abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32612404
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen
en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die natuurlijk ook weer uit atomen bestaan, die uit ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.
Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is geen dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is een levend heelal uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/index.html
hartelijke groeten van harriechristus
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
pi_32612681
Hoepel op met je nieuwe christus!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_32612699
ruimteschepen

ik kan me voorstellen dat je wat moeite hebt met je gedachtes in goede taal om te zetten, maar dit is wel heel simplistisch gesteld
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32612732
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:18 schreef Gripper het volgende:

[..]

Harrie,

In de week dat ik dit topic nu volg val ik echt van de ene verbazing in de andere. Ik heb zowel serieuze en niet serieuze reacties gegeven, ik heb met (weliswaar flauwe) grapjes duidelijk laten blijken hoe lachwekkend ik je theorie vind, en ik heb geprobeerd met kritische vragen (die je overigens nooit beantwoord, van niemand hier op dit forum)
dit laatste is gewoon een pure leugen, maar jullie kunt niet hebben dat ik niet naar jullie pijpen dans en een eigen visie verkondig
quote:
aan te tonen dat je er best wel eens naast kan zitten. Dat lijkt allemaal niets uit te halen, je bent teveel overtuigd van je eigen gelijk om toe te willen geven dat je ernaast kan zitten.
De wetenschap kan er ook wel eens naast zitten, en ik heb die vraag al twee maal eerder beantwoord, namelijk dat nog nooit iemand mij heeft kunnen vertellen waarom mijn atoomtheorie niet zou kunnen
quote:
Je moet dan ook niet vreemd opkijken dat mensen net zo stellig gaan reageren als jij het brengt:
Je zegt "Ik ben Jezus, ik heb de sluitende theorie, ik heb gelijk"
de reacties zijn dan even stellig: "Jij bent gestoord"

Wat me ook opvalt is dat je steeds neurotischer gaat reageren,
de ene neurose is de andere psychose waard
quote:
en jezelf steeds meer in de slachtofferrol plaatst. "het gepeupel begrijpt mij niet, er zit toch niemand op mijn theorie te wachten" en dat soort uitspraken. Ik heb persoonlijk nooit wetenschappers zien miepen als hun theorieën in twijfel werden getrokken.
Wat is miepen? - overigens ben ik geen wetenschapper als wandelende cijfer-abstractie, maar ik ben filosoof en Jezus als konkreet mens met alle emoties, dus ook miepen(wat dat dan ook moge zijn)
quote:
Weet je wat ze wel deden? Verder experimenteren, totdat ze de critici afdoende bewijs konden voorleggen.
Ik kan meer dan voldoende bewijzen, maar jullie kunt er niks van begrijpen, want jullie zijn volkomen bevooroordeeld alleen vanuit cijfers en experimenten te kunnen denken plus de axioma's van de wetenschap
quote:

In de eerste paar dagen was je duidelijk minder prikkelbaar en gaf je iets minder onduidelijke antwoorden. (echt duidelijk is het nooit geweest ) Nu reageer je bozig op iedereen die je persoonlijk aanspreekt op je onbuigzaamheid. het lijkt wel bijna alsof er in die week ook in jouw hoofd iets is veranderd, het is in ieder geval aan je manier van schrijven te zien.
Ik sta alleen tegenover iedereen en het is veel gemakkelijker om een massa-mens te zijn
quote:
Dit kan natuurlijk best komen omdat je langzaam aan je geduld verliest met de domme massa, maar ik ben persoonlijk bang dat je steeds meer in je eigen wereldje afglijdt, en dat is nooit bevorderlijk voor een open discussie. Er is al geopperd dat je aan schizofrenie lijdt, en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Schizofrenie : dat is nog eens een echt wetenschappelijk antwoord - er ontbreekt alleen nog de shocktherapie - ook al zo'n geweldige wetenschappelijke uitvinding - vroeger had je de inquisitie, nu de psychiatrie
quote:
Hoewel ik bij voorbaat al weet dat je op geen enkele vraag afdoende antwoord kunt of wilt geven (want ik ben er nou eenmaal van overtuigd dat jouw theorie minder zwaar weegt dan alle wetenschappers ter wereld bij elkaar ontdekt hebben) vind ik het wel vermakelijk om te zien hoe je het blijft volhouden. Maar van een eerlijke discussie, waarin jij ook de meningen van anderen respecteert is geen sprake, en dat is jammer.
Ik respecteer de meningen van anderen, maar ik heb het recht op kritiek.
En hoeveel respect is er voor mijn atoomtheorie als jullie uitgaat van het absolute gelijk van de wetenschap?
quote:
Je maakt wereldberoemde wetenschappers belachelijk en beweert dat wat ze ontdekt hebben allemaal niet zoveel voorstelt. Dat pleit niet voor sympathie..
Ik heb meer sympathie voor de wetenschap dan andersom
quote:
Dat er in ieder geval ruimte is voor jouw theorie, dat we het aan willen horen, heeft deel2 wel duidelijk gemaakt. Jij mag jouw theorie verkondigen, dat doe je heel stellig. Laat anderen dan ook even stellig zeggen dat je een leipo bent die het bij het verkeerde eind heeft.
Als ik zeg dat ik Jezus ben dan zeg ik dat met goede redenen, maar scheldwoorden als leipo en dergelijke zijn volkomen inhoudloos en een maat voor de domheid van de massa
quote:
Zolang jij niet met sluitende bewijzen komt die volgens de gelden maatstaven van de wetenschap als bewijs worden beschouwd zul je een roepende in de woestijn blijven.
Ik kan mijn atoomtheorie meer dan voldoende bewijzen, maar niemand kan of wil er iets van begrijlpen, want allen zijn door en door geïndoctrineerd en gehersenspoeld door de wetenschappelijke berekeningen en experimenten plus foute aannames en hypothese en axioma's, en over dat laatste gaat nu juist mijn atoomtheorie, want die berekeningen en experimenten zullen best goed zijn
quote:
De wetenschap is nou eenmaal leidend in dit soort zaken, en je kunt blijven roepen dat de filosofie van groter belang is, de meerderheid heeft daarin het laatste woord Pech voor jou dus. .
De enkeling zal het winnen van de domme massa, zelfs van alle beroemde wetenschappers, dus dat is dan pech voor jou, want het is hier GOD die wint, dwz mijn atoomtheorie zelf en niet IK als enkeling.
Dus eigenlijk de microwezens, waarvan er oneindig veel meer zijn dan mensen op aarde
quote:
Om in jouw terminologie van cijfertjes te blijven, denk ik dat de kans dat we er ooit achter zullen komen dat Harrie toch gelijk had 10-40 quadriljoenste is, maar als dat het geval is ben ik bereid de gevolgen van mijn misstap te accepteren
De waarheid kan inderdaad schuilen in een oneindig klein toeval - is dat niet het standpunt van de quantummechanica? - dus wees maar op je hoede
quote:
In dat licht toch nog een kritische vraag: als jouw theorie een filosofische is, waarom heb je dan alles opgehangen aan volgens mij volledig uit de lucht gegrepen onoverzichtelijk grote en kleine hoeveelheden, aantallen, atto's, pico's, macro's en micro's?
mijn getallen zijn niet uit de lucht gegrepen, maar jouw kritiek wel
quote:
Die aantallen doen toch helemaal niet terzake als jouw theorie buiten de wiskunde om kan? Als alles oneindig is, is elk getal, hoe groot of klein ook, overbodig.
dit is je enige inhoudelijke reactie en is gemakkelijk te beantwoorden : mijn atoomtheorie berust niet op de lege oneindigheid zonder cijfers, want de oneindigheid loopt van 0 tot oneindig, dus met alle getallen daar tussenin, die er dus bijhoren - filosofisch zou je nog heel wat van mij kunnen leren, speciaal over het oneindige, want is niet abstract, maar konkreet.
quote:

Ik zou ook hierop graag een reactie zien, maar je hebt het zo te zien behoorlijk druk met het beantwoorden van een paar mensen die nog steeds op reactie wachten....
Ik geloof dat ik je bij deze meer dan voldoende heb bevredigd.
Je vergeet dat ik in mijn eentje heel veel moet beantwoorden en jullie behoeven maar een reactie te typen.
Plus dat jullie eindeloos in herhalingen vervallen van dezelfde domme oppervlakkige kritiek.
pi_32612744
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:34 schreef BennyNL het volgende:
ruimteschepen

ik kan me voorstellen dat je wat moeite hebt met je gedachtes in goede taal om te zetten, maar dit is wel heel simplistisch gesteld
Mijn atoomtheorie is niet zo simpel, hoor !!
Want er is nog niemand die weet hoe het inelkaar zit, laat staan dat er iemand zou zijn die het begrijpt.
pi_32612880
Hoe elegant je theorie ook in elkaar zit, woorden alleen zijn niet genoeg.
Their eyes opaque.
pi_32612904
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:43 schreef Quarks het volgende:
Harrie, kun je ook antwoord geven op mijn vragen.

Als wij mensen straks eindelijk zo ver zijn om zo'n ruimteschip te bouwen (ik neem aan dat het een groot schip moet zijn anders zouden net zo goed alle auto's atomen kunnen zijn), wanneer krijg je dan een overgang naar het volgende niveau?
Een auto is geen ruimteschip en ook kleine ruimteschepen zijn geen auto's. - Voordat wij net zo ver zijn als de microwezens nu, zal 10^33 jaar duren
quote:
Als er dus maar 1 ruimteschip bestaat, betekent dat, dat er maar 1 atoom zit in die hogere laag; of moeten er eerst triljoenen atomen (ruimteschepen dus) gebouwt en gelanceerd worden?
Met 1 ruimteschip als 1 macro-atoom schiet je natuurlijk niet veel op. Ik geloof dat er nu in ons (kleine) bekende heelal al zo'n ongeveer 10^80 atomen zijn.
(Volgens jou 10^68)
Ik weet niet al die getallen uit mijn hoofd. Maar we zullen natuurlijk ons hele heelal in ruimteschepen om moeten zetten, dus alle sterrenstelsels met planeten.
Als elk sterrestelsel goed is voor een macro-atoom, dan komen er al heel wat macro-atomen in het ons bekende heelal, maar die zijn toch slechts goed voor EEN macroreus, dus er zullen dan nog veel meer heelaleilanden (als die van ons) bij moeten komen om een vergelijkbaar macro-heelal te bouwen.
Want de grootte-verhouding is ongeveer 10^24 en dus hebben we een heelal nodig dat ook 10^24 x zo groot is als die van ons ..... vol macro-atomen. - Dus 10^68 macro-atomen
quote:
Of stel jij dat die lagen er altijd al zijn, maar dat ze simpelweg nog leeg zijn?
Van die lagen is alleen de eerste of slechts een paar aanwezig in de vorm van superclusters en nog veel vagere vormen , enz enz enz - en de rest is gewoon leeg en volkomen leeg en bestaat dus eigenlijk nog niet.
quote:
Nog iets, er zijn nu 1068 atomen in het heelal (ik neem aan dat je dat gelooft), dat zijn er dus 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000!
Als die lagere wereld, volgens jou, die hogere wereld opbouwt, waar halen ze al die materie vandaan?
Niet de lagere wereld bouwt de hogere wereld op, maar andersom: de hogere wereld(de microkosmos) heeft ons opgebouwd en wij zullen in de toekomst de macrokosmos opbouwen tot macroreuzen, die dus lager zijn dan wij, want wij zijn tegen die tijd tot microwezens geëvolueerd, en in een oneindig heelal, zowel inwendig als uitwendig oneindig, is oneindig veel materie
quote:
Hoe lang duurt het dan voordat we 1068 ruimteschepen hebben gebouwd ?
10^33 jaar
quote:
Die lagere wereld is véél kleiner dus kan nooit genoeg materie bevatten om zo'n hogere laag te bouwen.
In de inwendige oneindigheid van de microkosmos zit oneindig veel materie.
Ze zijn wel kleiner, maar met veel meer, dus met evenveel materie, maar met een inwendige oneindige reeks ook met oneindig veel materie.
  zondag 27 november 2005 @ 10:10:40 #8
14531 Bunny_feet
I'm so fluffy it hurts
pi_32612912
Hahahaha Harrie Christus. Jij bent *echt* ver heen zeg
pi_32612919
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:05 schreef rashudo het volgende:
Hoe elegant je theorie ook in elkaar zit, woorden alleen zijn niet genoeg.
Neen, dat klopt : je moet die woorden ook begrijpen.
En die foto, die komt over duizenden jaren wel.
  zondag 27 november 2005 @ 10:12:53 #10
83951 rashudo
project 2501
pi_32612924
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:11 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Neen, dat klopt : je moet die woorden ook begrijpen.
En die foto, die komt over duizenden jaren wel.
Dat is goed, kom over die duizenden jaren dan maar met die foto, dan geloof ik je.
Their eyes opaque.
  zondag 27 november 2005 @ 10:12:54 #11
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32612925
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:10 schreef Bunny_feet het volgende:
Hahahaha Harrie Christus. Jij bent *echt* ver heen zeg
Inderdaad: oneindig ver en toch ook hier op aarde.
  zondag 27 november 2005 @ 10:14:06 #12
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32612937
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:12 schreef rashudo het volgende:

[..]

Dat is goed, kom over die duizenden jaren dan maar met die foto, dan geloof ik je.
Goed, hoor !!
Voor iedereen wat wils.
  zondag 27 november 2005 @ 10:48:06 #13
132191 -jos-
Money=Power
pi_32613191
Zelf zat ik ook wel eens over dit idee te denken maar nu ik dit lees heb je me niet overtuigd, integendeel.
Die site zit erg amateuristisch in elkaar en er klopt geen reet van volgens mij:
quote:
Ik kan het wel bewijzen, maar kun jij het ook begrijpen?
Er valt niks te bewijzen, zelfs de evolutietheorie is niet te bewijzen maar jou theorie wel...

Ook jou bewijzen zijn wel erg vaag, het zijn meer hypotheses dan bewijzen.

En jou vergelijking met een foto zorgde ervoor dat ik gestopt ben met lezen, wie wil er nou een theorie bewijzen met een foto
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 27 november 2005 @ 11:12:16 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32613461
Voor iedereen hier : Graag inhoudelijk reageren, en als je niets anders hebt toe te voegen dan een one-liner, blijf dan weg.

Van TS verwacht ik overigens wel dat hij nu kritische vragen beantwoordt, en niet om de brij heen draait.
  zondag 27 november 2005 @ 11:17:03 #15
14531 Bunny_feet
I'm so fluffy it hurts
pi_32613510
Claim: Science can explain the beginning ---> no need for God

"The idea that space and time may form a closed surface without boundary also has profound implications for the role of God in the affairs of the universe. With the success of scientific theories in describing events, most people have come to believe that God allows the universe to evolve according to a set of laws and does not intervene in the universe to break these laws. However, the laws do not tell us what the universe should have looked like when it started -- it would still be up to God to wind up the clockwork and choose how to start it off. So long as the universe had a beginning, we could suppose it had a creator. But if the universe is really completely self-contained, having no boundary or edge, it would have neither beginning nor end: it would simply be. What place, then, for a creator?"
-- Stephen Hawking, A Brief History of Time
  zondag 27 november 2005 @ 11:44:34 #16
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32613924
quote:
Op maandag 21 november 2005 12:16 schreef Pie.er het volgende:

[..]

Maar wat als we nou een actie beginnen om het heelal wel vol te gaan bouwen met madeliefjes en afrikaantjes. En stel nou dat die actie aanslaat, en het heelal ook echt daadwerkelijk wordt volgebouwd met madeliefjes en afrikaantjes. Betekent dat dan automatisch dat atomen bestaan uit madeliefjes en afrikaantjes?

(Misschien klinkt dit als een domme vraag, Harrie, maar ik ben niet zo ervaren in filosofisch denken als jij.)
Misschien als de Flower-Power-Beweging nog eens terugkomt.
Ruimteschepen VOL bloemen, dat kan wel.
Bloemen voor harrie.
  zondag 27 november 2005 @ 11:50:45 #17
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32614020
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:48 schreef -jos- het volgende:
Er valt niks te bewijzen, zelfs de evolutietheorie is niet te bewijzen maar jou theorie wel...
Ik kan zelfs de evolutietheorie bewijzen met de dialectiek van Hegel als evolutie van de eenheid van ZIJN en NIETS tot aan de absolute Geest=GOD)
quote:
En jou vergelijking met een foto zorgde ervoor dat ik gestopt ben met lezen, wie wil er nou een theorie bewijzen met een foto?
Dat is natuurlijk te min voor jou, maar de filosofie is weer te hoog gegrepen.
  zondag 27 november 2005 @ 11:59:23 #18
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32614171
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:17 schreef Bunny_feet het volgende:
Claim: Science can explain the beginning ---> no need for God
But if the universe is really completely self-contained, having no boundary or edge, it would have neither beginning nor end: it would simply be. What place, then, for a creator?"
-- Stephen Hawking, A Brief History of Time
In 1981 kwam Stephen Hawking bij de Paus en deze zeide hem terecht niet tot het begin en het geheim van de oerknal door te dringen, want dat is het werk van GOD.
En inderdaad : dat geheim kan alleen GOD openbaren.Dus hier bij deze : het heelal is niet voortgekomen uit het NIETS en een OERKNAL, maar uit een inwendige oneindige reeks van steeds hogere culturen in de microkosmos, dus eigenlijk uit GOD zelf, want God bestaat als microwezen in de microkosmos.
  zondag 27 november 2005 @ 12:02:49 #19
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32614226
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:12 schreef Alicey het volgende:
Voor iedereen hier : Graag inhoudelijk reageren, en als je niets anders hebt toe te voegen dan een one-liner, blijf dan weg.

Van TS verwacht ik overigens wel dat hij nu kritische vragen beantwoordt, en niet om de brij heen draait.
Als ik EEN kritische vraag niet beantwoord dan roep je maar, maar je moet wel bedenken dat ik er alleen voor sta en een heleboel reacties moet beantwoorden, waarvan er veel onzinnige herhalingen zijn.
  zondag 27 november 2005 @ 12:06:29 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32614285
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:02 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Als ik EEN kritische vraag niet beantwoord dan roep je maar, maar je moet wel bedenken dat ik er alleen voor sta en een heleboel reacties moet beantwoorden, waarvan er veel onzinnige herhalingen zijn.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je ad hominems mag je achterwege laten.
[..]

Ingewikkelder dat zie je niet altijd direct (Zie bijv. de Life simulatie, ziet er erg ingewikkeld uit, is heel simpel).

Dus : Leg uit waarom een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel, en kom niet met een "dat kun je zo zien" of een "je bent te dom om het te begrijpen", want met die reacties geef je er blijk van niet te willen discussieren.
Deze komt van mij nog uit deel 2, maar er zijn veel meer vragen die nog niet beantwoord zijn.

Dat je tijd nodig hebt begrijp ik, maar reageren zonder ergens op in te gaan is natuurlijk iets anders.
  zondag 27 november 2005 @ 12:07:15 #21
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32614304
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:48 schreef ATuin-hek het volgende:
Harrie negeert of ontwijkt deze dingen toch maar voor de rest dan. Een plancklengte is de kleinst mogelijke lengte die in het universum kan bestaan. Deze lengte is 1.61624 × 10-35 m Er wordt algemeen aanvaart dat dit klopt. Er kunnen dan dus ook geen oneindig kleine ruimtescheepjes of microwezens in microwezens in.. etc bestaan.
Onze wetenschap is nog zo jong en ze hebben wel meer gedacht nu eindelijk het kleinste deeltje gevonden te hebben.
Planck is echt niet de laatste wetenschapper in een oneindige reeks van de toekomst.
pi_32614500
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:59 schreef harriechristus het volgende:

[..]

In 1981 kwam Stephen Hawking bij de Paus en deze zeide hem terecht niet tot het begin en het geheim van de oerknal door te dringen, want dat is het werk van GOD.
En inderdaad : dat geheim kan alleen GOD openbaren.Dus hier bij deze : het heelal is niet voortgekomen uit het NIETS en een OERKNAL, maar uit een inwendige oneindige reeks van steeds hogere culturen in de microkosmos, dus eigenlijk uit GOD zelf, want God bestaat als microwezen in de microkosmos.
En als straks blijkt dat we weten waar die oerknal vandaan komt? Wat dan ? Dat negeer je dan maar voor het gemak?

Overigens, je sprak echter over de eindkrak, maar metingen wijzen alle kanten op dat het universum versneld uitdijt, en dat over een erg lange tijd alle sterren zijn uitgeblust en er alleen nog maar straling over is in het universum, en geen vaste materie meer. Dit standpunt is natuurlijk in rechtstreekse tegenspraak met jouw idee, dus dit negeer je ook?
  zondag 27 november 2005 @ 12:23:56 #23
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32614593
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:06 schreef Alicey het volgende:
Deze komt van mij nog uit deel 2, maar er zijn veel meer vragen die nog niet beantwoord zijn.
Dat je tijd nodig hebt begrijp ik, maar reageren zonder ergens op in te gaan is natuurlijk iets anders.
Dat een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel heb al drie keer eerder beantwoord, maar ik zal het dan voor de vierde maal herhalen.
1 - je kunt zo zien dat bv een uranium-atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel met zijn vele kerndeeltjes, positieve en negatieve deeltjes, electronen, protonen, neutronen, quarks, enz enz
2 - Daar komen ook nog de hogere natuurwetten bij van het electro-magnetisme, de quantummechanica en de snarentheorie.
3 - Denk verder ook aan de grotere krachten van de kern-energie en anderen.
(Ik geloof dat er 4 verschillende soorten krachten zijn.)
4 - Voor het atoom heb je dan ook nog het systeem van Mendeljeff voor ongeveer 108? verschillende soorten atomen.
Ik heb het wat chaotisch opgetypt, maar kortom: de microkosmos is een hogere wereld, want dit alles vind je niet in de macrokosmos in macrovorm.
  zondag 27 november 2005 @ 12:28:31 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32614667
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:23 schreef harriechristus het volgende:

...

Ik heb het wat chaotisch opgetypt, maar kortom: de microkosmos is een hogere wereld, want dit alles vind je niet in de macrokosmos in macrovorm.
Kijk dat is interessant. Je geeft zelf al aan dat er verschillen zijn tussen de 2 schalen. Hoe is het dan mogelijk om een oneindige reeks van dezelfde systemen te hebben als het tussen deze 2 stappen al anders is?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_32614680
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:23 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Dat een atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel heb al drie keer eerder beantwoord, maar ik zal het dan voor de vierde maal herhalen.
1 - je kunt zo zien dat bv een uranium-atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel met zijn vele kerndeeltjes, positieve en negatieve deeltjes, electronen, protonen, neutronen, quarks, enz enz
" Je kunt zo zien". Goeie onderbouwing
quote:
2 - Daar komen ook nog de hogere natuurwetten bij van het electro-magnetisme, de quantummechanica en de snarentheorie.
Je laat het nu moeilijk klinken dan het is. De snaartheorie kan, zover ik weet, nog niet echt een uraniumatoom beschrijven; de theorie is nog lang niet voltooid of gefalsificeert, dus ik denk dat het beter is als je die er buiten houdt. Het elektromagnetisme zit in de quantumfysica ingebouwd via quantumelektrodynamica, en de snaartheorie pretendeert de unificatie van alle krachten te zijn. Trouwens, ik vind de algemene relativiteit net zo ingewikkeld als "de beschrijving van atomen", ikzelf zie niet echt in waarom een atoom complexer is dan bijvoorbeeld de beschrijving van een zonnestelsel. Dat is toch echt iets wat jij er van maakt, zodat het beter in je wereldbeeld past.
quote:
3 - Denk verder ook aan de grotere krachten van de kern-energie en anderen.
(Ik geloof dat er 4 verschillende soorten krachten zijn.)
4 - Voor het atoom heb je dan ook nog het systeem van Mendeljeff voor ongeveer 108? verschillende soorten atomen.
Kortom: je hele argumentatie hangt samen van onwetendheid Het systeem van Mendelejev is quantumfysisch weer te verklaren. Wat jij doet is hier allemaal zaken neerkwakken om het complex te laten lijken, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Ik denk dat de beschrijving van het zonnestelsel, via de algemene relativiteitstheorie, net zo complex of nog complexer is dan de beschrijving van het waterstof-atoom via de quantumfysica. Sterker nog, dat weet ik zeker

Als je wilt overtuigen, probeer dan in ieder geval te weten waar je het over hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')