abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2005 @ 17:05:06 #101
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32428904
Harry noemt het zelf filosofie, en in de filosofie zijn er ernstiger dingen dan ongelijk hebben. Maar aan die dingen maakt Harry zich óók schuldig: zijn "theorie" is inconsistent, verdraagt geen kritiek, is niet toetsbaar, past op geen enkele waarneming, doet geen enkele voorspelling, voorziet niet in een manier van leven, bestaat niet uit originele ideeën en legt daar ook geen basis voor. Kortom, het is ook geen filosofie.

Een geloof is het ook niet, daar het claims doet betreffende de alledaagse fysische werkelijkheid. Echter, een geloof zou toch moeten voorzien in levenswijsheden, een modus vivendi, een verklaring van 'de zin van het leven', en dat soort zaken? Daar bespeur ik ook maar weinig van. Het is dus in mijn opinie ook geen geloof.

Wetenschap is het natuurlijk ook niet, maar dat behoeft verder geen betoog. Kortom, het is W, F, noch L...
'Nuff said
  zondag 20 november 2005 @ 17:10:03 #102
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32429021
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jij zei toch dat je openstond voor correcties? Hier krijg je er één. Je zit er hier verschrikkelijk naast. Zo naast zelfs, dat ik je met een gerust hart dom kan noemen. Geen kennis van natuurkunde hebben en dan zoiets belachelijks stellen

Einstein is oa verantwoordelijk voor ( individueel of gedeeltelijk )

de speciale relativiteitstheorie
de algemene rel.theorie
het fotoelektrisch effect
de verklaring van Brownse bewegingen
de verklaring voor het gedrag van bosonen
de werking van de laser
de quantumfysica

Werkelijk kerel, jij hebt wel een hele hoge eigendunk, en ik krijg zo het idee dat jij psychisch niet helemaal 100 bent.
Geweldig hoor, die Einstein.
Ik neem mijn petje voor hem af, maar ik weet ook dat de relativiteit van de beweging al bekend was vóór Einstein plus de berekeningen daarbij en dat Einstein lang niet alles zelf ontdekt heeft..
(De relativiteit van de beweging was al bekend bij de Griekse filosoof Zeno en bij Newton en ook bij Hegel)
En zeker lang niet alles heeft berekend.
En daarom heb je er ook terecht bij gezet: individueel of gedeeltelijk.
Maar daar gaat het niet om, want het gaat daarom dat het toch niet verder komt dan een uiterlijke mechanische opvatting van het heelal.
EINSTEIN EN IK
Ik daarentegen heb het raadsel van het heelal opgelost, namelijk:
1 - atomen bestaan uit ruimteschepen.
2 - de inwendige oneindige reeks van steeds hogere culturen.
3 - de eeuwige evolutie.
4 - het probleem wat er dan voor de Oerknal was(want onze 14 miljard jaar sindsdien is een inwendige eeuwigheid, waarmede het probleem van de baan is.)
5 - het ID probleem
6 - het bestaan van GOD
7 - plus een nieuwe bijbel voor de wereld
(Dus als jij wilt opscheppen over Einstein: ik kan nog veel beter opscheppen over mijzelf, maar natuurlijk eigenlijk alleen maar over God, want ik ben juist de levende bescheidenheid zelf: grapje hoor !!)
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
  zondag 20 november 2005 @ 17:10:32 #103
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_32429035
Ik vind dit topic zo onderhand een diepe belediging worden voor de mensheid in het algemeen en in het bijzonder voor de ECHTE genieën die de wereld gekend heeft.

Elk mens die denkt een allesverklarende theorie in handen te hebben zonder zich eerst te verdiepen in de vooruitgang die de afgelopen duizenden jaren geboekt is, is niet alleen uitzonderlijk zwakzinnig, maar ook chronisch en ongeneeslijk onwetend.

Hegel dit Hegel dat. Jij hebt absoluut géén, maar dan ook echt werkelijk géén idee wat filosofie werkelijk inhoudt.

Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer; ga professionele hulp zoeken want zowel jouw ideeën als jouw genen zijn de belichaming van achteruitgang en een vervuiling van het menselijk intellect.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_32429219
ja gooi maar weer gauw op slot...iemand die anders denkt dan de bestaande wetenschapdogma's zal nooit een kans krijgen hier..
het is alleen maar einsteintalk hier in wfl..hausje de pausje had deze topic al veel eerder op slot gegooid als hij nog mod was hier..die gozer trekt zich helemaal de pestpleuris af op een poster van einstein die natuurlijk op zijn slaapkamertje hangt..(inmiddels wit en gescheurd van de sperm)
ik zeg niet dat die christusharrie gelijk heeft maar het leest in ieder geval lekkerder weg dan jullie gemiddelde geblaat..
nou vooruit gooi gauw dicht en blaat maar weer verder met jullie vastgeroeste vriendjes over de eeuwige (gaap) theorietjes van die einsteinknakker.
  zondag 20 november 2005 @ 17:20:09 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32429279
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:17 schreef JoZzephus het volgende:
ja gooi maar weer gauw op slot...iemand die anders denkt dan de bestaande wetenschapdogma's zal nooit een kans krijgen hier..
het is alleen maar einsteintalk hier in wfl..hausje de pausje had deze topic al veel eerder op slot gegooid als hij nog mod was hier..die gozer trekt zich helemaal de pestpleuris af op een poster van einstein die natuurlijk op zijn slaapkamertje hangt..(inmiddels wit en gescheurd van de sperm)
ik zeg niet dat die christusharrie gelijk heeft maar het leest in ieder geval lekkerder weg dan jullie gemiddelde geblaat..
nou vooruit gooi gauw dicht en blaat maar weer verder met jullie vastgeroeste vriendjes over de eeuwige (gaap) theorietjes van die einsteinknakker.
Afwijkende ideeen zijn geen probleem, maar er wordt wel verwacht dat iemand dan de discussie aangaat, en ook kritische vragen beantwoordt.
pi_32429526
ik moet eerst even eten en geef je dan antwoord Alicey
  zondag 20 november 2005 @ 17:36:49 #107
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32429749
ik vind op de man spelen zooooo 1963
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 20 november 2005 @ 17:41:48 #108
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32429894
quote:
Ik moest lachen!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 20 november 2005 @ 18:02:06 #109
83951 rashudo
project 2501
pi_32430480
Ik kan ook wel wat bedenken, dat we allemaal bestaan uit madeliefjes en afrikaantjes, maar dat betekent niet dat het ook waar is.
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 18:07:47 #110
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32430636
En als we later allemaal ruimteschepen gaan bouwen dan ga ik weigeren [as ik dan nog besta ]. En dan?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  zondag 20 november 2005 @ 18:12:41 #111
83951 rashudo
project 2501
pi_32430768
Het slaat zoiezo nergens op.. een ruimteschip heeft als doel transport. Waarom zou een ruimteschip opeens magisch een atoom voorstellen, maar planeten/mensen/olifanten/zonnen niks?

De grotere objecten zijn veel meer variabel als de kleinere. Ik geef toe dat kleine objecten soms overeenkomsten hebben met de grotere, maar ze zijn ook veel simpeler vanuit, puur al vanwege het grotere object een heleboel kleinere bevat.

Op zich is het natuurlijk wel een grappig bedenksel. Maar Harrie zou zich eens moeten verdiepen in de relatie tussen oppervlakte en inhoud. Zoiets simpels, maar toch laat het duidelijk zien dat het in het echt nooit zal kunnen.
Their eyes opaque.
  zondag 20 november 2005 @ 18:26:09 #112
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32431135
Dit is het topic van het jaar 2005.
pi_32431366
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Afwijkende ideeen zijn geen probleem, maar er wordt wel verwacht dat iemand dan de discussie aangaat, en ook kritische vragen beantwoordt.
juist..kritische vragen gebaseerd op wetenschap, jullie komen alleen maar met wetenschappelijke kritiek..het is (nog) niet ontdekt dus het is onzin wat hij beweert.
jullie volgen liever bekende wetenschappers die al een tijd dood zijn, is altijd nog beter dan iemand die met iets nieuws komt.
ikzelf vind het ook een beetje ver gaan.."ruimteschepen" maar dan nog...laat harrie het lekker uitleggen..ieder bepaalt voor zichzelf of hij er wat aan heeft of mee kan..
dat is objectiever dan het op slot gooien opdat het strijdt tegen de jullie zo geliefde wetenschap.

ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig kaas heb gegeten van allerlei wetenschappelijke termen en rekensommen..tja ieder zijn interesse vind ik.
wanneer ik helemaal gek was van de wetenschap had ik mij er wel in verdiept, maar ik ben wel iemand die niet zomaar even aanneemt wat men je leert of verteld op school of universiteit...ik zou dan de discussie beginnen en net zolang doorgaan totdat ik tevreden ben met wat men mij probeert te overtuigen.
harrie geeft ook eerlkijk toe dat hij meer een filosoof is en geen wetenschapper...ik dacht dat daar die "F" mee bedoelt werd van WFL.
de hele tijd krijgt hij stront over hem heen van jullie, vindt je het gek dat hij op een gegeven moment ook de draak steekt met jullie (wetenschap)
hij kan daar kennelijk tegen, dan moeten jullie daar ook tegen kunnen denk ik.
ik zeg de hele tijds "jullie" , ik bedoel dus degene die zich aangesproken voelt.
voor de rest lees ik gewoon verder zolang het nog duurt en zal mij er niet meer mee bemoeien, tenzij meneer harrie (of jullie) iets wilt weten..
pi_32431395
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:36 schreef DionysuZ het volgende:
ik vind op de man spelen zooooo 1963
in 1953 was het volgens mij ook al zo hoor..
maareh..lees de rude topics eens door en kijk hoe er op de man (rude) wordt gespeeld weet je wel..
pi_32431432
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:02 schreef rashudo het volgende:
Ik kan ook wel wat bedenken, dat we allemaal bestaan uit madeliefjes en afrikaantjes, maar dat betekent niet dat het ook waar is.
uiteindelijk bestaan wij allen wel uit madeliefjes of afrikaantjes maar dat is weer een ander onderwerp en meer geschikt voor TRU.
  zondag 20 november 2005 @ 18:36:57 #116
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32431453
JoZzephus je kunt ook discussieren aan de hand van argumenten ipv persoonlijke aanvallen. Het laatste hoort niet in een discussie thuis.
  zondag 20 november 2005 @ 18:37:58 #117
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32431480
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:34 schreef JoZzephus het volgende:
Dat klopt, is een goed voornemen voor het jaar 2006 crew, en aanhangsel. Wat meer openstaan voor andere meningen. Soms wordt er te sterk vast gehouden aan bepaalde theorieen. En onder het mom je kunt het niet bewijzen, wordt het dan gesloten. Schiet naar mijn mening het doel van het forum een beetje voorbij, we zijn hier niet om prijzen op wetenschappelijk gebied te halen, of om een wedstrijdje te houden wie weet het meeste van de wetenschap.
pi_32431812
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:36 schreef DionysuZ het volgende:
JoZzephus je kunt ook discussieren aan de hand van argumenten ipv persoonlijke aanvallen. Het laatste hoort niet in een discussie thuis.
omdat je het zo aardig neerzet voor me zal ik er rekening mee houden DionysuZ
  zondag 20 november 2005 @ 18:54:08 #119
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32431904
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:50 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

omdat je het zo aardig neerzet voor me zal ik er rekening mee houden DionysuZ
en rudeonline wordt ook met argumenten bevochten hoor. Dat er af en toe persoonlijke aanvallen zijn vind ik ook te betreuren.
  zondag 20 november 2005 @ 18:57:46 #120
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32431999
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Leef dan maar rustig in je eigen wereldje voort. Wellicht is dat beter voor je dan doordrongen worden van de maatschappij
Mijn wereld is oneindig veel groter en verhevener dan de moderne platvloerse maatschappij, waarin de mensen geen idealen meer hebben dan alleen maar steeds meer geld te willen verdienen.
  zondag 20 november 2005 @ 19:08:39 #121
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32432271
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:57 schreef seriewoordenaar het volgende:
Hee Harry, ga je nog es in op wat ik schreef, of blijf je de hele tijd verkondigen dat jij het enige genie bent dat momenteel rondloopt en dat alle andere mensen 'dom' zijn?

Overigens zijn personen die anderen veroordelen als dom doorgaans zelf geen grote lichten. Schiet je weinig mee op, met zo'n nietszeggende waardebepaling die alleen maar is gebaseerd op de grootsheid die je jezelf toeschrijft...
Ik ben inderdaad het enige grote genie en alle anderen zijn zeer DOM.
Daar blijf ik bij.
Een kleine schaduw is hierbij dat ik het zelf moet zeggen, omdat de anderen te dom zijn om het te kunnen ontdekken.
HET GENIE
Een groot genie wordt alleen door zichzelf begrepen.
Ik heb dus geen last van valse bescheidenheid zoals alle anderen die MENEN zo bescheiden te zijn, maar wel de wereld naar de knoppen helpen en daarbij geen GOD meer nodig hebben en menen de hoogste wezens in het heelal te zijn.
MIJN ATOOMTHEORIE IS DE BESCHEIDENHEID ZELVE.
En op dat punt ben ik dan weer zeer bescheiden, want hoewel ik God zelf ben, ben ik toch de allerlaagste God in een oneindig steeds hogere reeks van Goden.
En wij mensen zijn niet de hoogste, maar de laagste wezens in het heelal.
En die laatste bescheidenheid vind ik dan veel essentiëler en dat ik zo over mijzelf opschep dient alleen de goede zaak en zal de GOD die boven mij staat me wel willen vergeven.
Einstein had velen die hem hielpen, maar Ik moet alles alleen doen.
  zondag 20 november 2005 @ 19:11:09 #122
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32432322
Ik ken nog wel een andere atoomtheorie, waarin ieder atoom op zich weer een universum is of een deel daarvan. In dat geval zouden er veel meer wezens per atoom zitten dan in jouw theorie. En zouden wij ook weer deel uitmaken van een atoom in een groter universum.
  zondag 20 november 2005 @ 19:11:36 #123
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32432332
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:08 schreef harriechristus het volgende:

Einstein had velen die hem hielpen, maar Ik moet alles alleen doen.
Zeker vergeet dat niet harrie.
  zondag 20 november 2005 @ 19:12:33 #124
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32432357
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:08 schreef harriechristus het volgende:

En die laatste bescheidenheid vind ik dan veel essentiëler en dat ik zo over mijzelf opschep dient alleen de goede zaak en zal de GOD die boven mij staat me wel willen vergeven.
Ik vraag me af hoe je weet dat de god die boven je staat je wel wil vergeven.
  zondag 20 november 2005 @ 19:16:23 #125
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32432444
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nogmaals dan want je ontweek de vraag. Jij vind het prachtig als je je verslikt? Tis toch echt een ontwerpfout waardoor dat mogelijk is.
Ik merk steeds weer dat je niet goed kunt lezen.
Ben je ook nog alexies?(leesblind)
Vandaar dat je steeds klaagt dat je lichaam en geest niet goed functioneert.
  zondag 20 november 2005 @ 19:19:57 #126
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32432536
I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires.
-- Susan B. Anthony
  zondag 20 november 2005 @ 19:25:22 #127
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32432701
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:16 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik merk steeds weer dat je niet goed kunt lezen.
Ben je ook nog alexies?(leesblind)
Vandaar dat je steeds klaagt dat je lichaam en geest niet goed functioneert.
En weer ontwijk je de vraag.. Wtf doe jij op een forum? Het is de bedoeling dat dit een discussie is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_32432764
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:10 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Geweldig hoor, die Einstein.
Ik neem mijn petje voor hem af, maar ik weet ook dat de relativiteit van de beweging al bekend was vóór Einstein plus de berekeningen daarbij en dat Einstein lang niet alles zelf ontdekt heeft..
(De relativiteit van de beweging was al bekend bij de Griekse filosoof Zeno en bij Newton en ook bij Hegel)
Ik corrigeer je maar weer eens: Het relativiteitsprincipe van Galileo was inderdaad bekend bij Einstein, maar dat is niet waar Einstein zo beroemd mee is geworden. De relativiteitstheorie was zeker niet bekend bij de Grieken, Newton of Hegel. Grote flauwekul.
quote:
EINSTEIN EN IK
Ik daarentegen heb het raadsel van het heelal opgelost, namelijk:
Jahoor, jij bent een topper.
pi_32432984
quote:
Ik voel een klein beetje frustratie hier

Opmerkelijk dat wannaberevolutionairen en mensen " met een open geest" vaak het woordje "vastgeroest " gebruiken. Maar dat is ook logisch: het is nogal confronterend voor je om te stellen dat je te dom bent om de huidige ontwikkelingen te kunnen begrijpen.
  zondag 20 november 2005 @ 19:50:50 #130
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32433454
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:00 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Hier gaan we weer...
Slechts starre (onwetende) geesten spreken over absolute waarheden. Jij kunt geen absolute waarheid vertellen want je hebt niets van ondersteundend materiaal. Tenzij die tekeningetjes van je die ook uit je geest zijn ontstaan. Blijft allemaal gebakken lucht en dan vertel je dat ik er niet doorheen kom met mijn fantasie? Wie heeft hier fantasie? Ik heb geen menselijke projecties (in de vorm van ruimteschepen e.d.) nodig om tot God te komen. De patroonmatigheid van de volledige levende (!) natuur is voor mij voldoende. En dat, mijn harry, valt wel te bewijzen. Dat alles in patronen werkt is duidelijk. Die ruimtemannetjes van jou, die worden alleen door jou aanvaard. Omdat jij dat nodig hebt want anders, mijn lieve harry, zou je al helemaal niets voorstellen. Je hebt je theorie nodig om toch jezelf belangrijk genoeg te vinden. Zonder theorie heb je niets en ben je slechts malle harry zonder gesubsidieerde dwangbuis. Al deze woorden zijn mijn fantasie, natuurlijk.
[..]

Check jouw niveau eens Harry... 't Is vast al lang geleden dat je hand eens gerommeld heeft in je boezem. Jouw website was nou ook niet bepaald geschreven (of getekend) door iemand met niveau. Natuurlijk slechts mijn mening.
[..]

Reken maar dat ik de bomen en het bos zag. Geloof jij nou werkelijk dat jouw theorie zo moeilijk is? Moet je werkelijk iemand niet-begrijpend noemen op het moment dat ze het niet eens zijn met je? 't ligt altijd aan de ander, eh? Jouw atomen zijn heilig, ruimtemannetjes met aureooltjes.
Jij begrijpt je 'moeilijke' theorie natuurlijk wel aangezien je het over fractale splitsingen hebt en je zelf niet eens weet wat het woord betekent. Laat me niet lachen. O jee, te laat...
[..]

Hoe kom je daar allemaal bij? Je bent niet vies van een vooroordeel (dat je kunt mis/gebruiken), he Harry...
[..]

Als je dat al niet weet, dan vraag ik me af hoe je jouw theorie zo van de daken kunt schreeuwen. Sla eens een boek open dat niet strookt met je eigen gedachten, daar leer je eens iets van en dan ga je je wat minder in je eigen waan wentelen.
[..]

Het is DossierQ. Ik ken die hele Nellie niet en ik ben natuurlijk niet Jeroen. Lijkt me nogal duidelijk, check mijn site en die van Jeroen en je zult 2 verschillende hoofden zien. De een wat mooier dan de andere, want die atomen die zijn natuurlijk afhankelijk van de plaats waar ze gesitueerd zijn.
Ik heb hard gelachen om jou, niet om wat iemand anders zei maar om jou. Hoef je je niets van aan te trekken hoor, 't ligt altijd aan de ander en nooit aan jou. Want jij bent de christus en vanuit jouw stereotype gedachtengoed dus per definitie een lijdende zaak. Christus deed natuurlijk veel meer dan lijden, maar ach, dat vergeten we even...
[..]

Waarom zou ik moeten protesteren? Als ik iemand hoor die zich stervensbelachelijk maakt, dan hoef ik toch niet in te grijpen? Daarnaast is het niet mijn radioprogramma dus ik heb daar sowieso niets in te piepen. Wat mij betreft heb je in DossierQ meer dan voldoende ruimte gekregen om je verhaal te houden maar ook toen kwam je nergens met bewijs en had je alleen maar een theorie aka sprookje.
Ik denk dat jij zelf je woorden als bewijs ziet, want anders was je wel met iets concreters gekomen dan met die atoomlucht van je. Telkens opnieuw hetzelfde verhaal, al jaren. Onze jezus zonder volgelingen. Kruisiging is niet altijd een slecht iets, zo denk ik soms...
[..]

ik zei niet dat er iets mis mee is. Ik zei dat de mens slechts een beperkte fractie van het geheel is en jij je theorie alleen afmeet op basis van het handelen van deze minderheid. Wat stelt de mens voor op schaal van het heelal? En toch ga jij de hele existentie eraan koppelen. Waarom ruimteschepen en geen termieten? Volgens Hegel kunnen termieten ook tot het ontstaan van het heelal hebben geleid. Bewijs maar eens dat het niet zo is, onmogelijk.
Dat is ook meteen jouw sterkste punt: het kan niet bewezen worden dat je ongelijk hebt. Nou, allereerst kan dat wel, maar je moet er open voor staan (en eens een ander boek openslaan) en ten tweede komt het er dan op neer dat je gebakken lucht hebt in de vorm van een atoomtheorie.

Hoe verklaart jouw atoomtheorie trouwens iets als ionisatie? Poorten van het schip open, mannetje eruit en er weer in in een ander schip?
[..]

Een kind wel, ja. Een volwassene die gaat meer kijken wat er al is geverifieerd. Jij komt met iets nieuws op basis van de eigen gedachten. Prima, dat kan logisch in elkaar zitten maar als jij jouw gedachten zo hoog plaatst dat je anderen denigrerend moet vernoemen en zowat spuugt op de gehele wetenschap dan heb ik enkele andere woordjes voor je: virtueel onbewust, megalomaan, aandachtstrekker en vooral onwetend.
Bij jou gaat het niet om geloven in hypotheses en axioma's? Nou mijn lieve harry, je eerste bewijs moet je nog vermelden hoor. Zal je niet lukken, want gedachten zonder binding met realiteit zijn nu eenmaal moeilijk te bewijzen. Bewijs bijvoorbeeld maar eens of Hans en Grietje op waarheid is berust of niet. Maar misschien moet je eens bij Hegel te rade gaan, hij had daar vast een oplossing op.
[..]

Aah, nu komen we tot het punt. Met andere woorden, je volledige filosofie is afgestemd op de menselijke zintuigelijkheid. Op leven en werk van de o zo geweldige mens met zijn o zo geweldige zintuigen... Wat beperkt zeg. Nou harry, een steen heeft wel bewustzijn want anders zou een steen nooit weten dat hij een steen moest zijn. Bewustzijn kan ook zonder ratio, sterker nog: het bewustzijn in combinatie met ratio doet twijfelen aan het bewustzijn.
[..]

'ze'? De wetenschap wordt slechts veralgemeniseerd op momenten dat een punt van gelijk behaald wil worden. Veralgemeniseren is - zoals het begrip al doet vermoeden - nogal algemeen.
[..]

Heb jij ook wel eens een ander boek opengeslagen dan van of over Hegel of zaken die met Hegel in verband staan?
[..]

Niet uit de context rukken, he Harry. Dat is wat makkelijk...
[..]

Correctie, God laat zich kennen door de fluctuaties van energie. Energie zelf is reeds een gevolg van een intentie tot energie, het potentiaal.
[..]

Wat is jouw woordgebruik toch tekenend. Zielig, dom, meer van zulks... Pure projectie als je het mij vraagt. Vast woorden die je al vaak hebt gehoord...
Natuurlijk is het niet zielig dat de wetenschap iets niet kan meten, wat is daar zielig aan? Zoals ik al zei komt er ALTIJD een moment waarop de mens op zichzelf teruggeworpen zal zijn en zal merken dat niet alles kan gemeten worden. De mens is per definitie niet groter dan de schepping waarin het is geworpen.
[..]

Onzin, jij maakt de tegenstrijdigheid om te gebruiken in je voordeel. Een singulariteit is slechts in theorie een punt, in de praktijk niet. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het gemiddelde zwarte gat.
[..]

Bron? Jeez, wat haal jij een hoop onwaarheden/onwetendheden aan om je gelijk te halen...
[..]

Jij bent wel héél erg vol van jezelf, he? Staan er enkele ruimteschepen dubbel geparkeerd ofzo?
Waarom ruimteschepen en geen termieten?
Die vraag heb ik al 10 x eerder beantwoord en wel omdat we later het heelal niet vol gaan bouwen met termieten maar met ruimteschepen.
Deze vraag is voor mij het levende bewijs dat je mijn atoomtheorie helemaal niet begrijpt.
FILOSOFIE IS GEEN NATUURKUNDE
Hoe verklaar ik ionisatie?
Dit heb ik ook al 13 x beantwoord en wel specifiek bij Haushofer, die ook zeer hardleers is.
Antwoord: voor specifieke natuurkundige problemen moet je uiteraard bij de natuurkunde zelf zijn, want mijn atoomtheorie is geen natuurkunde maar filosofie.
Zo behoeft bv de biologie ook niet de problemen van de wiskunde op te lossen.
HEGEL
Inderdaad heeft Hegel het probleem van de axioma's en hypotheses opgelost in zijn dialectiek.
GOD
God als fluctuaties van energie, dan ben je wel heel laag gezonken, beste kerel.
Dus als een gelovige bidt, dan bidt ie tot fluctuaties van energie?
Daar zal ie wel blij mee zijn.
Zitten er ook oren en ogen aan die energie om het gebed te kunnen horen en de biddende te kunnen zien?
Dan gaat die God tenminste al de goede kant op een microwezen te zijn.
METEN
De wetenschap komt eindelijk tot inkeer als ze iets niet meer kan meten.(snik, snik !!)
Zal ze zich dan eindelijk tot de filosofie van mijn atoomtheorie willen wenden en tot de enige ware GOD?
Neen, hoor, daar is ze dan weer veel te ijdel voor.
SINGULARITEIT
Inderdaad zit hier weer een tegenstrijdigheid in de wetenschap dat ze die singulariteit uitlegt als een oneindig klein punt.
Maar ook als een compacte vuurbol als begin van de oerknal.
Ik heb het even opgezocht en staat juist bij het zwarte gat(oh ironie), namelijk dat een super-nova explosie een kern van grote massa achterlaat die qua volume afneemt tot een oneindig klein punt, bekend als singulariteit.
Maar in andere boeken is sprake van een intens hete bol als begin van de oerknal, maar ook dat er voor die oerknal weer NIETS was. Hoe komt NIETS tot een intens hete vuurbol?
Ik raad het al: de quantummechanica lost het allemaal op.
Maar met mijn atoomtheorie kan ik het echt goed oplossen, want in die hete vuurbol zit een oneindige reeks hogere culturen met een oneindige energie.
VOL VAN GOD
Ik ben niet vol van mijzelf, maar van mijn atoomtheorie en van God en ik kom pas op de laatste plaats als dienaar van de levende waarheid.
En de wetenschap plus techniek is de Duivel zelf die meent uit haar potje van formules van alles en nog wat gaar te kunnen koken.
Maar daar trapt ene harrie niet in, beste ...... ?
  zondag 20 november 2005 @ 19:55:46 #131
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32433586
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:50 schreef harriechristus het volgende:

Waarom ruimteschepen en geen termieten?
Die vraag heb ik al 10 x eerder beantwoord en wel omdat we later het heelal niet vol gaan bouwen met termieten maar met ruimteschepen.
Deze vraag is voor mij het levende bewijs dat je mijn atoomtheorie helemaal niet begrijpt.
Waar bestaat dat heelal eigenlijk uit? Ruimteschepen?
  zondag 20 november 2005 @ 19:56:22 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32433605
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:50 schreef harriechristus het volgende:

Zo behoeft bv de biologie ook niet de problemen van de wiskunde op te lossen.
De biologie doet echter geen uitspraken die conflicteren met wiskunde of natuurkunde.
pi_32433662
Ik filosofeer ook weleens wat atomen kunnen zijn, maar dan stel ik ze niet voor als ruimteschepen...

Mijn versie
Nucleus is een micro ster, en de electronen die eromheen draaien zijn de satellieten. dus een atoom lijkt een beetje op een zonnestelsel...maar dan in het klein..duss de mijne klinkt alwat beter dan die van harrychristus....
pi_32433730
Ik hou ermee op, Harry... Veel plezier nog, laat mij dan maar hardleers zijn.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zondag 20 november 2005 @ 20:05:51 #135
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32433843
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:58 schreef astroboy het volgende:
Ik filosofeer ook weleens wat atomen kunnen zijn, maar dan stel ik ze niet voor als ruimteschepen...

Mijn versie
Nucleus is een micro ster, en de electronen die eromheen draaien zijn de satellieten. dus een atoom lijkt een beetje op een zonnestelsel...maar dan in het klein..duss de mijne klinkt alwat beter dan die van harrychristus....
Jou idee was 2 eeuwen geleden al in veel hoofden van science-fiction schrijvers aanwezig.
Dus echt nieuw is het niet.

Verder, harrie:
Als er dus oneindig veel 'lagen' zijn waarin mensen ruimteschepen bouwen, dan is er logisch gezien ook minstens één beschaving die zichzelf vernietigd (geen enkele beschaving is hetzelfde); die kunnen dan geen hogere laag meer 'bouwen' door middel van ruimteschepen.

Dus oneindig veel ingebedde lagen zou niet kunnen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32433972
Mischien is het niet nieuw maar wel aannemelijker dan die van harry...
  zondag 20 november 2005 @ 20:18:26 #137
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_32434193
Atoomtheorie = diarree. Het is gewoon van alles en nog wat door elkaar, het is wegens ziekte tot stand gekomen, er zit totaal geen structuur in en het kan maar beter zo snel mogelijk door de wc gespoeld worden.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  zondag 20 november 2005 @ 20:58:29 #138
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32435362
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:12 schreef seriewoordenaar het volgende:
Nog een vraagje, Harry. Hoe ben jij zo bij je theorie gekomen? Een plotse brainwave?
En ik dacht dat jij mijn hele website hebt gelezen?
Daar staat ook helemaal op hoe ik op mijn atoomtheorie ben gekomen, hoor !!
Hier in het kort:
HOE HEB IK MIJN ATOOMTHEORIE GEVONDEN? - 1974
1 - de wetenschap kan niet verklaren hoe het leven uit de dode natuur kan komen.
2 - het heelal zou eigenlijk uit levende wezens moeten bestaan om een werkelijk bewust heelal te zijn.
3 - er zou eigenlijk een eeuwige evolutie moeten zijn om het ongelukkige heelal van de wetenschap op te lossen met zijn EINDKRAK
4 - Volgens de filosoof Börger was het IK een metafysische gedachte, maar volgens mij bestaat het IK ook als je bv zegt: IK ben hier.
HET IK ALS PUNT
Dus ik stelde mij dat IK voor als een punt, maar hoe kan een punt een beeld zien??
Want een punt kan geen beeld omvatten.
EEN MANNETJE OP EEN ELECTRON
Om dat probleem op te lossen tekende ik mijn IK als een tweede mannetje in mijn hersenen op een electron van een atoom als zijnde gelijk aan een planeet(onze aarde) om de zon.
EEN ONEINDIGE REEKS VAN MANNETJES
Maar als er een mannetje in mij is dat ziet, dan moet er in dat mannetje weer een mannetje zitten enz enz enz als een oneindige reeks.
5 - Nu had ik bij Scientology al eens gelezen dat er vroeger in het heelal al ruimtevaartculturen geweest zouden zijn.
6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd.
7 - Daarmee had ik mijn atoomtheorie gevonden en waren (bijna) alle problemen opgelost.
Want het heelal was nu uit levende wezens opgebouwd(microwezens) en had een eeuwige evolutie en het leven van ons was voortgekomen uit een hoger leven in de microkosmos.
Tevens als een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen.
Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en lostte zich pas later op als zelfbewustzijn van het oneindige, dwz het IK is geen punt, maar oneindig.
IK BEN GOD
Oftwel: het IK is eigenlijk GOD zelf.
Dat was in 1980/1981
  zondag 20 november 2005 @ 21:02:31 #139
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32435497
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:58 schreef harriechristus het volgende:

Dat was in 1980/1981
Wat heb je sinds 1981 allemaal gedaan?
  zondag 20 november 2005 @ 21:08:01 #140
100054 Quarks
pi_32435690
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:58 schreef harriechristus het volgende:
Juist, en daarom is God een bijproduct van de hersenen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 20 november 2005 @ 21:11:51 #141
83951 rashudo
project 2501
pi_32435816
Volgens jouw plan zou alle materie in het universum omgezet moeten worden in ruimteschepen. Ik ga er niet eens op in hoe onhaalbaar dit wel niet is.

Wat dacht je van zwaartekracht? We kunnen geen grote ruimteschepen maken, aangezien ze dan door de zwaartekracht zullen imploderen. Andere optie is, heel veel kleine ruimteschepen, die allemaal grote afstand moeten nemen, willen ze niet door hun eigen zwaartekracht tot 1 grote bal samengaan.

Aangezien alle materie al opgebruikt is, kunnen we niet groeien. Dus je mag niet meer als 2 kinderen krijgen. En snel sterven, voordat ze volwassen zijn. We gaan er voor het gemak maar vanuit dat aan boord van elk ruimteschip een volmaakte kringloop bestaat.

We hebben dan dus een soort "grid" van allemaal ruimteschepen die op vaste afstand van elkaar staan, en verder gebeurt er geen flikker. En dan? Dan wordt het niet opeens magisch een nieuw atoomstelsel. Ze trillen niet door temperatuur. Ze hebben geen electronen, die sneller gaan draaien als ze geraakt worden door een photon.

Your reasoning is flawed.
Their eyes opaque.
pi_32435826
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:34 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

juist..kritische vragen gebaseerd op wetenschap, jullie komen alleen maar met wetenschappelijke kritiek..het is (nog) niet ontdekt dus het is onzin wat hij beweert.
Je hebt hem niet helemaal door hé? Geeft niet, ik wil wel even kort samenvatten wat Harrie zegt in Jip en Janneke taal, speciaal voor jou.

Harrie zegt dat atomen uit ruimteschepen bestaan. Da's een aardig idee. Maar verklaart het ook iets? Nou, niet dus. En dat geeft ook niks, want Harrie zegt dat het filosofisch bedoelt is. Dus geeft het niks dat het wetenschappelijk heel anders inmekaar steekt dan de gangbare theorieen. Dan gaat Harrie allemaal uitspraken doen over wetenschappelijke ideeen, die simpelweg niet kloppen. Niemand stelt bijvoorbeeld dat er oneindige energieen worden voorspeld, Harrie denkt van wel. En quantumfluctuaties worden wel begrepen, Harrie denkt van niet. Harrie stelt dat Einstein nooit verder is gekomen dan E=mc2, maar hij heeft veel meer gedaan dan dat. Hij heeft gewoon een fout beeld van de wetenschap. Dat is jammer, want dan ga je ook verkeerde conclusies trekken. Nieuwe ideeen zijn leuk, maar wees dan wel op de hoogte van wat er allemaal speelt, dan weet je tenminste wat je aan het tegenspreken bent. Op fora is het heel erg hip om maar te schreeuwen "dit klopt niet & dat klopt niet" , maar de desbetreffende users weten dan 9 van de 10 keer bar weinig van gangbare theorieen.
quote:
jullie volgen liever bekende wetenschappers die al een tijd dood zijn, is altijd nog beter dan iemand die met iets nieuws komt.
Tja, dat is iets wat Rudeonline ook steeds zegt: wetenschappers staan niet open voor nieuwe ideeen. Maar wetenschappers hebben iets wat amateurs niet hebben: een kritische blik. Ze willen simpelweg een goede reden om te twijfelen. Gebrek aan kennis zorgt ervoor dat amateurs al snel twijfelen.
quote:
ikzelf vind het ook een beetje ver gaan.."ruimteschepen" maar dan nog...laat harrie het lekker uitleggen..ieder bepaalt voor zichzelf of hij er wat aan heeft of mee kan..
dat is objectiever dan het op slot gooien opdat het strijdt tegen de jullie zo geliefde wetenschap.
Niemand gooit hier iets op slot, je bent een beetje paranoia bezig. Maar verder is het nu al overduidelijk dat Harrie met geen mogelijkheid iets van een ander wil aannemen, en dan houdt de discussie op lijkt me.
quote:
wanneer ik helemaal gek was van de wetenschap had ik mij er wel in verdiept, maar ik ben wel iemand die niet zomaar even aanneemt wat men je leert of verteld op school of universiteit...ik zou dan de discussie beginnen en net zolang doorgaan totdat ik tevreden ben met wat men mij probeert te overtuigen.
Ik lees tussen de regels weer de drogreden: op de universiteit raak je het eigen denken kwijt. Het is geloof ik een sterke overtuiging van je dat academici alles klakkeloos aannemen, en niet openstaan voor frisse, nieuwe ideeen, is het niet?
quote:
de hele tijd krijgt hij stront over hem heen van jullie, vindt je het gek dat hij op een gegeven moment ook de draak steekt met jullie (wetenschap)
Je overdrijft

En tja, als iemand stelt dat hij/zij God is, dan twijfel ik daar sterk aan. Ik persoonlijk denk dat zo'n iemand grootheidswaanzin heeft. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, jij mag dat wel normaal vinden
  zondag 20 november 2005 @ 21:46:52 #143
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32436954
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:02 schreef DrazTic het volgende:
hey je bent manisch, afgezonderd van de realiteit en hebt een erg hoge eigendunk.

klinkt psychotisch

zo tenenkrommend dit, dat ik niet eens zin heb om serieus te reageren
Neen, hoor: ik heb zo mijn eigen realiteit die die van jullie verre en verre overstijgt.
En mijn eigendunk is puur zelfbewustzijn.
(En verder ben ik juist verlegen, introvert en bescheiden.)
Niet omwille van mij alleen, maar omwille van de mensheid.
Mijn leven is een offer voor jullie.
En volgens de psychiater ben ik neurotisch en niet psychotisch.
En manisch ben ik al helemaal niet.
Je bent een psycholoog van lik me vestje.
  zondag 20 november 2005 @ 21:52:14 #144
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32437107
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:28 schreef Alicey het volgende:
Ik trek me terug uit de "discussie", harriechristus. Je bent duidelijk niet uit op discussie of beschouwing van je idee, maar puur op het propageren van je eigen gedachten die aan elkaar hangen van kromme redeneringen die je logica noemt..

Je kunt je idee niet verdedigen, en ontwijkt kritiek hier over.

Voorlopig trek ik me terug. Ik kijk hoe de discussie met anderen verder loopt, als je bij anderen ook kritische vragen blijft ontwijken, komt er een slot op het topic.
Inderdaad, Alicey, uit wraak dat je je zin niet krijgt, kun je mij er altijd uitgooien.
ik heb nog geen enkele zinnige kritiek gehoord, maar wel een hoop onzin.
Ook van jou, dus ga je gang als je dat niet laten kunt.
  zondag 20 november 2005 @ 21:53:24 #145
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32437146
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:07 schreef rashudo het volgende:
Ik heb een ruimteschip in mijn broek.
als je broek bol staat is dan een goed teken
  zondag 20 november 2005 @ 21:54:34 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32437178
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:52 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Inderdaad, Alicey, uit wraak dat je je zin niet krijgt, kun je mij er altijd uitgooien.
ik heb nog geen enkele zinnige kritiek gehoord, maar wel een hoop onzin.
Ook van jou, dus ga je gang als je dat niet laten kunt.
Je hebt genoeg kritiek gekregen, maar je verdomt het om er op in te gaan. Dat is iets anders, me dunkt.
  zondag 20 november 2005 @ 21:56:27 #147
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32437234
harrie hoe weet je dat jij de nieuwe christus bent en niet ik?
  zondag 20 november 2005 @ 22:00:39 #148
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32437378
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:29 schreef Quarks het volgende:

[..]

Als je het niet met filosofie kunt, probeer het dan eens met natuurkunde.
Ookal ben je geen natuurkundige; als je dit soort gewaagde uitspraken doet mag je op zijn minst wat berekeningen/bewijzen ervan laten zien.
Ik kan het heel goed met filosofie, maar niet met natuurkundige berekeningen, maar omdat ik wel weet dat alles wat ik kan bedeneren toch niet begrepen wordt, weet ik dat het volkomen zinloos is de mensen iets aan het verstand te willen brengen.
Maar vooruit dan maar weer:
ONDERBOUWING
Hier komt een een onderbouwing.
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
Het moeten dan wel super-intelligente atomen zijn,of beter: er moet een super-intelligentie in zitten.
En omdat wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen (bij een voortgaande evolutie) zouden die atomen ook wel eens ruimteschepen kunnen zijn want dan komt het heelal als een logisch doorlopend evolutionair systeem inelkaar te zitten, want dan bestaat de microkosmos uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie, die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
Het heelal blijkt dan een mooi eeuwig en oneindig en logisch evolutionair heelal te zijn en geen dood mechaniek, maar een heelal uit levende wezens, dus een bewust echt en werkelijk heelal.
Een heelal dat in wezen GOD zelf is.
pi_32437521
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:34 schreef Haushofer het volgende:
Ik voel een klein beetje frustratie hier
ja je irriteerd me en die smiley die je daar neer zet weet ik nu wel...verzin eens iets news einstein, die kutsmiley gebruik je vrijwel in ieder topic als ik je naam weer eens tegenkom ...ben je misschien zelf zo triest...ga eens lekker van bil vent ipv achter de (feiten) boeken zitten..
quote:
Opmerkelijk dat wannaberevolutionairen en mensen " met een open geest" vaak het woordje "vastgeroest " gebruiken.
is dat zo? waar heb je dat dan vaker gezien van anderen, (heb hem nl zelf bedacht of niet?) daar ben ik wel benieuwd naar...geef eens een link.
en wie bepaald of iemand een wannaberevolutionair is of iemand met een open geest? dat verzin je gewoon zelf bedoel je he, anders kom je hier niet op.
ik ben jouw spiegel (begrijp je niet he?) het zegt dus wat over jou meneer de vastgeroeste..
quote:
Maar dat is ook logisch: het is nogal confronterend voor je om te stellen dat je te dom bent om de huidige ontwikkelingen te kunnen begrijpen.
je bedoelt de huidige wetenschappelijke ontwikkelingen? man ik lig in een deuk met jou.
wanneer ik daar even de tijd voor neem begrijp ik het wel en volg het verder wanneer het mij interesseerd.
alleen de laatste ontwikkelingen begrijpen, (waar jij op geilt) intereseerd me gewoon niet.. welke laatste onwikkelingen heb je het dan over? weet je het zelf wel? wat heb je nu weer geleerd studentje?
je mama zal wel trots op je zijn.
  zondag 20 november 2005 @ 22:07:22 #150
100054 Quarks
pi_32437573
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:00 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik kan het heel goed met filosofie, maar niet met natuurkundige berekeningen, maar omdat ik wel weet dat alles wat ik kan bedeneren toch niet begrepen wordt, weet ik dat het volkomen zinloos is de mensen iets aan het verstand te willen brengen.
Maar vooruit dan maar weer:
ONDERBOUWING
Hier komt een een onderbouwing.
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
Het moeten dan wel super-intelligente atomen zijn,of beter: er moet een super-intelligentie in zitten.
En omdat wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen (bij een voortgaande evolutie) zouden die atomen ook wel eens ruimteschepen kunnen zijn want dan komt het heelal als een logisch doorlopend evolutionair systeem inelkaar te zitten, want dan bestaat de microkosmos uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie, die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
Het heelal blijkt dan een mooi eeuwig en oneindig en logisch evolutionair heelal te zijn en geen dood mechaniek, maar een heelal uit levende wezens, dus een bewust echt en werkelijk heelal.
Een heelal dat in wezen GOD zelf is.
Atomen opzich zijn niet slim, maar samengeklonterde atomen... moleculen... organismen weer wel.

En stel nou dat we onszelf opblazen in een nucleaire oorlog, dan houd het heelal op bij onze 'laag'.
Wat dan? Dan valt je theorie.
De kans dat met een oneindig aantal beschavingen er een zichzelf wegvaagt is natuurlijk groot.

Verder is dat wat jij noemt geen natuurkundige onderbouwing.
Als je het natuurkundig kon onderbouwen (lees: formules), dan was je hele verhaal stukken aannemelijker geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')