Als de mensen nu eens ophouden mij te beledigen en proberen mijn reacties te begrijpen dan zou ik niet steeds weer dezelfde domme reacties behoeven te beantwoorden.quote:Op zondag 20 november 2005 16:40 schreef Quarks het volgende:
[..]
Einstein niet verder dan E=mc²?
Lees eens wat boeken knul.
Als je nu eens stopt je zo arrogant op te stellen en normaal de vragen probeert te beantwoorden, dan gaat dit topic misschien niet dicht.
Dan moet jij maar eens EEN zinnige kritiek laten horen.quote:Op zondag 20 november 2005 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt genoeg kritiek gekregen, maar je verdomt het om er op in te gaan. Dat is iets anders, me dunkt.
zie je, je kwam op het idee, na iets gelezen te hebben over ruimtevaartculturen bij Scientology je hebt het dus uitgewerkt na wat denkwerk en is het voor anderen moeilijk te lijmen dat het daadwerkelijk zo is. (inclusief mezelf)quote:Op zondag 20 november 2005 20:58 schreef harriechristus het volgende:
6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd.
Zie o.a. mijn antwoord op je verweer dat biologie en wiskunde andere disciplines zijn.quote:Op zondag 20 november 2005 22:11 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Dan moet jij maar eens EEN zinnige kritiek laten horen.
Ik ben zeer benieuwd daarnaar.
Maar je zult dan wel weer voor de zoveelste keer met een natuurkundige vraag komen.
Daar ben je dan heel goed in.
Volgens Alicey is dit waarschijnlijk een zeer zinnige kritiek waar ik geen antwoord op weet.quote:Op zondag 20 november 2005 16:18 schreef DrazTic het volgende:
[..]
ik heb een intergalactische oorlog in mn dikke darm
Het is dwaas om filosofie en wetenschap gescheiden van elkaar te zien. Dat deed Comte, inderdaad, maar Comte was ook zo dwaas om zijn eigen kerk op te richten en zichzelf als hogepriester aan te stellen. Filosofie en wetenschap zijn feitelijk totaal met elkaar vermengd, en wie het ene bezigt, bezigt - bewust dan wel onbewust - ook het andere.quote:Op zondag 20 november 2005 22:08 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ik heb al vele malen gezegd dat ik geen precieze natuurkundige problemen kan oplossen en dat mijn atoomtheorie een filosofie is.
probleem is alleen harry, veel mensen hier doen dat al.quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:47 schreef harriechristus het volgende:
Als ik er over de wetenschap naast zit dan mag jij mij altijd corrigeren hoor !!
Er was hier helemaal geen sprake van een vraag, maar de beledigende opmerking dat ik het VMBO maar eens moest doorlopen.quote:Op zondag 20 november 2005 16:40 schreef Quarks het volgende:
[..]
Einstein niet verder dan E=mc²?
Lees eens wat boeken knul.
Als je nu eens stopt je zo arrogant op te stellen en normaal de vragen probeert te beantwoorden, dan gaat dit topic misschien niet dicht.
rot op met je gewauwel.quote:Op zondag 20 november 2005 21:12 schreef Haushofer het volgende:
Je hebt hem niet helemaal door hé? Geeft niet, ik wil wel even kort samenvatten wat Harrie zegt in Jip en Janneke taal, speciaal voor jou.
als jij dat vindt moet je dat tegen hem zeggen, net zolang totdat je de aandacht krijgt.quote:Dus geeft het niks dat het wetenschappelijk heel anders inmekaar steekt dan de gangbare theorieen. Dan gaat Harrie allemaal uitspraken doen over wetenschappelijke ideeen, die simpelweg niet kloppen.
heeft ie ook wel eens genuekt? of weet je dat niet van 'm? dáár ben ik nou geinteresseerd in..de relativiteitstheorie en zijn andere verzinsels weten we nu wel..quote:Niemand stelt bijvoorbeeld dat er oneindige energieen worden voorspeld, Harrie denkt van wel. En quantumfluctuaties worden wel begrepen, Harrie denkt van niet. Harrie stelt dat Einstein nooit verder is gekomen dan E=mc2, maar hij heeft veel meer gedaan dan dat.
net zoals jij van hem.quote:Hij heeft gewoon een fout beeld van de wetenschap.
dat bedoel ik.quote:Dat is jammer, want dan ga je ook verkeerde conclusies trekken.
en al weten ze dat wel...fuck die wetenschappelijke theorien, als je op de wetenschap moet wachten ben je altijd te laat...dat is nu eenmaal zo...achter de feitjes aanlopen weet u wel?quote:Nieuwe ideeen zijn leuk, maar wees dan wel op de hoogte van wat er allemaal speelt, dan weet je tenminste wat je aan het tegenspreken bent. Op fora is het heel erg hip om maar te schreeuwen "dit klopt niet & dat klopt niet" , maar de desbetreffende users weten dan 9 van de 10 keer bar weinig van gangbare theorieen.
lees eens terug einstein...één van de mods dreigde een beetje met op slot gooien..quote:Niemand gooit hier iets op slot, je bent een beetje paranoia bezig.
nou optieven dan..moet je niet achter de boeken? er zullen vast wel nieuwe theorieen worden besproken..quote:Maar verder is het nu al overduidelijk dat Harrie met geen mogelijkheid iets van een ander wil aannemen, en dan houdt de discussie op lijkt me.
dat zijn jouw woorden beste meneer.quote:Ik lees tussen de regels weer de drogreden: op de universiteit raak je het eigen denken kwijt. Het is geloof ik een sterke overtuiging van je dat academici alles klakkeloos aannemen, en niet openstaan voor frisse, nieuwe ideeen, is het niet?
is dat zo?quote:Je overdrijft
dat vind ik ook normaal..ik ben ook god net zoals jij en iedereen en alles en niets.., niets is ook god.quote:En tja, als iemand stelt dat hij/zij God is, dan twijfel ik daar sterk aan. Ik persoonlijk denk dat zo'n iemand grootheidswaanzin heeft. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, jij mag dat wel normaal vinden
Waarom reageer je twee keer op mijn post?quote:Op zondag 20 november 2005 22:22 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Er was hier helemaal geen sprake van een vraag, maar de beledigende opmerking dat ik het VMBO maar eens moest doorlopen.
En Einstein is nooit verder gekomen dan een mechanische beschouwing van het heelal.
Heb je wel eens al die beledigende opmerkingen gelezen die mij zijn toegestuurd?
Daar zeg je helemaal niets over, dus je bent wel zeer eenzijdig in je oordeel.
Ik mag wel beledigd worden met een hoop onzin, maar ik mag niks terugzeggen.
Want de wetenschap is immers heilig in jullie ogen.
En ik ben hier natuurlijk de idioot.
Maar volgens mij is het precies andersom.
En vragen beantwoord ik altijd.
Maar als ik bv vraag wat een fractaal is, dan krijg ik meteen weer een beldiging te horen.
nu zeg je het zelf al; jouw theorie is een filosofie waarmee je geen natuurkundige processen kan verklaren.quote:Op zondag 20 november 2005 22:08 schreef harriechristus het volgende:
Ik heb al vele malen gezegd dat ik geen precieze natuurkundige problemen kan oplossen en dat mijn atoomtheorie een filosofie is.
Maar JoZzephus, als je niet op de wetenschap kan vertrouwen voor een verklaring van fysische zaken, waar dan wel op?quote:Op zondag 20 november 2005 22:24 schreef JoZzephus het volgende:
* Knip *
Precies, hij probeert fysische dingen, metafysisch te beschrijven.quote:Op zondag 20 november 2005 22:25 schreef P8 het volgende:
[..]
nu zeg je het zelf al; jouw theorie is een filosofie waarmee je geen natuurkundige processen kan verklaren.
Die kritische vragen zijn dan altijd specifiek natuurkundige vragen en daar gaat mijn atoomtheorie niet over: het is een filosofie.quote:Op zondag 20 november 2005 16:50 schreef Doffy het volgende:
[..]
Harry, het wordt tijd dat je eens gaat discussiëren en stopt met het éénzijdig verkondigen van jouw "theorie". Met opmerkingen als bovenstaande wordt het er echter niet beter op. Jouw manier van "discussiëren" vraagt erom om, eerlijk gezegd, richting het Onzin-forum geschopt te worden. Jij claimt serieus te willen zijn, welnu, gedraag je dan ook zo.
Je zou dus eens kunnen beginnen om kritiek en kritische vragen serieus te beantwoorden. Kom dus niet aan met flauwekul als 'dat moet je maar aan een natuurkundige vragen', als mensen jouw 'theorie' op fysische gronden in twijfel trekken. Kom niet aan met opmerkingen als 'het is filosofie dus beter dan welke natuurkundige theorie dan ook', want slechts weinig filosofie kan erop bogen ooit een fenomeen adequaat beschreven te hebben. En jouw ideeën kwalificeren al helemaal niet als zodanig, zeker niet als je andere mensen antwoorden op kritische vragen onthoudt.
Hoe kan jou filosofische theorie beter zijn dan een natuurkundige theorie, als je net zelf zegt dat jou atoomtheorie puur filosofisch is.quote:Op zondag 20 november 2005 22:40 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Die kritische vragen zijn dan altijd specifiek natuurkundige vragen en daar gaat mijn atoomtheorie niet over: het is een filosofie.
Dit heb ik nu al 15 x uit proberen te leggen en mijn atoomtheorie is inderdaad beter dan welke natuurkundige theorie dan ook en ik heb ook nooit iets mogen vernemen waarom mijn atoomtheorie natuurkundig onmogelijk zou zijn.
Ik kan bv uiteraard niet uitleggen waarom een zwaar atoom instabiel is.
En als je dat niet kunt snappen dan zal ik dat eindeloos proberen uit te leggen.
Want dit kan alleen verklaard worden met wiskundige mechanica(als ik het goed heb) en behoort helemaal niet tot het terrein van de filosofie.
Mijn atoomtheorie is zeker geen geloof en er zitten ook zeker geen inconsistenties in.quote:Op zondag 20 november 2005 16:57 schreef DionysuZ het volgende:
Het is een geloof toch? en geen wetenschap? Dan maakt het toch niet uit of er inconsistenties in de atoomhypothese zitten, die zitten er in elk geloof
Er zitten al inconsistenties in de beweringen die je in je reacties geeft, laat staan je filosofie. Je eigen zinnen weerleggen elkaar. Elk argument wat iets verder gaat dan jouw zeer oppervlakkige kennis van de natuurwetten doe je af als te natuurkundig/ingewikkeld. Argumenten die te sterk voor je zijn, ga je niet eens op in.quote:Op zondag 20 november 2005 22:47 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Mijn atoomtheorie is zeker geen geloof en er zitten ook zeker geen inconsistenties in.
Het zit door en door logisch inelkaar, maar wel is het onmogelijk dat zo maar even te kunnen leren en te leren begrijpen.
Want het is zeer moeilijk en diepzinnig en als jullie niet mee wilt werken om het te leren begrijpen dan zullen jullie ook nooit een stap verder komen dan domme opmerkingen en beledigingen.
Jullie zeggen maar wat over iets waar je niets vanaf weet en ook helemaal niet begrijpt.
En de zogenaamde kritiek is meestal volkomen inhoudloos.
Nu wordt er weer zomaar beweerd dat er inconsistenties in zitten, zonder te zeggen welke.
Neen, neen, dat atomen uit ruimteschapen bestaan is natuurlijk geen origineel idee.quote:Op zondag 20 november 2005 17:05 schreef Doffy het volgende:
Harry noemt het zelf filosofie, en in de filosofie zijn er ernstiger dingen dan ongelijk hebben. Maar aan die dingen maakt Harry zich óók schuldig: zijn "theorie" is inconsistent, verdraagt geen kritiek, is niet toetsbaar, past op geen enkele waarneming, doet geen enkele voorspelling, voorziet niet in een manier van leven, bestaat niet uit originele ideeën en legt daar ook geen basis voor. Kortom, het is ook geen filosofie.
Een geloof is het ook niet, daar het claims doet betreffende de alledaagse fysische werkelijkheid. Echter, een geloof zou toch moeten voorzien in levenswijsheden, een modus vivendi, een verklaring van 'de zin van het leven', en dat soort zaken? Daar bespeur ik ook maar weinig van. Het is dus in mijn opinie ook geen geloof.
Wetenschap is het natuurlijk ook niet, maar dat behoeft verder geen betoog. Kortom, het is W, F, noch L...
Dat is ook niet leuk, als je speelkameraadje verdwijnt terwijl je nog verder wil spelen.quote:Op zondag 20 november 2005 22:56 schreef harriechristus het volgende:
tot morgen dan maar weer beste mensen, als ik er dan tenminste nog niet uitgegooid ben.
Je begrijpt het niet. Wij worden bestuurd door onze atomen die ruimteschepen zijn. Die ruimteschepen zorgen er heus wel voor dat wij onszelf niet opblazenquote:Op zondag 20 november 2005 22:59 schreef Quarks het volgende:
Harrie:
Stel nou dat we onszelf opblazen in een nucleaire oorlog, dan houd het heelal op bij onze 'laag'.
Wat dan? Dan valt je theorie.
De kans dat met een oneindig aantal beschavingen er een zichzelf wegvaagt is natuurlijk groot.
trouwens, we rijden toch ook allemaal in auto's, dat zijn toch ook geen atomen.
Als ik straks een broodkruimel fijnmaal tussen mijn tanden, hoeveel beschavingen heb ik dan wel niet genadeloos vermorzeld? Volgens de theorie oneindig veel beschavingen! Ik ben velen malen erger dan Hitler.quote:Op zondag 20 november 2005 22:59 schreef Quarks het volgende:
Harrie:
Stel nou dat we onszelf opblazen in een nucleaire oorlog, dan houd het heelal op bij onze 'laag'.
Wat dan? Dan valt je theorie.
De kans dat met een oneindig aantal beschavingen er een zichzelf wegvaagt is natuurlijk groot.
trouwens, we rijden toch ook allemaal in auto's, dat zijn toch ook geen atomen.
Gast.. Je eerste en belangrijkste aanname is al fout.quote:Op zondag 20 november 2005 22:47 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Mijn atoomtheorie is zeker geen geloof en er zitten ook zeker geen inconsistenties in.
Het zit door en door logisch inelkaar, maar wel is het onmogelijk dat zo maar even te kunnen leren en te leren begrijpen.
Want het is zeer moeilijk en diepzinnig en als jullie niet mee wilt werken om het te leren begrijpen dan zullen jullie ook nooit een stap verder komen dan domme opmerkingen en beledigingen.
Jullie zeggen maar wat over iets waar je niets vanaf weet en ook helemaal niet begrijpt.
En de zogenaamde kritiek is meestal volkomen inhoudloos.
Nu wordt er weer zomaar beweerd dat er inconsistenties in zitten, zonder te zeggen welke.
Dat moet je je waffel houden over natuurkundige principes. Helaas doe je dat niet. Je begeeft je wel degelijk op het terrein van de natuurkunde, maar omdat jij daar toeten noch blazen van weet, noem je het filosofie. Dat is het echter ook niet, zoals ik al duidelijk gemaakt heb.quote:Op zondag 20 november 2005 22:40 schreef harriechristus het volgende:
Die kritische vragen zijn dan altijd specifiek natuurkundige vragen en daar gaat mijn atoomtheorie niet over: het is een filosofie.
Je snapt de ballen van natuurkunde, dus hoe kan je daarover oordelen?quote:Dit heb ik nu al 15 x uit proberen te leggen en mijn atoomtheorie is inderdaad beter dan welke natuurkundige theorie dan ook en ik heb ook nooit iets mogen vernemen waarom mijn atoomtheorie natuurkundig onmogelijk zou zijn.
Dat zou toch wel handig zijn he, van een atoomtheorie?quote:Ik kan bv uiteraard niet uitleggen waarom een zwaar atoom instabiel is.
Nogmaals, bemoei je dan niet met natuurkunde.quote:Want dit kan alleen verklaard worden met wiskundige mechanica(als ik het goed heb) en behoort helemaal niet tot het terrein van de filosofie.
Ik denk dat Alicey helemaal dit soort " intelligente" reacties bedoelt waartegen ik mij dan zou moeten verdedigen.quote:Op zondag 20 november 2005 17:10 schreef Kebab het volgende:
Ik vind dit topic zo onderhand een diepe belediging worden voor de mensheid in het algemeen en in het bijzonder voor de ECHTE genieën die de wereld gekend heeft.
Elk mens die denkt een allesverklarende theorie in handen te hebben zonder zich eerst te verdiepen in de vooruitgang die de afgelopen duizenden jaren geboekt is, is niet alleen uitzonderlijk zwakzinnig, maar ook chronisch en ongeneeslijk onwetend.
Hegel dit Hegel dat. Jij hebt absoluut géén, maar dan ook echt werkelijk géén idee wat filosofie werkelijk inhoudt.
Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer; ga professionele hulp zoeken want zowel jouw ideeën als jouw genen zijn de belichaming van achteruitgang en een vervuiling van het menselijk intellect.
Hartelijk dank, dat er nog iemand is die het voor mij op durft te nemen verbaast mij zeer.quote:Op zondag 20 november 2005 17:17 schreef JoZzephus het volgende:
ja gooi maar weer gauw op slot...iemand die anders denkt dan de bestaande wetenschapdogma's zal nooit een kans krijgen hier..
het is alleen maar einsteintalk hier in wfl..hausje de pausje had deze topic al veel eerder op slot gegooid als hij nog mod was hier..die gozer trekt zich helemaal de pestpleuris af op een poster van einstein die natuurlijk op zijn slaapkamertje hangt..(inmiddels wit en gescheurd van de sperm)
ik zeg niet dat die christusharrie gelijk heeft maar het leest in ieder geval lekkerder weg dan jullie gemiddelde geblaat..
nou vooruit gooi gauw dicht en blaat maar weer verder met jullie vastgeroeste vriendjes over de eeuwige (gaap) theorietjes van die einsteinknakker.![]()
Dit heb ik ook al twee maal eerder beantwoord, maar voooruit maar weer voor de derde keer:quote:Op zondag 20 november 2005 18:02 schreef rashudo het volgende:
Ik kan ook wel wat bedenken, dat we allemaal bestaan uit madeliefjes en afrikaantjes, maar dat betekent niet dat het ook waar is.
Je hoeft niet mee te doen, hoor !!quote:Op zondag 20 november 2005 18:07 schreef DionysuZ het volgende:
En als we later allemaal ruimteschepen gaan bouwen dan ga ik weigeren [as ik dan nog besta]. En dan?
Ruimteschepen zijn nu nog transportmiddel, maar zijn ook doel op zichzelf voor de wetenschap en worden later een doel op zichzelf als bewoning.quote:Op zondag 20 november 2005 18:12 schreef rashudo het volgende:
Het slaat zoiezo nergens op.. een ruimteschip heeft als doel transport. Waarom zou een ruimteschip opeens magisch een atoom voorstellen, maar planeten/mensen/olifanten/zonnen niks?
De grotere objecten zijn veel meer variabel als de kleinere. Ik geef toe dat kleine objecten soms overeenkomsten hebben met de grotere, maar ze zijn ook veel simpeler vanuit, puur al vanwege het grotere object een heleboel kleinere bevat.
Op zich is het natuurlijk wel een grappig bedenksel. Maar Harrie zou zich eens moeten verdiepen in de relatie tussen oppervlakte en inhoud. Zoiets simpels, maar toch laat het duidelijk zien dat het in het echt nooit zal kunnen.
Je geeft er blijk van in ieder geval weinig te weten over atomen. Hoe weet je dan dat ze ingewikkelder zijn dan het zonnestelsel? Of vind je ze ingewikkelder omdat je het zonnestelsel wel begrijpt, en een atoom niet? Is je atoomtheorie misschien toevallig een theorie waar je zelf atomen mee begrijpt, zonder gehinderd te worden door feiten?quote:Op maandag 21 november 2005 07:11 schreef harriechristus het volgende:
ATOOM IS INGEWIKKELDER DAN EEN ZONNESTELSEL
En verder kun je ook gemakkelijk zien dat een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel.
De discussie gaat hier over mijn atoomtheorie als filosofie en niet over specifieke natuurkundige vragen die met mijn atoomtheorie nu eenmaal niet beantwoord kunnen worden.quote:Op zondag 20 november 2005 17:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Afwijkende ideeen zijn geen probleem, maar er wordt wel verwacht dat iemand dan de discussie aangaat, en ook kritische vragen beantwoordt.
Ik hoop het dat in 2005 er eindelijk iemand wakker wordt na 31 jaar.quote:Op zondag 20 november 2005 18:26 schreef -Angel- het volgende:
Dit is het topic van het jaar 2005.
Hartelijk dank JoZzephus, want ik sta er alleen voor, al 31 jaar, tegenover de rest van de wereld die zo heilig overtuigd is van de wetenschap dat ze daarop geen enkele filosofische kritiek van mij kan dulden.quote:Op zondag 20 november 2005 18:34 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
juist..kritische vragen gebaseerd op wetenschap, jullie komen alleen maar met wetenschappelijke kritiek..het is (nog) niet ontdekt dus het is onzin wat hij beweert.
jullie volgen liever bekende wetenschappers die al een tijd dood zijn, is altijd nog beter dan iemand die met iets nieuws komt.
p.
de hele tijd krijgt hij stront over hem heen van jullie, vindt je het gek dat hij op een gegeven moment ook de draak steekt met jullie (wetenschap)
hij kan daar kennelijk tegen, dan moeten jullie daar ook tegen kunnen denk ik.
Dank je wel voor je steun, maar overigens:quote:Op zondag 20 november 2005 18:37 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dat klopt, is een goed voornemen voor het jaar 2006 crew, en aanhangsel. Wat meer openstaan voor andere meningen. Soms wordt er te sterk vast gehouden aan bepaalde theorieen. En onder het mom je kunt het niet bewijzen, wordt het dan gesloten. Schiet naar mijn mening het doel van het forum een beetje voorbij, we zijn hier niet om prijzen op wetenschappelijk gebied te halen, of om een wedstrijdje te houden wie weet het meeste van de wetenschap.
In mijn atomen als ruimteschepen zitten opnieuw weer nog kleinere atomen als ruimteschepen, enz enz enz enz als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.quote:Op zondag 20 november 2005 19:11 schreef DionysuZ het volgende:
Ik ken nog wel een andere atoomtheorie, waarin ieder atoom op zich weer een universum is of een deel daarvan. In dat geval zouden er veel meer wezens per atoom zitten dan in jouw theorie. En zouden wij ook weer deel uitmaken van een atoom in een groter universum.
Wat is dat nou voor onzin? Juist in de wetenschap geldt aantonen (waarnemen en/of meten) als bewijs. Geldige logica wordt ook in de theoretische wetenschappen veel gebruikt om tot voorspellingen te komen. Geldige logica is echter iets anders dan een aantal willekeurige stellingen poneren..quote:Op maandag 21 november 2005 07:47 schreef harriechristus het volgende:
Zo wordt a2 + b2 = c2 beredeneerd en aantonen(nameten) geldt niet als bewijs.
Ik voel weer een klein beetje meer frustratiequote:Op zondag 20 november 2005 22:05 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
ja je irriteerd me en die smiley die je daar neer zet weet ik nu wel...verzin eens iets news einstein, die kutsmiley gebruik je vrijwel in ieder topic als ik je naam weer eens tegenkom ...ben je misschien zelf zo triest...ga eens lekker van bil vent ipv achter de (feiten) boeken zitten..
[..]
Ik noem een L, een Rudeonline, of een meneer Evans. En nu dus meneer Harrie.quote:is dat zo? waar heb je dat dan vaker gezien van anderen, (heb hem nl zelf bedacht of niet?) daar ben ik wel benieuwd naar...geef eens een link.
Ik ben niet vastgeroestquote:en wie bepaald of iemand een wannaberevolutionair is of iemand met een open geest? dat verzin je gewoon zelf bedoel je he, anders kom je hier niet op.![]()
ik ben jouw spiegel (begrijp je niet he?) het zegt dus wat over jou meneer de vastgeroeste..
[..]
Ik bedoel meer dat er veel mensen zijn die erg geinteresseerd zijn in wetenschap, maar niet de capaciteiten hebben om het op het huidige niveau te kunnen volgen. Dat kan erg frustrerend zijn, en dan wordt er nogal es afgegeven op wetenschappers die dat wel kunnen.quote:je bedoelt de huidige wetenschappelijke ontwikkelingen? man ik lig in een deuk met jou.
wanneer ik daar even de tijd voor neem begrijp ik het wel en volg het verder wanneer het mij interesseerd.
alleen de laatste ontwikkelingen begrijpen, (waar jij op geilt) intereseerd me gewoon niet.. welke laatste onwikkelingen heb je het dan over? weet je het zelf wel? wat heb je nu weer geleerd studentje?
je mama zal wel trots op je zijn.
Kijk je theorie is wel leuk en elegant vind ik zelf. Een oneindig universum met oneindige niveaus enz..quote:Op maandag 21 november 2005 07:11 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ruimteschepen zijn nu nog transportmiddel, maar zijn ook doel op zichzelf voor de wetenschap en worden later een doel op zichzelf als bewoning.
En later gaan wij ook zelf de planeten en zonnen(qua materie dan) ombouwen tot ruimteschepen.
HOE KLEINER HOE MEER ER VAN ZIJN
Grotere objecten bevatten meer dan de kleinere, maar van die grotere zijn er minder van op de zelfde inhoud, dwz er is slechts EEN aarde met daarin ontelbare atomen en daarin nog veel meer kleinere deeltjes enz enz
Dwz van het kleinere zijn er veel meer en hebben dus veel meer mogelijkheid tot differentiatie en organisatie, dwz het kleinere is juist hoger ontwikkeld en het grotere is primitiever.
Gemakkelijk aan te tonen, want de aarde is slechts een primitieve bol en de atomen daarin hebben veel meer structuur in allerlei verschillende stoffen.
Oftewel: hoe kleiner, hoe meer er van zijn, hoe hoger ontwikkeld.
Zo is onze computer veel fijner dan de vroegere groffe machines en hebben daarom ook veel meer mogelijkheden.
Want de computer berust op de fijnere electronica ( electronen oa), waarvan er veel meer zijn dan machine-onderdelen.
ATOOM IS INGEWIKKELDER DAN EEN ZONNESTELSEL
En verder kun je ook gemakkelijk zien dat een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel.
NEEEEEEEEEEE!!!!!!!!! WE GAAN LATER HET HEELAL VOLBOUWEN MET RUIMTESCHEPEN VOOR DE HONDERDSTE KEER!!!!!!!!!quote:Op maandag 21 november 2005 09:19 schreef rashudo het volgende:
[..]
Waarom zouden we dan zelf een ruimteschip bouwen? Ik zou liever op zo'n planeet wonen.
Veel wetenschappers maken een onderscheid tussen filosofie en natuurkunde. Dus ja, ik vrees dat als je claimt een atoomtheorie te hebben, dan willen wetenschappers die je wilt overtuigen enkele voorspellingen van je zien. Die zijn na te meten. Het kan allemaal prima in jouw hoofd kloppen, maar het moet ook in andermans hoofden kloppen. Wetenschap hoort niet persoonsgebonden te zijn, alhoewel dat natuurlijk ook weer wat geidealiseerd is.quote:Op maandag 21 november 2005 07:47 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Dank je wel voor je steun, maar overigens:
Ik kan mijn atoomtheorie filosofisch zeer goed bewijzen, maar ook hier geldt het vooroordeel dat alleen de natuurwetenschap weet wat bewijzen is,dwz ik moet met formules en experimenten komen.
Tja, hier ook weer: dit is simpelweg niet waar. Sterker nog, de stelling van Piet staat in het Guinessbook of Records als meest bewezen stelling ter wereld. Waar haal jij zulke argumenten vandaan?quote:Zo wordt a2 + b2 = c2 beredeneerd en aantonen(nameten) geldt niet als bewijs.
Je zult zo'n ruimteschip zichtbaar kunnen maken met een golflengte die in de orde van het ruimteschip ligt. Of zoiets onmogelijk is, ligt eraan hoe groot je denkt dat die ruimteschepen zijn.quote:EEN FOTO
Goed: ik zou van zo'n ruimteschip natuurlijk ook wel een foto willen zien, maar dat zoiets voorlopig onmogelijk is , dat kan iedereen begrijpen die ook maar iets van natuurwetenschap afweet.
Ik ben bang dat je toch iets concreter zult moeten zijn, willen mensen je serieus nemen. Tot nu toe kom je niet zo overtuigend over op veel mensen. Dat komt ook doordat je simpelweg dingen zegt die niet waar zijn; daar ben je gister ook al op gewezen. Mij overtuig je in ieder geval niet, en ik denk niet dat jij kunt worden overtuigd van het feit dat je foutieve uitspraken doet. Dan houdt het gauw opquote:Maar hier ligt juist een grootse taak voor de wetenschap voor de toekomst.
Maar dan moeten ze beginnen mij serieus te nemen en tenminste het voordeel van de twijfel te gunnen dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik zeg en ophouden mij met stront te bekogelen.
Harrie,quote:Op zondag 20 november 2005 22:22 schreef harriechristus het volgende:
Want de wetenschap is immers heilig in jullie ogen.
En ik ben hier natuurlijk de idioot.
Maar volgens mij is het precies andersom.
En vragen beantwoord ik altijd.
Maar als ik bv vraag wat een fractaal is, dan krijg ik meteen weer een beldiging te horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |