Ok, vind de salarissen dus nog niet echt denderend, maar ik zit dan ook in een totaal andere sector.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:54 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Ik denk zo rond de 2500a3000euro per maand bruto. Het ligt er wel aan bij welke retailer je in dienst komt. Ik werk zelf bij Lidl nederland. Tevens kan ook gekeken worden naar de grote van het filiaal en de omzet ervan. Dit i.v.m. de bonusregelingen. Als je nog meer vragen heb P.M. me gerust.
Je werkt als servicemonteur verwarmingstechniek maar je bent daar niet voor geschoold? Dat is op zich niet erg maar dan kan je ook geen doorgroeimogelijkheden verwachten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:22 schreef twinus het volgende:
heb dit 15 maart geplaatst.
1 : Bedrijfstak: Installatietechniek (klein metaal)
2 : Functie: servicemonteur verwarming
3 : Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 38 (ex weekenddienst+avonddiensten)
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 1610
8 : Netto maand salaris: 1220(incl vergoeding dienst)
9 : Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 3/4 jaar
11: Goodies : auto v/d zaak(prive gebruik, alleen met storingsdienst) opleidingen worden vergoed
12: Opleiding: mbo 3+ (4 niet afgemaakt )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
heb inmiddels salaris bespreking gehad en ben naar 1850 bruto gegaan, hou +/-1350.
zelf ben ik hier dik tevreden over, maak me alleen beetje zorgen over de doorgroei mogelijkheden op dit bedrijf/gebied. Want ik was eigelijk niet van plan om dit heel mijn leven te doen. Maargoed, ik ben dan pas ook 21
![]()
Zijn er hier ook mensen die ook een technisch beroep hebben gehad en daarna iets totaal anders zijn gaan doen
Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:14 schreef Rokossovski het volgende:
[..]
Je werkt als servicemonteur verwarmingstechniek maar je bent daar niet voor geschoold? Dat is op zich niet erg maar dan kan je ook geen doorgroeimogelijkheden verwachten.
Als ik je een tip mag geven, ga terug naar school en volg BBL SEMi of ga voor koudetechniek. Er is momenteel een schreeuwend tekort aan koelmonteurs. Als je wilt is in deze tak veel geld te verdienen alleen al als monteur.
Altijd doen die avondstudie, ik had alleen een Nivo 2 MBO opleiding in een niet relevante technische richting.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:16 schreef twinus het volgende:
[..]
Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.
mischien dat ik nog terug naar school ga, voor de opleiding service technikus niveau4. maar deze opleiding is volgens mij alleen in de avond te volgen(2jaar)
Daar was je werkgever zeker wel blij meequote:Op woensdag 6 mei 2009 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Altijd doen die avondstudie, ik had alleen een Nivo 2 MBO opleiding in een niet relevante technische richting.
Ik ben een avondopleiding voor MTS werktuigbouwkunde nivo 4 gaan doen, mijn toenmalige werkgever heeft die opleiding betaald.
2 jaar nadat ik klaar was met mijn opleiding ben ik ergens anders gaan werken, nu verdien ik 2x zo veel als eerst (offshore).
Ja, vonden ze erg leuk, ik had trouwens een studie contract bij mijn werkgever.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:00 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Daar was je werkgever zeker wel blij mee
Okeej...dan ben je in elk geval al een paar goede stappen verder. Of het alleen in de avonduren kan hangt van de mogelijkheden bij je werkgever en het contractonderwijs af. In sommige gevallen kan het wel met 1 dag in de week alhoewel er niet veel werkvevers zijn die daar op zitten te wachten. Je moet het gewoon eens navragen, wellicht is best het één en ander mogelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:16 schreef twinus het volgende:
[..]
Jawel, heb mijn diploma bbl3 onderhoudsmonteur + bbl3 servicemonteur(semv) en ook bbl2 monteur.
mischien dat ik nog terug naar school ga, voor de opleiding service technikus niveau4. maar deze opleiding is volgens mij alleen in de avond te volgen(2jaar)
Nee dat kan niet, is te hoog.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:40 schreef ErikN het volgende:
Vraagje:
Ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan. Het bijbehorende bruto salaris is 2750 euro. Omdat dit voor mij een grote stap terug is t.o.v. mijn huidige baan heb ik gevraagd om een berekening van het nettoloon. Ik kreeg vandaag daarop als antwoord dat het rond de 2100 euro zal liggen.
Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.
Ik ga het morgen navragen, maar ik ben erg nieuwsgierig en hoop dat iemand hier er vanavond al iets zinnigs over kan zeggen...
Dat was dus ook mijn eerste reactie. Maar is er geen theoretische mogelijkheid, bv. door een zeer goed(koop) pensioen o.i.d.?quote:
Ter aanvulling:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:57 schreef ErikN het volgende:
[..]
Dat was dus ook mijn eerste reactie. Maar is er geen theoretische mogelijkheid, bv. door een zeer goed(koop) pensioen o.i.d.?
Ik denk dat je rond de 1950 /maand zit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef ErikN het volgende:
[..]
Ter aanvulling:
Net even het aanbod nagelezen. De werkgever betaald de helft van het pensioen. Maargoed.. dan nog,,
Zoiets vind ik al iets redelijker. Maar dan nog hé ik ga er dan bijna 500 euro bruto op achteruit. En netto maar 100 euro. Echt wie bedenkt die regels, dat snapt toch geen mens.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat je rond de 1950 /maand zit.
Hulde, verdien je meer dan mij als startende WO'er van 25quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
01: Bedrijfstak ICT
02: Functie: programmeur, systeembeheerder, helpdeskmedewerker, security analyst (mannetje van alles dus)
03: Leeftijd 18
04: Aantal uren per week 40
05: Aantal vakantiedagen lekker boeiend :S
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
07: Bruto maand salaris 2750
08: Netto maand salaris 1950
09: Overuren is part of the job
10: Werkervaring 2 jaar
11: Goodies mobiel en laptop + eten
12: HBO (gestopt binnen 3 maanden)
In principe kan ik altijd wel vakantie opnemen, niet echt vast aantal dagen.
Maar ik neem hooguit een weekje per jaar op.
Hoe zit het met de mogelijkheden tot promoties binnen het bedrijf? Dat lijkt me belangrijker dan al het bovenstaandequote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:28 schreef Debsterr het volgende:
01: Bedrijfstak IT (Bedrijf doet in softwareoplossingen)
02: Functie Customer service professional (servicedeskmedewerker)
03: Leeftijd 21
05: Aantal vakantiedagen 22 + bonus (waarschijnlijk op basis van ziekte etc.)
06: 13e maand ja
07: Bruto maand salaris 1800
08: Netto maand salaris Nog niet ontvangen, maar volgens bruto/netto berekening zo'n ¤1400,-
09: Overuren betaald Onbekend
10: Werkervaring 7 jaar werkzaam, 4 jaar fulltime
11: Goodies Mogelijkheid tot interne opleidingen
12: Opleiding MBO4 Filiaalbeheerder
Goed, al interesseert me dat nu juist even wat minder.. heb een half jaar een leidinggevende positie gehad wat totaal niet beviel en heb nu ruim een maand thuis gezeten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe zit het met de mogelijkheden tot promoties binnen het bedrijf? Dat lijkt me belangrijker dan al het bovenstaande
Klopt, het is inderdaad interessant om te volgen alleen de enige branche die voor mij interessant is is de financiële branche. En daar hebben we blijkbaar niet zoveel van op FOK! op de bekende mensen na.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:25 schreef Debsterr het volgende:
Altijd interessant om te volgen, vooral nu ik zonder werk zit en in een andere branche wil gaan werken.
