abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:47:23 #1
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37784920
ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN
Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die natuurlijk ook weer uit atomen bestaan, die uit ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.
Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is geen dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is een levend heelal uit levende wezens opgebouwd.

GOD
Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/index.html
hartelijke groeten van harriechristus
SmileSmileSmile

ONDERBOUWING
Hier komt een begin van onderbouwing.
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
INTELLIGENTE ATOMEN
Het moeten dan wel super-intelligente atomen zijn, of beter: er moet een super-intelligentie IN zitten.
En omdat wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen (bij een voortgaande evolutie) zouden die atomen ook wel eens ruimteschepen kunnen zijn want dan komt het heelal als een logisch doorlopend evolutionair systeem inelkaar te zitten, want dan bestaat de microkosmos uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie, die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
DE MICROKOSMOS ALS EEUWIGE EVOLUTIE
Het heelal blijkt dan een mooi eeuwig en oneindig en logisch evolutionair systeem te zijn en geen dood mechaniek, maar een heelal uit levende wezens, dus een bewust echt en werkelijk heelal.
Een heelal dat in wezen GOD zelf is.

DE WETENSCHAP KAN NIET VERKLAREN
1 - de wetenschap kan niet verklaren waar de oerknal vandaan komt.
2 - de wetenschap kan niet verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
4 - de wetenschap kan ook niet verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort.

KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING
1 - de microkosmos is een hogere wereld.
(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder inelkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : electromagnetisme, quantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem inelkaar komt te zitten)
Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.
Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.
5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens inplaats van een dood mechaniek van de wetenschap.
6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.
7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.

DE TOEKOMST VAN HET HEELAL
1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek.
2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen.
3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen.
4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen.
5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten (wordt al naarstig naar gezocht).
6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden.
7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen.
8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en quadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn) en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur.
9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
10 - die macro-atomen zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken.
11 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen.
12 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
pi_37785028
Maar hoe zijn die microwezens dan ontstaan?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:55:32 #3
45379 Phooka
not applicable
pi_37785092
Juist ja. Hoe kom je aan dit imponerende wereld- en godsbeeld?

(Past dit overigens niet meer bij de Truth-categorie? )
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
pi_37785205
http://www.collegehumor.com/movies/1634157 Topicstarter, kijk dit filmpje en ik wil weten wat je er van vindt
pi_37785317
To see or not to see. That's my answer.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:25:33 #6
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_37785905
Ben jij misshien een kloon van rudeonline?
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_37786009
Scientology misschien iets voor jou? Wat je post komt namelijk sterk overeen met hen. Kan je lekker samen met hen die microwezentjes uitdrijven.
pi_37786014
Hahaha dat de wetenschap een hoop (NOG) niet kan verklaren, is nog geen argument voor een compleet uit de lucht gegrepen andere theorie + wat Biancavia zegt
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:37:57 #9
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_37786247
LOL, de wetenschap behoedt zich voor dit soort aannemes die nergens op gebaseerd zijn, en dat wordt hier tegen ze gebruikt. Als Harrie niet begrijpt waarom wetenschap hier (idd NOG) geen uitspraken over wilt doen, dan heeft Harrie weinig tot geen kaas gegeten van wat wetenschap überhaupt is.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:39:24 #10
17928 averty
Retroactief ziener
pi_37786286
De wetenschap kan ook niet verklaren waarom jij met een stel hersens dat, sinds je een mens bent, dus als enige soort op aarde in staat is tot cognitieve vaardigheden, tot dit soort erbarmelijke stukjes komt.

Jij moet dus wel geen mens zijn.

Kom op zeg. De wetenschap kan het niet verklaren dus is het onverklaarbaar dus jouw verhaal?!?!?!?! Alsof de wetenschap al klaar zou zijn, of dat pretendeert te zijn.

Waarom zijn er toch mensen die denken, leuk die vooruitgang in wat we werkelijk weten, maar het mag wel een beetje minder!
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_37789033
Mag ik jullie er op wijzen dat dit forum niet uitsluitend bedoeld is voor wetenschappelijke issues. We hebben namelijk ook nog ruimte voor filosofie en levensbeschouwing. Het is niet noodzakelijk om een wetenschappelijke verantwoording af te leggen voor jouw levensbeschouwing lijkt mij.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:44:34 #12
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_37789344
Filosofie is ook een wetenschap (al is ie een stuk minder objectief) en hoort ook enigszins steekhoudend onderbouwd te zijn (je doet immers een gedachtenexperiment). Anders is de theorie zinloos. Als ik filosofeer dat buiten het heelal alleen nog maar roqueforte kaas moet zijn, dan is dat mooi voor mij, maar niet steekhoudend en dus zinloos om over te filosoferen.
pi_37789416
Ik dacht dat uiteindelijk duidelijk een verwijzing maakte naar het onderdeel levensbeschouwing en enkel het onderdeel filosofie even noemde .
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:48:39 #14
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789433
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:52 schreef Biancavia het volgende:
Maar hoe zijn die microwezens dan ontstaan?
Die microwezens zijn weer gecreëerd door de nog veel kleinere en hogere mini-microwezens, enz enz enz als een oneindige reeks steeds hogere wezens.
Dus het heelal komt niet uit NIETS, maar juist omgekeerd uit het oneindige, dwz een oneindig hoge cultuur in de microkosmos.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:49:43 #15
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789474
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:55 schreef Phooka het volgende:
Juist ja. Hoe kom je aan dit imponerende wereld- en godsbeeld?

(Past dit overigens niet meer bij de Truth-categorie? )
HOE HEB IK MIJN ATOOMTHEORIE GEVONDEN? - 1974
Ik heb mijn atoomtheorie gevonden uit een hele reeks van filosofische problemen, onder andere:
1 - de wetenschap kan niet verklaren hoe het leven uit de dode natuur kan komen.
2 - het heelal zou eigenlijk uit levende wezens moeten bestaan om een werkelijk bewust heelal te zijn.
3 - er zou eigenlijk een eeuwige evolutie moeten zijn om het ongelukkige heelal van de wetenschap op te lossen met zijn EINDKRAK (of de dood van het universum in een oneindige leegte)
4 - Volgens de filosoof Börger was het IK een metafysische gedachte, maar volgens mij bestaat het IK ook als je bv zegt: IK ben hier.
HET IK ALS PUNT
Dus ik stelde mij dat IK voor als een punt, maar hoe kan een punt een beeld zien??
Want een punt kan geen beeld omvatten.
EEN MANNETJE OP EEN ELECTRON
Om dat probleem op te lossen tekende ik mijn IK als een tweede mannetje in mijn hersenen op een electron van een atoom als zijnde gelijk aan een planeet(onze aarde) om de zon.
EEN ONEINDIGE REEKS VAN MANNETJES
Maar als er een mannetje in mij is dat ziet, dan moet er in dat mannetje weer een mannetje zitten enz enz enz als een oneindige reeks.
5 - Nu had ik bij Scientology al eens gelezen dat er vroeger in het heelal al ruimtevaartculturen geweest zouden zijn.
6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd.
7 - Daarmee had ik mijn atoomtheorie gevonden en waren (bijna) alle problemen opgelost.
Want het heelal was nu uit levende wezens opgebouwd(microwezens) en had een eeuwige evolutie en het leven van ons was voortgekomen uit een hoger leven in de microkosmos.
Tevens als een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen.
Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en lostte zich pas later op als zelfbewustzijn van het oneindige, dwz het IK is geen punt, maar oneindig.
IK BEN GOD
Oftwel: het IK is eigenlijk GOD zelf.
Dat was in 1980/1981
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:53:00 #16
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789547
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
http://www.collegehumor.com/movies/1634157 Topicstarter, kijk dit filmpje en ik wil weten wat je er van vindt
ik kan er geen wijs uit, dwz downloaden mislukt....
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:54:14 #17
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789578
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:25 schreef Spideyman het volgende:
ik weet niet wie rudeonline is.....
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:55:48 #18
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789609
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:29 schreef The_Shining het volgende:
Scientology misschien iets voor jou? Wat je post komt namelijk sterk overeen met hen. Kan je lekker samen met hen die microwezentjes uitdrijven.
Ik ben vroeger scientoloog geweest en mijn atoomtheorie heeft heel weinig gemeen met scientologie en bovendien behoeven mijn microwezentjes helemaal niet uitgedreven te worden...
pi_37789615
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 15:48 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Die microwezens zijn weer gecreëerd door de nog veel kleinere en hogere mini-microwezens, enz enz enz als een oneindige reeks steeds hogere wezens.
Dus het heelal komt niet uit NIETS, maar juist omgekeerd uit het oneindige, dwz een oneindig hoge cultuur in de microkosmos.
Het enige wat je dan doet is het vraagstuk van hoe het leven ontstaan is verleggen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:56:54 #20
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789639
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:29 schreef Fixxxer het volgende:
Hahaha dat de wetenschap een hoop (NOG) niet kan verklaren, is nog geen argument voor een compleet uit de lucht gegrepen andere theorie + wat Biancavia zegt
Mijn atoomtheorie is niet uit de lucht gegrepen, maar zit filosofisch zeer sterk inelkaar.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:58:19 #21
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789674
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:37 schreef StupidByNature het volgende:
LOL, de wetenschap behoedt zich voor dit soort aannemes die nergens op gebaseerd zijn, en dat wordt hier tegen ze gebruikt. Als Harrie niet begrijpt waarom wetenschap hier (idd NOG) geen uitspraken over wilt doen, dan heeft Harrie weinig tot geen kaas gegeten van wat wetenschap überhaupt is.
Filosofie is de wetenschap der wetenschappen in Hegel en mijn atoomtheorie en daar heeft de wetenschap dan weer heel weinig kaas van gegeten.
pi_37789695
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:25 schreef Spideyman het volgende:
Nee joh, hun zienswijzen liggen mijlenver uit elkaar. Maar ik dacht dat deze theorie ook al eerder aan bod gekomen was op Fok! ? Of was het in Kopspijkers?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:00:53 #23
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789729
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:39 schreef averty het volgende:
De wetenschap kan ook niet verklaren waarom jij met een stel hersens dat, sinds je een mens bent, dus als enige soort op aarde in staat is tot cognitieve vaardigheden, tot dit soort erbarmelijke stukjes komt.

Jij moet dus wel geen mens zijn.
Dat is jouw verkeerde conclusie.
quote:
Kom op zeg. De wetenschap kan het niet verklaren dus is het onverklaarbaar dus jouw verhaal?!?!?!?! Alsof de wetenschap al klaar zou zijn, of dat pretendeert te zijn.
Mijn atoomtheorie is een verdere ontwikkeling van de wetenschap om datgene wat de wetenschap nog niet weet, wèl te verklaren.
quote:
Waarom zijn er toch mensen die denken, leuk die vooruitgang in wat we werkelijk weten, maar het mag wel een beetje minder!
Niet minder, maar meer!!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:01:38 #24
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_37789748
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 15:31 schreef FuifDuif het volgende:
Mag ik jullie er op wijzen dat dit forum niet uitsluitend bedoeld is voor wetenschappelijke issues. We hebben namelijk ook nog ruimte voor filosofie en levensbeschouwing. Het is niet noodzakelijk om een wetenschappelijke verantwoording af te leggen voor jouw levensbeschouwing lijkt mij.
hartelijk dank
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:01:54 #25
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_37789758
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 15:56 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Mijn atoomtheorie is niet uit de lucht gegrepen, maar zit filosofisch zeer sterk inelkaar.
Noem 1 iemand die dat ook vindt behalve jezelf.

Volgens mij ben jij zo'n type die op de verkeerde helft van de snelweg rijdt en zich afvraagt waar toch al die spookrijders vandaan komen.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')