Ok, vind de salarissen dus nog niet echt denderend, maar ik zit dan ook in een totaal andere sector.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:54 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Ik denk zo rond de 2500a3000euro per maand bruto. Het ligt er wel aan bij welke retailer je in dienst komt. Ik werk zelf bij Lidl nederland. Tevens kan ook gekeken worden naar de grote van het filiaal en de omzet ervan. Dit i.v.m. de bonusregelingen. Als je nog meer vragen heb P.M. me gerust.
Je werkt als servicemonteur verwarmingstechniek maar je bent daar niet voor geschoold? Dat is op zich niet erg maar dan kan je ook geen doorgroeimogelijkheden verwachten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:22 schreef twinus het volgende:
heb dit 15 maart geplaatst.
1 : Bedrijfstak: Installatietechniek (klein metaal)
2 : Functie: servicemonteur verwarming
3 : Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 38 (ex weekenddienst+avonddiensten)
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 1610
8 : Netto maand salaris: 1220(incl vergoeding dienst)
9 : Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 3/4 jaar
11: Goodies : auto v/d zaak(prive gebruik, alleen met storingsdienst) opleidingen worden vergoed
12: Opleiding: mbo 3+ (4 niet afgemaakt )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
heb inmiddels salaris bespreking gehad en ben naar 1850 bruto gegaan, hou +/-1350.
zelf ben ik hier dik tevreden over, maak me alleen beetje zorgen over de doorgroei mogelijkheden op dit bedrijf/gebied. Want ik was eigelijk niet van plan om dit heel mijn leven te doen. Maargoed, ik ben dan pas ook 21
![]()
Zijn er hier ook mensen die ook een technisch beroep hebben gehad en daarna iets totaal anders zijn gaan doen
Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:14 schreef Rokossovski het volgende:
[..]
Je werkt als servicemonteur verwarmingstechniek maar je bent daar niet voor geschoold? Dat is op zich niet erg maar dan kan je ook geen doorgroeimogelijkheden verwachten.
Als ik je een tip mag geven, ga terug naar school en volg BBL SEMi of ga voor koudetechniek. Er is momenteel een schreeuwend tekort aan koelmonteurs. Als je wilt is in deze tak veel geld te verdienen alleen al als monteur.
Altijd doen die avondstudie, ik had alleen een Nivo 2 MBO opleiding in een niet relevante technische richting.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:16 schreef twinus het volgende:
[..]
Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.
mischien dat ik nog terug naar school ga, voor de opleiding service technikus niveau4. maar deze opleiding is volgens mij alleen in de avond te volgen(2jaar)
Daar was je werkgever zeker wel blij meequote:Op woensdag 6 mei 2009 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Altijd doen die avondstudie, ik had alleen een Nivo 2 MBO opleiding in een niet relevante technische richting.
Ik ben een avondopleiding voor MTS werktuigbouwkunde nivo 4 gaan doen, mijn toenmalige werkgever heeft die opleiding betaald.
2 jaar nadat ik klaar was met mijn opleiding ben ik ergens anders gaan werken, nu verdien ik 2x zo veel als eerst (offshore).
Ja, vonden ze erg leuk, ik had trouwens een studie contract bij mijn werkgever.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:00 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Daar was je werkgever zeker wel blij mee
Okeej...dan ben je in elk geval al een paar goede stappen verder. Of het alleen in de avonduren kan hangt van de mogelijkheden bij je werkgever en het contractonderwijs af. In sommige gevallen kan het wel met 1 dag in de week alhoewel er niet veel werkvevers zijn die daar op zitten te wachten. Je moet het gewoon eens navragen, wellicht is best het één en ander mogelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:16 schreef twinus het volgende:
[..]
Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.
mischien dat ik nog terug naar school ga, voor de opleiding service technikus niveau4. maar deze opleiding is volgens mij alleen in de avond te volgen(2jaar)
Nee dat kan niet, is te hoog.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:40 schreef ErikN het volgende:
Vraagje:
Ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan. Het bijbehorende bruto salaris is 2750 euro. Omdat dit voor mij een grote stap terug is t.o.v. mijn huidige baan heb ik gevraagd om een berekening van het nettoloon. Ik kreeg vandaag daarop als antwoord dat het rond de 2100 euro zal liggen.
Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.
Ik ga het morgen navragen, maar ik ben erg nieuwsgierig en hoop dat iemand hier er vanavond al iets zinnigs over kan zeggen...
Dat was dus ook mijn eerste reactie. Maar is er geen theoretische mogelijkheid, bv. door een zeer goed(koop) pensioen o.i.d.?quote:
Ter aanvulling:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:57 schreef ErikN het volgende:
[..]
Dat was dus ook mijn eerste reactie. Maar is er geen theoretische mogelijkheid, bv. door een zeer goed(koop) pensioen o.i.d.?
Ik denk dat je rond de 1950 /maand zit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef ErikN het volgende:
[..]
Ter aanvulling:
Net even het aanbod nagelezen. De werkgever betaald de helft van het pensioen. Maargoed.. dan nog,,
Zoiets vind ik al iets redelijker. Maar dan nog hé ik ga er dan bijna 500 euro bruto op achteruit. En netto maar 100 euro. Echt wie bedenkt die regels, dat snapt toch geen mens.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat je rond de 1950 /maand zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |