Een vrije markt zoals hedentendage? Hell no. Ik ben alleen wel voor een bescherming als zodanig.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
oh dear, je bent dus eigenlijk bevoorwoorder van het afschaffen van de vrije markt, de supermarkten en het grootwinkel bedrijf in het bijzonder.
Piet, je maakt jezelf nogal belachelijk met je gestigmatiseer. Misschien kan je dat weinig schelen en vind je je boodschap zo belangrijk dat je er graag voor de nieuwe Akkersloot wilt worden, maar je bent hierbij gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat, en bovendien menen Christenhonden en andere relidioten dat ze andere mensen moeten voorschrijven hoe zij hun leven moeten leiden. Dat een refofrustie met zijn sexualiteit om moet gaan volgens zijn eigen regels in zijn eigen probleem, maar dezelfde refo meent je te moeten lastig vallen met zijn regels en wil die op jou opleggen.
Dat is de vraag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
omdat de winkels gesloten zijn, kip-ei, ei.![]()
Nee, een en ander kan ook te maken hebben met weekenden?quote:Omdat de winkelsluiting op zondag, gezien het verloop van de discussie, blijkbaar geen religieuze reden heeft. Dan kan het dus net zo goed op woensdag.
Oh, dat zeer zeker. Die fundamentalistische gelovigen vallen overigens ook wel mee. Wist je dat er zelfs gelovigen zijn die ook op zondag een centrum induiken?quote:Daarnaast denk ik dat er meer mensen op zondag verse broodjes willen, dan fundamentalistische gelovigen die alles dicht willen houden.
Natuurlijk. Iedereen mag zijn/haar mening opdringen, zolang deze maar niet religieus is.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan is iedere politicus dus een haatzaaier?
Ja, het kwartje nadert de grondquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:03 schreef poldergeist het volgende:
Het lijkt alsof we in het oude patroon terugvallen waar ik juist moe van wordt.
Roep een fatwa over me af, why dont youquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Piet, je maakt jezelf nogal belachelijk met je gestigmatiseer. Misschien kan je dat weinig schelen en vind je je boodschap zo belangrijk dat je er graag voor de nieuwe Akkersloot wilt worden, maar je bent hierbij gewaarschuwd.
Anders stuur ik een grefo op je af
Uiteraard. En geiten offertquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo'n orthodoxe grefo die in z'n vrije tijd nog ongelovigen, heksen en dies meer verbrandt!
Nou, als ik je posts lees heb je daar mij niet voor nodig. Je kunt het prima zelf afquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Roep een fatwa over me af, why dont you
Dat ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Iedereen mag zijn/haar mening opdringen, zolang deze maar niet religieus is.
Kijk, religie is slechts 1 bepaald denkkader, en mag niet op een voetstuk gezet worden volgens velen. Maar je mag religie dan weer wel op het voetenbankje neergooien en stellen dat mensen met religieus beinvloed gedachtengoed hun mening niet in de samenleving mogen gooien. De ene keer is religie wel een uitzondering, de andere keer niet.
Logisch toch.
Sterker nog, ik heb je geheel niet nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, als ik je posts lees heb je daar mij niet voor nodig.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb je geheel niet nodig.
On topic dan maar weer. Het polariseren is vooral een bezigheid van gelovigen, niet van atheisten. Het zijn gelovigen die campagne voeren tegen objectieve wetenschap, tegen persoonlijke vrijheden en hoe andere mensen willen leven. TS vraagt zich af of atheisten bepaalde relgieuze regels volgen, maar wat bedoeld TS daar mee?
Ik denk dat hij de folders en dergelijke bedoelt, die de wetenschap veroordelen. Maar ondertussen wel een computer gebruiken om de folder te ontwerpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
![]()
Goed, on-topic dan maar weer(ik ruik het verzanden in oeverloos gebral nu al).
Campagne voeren tegen objectieve wetenschap?
We hadden het over de uitspraak van christus dat je lief moest zijn voor elkaar, en ik wijs je erop dat nogal wat van zijn volgelingen dat niet doen. Je kan een liberaal niet verwijten dat ie zich niet aan de marxistische dogmas houd, maar een marxistische miljardair kan je wel wijzen op inconsistentie in zijn handelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan is iedere politicus dus een haatzaaier?
Met een beetje politiek geschiedkundig inzicht wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:05 schreef Haushofer het volgende:
Natuurlijk. Iedereen mag zijn/haar mening opdringen, zolang deze maar niet religieus is.
Kijk, religie is slechts 1 bepaald denkkader, en mag niet op een voetstuk gezet worden volgens velen. Maar je mag religie dan weer wel op het voetenbankje neergooien en stellen dat mensen met religieus beinvloed gedachtengoed hun mening niet in de samenleving mogen gooien. De ene keer is religie wel een uitzondering, de andere keer niet.
Logisch toch.
De vele christenen die actief tegen Darwin tekeer gaan bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
Campagne voeren tegen objectieve wetenschap?
Lees anders de andere 99,99% van het evangelie ook es.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We hadden het over de uitspraak van christus dat je lief moest zijn voor elkaar, en ik wijs je erop dat nogal wat van zijn volgelingen dat niet doen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de folders en dergelijke bedoelt, die de wetenschap veroordelen. Maar ondertussen wel een computer gebruiken om de folder te ontwerpen.
Die stukjes over het niet mogen dragen van mengvezels bijvoorbeeld, waar zich geen enkele christen aan houd, maar dat homosexualiteit de heer een gruwel is wel?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lees anders de andere 99,99% van het evangelie ook es.
Vele'.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De vele christenen die actief tegen Darwin tekeer gaan bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die stukjes over het niet mogen dragen van mengvezels bijvoorbeeld, waar zich geen enkele christen aan houd, maar dat homosexualiteit de heer een gruwel is wel?
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Misschien eens verder kijken dan de groep orthodoxen?
Staat dat in het evangelie? Heb jij de Pietverdrietvertaling?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die stukjes over het niet mogen dragen van mengvezels bijvoorbeeld, waar zich geen enkele christen aan houd, maar dat homosexualiteit de heer een gruwel is wel?
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Staat dat in het evangelie? Heb jij de Pietverdrietvertaling?
Nou, in de VS is het een behoorlijke groep hoor. Als ik statistieken mag geloven worden daar honderdduizenden kinderen thuis gehouden en door hun ouders onderwezen op basis van Dr. Dino. Tevens gelooft een aanzienlijk deel van de Amerikanen niet in de evolutietheorie op bijbelse basis; circa de helft gelooft dat God de mens in haar huidige vorm schiep. Dat zijn flinke cijfers.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vele'.Misschien eens verder kijken dan de groep orthodoxen?
Je wilt niet weten welk een aantal écht bizarre gelovigen daar rondlopen inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, in de VS is het een behoorlijke groep hoor. Als ik statistieken mag geloven worden daar honderdduizenden kinderen thuis gehouden en door hun ouders onderwezen op basis van Dr. Dino. Tevens gelooft een aanzienlijk deel van de Amerikanen niet in de evolutietheorie op bijbelse basis; circa de helft gelooft dat God de mens in haar huidige vorm schiep. Dat zijn flinke cijfers.
Dat is ook een probleem: dergelijke Christenen, en ook de EO, maakt zichzelf niet bepaald geloofwaardig met zulke acties. In de laatste Insite stond een artikeltje van Peter Scheele over de evolutietheorie wat simpelweg bedroevend slecht was. Binnen de EO wordt bijvoorbeeld zo ook gepolariseerd, en ik merk dat vooral de wat traditionelere Christenen een heel verwrongen wetenschapsbeeld hebben. Zelfs onder studenten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de folders en dergelijke bedoelt, die de wetenschap veroordelen. Maar ondertussen wel een computer gebruiken om de folder te ontwerpen.
Staat daar dan niet dat Homosex de heer een gruwel is?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Staat dat in het evangelie? Heb jij de Pietverdrietvertaling?
Nou, ik loop de laatste tijd wel es rond op de grootste Christelijke studentenvereniging van Groningen (Navigators), en daar wordt ook vrij massaal de evolutietheorie (en de oerknaltheorie, waarmee deze volgens de meesten onlosmakelijk verbonden is) afgewezen. Vrijwel altijd op basis van onbegrip over de theorie zelf of over de wetenschappelijke methode. En dan hebben we het over studenten; mensen die een wetenschappelijke opleiding heten te genieten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wilt niet weten welk een aantal écht bizarre gelovigen daar rondlopen inderdaad.
Als kenner des bijbels kan je me vertellen welk christelijk dogma overeind blijft als je de huidige stand der wetenschap als zeer zekere kennis accepteerd?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is ook een probleem: dergelijke Christenen, en ook de EO, maakt zichzelf niet bepaald geloofwaardig met zulke acties. In de laatste Insite stond een artikeltje van Peter Scheele over de evolutietheorie wat simpelweg bedroevend slecht was. Binnen de EO wordt bijvoorbeeld zo ook gepolariseerd, en ik merk dat vooral de wat traditionelere Christenen een heel verwrongen wetenschapsbeeld hebben. Zelfs onder studenten.
Die folder liet wel zien waarop bepaalde Christenen hun geloof vooral stoelen: letterlijkheid en de kop in het zand steken. Kennelijk werkt de bijbel voor hen alleen in een schijnwereld. Maar dat geldt lang niet voor alle Christenen natuurlijk.
Nee, dat staat in Leviticus. Dat is geen evangelie. Dat is een boek uit de Thora. Maar misschien dat het in de Pietverdrietvertaling na het Johannes-evangelie komt, dat zou best kunnen. Die heb ik immers niet in mijn kast liggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Staat daar dan niet dat Homosex de heer een gruwel is?
Goh, de inconsistenties van theorie en praktijk zijn schijnbaar nog groter dan ik dacht...
Heeft Paulus er niet over?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dat staat in Leviticus. Dat is geen evangelie. Dat is een boek uit de Thora. Maar misschien dat het in de Pietverdrietvertaling na het Johannes-evangelie komt, dat zou best kunnen. Die heb ik immers niet in mijn kast liggen.
Tja, wat betreft kun je als orthodox opgevoede grefo maar beter meteen het christendom vaarwel zeggen. Het aantal 'vrijdenkende' gelovigen is bedroevig laag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is ook een probleem: dergelijke Christenen, en ook de EO, maakt zichzelf niet bepaald geloofwaardig met zulke acties. In de laatste Insite stond een artikeltje van Peter Scheele over de evolutietheorie wat simpelweg bedroevend slecht was. Binnen de EO wordt bijvoorbeeld zo ook gepolariseerd, en ik merk dat vooral de wat traditionelere Christenen een heel verwrongen wetenschapsbeeld hebben. Zelfs onder studenten.
Die folder liet wel zien waarop bepaalde Christenen hun geloof vooral stoelen: letterlijkheid en de kop in het zand steken. Kennelijk werkt de bijbel voor hen alleen in een schijnwereld. Maar dat geldt lang niet voor alle Christenen natuurlijk.
Maar je vijanden liefhebben betekent niet dat je niet op mag komen voor je eigen idealen en deze ook in de politiek mag nastreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We hadden het over de uitspraak van christus dat je lief moest zijn voor elkaar, en ik wijs je erop dat nogal wat van zijn volgelingen dat niet doen. Je kan een liberaal niet verwijten dat ie zich niet aan de marxistische dogmas houd, maar een marxistische miljardair kan je wel wijzen op inconsistentie in zijn handelen.
Dat is het punt wat ik maak.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft Paulus er niet over?
hmmm?
quote:Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.
Paulus wel ja. Maar Paulus heeft geen evangelie geschreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hmmm?
hint, Romeinen
Je denkt dat een Christelijk dogma weerlegd kan worden door een wetenschappelijke bevinding?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als kenner des bijbels kan je me vertellen welk christelijk dogma overeind blijft als je de huidige stand der wetenschap als zeer zekere kennis accepteerd?
Die tekst kan ik wel, Piet. Maar da's geen evangelie, hé. Da's een brief. Aan de Romeinen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hmmm?
hint, Romeinen
Ach so, voor mij is het evangelie een andere naar voor het nieuwe testament, sinn und bedeutung schreef Frege, en hij had gelijk...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die tekst kan ik wel, Piet. Maar da's geen evangelie, hé. Da's een brief. Aan de Romeinen.
Nee, dat was mijn vraag niet, mijn vraag is wat er overblijft als je de stand van de wetenschap accepteerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je denkt dat een Christelijk dogma weerlegd kan worden door een wetenschappelijke bevinding?
Zou een mooie boel worden op WFL als iedereen maar zijn eigen definities voor woorden gaat hanteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach so, voor mij is het evangelie een andere naar voor het nieuwe testament, sinn und bedeutung schreef Frege, en hij had gelijk...
Dan moet je eerst uitleggen wat er weg zou vallen uit het christelijk geloof d.m.v. wetenschappelijke ontdekkingen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat was mijn vraag niet, mijn vraag is wat er overblijft als je de stand van de wetenschap accepteerd.
Jottem! Bible Fight!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:46 schreef koningdavid het volgende:
Paulus wel ja. Maar Paulus heeft geen evangelie geschreven.
Galaten 1.quote:11 Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht
Daar heb je gelijk in, daarom haal ik ook Frege aan in mijn mea culpa, het is niet alleen definities, maar ook nog eens het verschil tussen betekenis en referentie.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zou een mooie boel worden op WFL als iedereen maar zijn eigen definities voor woorden gaat hanteren.
Je kunt ook prima verdedigen dat evangeliën helemaal niet bestaan. Het idee dat een evangelie een soort genre is, kan ontstaan zijn bij het lezen van het Markus-' evangelie'. Hij begint namelijk als volgt: "Het begin van het evangelie van Jezus Christus, Zoon van God." Dit kun je lezen als een inleidende zin op wat voor werk de lezer voor zich heeft liggen. Als je verder leest in vers 14, lijkt evangelie echter te slaan op de boodschap die Jezus kwam verkondigen. De blijde boodschap = evangelie. Vers 14: "Nadat Johannes gevangen was genomen, ging Jezus naar Galilea, waar hij Gods goede nieuws verkondigde. 15 Dit was wat hij zei: ‘De tijd is aangebroken, het koninkrijk van God is nabij: kom tot inkeer en hecht geloof aan dit goede nieuws.’"quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die tekst kan ik wel, Piet. Maar da's geen evangelie, hé. Da's een brief. Aan de Romeinen.
Nou, daar heb je een belangrijk nuanceverschil te pakken, wat veel Christenen in mijn optiek ook wel es zouden mogen maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach so, voor mij is het evangelie een andere naar voor het nieuwe testament, sinn und bedeutung schreef Frege, en hij had gelijk...
Onders quote je even in context:quote:
Nou, wat zou er wegvallen volgens jou dan? Dat lijkt me een veel interessantere vraag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat was mijn vraag niet, mijn vraag is wat er overblijft als je de stand van de wetenschap accepteerd.
In mijn optiek is er geheel geen ruimte voor religie vanuit het wetenschappelijke wereldbeeld, maar dat is mijn optiek, ik was nu juist nieuwsgierig naar zijn/haar (?) beeld vanwege wat ie eerder poste over bv Darwin en oerknal.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan moet je eerst uitleggen wat er weg zou vallen uit het christelijk geloof d.m.v. wetenschappelijke ontdekkingen?
Waarop natuurlijk de vraag volgt: welk "vals evangelie" wordt hier besproken?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Onders quote je even in context:
Galaten 1:
zullen we on topic blijven?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarop natuurlijk de vraag volgt: welk "vals evangelie" wordt hier besproken?
Wat is precies een wetenschappelijk wereldbeeld? Methodologisch naturalisme? Metafysisch naturalisme?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In mijn optiek is er geheel geen ruimte voor religie vanuit het wetenschappelijke wereldbeeld, maar dat is mijn optiek,
Zucht..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat is precies een wetenschappelijk wereldbeeld? Methodologisch naturalisme? Metafysisch naturalisme?
Die post over het 'wetenschappelijk wereldbeeld' was wel gericht aan mij?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zucht..
En ik stelde de vraag geeneens aan jou...
lees anders even terug.
Zoals ik al zei, lees even de draad terug dan weet je waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die post over het 'wetenschappelijk wereldbeeld' was wel gericht aan mij?
Religie.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, wat zou er wegvallen volgens jou dan? Dat lijkt me een veel interessantere vraag.
Waarom? Hoe definieer jij überhaupt "religie" dan?quote:
quote:
Als je geen antwoord wilt geven, zeg het dan gewoon.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom? Hoe definieer jij überhaupt "religie" dan?
Weer zo'n heerlijk ironische post.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je geen antwoord wilt geven, zeg het dan gewoon.
Je bedoelt dat je zelf geen antwoord kúnt geven?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik wil het daar best over hebben, maar graag eerst een antwoord krijgen op mijn vraag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je zelf geen antwoord kúnt geven?
Ik wil dolgraag antwoord geven, maar jouw simplistische antwoord ("religie") laat me vermoeden dat wij er nogal andere definities en ideeën op nahouden. Daarom die wedervraag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat ik toch denken dat je vooral niet wilt antwoorden, gek he, maar goed, weet nu wat ik aan je hebt, je doet me erg aan SCH denken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik wil dolgraag antwoord geven, maar jouw simplistische antwoord ("religie") laat me vermoeden dat wij er nogal andere definities en ideeën op nahouden. Daarom die wedervraag.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat ik toch denken dat je vooral niet wilt antwoorden, gek he, maar goed, weet nu wat ik aan je hebt, je doet me erg aan SCH denken.
Maar dat is het toch ook?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:08 schreef jdschoone het volgende:
Of voor zolang mensen geloof irrationeel noemen?
Dan vind ik polarisatie toch leuker, denk ik. Consensus is zo saaiquote:Op zondag 15 maart 2009 02:03 schreef barthol het volgende:
Polarisering is altijd als mensen te extreem worden, te boud. Het ene extreem induceert het andere als reactie in een behoefte om tegenwicht te geven. Een evenwichtzoekend mechanisme. De hoeveelheid dynamiek in de discussies is evenredig met de mate van polarisatie. Bij een concensus wordt de dynamiek nul, en uiterst gepolariseerd vliegen de vonken er van af. Het is altijd in balans.
Ach, als het weer te saai zou worden gooit Trigger er wel een paar topics tegenaan met prikkelende topictitels of boude beweringen, dat om te triggeren.quote:Op zondag 15 maart 2009 03:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dan vind ik polarisatie toch leuker, denk ik. Consensus is zo saai
Je had nooit moeten stoppen.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:57 schreef 2cv het volgende:
Dit topic inspireert mij bijna om de bijbel weer ter hand te pakken en te lezen. Bijna.
Ik sluit niet uit dat ik er ooit weer mee begin.quote:
Er zijn betere boeken.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:57 schreef 2cv het volgende:
Dit topic inspireert mij bijna om de bijbel weer ter hand te pakken en te lezen. Bijna.
In elk geval minder saaie. Maar de bijbel is het meest gelezen boek, dus een slecht boek kan je het in elk geval niet noemen.quote:
Eat at joe's, a thousend fly's cant be wrongquote:Op zondag 15 maart 2009 15:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
In elk geval minder saaie. Maar de bijbel is het meest gelezen boek, dus een slecht boek kan je het in elk geval niet noemen.
Ik mag toch aannemen dat jij het verschil wel ziet tussen vliegen en mensen ?quote:Op zondag 15 maart 2009 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eat at joe's, a thousend fly's cant be wrong
Om es met je eigen gevleugelde woorden te spreken: zullen we ontopic blijven, en kun je antwoord geven op m'n post?quote:Op zondag 15 maart 2009 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eat at joe's, a thousend fly's cant be wrong
Tja, het zouden mijn woorden niet direct zijn.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:38 schreef SpecialK het volgende:
Even ontopic.
Wat een heerlijk arrogante quote in je onderschrift, koningdavid.
Het valt in het niets bij de eindeloze arrogantie die uit de collectieve verachting van religie op FOK spreekt.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:38 schreef SpecialK het volgende:
Wat een heerlijk arrogante quote in je onderschrift, koningdavid.
Arrogant overkomen, tja, dat is de vloek van gelijk hebben.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:32 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het valt in het niets bij de eindeloze arrogantie die uit de collectieve verachting van religie op FOK spreekt.
Jij bent toch atheïst ?quote:Op maandag 16 maart 2009 00:32 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het valt in het niets bij de eindeloze arrogantie die uit de collectieve verachting van religie op FOK spreekt.
So?quote:
Niet dat IK het koningdavid echt kwalijk neem, getuige mijn post-icon. Maar waar komt jouw "two wrongs make a right" filosofie ineens vandaanquote:Op maandag 16 maart 2009 00:32 schreef Scaurus het volgende:
[..]
You say it like it's a bad thing.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:32 schreef Scaurus het volgende:
It is. Veel atheïsten hier hebben nogal moeite om hun eigen opvattingen te relativeren. Elk scepticisme is hen vreemd. Enerzijds heeft dat vaak ook met de jeugdige bevlogenheid te maken, anderzijds ook met een zeker dogmatisme.quote:
Je hebt het over het ontbreken van aanwijzingen en bewijs van het bestaan van een God waarmee iedere religie degradeert tot een mening en een hobby?quote:Op maandag 16 maart 2009 11:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
It is. Veel atheïsten hier hebben nogal moeite om hun eigen opvattingen te relativeren. Elk scepticisme is hen vreemd. Enerzijds heeft dat vaak ook met de jeugdige bevlogenheid te maken, anderzijds ook met een zeker dogmatisme.
Dat lijkt maar zo, waarschijnlijk omdat het religieuze equivalent van hun godheid naar keuze niet mag klikken op het interweb.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
It is. Veel atheïsten hier hebben nogal moeite om hun eigen opvattingen te relativeren. Elk scepticisme is hen vreemd. Enerzijds heeft dat vaak ook met de jeugdige bevlogenheid te maken, anderzijds ook met een zeker dogmatisme.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als mensen ophouden met het aan anderen opleggen van hun mening is er niets aan de hand.
Nee, gelovigen zijn lekker sceptischquote:Op maandag 16 maart 2009 11:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
It is. Veel atheïsten hier hebben nogal moeite om hun eigen opvattingen te relativeren. Elk scepticisme is hen vreemd.
Ja hoor. Al zie je door de funda's het bos niet meer, maar dat kan ik je niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:23 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee, gelovigen zijn lekker sceptisch
Inderdaad. Ook een reden waarom ik WFL de komende tijd maar ff ga mijden. Tot een paar jaar geleden dacht ik dat er weinig mensen waren te vinden die naiever waren dan wetenschapsvrezende Christenen met 6-daagse scheppingen. Ik moet zeggen dat de gemiddelde religefrustreerde Fokker er niet voor onderdoet. Getuige maar weer een briljant topic als dit .quote:Op maandag 16 maart 2009 00:32 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Jij vindt van niet?quote:
WFL lijkt de laatste tijd sowieso alleen nog maar om “L” te draaien. Als het over “W” gaat, is het ook nog eens evolutie. Jammer. Al heb ik ook al tijden geen goed topic geopend moet ik bekennen.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook een reden waarom ik WFL de komende tijd maar ff ga mijden. Tot een paar jaar geleden dacht ik dat er weinig mensen waren te vinden die naiever waren dan wetenschapsvrezende Christenen met 6-daagse scheppingen. Ik moet zeggen dat de gemiddelde religefrustreerde Fokker er niet voor onderdoet. Getuige maar weer een briljant topic als dit .
"Hechacham eenaw berosho,
wehaksiel bachoshech holeech"
Aldus Prediker
Ach, eindeloze arrogantie is natuurlijk altijd verkeerd. Maar zoals Scaurus zelf ooit eens heeft gezegdquote:Op maandag 16 maart 2009 16:55 schreef koningdavid het volgende:
Jij vindt van niet?
quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Scaurus het volgende:
Kijk, het gros van de christenen waarmee ik discussieer wil ik gewoon overtuigen van mijn gelijk. Hoe ik het wend of keer, een discussie met iemand die intellectueel 'minder' is dan mij voer ik altijd imperialistisch. Anders is dat bij een 'hoger' iemand. Maar die zijn niet zo heel vaak christen.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:05 schreef Scaurus het volgende:
Jezus, ik neem het woord 'imperialistisch' in de mond en ik treed gelijk in de traditie van oorlogzuchtigen en slavendrijvers. Kijk, bij sommigen mensen moet je imperialistisch discussieren. Die hebben ideeën in hun hoofd die een mens onwaardig zijn. Bijv. SGP aanhangers die van ons land een theocratie willen maken, of marxisten die geloven dat we naar een utopie moeten waar er geen wetgever meer is. Van zulke ideeën warm ik niet op, daar ga ik niet tegen aanbotsen en om heen draaien. In zo'n geval wil ik gewoon zo'n figuur van dat idee afhelpen. Ben ik dan een lul?
Mensen leren.quote:Op maandag 16 maart 2009 17:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach, eindeloze arrogantie is natuurlijk altijd verkeerd. Maar zoals Scaurus zelf ooit eens heeft gezegd
[..]
[..]
Nice findquote:Op maandag 16 maart 2009 17:06 schreef speknek het volgende:
Ach, eindeloze arrogantie is natuurlijk altijd verkeerd. Maar zoals Scaurus zelf ooit eens heeft gezegd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |