Geen fractal, want een atoom is een hoger ontwikkeld zonnestelsel en geen herhaling van het zelfde.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:50 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Net geef je als voorbeeld dat een atoom lijkt op een sterrenstelsel. Dat is 1 voorbeeldje van een fractal.
Jawel hoor. Atomen klonteren aan elkaar vast door gedeelde paren electronen, in een chemische bond. Die vormen dan weer moleculenquote:Op donderdag 1 december 2005 11:50 schreef harriechristus het volgende:
ONDERBOUWING
Hier komt een begin van onderbouwing.
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
Het is mij niet precies duidelijk wat ik wel en niet mag zeggen en anderen blijkbaar nooit gewaarschuwd worden.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:01 schreef Doffy het volgende:
[..]
Harrie, knoop dit even goed in je oren: een opmerking als bovenstaande wordt hier niet erg lang getolereerd, en zeker niet van jou. Jouw "theorie" heeft een hoog onwaarschijnlijkheids-gehalte, maar wij geven jou de gelegenheid om dat gehalte wat omlaag te krijgen. Zodra je gaat smijten met opmerkingen als 'jullie begrijpen het toch niet', dan is de discussie ten einde, en jouw topic gesloten.
Maar dat hoger ontwikkelde zonnestelsel bestaat toch ook uit atomen die eigenlijk hoger ontwikkelde zonnestelsels zijn die ook uit atomen bestaan die eigenlijk hoger ontwikkeld zonnestelsels zijn? Das toch herhaling van het zelfde?quote:Op donderdag 1 december 2005 11:53 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Geen fractal, want een atoom is een hoger ontwikkeld zonnestelsel en geen herhaling van het zelfde.
Dit mag blijkbaar rustig WEL gezegd worden.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:13 schreef Tybris het volgende:
[..]
Ja hoor, we begrijpen het best. Wat we niet begrijpen is dat iemand z'n leven aan wil wijden aan zo'n hersenspinsel.
Dat noem ik echt geen verklaring hoor, want het lichaam van de mens is veel meer dan alleen maar een samenklontering van atomen of een schilderij van Rembrandt een samenklontering van verf.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Jawel hoor. Atomen klonteren aan elkaar vast door gedeelde paren electronen, in een chemische bond. Die vormen dan weer moleculen
Zegt wie?quote:Op donderdag 1 december 2005 12:03 schreef harriechristus het volgende:
Dat noem ik echt geen verklaring hoor, want het lichaam van de mens is veel meer dan alleen maar een samenklontering van atomen of een schilderij van Rembrandt een samenklontering van verf.
Daar komt nog wel iets meer bij kijken.
Neen, hoger ontwikkeld is niet hetzelfde als hetzelfde, want zo is de mens een hoger ontwikkelde aap, maar zelf geen aap meer.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:59 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar dat hoger ontwikkelde zonnestelsel bestaat toch ook uit atomen die eigenlijk hoger ontwikkelde zonnestelsels zijn die ook uit atomen bestaan die eigenlijk hoger ontwikkeld zonnestelsels zijn? Das toch herhaling van het zelfde?
Dat zeg ik met mijn atoomtheorie.quote:
O.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:08 schreef harriechristus het volgende:
Dat zeg ik met mijn atoomtheorie.
uit simpele atomen kun je niet verklaren dat ze een menselijk organisme op kunnen bouwen, zoals je uit stenen geen huis kunt verklaren, want in het laatste geval is er IEMAND die dat doet en in het eerste geval zijn dat de microwezens in het atoom zelf, want atomen bestaan uit ruimteschepenquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:08 schreef rashudo het volgende:
Maar Harrie, wat ik niet begrijp is het volgende:
Atomen zijn eigenlijk hardstikke simpel. Al hun gedragingen zijn makkelijk te voorspellen. Waarom zouden er dan intelligente wezens in moeten zitten?
De hersenen van de mens zijn slechts een uiterlijk verschijnsel en worden bestuurd door de microwezens, zoals onze computers door ons bestuurd worden en ook niet uit zichzelf werkenquote:De reden waarom je kan nadenken is vanwege chemische en elektrische reacties in je brein. Deze worden niet beinvloed door bepaalde atomen in je brein die dan bijsturen. Nee ook deze atomen werken volgens dezelfde simpele principes als alle anderen.
Alle werking in een plant komt eigenlijk van hogere microwezens, zoals ook alles wat in ons land gebeurt van ons vandaan komt en niet uit zichzelf werktquote:Je zegt bijvoorbeeld dat een plant is opgebouwd door die microwezens. Als je echter met een microscoop kijkt, zal je zien dat de plant groeit door simpele celdeling, gevoed door grondstoffen die de plant mechanisch transporteert vanuit de wortelen naar de bestemming, zijn energie betrekkend uit het licht van de zon.
Er komt juist wel intellect bij te pas : jij hebt toch ook intellect en jij werkt toch ook niet vanzelf ? Je bent toch geen robot?quote:Dit zijn allemaal automatismen, moleculaire automatismen, die zich allemaal aan de simpele natuurwetten houden. Er komt geen intellect aan te pas.
Het bewijs is de filosofische redenatie, dat het heelal eigenlijk uit levende wezens moet bestaan, zodat het heelal ook een bewust heelal is en geen dood mechaniek en er ook overal intellect aanwezig is en tevens een eeuwige evolutie., enz enzquote:Het enige bijzondere aan al deze zaken is het ontwerp. Het is heel bijzonder dat iets opgebouwd uit zulke simpele bouwstenen als atomen zich op deze manier kan gedragen. De 1 zegt dat een schepper dat heeft geschapen. De ander dat evolutie daar vanzelf mee is gekomen. Jij zegt dat het microwezens zijn. Er is echter totaal geen bewijs voor.. maar goed, het is ook een filosofie.
Op de lange duur zullen de mensen wel begrijpen waar ik het over heb, want simpele atomen kunnen zichzelf echt niet organiseren tot een DNA-molecuul. Zoals klei zichzelf niet tot stenen en vervolgens tot een huis kan organiserenquote:De bewering dat zij onze atomen bijsturen slaat echter nergens op. Er bestaat geen enkel bewijs voor. Misschien zijn we dan allemaal ongelovige thomassen, maar daar zal je dan maar mee moeten leven.
Als ze een intelligente entiteit bevatten, zou hun gedrag niet makkelijk te voorspellen zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:29 schreef harriechristus het volgende:
uit simpele atomen kun je niet verklaren dat ze een menselijk organisme op kunnen bouwen
Mijn getallen zijn niet uit de lucht gegrepen en ook mijn oneindigheidsbegrip niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:52 schreef Gripper het volgende:
Ik denk dat Harrie zelf al laat blijken dat hij het begrip "oneindig" niet zo goed bevat, door te pas en te onpas met die idiote en volledig uit de lucht gegrepen aantallen, onvoorstelbaar grote&kleine machtsverheffingen en quantiziljoenen te smijten...
quadriljoen, quantiziljoen, het doet me denken aan het geldpakhuis van Dagobert Duck...
Ik weet niet zoveel van die snarentheorie af. Ik heb daar eens een keer een populair boekje over gelezen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:13 schreef Quarks het volgende:
[..]
Je verwerpt de bestaande aotomtheorie en verzint je eigen, maar je trekt de snarentheorie die nog helemaal niet zeker is, niet in twijfel
Niet uit microwezens, maar uit de ruimtescheepjes van de nog veel kleinere mini-microkosmos.quote:Slim ben je wel, als dus blijkt dat de snarentheorie klopt, dan bestaan die snaren juist uit microwezens volgens jou.
Je dekt jezelf zo goed in, zo kun je eeuwen doorgaan en zeggen dat je telkens net een stapje voor bent op de betsaande wetenschap.
Die opgerolde dimensies zijn een soort opgerold tapijtmodel, maar moet je verder maar aan de wetenschap vragen. En de microwezentjes weten dat natuurlijk veel beter, maar daar heb ik helaas geen contact mee.En ik heb er zelf nog niet over gespeculeerd wat de zin daarvan zou moeten zijn.Dat gaat mij nog boven de pet.Ik weet wel dat in de idee van de relativiteit en de hogere dimensies eindeloos veel mogelijkheden zijn.quote:Ok snarentheorie, vertel mij eens wat die 6 (of 7) opgerolde extra ruimte-dimensies op kleine schaal daar doen?
Zijn dat oefen ruimten ?
Geen triljoenen jaren meer inderdaad, want als de zon over een 5 miljard jaar op is en ontploft, wordt het hier een beetje warm...quote:Op donderdag 1 december 2005 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Kheb zo'n vaag vermoede dat harrie niet weet hoelang de mens nog heeft op dit planeetje..
Maar beste Harrie: niemand beweert dat de quantumfysica het universum wil verklaren uit toevalsberekeningen of quantumfluctuaties uit de lege ruimte Dat bedenk je zelf. Geef es een bron die deze bewering doet. En dat zie ik je veel vaker doen: jij merkt op de wetenschap ergens niet deugt. Maar dat is jouw interpretatie van de wetenschap. En die klopt inderdaad niet. Net zoals zonet met dat onzekerheidsprincipe; je begrijpt het niet. Je haalt het ergens uit een popi-jopi boekje,en gaat daar conclusies uit trekken. Je zult veel beter dan dat moeten doen, wil je overtuigen. Heel veel revolutionairen-wannabe's maken zich hier schuldig aan: ze trekken conclusies uit hun eigen ontwetendheid, en veralgemeniseren dat. En dat is dom. Dat ben je wel met me eens, denk ik.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:58 schreef harriechristus het volgende:
Ik vind de quantummechanica ook best, alleen val deze aan als ze teveel wil verklaren en met het name het ontstaan van het heelal uit toevalsberekeningen of quantumfluctuaties uit het NIETS of de lege ruimte.
Volgens mij is dat een foute filosofie.
En verder is mijn atoomtheorie geen verzinsel, maar een logische filosofie.
.
Hier doe je weer zo'n kromme uitspraak: de snaartheorie bewijst voor jou dat de microkosmos een hogere wereld is. Maar de snaartheorie is nog lang niet een stevige theorie ! De snaartheorie staat nog lichtelijk in haar kinderschoenen, en voor jou bewijst ze al bepaalde zaken. Dat noem ik onwetendheid. En die neem je niet weg met populaire boekjes. Maar ik denk dat als het ene "bewijs"afvalt, je zo weer een ander hebt.quote:Ik weet niet zoveel van die snarentheorie af. Ik heb daar eens een keer een populair boekje over gelezen.
Het moet een hogere synthese zijn van de relativiteitstheorie en de quantummechanica.
Werkt met de idee van snaren(misschien de nog veel kleinere deeltjes van de mini-microkosmos?) en een hele reeks van hogere dimensies.
Waarom niet?
Het bewijst voor mij dat de microkosmos een hogere wereld is.
Langton's antquote:Op donderdag 1 december 2005 14:08 schreef thabit het volgende:
Je kunt robotjes met hele eenvoudige regeltjes programmeren en zodra je er genoeg bij elkaar zet op die manier toch complexe taken laten verrichten. Bij mijn weten is het nog wel een groot wetenschappelijk raadsel om een echt goede verklaring te vinden waarom het kan dat je met simpele regeltjes hele complexe dingen kunt doen, maar dat het kan is wel aangetoond: je kunt het immers simuleren en zo zelf constateren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |