Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.quote:
Je ziet hier in Londen/NY meestal bonussen die worden aangekondigd in nov/dec en uitbetaald in dec/jan. Het boekjaar loopt meestal vanaf 1 december of 1 januari. Ik ken eigenlijk weinig plekken waar ze uitbetalen na januari met een boekjaar dat begint op 1 januari, ik denk dat mensen daar te ongeduldig voor zijn hier.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:51 schreef macondo het volgende:
[..]
Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
05: Aantal vakantiedagen lekker boeiend :S
In principe kan ik altijd wel vakantie opnemen, niet echt vast aantal dagen.
En dat is bij een werkgever? Lijkt mij heel erg sterk. Zou betekenen dat jij maar 10000 echte knaken op jaarbasis voor jouw werkgever oplevert en dat alles dat jij meer verdient voor je werkgever, maar liefst half naar jou gaat. Om nog maar te zwijgen over je onrealistische salaris van 2750 per maand als HBO dropout van 18 jarige leeftijd. Lijkt mij erg onrealistisch.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
Ik leef niet alleen voor mijn werk. In de weekenden kan ik me altijd wel uitlaten met vrienden en gaan we gewoon uit enzo. In de week is het dus alleen maar werken geblazen. Maar juist door die leuke weekenden hou ik het volquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:11 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Voor een 18 jarige verdien je bakken met geld.. maar je neemt maar 1 weekje per jaar vakantie op?
Leef jij alleen maar voor je werk?
Ik verdien iets minder als jij maar ik zou zelf nooit alleen maar voor werk leven, leuk zo'n dikke spaarrekening maar om naast je werk niks te hebben? Ik niet.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit maar als je maar een weekje vakantie per jaar opneemt..
Ik wil je ook niet aanvallen maar je bent pas 18, ik zou zeggen geniet er nu nog van.. zolang het kan.. werken en jezelf volwassen gedragen kan de rest van je leven vnog![]()
Ik vind mezelf nog hartstikke jong en moet mezelf dus volwassen gedragen op de werkvloer. Hier heb ik dan totaal geen problemen mee maar ik ben blij dat ik 48 vakantiedagen heb om dat alles te compeseren.
Ieder z'n keus daar niet van maar ik zelf zou het nooit doen.
Hoe kun je zoveel overhouden netto?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:17 schreef MakuMaku het volgende:
Loop al een tijdje hier rond, toch eens een keer hier posten![]()
1 : Bedrijfstak: Detachering verzekeringen/pensioenen
2 : Functie: Actuarieel Consultant
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, in werkelijkheid 38 de overige 2 is voor studie
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: ~2750 (incl persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Persoonlijk budget van 10.000 euro per jaar voor aanvullende arbeidsvoorwaarden of gewoon als salaris; verder nog variabel salaris afhankelijk van mijn declarabele uren en uurtarief
12: Opleiding: Klinkt raar, van huis uit ben ik Chemicus (WO)
Door persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Hoe kun je zoveel overhouden netto?
Precies zoals DarkerThanDark zegt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Hoe kun je zoveel overhouden netto?
Als ik dat wist, was ik nu multi-miljonair geweestquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:16 schreef Rochgel het volgende:
Hoe bereken je precies je Bruto-maandloon ?
Waarom verdien ik 400 euro meer per maand en hou ik er ook nog eens 400 euro minder over dan jij??quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:42 schreef Rezzy het volgende:
1 : Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie: Beleidsadviseur ad interim
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40 (waarvan 2 uur adv-opbouw)
5 : Aantal vakantiedagen: circa 24 plus adv
6 : Bonus: ja, afhankelijk van declarabiliteit en omzet, plus een bonus bij bijzondere prestaties
7 : Bruto maand salaris: 3850
8 : Netto maand salaris: Rond de 2700 geloof ik
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar, waarvan 2 op beleid
11: Goodies : mobiel van de zaak, laptop, printer, premievrij pensioen, auto (met vakantiemogelijkheden voor de tankpas, geen idee of dat een bijzonderheid is), mogelijkheid om participaties in het bedrijf te kopen, goede interne en externe opleidingsmogelijkheden. Jaarlijks nieuwe salarisonderhandelingen met flinke stijgingsmogelijkheden. Onkostenvergoeding ca 70,-, maar alle onkosten >30,- worden los gedeclareerd, dus in feite 40,- extra salaris.
12: Opleiding: HBO
Moet je niet solliciteren als je in de bijstand zit?quote:Op zondag 19 juli 2009 11:36 schreef Napalm het volgende:
1: Branche: Overheid
2: Functie: uitvreter
3: Leeftijd: nvt
4: Aantal uren per week: 0
5: Aantal vakantiedagen: 365
6: Bruto maand salaris:
7: Netto maand salaris: ¤ 1.050
8: Overuren betaald: nvt
9: Werkervaring: 25 jaar
10: Goodies: BIj financiële tegenvallers extra subsidie van de baas. Kwijtschelding lokale belastingen.
11: Opleiding: nvt
12: Overig:
http://www.ad.nl/rotterda(...)erd_euro_Makkie.html
en ik maar werken voor een baas![]()
quote:Op zondag 19 juli 2009 11:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als ik dat wist, was ik nu multi-miljonair geweest
Dat ligt nog op mijn oude adres, waar ik de eerstkomende 2 maanden niet kom. Vroeg me af of er niet een of ander rekensommetje voor was....quote:Op zondag 19 juli 2009 15:01 schreef Daph_ het volgende:
Dat staat toch in het contract dat je getekend hebt?
Ik denk vanwege het premievrije pensioen. En qua auto: civic hybride, dus 14% bijtelling. Zal vanavond mijn loonstrookje er wel eens bijpakken.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:30 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Waarom verdien ik 400 euro meer per maand en hou ik er ook nog eens 400 euro minder over dan jij??
Sowieso betaal jij wel erg weinig belasting vind ik, INCLUSIEF een auto ook nog. Of heb je een Aixam ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |