Kom jij wel eens bij een Duitse bakker op zondag ochtend? Hier op het dorp waar mijn man woont sta je dan echt in de rij te wachten tot je geholpen wordt, en ze staan met zijn 3en mensen te helpen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat een handjevol mensen op zondag in staat willen zijn een broodje te halen?
Vraag eens of 'ie de supermarkten in de buurt liever kwijt dan rijk is en waar dat zoal door komt. En wellicht dat hij je ook nog wel wil vertellen welke dag hij prefereert om vrij te zijn.quote:
omdat de winkels gesloten zijn, kip-ei, ei.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, als gevolg van het feit dat zondag doorgaans niet gebruikt wordt om allerhande boodschappen te doen.
[..]
Omdat de winkelsluiting op zondag, gezien het verloop van de discussie, blijkbaar geen religieuze reden heeft. Dan kan het dus net zo goed op woensdag.quote:Omdat een handjevol mensen op zondag in staat willen zijn een broodje te halen?
oh dear, je bent dus eigenlijk bevoorwoorder van het afschaffen van de vrije markt, de supermarkten en het grootwinkel bedrijf in het bijzonder.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vraag eens of 'ie de supermarkten in de buurt liever kwijt dan rijk is en waar dat zoal door komt. En wellicht dat hij je ook nog wel wil vertellen welke dag hij prefereert om vrij te zijn.
Met deze post spreek je toch tegen dat kleine ondernemers door die enkeling failliet gaat?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, als gevolg van het feit dat zondag doorgaans niet gebruikt wordt om allerhande boodschappen te doen.
[..]
Omdat een handjevol mensen op zondag in staat willen zijn een broodje te halen?
Een sterke lobby van slecht functionerende winkels.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
En nogmaals, niemand wordt verplicht op zondag open te zijn, het gaat erom dat je wel diesel, bier en stroom mag verkopen op zondag, maar geen broodjes of tweedehands boeken. Wat maakt dat verschil nu?
Ik ben daar toevallig mee bezig. Goed boek. Maar heb je mijn OP gelezen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft TS dit boek trouwens al gelezen?
God als misvatting door Richard Dawkins
Ja, vaag verhaal zonder dat je duidelijk punt maakt, je topic titel is daar scherperquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:06 schreef poldergeist het volgende:
[..]
Ik ben daar toevallig mee bezig. Goed boek. Maar heb je mijn OP gelezen?
Misschien kun je hier wat mee...quote:@ Bob-B
Ik wil niet mensen uitlokken als je dat denkt. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er meerdere rationele mensen, misschien zelfs atheïstische mensen zijn die toch een gelovig leven proberen te leiden (aan de hand van monotheïstische religies.) Hoe gaan zij met geloof om, met andere gelovigen? Wat geloven zij wel en niet? Hoe mengen ze wetenschap met levensbeschouwing. Dat zijn van die vragen die bij mij opkomen.
nee, zeg nu eens concreet wat je bedoeld, wat voor een regels bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:27 schreef poldergeist het volgende:
Later in het topic werd ik concreter:
[..]
Misschien kun je hier wat mee...
Dat staat toch duidelijk in de bijbel. Friet, bier in glazen, diesel, stroom en zorg mogen wel. Tweedehands boeken en broodjes niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Persoon A wil van Persoon B een dienst afnemen, geen probleem, persoon B staat hem maar wat graag ter dienst
Persoon A wil van Persoon B een dienst afnemen op zondag, persoon C gaat zich daar tegenaan bemoeien en zegt dat je maar een vriezer moet kopen. Rot de FUCK op!
Waarom mag ik op zondag wel stroom, zorg, diesel, friet en bier in glazen verkopen, maar geen tweedehands boeken of broodjes?
Je antwoorden worden er niet beter op.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat staat toch duidelijk in de bijbel. Friet, bier in glazen, diesel, stroom en zorg mogen wel. Tweedehands boeken en broodjes niet.
Ik probeer je alleen wat duidelijk te maken, maar het kwartje komt wel van heel hoog, geloof ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je antwoorden worden er niet beter op.
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezusquote:
Juist.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
En waarom zijn het nu juist die Christenhonden die haat zaaien?quote:
Ik weet dat jij dol bent van de Bijbel/Thora, maar dat staat toch compleet los van deze ‘discussie’... Er wordt nu eenmaal op een kutmanier geïnterpreteerd en dat staat velen niet aan, vandaar de polarisering.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik probeer je alleen wat duidelijk te maken, maar het kwartje komt wel van heel hoog, geloof ik.
Ik vind dit al een mooie ironische zin op zich.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waarom zijn het nu juist die Christenhonden die haat zaaien?
Dat, en bovendien menen Christenhonden en andere relidioten dat ze andere mensen moeten voorschrijven hoe zij hun leven moeten leiden. Dat een refofrustie met zijn sexualiteit om moet gaan volgens zijn eigen regels in zijn eigen probleem, maar dezelfde refo meent je te moeten lastig vallen met zijn regels en wil die op jou opleggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dol bent van de Bijbel/Thora, maar dat staat toch compleet los van deze ‘discussie’... Er wordt nu eenmaal op een kutmanier geïnterpreteerd en dat staat velen niet aan, vandaar de polarisering.
Alle die menen dat ze hun gelijk aan anderen moeten opdringen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind dit al een mooie ironische zin op zich.![]()
Maar welke 'christenhonden' zaaien haat dan?
Daar vallen dus ook alle intolerante liberalen onder?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle die menen dat ze hun gelijk aan anderen moeten opdringen.
Dat eerste ben ik wel met je eens; de EO is daar een aardig voorbeeld van. Maar dat is niet de primaire reden voor polarisatie. De primaire reden daarvoor is dat veel mensen niet verder willen/kunnen kijken dan dat.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dol bent van de Bijbel/Thora, maar dat staat toch compleet los van deze ‘discussie’... Er wordt nu eenmaal op een kutmanier geïnterpreteerd en dat staat velen niet aan, vandaar de polarisering.
Dan is iedere politicus dus een haatzaaier?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle die menen dat ze hun gelijk aan anderen moeten opdringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |