abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2005 @ 22:08:08 #151
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32437601
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:40 schreef Quarks het volgende:

[..]

Einstein niet verder dan E=mc²?
Lees eens wat boeken knul.

Als je nu eens stopt je zo arrogant op te stellen en normaal de vragen probeert te beantwoorden, dan gaat dit topic misschien niet dicht.
Als de mensen nu eens ophouden mij te beledigen en proberen mijn reacties te begrijpen dan zou ik niet steeds weer dezelfde domme reacties behoeven te beantwoorden.
De arrogantie zit echt niet bij mij , hoor !!
Ik heb al vele malen gezegd dat ik geen precieze natuurkundige problemen kan oplossen en dat mijn atoomtheorie een filosofie is.
Maar als je het dicht wil doen, ga je gang: ik ga me echt niet vernederen en smeken om het niet te doen.
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
  zondag 20 november 2005 @ 22:11:09 #152
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32437705
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt genoeg kritiek gekregen, maar je verdomt het om er op in te gaan. Dat is iets anders, me dunkt.
Dan moet jij maar eens EEN zinnige kritiek laten horen.
Ik ben zeer benieuwd daarnaar.
Maar je zult dan wel weer voor de zoveelste keer met een natuurkundige vraag komen.
Daar ben je dan heel goed in.
pi_32437746
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:58 schreef harriechristus het volgende:
6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd.
zie je, je kwam op het idee, na iets gelezen te hebben over ruimtevaartculturen bij Scientology je hebt het dus uitgewerkt na wat denkwerk en is het voor anderen moeilijk te lijmen dat het daadwerkelijk zo is. (inclusief mezelf)
wanneer ik zeg dat wij slaven zijn en dat zijn we ook, oh nee ander voorbeeld, wanneer ik zeg dat wij energie zijn en niets anders, is dat zo dat hoef je niet te geloven dat kun je gewoon weten.(hoe dan? nou gewoon "weten"/herinneren)
maar wanneer ik zeg dat wij ruimteschepen zijn omdat ik het nu eenmaal bedacht hebt heb ik toch wel in mijn achterhoofd dat ik dat moeilijk kan verkopen zo, het is immers mijn gedachte die dit zegt, (of kreeg je dat door van god?) dus moet je maar afwachten of je serieus genomen wordt, blijkbaar niet en enigszins begrijpelijk.
tenzij ik iets gemist heb in de topics, sorry dan..dan kom ik er nog wel achter.
je zegt ook zinnige dingen vind ik ..
succes verder.
  zondag 20 november 2005 @ 22:12:37 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32437752
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:11 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Dan moet jij maar eens EEN zinnige kritiek laten horen.
Ik ben zeer benieuwd daarnaar.
Maar je zult dan wel weer voor de zoveelste keer met een natuurkundige vraag komen.
Daar ben je dan heel goed in.
Zie o.a. mijn antwoord op je verweer dat biologie en wiskunde andere disciplines zijn.
  zondag 20 november 2005 @ 22:13:46 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32437796
Je zou al mijn kritiek kunnen samenvatten als "De werkelijkheid zoals wij die waarnemen is duidelijk in strijd met deze filosofie". En ook filosofie heeft als doel de werkelijkheid te beschrijven.
  zondag 20 november 2005 @ 22:14:29 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32437825
harrie, die ruimteschepen, daar zitten toch mannetjes in he. Kunnen die mannetjes zelf beslissingen maken over wat ze doen met het ruimteschip?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 20 november 2005 @ 22:15:17 #157
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32437855
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:18 schreef DrazTic het volgende:

[..]

ik heb een intergalactische oorlog in mn dikke darm
Volgens Alicey is dit waarschijnlijk een zeer zinnige kritiek waar ik geen antwoord op weet.
Ik zou dan zeggen dat het komt omdat je mijn filosofie niet goed kunt verwerken en nu last hebt van harde ontlasting.
Ik gebruik daar altijd zemelen voor of lijnzaad.
Helpt goed en je kunt er goed winden van laten.
  zondag 20 november 2005 @ 22:20:43 #158
66825 Reya
Fier Wallon
pi_32438056
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:08 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik heb al vele malen gezegd dat ik geen precieze natuurkundige problemen kan oplossen en dat mijn atoomtheorie een filosofie is.
Het is dwaas om filosofie en wetenschap gescheiden van elkaar te zien. Dat deed Comte, inderdaad, maar Comte was ook zo dwaas om zijn eigen kerk op te richten en zichzelf als hogepriester aan te stellen. Filosofie en wetenschap zijn feitelijk totaal met elkaar vermengd, en wie het ene bezigt, bezigt - bewust dan wel onbewust - ook het andere.
pi_32438060
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:47 schreef harriechristus het volgende:
Als ik er over de wetenschap naast zit dan mag jij mij altijd corrigeren hoor !!
probleem is alleen harry, veel mensen hier doen dat al.
Neem Haushofer, die heeft jou al 1000 x onder de tafel gelult.
je strooit met allemaal bizarre uitspraken, die alleen op jouw filosoferen zijn gebaseerd. Niks mis mee overigens, maar jij ziet jouw filosofie als iets groters dan alle doorbraken die zijn behaald in de natuurkunde, wiskunde en scheikunde. En dat terwijl jij niet eens met aantoonbare bewijzen kan komen.

Ik kan net zo goed zeggen dat wij eigenlijk een soort proefkonijnen zijn van aliens, die ons in de gaten houden, en zodra we ze geen nieuwe kennis meer verschaffen, worden we uitgeroeid. Immers, wat voor ons 3 miljard jaar is, is voor deze aliens niet meer dan een dag of 2. En deze aliens zijn zo slim, dat ze alles perfect weten te camoufleren voor ons (dwz dat we er niet achter komen dat het heelal "nep" is).

Ontkracht dit maar eens. Dit net verzonnen verhaal, vind ik serieus aannemelijker dan jouw theorie. En ik durf te wedden dat jij dit verhaal niet kan ontkrachten.
Extremistisch gematigd.
  zondag 20 november 2005 @ 22:22:53 #160
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32438150
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:40 schreef Quarks het volgende:

[..]

Einstein niet verder dan E=mc²?
Lees eens wat boeken knul.

Als je nu eens stopt je zo arrogant op te stellen en normaal de vragen probeert te beantwoorden, dan gaat dit topic misschien niet dicht.
Er was hier helemaal geen sprake van een vraag, maar de beledigende opmerking dat ik het VMBO maar eens moest doorlopen.
En Einstein is nooit verder gekomen dan een mechanische beschouwing van het heelal.
Heb je wel eens al die beledigende opmerkingen gelezen die mij zijn toegestuurd?
Daar zeg je helemaal niets over, dus je bent wel zeer eenzijdig in je oordeel.
Ik mag wel beledigd worden met een hoop onzin, maar ik mag niks terugzeggen.
Want de wetenschap is immers heilig in jullie ogen.
En ik ben hier natuurlijk de idioot.
Maar volgens mij is het precies andersom.
En vragen beantwoord ik altijd.
Maar als ik bv vraag wat een fractaal is, dan krijg ik meteen weer een beldiging te horen.
pi_32438222
het zit je hoog he knul? je hebt toch niet gehuild he?
een echte wetenschapper huilt niet....komop he, even op de tanden bijten.
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:12 schreef Haushofer het volgende:
Je hebt hem niet helemaal door hé? Geeft niet, ik wil wel even kort samenvatten wat Harrie zegt in Jip en Janneke taal, speciaal voor jou.
rot op met je gewauwel.
nou vooruit, heel even dan.
quote:
Dus geeft het niks dat het wetenschappelijk heel anders inmekaar steekt dan de gangbare theorieen. Dan gaat Harrie allemaal uitspraken doen over wetenschappelijke ideeen, die simpelweg niet kloppen.
als jij dat vindt moet je dat tegen hem zeggen, net zolang totdat je de aandacht krijgt.
quote:
Niemand stelt bijvoorbeeld dat er oneindige energieen worden voorspeld, Harrie denkt van wel. En quantumfluctuaties worden wel begrepen, Harrie denkt van niet. Harrie stelt dat Einstein nooit verder is gekomen dan E=mc2, maar hij heeft veel meer gedaan dan dat.
heeft ie ook wel eens genuekt? of weet je dat niet van 'm? dáár ben ik nou geinteresseerd in..de relativiteitstheorie en zijn andere verzinsels weten we nu wel..
quote:
Hij heeft gewoon een fout beeld van de wetenschap.
net zoals jij van hem.
quote:
Dat is jammer, want dan ga je ook verkeerde conclusies trekken.
dat bedoel ik.
quote:
Nieuwe ideeen zijn leuk, maar wees dan wel op de hoogte van wat er allemaal speelt, dan weet je tenminste wat je aan het tegenspreken bent. Op fora is het heel erg hip om maar te schreeuwen "dit klopt niet & dat klopt niet" , maar de desbetreffende users weten dan 9 van de 10 keer bar weinig van gangbare theorieen.
en al weten ze dat wel...fuck die wetenschappelijke theorien, als je op de wetenschap moet wachten ben je altijd te laat...dat is nu eenmaal zo...achter de feitjes aanlopen weet u wel?
quote:
Niemand gooit hier iets op slot, je bent een beetje paranoia bezig.
lees eens terug einstein...één van de mods dreigde een beetje met op slot gooien..
quote:
Maar verder is het nu al overduidelijk dat Harrie met geen mogelijkheid iets van een ander wil aannemen, en dan houdt de discussie op lijkt me.
nou optieven dan..moet je niet achter de boeken? er zullen vast wel nieuwe theorieen worden besproken..
hup vooruit..ik roep je moeder hoor..
quote:
Ik lees tussen de regels weer de drogreden: op de universiteit raak je het eigen denken kwijt. Het is geloof ik een sterke overtuiging van je dat academici alles klakkeloos aannemen, en niet openstaan voor frisse, nieuwe ideeen, is het niet?
dat zijn jouw woorden beste meneer.
quote:
Je overdrijft
is dat zo?
quote:
En tja, als iemand stelt dat hij/zij God is, dan twijfel ik daar sterk aan. Ik persoonlijk denk dat zo'n iemand grootheidswaanzin heeft. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, jij mag dat wel normaal vinden
dat vind ik ook normaal..ik ben ook god net zoals jij en iedereen en alles en niets.., niets is ook god.
maar dat kan je niet maken als wetenschapper om dat hardop te zeggen ej
ooit zal je erachter komen dat jij god/energie bent, komt met de jaren..

ps ik doe niets anders dan mezelf verdedigen want dat is mijn goed recht en dat vind ik...
net zoals jij jezelf verdedigd op een aanval van mij..is ook ok..
  zondag 20 november 2005 @ 22:25:34 #162
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32438257
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:22 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Er was hier helemaal geen sprake van een vraag, maar de beledigende opmerking dat ik het VMBO maar eens moest doorlopen.
En Einstein is nooit verder gekomen dan een mechanische beschouwing van het heelal.
Heb je wel eens al die beledigende opmerkingen gelezen die mij zijn toegestuurd?
Daar zeg je helemaal niets over, dus je bent wel zeer eenzijdig in je oordeel.
Ik mag wel beledigd worden met een hoop onzin, maar ik mag niks terugzeggen.
Maar als ik bv vraag wat een fractaal is, dan krijg ik meteen weer een beldiging te horen.
Waarom reageer je twee keer op mijn post?
Ik zei niks over het VMBO.
En een fractal is een figuur dat op verschillende grootteschaal gelijkvormig is.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32438265
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:08 schreef harriechristus het volgende:

nu zeg je het zelf al; jouw theorie is een filosofie waarmee je geen natuurkundige processen kan verklaren.

even een vraag; waarom zou ik het heelal vol willen hebben met ruimteschepen. What's in it for me? Ik heb liever een relaxt huis, met een relaxte tuin, en een relaxte supermarkt op de hoek waar ik bier kan halen, en al mijn vrienden in bereik.
Extremistisch gematigd.
  zondag 20 november 2005 @ 22:26:03 #164
83951 rashudo
project 2501
pi_32438276
Harrie als die atomen zo slim zijn, waarom leven we dan niet in de zon, of in een zwart gat? Daar zijn veel meer atomen als hier. Zijn dat dan de wat dommere atomen, die alleen goed zijn voor zwaartekracht en licht?
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 22:30:14 #165
100054 Quarks
pi_32438398
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:24 schreef JoZzephus het volgende:
* Knip *
Maar JoZzephus, als je niet op de wetenschap kan vertrouwen voor een verklaring van fysische zaken, waar dan wel op?
Je eigen hersenspinsels?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 20 november 2005 @ 22:31:50 #166
100054 Quarks
pi_32438455
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:25 schreef P8 het volgende:

[..]

nu zeg je het zelf al; jouw theorie is een filosofie waarmee je geen natuurkundige processen kan verklaren.
Precies, hij probeert fysische dingen, metafysisch te beschrijven.
  zondag 20 november 2005 @ 22:36:59 #167
83951 rashudo
project 2501
pi_32438636
Ze gaan ook op geen enkel realistisch argument in he Daar valt geen lol aan te beleven.
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 22:40:12 #168
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32438753
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:50 schreef Doffy het volgende:

[..]

Harry, het wordt tijd dat je eens gaat discussiëren en stopt met het éénzijdig verkondigen van jouw "theorie". Met opmerkingen als bovenstaande wordt het er echter niet beter op. Jouw manier van "discussiëren" vraagt erom om, eerlijk gezegd, richting het Onzin-forum geschopt te worden. Jij claimt serieus te willen zijn, welnu, gedraag je dan ook zo.

Je zou dus eens kunnen beginnen om kritiek en kritische vragen serieus te beantwoorden. Kom dus niet aan met flauwekul als 'dat moet je maar aan een natuurkundige vragen', als mensen jouw 'theorie' op fysische gronden in twijfel trekken. Kom niet aan met opmerkingen als 'het is filosofie dus beter dan welke natuurkundige theorie dan ook', want slechts weinig filosofie kan erop bogen ooit een fenomeen adequaat beschreven te hebben. En jouw ideeën kwalificeren al helemaal niet als zodanig, zeker niet als je andere mensen antwoorden op kritische vragen onthoudt.
Die kritische vragen zijn dan altijd specifiek natuurkundige vragen en daar gaat mijn atoomtheorie niet over: het is een filosofie.
Dit heb ik nu al 15 x uit proberen te leggen en mijn atoomtheorie is inderdaad beter dan welke natuurkundige theorie dan ook en ik heb ook nooit iets mogen vernemen waarom mijn atoomtheorie natuurkundig onmogelijk zou zijn.
Ik kan bv uiteraard niet uitleggen waarom een zwaar atoom instabiel is.
En als je dat niet kunt snappen dan zal ik dat eindeloos proberen uit te leggen.
Want dit kan alleen verklaard worden met wiskundige mechanica(als ik het goed heb) en behoort helemaal niet tot het terrein van de filosofie.
  zondag 20 november 2005 @ 22:44:10 #169
83951 rashudo
project 2501
pi_32438889
Harrie, eerst zeg je, natuurkundige theorien kunnen mij niet boeien.

Een zin later zeg je "ik heb nog nooit iets mogen vernemen waarom mijn atoomtheorie natuurkundig onmogelijk zou zijn."

Ga fietsen stelen man.

Als je het wil hebben over wiskundige mechanica, ga dan eens denken over de verhouding tussen oppervlakte en inhoud. Waarom is er een verschil als je een mier of een olifant van een flatgebouw afgooit?
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 22:44:59 #170
100054 Quarks
pi_32438917
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:40 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Die kritische vragen zijn dan altijd specifiek natuurkundige vragen en daar gaat mijn atoomtheorie niet over: het is een filosofie.
Dit heb ik nu al 15 x uit proberen te leggen en mijn atoomtheorie is inderdaad beter dan welke natuurkundige theorie dan ook en ik heb ook nooit iets mogen vernemen waarom mijn atoomtheorie natuurkundig onmogelijk zou zijn.
En als je dat niet kunt snappen dan zal ik dat eindeloos proberen uit te leggen.
Want dit kan alleen verklaard worden met wiskundige mechanica(als ik het goed heb) en behoort helemaal niet tot het terrein van de filosofie.
Hoe kan jou filosofische theorie beter zijn dan een natuurkundige theorie, als je net zelf zegt dat jou atoomtheorie puur filosofisch is.
Daar ging jou theorie niet over, dus is het ook niet beter of slechter dan een natuurkundige theorie... toch?
  zondag 20 november 2005 @ 22:47:18 #171
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32438998
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:57 schreef DionysuZ het volgende:
Het is een geloof toch? en geen wetenschap? Dan maakt het toch niet uit of er inconsistenties in de atoomhypothese zitten, die zitten er in elk geloof
Mijn atoomtheorie is zeker geen geloof en er zitten ook zeker geen inconsistenties in.
Het zit door en door logisch inelkaar, maar wel is het onmogelijk dat zo maar even te kunnen leren en te leren begrijpen.
Want het is zeer moeilijk en diepzinnig en als jullie niet mee wilt werken om het te leren begrijpen dan zullen jullie ook nooit een stap verder komen dan domme opmerkingen en beledigingen.
Jullie zeggen maar wat over iets waar je niets vanaf weet en ook helemaal niet begrijpt.
En de zogenaamde kritiek is meestal volkomen inhoudloos.
Nu wordt er weer zomaar beweerd dat er inconsistenties in zitten, zonder te zeggen welke.
  zondag 20 november 2005 @ 22:52:14 #172
83951 rashudo
project 2501
pi_32439173
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:47 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Mijn atoomtheorie is zeker geen geloof en er zitten ook zeker geen inconsistenties in.
Het zit door en door logisch inelkaar, maar wel is het onmogelijk dat zo maar even te kunnen leren en te leren begrijpen.
Want het is zeer moeilijk en diepzinnig en als jullie niet mee wilt werken om het te leren begrijpen dan zullen jullie ook nooit een stap verder komen dan domme opmerkingen en beledigingen.
Jullie zeggen maar wat over iets waar je niets vanaf weet en ook helemaal niet begrijpt.
Nu wordt er weer zomaar beweerd dat er inconsistenties in zitten, zonder te zeggen welke.
Er zitten al inconsistenties in de beweringen die je in je reacties geeft, laat staan je filosofie. Je eigen zinnen weerleggen elkaar. Elk argument wat iets verder gaat dan jouw zeer oppervlakkige kennis van de natuurwetten doe je af als te natuurkundig/ingewikkeld. Argumenten die te sterk voor je zijn, ga je niet eens op in.

Er is maar 1 oplossing voor je.

http://www.timecube.com
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 22:56:02 #173
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32439322
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:05 schreef Doffy het volgende:
Harry noemt het zelf filosofie, en in de filosofie zijn er ernstiger dingen dan ongelijk hebben. Maar aan die dingen maakt Harry zich óók schuldig: zijn "theorie" is inconsistent, verdraagt geen kritiek, is niet toetsbaar, past op geen enkele waarneming, doet geen enkele voorspelling, voorziet niet in een manier van leven, bestaat niet uit originele ideeën en legt daar ook geen basis voor. Kortom, het is ook geen filosofie.

Een geloof is het ook niet, daar het claims doet betreffende de alledaagse fysische werkelijkheid. Echter, een geloof zou toch moeten voorzien in levenswijsheden, een modus vivendi, een verklaring van 'de zin van het leven', en dat soort zaken? Daar bespeur ik ook maar weinig van. Het is dus in mijn opinie ook geen geloof.

Wetenschap is het natuurlijk ook niet, maar dat behoeft verder geen betoog. Kortom, het is W, F, noch L...
Neen, neen, dat atomen uit ruimteschapen bestaan is natuurlijk geen origineel idee.
Hoe moet ik mij nu tegen zulke aanhoudende lariekoek verdedigen?
En de rest van dit soort "kritiek" heb ik al vele malen beantwoord.
  zondag 20 november 2005 @ 22:56:57 #174
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32439354
tot morgen dan maar weer beste mensen, als ik er dan tenminste nog niet uitgegooid ben.
  zondag 20 november 2005 @ 22:58:18 #175
83951 rashudo
project 2501
pi_32439403
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:56 schreef harriechristus het volgende:
tot morgen dan maar weer beste mensen, als ik er dan tenminste nog niet uitgegooid ben.
Dat is ook niet leuk, als je speelkameraadje verdwijnt terwijl je nog verder wil spelen.

Slaap lekker.
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 22:59:50 #176
100054 Quarks
pi_32439456
Harrie:
Stel nou dat we onszelf opblazen in een nucleaire oorlog, dan houd het heelal op bij onze 'laag'.
Wat dan? Dan valt je theorie.
De kans dat met een oneindig aantal beschavingen er een zichzelf wegvaagt is natuurlijk groot.

trouwens, we rijden toch ook allemaal in auto's, dat zijn toch ook geen atomen.
  zondag 20 november 2005 @ 23:02:19 #177
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32439539
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:59 schreef Quarks het volgende:
Harrie:
Stel nou dat we onszelf opblazen in een nucleaire oorlog, dan houd het heelal op bij onze 'laag'.
De kans dat met een oneindig aantal beschavingen er een zichzelf wegvaagt is natuurlijk groot.

Je begrijpt het niet. Wij worden bestuurd door onze atomen die ruimteschepen zijn. Die ruimteschepen zorgen er heus wel voor dat wij onszelf niet opblazen
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 20 november 2005 @ 23:03:44 #178
83951 rashudo
project 2501
pi_32439587
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:59 schreef Quarks het volgende:
Harrie:

Als ik straks een broodkruimel fijnmaal tussen mijn tanden, hoeveel beschavingen heb ik dan wel niet genadeloos vermorzeld? Volgens de theorie oneindig veel beschavingen! Ik ben velen malen erger dan Hitler.

Ik vind het trouwens wel knap dat de subatomaire deeltjes in ons universum allemaal precies hetzelfde eruit zien. Is dat net zoiets als met Bill Gates & Windows, dat 1 bedrijf daar een soort ruimteschipmonopolie heeft? En waar staat die ruimteschipfabriek dan? Is er ergens in ons universum stiekem een afwijkende atoom die allemaal kleine atoompjes uitpoept?
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 23:12:29 #179
100054 Quarks
pi_32439854
Wat nou als later blijkt dat de String-theorie waar is.
Zegt harrie dan dat de ruimtewezens de 'touwtjes in handen hebben'
  maandag 21 november 2005 @ 00:14:24 #180
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32441608
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:47 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Gast.. Je eerste en belangrijkste aanname is al fout.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 21 november 2005 @ 02:34:04 #181
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32444025
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:40 schreef harriechristus het volgende:
Dat moet je je waffel houden over natuurkundige principes. Helaas doe je dat niet. Je begeeft je wel degelijk op het terrein van de natuurkunde, maar omdat jij daar toeten noch blazen van weet, noem je het filosofie. Dat is het echter ook niet, zoals ik al duidelijk gemaakt heb.

Sorry, maar atoomtheoriën behoren tot de natuurkunde. Het was misschien tot voor de tijd van Galilei gebruikelijk om uitsluitend filosofisch te doen over het aantal tenen dat een mens had, totdat er iemand op het idee kwam om ze gewoon eens te gaan tellen. Zo werkt het nog steeds.
quote:
Je snapt de ballen van natuurkunde, dus hoe kan je daarover oordelen?
quote:
Dat zou toch wel handig zijn he, van een atoomtheorie?
quote:
Nogmaals, bemoei je dan niet met natuurkunde.
'Nuff said
  maandag 21 november 2005 @ 06:44:53 #182
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32444857
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:10 schreef Kebab het volgende:
Ik vind dit topic zo onderhand een diepe belediging worden voor de mensheid in het algemeen en in het bijzonder voor de ECHTE genieën die de wereld gekend heeft.

Elk mens die denkt een allesverklarende theorie in handen te hebben zonder zich eerst te verdiepen in de vooruitgang die de afgelopen duizenden jaren geboekt is, is niet alleen uitzonderlijk zwakzinnig, maar ook chronisch en ongeneeslijk onwetend.

Hegel dit Hegel dat. Jij hebt absoluut géén, maar dan ook echt werkelijk géén idee wat filosofie werkelijk inhoudt.

Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer; ga professionele hulp zoeken want zowel jouw ideeën als jouw genen zijn de belichaming van achteruitgang en een vervuiling van het menselijk intellect.
Ik denk dat Alicey helemaal dit soort " intelligente" reacties bedoelt waartegen ik mij dan zou moeten verdedigen.
Dit soort mensen wordt niet geband, maar mogen rustig hun vuil spuiten.
En dan staat er nog onder: een kusje en een kettingzaag in je kont.
Kortom: Hitler zou zich hier kunnen verheugen dat ie nog steeds volgelingen heeft.
  maandag 21 november 2005 @ 06:47:23 #183
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32444864
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:17 schreef JoZzephus het volgende:
ja gooi maar weer gauw op slot...iemand die anders denkt dan de bestaande wetenschapdogma's zal nooit een kans krijgen hier..
het is alleen maar einsteintalk hier in wfl..hausje de pausje had deze topic al veel eerder op slot gegooid als hij nog mod was hier..die gozer trekt zich helemaal de pestpleuris af op een poster van einstein die natuurlijk op zijn slaapkamertje hangt..(inmiddels wit en gescheurd van de sperm)
ik zeg niet dat die christusharrie gelijk heeft maar het leest in ieder geval lekkerder weg dan jullie gemiddelde geblaat..
nou vooruit gooi gauw dicht en blaat maar weer verder met jullie vastgeroeste vriendjes over de eeuwige (gaap) theorietjes van die einsteinknakker.
Hartelijk dank, dat er nog iemand is die het voor mij op durft te nemen verbaast mij zeer.
  maandag 21 november 2005 @ 06:51:51 #184
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32444874
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:02 schreef rashudo het volgende:
Ik kan ook wel wat bedenken, dat we allemaal bestaan uit madeliefjes en afrikaantjes, maar dat betekent niet dat het ook waar is.
Dit heb ik ook al twee maal eerder beantwoord, maar voooruit maar weer voor de derde keer:
We gaan later het heelal niet volbouwen met madeliefjes en afrikaantjes en daarom bestaan atomen ook niet uit madeliefjes en afrikaantjes.
Ik begrijp dat dat heel moeilijk is om te vatten, maar misschien dat er op den lange duur iemand wakker word als ik het zo'n 1000 x herhaald heb.
  maandag 21 november 2005 @ 06:53:48 #185
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32444877
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:07 schreef DionysuZ het volgende:
En als we later allemaal ruimteschepen gaan bouwen dan ga ik weigeren [as ik dan nog besta ]. En dan?
Je hoeft niet mee te doen, hoor !!
Overigens: je doet nu toch ook mee met onze wereld, dus denk je werkelijk dat je later zo'n held zal zijn die zal weigeren mee te doen ?
  maandag 21 november 2005 @ 07:11:05 #186
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32444926
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:12 schreef rashudo het volgende:
Het slaat zoiezo nergens op.. een ruimteschip heeft als doel transport. Waarom zou een ruimteschip opeens magisch een atoom voorstellen, maar planeten/mensen/olifanten/zonnen niks?

De grotere objecten zijn veel meer variabel als de kleinere. Ik geef toe dat kleine objecten soms overeenkomsten hebben met de grotere, maar ze zijn ook veel simpeler vanuit, puur al vanwege het grotere object een heleboel kleinere bevat.

Op zich is het natuurlijk wel een grappig bedenksel. Maar Harrie zou zich eens moeten verdiepen in de relatie tussen oppervlakte en inhoud. Zoiets simpels, maar toch laat het duidelijk zien dat het in het echt nooit zal kunnen.
Ruimteschepen zijn nu nog transportmiddel, maar zijn ook doel op zichzelf voor de wetenschap en worden later een doel op zichzelf als bewoning.
En later gaan wij ook zelf de planeten en zonnen(qua materie dan) ombouwen tot ruimteschepen.
HOE KLEINER HOE MEER ER VAN ZIJN
Grotere objecten bevatten meer dan de kleinere, maar van die grotere zijn er minder van op de zelfde inhoud, dwz er is slechts EEN aarde met daarin ontelbare atomen en daarin nog veel meer kleinere deeltjes enz enz
Dwz van het kleinere zijn er veel meer en hebben dus veel meer mogelijkheid tot differentiatie en organisatie, dwz het kleinere is juist hoger ontwikkeld en het grotere is primitiever.
Gemakkelijk aan te tonen, want de aarde is slechts een primitieve bol en de atomen daarin hebben veel meer structuur in allerlei verschillende stoffen.
Oftewel: hoe kleiner, hoe meer er van zijn, hoe hoger ontwikkeld.
Zo is onze computer veel fijner dan de vroegere groffe machines en hebben daarom ook veel meer mogelijkheden.
Want de computer berust op de fijnere electronica ( electronen oa), waarvan er veel meer zijn dan machine-onderdelen.
ATOOM IS INGEWIKKELDER DAN EEN ZONNESTELSEL
En verder kun je ook gemakkelijk zien dat een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel.
  maandag 21 november 2005 @ 07:18:43 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32444962
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:11 schreef harriechristus het volgende:

En verder kun je ook gemakkelijk zien dat een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel.
Je geeft er blijk van in ieder geval weinig te weten over atomen. Hoe weet je dan dat ze ingewikkelder zijn dan het zonnestelsel? Of vind je ze ingewikkelder omdat je het zonnestelsel wel begrijpt, en een atoom niet? Is je atoomtheorie misschien toevallig een theorie waar je zelf atomen mee begrijpt, zonder gehinderd te worden door feiten?
  maandag 21 november 2005 @ 07:23:02 #188
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32444980
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Afwijkende ideeen zijn geen probleem, maar er wordt wel verwacht dat iemand dan de discussie aangaat, en ook kritische vragen beantwoordt.
De discussie gaat hier over mijn atoomtheorie als filosofie en niet over specifieke natuurkundige vragen die met mijn atoomtheorie nu eenmaal niet beantwoord kunnen worden.
NATUURFILOSOFIE
WEL kan ik diepere natuurfilosofische vragen beantwoorden met mijn atoomtheorie en heel goed zelf, maar die worden steeds ontweken.
Dus zolang jullie maar krampachtig vast blijven houden aan de bekende natuurwetenschap dan zal ik met mijn atoomtheorie natuurlijk nooit een stap verder komen en zullen jullie er ook nooit iets van begrijpen.
FORMULES EN EXPERIMENTEN ALS DOGMA
Maar ik begrijp best dat het een hele grote stap is voor jullie om het dogma van de formules en experimenten los te kunnen laten en over te gaan op de vrije filosofie en de beperktheid van de wetenschap in te zien, die de diepere problemen van het heelal niet op kan lossen en ik met mijn atoomtheorie wel.
  maandag 21 november 2005 @ 07:26:09 #189
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32444999
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:26 schreef -Angel- het volgende:
Dit is het topic van het jaar 2005.
Ik hoop het dat in 2005 er eindelijk iemand wakker wordt na 31 jaar.
Maar of het hier bij FOK zal gebeuren dat betwijfel ik ten sterkste.
  maandag 21 november 2005 @ 07:34:20 #190
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32445034
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:34 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
juist..kritische vragen gebaseerd op wetenschap, jullie komen alleen maar met wetenschappelijke kritiek..het is (nog) niet ontdekt dus het is onzin wat hij beweert.
jullie volgen liever bekende wetenschappers die al een tijd dood zijn, is altijd nog beter dan iemand die met iets nieuws komt.
p.
de hele tijd krijgt hij stront over hem heen van jullie, vindt je het gek dat hij op een gegeven moment ook de draak steekt met jullie (wetenschap)
hij kan daar kennelijk tegen, dan moeten jullie daar ook tegen kunnen denk ik.
Hartelijk dank JoZzephus, want ik sta er alleen voor, al 31 jaar, tegenover de rest van de wereld die zo heilig overtuigd is van de wetenschap dat ze daarop geen enkele filosofische kritiek van mij kan dulden.
De wetenschap is net zo dogmatisch en onverdraagzaam als vroeger de katholieke kerk.
  maandag 21 november 2005 @ 07:47:14 #191
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32445085
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:37 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Dat klopt, is een goed voornemen voor het jaar 2006 crew, en aanhangsel. Wat meer openstaan voor andere meningen. Soms wordt er te sterk vast gehouden aan bepaalde theorieen. En onder het mom je kunt het niet bewijzen, wordt het dan gesloten. Schiet naar mijn mening het doel van het forum een beetje voorbij, we zijn hier niet om prijzen op wetenschappelijk gebied te halen, of om een wedstrijdje te houden wie weet het meeste van de wetenschap.
Dank je wel voor je steun, maar overigens:
Ik kan mijn atoomtheorie filosofisch zeer goed bewijzen, maar ook hier geldt het vooroordeel dat alleen de natuurwetenschap weet wat bewijzen is,dwz ik moet met formules en experimenten komen.
BEWIJZEN
Maar logisch beredeneren, wat ik dan doe, dat kan natuurlijk nooit bewijzen zijn.
Wat de wetenschap met bewijzen bedoelt is aantonen, maar aantonen is geen echt bewijzen.
Echt bewijzen is beredeneren.
Zo wordt a2 + b2 = c2 beredeneerd en aantonen(nameten) geldt niet als bewijs.
EEN FOTO
Goed: ik zou van zo'n ruimteschip natuurlijk ook wel een foto willen zien, maar dat zoiets voorlopig onmogelijk is , dat kan iedereen begrijpen die ook maar iets van natuurwetenschap afweet.
Maar hier ligt juist een grootse taak voor de wetenschap voor de toekomst.
Maar dan moeten ze beginnen mij serieus te nemen en tenminste het voordeel van de twijfel te gunnen dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik zeg en ophouden mij met stront te bekogelen.
  maandag 21 november 2005 @ 07:59:20 #192
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32445140
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:11 schreef DionysuZ het volgende:
Ik ken nog wel een andere atoomtheorie, waarin ieder atoom op zich weer een universum is of een deel daarvan. In dat geval zouden er veel meer wezens per atoom zitten dan in jouw theorie. En zouden wij ook weer deel uitmaken van een atoom in een groter universum.
In mijn atomen als ruimteschepen zitten opnieuw weer nog kleinere atomen als ruimteschepen, enz enz enz enz als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.
Dus in elk atoom uit ruimteschepen zitten dan uiteindelijk oneindig veel microwezens.
En elk atoom kun je dan als een inwendig oneindig universum beschouwen als je dat zo wilt noemen en zelfs een oneindig aantal universa in elk atoom en zelfs oneindig x oneindig en zelfs oneindig tot de macht oneindig.
En later gaan wij zelf ook het heelal volbouwen met MACRO-ATOMEN tot MACROREUZEN enz enz enz enz
Dus de evolutie gaat richting macrokosmos, maar die is nu nog primitief.
DE ONEINDIGE REEKS VAN WERELDEN ZONDER EVOLUTIE
Want in de filosofie van de universa in universa ontbreekt de evolutionaire volgorde van primitief naar steeds hoger en hoger en is daarom statisch ipv dynamisch.
  maandag 21 november 2005 @ 08:08:59 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32445185
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:47 schreef harriechristus het volgende:

Wat is dat nou voor onzin? Juist in de wetenschap geldt aantonen (waarnemen en/of meten) als bewijs. Geldige logica wordt ook in de theoretische wetenschappen veel gebruikt om tot voorspellingen te komen. Geldige logica is echter iets anders dan een aantal willekeurige stellingen poneren..
pi_32445645
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:05 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

ja je irriteerd me en die smiley die je daar neer zet weet ik nu wel...verzin eens iets news einstein, die kutsmiley gebruik je vrijwel in ieder topic als ik je naam weer eens tegenkom ...ben je misschien zelf zo triest...ga eens lekker van bil vent ipv achter de (feiten) boeken zitten..
[..]
Ik voel weer een klein beetje meer frustratie :)

quote:
is dat zo? waar heb je dat dan vaker gezien van anderen, (heb hem nl zelf bedacht of niet?) daar ben ik wel benieuwd naar...geef eens een link.
Ik noem een L, een Rudeonline, of een meneer Evans. En nu dus meneer Harrie.

quote:
en wie bepaald of iemand een wannaberevolutionair is of iemand met een open geest? dat verzin je gewoon zelf bedoel je he, anders kom je hier niet op. :')
ik ben jouw spiegel (begrijp je niet he?) het zegt dus wat over jou meneer de vastgeroeste..
[..]
Ik ben niet vastgeroest :) Ik ben kritisch. Als je dat verschil niet ziet, dan heb je hier weinig te zoeken lijkt me. Dan kun je beter teruggaan naar Tru.

quote:
je bedoelt de huidige wetenschappelijke ontwikkelingen? man ik lig in een deuk met jou.
wanneer ik daar even de tijd voor neem begrijp ik het wel en volg het verder wanneer het mij interesseerd.
alleen de laatste ontwikkelingen begrijpen, (waar jij op geilt) intereseerd me gewoon niet.. welke laatste onwikkelingen heb je het dan over? weet je het zelf wel? wat heb je nu weer geleerd studentje?
je mama zal wel trots op je zijn.

Ik bedoel meer dat er veel mensen zijn die erg geinteresseerd zijn in wetenschap, maar niet de capaciteiten hebben om het op het huidige niveau te kunnen volgen. Dat kan erg frustrerend zijn, en dan wordt er nogal es afgegeven op wetenschappers die dat wel kunnen.

Overigens heb ik van jou nog niet veel inhoudelijks gezien; jij bent meestal ook maar een beetje aan het wetenschap-bashen. Ikzelf vind dat wel vermakelijk, maar je zet je zelf nogal te kijk om in een topic als dit alleen maar te bashen en niks inhoudelijks toe te voegen. :*

Om nog maar een voorbeeld te geven: Meneer Harrie beweert dat de stelling van Pythagoras niet kan worden onderlegd, alleen kan worden nagemeten. Dat is flauwekul van de bovenste plank, en ik zie zoiets niet als constructief of vernieuwend. Ik zie dat als gebrek aan kennis. Ik vind het opmerkelijk dat er uberhaupt mensen zijn die dergelijke flauwekul als vernieuwend willen zien. En nog opmerkelijker dat je wordt geclassificeerd als "vastgeroest" als je dit vaststelt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 08-01-2024 09:23:14 ]
  maandag 21 november 2005 @ 09:19:24 #195
83951 rashudo
project 2501
pi_32445742
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:11 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ruimteschepen zijn nu nog transportmiddel, maar zijn ook doel op zichzelf voor de wetenschap en worden later een doel op zichzelf als bewoning.
En later gaan wij ook zelf de planeten en zonnen(qua materie dan) ombouwen tot ruimteschepen.
HOE KLEINER HOE MEER ER VAN ZIJN
Grotere objecten bevatten meer dan de kleinere, maar van die grotere zijn er minder van op de zelfde inhoud, dwz er is slechts EEN aarde met daarin ontelbare atomen en daarin nog veel meer kleinere deeltjes enz enz
Dwz van het kleinere zijn er veel meer en hebben dus veel meer mogelijkheid tot differentiatie en organisatie, dwz het kleinere is juist hoger ontwikkeld en het grotere is primitiever.
Gemakkelijk aan te tonen, want de aarde is slechts een primitieve bol en de atomen daarin hebben veel meer structuur in allerlei verschillende stoffen.
Oftewel: hoe kleiner, hoe meer er van zijn, hoe hoger ontwikkeld.
Zo is onze computer veel fijner dan de vroegere groffe machines en hebben daarom ook veel meer mogelijkheden.
Want de computer berust op de fijnere electronica ( electronen oa), waarvan er veel meer zijn dan machine-onderdelen.
Kijk je theorie is wel leuk en elegant vind ik zelf. Een oneindig universum met oneindige niveaus enz..

Alleen ruimteschepen gedragen zich niet als atomen.. en zoals ik al eerder zei, onze atomen trillen heel snel heen en weer vanwege temperatuur, ze hebben allerlei diverse andere eigenschappen die een ruimteschip nooit zal hebben.

Maar. In een oneindig universum zijn er ook oneindig bewoonbare planeten. Waarom zouden we dan zelf een ruimteschip bouwen? Ik zou liever op zo'n planeet wonen.
Their eyes opaque.
  maandag 21 november 2005 @ 10:11:42 #196
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_32446510
quote:
Op maandag 21 november 2005 09:19 schreef rashudo het volgende:

[..]

Waarom zouden we dan zelf een ruimteschip bouwen? Ik zou liever op zo'n planeet wonen.
NEEEEEEEEEEE!!!!!!!!! WE GAAN LATER HET HEELAL VOLBOUWEN MET RUIMTESCHEPEN VOOR DE HONDERDSTE KEER!!!!!!!!!
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_32446591
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:47 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Dank je wel voor je steun, maar overigens:
Ik kan mijn atoomtheorie filosofisch zeer goed bewijzen, maar ook hier geldt het vooroordeel dat alleen de natuurwetenschap weet wat bewijzen is,dwz ik moet met formules en experimenten komen.
Veel wetenschappers maken een onderscheid tussen filosofie en natuurkunde. Dus ja, ik vrees dat als je claimt een atoomtheorie te hebben, dan willen wetenschappers die je wilt overtuigen enkele voorspellingen van je zien. Die zijn na te meten. Het kan allemaal prima in jouw hoofd kloppen, maar het moet ook in andermans hoofden kloppen. Wetenschap hoort niet persoonsgebonden te zijn, alhoewel dat natuurlijk ook weer wat geidealiseerd is.
quote:
Tja, hier ook weer: dit is simpelweg niet waar. Sterker nog, de stelling van Piet staat in het Guinessbook of Records als meest bewezen stelling ter wereld. Waar haal jij zulke argumenten vandaan?
quote:
EEN FOTO
Goed: ik zou van zo'n ruimteschip natuurlijk ook wel een foto willen zien, maar dat zoiets voorlopig onmogelijk is , dat kan iedereen begrijpen die ook maar iets van natuurwetenschap afweet.
Je zult zo'n ruimteschip zichtbaar kunnen maken met een golflengte die in de orde van het ruimteschip ligt. Of zoiets onmogelijk is, ligt eraan hoe groot je denkt dat die ruimteschepen zijn.
quote:
Maar hier ligt juist een grootse taak voor de wetenschap voor de toekomst.
Maar dan moeten ze beginnen mij serieus te nemen en tenminste het voordeel van de twijfel te gunnen dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik zeg en ophouden mij met stront te bekogelen.
Ik ben bang dat je toch iets concreter zult moeten zijn, willen mensen je serieus nemen. Tot nu toe kom je niet zo overtuigend over op veel mensen. Dat komt ook doordat je simpelweg dingen zegt die niet waar zijn; daar ben je gister ook al op gewezen. Mij overtuig je in ieder geval niet, en ik denk niet dat jij kunt worden overtuigd van het feit dat je foutieve uitspraken doet. Dan houdt het gauw op
pi_32446639
Ik zag trouwens dat je niet wist wat "fractaal" betekent.

Fractals zijn patronen in de wiskunde ( en in de natuur ) die zich steeds herhalen als je een schaaltransformatie uitvoert. Er zijn veel meer mensen behalve jij, die menen dat de natuur uit zulke patronen bestaat. In dat opzicht ben je dus zeker niet uniek in je denken.
  maandag 21 november 2005 @ 10:53:51 #199
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32447367
Misschien interessant voor dit topic, waar filosofie en wetenschap elkaar snijden (of bijten):
what the -bleep- do we know
http://www.imdb.com/title/tt0399877/
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_32447933
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:22 schreef harriechristus het volgende:
Harrie,

In de week dat ik dit topic nu volg val ik echt van de ene verbazing in de andere. Ik heb zowel serieuze en niet serieuze reacties gegeven, ik heb met (weliswaar flauwe) grapjes duidelijk laten blijken hoe lachwekkend ik je theorie vind, en ik heb geprobeerd met kritische vragen (die je overigens nooit beantwoord, van niemand hier op dit forum) aan te tonen dat je er best wel eens naast kan zitten. Dat lijkt allemaal niets uit te halen, je bent teveel overtuigd van je eigen gelijk om toe te willen geven dat je ernaast kan zitten.
Je moet dan ook niet vreemd opkijken dat mensen net zo stellig gaan reageren als jij het brengt:
Je zegt "Ik ben Jezus, ik heb de sluitende theorie, ik heb gelijk"
de reacties zijn dan even stellig: "Jij bent gestoord"

Wat me ook opvalt is dat je steeds neurotischer gaat reageren, en jezelf steeds meer in de slachtofferrol plaatst. "het gepeupel begrijpt mij niet, er zit toch niemand op mijn theorie te wachten" en dat soort uitspraken. Ik heb persoonlijk nooit wetenschappers zien miepen als hun theorieën in twijfel werden getrokken. Weet je wat ze wel deden? Verder experimenteren, totdat ze de critici afdoende bewijs konden voorleggen.
In de eerste paar dagen was je duidelijk minder prikkelbaar en gaf je iets minder onduidelijke antwoorden. (echt duidelijk is het nooit geweest ) Nu reageer je bozig op iedereen die je persoonlijk aanspreekt op je onbuigzaamheid. het lijkt wel bijna alsof er in die week ook in jouw hoofd iets is veranderd, het is in ieder geval aan je manier van schrijven te zien. Dit kan natuurlijk best komen omdat je langzaam aan je geduld verliest met de domme massa, maar ik ben persoonlijk bang dat je steeds meer in je eigen wereldje afglijdt, en dat is nooit bevorderlijk voor een open discussie. Er is al geopperd dat je aan schizofrenie lijdt, en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Hoewel ik bij voorbaat al weet dat je op geen enkele vraag afdoende antwoord kunt of wilt geven (want ik ben er nou eenmaal van overtuigd dat jouw theorie minder zwaar weegt dan alle wetenschappers ter wereld bij elkaar ontdekt hebben) vind ik het wel vermakelijk om te zien hoe je het blijft volhouden. Maar van een eerlijke discussie, waarin jij ook de meningen van anderen respecteert is geen sprake, en dat is jammer. Je maakt wereldberoemde wetenschappers belachelijk en beweert dat wat ze ontdekt hebben allemaal niet zoveel voorstelt. Dat pleit niet voor sympathie.. Dat er in ieder geval ruimte is voor jouw theorie, dat we het aan willen horen, heeft deel2 wel duidelijk gemaakt. Jij mag jouw theorie verkondigen, dat doe je heel stellig. Laat anderen dan ook even stellig zeggen dat je een leipo bent die het bij het verkeerde eind heeft.

Zolang jij niet met sluitende bewijzen komt die volgens de gelden maatstaven van de wetenschap als bewijs worden beschouwd zul je een roepende in de woestijn blijven. De wetenschap is nou eenmaal leidend in dit soort zaken, en je kunt blijven roepen dat de filosofie van groter belang is, de meerderheid heeft daarin het laatste woord. Pech voor jou dus. Om in jouw terminologie van cijfertjes te blijven, denk ik dat de kans dat we er ooit achter zullen komen dat Harrie toch gelijk had 10-40 quadriljoenste is, maar als dat het geval is ben ik bereid de gevolgen van mijn misstap te accepteren

In dat licht toch nog een kritische vraag: als jouw theorie een filosofische is, waarom heb je dan alles opgehangen aan volgens mij volledig uit de lucht gegrepen onoverzichtelijk grote en kleine hoeveelheden, aantallen, atto's, pico's, macro's en micro's? Die aantallen doen toch helemaal niet terzake als jouw theorie buiten de wiskunde om kan? Als alles oneindig is, is elk getal, hoe groot of klein ook, overbodig.
Ik zou ook hierop graag een reactie zien, maar je hebt het zo te zien behoorlijk druk met het beantwoorden van een paar mensen die nog steeds op reactie wachten....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')