ 21:18:01 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68086913
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik heb jouw reactie wel gelezen.
pi_68086956
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb jouw reactie wel gelezen.
huh?
  donderdag 16 april 2009 @ 21:19:58 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68086984
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

huh?
ja, die lange post die je verwijderd hebt.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:20:53 #117
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68087007
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat vind ik nou een beetje een vreemde reactie. hoezo vooringenomen? omdat ik de geschiedenis in ben gedoken? zeg je dat omdat je zelf minder kennis hebt van de geschiedenis dan ik en wilt me daarmee kaltstellen? mohamed V goed voor joden? goed voor berbers? überhaupt eeuwige zonde dat de barbaren islamitisch werden.
Doe rustig, kalm aan. Je mag van mij oneindig meer kennis hebben dan mij. Ik vind alleen de door jou gegeven opties voor de vraag 'atheïstisch vs islamitisch' nogal gekleurd. De keuze tussen 'een willekeurige islamitische samenleving' en 'een willekeurige atheïstische samenleving' kan volgens mij ook een islamitische utopie zijn versus het stalinistisch Rusland. Jouw visie, voorzover dat in je reacties doorklinkt, lijken te duiden op het per definitie corrupt en antisemitisch zijn van een islamitische staat, volgens mij hoeft dat niet. Nog hoeft een atheïstische staat per definitie 'bloemetjes-in-je-haar' en 'pees en vree' te zijn.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:21:36 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68087032
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:20 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Doe rustig, kalm aan. Je mag van mij oneindig meer kennis hebben dan ik. Ik vind alleen de door jou gegeven opties voor de vraag 'atheïstisch vs islamitisch' nogal gekleurd. De keuze tussen 'een willekeurige islamitische samenleving' en 'een willekeurige atheïstische samenleving' kan volgens mij ook een islamitische utopie zijn versus het stalinistisch Rusland. Jouw visie, voorzover dat in je reacties doorklinkt, lijken te duiden op het per definitie corrupt en antisemitisch zijn van een islamitische staat, volgens mij hoeft dat niet. Noch hoeft een atheïstische staat per definitie 'bloemetjes-in-je-haar' en 'pees en vree' te zijn.
ik ben heel rustig en kalm.

ik zie de verschillen wel, maar ik stelde dan ook geen keuze.
pi_68087090
triggershot, ik denk wel voor mezelf maar omdat andere mensen ook goede argumenten hebben betekent niet dat ik die niet mag gebruiken of dat ze minder betekenen. als je nou eens nadenkt over die argumenten zal je zien dat ik gelijk heb. en als je toch bezig bent lees die site even door, ik weet zeker dat je er wat van op zal steken.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:26:19 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68087187
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:23 schreef Foxion het volgende:
triggershot, ik denk wel voor mezelf maar omdat andere mensen ook goede argumenten hebben betekent niet dat ik die niet mag gebruiken of dat ze minder betekenen. als je nou eens nadenkt over die argumenten zal je zien dat ik gelijk heb. en als je toch bezig bent lees die site even door, ik weet zeker dat je er wat van op zal steken.
Logisch gezien misschien wel (hoewel ook dat nog wel te betwisten is). Geloof gaat echter niet om een logisch verband of om een verhaal dat feitelijk helemaal correct en consistent is. Bovendien was dat vraagstuk niet echt de insteek van dit topic.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:28:55 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68087268
sowieso hoort dit topic, vanwege de op, thuis in onz. maar dat zal wel niet gebeuren. dit is een 'geestige', maar oh zo stigmatiserend, uit angst en onwetendheid geboren, topicstelling. gemaakt en bedacht door een mod. dan blijft het nog wel even in wf&l staan denk ik

users die geen geld betalen moeten dat niet proberen.
pi_68087600
Mag het ook gejat zijn, zoveel nonsense heb ik nog nooit in een OP zien staan.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:39:26 #123
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_68087686
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:37 schreef The_Terminator het volgende:
Bijna bedtijd, maareh... zoek eens op rudeonline en harriechristus... Die hadden meesterlijke OPs.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:45:08 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68087894
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:37 schreef The_Terminator het volgende:
oh, je bedoelt een 'najib amhali'. ouwe moppen uit de oude jatdoos. daar zijn 'sommigen' idd erg goed in.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:45:36 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68087907
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:39 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Bijna bedtijd, maareh... zoek eens op rudeonline en harriechristus... Die hadden meesterlijke OPs.
zoek jij dan scott op?
pi_68088130
Toen ik die openingspost las, herinnerde me ik het filmpje en dat Trigger dat fllmpje ook al eens gepost had in het centrale creationisme topic. Maar ik dacht ook aan een uitspraak van mezelf dat andere topic over polarisatie.
quote:
Op zondag 15 maart 2009 03:39 schreef barthol het volgende:

[..]

Ach, als het weer te saai zou worden gooit Trigger er wel een paar topics tegenaan met prikkelende topictitels of boude beweringen, dat om te triggeren.
De hoeveelheid dynamiek, de balans van de balans, is te sturen, ofwel richting in de richting van een beetje meer concensus en nuance ofwel in de richting van wat meer stelligheid en polarisatie. Iedereen kan eigenlijk meesturen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_68088245
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:39 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

harriechristus

Ik ben GOD

En nog wat meer meesterwerkjes van deze user:

atomen bestaan uit ruimteschepen deel 3
WAAROM is mijn TOPIC gesloten ??
Creationisme
atomen bestaan uit ruimteschepen
Atomen bestaan uit ruimteschepen, deel 4
Ik ben Jezus
  donderdag 16 april 2009 @ 21:58:25 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68088421
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:51 schreef barthol het volgende:
Toen ik die openingspost las, herinnerde me ik het filmpje en dat Trigger dat fllmpje ook al eens gepost had in het centrale creationisme topic. Maar ik dacht ook aan een uitspraak van mezelf dat andere topic over polarisatie.
[..]
(off-topic) : Er is iemand bezig een nieuwe WFL-meet te organiseren. Kom je dan ook weer?
  donderdag 16 april 2009 @ 22:00:34 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68088516
quote:
het had mijn schizofrene vriend kunnen zijn.
pi_68088590
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

(off-topic) : Er is iemand bezig een nieuwe WFL-meet te organiseren. Kom je dan ook weer?
(off-topic): Zou het wel leuk vinden
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_68088599
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:51 schreef barthol het volgende:
[..]
  donderdag 16 april 2009 @ 22:02:47 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68088632
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef barthol het volgende:

[..]

(off-topic): Zou het wel leuk vinden
(off-topic) Ik houd je wel op de hoogte dan.
pi_68096720
Dit hier is niet beter dan harriechristus zijn topics,

derhalve wees objectief en gooi hier ook een slot op
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:05:40 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68096862
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:57 schreef hardromacore het volgende:
Dit hier is niet beter dan harriechristus zijn topics,

derhalve wees objectief en gooi hier ook een slot op
of move to onz.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:58:56 #135
33189 RM-rf
1/998001
pi_68098199
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:10 schreef koffiegast het volgende:

Waaruit maak jij op dat ik me aangevallen voel? De manier waarop je het nu zegt klinkt enorm alsof je uit de hoogte doet en wel weet wat me mankeert, maar ik zit hier niet anders dan op een rustige manier op mijn stoel af te vragen wat je bedoelingen precies zijn.
het vreemd is dat ik niks zei over jou .... ik meldde enkel iets over wat atheisme is en stelde zelf dat het onmogelijk is dat een bewust levende mens volledig levensbeschouwings-loos is .. zelfs de bewering geen enkele ideologie aan te hangen, is feitelijk ook een vorm van een individuele levensbeschouwing (waarschijnlijk gebaseerd op vormen van het nihilisme of existentieel nihilisme; een culturele uitingsvorm van de vroege Punk was er bv sterk door getekend)...

Het vreemde is dat jij zélf weer mijn algemene uitlating over het 'atheisme' op jouw eigen persoon betrekt .... eigenlijk erg vreemd dat je dat doet; met alle respect doet dat me een beetje denken aan wat er bv gebeurt als je met een gelovige discussieert en kritiek uit op de 'Godsdienst' die hij zegt te praktizeren, en die persoon dat gaat opvatten alsof je hem 'persoonlijk' zou aanvallen...
zulke mensen halen hun 'zelfwaarde' uit de levensbeschouwing of opvattingen die ze menen aan te hangen, en definieren zichzelf zelfs tegenover anderen op basis daarvan (wat je ook kunt betwijfelen, bv veel christenen zullen zichzelf heel anders vinden dan moslims, maar van buitenaf bekeken zijn de overeenkomsten nu juist veel groter dan die mensen zelf willen erkennen).
quote:
Ik blijf de indruk krijgen dat wij het niet eens zijn over de definitie van rituelen.
Rituelen zijn gewoon wat ik zeg, een serie handelingen of gebruiken naar een vast patroon .... als iemand hardnekkig bv iedere morgen eerst zn rechterpantoffel aandoet, dan rechtsom draait en daarna pas zn linkerpantoffel aandoet... kan dat snel tot een 'ritueel' worden, of die persoon nu in een 'god' gelooft of niet.
zeker als dat sterk aangewend is kan dat en sterke neurologische inbedding kennen....
Vervolgens is er weinig verschil te zien tussen bepaalde religieuze rituelen die mensen uitvoeren en die net zo goed voortkomen uit een bepaalde gewenning en hang naar 'vastigheid' en een gevoel van zekerheid bieden, en 'rituelen' die niet direkt als 'religieus' te herkennen zijn.

Zelfs dieren kennen ze... waarbij het interssant kan zijn dat deze sterker optreden als uiting van een psychologische stress-situatie, bv dieren in gevangenschap hebben het sterker

Grappig is overigens dat juist gelovigen zelf het nog wel eens moeilijker hebben zulke rituelen te verklaren .... waarna de typische gelovigen-oplossing is om zulke rituelen opeens achteraf in te gaan passen in hun 'religieuze levensbeschouwing' ....
dat verklaart ook waarom veel religieuze praktijken en rituelen, zelf voortkomen uit andere voorgaande religies (denk bv aan de 'heiligen' die rooms-katholieken vieren en al naar gelang de lokatie meestal qua gebruik voortkomen uit de lokale 'godheid' die vele eeuwen voor de kerstening er verheerlijkt werden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:10:08 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68098566
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:54 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

harriechristus

Ik ben Jezus
...
Ik ben GOD
Zozo.. promotie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_68099051
Ik mis de kannibalen in de OP
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:14:55 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_68105437
Stale copypasta is stale.

Deze ook.

"That is the idea -- that we should all be wicked if we did not hold to the Christian religion. It seems to me that the people who have held to it have been for the most part extremely wicked."
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_68107824
Ah kijk een fstdt klassieker.
quote:
Athiests as a Majority

This is what it would be like, if the majority of people were athiests.
ATHIEST KID: Mom, I'm going to go fuck a hooker.
ATHIEST MOM: Okay, son.
ATHIEST KID: Afterwards, I'm going to go smoke pot with my friends, since it's "not addictive."
ATHIEST MOM: Okay, come home soon!

The athiest kid leaves the room. The father comes home from work several minutes later.

ATHIEST DAD: Hey!
ATHIEST MOM: Hi, honey! I'm pregnant again. I guess I'll just get another abortion, since "fetuses don't count as human life."
ATHIEST DAD: Okay, get as many abortions as you want!
ATHIEST MOM: Oh, and don't go in the bedroom.
ATHIEST DAD: Why not?
ATHIEST MOM: There are two gay men fucking eachother in there.
ATHIEST DAD: Why are they here?
ATHIEST MOM: I wanted to watch them do it for awhile. They just aren't finished yet.
ATHIEST DAD: Okay, that's fine with me!

Suddenly, their neighbor runs into the house.

ATHIEST NEIGHBOR: Come quick, there's a Christian outside!
ATHIEST MOM: We'll be right there!

The athiest couple quickly put on a pair of black robes and hoods. They then exit the house, and run into the street, where a Christian is nailed to a large, wooden X. He is being burned alive. A crowd of athiests stand around him, all wearing black robes and hoods.

RANDOM ATHIEST: Damn you, Christian! We hate you! We claim to be tolerant of all religions. But we really hate your's! That's because we athiests are hypocritical like that! Die, Christian!

THE END

Scary, isn't it?

The Prince of Pain, GameTalk [Comments (930)] [2007-Jan-01]
Dat is natuurlijk onzin, alleen de echt slimme gristenfundamentalisten hebben door hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt:
quote:
No, everyone is born Christian. Only later in life do people choose to stray from Jesus and worship satan instead. Atheists have the greatest "cover" of all, they insist they believe in no god yet most polls done and the latest research indicates that they are actually a different sect of Muslims.

Trinidad and Tobago, CARM [Comments (528)] [2006-Oct-01]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:00:50 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68109788
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]

Dat is natuurlijk onzin, alleen de echt slimme gristenfundamentalisten hebben door hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt:
[..]

Wow dat wist ik niet eens. Hebben we ook een moskee ergens ofzo?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:42:17 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68111263
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wow dat wist ik niet eens. Hebben we ook een moskee ergens ofzo?
Ik wil niet naar een moskee
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_68111306
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]

[..]
!

Mollah monolith.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2009 15:43:59 ]
  zondag 19 april 2009 @ 10:07:35 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_68161663
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:33 schreef Vivi het volgende:
En een atheist is volgens jou iemand die automatisch geen normen en waardenstelsel bezit? Voor mij is dat juist iemand die intelligent genoeg is om zichzelf in toom te houden zonder de dreiging van een religieuze poppenkast .
Dat dus.

Die OP .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 19 april 2009 @ 10:37:53 #144
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_68162110
Met de tegenstelling theïsme-atheïsme is het altijd hetzelfde liedje.

Theïsten gaan ofwel de discussie aan op een niet-wetenschappelijke basis, ofwel ze nemen het standpunt in waar de wetenschap nog geen uitsluitsel over kan geven (deïstisch). Het moge duidelijk zijn dat discussie met een atheïst hier geen zin heeft, daar het op 'geloven' aan komt.

Anti-theïsten zijn het geblaat over "geloven los van de wetenschappelijke methode" beu en kuren zich af op alles wat naar godsdienst riekt. Voor WFL geldt dat hier ofwel de meest onwetenden bijhoren, ofwel de ergste trollen.

Gematigde atheïsten verzetten zich evenhard tegen het blinde vertrouwen van anti-theïsten in de wetenschap als anti-theïsten zich tegen het theïsme verzetten. Zij flirten met theïsten door te stellen dat zij hun situatie begrijpelijk vinden, maar stiekem denken ze: "Jij liever dan ik." waardoor ze zich toch beter voelen. Voor WFL geldt dat hier de meeste wijsneusjes zitten die denken de wijsheid in pacht te hebben door beide eerstegenoemde groepen als inferieur te beschouwen maar dit niet uit te spreken.

Conclusie: Laten we er nooit meer over discussiëren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  zondag 19 april 2009 @ 10:43:34 #145
pi_68162204
quote:
Op zondag 19 april 2009 10:37 schreef Knevelt het volgende:

Conclusie: Laten we er nooit meer over discussiëren.
Dat kan als gelovigen niet langer hun religie aan anderen willen opdringen dmv wetgeving of het roepen van "belediging!"
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 19 april 2009 @ 11:18:14 #147
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_68162870
quote:
Op zondag 19 april 2009 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan als gelovigen niet langer hun religie aan anderen willen opdringen dmv wetgeving of het roepen van "belediging!"
Jouw mening is beter dan de mijne dus?
  zondag 19 april 2009 @ 12:13:38 #148
pi_68164159
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:18 schreef Windigo het volgende:

[..]

Jouw mening is beter dan de mijne dus?
Ik heb geen mening. Ik ga uit van feiten. Het is geen feit dat drugs slecht zijn, dus moet je ze niet verbieden. Het is geen feit dat er een God is, dus mag je je religieuze regels voor jezelf houden.

Als er helemaal geen wetten waren kon iedereen voor zichzelf uitmaken wat de waarheid was en hoefden we deze discussie niet te voeren. Aangezien veel gelovigen veel te veel zaken voor anderen willen verbieden, hebben we deze discussie wel.
  zondag 19 april 2009 @ 21:08:38 #149
185261 Scaurus
Memento mori
pi_68183409
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen mening. Ik ga uit van feiten.

Precies de reden dat ik niet meer met deze idioot discussieer.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 19 april 2009 @ 21:18:43 #150
pi_68183770
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:08 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Precies de reden dat ik niet meer met deze idioot discussieer.
Want jij kan alleen meningen recyclen?
  zondag 19 april 2009 @ 21:21:12 #151
185261 Scaurus
Memento mori
pi_68183848
Nee, ik vorm een mening, waarbij ik met een dosis gezond verstand ermee rekening houdt dat feiten en interpretaties morgen weer anders zijn.

Sowieso verwijdert het louter uitgaan van feiten al het normatieve. Dan kun je niet meer zeggen dat je uit principe geen mensen vermoord, omdat dat een normatieve, niet feitelijke uitspraak is.
pi_68184284
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:21 schreef Scaurus het volgende:
Nee, ik vorm een mening, waarbij ik met een dosis gezond verstand...
En toen stopte ik met lezen.
  zondag 19 april 2009 @ 21:41:11 #153
pi_68184573
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:21 schreef Scaurus het volgende:
Nee, ik vorm een mening, waarbij ik met een dosis gezond verstand ermee rekening houdt dat feiten en interpretaties morgen weer anders zijn.
Vandaar dat ik geen geloof aanhang en opgelegde religieuze regels niet accepteer.
quote:
Sowieso verwijdert het louter uitgaan van feiten al het normatieve. Dan kun je niet meer zeggen dat je uit principe geen mensen vermoord, omdat dat een normatieve, niet feitelijke uitspraak is.
Dat klopt. Tevens is er geen bewijs dat dreiging met straf mensen ervan weerhoud om anderen te vermoorden. Je kan de wet dus net zo goed afschaffen.

Ik heb daar geen probleem mee.
pi_68184653
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:32 schreef Matteüs het volgende:

[..]

En toen stopte ik met lezen.
Dat blijkt wel.
  zondag 19 april 2009 @ 21:52:27 #155
185261 Scaurus
Memento mori
pi_68184977
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vandaar dat ik geen geloof aanhang en opgelegde religieuze regels niet accepteer.
...en wetenschap verwerpt omdat dat om interpretatie (dus mening over) van feiten gaat.
quote:
Dat klopt. Tevens is er geen bewijs dat dreiging met straf mensen ervan weerhoud om anderen te vermoorden. Je kan de wet dus net zo goed afschaffen.

Have a good flight to Cloud Cuckoo Land
  zondag 19 april 2009 @ 22:32:20 #156
pi_68186427
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:52 schreef Scaurus het volgende:

[..]

...en wetenschap verwerpt omdat dat om interpretatie (dus mening over) van feiten gaat.
[..]
Dan heb jij een vreemde interpretatie van wetenschap en wat ik wel of niet verwerp.
quote:
Have a good flight to Cloud Cuckoo Land
Blijft een feit dat ik me richt op feiten, daar kan je niet omheen.
pi_68211853
quote:

[..]

[..]

het zorgt er wel voor dat mensen minder snel voor eigen rechter gaan spelen nadat er iemand vermoord is
  maandag 20 april 2009 @ 19:16:24 #158
pi_68212169
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef Neurot het volgende:

[..]

het zorgt er wel voor dat mensen minder snel voor eigen rechter gaan spelen nadat er iemand vermoord is
De wet is er dus om de slachtoffers in toom te houden.
pi_68213039
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De wet is er dus om de slachtoffers in toom te houden.
De familie/vrienden van het slachtoffer zullen een form van gerechtigheid willen.
en aangezien ze voor de in hun ogen meest waarschijnlijke dader zullen gaan die weer word gewroken door zijn familie of vrienden waardoor weer...

zonder wet is er enkel oog om oog tand om tand
  maandag 20 april 2009 @ 19:59:31 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68213801
quote:

Het is door de geschiedenis heen wel redelijk duidelijk dat wanneer er geen wet is er altijd iemand zal opstaan die wel een wet afkondigt. Het probleem is dat degene die dat op dat moment doet meestal iemand is die vrij repressief zijn wetten handhaaft.
  maandag 20 april 2009 @ 20:55:07 #161
pi_68216042
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:39 schreef Neurot het volgende:

[..]

De familie/vrienden van het slachtoffer zullen een form van gerechtigheid willen.
en aangezien ze voor de in hun ogen meest waarschijnlijke dader zullen gaan die weer word gewroken door zijn familie of vrienden waardoor weer...

zonder wet is er enkel oog om oog tand om tand
Dat doet niets af aan het feit dat de dreiging van straf de meeste (potentiële) moordenaars niet tegenhoud.
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is door de geschiedenis heen wel redelijk duidelijk dat wanneer er geen wet is er altijd iemand zal opstaan die wel een wet afkondigt. Het probleem is dat degene die dat op dat moment doet meestal iemand is die vrij repressief zijn wetten handhaaft.
Dat zal best, maar dat verandert niets aan de feiten.
  maandag 20 april 2009 @ 21:01:35 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68216354
Wow... zie ik daar een post van Alicey?
  dinsdag 21 april 2009 @ 01:28:34 #163
252673 Vit
Fundi Atheïst
pi_68225875
quote:
Jannes overleden
TERBORG - Jannes, de doodzieke peuter uit het Achterhoekse Terborg voor wie onlangs nog een benefietfestival is georganiseerd, heeft de strijd tegen kanker verloren.

Het knaapje is afgelopen weekend op driejarige leeftijd overleden.

Ongeveer een halfjaar geleden werd bij Jannes een tumor in zijn hoofd ter grootte van een golfbal ontdekt. Sindsdien vocht hij voor zijn leven en leefden zijn ouders tussen hoop en vrees. Omdat zijn vader, drummer in een band, als ZZP’er de kost verdient, vielen plots alle inkomsten weg. Daarop organiseerden de vele vrienden uit het muziekvak een groots opgezet popfestival.

Na tal van behandelingen overleed Jannes afgelopen weekend. In een emotioneel verhaal op haar eigen weblog beschrijft moeder Moniek Egging hoe het kind insliep: ,,Jij hebt tot de laatste seconde gevochten. Mama en papa zullen je laatste woorden nooit vergeten: ‘Ik ga slapen, luv, luv.”
Dank u god.
Religie: het licht is aan, maar er is niemand thuis....
pi_68227959
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:28 schreef Vit het volgende:

[..]

Dank u god.
Vittttttt, blijkbaar moet jij voor het leed op aarde God er bij halen, en daar geloof je zelf helemaal niet in. Laat God achterwege, stick to your own plan en ga door.
pi_68229649
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:28 schreef Vit het volgende:

[..]

Dank u god.
Want God maakt alles beter en iedereen is hiep-hiep-hoera-blij? Ben je al uitgepuberd?
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:44:22 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_68230344
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:21 schreef Haushofer het volgende:
Want God maakt alles beter en iedereen is hiep-hiep-hoera-blij? Ben je al uitgepuberd?
Dit is de beste van alle mogelijke werelden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_68249400
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het feit dat de dreiging van straf de meeste (potentiële) moordenaars niet tegenhoud.

Dit is geen feit, maar een inschatting. Niemand kan weten hoeveel potentiële moordenaars er zijn.
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:32:08 #168
pi_68250312
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:09 schreef Mr.K het volgende:

[..]

Dit is geen feit, maar een inschatting. Niemand kan weten hoeveel potentiële moordenaars er zijn.
Er is onderzoek naar gedaan. Straffen schrikken moordenaars niet af. Mensen die wel worden afgeschrikt door gevangenis (of de doodstraf) worden ook afgeschrikt door het oordeel van de maatschappij, het oordeel van hun buurman/moeder, of sociale conventies, en zullen over het algemeen geen moord plegen. Als ze wel een moord plegen doen ze dat vanuit een opwelling, en dan helpen straffen ook niet.
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:54:20 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68253322
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat zal best, maar dat verandert niets aan de feiten.
Helaas, ja.
pi_68257492
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is onderzoek naar gedaan. Straffen schrikken moordenaars niet af. Mensen die wel worden afgeschrikt door gevangenis (of de doodstraf) worden ook afgeschrikt door het oordeel van de maatschappij, het oordeel van hun buurman/moeder, of sociale conventies, en zullen over het algemeen geen moord plegen. Als ze wel een moord plegen doen ze dat vanuit een opwelling, en dan helpen straffen ook niet.
Daarom wordt er in de rechtspraak verschil gemaakt tussen toerekeningsvatbaar en volledig ontoerekeningsvatbaar
  woensdag 22 april 2009 @ 11:44:18 #171
pi_68265878
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:40 schreef Neurot het volgende:

[..]

Daarom wordt er in de rechtspraak verschil gemaakt tussen toerekeningsvatbaar en volledig ontoerekeningsvatbaar
Niet van belang. Straffen helpen niet tegen moordenaars. Ze helpen tegen volksoproer en eigenrichting. Het rechtsysteem is er om de samenleving in toom te houden, niet de misdadigers.
  woensdag 22 april 2009 @ 19:13:11 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68279733
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet van belang. Straffen helpen niet tegen moordenaars. Ze helpen tegen volksoproer en eigenrichting. Het rechtsysteem is er om de samenleving in toom te houden, niet de misdadigers.
Toch voorkomt een gevangenisstraf weer herhaling voor een paar jaar. Daarbij is het in Nederland zo dat iemand niet alleen een poosje wordt vastgezet, maar ook wordt geleerd hoe zich te gedragen in een vrije maatschappij.
  donderdag 23 april 2009 @ 00:54:10 #173
pi_68291343
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Toch voorkomt een gevangenisstraf weer herhaling voor een paar jaar weken.
Jij bent snel tevreden.
quote:
Daarbij is het in Nederland zo dat iemand niet alleen een poosje wordt vastgezet, maar ook wordt geleerd hoe zich te gedragen in een vrije maatschappij.
Dat laatste valt erg tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')