abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32464978
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:34 schreef P8 het volgende:
harry, wat gebeurd er volgens jou met je ziel(geest) als je dood gaat
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ikzelf geloof niet dat de mens niets meer is als een complexe hoop molekulen die reacties met elkaar aangaan, maar je zegt in je posts dat er verschil zit in leven en dood. Wat dan met mensen die dood gaan? Wat is volgens jou het verschil tussen leven, levenloos en dood?

[ Bericht 0% gewijzigd door splendor op 21-11-2005 23:28:12 ]
-
  maandag 21 november 2005 @ 22:19:57 #252
83951 rashudo
project 2501
pi_32465001
Misschien heeft Harry toch gelijk. Maar dan niet op het niveau van ruimteschip, maar meer op het niveau van supercluster. Of universum. Misschien is ons universum 1 sub-sub-sub-atomair deeltje in een ander universum.

Maar aangezien we daar nooit achter kunnen komen, heeft het ook geen zin om dat te verzinnen.

Een ruimteschip vind ik veelste simpel om een deeltje voor te stellen.
Their eyes opaque.
  maandag 21 november 2005 @ 22:37:25 #253
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32465559
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:11 schreef rashudo het volgende:
Volgens jouw plan zou alle materie in het universum omgezet moeten worden in ruimteschepen. Ik ga er niet eens op in hoe onhaalbaar dit wel niet is.
Dat lijkt nu onhaalbaar, maar over biljoenen jaren niet meer.
quote:
Wat dacht je van zwaartekracht? We kunnen geen grote ruimteschepen maken, aangezien ze dan door de zwaartekracht zullen imploderen.
we hebben 10^33 jaar de tijd om dat op te lossen
quote:
Andere optie is, heel veel kleine ruimteschepen, die allemaal grote afstand moeten nemen, willen ze niet door hun eigen zwaartekracht tot 1 grote bal samengaan.
ook in de microkosmos zijn de afstanden tussen de deeltjes=ruimteschepen groot, groter dan de planeten om ons zonnestelsel
quote:

Aangezien alle materie al opgebruikt is, kunnen we niet groeien.
Er is oneindig veel materie in het oneindige heelal, zowel uitwendig als inwendig in de microkosmos
quote:
Dus je mag niet meer als 2 kinderen krijgen. En snel sterven, voordat ze volwassen zijn. We gaan er voor het gemak maar vanuit dat aan boord van elk ruimteschip een volmaakte kringloop bestaat.
dat lijkt me wel, maar je denkt te veel vanuit het heden, vanuit onze zeer beperkte culturele en technische mogelijkheden: over triljoenen jaren is alles volkomen anders
quote:
We hebben dan dus een soort "grid" van allemaal ruimteschepen die op vaste afstand van elkaar staan, en verder gebeurt er geen flikker. En dan? Dan wordt het niet opeens magisch een nieuw atoomstelsel. Ze trillen niet door temperatuur. Ze hebben geen electronen, die sneller gaan draaien als ze geraakt worden door een photon.
hoe weet je dat nou allemaal, het is nog geen 100 jaar geleden dat men niet wilde geloven dan we naar de maan zouden kunnen vliegen.
quote:
Your reasoning is flawed.
not at all baby
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
  maandag 21 november 2005 @ 22:42:09 #254
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32465691
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:12 schreef Haushofer het volgende:
Harrie zegt dat atomen uit ruimteschepen bestaan. Da's een aardig idee. Maar verklaart het ook iets? Nou, niet dus.
Het verklaart hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren.
Zelfs het meest eenvoudige van mijn atoomtheoretische verklaring weet je blijkbaar nog steeds niet.
  maandag 21 november 2005 @ 22:44:03 #255
83951 rashudo
project 2501
pi_32465748
Maar Harrie.. dan maken we jouw leuke ruimteschiptoekomst nooit mee. Ik bedoel, we hebben eigenlijk geen flikker aan die theorie van jou. Ik heb echt geen zin om daar triljoenen jaren op te gaan wachten.
Their eyes opaque.
  maandag 21 november 2005 @ 22:46:34 #256
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32465828
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:56 schreef DionysuZ het volgende:
harrie hoe weet je dat jij de nieuwe christus bent en niet ik?
Omdat ik het bestaan van GOD kan bewijzen met mijn atoomtheorie en jij niet.
Omdat God mij is verschenen.
Omdat ik een nieuwe bijbel heb geschreven.
Omdat ik altijd al het gevoel heb gehad Jezus te zijn.
Omdat mijn godsbegrip=de heilige geest , logisch volgt op de bijbel.
En .... de tijd zal het leren.
En (in alle bescheidenheid) GOD zelf zal het laatste woord hebben in deze.
  maandag 21 november 2005 @ 22:52:20 #257
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32465981
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:44 schreef rashudo het volgende:
Maar Harrie.. dan maken we jouw leuke ruimteschiptoekomst nooit mee. Ik bedoel, we hebben eigenlijk geen flikker aan die theorie van jou. Ik heb echt geen zin om daar triljoenen jaren op te gaan wachten.
Tegen die tijd zijn wij al lang uitgestorven.
De mens die we nu kennen bestaat al lang niet meer.
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:46 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Omdat ik het bestaan van GOD kan bewijzen met mijn atoomtheorie en jij niet.
Omdat God mij is verschenen.
Omdat ik een nieuwe bijbel heb geschreven.
Omdat ik altijd al het gevoel heb gehad Jezus te zijn.
Omdat mijn godsbegrip=de heilige geest , logisch volgt op de bijbel.
En .... de tijd zal het leren.
En (in alle bescheidenheid) GOD zelf zal het laatste woord hebben in deze.
Dus als ik iets bedenk wat voor mij logisch is en ik schrijf daar een boek over, ben ik de nieuwe Jezus?
Je weet wie Jezus was? hij heeft niet de bijbel geschreven.
Er schort behoorlijk wat aan je religieuze kennis.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 21 november 2005 @ 22:55:13 #258
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32466064
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:07 schreef Quarks het volgende:

[..]

Atomen opzich zijn niet slim, maar samengeklonterde atomen... moleculen... organismen weer wel.
microwezens zijn slim en atomen en moleculen als zodanig zeker niet, daar zijn ze veel te eenvoudig voor. Ook organismen niet, evenmin als onze staat slim zou zijn zonder mensen erin
quote:
En stel nou dat we onszelf opblazen in een nucleaire oorlog, dan houd het heelal op bij onze 'laag'.
Wat dan? Dan valt je theorie.
wij zijn echt niet de enige levende wezens in het heelal
quote:
De kans dat met een oneindig aantal beschavingen er een zichzelf wegvaagt is natuurlijk groot.
In een oneindig super-intelligent systeem is elke catastrofe(hoe groot dan ook) te ondervangen
quote:
Verder is dat wat jij noemt geen natuurkundige onderbouwing.
Als je het natuurkundig kon onderbouwen (lees: formules), dan was je hele verhaal stukken aannemelijker geweest.
Dat is nu juist het grote gebrek van de wetenschap dat ze zeer dogmatisch vastzit aan haar formules, terwijl het raadsel van het heelal alleen filosofisch op te lossen is, wat ik met mijn atoomtheorie bewijs, maar nog niemand wil en/of kan begrijpen.
pi_32467062
Leuk topic .

Punt is alleen een beetje, Harrie, dat je allerlei begrippen en termen hanteert ( waaronder het eevoudige 'atomen' ) die allen zijn ontdekt en beschreven door middel van de wetenschap.

Hoe komt het dat je deze zonder schroom accepteert?

Allesomvattende theorien die toevallig uitgaan van de precies op dat moment aanwezige wetenschappelijke kennis zijn zo schattig .
pi_32467729
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:58 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Het beste met je en bedankt voor de moeite.
Het was geen moeite, ik blijf je woorden lezen. Zoals ik al zei vind ik je een interessant figuur. Ik mag het dan wel oneens met je zijn, je bent een zeer fascinerend persoon. Diegenen die hun hoofd boven het veld steken, de bloemen van mensen zijn mooi... De bloemtheorie.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:42:15 #261
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32469258
Ik vind het ook erg interessant harrie
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:16:04 #262
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471808
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:12 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

zie je, je kwam op het idee, na iets gelezen te hebben over ruimtevaartculturen bij Scientology je hebt het dus uitgewerkt na wat denkwerk en is het voor anderen moeilijk te lijmen dat het daadwerkelijk zo is. (inclusief mezelf)
wanneer ik zeg dat wij slaven zijn en dat zijn we ook, oh nee ander voorbeeld, wanneer ik zeg dat wij energie zijn en niets anders, is dat zo dat hoef je niet te geloven dat kun je gewoon weten.(hoe dan? nou gewoon "weten"/herinneren)
maar wanneer ik zeg dat wij ruimteschepen zijn omdat ik het nu eenmaal bedacht hebt heb ik toch wel in mijn achterhoofd dat ik dat moeilijk kan verkopen zo, het is immers mijn gedachte die dit zegt, (of kreeg je dat door van god?) dus moet je maar afwachten of je serieus genomen wordt, blijkbaar niet en enigszins begrijpelijk.
tenzij ik iets gemist heb in de topics, sorry dan..dan kom ik er nog wel achter.
je zegt ook zinnige dingen vind ik ..
succes verder.
Dat hele energie-verhaal klopt niet, want wij zijn veel meer dan alleen maar energie en bovendien kan ik mijn atoomtheorie door en door beredeneren(ook in hie ik het gevonden heb) en is niet zo maar een los idee.
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:18:01 #263
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471812
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zie o.a. mijn antwoord op je verweer dat biologie en wiskunde andere disciplines zijn.
Dan zul je het even moeten herhalen, want dan heb ik het blijkbaar gemist.
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:19:59 #264
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471815
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:13 schreef Alicey het volgende:
Je zou al mijn kritiek kunnen samenvatten als "De werkelijkheid zoals wij die waarnemen is duidelijk in strijd met deze filosofie". En ook filosofie heeft als doel de werkelijkheid te beschrijven.
Dat is een lege kritiek waar ik niks mee kan.
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:22:10 #265
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471820
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:14 schreef DionysuZ het volgende:
harrie, die ruimteschepen, daar zitten toch mannetjes in he. Kunnen die mannetjes zelf beslissingen maken over wat ze doen met het ruimteschip?
uiteraard, maar niet zo maar willekeurig, denk ik
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:27:38 #266
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471831
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is dwaas om filosofie en wetenschap gescheiden van elkaar te zien. Dat deed Comte, inderdaad, maar Comte was ook zo dwaas om zijn eigen kerk op te richten en zichzelf als hogepriester aan te stellen. Filosofie en wetenschap zijn feitelijk totaal met elkaar vermengd, en wie het ene bezigt, bezigt - bewust dan wel onbewust - ook het andere.
Filosofie en natuurkunde vormen inderdaad een hechte eenheid en met name in mijn natuurfilosofie dat atomen uit ruimteschepen bestaan, maar het gaat hierbij niet om gedetailleerde natuurkundige formules, dat is een apart verhaal, namelijk de mechanische visie, maar het gaat hier om filosofische begrippen, dwz om de totaalvisie.
Als iemand ontdekt dat de aarde rond is, behoeft ie niet meteen te weten wat er zich nu exact aan de andere kant bevindt: dat komt later wel.
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:33:06 #267
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471844
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:20 schreef P8 het volgende:

[..]

probleem is alleen harry, veel mensen hier doen dat al.
Neem Haushofer, die heeft jou al 1000 x onder de tafel gelult.
ik heb nog steeds niet gehoord waarom mijn atoomtheorie natuurkundig onmogelijk zou zijn
quote:
je strooit met allemaal bizarre uitspraken, die alleen op jouw filosoferen zijn gebaseerd. Niks mis mee overigens, maar jij ziet jouw filosofie als iets groters dan alle doorbraken die zijn behaald in de natuurkunde, wiskunde en scheikunde. En dat terwijl jij niet eens met aantoonbare bewijzen kan komen.
om te beginnen kan ik aantonen dat de microkosmos een hogere wereld is ... enz enz
quote:
Ik kan net zo goed zeggen dat wij eigenlijk een soort proefkonijnen zijn van aliens, die ons in de gaten houden, en zodra we ze geen nieuwe kennis meer verschaffen, worden we uitgeroeid. Immers, wat voor ons 3 miljard jaar is, is voor deze aliens niet meer dan een dag of 2. En deze aliens zijn zo slim, dat ze alles perfect weten te camoufleren voor ons (dwz dat we er niet achter komen dat het heelal "nep" is).

Ontkracht dit maar eens. Dit net verzonnen verhaal, vind ik serieus aannemelijker dan jouw theorie. En ik durf te wedden dat jij dit verhaal niet kan ontkrachten.
Wat jij vertelt is een losse onbereneerde fantasie en ik kan mijn atoomtheorie door en door beredeneren.
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:49:43 #268
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471884
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:24 schreef JoZzephus het volgende:
het zit je hoog he knul? je hebt toch niet gehuild he?
een echte wetenschapper huilt niet....komop he, even op de tanden bijten.
[..]

rot op met je gewauwel.
nou vooruit, heel even dan.
[..]

als jij dat vindt moet je dat tegen hem zeggen, net zolang totdat je de aandacht krijgt.
[..]

heeft ie ook wel eens genuekt? of weet je dat niet van 'm? dáár ben ik nou geinteresseerd in..de relativiteitstheorie en zijn andere verzinsels weten we nu wel..

[..]

net zoals jij van hem.
[..]

dat bedoel ik.

[..]

en al weten ze dat wel...fuck die wetenschappelijke theorien, als je op de wetenschap moet wachten ben je altijd te laat...dat is nu eenmaal zo...achter de feitjes aanlopen weet u wel?
[..]

lees eens terug einstein...één van de mods dreigde een beetje met op slot gooien..

[..]

nou optieven dan..moet je niet achter de boeken? er zullen vast wel nieuwe theorieen worden besproken..
hup vooruit..ik roep je moeder hoor..
[..]

dat zijn jouw woorden beste meneer.
[..]

is dat zo?
[..]

dat vind ik ook normaal..ik ben ook god net zoals jij en iedereen en alles en niets.., niets is ook god.
maar dat kan je niet maken als wetenschapper om dat hardop te zeggen ej
ooit zal je erachter komen dat jij god/energie bent, komt met de jaren..

ps ik doe niets anders dan mezelf verdedigen want dat is mijn goed recht en dat vind ik...
net zoals jij jezelf verdedigd op een aanval van mij..is ook ok..
Ik was zondag-avond even huilerig als een kleine jongen: enfin, dat mag ook wel eens een keer gebeuren.
EINSTEIN
Nou, ik weet best dat Einstein meer heeft gedaan heeft dan E=mc2
Maar het blijft een mechanische opvatting van het heelal, ook al had Einstein alle natuurkundige formules persoonlijk ontdekt, dan nog heeft ie het raadsel van het heelal daarmee niet op kunnen lossen.
DE BEKROMPEN WETENSCHAPPERS
Ik heb geen verkeerd beeld van de wetenschap, maar als ik constant wordt beledigd dan wil ik graag een flinke trap terug geven en bovendien weet ik veel meer van de wetenschap dan de wetenschap van mijn atoomtheorie weet.
Want in dat laatste geval is het gewoon nul komma nul.
Ze weten niet eens dat ik besta.
Ik ken de "heren" wetenschappers langer dan vandaag.
En als jullie hier ook nog eens eindeloos komen zeuren met wetenschap zonder mijn atoomtheorie te willen kennen, dan weet ik wel weer hoe laat het is.
GOD
Ik kan met mijn atoomtheorie het bestaan van god bewijzen en ben mijn atoomtheorie ook zelf en ben daarom ook god zelf als zelfbewustzijn van het oneindige.
EGOCENTRISCH
Jullie wilt dat ik alle wetenschappen door en door ken met alle nieuwste theorieën, maar wat weten jullie nou van mijn atoomtheorie? Nog steeds niks en toch gaat het TOPIC NIET over wetenschappen, maar over MIJN atoomtheorie.
Wees eens EEN keer niet zo verdomd egocentrisch.
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:51:47 #269
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471889
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:25 schreef Quarks het volgende:

[..]

Waarom reageer je twee keer op mijn post?
Ik zei niks over het VMBO.
En een fractal is een figuur dat op verschillende grootteschaal gelijkvormig is.
Van die fractaal had ik al ergens gelezen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:55:53 #270
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471901
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:25 schreef P8 het volgende:

[..]

nu zeg je het zelf al; jouw theorie is een filosofie waarmee je geen natuurkundige processen kan verklaren.
Inderdaad, dat heb ik nu al 20 x gezegd en aangezien voor jullie dat het enige is wat er bestaat, zul je nooit iets van mijn atoomtheorie willen weten en begrijpen, zoals vroeger voor de katholiek de bijbel de enige waarheid was
quote:
even een vraag; waarom zou ik het heelal vol willen hebben met ruimteschepen. What's in it for me? Ik heb liever een relaxt huis, met een relaxte tuin, en een relaxte supermarkt op de hoek waar ik bier kan halen, en al mijn vrienden in bereik.
En dat zijn nu weer typisch kleuterschool-nivo opmerkingen
  dinsdag 22 november 2005 @ 06:59:08 #271
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471917
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:26 schreef rashudo het volgende:
Harrie als die atomen zo slim zijn, waarom leven we dan niet in de zon, of in een zwart gat? Daar zijn veel meer atomen als hier. Zijn dat dan de wat dommere atomen, die alleen goed zijn voor zwaartekracht en licht?
Niet de atomen zijn slim, maar de microwezens en bovendien gaat het niet om de hoeveelheid atomen, maar om de kwaliteit van organisatie in een levend lichaam zoals ons lichaam met hersenen erin om na te kunnen denken.
En die vind je niet in de zon of een zwart gat.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:01:08 #272
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471923
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:31 schreef Quarks het volgende:

[..]

Precies, hij probeert fysische dingen, metafysisch te beschrijven.
Inderdaad, want de fysica is abstract(alleen maar ding) en de metafysica is konkreet=het konkrete bewustzijn van het denken.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:03:07 #273
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471928
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:30 schreef Quarks het volgende:

[..]

Maar JoZzephus, als je niet op de wetenschap kan vertrouwen voor een verklaring van fysische zaken, waar dan wel op?
Je eigen hersenspinsels?
Voor fysische zaken kun je zeer goed vertrouwen op de wetenschap, maar voor diepere geestelijke zaken kun je veel beter vertrouwen op de filosofie.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:07:04 #274
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471940
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:44 schreef rashudo het volgende:
Harrie, eerst zeg je, natuurkundige theorien kunnen mij niet boeien.

Een zin later zeg je "ik heb nog nooit iets mogen vernemen waarom mijn atoomtheorie natuurkundig onmogelijk zou zijn."

Ga fietsen stelen man.
zie je wel dat je niks intelligents kunt zeggen
quote:
Als je het wil hebben over wiskundige mechanica, ga dan eens denken over de verhouding tussen oppervlakte en inhoud. Waarom is er een verschil als je een mier of een olifant van een flatgebouw afgooit?
Ik ken het verschil tussen oppervlakte en inhoud als kwadraat en derde macht, maar begrijp jij iets van filosofie?
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:12:19 #275
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471957
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:44 schreef Quarks het volgende:

[..]

Hoe kan jou filosofische theorie beter zijn dan een natuurkundige theorie, als je net zelf zegt dat jou atoomtheorie puur filosofisch is.
Daar ging jou theorie niet over, dus is het ook niet beter of slechter dan een natuurkundige theorie... toch?
Met mijn atoomtheorie kan ik het raadsel van het heelal oplossen omdat het heelal geen dood mechaniek is, maar uit levende wezens bestaat.
In de fysica gaat het alleen om kwantiteit(getallen) en in de filosofie om kwaliteit(begrippen) en dat laatste is hoger dan het eerste.
bovendien is het eerste abstract(dingen) en het tweede konkreet(levend bewustzijn).
De natuurkunde voert niet tot zelfbewustzijn en daarom ook niet tot GOD als absolute waarheid van het heelal.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:13:47 #276
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471961
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:52 schreef rashudo het volgende:

[..]

Er zitten al inconsistenties in de beweringen die je in je reacties geeft, laat staan je filosofie. Je eigen zinnen weerleggen elkaar. Elk argument wat iets verder gaat dan jouw zeer oppervlakkige kennis van de natuurwetten doe je af als te natuurkundig/ingewikkeld. Argumenten die te sterk voor je zijn, ga je niet eens op in.

Er is maar 1 oplossing voor je.

http://www.timecube.com
Hier staat niets inhoudelijks in: alleen maar lege aantijgingen
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:15:36 #277
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32471971
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:24 schreef JoZzephus het volgende:

lees eens terug einstein...één van de mods dreigde een beetje met op slot gooien..
Ik heb aangegeven wat ik verwacht van een topic in WFL, en dat dit topic op het randje ligt. Dat is geen dreiging voor een slotje, ik geef simpelweg aan waarom ik hem nog open laat, en op welk moment ik hem zal sluiten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:18:33 #278
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471981
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:58 schreef rashudo het volgende:

[..]

Dat is ook niet leuk, als je speelkameraadje verdwijnt terwijl je nog verder wil spelen.

Slaap lekker.
Dank je wel, maar ik kan helaas niet 24 uur aan de computer zitten om jullie bij te houden.
ook in deze moet ik alles alleen doen tegen velen, die zo heilig(ahum) overtuigd zijn van de wetenschap: de grote leugen van de moderne tijd.
De heilige drie-eenheid van relativiteit, quantummechanica en snarentheorie.
Maar ik geloof meer in de drie-eenheid van Liefde, zintuigelijke waarneming en de Geest van het denken en als persoon in God.
Dat is wat het heelal in diepste wezen is: een oneindig levende wezen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:21:05 #279
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32471997
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:02 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Wij worden bestuurd door onze atomen die ruimteschepen zijn. Die ruimteschepen zorgen er heus wel voor dat wij onszelf niet opblazen
Eindelijk een mooi groots godsvertrouwen in de microwezens.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:30:05 #280
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472027
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef rashudo het volgende:

[..]

Als ik straks een broodkruimel fijnmaal tussen mijn tanden, hoeveel beschavingen heb ik dan wel niet genadeloos vermorzeld? Volgens de theorie oneindig veel beschavingen! Ik ben velen malen erger dan Hitler.
hiermee gaan geen echte beschavingen kapot, maar alleen moleculen, maar wel als je bv een plantje stuk maakt, dan vermorzel je inderdaad een cultuur van 10^40 microwezens die daar quintiljoen jaar aan gewerkt hebben - inderdaad: Hitler is er niks bij vergeleken
quote:
Ik vind het trouwens wel knap dat de subatomaire deeltjes in ons universum allemaal precies hetzelfde eruit zien. Is dat net zoiets als met Bill Gates & Windows, dat 1 bedrijf daar een soort ruimteschipmonopolie heeft? En waar staat die ruimteschipfabriek dan? Is er ergens in ons universum stiekem een afwijkende atoom die allemaal kleine atoompjes uitpoept?
inderdaad is het allemaal zeer uniform en wel zeer bewust om ons heelal mogelijk te maken.
(Onze maatschappij loopt ook naar een steeds grotere uniformitieit toe)
Die ruimteschepen worden overal gebouwd door de microwezens.En dat is begonnen met de oerknal.
En misschien is er wel sprake van opstand en rebellie door microwezentjes die het allemaal net even anders willen doen: anti-materie bv ??
(grapje hoor !!)

[ Bericht 4% gewijzigd door harriechristus op 22-11-2005 08:01:58 ]
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:34:14 #281
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472041
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:12 schreef Quarks het volgende:
Wat nou als later blijkt dat de String-theorie waar is.
Zegt harrie dan dat de ruimtewezens de 'touwtjes in handen hebben'
En als mijn atoomtheorie nu waar is, wat zegt de wetenschap dan?
Dat die snaren blijkbaar uit de nog veel kleinere deeltjes=ruimteschepen van de minimicrokosmos bestaan.??
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:35:55 #282
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472048
quote:
Op maandag 21 november 2005 00:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Gast.. Je eerste en belangrijkste aanname is al fout.
Het is geen aanname en ook niet fout en jij zegt ook niet waarom het fout is, dus opnieuw een lege bewering.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:06:22 #283
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32472220
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 07:34 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Dat die snaren blijkbaar uit de nog veel kleinere deeltjes=ruimteschepen van de minimicrokosmos bestaan.??
Als je atoomtheorie voorspellingen gaat doen die later worden waargenomen, dan zal jouw atoomtheorie worden aangenomen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:11:10 #284
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472245
quote:
Op maandag 21 november 2005 02:34 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat moet je je waffel houden over natuurkundige principes. Helaas doe je dat niet. Je begeeft je wel degelijk op het terrein van de natuurkunde, maar omdat jij daar toeten noch blazen van weet, noem je het filosofie. Dat is het echter ook niet, zoals ik al duidelijk gemaakt heb.
Als de natuurkunde zich nu alleen zou beperken tot formules en experimenten dan zou ik zeker mijn mond houden, maar ze bemoeit zich ook met natuurkundeFILOSOFIE en kraamt vervolgens een hoop onzin uit en daar is nu juist een grootse taak voor mij weggelegd
quote:
Sorry, maar atoomtheoriën behoren tot de natuurkunde. Het was misschien tot voor de tijd van Galilei gebruikelijk om uitsluitend filosofisch te doen over het aantal tenen dat een mens had, totdat er iemand op het idee kwam om ze gewoon eens te gaan tellen. Zo werkt het nog steeds.
Maar dat is al zo'n oud versleten verhaal en door het tellen is de mens het DENKEN vergeten
quote:
Je snapt de ballen van natuurkunde, dus hoe kan je daarover oordelen?
Ik snap veel meer van natuurkunde dan jij ooit zou kunnen vermoeden, zelfs al ken ik niet al die formules .... maar ik weet wel zeker dat jij niks van mijn atoomtheorie snapt
quote:
Dat zou toch wel handig zijn he, van een atoomtheorie?
[..]

Nogmaals, bemoei je dan niet met natuurkunde.
Ik bemoei me met de natuurkunde als FILOSOFIE, want daar deugt geen ene reet van.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:15:10 #285
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472267
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je geeft er blijk van in ieder geval weinig te weten over atomen. Hoe weet je dan dat ze ingewikkelder zijn dan het zonnestelsel? Of vind je ze ingewikkelder omdat je het zonnestelsel wel begrijpt, en een atoom niet? Is je atoomtheorie misschien toevallig een theorie waar je zelf atomen mee begrijpt, zonder gehinderd te worden door feiten?
Ik denk dat je blijkbaar nog nooit een atoom gezien hebt, zo'n simpele ziel ben je.
Leg maar een plaatje van een uranium-atoom naast een plaatje van een zonnestelsel.
Je kunt het zo zien.
Ik dacht dat wetenschappers zo goed waar konden nemen?
Maar ze zijn zo kippig als wat.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:17:39 #286
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32472283
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:15 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik denk dat je blijkbaar nog nooit een atoom gezien hebt, zo'n simpele ziel ben je.
Je ad hominems mag je achterwege laten.
quote:
Leg maar een plaatje van een uranium-atoom naast een plaatje van een zonnestelsel.
Je kunt het zo zien.
Ik dacht dat wetenschappers zo goed waar konden nemen?
Maar ze zijn zo kippig als wat.
Ingewikkelder dat zie je niet altijd direct (Zie bijv. de Life simulatie, ziet er erg ingewikkeld uit, is heel simpel).

Dus : Leg uit waarom een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel, en kom niet met een "dat kun je zo zien" of een "je bent te dom om het te begrijpen", want met die reacties geef je er blijk van niet te willen discussieren.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:19:26 #287
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472294
quote:
Op maandag 21 november 2005 08:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzin? Juist in de wetenschap geldt aantonen (waarnemen en/of meten) als bewijs. Geldige logica wordt ook in de theoretische wetenschappen veel gebruikt om tot voorspellingen te komen. Geldige logica is echter iets anders dan een aantal willekeurige stellingen poneren..
Ja, ja, daar heb je haar weer.
Leest eerst mijn atoomtheorie maar eens, beste meid.
En kom dan met iets inhoudelijks inplaats van die eeuwige aanbeden natuurwetenschap van jou.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:22:40 #288
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472320
quote:
Op maandag 21 november 2005 09:10 schreef Haushofer het volgende:
Om nog maar een voorbeeld te geven: Meneer Harrie beweert dat de stelling van Pythagoras niet kan worden onderlegd, alleen kan worden nagemeten.
Je hebt niet goed gelezen, want ik heb hier precies het tegendeel beweerd, namelijk dat het meten hier geen absoluut bewijs geeft, maar juist de redenatie, evenals in mijn atoomtheorie.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:32:28 #289
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472380
quote:
Op maandag 21 november 2005 09:19 schreef rashudo het volgende:

[..]

Kijk je theorie is wel leuk en elegant vind ik zelf. Een oneindig universum met oneindige niveaus enz..

Alleen ruimteschepen gedragen zich niet als atomen.. en zoals ik al eerder zei, onze atomen trillen heel snel heen en weer vanwege temperatuur, ze hebben allerlei diverse andere eigenschappen die een ruimteschip nooit zal hebben.
hoe weet jij dat ze nooit zullen trillen? Kun jij in de verre toekomst van quintiljoenen jaren kijken? Want tegen die tijd zal ook de microkosmos zich nog eens veel verder hebben ontwikkeld over nog eens 10^55 microjaar - je denkt veel te bekrompen. En bovendien is wat voor ons trillen is gewoon een heen en weer gaan van de atomen als ruimteschepen, dus helemaal niks bijzonders of mystieks
quote:
Maar. In een oneindig universum zijn er ook oneindig bewoonbare planeten. Waarom zouden we dan zelf een ruimteschip bouwen? Ik zou liever op zo'n planeet wonen.
We zullen uiteraard ook eerst alle mogelijke planeten gaan bewonen, maar uiteindelijk alles in ruimteschepen omzetten, want die planeten zullen als bewoning te primitief worden.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:34:04 #290
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32472400
Interessant topic hoor, maar harriechristus heeft misschien een beetje last van grootheidswaanzin.
Als je nou ZO een ontzettend revolutionaire filosofie hebt bedacht, zet het op papier en laat het publiceren want fokkertjes afzeiken en niet ingaan op concrete vragen schiet voor geen ene meter op. Blijf in godsnaam wel bescheiden want je houding is op zijn minst irritant!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:43:40 #291
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472510
quote:
Op maandag 21 november 2005 10:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Veel wetenschappers maken een onderscheid tussen filosofie en natuurkunde. Dus ja, ik vrees dat als je claimt een atoomtheorie te hebben, dan willen wetenschappers die je wilt overtuigen enkele voorspellingen van je zien. Die zijn na te meten. Het kan allemaal prima in jouw hoofd kloppen, maar het moet ook in andermans hoofden kloppen. Wetenschap hoort niet persoonsgebonden te zijn, alhoewel dat natuurlijk ook weer wat geidealiseerd is.
Ik kan voorspellen dat we het heelal gaan volbouwen met ruimteschepen, en niet alles is te meten, dat is de bekrompenheid van de wetenschap
quote:
Ik ben bang dat je toch iets concreter zult moeten zijn, willen mensen je serieus nemen. Tot nu toe kom je niet zo overtuigend over op veel mensen. Dat komt ook doordat je simpelweg dingen zegt die niet waar zijn; daar ben je gister ook al op gewezen. Mij overtuig je in ieder geval niet, en ik denk niet dat jij kunt worden overtuigd van het feit dat je foutieve uitspraken doet. Dan houdt het gauw op
Ik heb een heel andere opvatting van wat konkreet is en wat waarheid is.
De wetenschap gaat over abstracte dingen die niet werkelijk bestaan als zodanig, maar wel het konkrete bewustzijn en dat is de waarheid van het heelal: een heelal uit levende wezen.
En dat dat de mensen volledig boven hun pet gaat, dat begrijp ik best, maar op de lange duur zullen ze wel leren begrijpen waar ik het over heb, niet over dingen, maar over de konkrete eenheid van mensen en dingen, dingen die bij mensen horen als met de name mensen en ruimteschepen en microwezens en ruimteschepen.
Want nog nooit heeft de wetenschap kunnen oplossen wat nu eigenlijk een atoom is.
Ze is er zelfs niet aan toe gekomen om zich dat af te vragen, zo dom is ze in haar waan van de formules en experimenten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:48:35 #292
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472566
quote:
Op maandag 21 november 2005 10:18 schreef Haushofer het volgende:
Ik zag trouwens dat je niet wist wat "fractaal" betekent.

Fractals zijn patronen in de wiskunde ( en in de natuur ) die zich steeds herhalen als je een schaaltransformatie uitvoert. Er zijn veel meer mensen behalve jij, die menen dat de natuur uit zulke patronen bestaat. In dat opzicht ben je dus zeker niet uniek in je denken.
Ik denk niet fractaal, want de microkosmos is hoger dan de macrokosmos en het is dus niet van: zo micro zo macro.
In mijn atoomtheorie zit een evolutionaire ontwikkeling en dat is juist het grote verschil met de idee van werelden in werelden en zo micro zo macro en fractaal.
Fractaal is de herhaling van hetzelfde patroon en dat is te simpel.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:50:22 #293
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32472589
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:48 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik denk niet fractaal, want de microkosmos is hoger dan de macrokosmos en het is dus niet van: zo micro zo macro.
In mijn atoomtheorie zit een evolutionaire ontwikkeling en dat is juist het grote verschil met de idee van werelden in werelden en zo micro zo macro en fractaal.
Fractaal is de herhaling van hetzelfde patroon en dat is te simpel.
Je spreekt jezelf tegen. Net geef je als voorbeeld dat een atoom lijkt op een sterrenstelsel. Dat is 1 voorbeeldje van een fractal.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:59:07 #294
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32472710
quote:
Op maandag 21 november 2005 10:16 schreef Haushofer het volgende:
Je zult zo'n ruimteschip zichtbaar kunnen maken met een golflengte die in de orde van het ruimteschip ligt. Of zoiets onmogelijk is, ligt eraan hoe groot je denkt dat die ruimteschepen zijn.
Kleiner dan de kleinste golflengtes, denk ik, in orde van grootte van electronen en quarks en dus minstens 100 of 1000 x zo klein moeten zijn om er ruimteschepen uit te kunnen halen, terwijl het bovendien ruimteschepen zijn in een veel verder ontwikkelingsstadium dan die van ons=10^33 jaar en we niet weten op welke manier we dat moeten waarnemen. Dat wordt een heel moeilijk probleem voor de toekomst.
quote:
Dat komt ook doordat je simpelweg dingen zegt die niet waar zijn; daar ben je gister ook al op gewezen.
Ik heb nog niks gehoord wat niet waar zou kunnen zijn.
Bovendien wordt mij anderzijds weer verweten dat ik mijn atoomtheorie niet kan falsificeren volgens de theorie van Popper, dus dat is ook nogal tegenstrijdig.
Een theorie is pas goed als ie niet goed is.
Dat lijkt Hegel wel.
  dinsdag 22 november 2005 @ 09:08:05 #295
83951 rashudo
project 2501
pi_32472821
Maar Harrie, wat ik niet begrijp is het volgende:

Atomen zijn eigenlijk hardstikke simpel. Al hun gedragingen zijn makkelijk te voorspellen. Waarom zouden er dan intelligente wezens in moeten zitten?

De reden waarom je kan nadenken is vanwege chemische en elektrische reacties in je brein. Deze worden niet beinvloed door bepaalde atomen in je brein die dan bijsturen. Nee ook deze atomen werken volgens dezelfde simpele principes als alle anderen.

Je zegt bijvoorbeeld dat een plant is opgebouwd door die microwezens. Als je echter met een microscoop kijkt, zal je zien dat de plant groeit door simpele celdeling, gevoed door grondstoffen die de plant mechanisch transporteert vanuit de wortelen naar de bestemming, zijn energie betrekkend uit het licht van de zon.

Dit zijn allemaal automatismen, moleculaire automatismen, die zich allemaal aan de simpele natuurwetten houden. Er komt geen intellect aan te pas.

Het enige bijzondere aan al deze zaken is het ontwerp. Het is heel bijzonder dat iets opgebouwd uit zulke simpele bouwstenen als atomen zich op deze manier kan gedragen. De 1 zegt dat een schepper dat heeft geschapen. De ander dat evolutie daar vanzelf mee is gekomen. Jij zegt dat het microwezens zijn. Er is echter totaal geen bewijs voor.. maar goed, het is ook een filosofie.

De bewering dat zij onze atomen bijsturen slaat echter nergens op. Er bestaat geen enkel bewijs voor. Misschien zijn we dan allemaal ongelovige thomassen, maar daar zal je dan maar mee moeten leven.
Their eyes opaque.
pi_32474609
He harrie ik had nog een vraagje over de hoeveelheid materie in het Universum:

Laten we de twee uitgangspunten bekijken:
1) er is een eindig hoeveelheid materie
2) Er is een oneindig hoeveelheid materie

Als men 1 aan neemt kan er natuurlijk niet oneindig worden doorgebouwd, echter deze uitgangs punt is door jouw verworpen.

Echter als we de tweede uitgangs punt aannemen wordt jou stelling, dat er oneindig veel ruimtevaarder culturen er zullen komen en er geweest zijn, ook ontkracht.

Mijn aannames van jou theorie zijn:
De volgende ruimtevaarder cultuur kan zich pas gaan ontwikkelen als het heelal vol staat van ruimteschepen. Dus als er een nieuw ruimtevaarder cultuur klaar is, is alle materie is omgezet in ruimteschepen. (oneindigveel dus)

Echter het is niet mogelijk om oneindig veel materie om te zetten of oneindigveel ruimteschepen te maken van oneindig veel materie. Dit onder andere omdat er nog oneindig veel materie overblijft wanneer men oneindigveel ruimteschepen heeft gebouwd. Dus dit betekend dat men oneindig lang zou moeten doorgaan met het omzetten van metrie in ruimteschepen. En na een oneindig hoeveelheid tijd zou er nog steeds een oneindigveel hoeveelheid materie om te zetten zijn.

Oneindig= Oneindig+Oneindig
Oneindig= Oneindig-Oneindig
Oneindig= Oneindig*Oneindig
Oneindig= Oneindig/Oneindig
Stop smokin da crack!
pi_32474763
Ik denk dat Harrie zelf al laat blijken dat hij het begrip "oneindig" niet zo goed bevat, door te pas en te onpas met die idiote en volledig uit de lucht gegrepen aantallen, onvoorstelbaar grote&kleine machtsverheffingen en quantiziljoenen te smijten...

quadriljoen, quantiziljoen, het doet me denken aan het geldpakhuis van Dagobert Duck...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:13:00 #298
100054 Quarks
pi_32475166
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 07:34 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Je verwerpt de bestaande aotomtheorie en verzint je eigen, maar je trekt de snarentheorie die nog helemaal niet zeker is, niet in twijfel

Slim ben je wel, als dus blijkt dat de snarentheorie klopt, dan bestaan die snaren juist uit microwezens volgens jou.
Je dekt jezelf zo goed in, zo kun je eeuwen doorgaan en zeggen dat je telkens net een stapje voor bent op de betsaande wetenschap.

Ok snarentheorie, vertel mij eens wat die 6 (of 7) opgerolde extra ruimte-dimensies op kleine schaal daar doen?
Zijn dat oefen ruimten ?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:14:55 #299
83951 rashudo
project 2501
pi_32475212
Het is natuurlijk niet noodzakelijk om alles om te zetten.. maar dan is ons heelal niet oneindig, maar groeit het nog, omdat hun heelal nog steeds wordt omgezet. Dus alleen het eerste heelal in de reeks is oneindig, de rest is eindig! Maar wel heel groot

Sterker nog, het heelal wat wij zouden moeten bouwen bestaat niet eens! Of wil je de spaceshuttle meerekenen enz.. dan hebben we al een stuk of 1000 atomen gemaakt (ruimtesondes, satellieten enz.)

Het heelal wat wij bouwen is dus nog lang niet oneindig.
Their eyes opaque.
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:19:05 #300
100054 Quarks
pi_32475298
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:14 schreef rashudo het volgende:
Het is natuurlijk niet noodzakelijk om alles om te zetten.. maar dan is ons heelal niet oneindig, maar groeit het nog, omdat hun heelal nog steeds wordt omgezet. Dus alleen het eerste heelal in de reeks is oneindig, de rest is eindig! Maar wel heel groot

Sterker nog, het heelal wat wij zouden moeten bouwen bestaat niet eens! Of wil je de spaceshuttle meerekenen enz.. dan hebben we al een stuk of 1000 atomen gemaakt (ruimtesondes, satellieten enz.)

Het heelal wat wij bouwen is dus nog lang niet oneindig.
En zal dat ook nooit worden.
Alles wat een begin heeft, heeft een eind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')