En bij mij moet je nog 4 maanden en 1 week wachten. Pff, bonustijd duurt altijd zo lang...quote:Op woensdag 8 juli 2009 02:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, het is inderdaad interessant om te volgen alleen de enige branche die voor mij interessant is is de financiële branche. En daar hebben we blijkbaar niet zoveel van op FOK! op de bekende mensen na.
Maak eens hier of hier een berekening. Dan krijg je toch wel een redelijke indicatie van hoeveel je netto zou kunnen ontvangen. Dat zal geen ¤2100 zijn, als ik het zo even snel bekijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:40 schreef ErikN het volgende:
Vraagje:
Ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan. Het bijbehorende bruto salaris is 2750 euro. Omdat dit voor mij een grote stap terug is t.o.v. mijn huidige baan heb ik gevraagd om een berekening van het nettoloon. Ik kreeg vandaag daarop als antwoord dat het rond de 2100 euro zal liggen.
Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.
Reiskostenvergoeding, lunchbijdrage, pensioenbijdrage, ziektekostenbijdrage... kan prima, wellicht zijn je secundaire voorwaarden prima.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Maak eens hier of hier een berekening. Dan krijg je toch wel een redelijke indicatie van hoeveel je netto zou kunnen ontvangen. Dat zal geen ¤2100 zijn, als ik het zo even snel bekijk.
Voor een 18 jarige verdien je bakken met geld.. maar je neemt maar 1 weekje per jaar vakantie op?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
01: Bedrijfstak ICT
02: Functie: programmeur, systeembeheerder, helpdeskmedewerker, security analyst (mannetje van alles dus)
03: Leeftijd 18
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
07: Bruto maand salaris 2750
08: Netto maand salaris 1950
09: Overuren is part of the job
10: Werkervaring 2 jaar
11: Goodies mobiel en laptop + eten
12: HBO (gestopt binnen 3 maanden)
Maar ik neem hooguit een weekje per jaar op.
Als je vrij bent ga je kattenkwaad uithalen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:11 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik vind mezelf nog hartstikke jong en moet mezelf dus volwassen gedragen op de werkvloer. Hier heb ik dan totaal geen problemen mee maar ik ben blij dat ik 48 vakantiedagen heb om dat alles te compeseren.
Haha naja kattenkwaad.. Er wil nog wel is wat gebeuren om het maar zo te zeggenquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:52 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Als je vrij bent ga je kattenkwaad uithalen?
Wat is het nou, dit is je huidige baan? Hier kunnen we toch nooit een advies op gevenquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:52 schreef Raffuhl het volgende:
Hoi,
Interessant topic dit, en op mij ook wel van toepassing nu.
Korte uitleg: Ik ben onlangs afgestudeerd (HBO Bedrijfsmanagement) naast m'n werk in de avonduren en krijg de kans voort te borduren op mijn afstudeerproject binnen het bedrijf. Nu moet de functie (en beloning) nog vorm krijgen en ik kan daar zelf ook deels invloed op uitoefenen.
01: Sector: Zakelijke dienstverlening
02: Huidige functie: Sales (commerciele coordinatie binnendienst, MBO/HBO niveau)
Toekomstige functie: Marketing (tactisch niveau)
03: Leeftijd: 27
05: Aantal vakantiedagen: Blijft gelijk, ca. 25.
06: Extra beloning: Vakantiegeld, geen extra bonusen
07: Bruto maand salaris: 2.100 EUR
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.600 en 1.700 eur?
09: Overuren: Komt zelden voor
10: Werkervaring: 2 jaar binnen commerciele functie, 7 jaar full-time werkervaring
11: Geen extra secundaire voorwaarden zoals auto v/d zaak o.i.d.
Wellicht kunnen jullie inschalen over welke salarishoogte ik kan onderhandelen? Zit ik laag/hoog als ik zou zeggen dat die functie mij bruto p/m best 2.600 EUR op mag leveren?
Heb ik toch aangegeven?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat is het nou, dit is je huidige baan? Hier kunnen we toch nooit een advies op geven
Sowieso is 2600 euro als starter op de HBO-arbeidsmarkt een beetje over the top
tja, je zegt zelf dat de functie en inhoud nog ingevuld moet worden. Hoe moeten wij dan kunnen inschalen wat een normaal salaris is? 2600 vind ik nog steeds veel voor een HBO'er zonder ook echte HBO-werkervaringquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:07 schreef Raffuhl het volgende:
[..]
Heb ik toch aangegeven?
Huidig: MBO/HBO denkniveau, 2 jaar ervaring
Nieuw te starten functie: HBO denkniveau
Het gaat mij er nu om dat me een nieuwe aanbieding zal worden gedaan, ik wil eigenlijk weten of ik met die aanbieding akkoord moet gaan of daar beter op door kan onderhandelen.
Klopt, neemt niet weg dat het een marketeer functie op hbo niveau betreft. Ik vraag me wel af in hoeverre het op z'n plaats is dat je geen hbo-werkervaring hebt als je officieus wel al jaren op een dergelijk niveau werkzaam bent. Ik vind het persoonlijk vrij moeilijk in te schatten aan wat voor niveau ik zou moeten denken. Wat is regulier de gemiddelde sprong die je maakt van MBO naar HBO salaris als je al werkervaring hebt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:14 schreef Blik het volgende:
[..]
tja, je zegt zelf dat de functie en inhoud nog ingevuld moet worden. Hoe moeten wij dan kunnen inschalen wat een normaal salaris is? 2600 vind ik nog steeds veel voor een HBO'er zonder ook echte HBO-werkervaring
Verdien je zoveel dan? Voor FOK begrippen natuurlijk wel, maar vergeleken met traders valt het volgens mij wel een beetje mee - of begrijp ik je verkeerd?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, ik vind het werk ook echt leuk en dat was destijds mijn reden om deze kant op te gaan. Inmiddels ben ik steeds meer bezig met wat ik op de lange termijn wil en weet ik dat dit niet altijd in deze richting zal zijn. Voor nu ois het geld en de ervaring echter fantastisch. Ik had aardige schulden na de studie, ook doordat ik mezelf altijd heb onderhouden. Nu dus wat meer vrijheid en dat voelt goed. Ik hoef nu echter niet veel meer, dus (wellicht erg om te zeggen), maar meer salaris is gewoon geen motivatie meer.
Mag ik vragen voor hoeveel je binnen bent gekomen 4 jaar geleden? Werk je voor 1 van de Big Four?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:55 schreef Daanno86 het volgende:
Tijd voor een update, deze week is het nieuwe salaris per september bekend gemaakt en ik ga 11% omhoog naar 2630... Ben dus dik tevreden in deze tijden!
01: Sector: Accountancy
02: Huidige functie: Senior Assistent / tevens bezig met accountancy studie
03: Leeftijd: 23
05: Aantal vakantiedagen: 29
06: Extra beloning: Vakantiegeld, bonus (afgelopen jaar 3,5 K -> zal komend jaar niet veel soeps zijn)
07: Bruto maand salaris: 2.630
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.400 en 1.600 (veel aftrek door bijtelling en studiekosten)
09: Overuren: tussen 60 en 80 per jaar (zal in de toekomst stijgen)
10: Werkervaring: 4 jaar bij huidige werkgever
11: secundaire voorwaarden: Leaseauto, laptop, telefoon, studie etc.
Bezig voor AA of RA?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:55 schreef Daanno86 het volgende:
Tijd voor een update, deze week is het nieuwe salaris per september bekend gemaakt en ik ga 11% omhoog naar 2630... Ben dus dik tevreden in deze tijden!
01: Sector: Accountancy
02: Huidige functie: Senior Assistent / tevens bezig met accountancy studie
03: Leeftijd: 23
05: Aantal vakantiedagen: 29
06: Extra beloning: Vakantiegeld, bonus (afgelopen jaar 3,5 K -> zal komend jaar niet veel soeps zijn)
07: Bruto maand salaris: 2.630
08: Netto maand salaris: ergens tussen de 1.400 en 1.600 (veel aftrek door bijtelling en studiekosten)
09: Overuren: tussen 60 en 80 per jaar (zal in de toekomst stijgen)
10: Werkervaring: 4 jaar bij huidige werkgever
11: secundaire voorwaarden: Leaseauto, laptop, telefoon, studie etc.
Kleine update: inmiddels in dienst gekomen van een shipping company als directeur.quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:52 schreef Freeflyer het volgende:
1: Branche: Shipping / Management
2: Functie: Consultant/Adviseur
3: Leeftijd: 35
4: Aantal uren per week: 16
5: Aantal vakantiedagen: 21
6: Bruto maand salaris: niet relevant, werk vanuit een ander EU land
7: Netto maand salaris: ¤ 2.000,- voor 16 uur
8: Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 15 jr
10: Goodies: variabele onkostenvergoeding
11: Opleiding: WO
12: Overig: Veel vrijheid, veel zakelijk reizen
Ach, valt wel mee, WO Promovendus, start met 2000 bruto, zit nu op 2400 in jaar 3...quote:Op zondag 12 juli 2009 23:58 schreef leolinedance het volgende:
Ben ik nu de enige die denk dat hij/zij iets verkeerd doet?
WO starter, 2510 bruto, reiskosten vergoed, 13 ATV dagen
Welke sector? Ik ga denk ik over 2 jaar pas full time werken en de arbeidsmarkt op en hoop uiteraard met een hoger bruto bedrag te starten dan jij dat doet. Neem aan dat het werk wel pleziertquote:Op maandag 13 juli 2009 00:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ach, valt wel mee, WO Promovendus, start met 2000 bruto, zit nu op 2400 in jaar 3...![]()
Niks geen extra's....
Er zijn absoluut traders die meer verdienen, ik beweer ook nergens dat ik het hoogste salaris in de City heb, verre van zelfs. Ik zeg alleen dat het voor mij genoeg isquote:Op zondag 12 juli 2009 11:10 schreef macondo het volgende:
[..]
Verdien je zoveel dan? Voor FOK begrippen natuurlijk wel, maar vergeleken met traders valt het volgens mij wel een beetje mee - of begrijp ik je verkeerd?
Het promovendi-salaris is landelijk vastgesteld door de VSNU en is dus sector-onafhankelijk. Tenzij je "wetenschap" als sector zietquote:Op maandag 13 juli 2009 02:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke sector? Ik ga denk ik over 2 jaar pas full time werken en de arbeidsmarkt op en hoop uiteraard met een hoger bruto bedrag te starten dan jij dat doet. Neem aan dat het werk wel pleziert?
Hmm, wat een koopje. Woon je in de buurt van Amsterdam?quote:Op maandag 13 juli 2009 10:36 schreef saban het volgende:
1: Branche: ICT
2: Functie: Linux engineer
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 1950
7: Netto maand salaris: ¤ 2200 - 2400 (inclusief alle toeslagen)
8: Overuren betaald: Tijd voor tijd
9: Werkervaring: 1 jaar freelance
10: Goodies: Geen
11: Opleiding: MBO, geen ICT
12: Overig: Ik werk in 4 diensten, ook weekenden.
Ik woon er niet in de buurt, werk er wel.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:30 schreef macondo het volgende:
[..]
Hmm, wat een koopje. Woon je in de buurt van Amsterdam?
Mag ik vragen waar je dan precies werkt? Zijn dit de gangbare salarissen voor traders in Nederland?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:35 schreef macondo het volgende:
1: Branche: Effectenhandel
2: Functie: Handelaar
3: Leeftijd: 29
4: Aantal uren per week: 50
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 3400 geloof ik
7: Netto maand salaris: ¤ 2.500
8: Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 6 jr
10: Goodies: geen
11: Opleiding: WO
12: Overig: bonus (percentage van mijn winst)
Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dan precies werkt? Zijn dit de gangbare salarissen voor traders in Nederland?
Zit je niet met enige geheimhouding wat betreft je werkgever? Gezien het feit we je ook wel eens in AEX forum zienquote:Op maandag 13 juli 2009 13:07 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.
Daar ben ik hetzelfde in. Vroeg me eigenlijk meer af of dit normaal was. Het salaris lijkt me erg laag, in de City merk je juist dat mensen een goed basis salaris ook wel waarderen, geeft toch meer zekerheid en helpt wel met hypotheken, etc... Bonus verhaal is hier hetzelfde, gelukkigquote:Op maandag 13 juli 2009 13:07 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.
Het verschilt meestal wel, maar niet enorm veel. In Amsterdam zal het lastiger zijn om een "top ranking" te krijgen als analist bijvoorbeeld, waardoor je dan weer minder bonus krijgt.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit je niet met enige geheimhouding wat betreft je werkgever? Gezien het feit we je ook wel eens in AEX forum zien![]()
Ik vraag mij eigenlijk af of de bonus structuur in Nederland bijv. erg verschilt met die van in de city of in NY? Of stel dat je bij een bank A werkt in Amsterdam, die ook in de City zit en in NY je hetzelfde bonusstructuur hebt?
Overigens wordt er hier in de city geopperd dat je rond de 3 a 3.5k bruto verdient als je net de Uni verlaat en de ibank richting opfietst. Vraag me af of dat nog zo is als ik over 2/3 jaar de arbeidsmarkt op ga.
Zoiets ja. Tegenprestatie bestaat uit het opgeven van enige controle over je sociale leven en een 80-urige werkweek. Ik had er geen probleem mee, destijds genoeg schulden na mijn studie die betaald moesten worden en de ervaring was top.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:03 schreef Matthijs- het volgende:
Lol, zo'n Ł 90.000,- bruto in je allereerste jaar? Lekker bezig! Maar goed, er werd van jou natuurlijk ook een tegenprestatie verwacht die redelijk proportioneel is.
Hoe zit het overigens belastingtechnisch in de UK?
Mja, en die 80 urige werkweek is eigenlijk ook het enige, ik heb daar zelf ook absoluut geen problemen mee. Besides, ik ben nog jong dus mijn leercurve groeit alleen maar sneller. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet te snel uitgebrand raak. En een leuk startsalaris helptquote:Op maandag 13 juli 2009 17:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoiets ja. Tegenprestatie bestaat uit het opgeven van enige controle over je sociale leven en een 80-urige werkweek. Ik had er geen probleem mee, destijds genoeg schulden na mijn studie die betaald moesten worden en de ervaring was top.
Ach, dat was het altijd al in Nederland, ook in de toptijden. Als je dan zei dat ging werken bij Goldman/Morgan Stanley/Lehman/etc. dat kreeg je altijd:quote:Op maandag 13 juli 2009 21:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, en die 80 urige werkweek is eigenlijk ook het enige, ik heb daar zelf ook absoluut geen problemen mee. Besides, ik ben nog jong dus mijn leercurve groeit alleen maar sneller. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet te snel uitgebrand raak. En een leuk startsalaris helpt
Al moet ik wel zeggen dat een aantal vrienden er wel enigsinds van opkijken dat ik zo veel tijd aan werken zou willen besteden, en dat ik de 'bankier' kant op wil. Het is immers een nogal besmeurd vak geworden in het nieuws. En dat je dan gezichten krijgt vanals je antwoordt met bankier op de vraag wat je na je studie wil doen.
Goeie chicks in Londen, klinkt bijna als een grapquote:Op maandag 13 juli 2009 21:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, dat was het altijd al in Nederland, ook in de toptijden. Als je dan zei dat ging werken bij Goldman/Morgan Stanley/Lehman/etc. dat kreeg je altijd:
![]()
En vervolgens:
![]()
Als iemand anders dan vertelde dat hij bij Abn Amro een of andere knudde-traineeship ging lopen was het opeens:
Maar goed, niks nieuws dus. Verder is de 80 uur in de week niet het ergste, het ergste is dat je zelf niet bepaalt wanneer die uren zijn. Dus je vrienden komen een weekend langs, je boekt leuke clubs, paar uitjes en regelt wat goeie chicks. Belt je baas op vrijdag avond op: "He S_E, doe eens even dit-en-dat voor maandag morgen". Zit je de rest van het weekend op kantoor. En je vrienden in de club. Met jouw chicks aan jouw tafel met jouw drank.
Het gemiddelde niveau is erg laag, maar op de juiste plekken vind je hier erg mooie vrouwen. Mooie dames van over heel Europa komen nu eenmaal ook graag deze kant op, blijkbaar. Veel mooie Zweedse dames, maar ook verrassend veel Zuid-Europeaanse, Zuid-Amerikaanse enz...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goeie chicks in Londen, klinkt bijna als een grap
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het gemiddelde niveau is erg laag, maar op de juiste plekken vind je hier erg mooie vrouwen. Mooie dames van over heel Europa komen nu eenmaal ook graag deze kant op, blijkbaar. Veel mooie Zweedse dames, maar ook verrassend veel Zuid-Europeaanse, Zuid-Amerikaanse enz...
Kijk, je ziet mij niet zeggen "Goeie Britse Chicks" - Dat zou een grap zijn
Goed punt, excuses. Over exact 4 maanden loonsverhoging en bonus, dan mag ik pas echt weer postenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, dat waren ze dan wel, nu weer ontopic.
Je krijgt pas in november je bonus over 2008??quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed punt, excuses. Over exact 4 maanden loonsverhoging en bonus, dan mag ik pas echt weer posten
Nee, die over 2009.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Je krijgt pas in november je bonus over 2008??
Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.quote:
Je ziet hier in Londen/NY meestal bonussen die worden aangekondigd in nov/dec en uitbetaald in dec/jan. Het boekjaar loopt meestal vanaf 1 december of 1 januari. Ik ken eigenlijk weinig plekken waar ze uitbetalen na januari met een boekjaar dat begint op 1 januari, ik denk dat mensen daar te ongeduldig voor zijn hier.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:51 schreef macondo het volgende:
[..]
Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
En dat is bij een werkgever? Lijkt mij heel erg sterk. Zou betekenen dat jij maar 10000 echte knaken op jaarbasis voor jouw werkgever oplevert en dat alles dat jij meer verdient voor je werkgever, maar liefst half naar jou gaat. Om nog maar te zwijgen over je onrealistische salaris van 2750 per maand als HBO dropout van 18 jarige leeftijd. Lijkt mij erg onrealistisch.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
Ik leef niet alleen voor mijn werk. In de weekenden kan ik me altijd wel uitlaten met vrienden en gaan we gewoon uit enzo. In de week is het dus alleen maar werken geblazen. Maar juist door die leuke weekenden hou ik het volquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:11 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Voor een 18 jarige verdien je bakken met geld.. maar je neemt maar 1 weekje per jaar vakantie op?
Leef jij alleen maar voor je werk?
Ik verdien iets minder als jij maar ik zou zelf nooit alleen maar voor werk leven, leuk zo'n dikke spaarrekening maar om naast je werk niks te hebben? Ik niet.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit maar als je maar een weekje vakantie per jaar opneemt..
Ik wil je ook niet aanvallen maar je bent pas 18, ik zou zeggen geniet er nu nog van.. zolang het kan.. werken en jezelf volwassen gedragen kan de rest van je leven vnog![]()
Ik vind mezelf nog hartstikke jong en moet mezelf dus volwassen gedragen op de werkvloer. Hier heb ik dan totaal geen problemen mee maar ik ben blij dat ik 48 vakantiedagen heb om dat alles te compeseren.
Ieder z'n keus daar niet van maar ik zelf zou het nooit doen.
Hoe kun je zoveel overhouden netto?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:17 schreef MakuMaku het volgende:
Loop al een tijdje hier rond, toch eens een keer hier posten![]()
1 : Bedrijfstak: Detachering verzekeringen/pensioenen
2 : Functie: Actuarieel Consultant
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, in werkelijkheid 38 de overige 2 is voor studie
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: ~2750 (incl persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Persoonlijk budget van 10.000 euro per jaar voor aanvullende arbeidsvoorwaarden of gewoon als salaris; verder nog variabel salaris afhankelijk van mijn declarabele uren en uurtarief
12: Opleiding: Klinkt raar, van huis uit ben ik Chemicus (WO)
Door persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Hoe kun je zoveel overhouden netto?
Precies zoals DarkerThanDark zegt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Hoe kun je zoveel overhouden netto?
Als ik dat wist, was ik nu multi-miljonair geweestquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:16 schreef Rochgel het volgende:
Hoe bereken je precies je Bruto-maandloon ?
Waarom verdien ik 400 euro meer per maand en hou ik er ook nog eens 400 euro minder over dan jij??quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:42 schreef Rezzy het volgende:
1 : Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie: Beleidsadviseur ad interim
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40 (waarvan 2 uur adv-opbouw)
5 : Aantal vakantiedagen: circa 24 plus adv
6 : Bonus: ja, afhankelijk van declarabiliteit en omzet, plus een bonus bij bijzondere prestaties
7 : Bruto maand salaris: 3850
8 : Netto maand salaris: Rond de 2700 geloof ik
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar, waarvan 2 op beleid
11: Goodies : mobiel van de zaak, laptop, printer, premievrij pensioen, auto (met vakantiemogelijkheden voor de tankpas, geen idee of dat een bijzonderheid is), mogelijkheid om participaties in het bedrijf te kopen, goede interne en externe opleidingsmogelijkheden. Jaarlijks nieuwe salarisonderhandelingen met flinke stijgingsmogelijkheden. Onkostenvergoeding ca 70,-, maar alle onkosten >30,- worden los gedeclareerd, dus in feite 40,- extra salaris.
12: Opleiding: HBO
Moet je niet solliciteren als je in de bijstand zit?quote:Op zondag 19 juli 2009 11:36 schreef Napalm het volgende:
1: Branche: Overheid
2: Functie: uitvreter
3: Leeftijd: nvt
4: Aantal uren per week: 0
5: Aantal vakantiedagen: 365
6: Bruto maand salaris:
7: Netto maand salaris: ¤ 1.050
8: Overuren betaald: nvt
9: Werkervaring: 25 jaar
10: Goodies: BIj financiële tegenvallers extra subsidie van de baas. Kwijtschelding lokale belastingen.
11: Opleiding: nvt
12: Overig:
http://www.ad.nl/rotterda(...)erd_euro_Makkie.html
en ik maar werken voor een baas![]()
quote:Op zondag 19 juli 2009 11:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als ik dat wist, was ik nu multi-miljonair geweest
Dat ligt nog op mijn oude adres, waar ik de eerstkomende 2 maanden niet kom. Vroeg me af of er niet een of ander rekensommetje voor was....quote:Op zondag 19 juli 2009 15:01 schreef Daph_ het volgende:
Dat staat toch in het contract dat je getekend hebt?
Ik denk vanwege het premievrije pensioen. En qua auto: civic hybride, dus 14% bijtelling. Zal vanavond mijn loonstrookje er wel eens bijpakken.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:30 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Waarom verdien ik 400 euro meer per maand en hou ik er ook nog eens 400 euro minder over dan jij??
Sowieso betaal jij wel erg weinig belasting vind ik, INCLUSIEF een auto ook nog. Of heb je een Aixam ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |