abonnement Unibet Coolblue
pi_67831992
Vorige deel

Salaris topic 2009 deel 5

hier weer verder
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ik het hier allemaal zo lees, heeft het gewoon ook heel veel met leeftijd te maken.
Tussen iemand van 25 en iemand van 35 zit al gauw 1.000 euro bruto verschil.
Klopt, het heeft ook wel met leeftijd te maken. Maar ik zit zelf nog onder de 25 en zoals gezegd, voor onder de 1800 bruto per maand zie ik mezelf niet gaan werken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:58:55 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67832150
Bij de overheid begin je vaak iets hoger dan in het bedrijfsleven, maar ben je na 10 jaar niet veel gestegen. Zag een tabelletje met 60 eur/functiejaar ongeveer, onafhankelijk van je prestaties. In het bedrijfsleven zou dit wel wat hoger moeten zijn, afhankelijk van je eigen niveau. Meer dan 200 euro per jaar stijging schijnt geen uitzondering te zijn.
pi_67832208
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:58 schreef leolinedance het volgende:
Bij de overheid begin je vaak iets hoger dan in het bedrijfsleven, maar ben je na 10 jaar niet veel gestegen. Zag een tabelletje met 60 eur/functiejaar ongeveer, onafhankelijk van je prestaties. In het bedrijfsleven zou dit wel wat hoger moeten zijn, afhankelijk van je eigen niveau. Meer dan 200 euro per jaar stijging schijnt geen uitzondering te zijn.
Waarom zou je eigenlijk bij de overheid willen werken? Ik zie daar persoonlijk nul reden voor. Ik aim toch zelf voor een start salaris omstreeks 3000-3500 bruto als 1e jaars met een variabele bonus.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67832387
Ga waarschijnlijk dit jaar werken.

Weet alleen niet in welke richting ik zou moeten zoeken voor een start salaris.
Loop nu nog stage bij een telecom bedrijf en wil hier wel blijven werken als het uitkomt.

Volg nu de opleiding: Particulier Digitaal Onderzoeker (MBO BOL4)
En doe tijdens mijn stage werkervaring op in onder meer informatie beveiliging, digital forensics, hacken.
Hoop hierna te gaan werken als "Junior" Information Security Officer en zo werk ervaring op te doen, nog meer dan wat ik nu doe. En CISSP + Prince2 te behalen.

Nu komt alleen de vraag in welke richting moet ik denken qua salaris?
  woensdag 8 april 2009 @ 16:10:55 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67832573
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou je eigenlijk bij de overheid willen werken? Ik zie daar persoonlijk nul reden voor. Ik aim toch zelf voor een start salaris omstreeks 3000-3500 bruto als 1e jaars met een variabele bonus.
Omdat de overheid vaak een hoog startsalaris en zekerheid biedt. Weet je ook zeker dat je die 3000+ bruto gaat krijgen? Is dit in NL of UK?
  woensdag 8 april 2009 @ 16:12:49 #6
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67832645
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou je eigenlijk bij de overheid willen werken? Ik zie daar persoonlijk nul reden voor. Ik aim toch zelf voor een start salaris omstreeks 3000-3500 bruto als 1e jaars met een variabele bonus.
Dit is nogal een loze kreet zonder enige achtergrond info...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_67832661
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dit is nogal een loze kreet zonder enige achtergrond info...
Zie hieronder
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Omdat de overheid vaak een hoog startsalaris en zekerheid biedt. Weet je ook zeker dat je die 3000+ bruto gaat krijgen? Is dit in NL of UK?
Het zal waarschijnlijk de UK of de US worden. Intentie om in Nederland te werken heb ik eigenlijk niet (belasting technisch). En als ik de salarissen zo rond me heen hoor qua vrienden en op uni moet dat op zich wel te doen zijn. Richting zal financiële sector zijn. Waarschijnlijk zal dat trader zijn of analist worden ben niet van plan om onderaan bij een grote bank te gaan beginnen.

En qua afgeronde studie zou dat een undergraduate economics en een propedeuse in financial services met een MSc in Financial Mathematics of Finance ( die ik nog moet beginnen uiteraard )

[ Bericht 9% gewijzigd door sitting_elfling op 08-04-2009 16:21:18 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:18:13 #8
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_67832850
Vind inderdaad dat mensen hier veel verdienen. Ben zelf begonnen voor 2150 met een stijging van 150euro per 6 maanden gedurende de eerste 2 jaar. Dacht dat ik het wel redelijk gedaan had als Sales Consultant na een opleiding Bedrijfskundige Informatica.

Ben prima tevreden overigens
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_67832888
1 : Branche: Gedetacheerd in de techniek
2 : Functie: Nu als werkvoorbereider
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : Bruto maand salaris: ¤ 2275,-
7 : Netto maand salaris: ¤ 1500,- (incl bijtelling voor de auto en pensioen preme)
8 : Overuren betaald: tijd voor tijd.
9: Werkervaring: 0,5 jaar + 1,5 jaar stage
10: Goodies: Opleidingsbudget á ¤ 3000,- Auto, gedeelde pensioen opbouw, laptop
11: Opleiding: HBO Elektrotechniek
12: Certificaten: Weinig relevants

Elk halfjaar kans op ¤ 50,- tot ¤ 150,- salarisverhoging. Grote flexibiliteit en diversiteit (elke 6 tot 12 maanden wat nieuws)

[ Bericht 54% gewijzigd door Goover op 08-04-2009 16:31:13 ]
pi_67833405
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zie hieronder
[..]

Het zal waarschijnlijk de UK of de US worden. Intentie om in Nederland te werken heb ik eigenlijk niet (belasting technisch). En als ik de salarissen zo rond me heen hoor qua vrienden en op uni moet dat op zich wel te doen zijn. Richting zal financiële sector zijn. Waarschijnlijk zal dat trader zijn of analist worden ben niet van plan om onderaan bij een grote bank te gaan beginnen.

En qua afgeronde studie zou dat een undergraduate economics en een propedeuse in financial services met een MSc in Financial Mathematics of Finance ( die ik nog moet beginnen uiteraard )
Volgens mij moet jij nog wel het nodige leren... het is me niet geheel duidelijk, heb het vorige topic niet helemaal bekeken, maar jij komt net van de uni of een hogeschool gestuiterd? En dan denk je direct zo hoog in te kunnen stappen? Wie heeft je dat sprookje verteld? Je moet je eerst maar eens bewijzen in het bedrijfsleven, en dan kan de meter hard gaan lopen als je de potentie hebt....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_67833599
En je bent vast, naast de salarissen die je ogenschijnlijk hebt gehoord, goed op de hoogte van een sociaal stelsel waar je in een ander land mee te maken krijgt? In de VS verdien je geweldig, maar het kost je ook een klap om je fatsoenlijk te verzekeren, en daar doet de werkgever weer een stuk minder voor je dan in onze verzorgingsstaat het geval is.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 16:38:49 #12
236264 crew  capricia
pi_67833678
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]

Klopt, het heeft ook wel met leeftijd te maken. Maar ik zit zelf nog onder de 25 en zoals gezegd, voor onder de 1800 bruto per maand zie ik mezelf niet gaan werken.
1800 bruto is volgens mij net iets boven het minimumloon of zo..denk dat daar weinig mensen voor willen starten. Toch zijn er genoeg mensen die dat verdienen, zeker als je bijv. geen afgemaakte opleiding of zo hebt.
Procentueel moeten er natuurlijk ongeveer evenveel mensen boven modaal als er onder verdienen...
Definitely not CIA
  woensdag 8 april 2009 @ 16:40:47 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67833758
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef capricia het volgende:

[..]

1800 bruto is volgens mij net iets boven het minimumloon of zo..denk dat daar weinig mensen voor willen starten.
1400 bruto is het minimumloon.
pi_67833818
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

1400 is het minimumloon.
De hoogste variant, bij lagere leeftijden ligt het volgens mij nog lager, maar daar ben ik zo niet direct van op de hoogte, en heb nu geen tijd om me daar verder in te verdiepen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 16:43:37 #15
236264 crew  capricia
pi_67833865
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

1400 bruto is het minimumloon.
Dus dan heb je met 1800 bruto nog geen 100 euro per week meer als het minimumloon... niet veel dus.
Definitely not CIA
pi_67834148
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij nog wel het nodige leren... het is me niet geheel duidelijk, heb het vorige topic niet helemaal bekeken, maar jij komt net van de uni of een hogeschool gestuiterd? En dan denk je direct zo hoog in te kunnen stappen? Wie heeft je dat sprookje verteld? Je moet je eerst maar eens bewijzen in het bedrijfsleven, en dan kan de meter hard gaan lopen als je de potentie hebt....
Een paar jaar terug was een salaris van rond de ¤2800 bij een grootbank in Nederland al haalbaar als je een traineeship deed, dus zo gek zijn die getallen nou ook weer niet (zeker niet als je in Londen of New York kijkt, maar daar zijn je kosten om te leven ook weer hoger). Als hij over een paar jaar begint met werken dan is het best haalbaar. Er zijn tegen die tijd misschien wat minder banen in de sector en je moet er dan nog tussen komen, maar het kan gewoon.
pi_67834266
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef AlphaOmega het volgende:
En je bent vast, naast de salarissen die je ogenschijnlijk hebt gehoord, goed op de hoogte van een sociaal stelsel waar je in een ander land mee te maken krijgt? In de VS verdien je geweldig, maar het kost je ook een klap om je fatsoenlijk te verzekeren, en daar doet de werkgever weer een stuk minder voor je dan in onze verzorgingsstaat het geval is.
Niet alleen gehoord maar ook bevestigd. Ik moet het meer hebben van een vlotte babbel en goede connecties en referenties dan een leuk CV. Al is mijn CV ook niet slecht. Wat betreft de VS heb je helemaal gelijk qua het sociale stelsel, maar dat is hier in de UK waar ik nu zit ook niet veel beter. Mocht er dus iets zijn ga ik altijd nog terug naar Nederland. En volgens mij hebben de meeste Nederlanders in de UK dit zo geregeld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67834315
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:58 schreef leolinedance het volgende:
Bij de overheid begin je vaak iets hoger dan in het bedrijfsleven, maar ben je na 10 jaar niet veel gestegen. Zag een tabelletje met 60 eur/functiejaar ongeveer, onafhankelijk van je prestaties. In het bedrijfsleven zou dit wel wat hoger moeten zijn, afhankelijk van je eigen niveau. Meer dan 200 euro per jaar stijging schijnt geen uitzondering te zijn.
In mijn sector start je bij de overheid in schaal 11, waar je met tien treden omhoog klimt van 2850 naar 4350 bij een dienstverband van 36 uur. En dan zijn er natuurlijk hogere schalen waar je terecht kunt komen als je je opwerkt.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:56:49 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67834369
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef Waterhouse het volgende:

[..]

Een paar jaar terug was een salaris van rond de ¤2800 bij een grootbank in Nederland al haalbaar als je een traineeship deed, dus zo gek zijn die getallen nou ook weer niet (zeker niet als je in Londen of New York kijkt, maar daar zijn je kosten om te leven ook weer hoger). Als hij over een paar jaar begint met werken dan is het best haalbaar. Er zijn tegen die tijd misschien wat minder banen in de sector en je moet er dan nog tussen komen, maar het kan gewoon.
S_E zit meer aan de investmentbank kant, en daar is 3 a 3,5 basis echt niet irreeel..
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 8 april 2009 @ 16:57:05 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67834378
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus dan heb je met 1800 bruto nog geen 100 euro per week meer als het minimumloon... niet veel dus.
Ja, dan heeft de gemiddelde HBO'er maar 150 euro meer dan het minimumloon per week.
100 euro per week extra hebben is natuurlijk wel erg veel op zo'n bedrag. Dat zijn voor mij de kosten voor autorijden en eten en drinken in een week. Aanzienlijk dus.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:57:53 #21
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_67834411
Overheid? Nou bij gemeenten valt het behoorlijk tegen kan ik melden . Daar zou ik niet zo hoog starten en ook niet zo snel groeien als ik nu doe. Dat weet ik omdat er een aantal collega's van mij bij gemeenten gewerkt hebben, daarnaast bedienen wij de gemeentelijke markt.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_67834478
Provincie. (Ik hoop dat ze tegen de tijd dat ik klaar ben nog bestaan. )
pi_67834525
Hebben jullie ook allemaal een vrouw/vriendin met een vol salaris? Ik heb het idee dat hier alleen eenverdieners posten.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:02:50 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67834573
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie ook allemaal een vrouw/vriendin met een vol salaris? Ik heb het idee dat hier alleen eenverdieners posten.
Vriendin volgt zelfde studie en is over 2 maanden klaar. Zij zou ongeveer hetzelfde als ik moeten gaan verdienen in dezelfde sector. Kunnen we leuk van samen gaan wonen lijkt me.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 17:04:26 #25
236264 crew  capricia
pi_67834631
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, dan heeft de gemiddelde HBO'er maar 150 euro meer dan het minimumloon per week.
100 euro per week extra hebben is natuurlijk wel erg veel op zo'n bedrag. Dat zijn voor mij de kosten voor autorijden en eten en drinken in een week. Aanzienlijk dus.
Bruto hč...
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 17:05:43 #26
236264 crew  capricia
pi_67834673
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie ook allemaal een vrouw/vriendin met een vol salaris? Ik heb het idee dat hier alleen eenverdieners posten.
Nee hoor. Wij zijn 2 verdieners. Allebei een fulltime job. Grappige is ook: Beide in dezelfde branche en beide ongeveer hetzelfde salaris. De ene net iets meer dan de ander, en die ander heeft dan net iets meer lease-bedrag...
Dus het ontloopt elkaar niet veel.
Definitely not CIA
  woensdag 8 april 2009 @ 17:07:15 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67834715
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Bruto hč...
Dan scheelt het nog 70 euro per week. Je zult misschien wel minder toeslagen krijgen.
pi_67834957
Er werd me op dit forum aangeraden om door te solliciteren naar een andere baan. Dit, omdat ik te weinig verdien voor het diploma wat ik heb! (1900 bruto met auto van de zaak, niet bekend bij de fiscus, en WO bedrijfseconomie richting financial management gedaan).
Hoe kan ik nou op soll. gesprek gaan als ik al 40 uur in de week werk???
Ik krijg zeker als antwoord: Vrije dagen opnemen hiervoor omdat ik toch wegga??
pi_67835069
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:14 schreef ElFets het volgende:
Er werd me op dit forum aangeraden om door te solliciteren naar een andere baan. Dit, omdat ik te weinig verdien voor het diploma wat ik heb! (1900 bruto met auto van de zaak, niet bekend bij de fiscus, en WO bedrijfseconomie richting financial management gedaan).
Hoe kan ik nou op soll. gesprek gaan als ik al 40 uur in de week werk???
Ik krijg zeker als antwoord: Vrije dagen opnemen hiervoor omdat ik toch wegga??
Je gesprekken 's morgens of 's middags plannen. En vrije uurtjes sparen door nét even een half uurtje langer door te gaan op andere dagen.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:19:59 #30
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67835106
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:14 schreef ElFets het volgende:
Er werd me op dit forum aangeraden om door te solliciteren naar een andere baan. Dit, omdat ik te weinig verdien voor het diploma wat ik heb! (1900 bruto met auto van de zaak, niet bekend bij de fiscus, en WO bedrijfseconomie richting financial management gedaan).
Hoe kan ik nou op soll. gesprek gaan als ik al 40 uur in de week werk???
Ik krijg zeker als antwoord: Vrije dagen opnemen hiervoor omdat ik toch wegga??
Bijvoorbeeld.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67835209
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

S_E zit meer aan de investmentbank kant, en daar is 3 a 3,5 basis echt niet irreeel..
Oh mijn post was ook bedoeld als ondersteuning van dat gegeven hoor. Als je het voor een grootbank traineeship 2800 krijgt dan is het niet gek dat je binnen investment banking 3-3.5 krijgt als starter. Maar goed, ken de salarissen voor starters uit de uni binnen investment banking niet en vond het lomp om zo maar iets te roepen
pi_67835236
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:14 schreef ElFets het volgende:
Er werd me op dit forum aangeraden om door te solliciteren naar een andere baan. Dit, omdat ik te weinig verdien voor het diploma wat ik heb! (1900 bruto met auto van de zaak, niet bekend bij de fiscus, en WO bedrijfseconomie richting financial management gedaan).
Hoe kan ik nou op soll. gesprek gaan als ik al 40 uur in de week werk???
Ik krijg zeker als antwoord: Vrije dagen opnemen hiervoor omdat ik toch wegga??
Erg boeiend wat anderen vinden.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:25:13 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67835262
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:23 schreef Waterhouse het volgende:

[..]

Oh mijn post was ook bedoeld als ondersteuning van dat gegeven hoor. Als je het voor een grootbank traineeship 2800 krijgt dan is het niet gek dat je binnen investment banking 3-3.5 krijgt als starter. Maar goed, ken de salarissen voor starters uit de uni binnen investment banking niet en vond het lomp om zo maar iets te roepen
En ik bedoelde het niet als aanval op jou, maar juist ter ondersteuning
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67835298
Ik spaar niks en bouw geen uren op. Heb alleen recht op 25 vakantiedagen. Dus vrije uren opsparen zit er niet in! Helaas. Andere vraag. Is het wel logisch om na 1 a 2 maanden al loonsverhoging te vragen? Ik lig namelijk echt laag met m'n loon. Ben benieuwd of dit wel 'verantwoord' is en of ze dit aanvaarden ALS ik om de tafel ga zitten natuurlijk...
  woensdag 8 april 2009 @ 17:32:49 #35
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67835481
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:26 schreef ElFets het volgende:
Ik spaar niks en bouw geen uren op. Heb alleen recht op 25 vakantiedagen. Dus vrije uren opsparen zit er niet in! Helaas. Andere vraag. Is het wel logisch om na 1 a 2 maanden al loonsverhoging te vragen? Ik lig namelijk echt laag met m'n loon. Ben benieuwd of dit wel 'verantwoord' is en of ze dit aanvaarden ALS ik om de tafel ga zitten natuurlijk...
Wat wil je nu horen? Is het logisch om na 1/2 maanden om loonsverhoging te vragen, nee natuurlijk niet, dat betekent gewoon dat je bij je aanstelling niet goed onderhandeld hebt. Dat je laag ligt met je loon ligt dus aan jezelf. Als ze bij onderhandelingen toestemmen met een hoger salaris heb je geluk. Als ze je ontslaan heb je ook geluk want je verdient naar eigen zeggen toch te weinig.

WO en 1900 euro bruto... geen dik salaris. Maar als ik je post lees heb ik niet echt het gevoel alsof iemand typt die WO gedaan heeft.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_67836077
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij nog wel het nodige leren... het is me niet geheel duidelijk, heb het vorige topic niet helemaal bekeken, maar jij komt net van de uni of een hogeschool gestuiterd? En dan denk je direct zo hoog in te kunnen stappen? Wie heeft je dat sprookje verteld? Je moet je eerst maar eens bewijzen in het bedrijfsleven, en dan kan de meter hard gaan lopen als je de potentie hebt....
Dat is zeker mogelijk, althans, ik ervaar het op dit moment ook (zit in I-banking / CF tak: internationale focus). Heb die info ergens in het vorige topic gepost (kan het even niet vinden). Het basis salaris is al een stuk steviger dan gemiddeld, maar het variabele deel begint natuurlijk pas echt aan te tikken.
pi_67838044
even een tvptje!
pi_67838678
Niemand antwoord op mn eerder gestelde vraag?
pi_67840859
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:14 schreef ElFets het volgende:
Er werd me op dit forum aangeraden om door te solliciteren naar een andere baan. Dit, omdat ik te weinig verdien voor het diploma wat ik heb! (1900 bruto met auto van de zaak, niet bekend bij de fiscus, en WO bedrijfseconomie richting financial management gedaan).
Hoe kan ik nou op soll. gesprek gaan als ik al 40 uur in de week werk???
Ik krijg zeker als antwoord: Vrije dagen opnemen hiervoor omdat ik toch wegga??
Auto van de zaak niet bekend bij de fiscus? Dat geloof je toch zelf niet. Kijk je loonstrook nog maar eens goed na. Daarop staat netjes een fiscale bijtelling. De bijdrage die je aan de jongens van de blauwe envelop verschuldigd bent, wordt zo maandelijks verwerkt.
Als dit wel waar is, dan moet je als een gek wegwezen bij die baas, want die gaat genadeloos tegen de lamp lopen en dan ben jij ook zwaar de jongeheer. Kun je nog een leuke naheffing verwachten.

En als jij WO bedrijfseconomie gedaan hebt, richting financial management jawel, dan heb je óf met je docenten geslapen om je diploma te halen óf ben je tenenkrommend naďef om te denken dat iemand met zoiets wegkomt in dit land van controle mechanismen.

En nog een advies: kom vooral niet bij mij solliciteren want je valt binnen drie minuten door de mand.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  woensdag 8 april 2009 @ 20:26:03 #40
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_67840874
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus dan heb je met 1800 bruto nog geen 100 euro per week meer als het minimumloon... niet veel dus.
gelul , geef gewoon toe dat je totaal geen idee hebt
reach out and touch faith
  woensdag 8 april 2009 @ 20:32:29 #41
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_67841105
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:23 schreef Waterhouse het volgende:

[..]

Oh mijn post was ook bedoeld als ondersteuning van dat gegeven hoor. Als je het voor een grootbank traineeship 2800 krijgt dan is het niet gek dat je binnen investment banking 3-3.5 krijgt als starter. Maar goed, ken de salarissen voor starters uit de uni binnen investment banking niet en vond het lomp om zo maar iets te roepen

Waarom heeft niemand het over het aantal uren dat je daarvoor moet werken?

Bij de gemeente werk je 36 uur in 4 dagen
Bij een investmentbank schijn je +/-70 uur per week te maken!?

Dan is puur het maandsalaris noemen niet echt een goede vergelijking

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzyat105 op 08-04-2009 20:52:12 ]
reach out and touch faith
pi_67846370
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:32 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Wat wil je nu horen? Is het logisch om na 1/2 maanden om loonsverhoging te vragen, nee natuurlijk niet, dat betekent gewoon dat je bij je aanstelling niet goed onderhandeld hebt. Dat je laag ligt met je loon ligt dus aan jezelf. Als ze bij onderhandelingen toestemmen met een hoger salaris heb je geluk. Als ze je ontslaan heb je ook geluk want je verdient naar eigen zeggen toch te weinig.

WO en 1900 euro bruto... geen dik salaris. Maar als ik je post lees heb ik niet echt het gevoel alsof iemand typt die WO gedaan heeft.
Ja je hebt gelijk, ik voel me ook echt geen WO afgestudeerde. Maar het papiertje is toch binnen:P
Wat betreft die baan: ik wil uiteindelijk de controlkant op. Ik wil laag beginnen, dus gewoon bij de financiele administratie. Gegevens maken ipv analyseren en rapporten. Maar dit hoeft geen jaar te duren voor mij, (gaat het ook niet duren(A)). Daarna ga ik verder stappen maken. Dus mijn eerste baan is absoluut geen WO-functie, vandaar ook het relatief lage loon...
pi_67846735
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:26 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

gelul , geef gewoon toe dat je totaal geen idee hebt
En toch klopt het wat die zegt. Het is alleen een kromme benadering. Als je weken als eenheid gebruikt, klinkt het natuurlijk een stuk minder. Kan je net zo goed zeggen dat het minder dan 20 euro per dag meer is, dan klinkt het alsof het helemaal niks is.
pi_67846898
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:32 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Waarom heeft niemand het over het aantal uren dat je daarvoor moet werken?

Bij de gemeente werk je 36 uur in 4 dagen
Bij een investmentbank schijn je +/-70 uur per week te maken!?

Dan is puur het maandsalaris noemen niet echt een goede vergelijking
Omdat mensen zich blind staren naar het bedrag. Een paar uren overwerken heeft al een enorm impact op het salaris.
pi_67847152
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:33 schreef ElFets het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, ik voel me ook echt geen WO afgestudeerde. Maar het papiertje is toch binnen:P
Wat betreft die baan: ik wil uiteindelijk de controlkant op. Ik wil laag beginnen, dus gewoon bij de financiele administratie. Gegevens maken ipv analyseren en rapporten. Maar dit hoeft geen jaar te duren voor mij, (gaat het ook niet duren(A)). Daarna ga ik verder stappen maken. Dus mijn eerste baan is absoluut geen WO-functie, vandaar ook het relatief lage loon...
Als je laag op de administratie wilt beginnen en door te groeien naar een control functie, dan kan het lang duren. Of anders gezegd, heel lang duren. Zoek iets op niveau, waar je veel meer kunt leren. Ik ben zelf controller, en kan je vertellen dat grotendeels van mijn werk niet te leren valt op de administratie zelf.
pi_67848076
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

S_E zit meer aan de investmentbank kant, en daar is 3 a 3,5 basis echt niet irreeel..
Toen ik een aantal jaren terug begon bij een investment bank in londen was dat met een brutto jaarsalaris van 36,000 pond. Daar bovenop kwam nog 5,000 tekenbonus en aan het einde van dat jaar -50,000 aan bonus.

Dat waren de goeie tijden, zo begint het helaas nu niet meer... Maar dat basis salaris is inmiddels wel ongeveer 45,000 geworden voor een eerstejaars.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_67848155
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:45 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Omdat mensen zich blind staren naar het bedrag. Een paar uren overwerken heeft al een enorm impact op het salaris.
Dit dus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_67852992
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als je laag op de administratie wilt beginnen en door te groeien naar een control functie, dan kan het lang duren. Of anders gezegd, heel lang duren. Zoek iets op niveau, waar je veel meer kunt leren. Ik ben zelf controller, en kan je vertellen dat grotendeels van mijn werk niet te leren valt op de administratie zelf.

Nee, op de administratie maken ze de cijfers voor jou als controller. Maar ik werk niet bij een groot kantoor, Dus ik zie meteen alles van het bedrijf. Van onder tot boven. Direct leidinggevende is ook meteen de baas van het bedrijf. Ik kijk veel mee en krijg ook steeds meer taken toebedeeld. Ik leer en zie dus wel degelijk alles van het bedrijf. Van cijfers maken, tot ze 'analyseren'. Over een klein jaartje, wil ik toch wel naar een groter bedrijf, waar ik intern ook stappen kan maken. En dan gaat het snel hoor, met al een jaar of 1,5 werkervaring. Wss is de economie dan ook iets gunstiger dan nu:)
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 08:44:03 #49
236264 crew  capricia
pi_67853062
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:26 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

gelul , geef gewoon toe dat je totaal geen idee hebt
Volgens mij klopt het wat ik zeg. Kun jij aangeven waar het precies 'gelul' is?
Definitely not CIA
pi_67860382
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie ook allemaal een vrouw/vriendin met een vol salaris? Ik heb het idee dat hier alleen eenverdieners posten.
Jup. Vriendin werkt ook in de City in Londen, dus verdient ongeveer hetzelfde. In goeie jaren zelfs iets meer, maar goed, ik laat mijn ego niet in de weg staan
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 9 april 2009 @ 19:25:07 #51
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_67873592
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij klopt het wat ik zeg. Kun jij aangeven waar het precies 'gelul' is?
Eerst roep je dat het 1800 bruto het minimumloon is dan blijkt het 1400 te zijn , zit je er "maar" 100 per week naast.....

reach out and touch faith
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 19:29:57 #52
236264 crew  capricia
pi_67873741
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:25 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Eerst roep je dat het 1800 bruto het minimumloon is dan blijkt het 1400 te zijn , zit je er "maar" 100 per week naast.....


Waar zeg ik dan dat 1800 euro het bruto minimumloon is?
Volgens mij nergens. En moet jij gewoon eens leren lezen...
(of heb ik je beledigd omdat je zelf 1800 euro bruto in de maand krijgt?)
Definitely not CIA
  donderdag 9 april 2009 @ 19:34:56 #53
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_67873915
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar zeg ik dan dat 1800 euro het bruto minimumloon is?
Volgens mij nergens. En moet jij gewoon eens leren lezen...
(of heb ik je beledigd omdat je zelf 1800 euro bruto in de maand krijgt?)
mijn punt is gemaakt nu stop ik met deze "discussie"

succes
reach out and touch faith
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 19:36:48 #54
236264 crew  capricia
pi_67873981
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:34 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

mijn punt is gemaakt nu stop ik met deze "discussie"

succes
Toon eens aan waar ik gezegd zou hebben dat 1800 bruto het minimumloon is? Volgens mij kun je dat niet...
Definitely not CIA
pi_67876617
Vandaag gehoord dat mijn salaris met 7,5% omhoog zal gaan, is nu geworden:

1: Branche: gedetacheerd in de Civiele Techniek
2 : Functie: werkvoorbereider
3 : Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 23,75
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3.700,-
7 : Netto maand salaris: ¤ 2.820,- (¤ 2.390,- + ¤ 430,- reiskostenvergoeding)
8 : Overuren betaald: ja
9: Werkervaring: 11 jr
10: Goodies: bonus ¤ 475,-/jr en 50% bijdrage pensioenpremie door werkgever
11: Opleiding: HBO Civiele Techniek
12: Certificaten: n.v.t.

Ben er wel aardig tevreden mee. (zeker omdat ik 4 jaar geleden nog voor ¤ 2.350,- aan de slag was, dus stijging van 57% )
  donderdag 9 april 2009 @ 21:04:11 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_67876730
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:00 schreef Bassfly het volgende:
Vandaag gehoord dat mijn salaris met 7,5% omhoog zal gaan, is nu geworden:

1: Branche: gedetacheerd in de Civiele Techniek
2 : Functie: werkvoorbereider
3 : Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 23,75
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3.700,-
7 : Netto maand salaris: ¤ 2.820,- (¤ 2.390,- + ¤ 430,- reiskostenvergoeding)
8 : Overuren betaald: ja
9: Werkervaring: 11 jr
10: Goodies: bonus ¤ 475,-/jr en 50% bijdrage pensioenpremie door werkgever
11: Opleiding: HBO Civiele Techniek
12: Certificaten: n.v.t.

Ben er wel aardig tevreden mee.
Mooi. Ik doe min of meer hetzelfde alleen ben ik 8 jaar jonger.
Wat voor opdrachten doe je? Overheid, aannemers, ingenieursbureaus? Water, verkeer, beton, milieu?
pi_67876873
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Mooi. Ik doe min of meer hetzelfde alleen ben ik 8 jaar jonger.
Wat voor opdrachten doe je? Overheid, aannemers, ingenieursbureaus? Water, verkeer, beton, milieu?
Ik ben al 4 jaar gedetacheerd bij een en dezelfde grote gemeente. Doe voornamelijk stadsuitbreidingen en stadsvernieuwing. Veelal bestratings-, asfalterings- en rioleringswerken.

Waar werk je zelf momenteel eigenlijk? En hoe sta jij er qua salaris voor op 25-jarige leetfijd?
pi_67879052
Zal het nog een keer vragen... Ben best genieuwd hoe jullie er over denken.

Ga waarschijnlijk dit jaar werken.

Weet alleen niet in welke richting ik zou moeten zoeken voor een start salaris.
Loop nu nog stage bij een telecom bedrijf en wil hier wel blijven werken als het uitkomt.

Volg nu de opleiding: Particulier Digitaal Onderzoeker (MBO BOL4)
En doe tijdens mijn stage werkervaring op in onder meer informatie beveiliging, digital forensics, "hacken".
Hoop hierna te gaan werken als "Junior" Information Security Officer en zo werk ervaring op te doen, nog meer dan wat ik nu doe. En CISSP + Prince2 te behalen.

Nu komt alleen de vraag in welke richting moet ik denken qua salaris? Of is dit een redelijk standaard bedrag? En in welke richting is het ong. moeten zijn?
pi_67881839
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Jup. Vriendin werkt ook in de City in Londen, dus verdient ongeveer hetzelfde. In goeie jaren zelfs iets meer, maar goed, ik laat mijn ego niet in de weg staan
Goed voor elkaar


Eigenlijk vraag ik me af of we als mensen gewoon niet te hebberig zijn.

En in Nederland word je sowieso genaaid door de Belastingdienst zodra je modaal of meer verdient.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_67881878
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:18 schreef denB het volgende:
Zal het nog een keer vragen... Ben best genieuwd hoe jullie er over denken.

Ga waarschijnlijk dit jaar werken.

Weet alleen niet in welke richting ik zou moeten zoeken voor een start salaris.
Loop nu nog stage bij een telecom bedrijf en wil hier wel blijven werken als het uitkomt.

Volg nu de opleiding: Particulier Digitaal Onderzoeker (MBO BOL4)
En doe tijdens mijn stage werkervaring op in onder meer informatie beveiliging, digital forensics, "hacken".
Hoop hierna te gaan werken als "Junior" Information Security Officer en zo werk ervaring op te doen, nog meer dan wat ik nu doe. En CISSP + Prince2 te behalen.

Nu komt alleen de vraag in welke richting moet ik denken qua salaris? Of is dit een redelijk standaard bedrag? En in welke richting is het ong. moeten zijn?
Wat verdien je?
Als je net begint als particulier digitaal onderzoeker, verdien je tussen de ¤ 1550 en ¤ 1650 bruto per maand.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_67882043
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:00 schreef Bassfly het volgende:
Vandaag gehoord dat mijn salaris met 7,5% omhoog zal gaan, is nu geworden:

1: Branche: gedetacheerd in de Civiele Techniek
2 : Functie: werkvoorbereider
3 : Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 23,75
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3.700,-
7 : Netto maand salaris: ¤ 2.820,- (¤ 2.390,- + ¤ 430,- reiskostenvergoeding)
8 : Overuren betaald: ja
9: Werkervaring: 11 jr
10: Goodies: bonus ¤ 475,-/jr en 50% bijdrage pensioenpremie door werkgever
11: Opleiding: HBO Civiele Techniek
12: Certificaten: n.v.t.

Ben er wel aardig tevreden mee. (zeker omdat ik 4 jaar geleden nog voor ¤ 2.350,- aan de slag was, dus stijging van 57% )

7,5 procent erbij is huge, dat doe je goed. Ik krijg dit jaar niks bij
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_67882431
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:36 schreef samjustme het volgende:

[..]

Goed voor elkaar


Eigenlijk vraag ik me af of we als mensen gewoon niet te hebberig zijn.

En in Nederland word je sowieso genaaid door de Belastingdienst zodra je modaal of meer verdient.
Ach, ik vind het werk ook echt leuk en dat was destijds mijn reden om deze kant op te gaan. Inmiddels ben ik steeds meer bezig met wat ik op de lange termijn wil en weet ik dat dit niet altijd in deze richting zal zijn. Voor nu ois het geld en de ervaring echter fantastisch. Ik had aardige schulden na de studie, ook doordat ik mezelf altijd heb onderhouden. Nu dus wat meer vrijheid en dat voelt goed. Ik hoef nu echter niet veel meer, dus (wellicht erg om te zeggen), maar meer salaris is gewoon geen motivatie meer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_67889706
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:38 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wat verdien je?
Als je net begint als particulier digitaal onderzoeker, verdien je tussen de ¤ 1550 en ¤ 1650 bruto per maand.
Ja, maar ik ga waarschijnlijk niet aan de slag als dat. Ik zal dan aan de slag gaan (mits aangenomen) als Information Security Officer.

Maar 1500-1600 bruto is niet slecht voor een startende MBO-er vind ik persoonlijk
pi_67896420
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:44 schreef samjustme het volgende:

[..]

7,5 procent erbij is huge, dat doe je goed. Ik krijg dit jaar niks bij
De truc is dat je als gedetacheerde steeds moet 'dreigen' in vaste dienst te gaan bij de instantie waar je gedatacheerd bent. Dat heb ik nu al 4 x gedaan met als resultaat dat er ieder jaar gemiddeld zo'n ¤ 300,-/mnd aan salaris bij kwam.

Had ik dat niet gedaan, dan was ik waarschijnlijk steeds 'afgescheept' met ¤ 100,-/mnd ofzo.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 14:49:21 #65
236264 crew  capricia
pi_67896522
Wij zitten ook op de 0-lijn dit jaar. Niet leuk, maar ik vind het niet zo erg. Liever heb ik over 2 jaar nog steeds die baan...
Mijn ervaring is trouwens dat de duurdere mensen die 'niet zo goed presteren' er als eerste uit gaan.
Definitely not CIA
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:51:34 #66
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_67903244
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:45 schreef Bassfly het volgende:

[..]

De truc is dat je als gedetacheerde steeds moet 'dreigen' in vaste dienst te gaan bij de instantie waar je gedatacheerd bent. Dat heb ik nu al 4 x gedaan met als resultaat dat er ieder jaar gemiddeld zo'n ¤ 300,-/mnd aan salaris bij kwam.

Had ik dat niet gedaan, dan was ik waarschijnlijk steeds 'afgescheept' met ¤ 100,-/mnd ofzo.
Dat is de truc ja. Je hebt een pm trouwens.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 18:56:12 #67
236264 crew  capricia
pi_67903359
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat is de truc ja. Je hebt een pm trouwens.
sws, als jij presteert, dan helpt een grote mond je zeker!
Definitely not CIA
pi_67922613


[ Bericht 95% gewijzigd door samjustme op 12-04-2009 14:33:37 ]
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_67948974
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:45 schreef Bassfly het volgende:

[..]

De truc is dat je als gedetacheerde steeds moet 'dreigen' in vaste dienst te gaan bij de instantie waar je gedatacheerd bent. Dat heb ik nu al 4 x gedaan met als resultaat dat er ieder jaar gemiddeld zo'n ¤ 300,-/mnd aan salaris bij kwam.

Had ik dat niet gedaan, dan was ik waarschijnlijk steeds 'afgescheept' met ¤ 100,-/mnd ofzo.
1 a 2 keer kan je het nog maken. Als je dat elke keer moet doen om fatsoenlijk salarisverhoging te krijgen dan is het idd tijd om weg te gaan.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zondag 12 april 2009 @ 14:46:18 #70
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67949312
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:45 schreef Bassfly het volgende:

[..]

De truc is dat je als gedetacheerde steeds moet 'dreigen' in vaste dienst te gaan bij de instantie waar je gedatacheerd bent. Dat heb ik nu al 4 x gedaan met als resultaat dat er ieder jaar gemiddeld zo'n ¤ 300,-/mnd aan salaris bij kwam.

Had ik dat niet gedaan, dan was ik waarschijnlijk steeds 'afgescheept' met ¤ 100,-/mnd ofzo.
Normaal gesproken is in een concurrentiebeding vastgelegd dat zoiets niet mag binnen X periode na afloop van je contract bij de detacheerder. Met name de grote detacheerders hebben dat opgenomen in de contracten. Is dat bij jou niet het geval?

Ik kreeg in het verleden de deksel op de neus
Neerkomen wel!
pi_67952866
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:46 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Normaal gesproken is in een concurrentiebeding vastgelegd dat zoiets niet mag binnen X periode na afloop van je contract bij de detacheerder. Met name de grote detacheerders hebben dat opgenomen in de contracten. Is dat bij jou niet het geval?

Ik kreeg in het verleden de deksel op de neus
Ik heb een contract met mijn detacheerder en daar staat niets in over een concurrentiebeding. Er is ook een contract tussen de opdrachtgever en de detacheerder, maar wat daar in staat weet ik niet precies.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre ik gehouden kan worden aan iets waar ik als werknemer helemaal geen weet van heb?

Stel namelijk dat ik via een andere detacheerder (die b.v. meer betaald) voor diezelfde opdrachtgever zou willen gaan werken. Zou dat dan mogen?
pi_67969319
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:50 schreef Bassfly het volgende:

[..]

Ik heb een contract met mijn detacheerder en daar staat niets in over een concurrentiebeding. Er is ook een contract tussen de opdrachtgever en de detacheerder, maar wat daar in staat weet ik niet precies.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre ik gehouden kan worden aan iets waar ik als werknemer helemaal geen weet van heb?

Stel namelijk dat ik via een andere detacheerder (die b.v. meer betaald) voor diezelfde opdrachtgever zou willen gaan werken. Zou dat dan mogen?
Vaak staan in de contracten tussen leverancier en klant dat er over en weer geen mensen overgenomen mogen worden. Daar hoef jij niet in gekend te worden, want dat is een afspraak tussen die partijen.

Zogenaamde 'draaideur constructies' waarbij je voor een ander gaat werken, maar op dezelfde klus blijft, zijn meestal ook niet aan de orde. Vaak hoeft je huidige werkgever maar even te dreigen en je potentiëlle nieuwe werkgever zie af van de overstap. Het gaat dan niet om jou persoonlijk, maar je huidige werkgever zit er niet op te wachten dat een andere partij via jou voet aan de grond krijgt bij die klant.
Soms wordt er ook wel een deal gemaakt. Zelf heb ik onlangs nog zoiets aan de hand gehad:
een van mijn mensen wilde overstappen naar een andere partij. Na wat gedoe heen en weer is de volgende deal gesloten: die jongen blijft nog een half jaar op zijn huidige klus en de omzet is voor ons. Daarnaast gaan wij iemand naast hem zetten tegen 0-tarief zodat die nieuwe de positie straks kan overnemen.
- die jongen is blij, want hij mag naar een andere werkgever, waar hij in zijn vakgebied meer toekomst ziet;
- de nieuwe werkgever is blij, want ze halen een ervaren man binnen
- wij zijn blij, want we krijgen een half jaar omzet, maar betalen niet meer zijn salaris (hij treedt nu al in dienst bij die andere partij) én we behouden de positie bij de klant.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_67970808
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:17 schreef mazeind het volgende:

[..]

Vaak staan in de contracten tussen leverancier en klant dat er over en weer geen mensen overgenomen mogen worden. Daar hoef jij niet in gekend te worden, want dat is een afspraak tussen die partijen.

Zogenaamde 'draaideur constructies' waarbij je voor een ander gaat werken, maar op dezelfde klus blijft, zijn meestal ook niet aan de orde. Vaak hoeft je huidige werkgever maar even te dreigen en je potentiëlle nieuwe werkgever zie af van de overstap. Het gaat dan niet om jou persoonlijk, maar je huidige werkgever zit er niet op te wachten dat een andere partij via jou voet aan de grond krijgt bij die klant.
Soms wordt er ook wel een deal gemaakt. Zelf heb ik onlangs nog zoiets aan de hand gehad:
een van mijn mensen wilde overstappen naar een andere partij. Na wat gedoe heen en weer is de volgende deal gesloten: die jongen blijft nog een half jaar op zijn huidige klus en de omzet is voor ons. Daarnaast gaan wij iemand naast hem zetten tegen 0-tarief zodat die nieuwe de positie straks kan overnemen.
- die jongen is blij, want hij mag naar een andere werkgever, waar hij in zijn vakgebied meer toekomst ziet;
- de nieuwe werkgever is blij, want ze halen een ervaren man binnen
- wij zijn blij, want we krijgen een half jaar omzet, maar betalen niet meer zijn salaris (hij treedt nu al in dienst bij die andere partij) én we behouden de positie bij de klant.
Ik zou me genaaid voelen als ik ander bedrijf was. Bij direct in dienst komen bij opdrachtgever kan meestal wat geregeld worden in praktijk door middel van een fee.

Via een ander detacheerder bij dezelfde opdrachtgeven kan meestal, als er niks in contract bij voormalig werknemer over staat. Dan heb je als voormalig detacheerder gewoon pech.

Heb zelf via detacheerders gewerkt vroeger en ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van, 9 van de 10 keer is men traag met leveren van opdrachten en vooral als je zit bij leuke opdrachtgever heb je toch meer gevoel met de mensen daar dan met met je ´eigen´ bureau.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_68009272
Vandaag minder nieuws gehad. Wilde blijven werken waar ik nu stage loop, echter zijn de functies te hoog gegrepen

Maar als het goed is blijft mn manager wel bezig om toch een functie te creëren voor me
pi_68015256
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef denB het volgende:
Vandaag minder nieuws gehad. Wilde blijven werken waar ik nu stage loop, echter zijn de functies te hoog gegrepen

Maar als het goed is blijft mn manager wel bezig om toch een functie te creëren voor me
Dus? Je wordt benoemd tot "de assistent van de assistenten"?
pi_68103986
quote:
capricia [] woensdag 8 april 2009 @ 16:38 (#12)


1800 bruto is volgens mij net iets boven het minimumloon of zo..denk dat daar weinig mensen voor willen starten. Toch zijn er genoeg mensen die dat verdienen, zeker als je bijv. geen afgemaakte opleiding of zo hebt.
Procentueel moeten er natuurlijk ongeveer evenveel mensen boven modaal als er onder verdienen...
Hier zeg jij dat 1800 bruto net iets boven het minimum is. Er zijn zat hboers die met dat bedrag beginnen. en die nog veel moeten leren en niet weten wat ze waard zijn. Als ik je zo hoor praten zit je vast nog op school. Weet nog niets over de arbeidsmarkt. Het ligt toch echt aan jezelf hoeveel je verdient. Gewoon veel bedrijven benaderen doet wonderen. bij de ene detacheerder verdien je bijvoorbeeld meer dan bij de ander. en zo geldt dat voor veel bedrijven.
pi_68105045
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:35 schreef bravoboost het volgende:

[..]

Gewoon veel bedrijven benaderen doet wonderen. bij de ene detacheerder verdien je bijvoorbeeld meer dan bij de ander. en zo geldt dat voor veel bedrijven.
Klopt! En als je er eenmaal zit niet bang zijn om jezelf een beetje hard op te stellen om wat extra te krijgen.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:16:32 #78
236264 crew  capricia
pi_68105504
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:35 schreef bravoboost het volgende:

[..]

Hier zeg jij dat 1800 bruto net iets boven het minimum is. Er zijn zat hboers die met dat bedrag beginnen. en die nog veel moeten leren en niet weten wat ze waard zijn. Als ik je zo hoor praten zit je vast nog op school. Weet nog niets over de arbeidsmarkt. Het ligt toch echt aan jezelf hoeveel je verdient. Gewoon veel bedrijven benaderen doet wonderen. bij de ene detacheerder verdien je bijvoorbeeld meer dan bij de ander. en zo geldt dat voor veel bedrijven.

Ben inmiddels 10 jaar werkzaam in de ICT. Afgestudeerd P&O met als thema Arbeidsmarktwerking..
En ja, ik vind 100 euro bruto per week boven het minimumloon niet echt veel...maar er zijn genoeg mensen die daar van rond moeten komen...
Definitely not CIA
pi_68105709
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:38 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wat verdien je?
Als je net begint als particulier digitaal onderzoeker, verdien je tussen de ¤ 1550 en ¤ 1650 bruto per maand.
Lijkt me sterk. Op een helpdesk verdien je zelf meer dan dat. Ik denk dat je kunt richten op tussen de 1800 -2000 vooral voor de type functie.

Leuke opleiding trouwens
pi_68113621
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:22 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Op een helpdesk verdien je zelf meer dan dat. Ik denk dat je kunt richten op tussen de 1800 -2000 vooral voor de type functie.

Leuke opleiding trouwens
De opleiding is leuk, als het goed gegeven wordt
Maar dit zijn wel lekkere indicaties waar ik naar zal moeten kijken - bedankt!

En dan nu zo even genieten van mn biefstukje! Na een dag helemaal niets doen (vrije dag stage!)
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:03:48 #81
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_68117538
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:16 schreef capricia het volgende:

[..]


Ben inmiddels 10 jaar werkzaam in de ICT. Afgestudeerd P&O met als thema Arbeidsmarktwerking..
En ja, ik vind 100 euro bruto per week boven het minimumloon niet echt veel...maar er zijn genoeg mensen die daar van rond moeten komen...
En dus geniet je ervan om dat even terloops eruit te gooien dat 400 bruto per maand boven het minimumloon de moeite niet is om je bed uit te komen,terwijl je weet dat veel mensen het daarmee moeten doen.
Lekker arrogant ben je dan.
reach out and touch faith
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 19:19:39 #82
236264 crew  capricia
pi_68118128
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:03 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

En dus geniet je ervan om dat even terloops eruit te gooien dat 400 bruto per maand boven het minimumloon de moeite niet is om je bed uit te komen,terwijl je weet dat veel mensen het daarmee moeten doen.
Lekker arrogant ben je dan.
Nu leg je me toch echt woorden in mijn mond. Want waar schrijf ik precies dat het de moeite niet is om je bed voor uit te komen? Nergens.
Ik schrijf juist dat veel mensen daar rond van moeten komen.
Dus houd je beschuldiging van arrogantie maar voor je.

Ik schreef:
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef capricia het volgende:

[..]

1800 bruto is volgens mij net iets boven het minimumloon of zo..denk dat daar weinig mensen voor willen starten. Toch zijn er genoeg mensen die dat verdienen, zeker als je bijv. geen afgemaakte opleiding of zo hebt.
Procentueel moeten er natuurlijk ongeveer evenveel mensen boven modaal als er onder verdienen...
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 02:58:33 #83
236264 crew  capricia
pi_68132146
Btw...hier mijn salaris..is al eens eerder gepost:

1: Branche: ICT
2 : Functie: Reporting consultant (combi tussen programmeren en consultancy)
3 : Leeftijd: 35
4 : Aantal uren per week: 36, om de vrijdag vrij
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3.200,- voor 36 uur.
7 : Netto maand salaris: ¤ 2.000,-
8 : Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 10 jr
10: Goodies: 13e maand, lease auto (rij hem niet prive..dus geen bijtelling), vaste onkostenvergoeding 60 euro pm. Pensioen goed voorzien door werkgever + Laptop + GSM volledig vergoed + ADSL volledig vergoed (ivm thuis werken).
11: Opleiding: HBO P&O
12. Overig: Ik heb het erg naar mijn zin, zowel qua werk, als collega's!!! En dat telt...bovendien hoop ik over anderhalf jaar nog steeds deze baan te hebben...
Definitely not CIA
  zaterdag 18 april 2009 @ 03:52:01 #84
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_68132532
1: Branche: Shipping / Management
2: Functie: Consultant/Adviseur
3: Leeftijd: 35
4: Aantal uren per week: 16
5: Aantal vakantiedagen: 21
6: Bruto maand salaris: niet relevant, werk vanuit een ander EU land
7: Netto maand salaris: ¤ 2.000,- voor 16 uur
8: Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 15 jr
10: Goodies: variabele onkostenvergoeding
11: Opleiding: WO
12: Overig: Veel vrijheid, veel zakelijk reizen
Neerkomen wel!
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 03:58:11 #85
236264 crew  capricia
pi_68132570
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 03:52 schreef Freeflyer het volgende:
1: Branche: Shipping / Management
2: Functie: Consultant/Adviseur
3: Leeftijd: 35
4: Aantal uren per week: 16
5: Aantal vakantiedagen: 21
6: Bruto maand salaris: niet relevant, werk vanuit een ander EU land
Het is natuurlijk wel interessant om te weten welk EU land!
Definitely not CIA
pi_68135531
1: Branche: Media
2: Functie: Media-adviseur / Account Manager
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 20
6: Bruto maand salaris: 2050
7: Netto maand salaris: 1448
8: Overuren betaald: Ja
9: Werkervaring: 8 maanden
10: Goodies: Lease auto en telefoon
11: Opleiding: MBO
12: Overig: Veel vrijheid.

Is dit een beetje netjes voor een starter van MBO?
pi_68135834
1: Branche: Detachering voor benzinestations
2 : Functie: Medewerker buitendienst
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 40 tot 50
5 : Aantal vakantiedagen: geen flauw idee
6 : Bruto maand salaris: verschilt
7 : Netto week salaris: tussen de 350 en450 euro + 0.19 CT per gereden kilometer (gemiddeld 1000 á 1200 kilometer per week)
8 : Overuren betaald: nee
9: Werkervaring: 1
10: Goodies: geen
11: Opleiding: Ik zit nog op school: VAPRO
12: Certificaten: n.v.t.
pi_68135984
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:29 schreef Eigenhuis84 het volgende:
1: Branche: Media
2: Functie: Media-adviseur / Account Manager
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 20
6: Bruto maand salaris: 2050
7: Netto maand salaris: 1448
8: Overuren betaald: Ja
9: Werkervaring: 8 maanden
10: Goodies: Lease auto en telefoon
11: Opleiding: MBO
12: Overig: Veel vrijheid.

Is dit een beetje netjes voor een starter van MBO?
zeker! ziet er goed uit, bovengemiddeld als ik zo naar kijk.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:21:49 #89
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_68138181
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 03:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel interessant om te weten welk EU land!
Ik woon en werk vanuit Cyprus. Sociale voorzieningen zijn daar heel anders geregeld dan in NL. Vandaar dat ik het bruto loon niet noem omdat het appels met peren vergelijken is.
Neerkomen wel!
pi_68293679
Vandaag 2e salaris binnen gehad, in het 1e salaris zat nog geen reiskostenvergoeding. Volgens mij is de 3% verhoging uit de CAO ook erin verwerkt.

1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Systeembeheerder
3: Leeftijd: 20
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 48
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 1800 (per 4 weken)
8 : Netto maand salaris: 1528 (per 4 weken)
9: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1 jaar
11 : Goodies : Betaalde opleidingen en cursussen. Laptop / telefoon. Geen leaseauto maar wel 0,18ct per kilometer reiskosten vergoeding
12: Opleiding: MBO ICT Beheerder niveau 3 (niveau 4 gedaan maar aan het einde gestopt vanwege het applicatbeheer gedeelte)
pi_68356752
quote:
Pas259 [] zaterdag 18 april 2009 @ 11:43 (#87)


1: Branche: Detachering voor benzinestations
2 : Functie: Medewerker buitendienst
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 40 tot 50
5 : Aantal vakantiedagen: geen flauw idee
6 : Bruto maand salaris: verschilt
7 : Netto week salaris: tussen de 350 en450 euro + 0.19 CT per gereden kilometer (gemiddeld 1000 á 1200 kilometer per week)
8 : Overuren betaald: nee
9: Werkervaring: 1
10: Goodies: geen
11: Opleiding: Ik zit nog op school: VAPRO
12: Certificaten: n.v.t.
Wat is dat toch met die Vapro diploma's. Gasten verdienen al rond de 18-1900 NETTO op hun 22/23ste.En dit op MBO niveau. Niet dat ik je niet geloof. Als ik terugkijk in deze topicreeks zie je dat het ongeveer zou kunnen kloppen.
Draai je onregelmatige diensten?

Wat doe je dan precies als medewerker buitendienst?
pi_68357040
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:15 schreef bravoboost het volgende:

[..]

Wat is dat toch met die Vapro diploma's. Gasten verdienen al rond de 18-1900 NETTO op hun 22/23ste.En dit op MBO niveau. Niet dat ik je niet geloof. Als ik terugkijk in deze topicreeks zie je dat het ongeveer zou kunnen kloppen.
Draai je onregelmatige diensten?

Wat doe je dan precies als medewerker buitendienst?
Het is ongeveer 1500 netto op 40 uurs basis, wat neer komt op circa 2200 bruto. Nog steeds veel, maar niet ondenkbaar.
pi_68381257
quote:
DarkerThanBlack [] zaterdag 25 april 2009 @ 00:28 (#92)

Het is ongeveer 1500 netto op 40 uurs basis, wat neer komt op circa 2200 bruto. Nog steeds veel, maar niet
Laten we het gemiddelde nemen. 400 euro netto per week. is per maand ongeveer 1730 netto
(400*52weken\13). En dat staat gelijk aan: 2400 bruto tel hierbij de reiskostenvergoeding op. kom je toch op een wel heel lekker salaris.
pi_68382130
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:19 schreef bravoboost het volgende:

[..]

Laten we het gemiddelde nemen. 400 euro netto per week. is per maand ongeveer 1730 netto
(400*52weken\13). En dat staat gelijk aan: 2400 bruto tel hierbij de reiskostenvergoeding op. kom je toch op een wel heel lekker salaris.
En dat gemiddelde is wel op basis van 45 uur. Over het algemeen worden overuren nog steeds uitbetaald, of gecompenseerd. Met andere woorden, als je het terugreken, kom je uit op circa 2150 euro bruto. Een salaris wat voor een HBO-starter een normale salaris is. Voor een vak specialist op MBO niveau is dit ook niet heel erg bijzonder. Wel hoger dan gemiddeld, maar niet ondenkbaar. Daarnaast is het zinloos om reiskostenvergoeding bij op te tellen. Dat zijn kosten die je moet maken voor het bedrijf. Als je een salaris wilt vergelijken met een standaard, dan moet je dat ook tegen dezelfde voorwaarden doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door DarkerThanBlack op 26-04-2009 01:10:20 ]
pi_68464261
1 : Bedrijfstak: Retail
2 : Functie: Assistent-filiaalmanager
3: Leeftijd: 20
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: Nee(wel geregeld bonus)
7 : Bruto maand salaris: 1500 (per 4 weken)
8 : Netto maand salaris: Net begonnen dus weet het nog niet
9: Overuren betaald: Ja
10 : Werkervaring: 5jaar(waarvan 3,5naast school, 1,5partime en nu 1,5maand fulltime)
11 : Goodies : Betaalde opleidingen en cursussen. 0,19ct per kilometer reiskosten vergoeding
12: Opleiding: MBO Internationale Groothandel( alleen het eerste jaar)

Blijf hier voorlopig zitten want groei hier snel door ben al na 5weken assistent geworden. En er is besproken over 2a3jaar dat ik filiaalmanager wordt
pi_68472845
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:22 schreef floris.sp het volgende:
1 : Bedrijfstak: Retail
2 : Functie: Assistent-filiaalmanager
3: Leeftijd: 20
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: Nee(wel geregeld bonus)
7 : Bruto maand salaris: 1500 (per 4 weken)
8 : Netto maand salaris: Net begonnen dus weet het nog niet
9: Overuren betaald: Ja
10 : Werkervaring: 5jaar(waarvan 3,5naast school, 1,5partime en nu 1,5maand fulltime)
11 : Goodies : Betaalde opleidingen en cursussen. 0,19ct per kilometer reiskosten vergoeding
12: Opleiding: MBO Internationale Groothandel( alleen het eerste jaar)

Blijf hier voorlopig zitten want groei hier snel door ben al na 5weken assistent geworden. En er is besproken over 2a3jaar dat ik filiaalmanager wordt
Heb ook altijd interesse in die richting gehad alleen vanwege de salarissen nooit echt werk van gemaakt.
Heb jij een idee wat een beetje bedrijfsleider verdient? Heb uiteindelijk gekozen voor de ICT na een HBO BE opleiding en denk niet dat ik het geld wat ik nu verdien kan verdienen als bedrijfsleider. Toch blijft het nog een beetje knagen, vandaar de vraag
pi_68483540
Iemand enig idee wat het minimum uurloon is voor een 19-jarige in de horeca? Ik vind overal erg verschillende bedragen..
pi_68515289
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:11 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Heb ook altijd interesse in die richting gehad alleen vanwege de salarissen nooit echt werk van gemaakt.
Heb jij een idee wat een beetje bedrijfsleider verdient? Heb uiteindelijk gekozen voor de ICT na een HBO BE opleiding en denk niet dat ik het geld wat ik nu verdien kan verdienen als bedrijfsleider. Toch blijft het nog een beetje knagen, vandaar de vraag
Ik denk zo rond de 2500a3000euro per maand bruto. Het ligt er wel aan bij welke retailer je in dienst komt. Ik werk zelf bij Lidl nederland. Tevens kan ook gekeken worden naar de grote van het filiaal en de omzet ervan. Dit i.v.m. de bonusregelingen. Als je nog meer vragen heb P.M. me gerust.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:24:33 #99
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_68516154
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:54 schreef floris.sp het volgende:

[..]

Ik denk zo rond de 2500a3000euro per maand bruto. Het ligt er wel aan bij welke retailer je in dienst komt. Ik werk zelf bij Lidl nederland. Tevens kan ook gekeken worden naar de grote van het filiaal en de omzet ervan. Dit i.v.m. de bonusregelingen. Als je nog meer vragen heb P.M. me gerust.


Hoe bevalt het je bij de lidl?
Een vriend van mij heeft daar 2jr ongeveer gewerkt als filiaalleider, die vond het echt een helse baan. Zeer onregelmatige tijden, hoge werkdruk, asociaal management van hoger hand.

Hij werkt nu bij de Appie
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
pi_68521600
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:24 schreef ScrapHead het volgende:

[..]



Hoe bevalt het je bij de lidl?
Een vriend van mij heeft daar 2jr ongeveer gewerkt als filiaalleider, die vond het echt een helse baan. Zeer onregelmatige tijden, hoge werkdruk, asociaal management van hoger hand.

Hij werkt nu bij de Appie
Bevalt mij heel erg goed. Wat je zegt hoor ik wel vaker maar ik merk er vrij weinig van. Het ligt waarschijnlijk ook aan mijn rayonmanager, die komt bij de EM-TE vandaan. Hij wil juist een iets andere weg inslaan.
  donderdag 30 april 2009 @ 11:13:56 #101
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68523453
Tvp, voor als ik later groot ben...
!!! Go 49-ers !!!
pi_68525793
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:54 schreef floris.sp het volgende:

[..]

Ik denk zo rond de 2500a3000euro per maand bruto. Het ligt er wel aan bij welke retailer je in dienst komt. Ik werk zelf bij Lidl nederland. Tevens kan ook gekeken worden naar de grote van het filiaal en de omzet ervan. Dit i.v.m. de bonusregelingen. Als je nog meer vragen heb P.M. me gerust.
Ok, vind de salarissen dus nog niet echt denderend, maar ik zit dan ook in een totaal andere sector.
Anyway salaris is ook niet alles. Stel je komt zo van school, in mijn geval dan wel 3 jr niet relevante werkervaring, wel 8 jaar in de supermarkt rondgelopen als opperhoofd vakkenvuller . Hoe ziet het traject er dan uit voordat je bedrijfsleider bent? Welke opleiding ga je bijvoorbeeld ernaast volgen?
pi_68712918
heb dit 15 maart geplaatst.

1 : Bedrijfstak: Installatietechniek (klein metaal)
2 : Functie: servicemonteur verwarming
3 : Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 38 (ex weekenddienst+avonddiensten)
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 1610
8 : Netto maand salaris: 1220(incl vergoeding dienst)
9 : Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 3/4 jaar
11: Goodies : auto v/d zaak(prive gebruik, alleen met storingsdienst) opleidingen worden vergoed
12: Opleiding: mbo 3+ (4 niet afgemaakt )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
heb inmiddels salaris bespreking gehad en ben naar 1850 bruto gegaan, hou +/-1350.
zelf ben ik hier dik tevreden over, maak me alleen beetje zorgen over de doorgroei mogelijkheden op dit bedrijf/gebied. Want ik was eigelijk niet van plan om dit heel mijn leven te doen . Maargoed, ik ben dan pas ook 21
Zijn er hier ook mensen die ook een technisch beroep hebben gehad en daarna iets totaal anders zijn gaan doen
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:53:07 #104
155571 samjustme
S hartje M
pi_68714124
Niet zeiken om salaris mensen wees blij als je al werk hebt in deze tijd
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  woensdag 6 mei 2009 @ 00:14:17 #105
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_68714825
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:22 schreef twinus het volgende:
heb dit 15 maart geplaatst.

1 : Bedrijfstak: Installatietechniek (klein metaal)
2 : Functie: servicemonteur verwarming
3 : Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 38 (ex weekenddienst+avonddiensten)
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 1610
8 : Netto maand salaris: 1220(incl vergoeding dienst)
9 : Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 3/4 jaar
11: Goodies : auto v/d zaak(prive gebruik, alleen met storingsdienst) opleidingen worden vergoed
12: Opleiding: mbo 3+ (4 niet afgemaakt )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
heb inmiddels salaris bespreking gehad en ben naar 1850 bruto gegaan, hou +/-1350.
zelf ben ik hier dik tevreden over, maak me alleen beetje zorgen over de doorgroei mogelijkheden op dit bedrijf/gebied. Want ik was eigelijk niet van plan om dit heel mijn leven te doen . Maargoed, ik ben dan pas ook 21
Zijn er hier ook mensen die ook een technisch beroep hebben gehad en daarna iets totaal anders zijn gaan doen
Je werkt als servicemonteur verwarmingstechniek maar je bent daar niet voor geschoold? Dat is op zich niet erg maar dan kan je ook geen doorgroeimogelijkheden verwachten.

Als ik je een tip mag geven, ga terug naar school en volg BBL SEMi of ga voor koudetechniek. Er is momenteel een schreeuwend tekort aan koelmonteurs. Als je wilt is in deze tak veel geld te verdienen alleen al als monteur.
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_68728264
Ik ben bijna klaar met mijn studie en heb mijn cv op monsterboard gezet.
Nu kan ik daar een vakje invullen met mijn gewenste salaris, maar ik zou niet weten wat ik daar neer moet zetten. Wat is normaal tegenwoordig? Zijn er misschien anderen die in hetzelfde vakgebied vallen?

Kortgezegd solliciteer ik naar een baan als webprogrammeur (is dat een functietitel?)
Ik kan xHTML (+css), Javascript, PHP, Flash, Actionscript 2+3 en SQL.

Omstreeks 2001 ben ik begonnen met programmeren van web maar de echte ervaring heb ik pas sinds een jaar of 2. Sinds januari 2008 heb ik een eigen bedrijf samen met een compagnon.
Life is a good melody, only the lyrics are messed up
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:28:04 #107
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68737461
Op de site van de Intermediair heb je een salarischeck, die is vrij goed
!!! Go 49-ers !!!
pi_68738079
Ja ik zag de link net staan.
Bedankt
Life is a good melody, only the lyrics are messed up
pi_68739296
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 00:14 schreef Rokossovski het volgende:

[..]

Je werkt als servicemonteur verwarmingstechniek maar je bent daar niet voor geschoold? Dat is op zich niet erg maar dan kan je ook geen doorgroeimogelijkheden verwachten.

Als ik je een tip mag geven, ga terug naar school en volg BBL SEMi of ga voor koudetechniek. Er is momenteel een schreeuwend tekort aan koelmonteurs. Als je wilt is in deze tak veel geld te verdienen alleen al als monteur.
Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.
mischien dat ik nog terug naar school ga, voor de opleiding service technikus niveau4. maar deze opleiding is volgens mij alleen in de avond te volgen(2jaar)
pi_68755718
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:16 schreef twinus het volgende:

[..]

Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.
mischien dat ik nog terug naar school ga, voor de opleiding service technikus niveau4. maar deze opleiding is volgens mij alleen in de avond te volgen(2jaar)
Altijd doen die avondstudie, ik had alleen een Nivo 2 MBO opleiding in een niet relevante technische richting.
Ik ben een avondopleiding voor MTS werktuigbouwkunde nivo 4 gaan doen, mijn toenmalige werkgever heeft die opleiding betaald.
2 jaar nadat ik klaar was met mijn opleiding ben ik ergens anders gaan werken, nu verdien ik 2x zo veel als eerst (offshore).
  donderdag 7 mei 2009 @ 00:00:32 #111
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_68756133
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Altijd doen die avondstudie, ik had alleen een Nivo 2 MBO opleiding in een niet relevante technische richting.
Ik ben een avondopleiding voor MTS werktuigbouwkunde nivo 4 gaan doen, mijn toenmalige werkgever heeft die opleiding betaald.
2 jaar nadat ik klaar was met mijn opleiding ben ik ergens anders gaan werken, nu verdien ik 2x zo veel als eerst (offshore).
Daar was je werkgever zeker wel blij mee

Doorleren is altijd goed, kennis heb je nooit teveel
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
pi_68757951
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:00 schreef ScrapHead het volgende:

[..]


Daar was je werkgever zeker wel blij mee
Ja, vonden ze erg leuk, ik had trouwens een studie contract bij mijn werkgever.
Na het behalen van het diploma moest ik nog 3 jaar in dienst blijven, anders moest ik het studiegeld + reiskostenvergoeding terugbetalen.
Toen ik na 2 jaar wegging was de studieschuld wel dragelijk, en de resterende studieschuld is over genomen door mijn nieuwe werkgever.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:13:34 #113
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_68762903
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:16 schreef twinus het volgende:

[..]

Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.
mischien dat ik nog terug naar school ga, voor de opleiding service technikus niveau4. maar deze opleiding is volgens mij alleen in de avond te volgen(2jaar)
Okeej...dan ben je in elk geval al een paar goede stappen verder. Of het alleen in de avonduren kan hangt van de mogelijkheden bij je werkgever en het contractonderwijs af. In sommige gevallen kan het wel met 1 dag in de week alhoewel er niet veel werkvevers zijn die daar op zitten te wachten. Je moet het gewoon eens navragen, wellicht is best het één en ander mogelijk.
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_69561924
Ik heb eindelijk een baan

1 : Bedrijfstak: Vastgoed
2 : Functie: Tijdelijke bewoner
3 : Leeftijd: 19
4 : Aantal uren per week dag: (Op oproepbasis voor maximaal een week achtereen) 24
5 : Aantal vakantiedagen: nvt
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto dagsalaris: 75
8 : Netto dagsalaris: 75
9 : Overuren betaald: Ja, vol tarief
10: Werkervaring: Zes dagen
11: Goodies : Televisie, koelkast, sanitaire faciliteiten, bed wordt voor je geregeld, internet
12: Opleiding: Nog student
  maandag 1 juni 2009 @ 19:25:31 #115
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69610784
Altijd interessant om te volgen, vooral nu ik zonder werk zit en in een andere branche wil gaan werken.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_69613726
1 : Bedrijfstak: Industrie
2 : Functie: engineer
3 : Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27+14 ADV
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: iets van 1880 ivm duur pensioen
9 : Overuren betaald: ja
10: Werkervaring: 1.5 jaar
11: Goodies : niks bijzonders, maar evt cursussen en kortingen op verzekeringen
12: Opleiding: WO
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_69622448
.
pi_70752171
Vraagje:

Ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan. Het bijbehorende bruto salaris is 2750 euro. Omdat dit voor mij een grote stap terug is t.o.v. mijn huidige baan heb ik gevraagd om een berekening van het nettoloon. Ik kreeg vandaag daarop als antwoord dat het rond de 2100 euro zal liggen.

Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.

Ik ga het morgen navragen, maar ik ben erg nieuwsgierig en hoop dat iemand hier er vanavond al iets zinnigs over kan zeggen...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:47:47 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70752526
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:40 schreef ErikN het volgende:
Vraagje:

Ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan. Het bijbehorende bruto salaris is 2750 euro. Omdat dit voor mij een grote stap terug is t.o.v. mijn huidige baan heb ik gevraagd om een berekening van het nettoloon. Ik kreeg vandaag daarop als antwoord dat het rond de 2100 euro zal liggen.

Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.

Ik ga het morgen navragen, maar ik ben erg nieuwsgierig en hoop dat iemand hier er vanavond al iets zinnigs over kan zeggen...
Nee dat kan niet, is te hoog.
pi_70753030
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee dat kan niet, is te hoog.
Dat was dus ook mijn eerste reactie. Maar is er geen theoretische mogelijkheid, bv. door een zeer goed(koop) pensioen o.i.d.?
pi_70753319
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:57 schreef ErikN het volgende:

[..]

Dat was dus ook mijn eerste reactie. Maar is er geen theoretische mogelijkheid, bv. door een zeer goed(koop) pensioen o.i.d.?
Ter aanvulling:

Net even het aanbod nagelezen. De werkgever betaald de helft van het pensioen. Maargoed.. dan nog,,
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:05:18 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70753454
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef ErikN het volgende:

[..]

Ter aanvulling:

Net even het aanbod nagelezen. De werkgever betaald de helft van het pensioen. Maargoed.. dan nog,,
Ik denk dat je rond de 1950 /maand zit.
pi_70753708
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik denk dat je rond de 1950 /maand zit.
Zoiets vind ik al iets redelijker. Maar dan nog hé ik ga er dan bijna 500 euro bruto op achteruit. En netto maar 100 euro. Echt wie bedenkt die regels, dat snapt toch geen mens.

Maar in ieder geval bedankt voor de indicatie. Ik ga ze morgenochtend wel even bellen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:28:16 #124
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70754764
01: Bedrijfstak IT (Bedrijf doet in softwareoplossingen)
02: Functie Customer service professional (servicedeskmedewerker)
03: Leeftijd 21
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen 22 + bonus (waarschijnlijk op basis van ziekte etc.)
06: 13e maand ja
07: Bruto maand salaris 1800
08: Netto maand salaris Nog niet ontvangen, maar volgens bruto/netto berekening zo'n ¤1400,-
09: Overuren betaald Onbekend
10: Werkervaring 7 jaar werkzaam, 4 jaar fulltime
11: Goodies Mogelijkheid tot interne opleidingen
12: Opleiding MBO4 Filiaalbeheerder
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:31:27 #125
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_70761564
01: Bedrijfstak ICT
02: Functie: programmeur, systeembeheerder, helpdeskmedewerker, security analyst (mannetje van alles dus)

03: Leeftijd 18
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen lekker boeiend :S
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
07: Bruto maand salaris 2750
08: Netto maand salaris 1950
09: Overuren is part of the job
10: Werkervaring 2 jaar
11: Goodies mobiel en laptop + eten
12: HBO (gestopt binnen 3 maanden)

In principe kan ik altijd wel vakantie opnemen, niet echt vast aantal dagen.
Maar ik neem hooguit een weekje per jaar op.
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:45:41 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70762177
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
01: Bedrijfstak ICT
02: Functie: programmeur, systeembeheerder, helpdeskmedewerker, security analyst (mannetje van alles dus)

03: Leeftijd 18
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen lekker boeiend :S
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
07: Bruto maand salaris 2750
08: Netto maand salaris 1950
09: Overuren is part of the job
10: Werkervaring 2 jaar
11: Goodies mobiel en laptop + eten
12: HBO (gestopt binnen 3 maanden)

In principe kan ik altijd wel vakantie opnemen, niet echt vast aantal dagen.
Maar ik neem hooguit een weekje per jaar op.
Hulde, verdien je meer dan mij als startende WO'er van 25
pi_70762821
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70762889
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:28 schreef Debsterr het volgende:
01: Bedrijfstak IT (Bedrijf doet in softwareoplossingen)
02: Functie Customer service professional (servicedeskmedewerker)
03: Leeftijd 21
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen 22 + bonus (waarschijnlijk op basis van ziekte etc.)
06: 13e maand ja
07: Bruto maand salaris 1800
08: Netto maand salaris Nog niet ontvangen, maar volgens bruto/netto berekening zo'n ¤1400,-
09: Overuren betaald Onbekend
10: Werkervaring 7 jaar werkzaam, 4 jaar fulltime
11: Goodies Mogelijkheid tot interne opleidingen
12: Opleiding MBO4 Filiaalbeheerder
Hoe zit het met de mogelijkheden tot promoties binnen het bedrijf? Dat lijkt me belangrijker dan al het bovenstaande
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:27:11 #129
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70764024
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe zit het met de mogelijkheden tot promoties binnen het bedrijf? Dat lijkt me belangrijker dan al het bovenstaande
Goed, al interesseert me dat nu juist even wat minder.. heb een half jaar een leidinggevende positie gehad wat totaal niet beviel en heb nu ruim een maand thuis gezeten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_70767507
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:25 schreef Debsterr het volgende:
Altijd interessant om te volgen, vooral nu ik zonder werk zit en in een andere branche wil gaan werken.
Klopt, het is inderdaad interessant om te volgen alleen de enige branche die voor mij interessant is is de financiële branche. En daar hebben we blijkbaar niet zoveel van op FOK! op de bekende mensen na.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70770044
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 02:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klopt, het is inderdaad interessant om te volgen alleen de enige branche die voor mij interessant is is de financiële branche. En daar hebben we blijkbaar niet zoveel van op FOK! op de bekende mensen na.
En bij mij moet je nog 4 maanden en 1 week wachten. Pff, bonustijd duurt altijd zo lang...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:51:14 #132
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_70775074
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:40 schreef ErikN het volgende:
Vraagje:

Ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan. Het bijbehorende bruto salaris is 2750 euro. Omdat dit voor mij een grote stap terug is t.o.v. mijn huidige baan heb ik gevraagd om een berekening van het nettoloon. Ik kreeg vandaag daarop als antwoord dat het rond de 2100 euro zal liggen.

Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.
Maak eens hier of hier een berekening. Dan krijg je toch wel een redelijke indicatie van hoeveel je netto zou kunnen ontvangen. Dat zal geen ¤2100 zijn, als ik het zo even snel bekijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door ikbenik op 08-07-2009 13:00:35 ]
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 15:21:20 #133
13368 NiGeLaToR
pi_70781051
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Maak eens hier of hier een berekening. Dan krijg je toch wel een redelijke indicatie van hoeveel je netto zou kunnen ontvangen. Dat zal geen ¤2100 zijn, als ik het zo even snel bekijk.
Reiskostenvergoeding, lunchbijdrage, pensioenbijdrage, ziektekostenbijdrage... kan prima, wellicht zijn je secundaire voorwaarden prima.
pi_70785072
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
01: Bedrijfstak ICT
02: Functie: programmeur, systeembeheerder, helpdeskmedewerker, security analyst (mannetje van alles dus)

03: Leeftijd 18
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen lekker boeiend :S
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
07: Bruto maand salaris 2750
08: Netto maand salaris 1950
09: Overuren is part of the job
10: Werkervaring 2 jaar
11: Goodies mobiel en laptop + eten
12: HBO (gestopt binnen 3 maanden)

In principe kan ik altijd wel vakantie opnemen, niet echt vast aantal dagen.
Maar ik neem hooguit een weekje per jaar op.
Voor een 18 jarige verdien je bakken met geld.. maar je neemt maar 1 weekje per jaar vakantie op?
Leef jij alleen maar voor je werk?

Ik verdien iets minder als jij maar ik zou zelf nooit alleen maar voor werk leven, leuk zo'n dikke spaarrekening maar om naast je werk niks te hebben? Ik niet.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit maar als je maar een weekje vakantie per jaar opneemt..
Ik wil je ook niet aanvallen maar je bent pas 18, ik zou zeggen geniet er nu nog van.. zolang het kan.. werken en jezelf volwassen gedragen kan de rest van je leven vnog

Ik vind mezelf nog hartstikke jong en moet mezelf dus volwassen gedragen op de werkvloer. Hier heb ik dan totaal geen problemen mee maar ik ben blij dat ik 48 vakantiedagen heb om dat alles te compeseren.

Ieder z'n keus daar niet van maar ik zelf zou het nooit doen.
pi_70809591
Hoi,

Interessant topic dit, en op mij ook wel van toepassing nu.

Korte uitleg: Ik ben onlangs afgestudeerd (HBO Bedrijfsmanagement) naast m'n werk in de avonduren en krijg de kans voort te borduren op mijn afstudeerproject binnen het bedrijf. Nu moet de functie (en beloning) nog vorm krijgen en ik kan daar zelf ook deels invloed op uitoefenen.

01: Sector: Zakelijke dienstverlening
02: Huidige functie: Sales (commerciele coordinatie binnendienst, MBO/HBO niveau)
Toekomstige functie: Marketing (tactisch niveau)
03: Leeftijd: 27
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen: Blijft gelijk, ca. 25.
06: Extra beloning: Vakantiegeld, geen extra bonusen
07: Bruto maand salaris: 2.100 EUR
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.600 en 1.700 eur?
09: Overuren: Komt zelden voor
10: Werkervaring: 2 jaar binnen commerciele functie, 7 jaar full-time werkervaring
11: Geen extra secundaire voorwaarden zoals auto v/d zaak o.i.d.

Wellicht kunnen jullie inschalen over welke salarishoogte ik kan onderhandelen? Zit ik laag/hoog als ik zou zeggen dat die functie mij bruto p/m best 2.600 EUR op mag leveren?

[ Bericht 100% gewijzigd door Raffuhl op 09-07-2009 14:09:04 ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:52:44 #136
154052 RobertVH
I am your father
pi_70831553
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:11 schreef sandertjuh het volgende:


[..]
Ik vind mezelf nog hartstikke jong en moet mezelf dus volwassen gedragen op de werkvloer. Hier heb ik dan totaal geen problemen mee maar ik ben blij dat ik 48 vakantiedagen heb om dat alles te compeseren.

Als je vrij bent ga je kattenkwaad uithalen?
pi_70831774
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:52 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Als je vrij bent ga je kattenkwaad uithalen?
Haha naja kattenkwaad.. Er wil nog wel is wat gebeuren om het maar zo te zeggen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:58:36 #138
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_70831823
Je kunt je salarisvragen trouwens ook hier stellen zag ik: http://www.vkbanen.nl/carriere/verdien-ik-wel-genoeg/ dan kijken er deskundigen naar. Kom je alleen wel in het weekblad, dus dat is misschien minder.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:35:49 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_70837729
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:52 schreef Raffuhl het volgende:
Hoi,

Interessant topic dit, en op mij ook wel van toepassing nu.

Korte uitleg: Ik ben onlangs afgestudeerd (HBO Bedrijfsmanagement) naast m'n werk in de avonduren en krijg de kans voort te borduren op mijn afstudeerproject binnen het bedrijf. Nu moet de functie (en beloning) nog vorm krijgen en ik kan daar zelf ook deels invloed op uitoefenen.

01: Sector: Zakelijke dienstverlening
02: Huidige functie: Sales (commerciele coordinatie binnendienst, MBO/HBO niveau)
Toekomstige functie: Marketing (tactisch niveau)
03: Leeftijd: 27
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen: Blijft gelijk, ca. 25.
06: Extra beloning: Vakantiegeld, geen extra bonusen
07: Bruto maand salaris: 2.100 EUR
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.600 en 1.700 eur?
09: Overuren: Komt zelden voor
10: Werkervaring: 2 jaar binnen commerciele functie, 7 jaar full-time werkervaring
11: Geen extra secundaire voorwaarden zoals auto v/d zaak o.i.d.

Wellicht kunnen jullie inschalen over welke salarishoogte ik kan onderhandelen? Zit ik laag/hoog als ik zou zeggen dat die functie mij bruto p/m best 2.600 EUR op mag leveren?
Wat is het nou, dit is je huidige baan? Hier kunnen we toch nooit een advies op geven

Sowieso is 2600 euro als starter op de HBO-arbeidsmarkt een beetje over the top
pi_70848024
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat is het nou, dit is je huidige baan? Hier kunnen we toch nooit een advies op geven

Sowieso is 2600 euro als starter op de HBO-arbeidsmarkt een beetje over the top
Heb ik toch aangegeven?

Huidig: MBO/HBO denkniveau, 2 jaar ervaring
Nieuw te starten functie: HBO denkniveau

Het gaat mij er nu om dat me een nieuwe aanbieding zal worden gedaan, ik wil eigenlijk weten of ik met die aanbieding akkoord moet gaan of daar beter op door kan onderhandelen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:14:18 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_70848243
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:07 schreef Raffuhl het volgende:

[..]

Heb ik toch aangegeven?

Huidig: MBO/HBO denkniveau, 2 jaar ervaring
Nieuw te starten functie: HBO denkniveau

Het gaat mij er nu om dat me een nieuwe aanbieding zal worden gedaan, ik wil eigenlijk weten of ik met die aanbieding akkoord moet gaan of daar beter op door kan onderhandelen.
tja, je zegt zelf dat de functie en inhoud nog ingevuld moet worden. Hoe moeten wij dan kunnen inschalen wat een normaal salaris is? 2600 vind ik nog steeds veel voor een HBO'er zonder ook echte HBO-werkervaring
pi_70849155
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:14 schreef Blik het volgende:

[..]

tja, je zegt zelf dat de functie en inhoud nog ingevuld moet worden. Hoe moeten wij dan kunnen inschalen wat een normaal salaris is? 2600 vind ik nog steeds veel voor een HBO'er zonder ook echte HBO-werkervaring
Klopt, neemt niet weg dat het een marketeer functie op hbo niveau betreft. Ik vraag me wel af in hoeverre het op z'n plaats is dat je geen hbo-werkervaring hebt als je officieus wel al jaren op een dergelijk niveau werkzaam bent. Ik vind het persoonlijk vrij moeilijk in te schatten aan wat voor niveau ik zou moeten denken. Wat is regulier de gemiddelde sprong die je maakt van MBO naar HBO salaris als je al werkervaring hebt?
pi_70855699
Tijd voor een update, deze week is het nieuwe salaris per september bekend gemaakt en ik ga 11% omhoog naar 2630... Ben dus dik tevreden in deze tijden!

01: Sector: Accountancy
02: Huidige functie: Senior Assistent / tevens bezig met accountancy studie
03: Leeftijd: 23
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen: 29
06: Extra beloning: Vakantiegeld, bonus (afgelopen jaar 3,5 K -> zal komend jaar niet veel soeps zijn)
07: Bruto maand salaris: 2.630
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.400 en 1.600 (veel aftrek door bijtelling en studiekosten)
09: Overuren: tussen 60 en 80 per jaar (zal in de toekomst stijgen)
10: Werkervaring: 4 jaar bij huidige werkgever
11: secundaire voorwaarden: Leaseauto, laptop, telefoon, studie etc.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:10:48 #144
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70895562
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, ik vind het werk ook echt leuk en dat was destijds mijn reden om deze kant op te gaan. Inmiddels ben ik steeds meer bezig met wat ik op de lange termijn wil en weet ik dat dit niet altijd in deze richting zal zijn. Voor nu ois het geld en de ervaring echter fantastisch. Ik had aardige schulden na de studie, ook doordat ik mezelf altijd heb onderhouden. Nu dus wat meer vrijheid en dat voelt goed. Ik hoef nu echter niet veel meer, dus (wellicht erg om te zeggen), maar meer salaris is gewoon geen motivatie meer.
Verdien je zoveel dan? Voor FOK begrippen natuurlijk wel, maar vergeleken met traders valt het volgens mij wel een beetje mee - of begrijp ik je verkeerd?
Overal verstand van.
pi_70902779
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:55 schreef Daanno86 het volgende:
Tijd voor een update, deze week is het nieuwe salaris per september bekend gemaakt en ik ga 11% omhoog naar 2630... Ben dus dik tevreden in deze tijden!

01: Sector: Accountancy
02: Huidige functie: Senior Assistent / tevens bezig met accountancy studie
03: Leeftijd: 23
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen: 29
06: Extra beloning: Vakantiegeld, bonus (afgelopen jaar 3,5 K -> zal komend jaar niet veel soeps zijn)
07: Bruto maand salaris: 2.630
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.400 en 1.600 (veel aftrek door bijtelling en studiekosten)
09: Overuren: tussen 60 en 80 per jaar (zal in de toekomst stijgen)
10: Werkervaring: 4 jaar bij huidige werkgever
11: secundaire voorwaarden: Leaseauto, laptop, telefoon, studie etc.
Mag ik vragen voor hoeveel je binnen bent gekomen 4 jaar geleden? Werk je voor 1 van de Big Four?
pi_70910622
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:55 schreef Daanno86 het volgende:
Tijd voor een update, deze week is het nieuwe salaris per september bekend gemaakt en ik ga 11% omhoog naar 2630... Ben dus dik tevreden in deze tijden!

01: Sector: Accountancy
02: Huidige functie: Senior Assistent / tevens bezig met accountancy studie
03: Leeftijd: 23
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen: 29
06: Extra beloning: Vakantiegeld, bonus (afgelopen jaar 3,5 K -> zal komend jaar niet veel soeps zijn)
07: Bruto maand salaris: 2.630
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.400 en 1.600 (veel aftrek door bijtelling en studiekosten)
09: Overuren: tussen 60 en 80 per jaar (zal in de toekomst stijgen)
10: Werkervaring: 4 jaar bij huidige werkgever
11: secundaire voorwaarden: Leaseauto, laptop, telefoon, studie etc.
Bezig voor AA of RA?
Die salarisverhoging is echt niet slecht in deze tijd Bij ons zal er weinig inzitten aan het eind van het jaar denk ik. We maken ons nu ook al zorgen over of er aan het eind van het jaar nog wel voldoende werk is
Ik neem ook maar 3 weken vakantie want er is op dit moment te weinig werk om met overuren m'n vakantie te compenseren (al vrij gehad i.v.m. verhuizing e.d.)
  zondag 12 juli 2009 @ 20:49:17 #147
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_70912809
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 03:52 schreef Freeflyer het volgende:
1: Branche: Shipping / Management
2: Functie: Consultant/Adviseur
3: Leeftijd: 35
4: Aantal uren per week: 16
5: Aantal vakantiedagen: 21
6: Bruto maand salaris: niet relevant, werk vanuit een ander EU land
7: Netto maand salaris: ¤ 2.000,- voor 16 uur
8: Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 15 jr
10: Goodies: variabele onkostenvergoeding
11: Opleiding: WO
12: Overig: Veel vrijheid, veel zakelijk reizen
Kleine update: inmiddels in dienst gekomen van een shipping company als directeur.

3. 36 ben ik inmiddels
7. verdubbel dat maar voor 30 uur
10. aandelenpakket
12. nog meer reizen dan ik al deed
Neerkomen wel!
  zondag 12 juli 2009 @ 22:35:55 #148
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70916448
1: Branche: Effectenhandel
2: Functie: Handelaar
3: Leeftijd: 29
4: Aantal uren per week: 50
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 3400 geloof ik
7: Netto maand salaris: ¤ 2.500
8: Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 6 jr
10: Goodies: geen
11: Opleiding: WO
12: Overig: bonus (percentage van mijn winst)
Overal verstand van.
pi_70917104
Na een jaar stage ga ik in Augustus als volgt van start:

1: Branche: ICT / Advertising
2: Functie: 'Creative/Frontend Developer'
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 40 - 60
5: Aantal vakantiedagen: 28
6: Bruto maand salaris: ¤ 3000
7: Netto maand salaris: NNB
8: Overuren betaald: Half om half, soms extra vrije dagen, soms wat goodies
9: Werkervaring: 1.5 jaar stage plus een emmer freelance
10: Goodies: Zorgvezekering, Computer, Eten + Bier indien werken na 18:00
11: Opleiding: HBO + Zweedse AVET
12: Overig: -
  zondag 12 juli 2009 @ 23:58:53 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70919787
Ben ik nu de enige die denk dat hij/zij iets verkeerd doet?

WO starter, 2510 bruto, reiskosten vergoed, 13 ATV dagen
  maandag 13 juli 2009 @ 00:01:47 #151
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_70919881
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:58 schreef leolinedance het volgende:
Ben ik nu de enige die denk dat hij/zij iets verkeerd doet?

WO starter, 2510 bruto, reiskosten vergoed, 13 ATV dagen
Ach, valt wel mee, WO Promovendus, start met 2000 bruto, zit nu op 2400 in jaar 3...
Niks geen extra's....
pi_70923026
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ach, valt wel mee, WO Promovendus, start met 2000 bruto, zit nu op 2400 in jaar 3...
Niks geen extra's....
Welke sector? Ik ga denk ik over 2 jaar pas full time werken en de arbeidsmarkt op en hoop uiteraard met een hoger bruto bedrag te starten dan jij dat doet. Neem aan dat het werk wel pleziert ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70925003
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:10 schreef macondo het volgende:

[..]

Verdien je zoveel dan? Voor FOK begrippen natuurlijk wel, maar vergeleken met traders valt het volgens mij wel een beetje mee - of begrijp ik je verkeerd?
Er zijn absoluut traders die meer verdienen, ik beweer ook nergens dat ik het hoogste salaris in de City heb, verre van zelfs. Ik zeg alleen dat het voor mij genoeg is
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70925107
quote:
Op maandag 13 juli 2009 02:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke sector? Ik ga denk ik over 2 jaar pas full time werken en de arbeidsmarkt op en hoop uiteraard met een hoger bruto bedrag te starten dan jij dat doet. Neem aan dat het werk wel pleziert ?
Het promovendi-salaris is landelijk vastgesteld door de VSNU en is dus sector-onafhankelijk. Tenzij je "wetenschap" als sector ziet .
pi_70926790
1: Branche: ICT
2: Functie: Linux engineer
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 1950
7: Netto maand salaris: ¤ 2200 - 2400 (inclusief alle toeslagen)
8: Overuren betaald: Tijd voor tijd
9: Werkervaring: 1 jaar freelance
10: Goodies: Geen
11: Opleiding: MBO, geen ICT
12: Overig: Ik werk in 4 diensten, ook weekenden.
ne okuyon, bokmu var?
  maandag 13 juli 2009 @ 11:30:54 #156
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70928445
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:36 schreef saban het volgende:
1: Branche: ICT
2: Functie: Linux engineer
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 1950
7: Netto maand salaris: ¤ 2200 - 2400 (inclusief alle toeslagen)
8: Overuren betaald: Tijd voor tijd
9: Werkervaring: 1 jaar freelance
10: Goodies: Geen
11: Opleiding: MBO, geen ICT
12: Overig: Ik werk in 4 diensten, ook weekenden.
Hmm, wat een koopje. Woon je in de buurt van Amsterdam?
Overal verstand van.
pi_70930294
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:30 schreef macondo het volgende:

[..]

Hmm, wat een koopje. Woon je in de buurt van Amsterdam?
Ik woon er niet in de buurt, werk er wel.
ne okuyon, bokmu var?
pi_70930778
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:35 schreef macondo het volgende:
1: Branche: Effectenhandel
2: Functie: Handelaar
3: Leeftijd: 29
4: Aantal uren per week: 50
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 3400 geloof ik
7: Netto maand salaris: ¤ 2.500
8: Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 6 jr
10: Goodies: geen
11: Opleiding: WO
12: Overig: bonus (percentage van mijn winst)
Mag ik vragen waar je dan precies werkt? Zijn dit de gangbare salarissen voor traders in Nederland?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 juli 2009 @ 13:07:26 #159
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70931284
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dan precies werkt? Zijn dit de gangbare salarissen voor traders in Nederland?
Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.
Overal verstand van.
pi_70931812
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.
Zit je niet met enige geheimhouding wat betreft je werkgever? Gezien het feit we je ook wel eens in AEX forum zien

Ik vraag mij eigenlijk af of de bonus structuur in Nederland bijv. erg verschilt met die van in de city of in NY? Of stel dat je bij een bank A werkt in Amsterdam, die ook in de City zit en in NY je hetzelfde bonusstructuur hebt?

Overigens wordt er hier in de city geopperd dat je rond de 3 a 3.5k bruto verdient als je net de Uni verlaat en de ibank richting opfietst. Vraag me af of dat nog zo is als ik over 2/3 jaar de arbeidsmarkt op ga.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70932241
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.
Daar ben ik hetzelfde in. Vroeg me eigenlijk meer af of dit normaal was. Het salaris lijkt me erg laag, in de City merk je juist dat mensen een goed basis salaris ook wel waarderen, geeft toch meer zekerheid en helpt wel met hypotheken, etc... Bonus verhaal is hier hetzelfde, gelukkig
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70932353
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zit je niet met enige geheimhouding wat betreft je werkgever? Gezien het feit we je ook wel eens in AEX forum zien

Ik vraag mij eigenlijk af of de bonus structuur in Nederland bijv. erg verschilt met die van in de city of in NY? Of stel dat je bij een bank A werkt in Amsterdam, die ook in de City zit en in NY je hetzelfde bonusstructuur hebt?

Overigens wordt er hier in de city geopperd dat je rond de 3 a 3.5k bruto verdient als je net de Uni verlaat en de ibank richting opfietst. Vraag me af of dat nog zo is als ik over 2/3 jaar de arbeidsmarkt op ga.
Het verschilt meestal wel, maar niet enorm veel. In Amsterdam zal het lastiger zijn om een "top ranking" te krijgen als analist bijvoorbeeld, waardoor je dan weer minder bonus krijgt.

Verder was Ł3k per maand brutto mijn start salaris destijds, plus Ł5k sign-on (en ~Ł50k bonus aan het einde van het jaar). Dat basis salaris zal de komende tijd alleen maar hoger worden, aangezien banken meer salaris willen bieden en minder bonus. Dat scheelt weer tegen bonus tijd, minder ophef in de kranten over de bonussen en toch hetzelfde jaarinkomen bieden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 juli 2009 @ 17:03:55 #163
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70938547
Lol, zo'n Ł 90.000,- bruto in je allereerste jaar (tegen de huidige koers ca. ¤104.000,-)? Lekker bezig! Maar goed, er werd van jou dan natuurlijk ook een tegenprestatie verwacht die redelijk proportioneel is.

Hoe zit het overigens belastingtechnisch in de UK?
Oh really?
pi_70938657
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:03 schreef Matthijs- het volgende:
Lol, zo'n Ł 90.000,- bruto in je allereerste jaar? Lekker bezig! Maar goed, er werd van jou natuurlijk ook een tegenprestatie verwacht die redelijk proportioneel is.

Hoe zit het overigens belastingtechnisch in de UK?
Zoiets ja. Tegenprestatie bestaat uit het opgeven van enige controle over je sociale leven en een 80-urige werkweek. Ik had er geen probleem mee, destijds genoeg schulden na mijn studie die betaald moesten worden en de ervaring was top.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 juli 2009 @ 17:46:55 #165
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_70939702
Die 2500 euro bruto modaal. Is dat omgerekend naar weken van 40 uur, of zitten daar ook inkomens van 20 uur bij?
pi_70947581
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoiets ja. Tegenprestatie bestaat uit het opgeven van enige controle over je sociale leven en een 80-urige werkweek. Ik had er geen probleem mee, destijds genoeg schulden na mijn studie die betaald moesten worden en de ervaring was top.
Mja, en die 80 urige werkweek is eigenlijk ook het enige, ik heb daar zelf ook absoluut geen problemen mee. Besides, ik ben nog jong dus mijn leercurve groeit alleen maar sneller. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet te snel uitgebrand raak. En een leuk startsalaris helpt

Al moet ik wel zeggen dat een aantal vrienden er wel enigsinds van opkijken dat ik zo veel tijd aan werken zou willen besteden, en dat ik de 'bankier' kant op wil. Het is immers een nogal besmeurd vak geworden in het nieuws. En dat je dan gezichten krijgt van als je antwoordt met bankier op de vraag wat je na je studie wil doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70947957
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, en die 80 urige werkweek is eigenlijk ook het enige, ik heb daar zelf ook absoluut geen problemen mee. Besides, ik ben nog jong dus mijn leercurve groeit alleen maar sneller. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet te snel uitgebrand raak. En een leuk startsalaris helpt

Al moet ik wel zeggen dat een aantal vrienden er wel enigsinds van opkijken dat ik zo veel tijd aan werken zou willen besteden, en dat ik de 'bankier' kant op wil. Het is immers een nogal besmeurd vak geworden in het nieuws. En dat je dan gezichten krijgt van als je antwoordt met bankier op de vraag wat je na je studie wil doen.
Ach, dat was het altijd al in Nederland, ook in de toptijden. Als je dan zei dat ging werken bij Goldman/Morgan Stanley/Lehman/etc. dat kreeg je altijd:


En vervolgens:


Als iemand anders dan vertelde dat hij bij Abn Amro een of andere knudde-traineeship ging lopen was het opeens:


Maar goed, niks nieuws dus. Verder is de 80 uur in de week niet het ergste, het ergste is dat je zelf niet bepaalt wanneer die uren zijn. Dus je vrienden komen een weekend langs, je boekt leuke clubs, paar uitjes en regelt wat goeie chicks. Belt je baas op vrijdag avond op: "He S_E, doe eens even dit-en-dat voor maandag morgen". Zit je de rest van het weekend op kantoor. En je vrienden in de club. Met jouw chicks aan jouw tafel met jouw drank.

"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70953749
1 : Branche: Semi-Overheid
2 : Functie: Nu nog vervoerder, binnenkort leidinggevende en dus ander salaris
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 29
6 : Bruto maand salaris: ¤ 2900,-
7 : Netto maand salaris: ¤ 2200
8 : Overuren betaald: tijd voor tijd of uitbetalen
9: Werkervaring: 2 jaar
10: Goodies: 5% tegemoetkoming in alle ziektekosten en zorgverzekering van hele gezin, 13e maand, 300 euro netto bonus per 2 maanden bij geen ziekmelding, Sportschool wordt 40 euro netto vergoed
11: Opleiding: MBO
12: Certificaten: Weinig relevants
pi_70954108
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, dat was het altijd al in Nederland, ook in de toptijden. Als je dan zei dat ging werken bij Goldman/Morgan Stanley/Lehman/etc. dat kreeg je altijd:


En vervolgens:


Als iemand anders dan vertelde dat hij bij Abn Amro een of andere knudde-traineeship ging lopen was het opeens:


Maar goed, niks nieuws dus. Verder is de 80 uur in de week niet het ergste, het ergste is dat je zelf niet bepaalt wanneer die uren zijn. Dus je vrienden komen een weekend langs, je boekt leuke clubs, paar uitjes en regelt wat goeie chicks. Belt je baas op vrijdag avond op: "He S_E, doe eens even dit-en-dat voor maandag morgen". Zit je de rest van het weekend op kantoor. En je vrienden in de club. Met jouw chicks aan jouw tafel met jouw drank.


Goeie chicks in Londen, klinkt bijna als een grap
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 14 juli 2009 @ 05:45:23 #170
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_70956080
Die zijn er wel (Aziatisch), maar niet van Britse afkomst (heb ook 1 jaar in 'the city' gewerkt).

No bad soldiers under a good leader
pi_70958044
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Goeie chicks in Londen, klinkt bijna als een grap
Het gemiddelde niveau is erg laag, maar op de juiste plekken vind je hier erg mooie vrouwen. Mooie dames van over heel Europa komen nu eenmaal ook graag deze kant op, blijkbaar. Veel mooie Zweedse dames, maar ook verrassend veel Zuid-Europeaanse, Zuid-Amerikaanse enz...

Kijk, je ziet mij niet zeggen "Goeie Britse Chicks" - Dat zou een grap zijn
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:45:20 #172
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_70958177
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het gemiddelde niveau is erg laag, maar op de juiste plekken vind je hier erg mooie vrouwen. Mooie dames van over heel Europa komen nu eenmaal ook graag deze kant op, blijkbaar. Veel mooie Zweedse dames, maar ook verrassend veel Zuid-Europeaanse, Zuid-Amerikaanse enz...

Kijk, je ziet mij niet zeggen "Goeie Britse Chicks" - Dat zou een grap zijn




Ok, dat waren ze dan wel, nu weer ontopic.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_70958419
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ok, dat waren ze dan wel, nu weer ontopic.
Goed punt, excuses. Over exact 4 maanden loonsverhoging en bonus, dan mag ik pas echt weer posten
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:34:27 #174
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70960897
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goed punt, excuses. Over exact 4 maanden loonsverhoging en bonus, dan mag ik pas echt weer posten
Je krijgt pas in november je bonus over 2008??
Overal verstand van.
pi_70961124
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:34 schreef macondo het volgende:

[..]

Je krijgt pas in november je bonus over 2008??
Nee, die over 2009.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:51:49 #176
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70961497
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, die over 2009.
Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.
Overal verstand van.
pi_70962056
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:51 schreef macondo het volgende:

[..]

Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.
Je ziet hier in Londen/NY meestal bonussen die worden aangekondigd in nov/dec en uitbetaald in dec/jan. Het boekjaar loopt meestal vanaf 1 december of 1 januari. Ik ken eigenlijk weinig plekken waar ze uitbetalen na januari met een boekjaar dat begint op 1 januari, ik denk dat mensen daar te ongeduldig voor zijn hier.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70963328
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
05: Aantal vakantiedagen lekker boeiend :S
In principe kan ik altijd wel vakantie opnemen, niet echt vast aantal dagen.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
En dat is bij een werkgever? Lijkt mij heel erg sterk. Zou betekenen dat jij maar 10000 echte knaken op jaarbasis voor jouw werkgever oplevert en dat alles dat jij meer verdient voor je werkgever, maar liefst half naar jou gaat. Om nog maar te zwijgen over je onrealistische salaris van 2750 per maand als HBO dropout van 18 jarige leeftijd. Lijkt mij erg onrealistisch.

Dus, kort samengevat. Jouw werkgever is per maand ¤ 2750 aan brutosalaris plus alle overige kosten die daar bij komen kwijt, laten we voor het gemak even ¤ 4000 per maand aanhouden. Laten we zeggen dat jij een jaar werkt, en in dat jaar een ton voor jouw werkgever naar binnen sleept. Dat zou betekenen dat jouw werkgever aan jou kwijt is:
12 x 4.000 = 48.000 + ( 100.000 - 10.000 = 90.000 / 50 ) = 45.000 = 93.000.

Dat terwijl jij voor jouw werkgever maar 55000 verdient.

En dan hebben we het nog niet eens over vakantiegeld, goodies en al die extra`tjes die vergoed worden. Geloof je het zelf nog?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tuvai.net op 14-07-2009 13:26:07 ]
pi_70964227
Loop al een tijdje hier rond, toch eens een keer hier posten

1 : Bedrijfstak: Detachering verzekeringen/pensioenen
2 : Functie: Actuarieel Consultant
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, in werkelijkheid 38 de overige 2 is voor studie
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: ~2750 (incl persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Persoonlijk budget van 10.000 euro per jaar voor aanvullende arbeidsvoorwaarden of gewoon als salaris; verder nog variabel salaris afhankelijk van mijn declarabele uren en uurtarief
12: Opleiding: Klinkt raar, van huis uit ben ik Chemicus (WO)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:36:28 #180
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70964849
Ook maar eens een keer invullen:

1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening / uitzendbureau
2 : Functie: Financieel manager/controller
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nope, wel 13 betaalperioden
7 : Bruto maand salaris: 3000 (2750 per 4 weken)
8 : Netto maand salaris: ~1750 (na bijtelling auto)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd; op te nemen bij start van HBO in vrije dagen om studie te volgen
10: Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies : Auto, telefoon, laptop en studiekostenvergoeding
12: Opleiding: HAVO / PDL en sta op het punt te beginnen met HBO
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:45:49 #181
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71045333
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:11 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Voor een 18 jarige verdien je bakken met geld.. maar je neemt maar 1 weekje per jaar vakantie op?
Leef jij alleen maar voor je werk?

Ik verdien iets minder als jij maar ik zou zelf nooit alleen maar voor werk leven, leuk zo'n dikke spaarrekening maar om naast je werk niks te hebben? Ik niet.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit maar als je maar een weekje vakantie per jaar opneemt..
Ik wil je ook niet aanvallen maar je bent pas 18, ik zou zeggen geniet er nu nog van.. zolang het kan.. werken en jezelf volwassen gedragen kan de rest van je leven vnog

Ik vind mezelf nog hartstikke jong en moet mezelf dus volwassen gedragen op de werkvloer. Hier heb ik dan totaal geen problemen mee maar ik ben blij dat ik 48 vakantiedagen heb om dat alles te compeseren.

Ieder z'n keus daar niet van maar ik zelf zou het nooit doen.
Ik leef niet alleen voor mijn werk. In de weekenden kan ik me altijd wel uitlaten met vrienden en gaan we gewoon uit enzo. In de week is het dus alleen maar werken geblazen. Maar juist door die leuke weekenden hou ik het vol Daarnaast is het op mijn werk ook erg leuk en gezellig.

Hoe oud ben jij dan als ik vragen mag en wat verdien je enzo?
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:47:17 #182
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71045361
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:17 schreef MakuMaku het volgende:
Loop al een tijdje hier rond, toch eens een keer hier posten

1 : Bedrijfstak: Detachering verzekeringen/pensioenen
2 : Functie: Actuarieel Consultant
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, in werkelijkheid 38 de overige 2 is voor studie
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: ~2750 (incl persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Persoonlijk budget van 10.000 euro per jaar voor aanvullende arbeidsvoorwaarden of gewoon als salaris; verder nog variabel salaris afhankelijk van mijn declarabele uren en uurtarief
12: Opleiding: Klinkt raar, van huis uit ben ik Chemicus (WO)
Hoe kun je zoveel overhouden netto?
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_71045500
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

Hoe kun je zoveel overhouden netto?
Door persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:54:03 #184
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71045539
Ah oke. Netjes hoor
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:34:51 #185
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71050328
Lol.
Oh really?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:32:16 #186
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71056891
1 : Bedrijfstak: Overheid
2 : Functie: Beleidsadviseur
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 40 (36 urig contract, 2 extra uitbetaalt en 2 sparen voor vakantiedagen)
5 : Aantal vakantiedagen: circa 30 (gezien sparen per maand)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: ~2100
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : mobiel van de zaak
12: Opleiding: WO
pi_71057172
1 : Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie: Beleidsadviseur ad interim
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40 (waarvan 2 uur adv-opbouw)
5 : Aantal vakantiedagen: circa 24 plus adv
6 : Bonus: ja, afhankelijk van declarabiliteit en omzet, plus een bonus bij bijzondere prestaties
7 : Bruto maand salaris: 3850
8 : Netto maand salaris: Rond de 2700 geloof ik
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar, waarvan 2 op beleid
11: Goodies : mobiel van de zaak, laptop, printer, premievrij pensioen, auto (met vakantiemogelijkheden voor de tankpas, geen idee of dat een bijzonderheid is), mogelijkheid om participaties in het bedrijf te kopen, goede interne en externe opleidingsmogelijkheden. Jaarlijks nieuwe salarisonderhandelingen met flinke stijgingsmogelijkheden. Onkostenvergoeding ca 70,-, maar alle onkosten >30,- worden los gedeclareerd, dus in feite 40,- extra salaris.
12: Opleiding: HBO
pi_71066049
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

Hoe kun je zoveel overhouden netto?
Precies zoals DarkerThanDark zegt.

Sterker nog, toen ik nog in Brabant woonde en naar Randstad moest voor een opdracht, kreeg ik 18 cent per gereisde kilometer. Kwam uit op ongeveer 41 euro per dag. Een volle maand gewerkt is dus zeg maar 23 * 41 = 943 euro aan reiskostenvergoeding. Toen verdiende ik nog niet zoveel, zodoende kwam mijn netto salaris zelfs hoger uit dan mijn bruto salaris. Met een volle OV kaart betaal je maar 350 euro per maand. De rest was kassa!

Helaas werd er toen de vergoeding per dag gemaximeerd. Toch wel een paar maandjes van kunnen genieten. Ik krijg nu nog weleens wat minder vriendelijke blikken van collega's die wel ver moeten reizen, maar het met minder reisvergoeding moeten doen dat ik toendertijds.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:16:19 #189
188742 Rochgel
Ja is geen nee
pi_71105873
Hoe bereken je precies je Bruto-maandloon ?
We could build a rocket, fly to the moon
Leave Tuesday morning, and be back for noon
There wasn't nothing, nothing that we couldn't do
Once, when I was little
pi_71112737
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:16 schreef Rochgel het volgende:
Hoe bereken je precies je Bruto-maandloon ?
Als ik dat wist, was ik nu multi-miljonair geweest
  zondag 19 juli 2009 @ 11:30:22 #191
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71112999
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:42 schreef Rezzy het volgende:
1 : Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie: Beleidsadviseur ad interim
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40 (waarvan 2 uur adv-opbouw)
5 : Aantal vakantiedagen: circa 24 plus adv
6 : Bonus: ja, afhankelijk van declarabiliteit en omzet, plus een bonus bij bijzondere prestaties
7 : Bruto maand salaris: 3850
8 : Netto maand salaris: Rond de 2700 geloof ik
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar, waarvan 2 op beleid
11: Goodies : mobiel van de zaak, laptop, printer, premievrij pensioen, auto (met vakantiemogelijkheden voor de tankpas, geen idee of dat een bijzonderheid is), mogelijkheid om participaties in het bedrijf te kopen, goede interne en externe opleidingsmogelijkheden. Jaarlijks nieuwe salarisonderhandelingen met flinke stijgingsmogelijkheden. Onkostenvergoeding ca 70,-, maar alle onkosten >30,- worden los gedeclareerd, dus in feite 40,- extra salaris.
12: Opleiding: HBO
Waarom verdien ik 400 euro meer per maand en hou ik er ook nog eens 400 euro minder over dan jij??
Sowieso betaal jij wel erg weinig belasting vind ik, INCLUSIEF een auto ook nog. Of heb je een Aixam ofzo?
  zondag 19 juli 2009 @ 11:36:42 #192
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_71113129
1: Branche: Overheid
2: Functie: uitvreter
3: Leeftijd: nvt
4: Aantal uren per week: 0
5: Aantal vakantiedagen: 365
6: Bruto maand salaris:
7: Netto maand salaris: ¤ 1.050
8: Overuren betaald: nvt
9: Werkervaring: 25 jaar
10: Goodies: BIj financiële tegenvallers extra subsidie van de baas. Kwijtschelding lokale belastingen.
11: Opleiding: nvt
12: Overig:

http://www.ad.nl/rotterda(...)erd_euro_Makkie.html


en ik maar werken voor een baas
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:39:37 #193
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71113202
Goodies
Als je op sollicitatie vraagt of je ook goodies krijgt (want dat ken je van fok immers) lachen ze je keihard uit
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 19 juli 2009 @ 12:27:30 #194
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71114332
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:36 schreef Napalm het volgende:
1: Branche: Overheid
2: Functie: uitvreter
3: Leeftijd: nvt
4: Aantal uren per week: 0
5: Aantal vakantiedagen: 365
6: Bruto maand salaris:
7: Netto maand salaris: ¤ 1.050
8: Overuren betaald: nvt
9: Werkervaring: 25 jaar
10: Goodies: BIj financiële tegenvallers extra subsidie van de baas. Kwijtschelding lokale belastingen.
11: Opleiding: nvt
12: Overig:

http://www.ad.nl/rotterda(...)erd_euro_Makkie.html


en ik maar werken voor een baas
Moet je niet solliciteren als je in de bijstand zit?
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 19 juli 2009 @ 12:30:44 #195
188742 Rochgel
Ja is geen nee
pi_71114425
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als ik dat wist, was ik nu multi-miljonair geweest


Ik bedoel het eigenlijk anders

Ik ben net begonnen bij een bedrijf en weet via mijn bankafschrift dat ik zo'n 1500 euro netto p/m verdien, door +/- 30 uur p/w te werken.

Omdat ik mijn post nog steeds bezorgd krijg op mijn oude adres en ik dus nog geen loonstrookje gezien heb, vraag ik me af wat ik ongeveer bruto verdien ?

Ik heb geen auto van de zaak oid.
We could build a rocket, fly to the moon
Leave Tuesday morning, and be back for noon
There wasn't nothing, nothing that we couldn't do
Once, when I was little
pi_71119114
Dat staat toch in het contract dat je getekend hebt?
  zondag 19 juli 2009 @ 19:31:42 #197
188742 Rochgel
Ja is geen nee
pi_71128240
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:01 schreef Daph_ het volgende:
Dat staat toch in het contract dat je getekend hebt?
Dat ligt nog op mijn oude adres, waar ik de eerstkomende 2 maanden niet kom. Vroeg me af of er niet een of ander rekensommetje voor was....
We could build a rocket, fly to the moon
Leave Tuesday morning, and be back for noon
There wasn't nothing, nothing that we couldn't do
Once, when I was little
pi_71140629
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:30 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Waarom verdien ik 400 euro meer per maand en hou ik er ook nog eens 400 euro minder over dan jij??
Sowieso betaal jij wel erg weinig belasting vind ik, INCLUSIEF een auto ook nog. Of heb je een Aixam ofzo?
Ik denk vanwege het premievrije pensioen. En qua auto: civic hybride, dus 14% bijtelling. Zal vanavond mijn loonstrookje er wel eens bijpakken.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:39:59 #199
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71184761
Vakantiebaantje:

1: Branche: Psychiatrische Zorg
2: Functie: Medewerker Huishoudelijke Dienst
3: Leeftijd: 19
4: Aantal uren per week: 35
5: Aantal vakantiedagen: 0
6: Bruto maand salaris: 1125
7: Netto maand salaris: 1100 (excl. reiskostenvergoeding)? gaat vrijwel niets van af iig
8: Overuren betaald: vast wel
9: Werkervaring: -
10: Goodies: pauze en zo
11: Opleiding: middelbare school
Oh really?
pi_71207193
1 : Branche: Gedetacheerd in de techniek
2 : Functie: Nu als werkvoorbereider
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : Bruto maand salaris: ¤ 2275,-
7 : Netto maand salaris: ¤ 1500,- (incl bijtelling voor de auto en pensioen preme)
8 : Overuren betaald: tijd voor tijd.
9: Werkervaring: 1 jaar + 1,5 jaar stage
10: Goodies: Opleidingsbudget á ¤ 3000,-, lease auto incl eigen gebruik, gedeelde pensioen opbouw, laptop
11: Opleiding: HBO Elektrotechniek
12: Certificaten: VCA VOL

Binnenkort weer mijn halfjaarlijkse salarisverhoging bespreken
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:51:53 #201
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_71209348
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:31 schreef Rochgel het volgende:

[..]

Dat ligt nog op mijn oude adres, waar ik de eerstkomende 2 maanden niet kom. Vroeg me af of er niet een of ander rekensommetje voor was....
Nope. Sowieso moeten we dan het bedrag aan pensioenpremie weten en of er andere dingen meespelen. Bv. onkostenvergoedingen, reiskostenvergoedingen etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_71211934
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Nope. Sowieso moeten we dan het bedrag aan pensioenpremie weten en of er andere dingen meespelen. Bv. onkostenvergoedingen, reiskostenvergoedingen etc.
Er zijn wel vuistregeltjes en schattingen te maken hoor: http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
pi_71226977
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:36 schreef Napalm het volgende:
1: Branche: Overheid
2: Functie: uitvreter
3: Leeftijd: nvt
4: Aantal uren per week: 0
5: Aantal vakantiedagen: 365
6: Bruto maand salaris:
7: Netto maand salaris: ¤ 1.050
8: Overuren betaald: nvt
9: Werkervaring: 25 jaar
10: Goodies: BIj financiële tegenvallers extra subsidie van de baas. Kwijtschelding lokale belastingen.
11: Opleiding: nvt
12: Overig:

http://www.ad.nl/rotterda(...)erd_euro_Makkie.html


en ik maar werken voor een baas
Ik onderhoud elke maand twee mensen uit deze beroepsgroep en als je het voortdurende gemekker uit die hoek hoort ben je er af toe spuugzat van. Best aardig om eens een ander geluid te horen. De meneer uit het gelinkte artikel draagt niets bij aan de materiele welvaart in onze samenleving maar je hebt er ook geen last van.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:44:05 #204
188742 Rochgel
Ja is geen nee
pi_71227698
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef Goover het volgende:

[..]

Er zijn wel vuistregeltjes en schattingen te maken hoor: http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
Bedankt ! hier heb ik wel iets aan
We could build a rocket, fly to the moon
Leave Tuesday morning, and be back for noon
There wasn't nothing, nothing that we couldn't do
Once, when I was little
pi_71228485
Lees hier al tijdje mee, ook maar besloten om lijstje in te vullen

1 : Bedrijfstak: Food Industry
2 : Functie: International Sales Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40 volgens contract, rond de 50 effectief
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 3750
8 : Netto maand salaris: rond de 2900 (incl bijtelling, EUR 200 onkostenvergoeding, bonussen)
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar (1 ijaar bij huidig bedrijf)
11: Goodies : auto v/d zaak incl. ongelimiteerd privé-gebruik, telefoon, laptop, internetaansluiting thuis betaald, onkostenvergoeding, premievrij pensioen, lekker veel reizen
12: Opleiding: HBO CE
pi_71231044
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:17 schreef MakuMaku het volgende:
Loop al een tijdje hier rond, toch eens een keer hier posten

1 : Bedrijfstak: Detachering verzekeringen/pensioenen
2 : Functie: Actuarieel Consultant
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, in werkelijkheid 38 de overige 2 is voor studie
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: ~2750 (incl persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Persoonlijk budget van 10.000 euro per jaar voor aanvullende arbeidsvoorwaarden of gewoon als salaris; verder nog variabel salaris afhankelijk van mijn declarabele uren en uurtarief
12: Opleiding: Klinkt raar, van huis uit ben ik Chemicus (WO)
Wat is een actuarieel consultant, ik ken rekenaar,analist en actuaris, op welk niveau zit een consultant ?
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:11:20 #207
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71231061
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:04 schreef RTM010 het volgende:
Lees hier al tijdje mee, ook maar besloten om lijstje in te vullen

1 : Bedrijfstak: Food Industry
2 : Functie: International Sales Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40 volgens contract, rond de 50 effectief
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 3750
8 : Netto maand salaris: rond de 2900 (incl bijtelling, EUR 200 onkostenvergoeding, bonussen)
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar (1 ijaar bij huidig bedrijf)
11: Goodies : auto v/d zaak incl. ongelimiteerd privé-gebruik, telefoon, laptop, internetaansluiting thuis betaald, onkostenvergoeding, premievrij pensioen, lekker veel reizen
12: Opleiding: HBO CE
Jij ook al met zo'n miniem verschil tussen bruto en netto. Snap er geen zak van. Kom ik aan met mijn B 4120 en N 2265.
Hier belastingdienst. Pakken jullie even 1900 euro per maand van me af aub.
pi_71231637
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:11 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Jij ook al met zo'n miniem verschil tussen bruto en netto. Snap er geen zak van. Kom ik aan met mijn B 4120 en N 2265.
Hier belastingdienst. Pakken jullie even 1900 euro per maand van me af aub.
Check je loonstrook eens goed om te zien wat er allemaal wordt ingehouden!

- spaarloon?
- pensioenpremie werknemer?
- eigen bijdrage leaseauto?
- etc.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:30:07 #209
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71231812
spaarloon 50 euro
ouderdomspensioen 419 (!!!??)
auto vd zaak is logisch

Die ouderdomspensioenafdracht hakt er blijkbaar nogal in. Ka dat nou niet anders?
pi_71234528
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:30 schreef BeamofLight het volgende:
spaarloon 50 euro
ouderdomspensioen 419 (!!!??)
auto vd zaak is logisch

Die ouderdomspensioenafdracht hakt er blijkbaar nogal in. Ka dat nou niet anders?
Ik zal maar eens navragen wat de franchise is en de werknemersbijdrage (%) van je pensioen. 419 euro is best wel uitzonderlijk veel. Maar zoals het uit ziet draag je baas niks bij aan je pensioen.
pi_71239285
Hier een premievrij pensioen, netto onkostenvergoeding van 200 euro, géén eigen bijdrage voor leasebak (alleen bijtelling), maandelijks bonus afhankelijk van mijn omzet en vergoeding internetabbo thuis.

Vandaar dus het op het erste gezicht minder grote verschil tussen bruto en netto, maar wees niet bang: ook ik betaal mijn portie belasting.....
pi_71240796
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:10 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Wat is een actuarieel consultant, ik ken rekenaar,analist en actuaris, op welk niveau zit een consultant ?
Haha, dat is gewoon mijn functie (wat er op mijn kaartje staat). Voor de rest ben ik wel rekenaar en begonnen aan analist. Vanaf september ga ik aan het schakelprogramma beginnen.
pi_71243515
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:39 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Mag ik vragen voor hoeveel je binnen bent gekomen 4 jaar geleden? Werk je voor 1 van de Big Four?
Voor 1150... en werk voor 1 van de big four
pi_71439097
1: Bedrijfstak: Hogere educatie
2: Functie: Secretaresse
3: Leeftijd: 21
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 29
6: Eindejaarsuitkering: Ja
7: Bruto maandsalaris: 2.386
8: Netto maandsalaris: 1.650 o.i.d.
9: Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 1 jaar
11: Reiskosten: Tegemoetkoming
12: Opleiding: Schoevers MBO
pi_71440028
1: Bedrijfstak: IT
2: Functie: Junior Developer
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 26
6: 13e maand: Nee
7: Bruto maandsalaris: 2.499
8: Netto maandsalaris: 1.725 o.i.d.
9: Overuren betaald: Nvt
10: Werkervaring: 0 jaar
11: Goodies: Reiskostenvergoeding, lunch vergoed, 14 hobbydagen per jaar, premievrij pensioen, winstuitkering
12: Opleiding: HBO Informatica
pi_71440072
Wat een ruig salaris krijg jij ratbeard.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:20:15 #217
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_71442621
zeg wendy, 21 jaar, secretaresse en 2386 bruto ? Wat heb jij met de baas gedaan ? ??
it's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_71442811
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:58 schreef leolinedance het volgende:
Bij de overheid begin je vaak iets hoger dan in het bedrijfsleven, maar ben je na 10 jaar niet veel gestegen. Zag een tabelletje met 60 eur/functiejaar ongeveer, onafhankelijk van je prestaties. In het bedrijfsleven zou dit wel wat hoger moeten zijn, afhankelijk van je eigen niveau. Meer dan 200 euro per jaar stijging schijnt geen uitzondering te zijn.
Een vriendin van mij is gewoon 7 (!) treden gestegen in 4 jaar... bij een van de ministeries. Het kan dus wel, maar ze had reeds geluk bij de eerste inschaling.
pi_71445453
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef roykejanssen het volgende:
zeg wendy, 21 jaar, secretaresse en 2386 bruto ? Wat heb jij met de baas gedaan ? ??
Ik wou net zeggen, dat is wel een heel royaal salaris voor een MBO-er.
Live out of your imagination, not your history.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 00:04:51 #220
236264 crew  capricia
pi_71446133
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:39 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, dat is wel een heel royaal salaris voor een MBO-er.
valt toch wel mee?
Definitely not CIA
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:26:15 #221
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_71446651
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:04 schreef capricia het volgende:

[..]

valt toch wel mee?
Nee.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_71448844
Het was nog wel een eenjarige opleiding ook.

Wat ik met de baas heb gedaan is niet voor herhaling vatbaar.

Schoevers loont, maar je betaalt er ook wat voor (particuliere school).
pi_71448864
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 07:21 schreef WENDY. het volgende:
Het was nog wel een eenjarige opleiding ook.

Wat ik met de baas heb gedaan is niet voor herhaling vatbaar.

Schoevers loont, maar je betaalt er ook wat voor (particuliere school).
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:35:53 #224
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71449228
!!! Go 49-ers !!!
pi_71449422
YOU GOT ME
pi_71449848
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:05 schreef ratbeard het volgende:
11: Goodies: Reiskostenvergoeding, lunch vergoed, 14 hobbydagen per jaar, premievrij pensioen, winstuitkering
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
pi_71451157
1: Bedrijfstak: Advies (Zorg / Declaratie systematiek)
2: Functie: Junior Business Consultant
3: Leeftijd: 27
4: Aantal uren per week: 36 (0,9 FTE)
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: Nee
7: Bruto maandsalaris: 2.350 (obv 1,0 FTE, dus 2115 voor mij)
8: Netto maandsalaris: 1.350
9: Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 1 jaar
11: Goodies: Auto v/d zaak incl tankpas, winstuitkering (+- 2x maandsalaris), telefoon v/d zaak, ruim studie budget (> 1k per jaar)
12: Opleiding: WO Marketing Management
pi_71451645
Sorry, verkeerde reactie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_71455015
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:13 schreef Goover het volgende:

[..]

Wat moet ik me daar bij voorstellen?
"Hobbydagen" klinkt nogal suf, maar het zijn dagen die je kunt gebruiken om aan je eigen projecten te werken of iets uit te zoeken waar je in geďnteresseerd bent.
Als programmeur heb je vaak nog wel wat eigen projectjes, dus daar kan je die dagen op je werk dan voor gebruiken.
pi_71515633
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:04 schreef RTM010 het volgende:
Lees hier al tijdje mee, ook maar besloten om lijstje in te vullen

1 : Bedrijfstak: Food Industry
2 : Functie: International Sales Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40 volgens contract, rond de 50 effectief
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 3750
8 : Netto maand salaris: rond de 2900 (incl bijtelling, EUR 200 onkostenvergoeding, bonussen)
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar (1 ijaar bij huidig bedrijf)
11: Goodies : auto v/d zaak incl. ongelimiteerd privé-gebruik, telefoon, laptop, internetaansluiting thuis betaald, onkostenvergoeding, premievrij pensioen, lekker veel reizen
12: Opleiding: HBO CE
Goed voor elkaar met slechts een HBO CE diploma
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_71537984
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:14 schreef samjustme het volgende:

[..]

Goed voor elkaar met slechts een HBO CE diploma
voor 50 uur per week en 6 jaar werkervaring samen met veel reizen (Wat echt een verschrikking is, vind ik) vind ik het eigenlijk helemaal niet zoveel. Over 6 jaar hoop ik echt wel meer te krijgen. Daarnaast heeft die ook maar heel weinig vakantieuren en worden overuren niet betaald.

Premievrij pensioen, internet en auto zijn dan wel weer handig.

Hij/zij isook nog van baan gewisseld ook, wat eigenlijk altijd een loonsverhoging betekent.

Ik zou wat anders zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_71542910
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

voor 50 uur per week en 6 jaar werkervaring samen met veel reizen (Wat echt een verschrikking is, vind ik) vind ik het eigenlijk helemaal niet zoveel. Over 6 jaar hoop ik echt wel meer te krijgen. Daarnaast heeft die ook maar heel weinig vakantieuren en worden overuren niet betaald.

Premievrij pensioen, internet en auto zijn dan wel weer handig.

Hij/zij isook nog van baan gewisseld ook, wat eigenlijk altijd een loonsverhoging betekent.

Ik zou wat anders zoeken.
En 6 jaar werkervaring is wat je minimaal nodig hebt om zoiets te verdienen.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die meer verdienen, maar dat heb je altijd.
Voor iemand van 29 vind ik het

Trouwens tot 2011 liggen banen niet voor het oprapen en bedrijven willen tegenwoordig toch wat vaker iemand met een Universiteit en tig jaren werkervaring voor minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door samjustme op 02-08-2009 17:51:24 ]
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_71545518
Ja, wat dat meer verdienen betreft: sommigen lijken met gouden dollars geboren te zijn.
Salarissprongen maken die feitelijk niet eens kunnen (in 4 jaar met 7 treden omhoog bij de Rijksoverheid).

Ach ja... ik zie het allemaal wel. Ik werk gewoon en als ik maar meer te besteden heb dan het bijstandsniveau (na correctie voor huurtoeslag en andere goodies) vind ik het al lang best.
pi_71545660
1 : Branche: Web development
2 : Functie: DGA/developer
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: ą 35
5 : Aantal vakantiedagen: naar eigen inzicht
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3000,-
7 : Netto maand salaris: ą ¤ 2500,-
8 : Overuren betaald: nope
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies: Winstuitkering, snoepreisjes en diners van de zaak, internationaal conferentiebezoek, internet thuis, telefoon vast en mobiel, 1e klas OV, etc.
11: Opleiding: HAVO
12: Certificaten: Geen
pi_71546445
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:25 schreef Roy_T het volgende:
1 : Branche: Web development
2 : Functie: DGA/developer
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: ą 35
5 : Aantal vakantiedagen: naar eigen inzicht
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3000,-
7 : Netto maand salaris: ą ¤ 2500,-
8 : Overuren betaald: nope
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies: Winstuitkering, snoepreisjes en diners van de zaak, internationaal conferentiebezoek, internet thuis, telefoon vast en mobiel, 1e klas OV, etc.
11: Opleiding: HAVO
12: Certificaten: Geen
Volgens mijn berekening zou je zonder pensioenafdracht op
NETTO/TOTAAL 2081,17 uitkomen bij 3000 bruto.

Hoe kun je (Waarschijnlijk met pensioen afdracht erbij) dan op 2500 komen

[ Bericht 1% gewijzigd door GForceT1 op 02-08-2009 20:25:30 ]
pi_71546474
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:40 schreef ErikN het volgende:

Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.
Ja dat kan, bijvoorbeeld als je werkgever WBSO-subsidie krijgt. Hij hoeft dan in het gunstigste geval alleen sociale premies te betalen, en geen loonheffing.
pi_71546497
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:00 schreef GForceT1 het volgende:

Hoe kun je (Waarschijnlijk met pensioen afdracht erbij) dan op 2500 komen
ZIe mijn post hierboven: WBSO.
pi_71546533
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:02 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ja dat kan, bijvoorbeeld als je werkgever WBSO-subsidie krijgt. Hij hoeft dan in het gunstigste geval alleen sociale premies te betalen, en geen loonheffing.
Word je nog eens gesubsidieerd met zo een riant salaris?

Wat is het voor een subsidie?
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_71546608
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:04 schreef samjustme het volgende:

Word je nog eens gesubsidieerd met zo een riant salaris?

Wat is het voor een subsidie?
Zie hier. Niet alleen ik hoor, er zijn tig bedrijven die er gebruik maken maken. Sterker nog: begin dit jaar heeft de overheid nog wat extra geld in het potje gestopt

En riant? Je weet niet wat ik aan hypotheek betaal zeker?
pi_71547074
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:06 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Zie hier. Niet alleen ik hoor, er zijn tig bedrijven die er gebruik maken maken. Sterker nog: begin dit jaar heeft de overheid nog wat extra geld in het potje gestopt

En riant? Je weet niet wat ik aan hypotheek betaal zeker?
Het is mooi dat je het krijgt! Dat je een hoge hypotheek hebt ligt natuurlijk aan jezelf.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_71548581
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:24 schreef samjustme het volgende:

Het is mooi dat je het krijgt! Dat je een hoge hypotheek hebt ligt natuurlijk aan jezelf.
Er stond dan ook niet voor niets een smilie achter
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:31:05 #242
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71557915
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Een vriendin van mij is gewoon 7 (!) treden gestegen in 4 jaar... bij een van de ministeries. Het kan dus wel, maar ze had reeds geluk bij de eerste inschaling.
Was dat hier maar eens zo.
Ook overheid, maar je krijgt alleen je standaard periodiekje; die krijgt iedere mafkees.
Maar doe je het goed/heel goed, krijg je OOK je standaard periodiekje. Totaal NIET motiverend.
pi_71934133
Ik:
-Functie: Inspecteur
-Bedrijf: Adviesbureau dat jaarlijkse onderhoudskeuringen verricht aan werktuigbouwkundige installaties
-Werkgebied: Nederland, Belgie en Duitsland
-Leeftijd: 30
-Opleiding: MTS Werktuigbouwkunde Niveau 4
-Werkervaring: 7 jaar
-Uren per week: 38
-Salaris bruto: 2200 per maand (op basis van een 38 urige werkweek)
-Salaris Netto: 1650 per maand
-Vakantiegeld: 8%
-Vrije dagen: 24
-Dienstverband: Contract voor onbepaalde tijd
-Extra's: Bedrijfsbus, Laptop, Telefoon (ik mag tot 15 euro per maand prive bellen)
-Stress: Nee
-Tevreden: Ja
-Overig: Veel vrijheid in mijn werkzaamheden, eigen werktijden bepalen, vanuit huis werken


Vriendin:
-Functie: Kinderleidster
-Bedrijf: Kinderdagverblijf
-Leeftijd: 27
-Opleiding: MBO Sociaal Pedagogisch Werker Niveau 3
-Werkervaring: 6 jaar
-Uren per week: 36 (4 dagen per week)
-Salaris bruto: 1900 per maand (op basis van een 38 urige werkweek)
-Salaris Netto: 1500 per maand
-Vakantiegeld: 8%
-Vrije dagen: 25
-Dienstverband: Contract voor onbepaalde tijd
-Stress: Nee
-Tevreden: Ja

[ Bericht 0% gewijzigd door Inspecteur1979 op 16-08-2009 22:37:58 ]
pi_71990002
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:12 schreef Inspecteur1979 het volgende:
Ik:
-Functie: Inspecteur
-Bedrijf: Adviesbureau dat jaarlijkse onderhoudskeuringen verricht aan werktuigbouwkundige installaties
-Werkgebied: Nederland, Belgie en Duitsland
-Leeftijd: 30
-Opleiding: MTS Werktuigbouwkunde Niveau 4
-Werkervaring: 7 jaar
-Uren per week: 38
-Salaris bruto: 2200 per maand (op basis van een 38 urige werkweek)
-Salaris Netto: 1650 per maand
-Vakantiegeld: 8%
-Vrije dagen: 24
-Dienstverband: Contract voor onbepaalde tijd
-Extra's: Bedrijfsbus, Laptop, Telefoon (ik mag tot 15 euro per maand prive bellen)
-Stress: Nee
-Tevreden: Ja
-Overig: Veel vrijheid in mijn werkzaamheden, eigen werktijden bepalen, vanuit huis werken


Vriendin:
-Functie: Kinderleidster
-Bedrijf: Kinderdagverblijf
-Leeftijd: 27
-Opleiding: MBO Sociaal Pedagogisch Werker Niveau 3
-Werkervaring: 6 jaar
-Uren per week: 36 (4 dagen per week)
-Salaris bruto: 1900 per maand (op basis van een 38 urige werkweek)
-Salaris Netto: 1500 per maand
-Vakantiegeld: 8%
-Vrije dagen: 25
-Dienstverband: Contract voor onbepaalde tijd
-Stress: Nee
-Tevreden: Ja
en daar kan geen geld tegenop!! Vind ik althans, er zijn er altijd bij die dat anders zien....
pi_71994622
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:25 schreef Roy_T het volgende:
1 : Branche: Web development
2 : Functie: DGA/developer
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: ą 35
5 : Aantal vakantiedagen: naar eigen inzicht
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3000,-
7 : Netto maand salaris: ą ¤ 2500,-
8 : Overuren betaald: nope
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies: Winstuitkering, snoepreisjes en diners van de zaak, internationaal conferentiebezoek, internet thuis, telefoon vast en mobiel, 1e klas OV, etc.
11: Opleiding: HAVO
12: Certificaten: Geen
Self made men FTW.
pi_71998363
1 : Branche: Chemische Industrie
2 : Functie: jr chemisch labrat
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: ą 35
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : Bruto maand salaris: kleine ¤ 2400,-
7 : Netto maand salaris: kleine ¤ 2200,-
8 : Overuren betaald: yups
9: Werkervaring: 2 jaar (i know i know, shoot me )
10: extra's: 13de maand, vakantiegeld, reiskostenvergoeding, ploegentoeslag, onregelmatigheidstoeslag, etv. winstbonus.
11: Opleiding: MLO4
12: Certificaten: VCA-vol
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:31:37 #247
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72001109
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:00 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

Volgens mijn berekening zou je zonder pensioenafdracht op
NETTO/TOTAAL 2081,17 uitkomen bij 3000 bruto.

Hoe kun je (Waarschijnlijk met pensioen afdracht erbij) dan op 2500 komen
Dat vraag ik me ook af.

De meest simpele berekening is:

Brutoloon ¤ 3.000

Loon SV ¤ 3000
Loon Zvw ¤ 3.000

Bijdrage Zvw ¤ 186,12
Loon LB ¤ 3.186,12

Ingehouden LB ¤ 918,83 -
WN-premie Zvw ¤ 186,12 -

Nettoloon ¤ 2.081,17

Er moet dus nog iets tussen hangen als een onbelaste kostenvergoeding, al zou ik dat bedrag dan weer heel fors vinden (voldoet dat dan nog aan redelijk en billijkheid etc).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72001364
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Self made men FTW.
Dat zijn de besten , wordt gek van die pipo ´s die denken vanalles te kunnen o.b.v. een diploma.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72002093
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

en daar kan geen geld tegenop!! Vind ik althans, er zijn er altijd bij die dat anders zien....
Behoorlijk krom dat je vriendin jonger is en meer verdient
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72002467
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Behoorlijk krom dat je vriendin jonger is en meer verdient
Wat is daar mis mee? Waarom zou je meer dan je vriendin moeten verdienen? Hartstikke fijn als je vriendin haar eigen geld binnen harkt, vind ik.
pi_72002497
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:46 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Waarom zou je meer dan je vriendin moeten verdienen? Hartstikke fijn als je vriendin haar eigen geld binnen harkt, vind ik.
Niet daarom maar om de functie, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72003856
Precies - chicks met centen zijn prima, die kopen tenminste ook af en toe wat leuks voor mij
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:29:03 #253
198389 XiE
-=(o_O)=-
pi_72005028
1 : Branche: Vastgoed sector (overgenomen van Detacheerder)
2 : Functie: Applicatiebeerder / Patch Manager
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : Aantal ATV Dage : 13
7 :Bruto maand salaris: ¤ 3300,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2500,- (incl bijtelling voor de auto en pensioen preme)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd. (of betaald)
10: Werkervaring: 3jaar (excl. Stages)
11: Goodies: Variabele Winstuitkering (16% Jaarsalaris+Vakantiegeld) Auto(mogelijkheid), Persoonlijk Budget, Hypotheek rente korting, Korting op verzekeringen, Goede pensioen opbouw
12: Opleiding: MBO Technische Informatica + HBO Communicatie,Multimedia en Vormgeving (gedeeltelijk )

[ Bericht 0% gewijzigd door XiE op 19-08-2009 11:44:45 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:52:17 #254
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72016960
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:46 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Waarom zou je meer dan je vriendin moeten verdienen? Hartstikke fijn als je vriendin haar eigen geld binnen harkt, vind ik.
Wat DAM bedoelt is: je bent toch een vent en geen homo of zo?
!!! Go 49-ers !!!
pi_72016998
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat DAM bedoelt is: je bent toch een vent en geen homo of zo?
Dan let je niet op. Wat DAM bedoelt is: waarom verdient ze meer met minder ervaring, lagere leeftijd, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72020572
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 08:31 schreef sanger het volgende:

Dat vraag ik me ook af.
Daar kun je mee stoppen, want het antwoord staat hier een paar posts boven
pi_72030227
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet daarom maar om de functie, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken
Ok. Dan is het inderdaad wel vaag.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat DAM bedoelt is: je bent toch een vent en geen homo of zo?
Je zou maar zo kortzichtig door je leven moeten gaan zeg. D'r zullen vast en zeker vrouwelijke rechters, doctoren, wetenschappers, enzovoorts zijn die het drievoudige van mij verdienen. Ik kan er persoonlijk niet wakker van liggen.
pi_72030320
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan let je niet op. Wat DAM bedoelt is: waarom verdient ze meer met minder ervaring, lagere leeftijd, etc...
Dat schreef ik ook al

Ik vind het gewoon dat een bouwkundig inspecteur minder verdient dan een kleuterleidster. Het lijkt me dat van die 2e er een stuk minder zijn dan van die eerste.

Vind het gewoon raar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:16:36 #259
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72030424
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:59 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Daar kun je mee stoppen, want het antwoord staat hier een paar posts boven
Ik zie het, had er overheen gelezen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72038168
k zal ook eens wat plaatsen:

1 : Bedrijfstak: Detachering in de engineering
2 : Functie: Tekenaar/ontwerper in Civiele techniek
3 : Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 26
6 : 13e maand: niet echt, 1250,- netto bij minimaal 1680 uur werk per jaar
7 : Bruto maand salaris: 2600
8 : Netto maand salaris: 1980 (incl 130,- reiskosten)
9 : Overuren betaald: jip
10: Werkervaring: in civiele techniek 3 maanden, in de bouw bijna 3 jaar
11: Goodies : 1000,- per jaar voor opleidingen, pensioen volledig betaald door werkgever,
12: Opleiding: HBO Constructief ontwerpen, Bouwkunde dus

niet zo heel slecht denk ik..
Signature
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:38:29 #261
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_72050486
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:32 schreef pulletje het volgende:
k zal ook eens wat plaatsen:

1 : Bedrijfstak: Detachering in de engineering
2 : Functie: Tekenaar/ontwerper in Civiele techniek
3 : Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 26
6 : 13e maand: niet echt, 1250,- netto bij minimaal 1680 uur werk per jaar
7 : Bruto maand salaris: 2600
8 : Netto maand salaris: 1980 (incl 130,- reiskosten)
9 : Overuren betaald: jip
10: Werkervaring: in civiele techniek 3 maanden, in de bouw bijna 3 jaar
11: Goodies : 1000,- per jaar voor opleidingen, pensioen volledig betaald door werkgever,
12: Opleiding: HBO Constructief ontwerpen, Bouwkunde dus

niet zo heel slecht denk ik..
Doe je civiele constructies of echt infra ontwerpen?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 21:50:44 #262
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_72055569
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:29 schreef XiE het volgende:
1 : Branche: Vastgoed sector (overgenomen van Detacheerder)
2 : Functie: Applicatiebeerder / Patch Manager
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : Aantal ATV Dage : 13
7 :Bruto maand salaris: ¤ 3300,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2500,- (incl bijtelling voor de auto en pensioen preme)9 : Overuren betaald: tijd voor tijd. (of betaald)
10: Werkervaring: 3jaar (excl. Stages)
11: Goodies: Variabele Winstuitkering (16% Jaarsalaris+Vakantiegeld) Auto(mogelijkheid), Persoonlijk Budget, Hypotheek rente korting, Korting op verzekeringen, Goede pensioen opbouw
12: Opleiding: MBO Technische Informatica + HBO Communicatie,Multimedia en Vormgeving (gedeeltelijk )
Wat bedoel je hiermee?
Heb je bij je netto salaris (zeg 2000, 300 bijgeteld voor de autoafdracht en 200 voor het pensioen; voorbeeld hč)?
pi_72064455
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:38 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Doe je civiele constructies of echt infra ontwerpen?
civiele constructies.. Mn functie is tekenaar/ontwerper maar eigenlijk ben ik alleen tekenaar omdat ik pas 3 maanden werk. Dat ontwerpen komt nog en daarna doorgroeien naar constructeur. (Dat was ik in de bouwsector)
Signature
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:03:28 #264
236264 crew  capricia
pi_72081258
Hier dit jaar salarisstop, helaas.
ICT
Definitely not CIA
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:05:07 #265
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72081294
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:03 schreef capricia het volgende:
Hier dit jaar salarisstop, helaas.
ICT
Wat houdt dat in? Krijg je dit jaar niets meer uitbetaald?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:08:28 #266
236264 crew  capricia
pi_72081386
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:05 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Wat houdt dat in? Krijg je dit jaar niets meer uitbetaald?
geen verhoging dit jaar. Hooguit een eenmalige bonus.
Definitely not CIA
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:27:46 #267
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_72088380
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:03 schreef capricia het volgende:
Hier dit jaar salarisstop, helaas.
ICT
Hebben wij ook, waarschijnlijk volgend jaar nog steeds.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_72260586
net 15% salarisverhoging gehad tijdens deze akelige recessie

1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Shift Team Leader / Procesoperator
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: 3925
8 : Netto maand salaris: 2400
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietspan en fitnessvergoeding (is dat een goodie? )
12: Opleiding: Vapro B (MBO) bijna Vapro C afgerond.
13. Tevreden?! Mag niet klagen voor me leeftijd
pi_72261287
booreiland?
pi_72261465
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:13 schreef GForceT1 het volgende:
booreiland?
Nope, gewoon een chemische fabriek in de botlek Hoezo een booreiland trouwens? Die werken toch veel meer uren, dacht ik? (12op, 12af?)
pi_72267019
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:46 schreef klubikwapperdam het volgende:
net 15% salarisverhoging gehad tijdens deze akelige recessie

1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Shift Team Leader / Procesoperator
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: 3925
8 : Netto maand salaris: 2400
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietspan en fitnessvergoeding (is dat een goodie? )
12: Opleiding: Vapro B (MBO) bijna Vapro C afgerond.
13. Tevreden?! Mag niet klagen voor me leeftijd
niet toevallig bekend met de quote "i don't want to look at a fucking coca-cola machine the whole fucking day " ?
pi_72296845
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:14 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

niet toevallig bekend met de quote "i don't want to look at a fucking coca-cola machine the whole fucking day [ afbeelding ]" ?
Zegt me echt helemaal niks, explain!? Lees dat je ook in de chemie rondhangt
pi_72297396
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:16 schreef klubikwapperdam het volgende:

Zegt me echt helemaal niks, explain!? Lees dat je ook in de chemie rondhangt
het leek allemaal zo veel op het plaatje van een collega van mij die ook shiftleader is, en hij kent die quote maar al te goed .
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:37:27 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_72301761
0% erbij helaas, maar is wereldwijd voor het hele bedrijf zo. Wel 2 extra bonussen in het leven geroepen waardoor ik toch zon 6% op vooruit ga
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:37:46 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72301763
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:46 schreef klubikwapperdam het volgende:
net 15% salarisverhoging gehad tijdens deze akelige recessie

1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Shift Team Leader / Procesoperator
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: 3925
8 : Netto maand salaris: 2400
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietspan en fitnessvergoeding (is dat een goodie? )
12: Opleiding: Vapro B (MBO) bijna Vapro C afgerond.
13. Tevreden?! Mag niet klagen voor me leeftijd
Corus toevallig?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:45:06 #276
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_72302658
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:37 schreef sanger het volgende:

Corus toevallig?
volgens mij zit corus niet in de botlek


ps. nog mensen nodig
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:51:45 #277
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72302804
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:45 schreef -gt- het volgende:

[..]

volgens mij zit corus niet in de botlek
Laatste keer dat ik keek niet nee
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72704810
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:46 schreef klubikwapperdam het volgende:
net 15% salarisverhoging gehad tijdens deze akelige recessie

1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Shift Team Leader / Procesoperator
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: 3925
8 : Netto maand salaris: 2400
9 : Overuren betaald: Yup!
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietspan en fitnessvergoeding (is dat een goodie? )
12: Opleiding: Vapro B (MBO) bijna Vapro C afgerond.
13. Tevreden?! Mag niet klagen voor me leeftijd

Mag je zeker niet klagen vooral met MBO op zak. En 15% erbij is huge hoe dank ook, met of zonder recessie.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_72705376
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 08:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat zijn de besten , wordt gek van die pipo ´s die denken vanalles te kunnen o.b.v. een diploma.
Iemand zonder Geneeskunde vraag je ook niet om te opereren
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_72932211
1 : Bedrijfstak: overheid
2 : Functie: Directeur bedrijfsvoering
3: Leeftijd: 37
4 : Aantal uren per week: 36 volgens contract (in de praktijk 45 - 50)
5 : Aantal vakantiedagen: 25 volgens contract (in de praktijk wat meer)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 5520
8 : Netto maand salaris: 3220
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 12 jaar
11 : Goodies : Mobieltje, notebook
12: Opleiding: HBO+

Nu wat beter uitgerekend wat ik netto overhoud dan vorige keer. Het percentage voor pensioengerelateerde zaken is vrij hoog (9,5% bij elkaar).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_72934368
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:16 schreef Sometimes het volgende:
1 : Bedrijfstak: overheid
2 : Functie: Directeur bedrijfsvoering
3: Leeftijd: 37
4 : Aantal uren per week: 36 volgens contract (in de praktijk 45 - 50)
5 : Aantal vakantiedagen: 25 volgens contract (in de praktijk wat meer)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 5520
8 : Netto maand salaris: 3220
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 12 jaar
11 : Goodies : Mobieltje, notebook
12: Opleiding: HBO+

Nu wat beter uitgerekend wat ik netto overhoud dan vorige keer. Het percentage voor pensioengerelateerde zaken is vrij hoog (9,5% bij elkaar).
Valt toch vies tegen netto bedrag bij een zo dergelijk maandsalaris. Grootste graaiers van dit land toch ons belastingstelsel.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_72934638
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:18 schreef samjustme het volgende:

[..]

Valt toch vies tegen netto bedrag bij een zo dergelijk maandsalaris. Grootste graaiers van dit land toch ons belastingstelsel.
Loonheffing 1812 Euro.
Aan de andere kant komt dit "nadeel" terug via de hypotheekrenteaftrek.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_72966186
1: Bedrijfstak: Commerciele Dienstverlening
2: Functie: Business Architect
3: Leeftijd: 32
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 40
6: Eindejaarsuitkering: Ja
7: Bruto maandsalaris: 3340
8: Netto maandsalaris: geen exact idee vanwege de extra's
9: Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 10 jaar
11: Reiskosten: ja
12: Opleiding: MBO
13: Extra's: variabele bonus 8-12% , vakantiegeld, telefoon van de zaak
pi_72969843
Update / Upgrade
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: Elektrotechnisch Ingenieur
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : Bruto maand salaris: ¤ 2500,-
7 : Netto maand salaris: Reken zelf maar om ;-)
8 : Overuren betaald: tijd voor tijd.
9: Werkervaring: 1 jaar + 1,5 jaar stage
10: Goodies: 13e maand/winstuitkering.
11: Opleiding: HBO Elektrotechniek
12: Certificaten: VCA VOL
pi_72972370
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:11 schreef Goover het volgende:
Update / Upgrade
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: Elektrotechnisch Ingenieur
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : Bruto maand salaris: ¤ 2500,-
7 : Netto maand salaris: Reken zelf maar om ;-)
8 : Overuren betaald: tijd voor tijd.
9: Werkervaring: 1 jaar + 1,5 jaar stage
10: Goodies: 13e maand/winstuitkering.
11: Opleiding: HBO Elektrotechniek
12: Certificaten: VCA VOL
en wat doet een elektrotechnisch ingenieur?

krijgen jullie geen 12 adv dagen?
pi_72994553
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:24 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

en wat doet een elektrotechnisch ingenieur?

krijgen jullie geen 12 adv dagen?
Ik ontwerp elektrische schakelingen voor druktestsystemen.

Ik heb 5 ADV dagen.
pi_72999449
Als ik soms die salarissen zie, vraag ik me wel eens af waarom ik verpleegkundige ben geworden.
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
pi_73000056
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:44 schreef WelcomeHome het volgende:
Als ik soms die salarissen zie, vraag ik me wel eens af waarom ik verpleegkundige ben geworden.
Deed je het niet omdat je voldoening haalt uit het verplegen/verzorgen van mensen? Dankbaarheid van mensen is helaas niet in geld uit te drukken.
pi_73011611
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:44 schreef WelcomeHome het volgende:
Als ik soms die salarissen zie, vraag ik me wel eens af waarom ik verpleegkundige ben geworden.
Vergeet niet dat ardig wat mensen een paar honderd euro dr bij doen om te kunnen patsen hier..
Zie somige salarissen voorbij komen die mij onmogelijk lijken kijkende naar opleding en werkervaring
pi_73017225
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:27 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ardig wat mensen een paar honderd euro dr bij doen om te kunnen patsen hier..
Zie somige salarissen voorbij komen die mij onmogelijk lijken kijkende naar opleding en werkervaring
Vergeet niet dat veel MBOers gewoon op HBO / Universitair Niveau werken en daar dus ook de bijbehorende beloning voor ontvangen.
pi_73019201
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:28 schreef CigarilloJoe1 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat veel MBOers gewoon op HBO / Universitair Niveau werken
bron? of roep je maar wat..
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:43:14 #292
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_73020536
Ik snap inderdaad niet waarom ik vredesnaam de 'moeite' heb genomen om VWO te doen, gevolgd door een universitaire studie.... Niet voor het geld, dat is wel duidelijk!
pi_73020704
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:28 schreef CigarilloJoe1 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat veel MBOers gewoon op HBO / Universitair Niveau werken en daar dus ook de bijbehorende beloning voor ontvangen.
HAHA sorry hoor maar vooral nu tijdens kredietcrisis wil men Uni en tig jaren werkervaring voor laag salaris.

Het niveau verschil tussen HBO en Uni is al vrij groot laat staan MBO en Uni. Spreek uit ervaring heb HBO Bachelor en studeer zelf aan de Uni.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73020869
Sowieso denk ik dat komende 2 a 3 jaren gouden tijden voor werknemers voorbij zijn, werkgevers hebben het nu voor het kiezen.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73023853
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:50 schreef samjustme het volgende:
Sowieso denk ik dat komende 2 a 3 jaren gouden tijden voor werknemers voorbij zijn, werkgevers hebben het nu voor het kiezen.
In een hoop sectoren liggen de banen gewoon nog voor het oprapen hoor. Denk bijvoorbeeld aan ICT, met name op het gebied van beheer, ontwikkeling etc.
pi_73023870
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:01 schreef J_CDA het volgende:

[..]

-dubbel-
pi_73024785
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:12 schreef dddour het volgende:

[..]

bron? of roep je maar wat..
Binnen de Staff functies, Marketing, IT etc van een beetje organisatie zie je natuurlijk dat men alleen HBO-ers en WO ers aanneemt, maar ik ken voldoende MBO mensen die door zoveel werkervaring die HBO-ers geevenaard hebben en soms zelfs ingehaald hebben en daarom de voorkeur krijgen in bepaalde situaties.
Dus Bron? Ik zie het om me heen en spreek uit eigen ervaring. Er zijn hier vast wel een aantal mensen die dit herkennen.
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:47 schreef samjustme het volgende:

[..]

HAHA sorry hoor maar vooral nu tijdens kredietcrisis wil men Uni en tig jaren werkervaring voor laag salaris.

Het niveau verschil tussen HBO en Uni is al vrij groot laat staan MBO en Uni.
Ja vooral als die MBO-er al 10 jaar werkervaring heeft en die HBO-er net komt kijken...

[ Bericht 15% gewijzigd door CigarilloJoe1 op 22-09-2009 23:36:29 ]
pi_73027340
Ik vind het moeilijk om salarissen te vergelijken die met of zonder auto vd zaak zijn. Wat is een auto van de zaak eigenlijk waard?
Definitely not CIA
  woensdag 23 september 2009 @ 08:24:28 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_73028891
quote:
Op woensdag 23 september 2009 01:06 schreef capricia het volgende:
Ik vind het moeilijk om salarissen te vergelijken die met of zonder auto vd zaak zijn. Wat is een auto van de zaak eigenlijk waard?
Volgens de belastingdienst voor mij 180 euro per maand. In principe betekent het voor mij dat mijn woon-werkverkeer compleet vergoed wordt. Daarnaast heb ik ook nog 15.000 privékilometers erbij incl. benzine

Je moet ook meerekenen dat je vaak een reiskostenvergoeding krijgt als er geen auto van de zaak bij zit, dat rekenen veel mensen ook mee in het salaris
  woensdag 23 september 2009 @ 22:58:26 #300
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_73055270
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens de belastingdienst voor mij 180 euro per maand. In principe betekent het voor mij dat mijn woon-werkverkeer compleet vergoed wordt. Daarnaast heb ik ook nog 15.000 privékilometers erbij incl. benzine

Je moet ook meerekenen dat je vaak een reiskostenvergoeding krijgt als er geen auto van de zaak bij zit, dat rekenen veel mensen ook mee in het salaris
Dus omdat de mensen standaard hun reiskosten erbij tellen, moet je bij een auto vd zaak je bijtelling er ook bij tellen om te vergelijken?
pi_73057602
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:47 schreef samjustme het volgende:

[..]

HAHA sorry hoor maar vooral nu tijdens kredietcrisis wil men Uni en tig jaren werkervaring voor laag salaris.

Het niveau verschil tussen HBO en Uni is al vrij groot laat staan MBO en Uni. Spreek uit ervaring heb HBO Bachelor en studeer zelf aan de Uni.
Dat hangt volledig van de branche af, want de meeste bedrijven vragen helemaal geen uni, zelfs zonder m'n HBO diploma krijg ik nog genoeg aanbiedingen voor HBO functies. En zoveel mogelijk (relevante) werkervaring is natuurlijk altijd al een pré, maar zeker niet altijd een vereiste.

Momenteel zit ik zo'n 2 jaar op een HBO functie, terwijl ik nog geen HBO diploma heb. (bijna nu).
Vanwege de bijbehorende werkzaamheden gaat het solliciteren bij andere bedrijven me vrij gemakkelijk af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')