Ach, valt wel mee, WO Promovendus, start met 2000 bruto, zit nu op 2400 in jaar 3...quote:Op zondag 12 juli 2009 23:58 schreef leolinedance het volgende:
Ben ik nu de enige die denk dat hij/zij iets verkeerd doet?
WO starter, 2510 bruto, reiskosten vergoed, 13 ATV dagen
Welke sector? Ik ga denk ik over 2 jaar pas full time werken en de arbeidsmarkt op en hoop uiteraard met een hoger bruto bedrag te starten dan jij dat doet. Neem aan dat het werk wel pleziertquote:Op maandag 13 juli 2009 00:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ach, valt wel mee, WO Promovendus, start met 2000 bruto, zit nu op 2400 in jaar 3...![]()
Niks geen extra's....
Er zijn absoluut traders die meer verdienen, ik beweer ook nergens dat ik het hoogste salaris in de City heb, verre van zelfs. Ik zeg alleen dat het voor mij genoeg isquote:Op zondag 12 juli 2009 11:10 schreef macondo het volgende:
[..]
Verdien je zoveel dan? Voor FOK begrippen natuurlijk wel, maar vergeleken met traders valt het volgens mij wel een beetje mee - of begrijp ik je verkeerd?
Het promovendi-salaris is landelijk vastgesteld door de VSNU en is dus sector-onafhankelijk. Tenzij je "wetenschap" als sector zietquote:Op maandag 13 juli 2009 02:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke sector? Ik ga denk ik over 2 jaar pas full time werken en de arbeidsmarkt op en hoop uiteraard met een hoger bruto bedrag te starten dan jij dat doet. Neem aan dat het werk wel pleziert?
Hmm, wat een koopje. Woon je in de buurt van Amsterdam?quote:Op maandag 13 juli 2009 10:36 schreef saban het volgende:
1: Branche: ICT
2: Functie: Linux engineer
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 1950
7: Netto maand salaris: ¤ 2200 - 2400 (inclusief alle toeslagen)
8: Overuren betaald: Tijd voor tijd
9: Werkervaring: 1 jaar freelance
10: Goodies: Geen
11: Opleiding: MBO, geen ICT
12: Overig: Ik werk in 4 diensten, ook weekenden.
Ik woon er niet in de buurt, werk er wel.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:30 schreef macondo het volgende:
[..]
Hmm, wat een koopje. Woon je in de buurt van Amsterdam?
Mag ik vragen waar je dan precies werkt? Zijn dit de gangbare salarissen voor traders in Nederland?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:35 schreef macondo het volgende:
1: Branche: Effectenhandel
2: Functie: Handelaar
3: Leeftijd: 29
4: Aantal uren per week: 50
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Bruto maand salaris: ¤ 3400 geloof ik
7: Netto maand salaris: ¤ 2.500
8: Overuren betaald: Nee
9: Werkervaring: 6 jr
10: Goodies: geen
11: Opleiding: WO
12: Overig: bonus (percentage van mijn winst)
Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dan precies werkt? Zijn dit de gangbare salarissen voor traders in Nederland?
Zit je niet met enige geheimhouding wat betreft je werkgever? Gezien het feit we je ook wel eens in AEX forum zienquote:Op maandag 13 juli 2009 13:07 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.
Daar ben ik hetzelfde in. Vroeg me eigenlijk meer af of dit normaal was. Het salaris lijkt me erg laag, in de City merk je juist dat mensen een goed basis salaris ook wel waarderen, geeft toch meer zekerheid en helpt wel met hypotheken, etc... Bonus verhaal is hier hetzelfde, gelukkigquote:Op maandag 13 juli 2009 13:07 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik kies er voor om de naam van mijn werkgever niet prijs te geven. Overigens varieert het salaris onder traders, niemand interesseert het namelijk. Alles draait om de bonus (meestal veelvoud van salaris). Salaris is een fooi.
Het verschilt meestal wel, maar niet enorm veel. In Amsterdam zal het lastiger zijn om een "top ranking" te krijgen als analist bijvoorbeeld, waardoor je dan weer minder bonus krijgt.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit je niet met enige geheimhouding wat betreft je werkgever? Gezien het feit we je ook wel eens in AEX forum zien![]()
Ik vraag mij eigenlijk af of de bonus structuur in Nederland bijv. erg verschilt met die van in de city of in NY? Of stel dat je bij een bank A werkt in Amsterdam, die ook in de City zit en in NY je hetzelfde bonusstructuur hebt?
Overigens wordt er hier in de city geopperd dat je rond de 3 a 3.5k bruto verdient als je net de Uni verlaat en de ibank richting opfietst. Vraag me af of dat nog zo is als ik over 2/3 jaar de arbeidsmarkt op ga.
Zoiets ja. Tegenprestatie bestaat uit het opgeven van enige controle over je sociale leven en een 80-urige werkweek. Ik had er geen probleem mee, destijds genoeg schulden na mijn studie die betaald moesten worden en de ervaring was top.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:03 schreef Matthijs- het volgende:
Lol, zo'n £ 90.000,- bruto in je allereerste jaar? Lekker bezig! Maar goed, er werd van jou natuurlijk ook een tegenprestatie verwacht die redelijk proportioneel is.
Hoe zit het overigens belastingtechnisch in de UK?
Mja, en die 80 urige werkweek is eigenlijk ook het enige, ik heb daar zelf ook absoluut geen problemen mee. Besides, ik ben nog jong dus mijn leercurve groeit alleen maar sneller. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet te snel uitgebrand raak. En een leuk startsalaris helptquote:Op maandag 13 juli 2009 17:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoiets ja. Tegenprestatie bestaat uit het opgeven van enige controle over je sociale leven en een 80-urige werkweek. Ik had er geen probleem mee, destijds genoeg schulden na mijn studie die betaald moesten worden en de ervaring was top.
Ach, dat was het altijd al in Nederland, ook in de toptijden. Als je dan zei dat ging werken bij Goldman/Morgan Stanley/Lehman/etc. dat kreeg je altijd:quote:Op maandag 13 juli 2009 21:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, en die 80 urige werkweek is eigenlijk ook het enige, ik heb daar zelf ook absoluut geen problemen mee. Besides, ik ben nog jong dus mijn leercurve groeit alleen maar sneller. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet te snel uitgebrand raak. En een leuk startsalaris helpt
Al moet ik wel zeggen dat een aantal vrienden er wel enigsinds van opkijken dat ik zo veel tijd aan werken zou willen besteden, en dat ik de 'bankier' kant op wil. Het is immers een nogal besmeurd vak geworden in het nieuws. En dat je dan gezichten krijgt vanals je antwoordt met bankier op de vraag wat je na je studie wil doen.
Goeie chicks in Londen, klinkt bijna als een grapquote:Op maandag 13 juli 2009 21:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, dat was het altijd al in Nederland, ook in de toptijden. Als je dan zei dat ging werken bij Goldman/Morgan Stanley/Lehman/etc. dat kreeg je altijd:
![]()
En vervolgens:
![]()
Als iemand anders dan vertelde dat hij bij Abn Amro een of andere knudde-traineeship ging lopen was het opeens:
Maar goed, niks nieuws dus. Verder is de 80 uur in de week niet het ergste, het ergste is dat je zelf niet bepaalt wanneer die uren zijn. Dus je vrienden komen een weekend langs, je boekt leuke clubs, paar uitjes en regelt wat goeie chicks. Belt je baas op vrijdag avond op: "He S_E, doe eens even dit-en-dat voor maandag morgen". Zit je de rest van het weekend op kantoor. En je vrienden in de club. Met jouw chicks aan jouw tafel met jouw drank.
Het gemiddelde niveau is erg laag, maar op de juiste plekken vind je hier erg mooie vrouwen. Mooie dames van over heel Europa komen nu eenmaal ook graag deze kant op, blijkbaar. Veel mooie Zweedse dames, maar ook verrassend veel Zuid-Europeaanse, Zuid-Amerikaanse enz...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goeie chicks in Londen, klinkt bijna als een grap
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het gemiddelde niveau is erg laag, maar op de juiste plekken vind je hier erg mooie vrouwen. Mooie dames van over heel Europa komen nu eenmaal ook graag deze kant op, blijkbaar. Veel mooie Zweedse dames, maar ook verrassend veel Zuid-Europeaanse, Zuid-Amerikaanse enz...
Kijk, je ziet mij niet zeggen "Goeie Britse Chicks" - Dat zou een grap zijn
Goed punt, excuses. Over exact 4 maanden loonsverhoging en bonus, dan mag ik pas echt weer postenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, dat waren ze dan wel, nu weer ontopic.
Je krijgt pas in november je bonus over 2008??quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed punt, excuses. Over exact 4 maanden loonsverhoging en bonus, dan mag ik pas echt weer posten
Nee, die over 2009.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Je krijgt pas in november je bonus over 2008??
Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.quote:
Je ziet hier in Londen/NY meestal bonussen die worden aangekondigd in nov/dec en uitbetaald in dec/jan. Het boekjaar loopt meestal vanaf 1 december of 1 januari. Ik ken eigenlijk weinig plekken waar ze uitbetalen na januari met een boekjaar dat begint op 1 januari, ik denk dat mensen daar te ongeduldig voor zijn hier.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:51 schreef macondo het volgende:
[..]
Aha, boekjaar loopt bij jullie niet vanaf 1 januari dus. Ik krijg mijn bonus altijd in Q1.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
05: Aantal vakantiedagen lekker boeiend :S
In principe kan ik altijd wel vakantie opnemen, niet echt vast aantal dagen.
En dat is bij een werkgever? Lijkt mij heel erg sterk. Zou betekenen dat jij maar 10000 echte knaken op jaarbasis voor jouw werkgever oplevert en dat alles dat jij meer verdient voor je werkgever, maar liefst half naar jou gaat. Om nog maar te zwijgen over je onrealistische salaris van 2750 per maand als HBO dropout van 18 jarige leeftijd. Lijkt mij erg onrealistisch.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:31 schreef jortkeldert het volgende:
06: Vakantiegeld + alles boven 10.000 wat ik omzet krijg ik de helft van op mijn rekening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |