abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 17:05:43 #26
236264 crew  capricia
pi_67834673
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie ook allemaal een vrouw/vriendin met een vol salaris? Ik heb het idee dat hier alleen eenverdieners posten.
Nee hoor. Wij zijn 2 verdieners. Allebei een fulltime job. Grappige is ook: Beide in dezelfde branche en beide ongeveer hetzelfde salaris. De ene net iets meer dan de ander, en die ander heeft dan net iets meer lease-bedrag...
Dus het ontloopt elkaar niet veel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 april 2009 @ 17:07:15 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67834715
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Bruto hè...
Dan scheelt het nog 70 euro per week. Je zult misschien wel minder toeslagen krijgen.
pi_67834957
Er werd me op dit forum aangeraden om door te solliciteren naar een andere baan. Dit, omdat ik te weinig verdien voor het diploma wat ik heb! (1900 bruto met auto van de zaak, niet bekend bij de fiscus, en WO bedrijfseconomie richting financial management gedaan).
Hoe kan ik nou op soll. gesprek gaan als ik al 40 uur in de week werk???
Ik krijg zeker als antwoord: Vrije dagen opnemen hiervoor omdat ik toch wegga??
pi_67835069
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:14 schreef ElFets het volgende:
Er werd me op dit forum aangeraden om door te solliciteren naar een andere baan. Dit, omdat ik te weinig verdien voor het diploma wat ik heb! (1900 bruto met auto van de zaak, niet bekend bij de fiscus, en WO bedrijfseconomie richting financial management gedaan).
Je gesprekken 's morgens of 's middags plannen. En vrije uurtjes sparen door nét even een half uurtje langer door te gaan op andere dagen.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:19:59 #30
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67835106
quote:
Bijvoorbeeld.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67835209
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

S_E zit meer aan de investmentbank kant, en daar is 3 a 3,5 basis echt niet irreeel..
Oh mijn post was ook bedoeld als ondersteuning van dat gegeven hoor. Als je het voor een grootbank traineeship 2800 krijgt dan is het niet gek dat je binnen investment banking 3-3.5 krijgt als starter. Maar goed, ken de salarissen voor starters uit de uni binnen investment banking niet en vond het lomp om zo maar iets te roepen
pi_67835236
quote:
Erg boeiend wat anderen vinden.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:25:13 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67835262
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:23 schreef Waterhouse het volgende:

[..]

Oh mijn post was ook bedoeld als ondersteuning van dat gegeven hoor. Als je het voor een grootbank traineeship 2800 krijgt dan is het niet gek dat je binnen investment banking 3-3.5 krijgt als starter. Maar goed, ken de salarissen voor starters uit de uni binnen investment banking niet en vond het lomp om zo maar iets te roepen
En ik bedoelde het niet als aanval op jou, maar juist ter ondersteuning
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67835298
Ik spaar niks en bouw geen uren op. Heb alleen recht op 25 vakantiedagen. Dus vrije uren opsparen zit er niet in! Helaas. Andere vraag. Is het wel logisch om na 1 a 2 maanden al loonsverhoging te vragen? Ik lig namelijk echt laag met m'n loon. Ben benieuwd of dit wel 'verantwoord' is en of ze dit aanvaarden ALS ik om de tafel ga zitten natuurlijk...
  woensdag 8 april 2009 @ 17:32:49 #35
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67835481
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:26 schreef ElFets het volgende:
Ik spaar niks en bouw geen uren op. Heb alleen recht op 25 vakantiedagen. Dus vrije uren opsparen zit er niet in! Helaas. Andere vraag. Is het wel logisch om na 1 a 2 maanden al loonsverhoging te vragen? Ik lig namelijk echt laag met m'n loon. Ben benieuwd of dit wel 'verantwoord' is en of ze dit aanvaarden ALS ik om de tafel ga zitten natuurlijk...
Wat wil je nu horen? Is het logisch om na 1/2 maanden om loonsverhoging te vragen, nee natuurlijk niet, dat betekent gewoon dat je bij je aanstelling niet goed onderhandeld hebt. Dat je laag ligt met je loon ligt dus aan jezelf. Als ze bij onderhandelingen toestemmen met een hoger salaris heb je geluk. Als ze je ontslaan heb je ook geluk want je verdient naar eigen zeggen toch te weinig.

WO en 1900 euro bruto... geen dik salaris. Maar als ik je post lees heb ik niet echt het gevoel alsof iemand typt die WO gedaan heeft.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_67836077
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij nog wel het nodige leren... het is me niet geheel duidelijk, heb het vorige topic niet helemaal bekeken, maar jij komt net van de uni of een hogeschool gestuiterd? En dan denk je direct zo hoog in te kunnen stappen? Wie heeft je dat sprookje verteld? Je moet je eerst maar eens bewijzen in het bedrijfsleven, en dan kan de meter hard gaan lopen als je de potentie hebt....
Dat is zeker mogelijk, althans, ik ervaar het op dit moment ook (zit in I-banking / CF tak: internationale focus). Heb die info ergens in het vorige topic gepost (kan het even niet vinden). Het basis salaris is al een stuk steviger dan gemiddeld, maar het variabele deel begint natuurlijk pas echt aan te tikken.
pi_67838044
even een tvptje!
pi_67838678
Niemand antwoord op mn eerder gestelde vraag?
pi_67840859
quote:
Auto van de zaak niet bekend bij de fiscus? Dat geloof je toch zelf niet. Kijk je loonstrook nog maar eens goed na. Daarop staat netjes een fiscale bijtelling. De bijdrage die je aan de jongens van de blauwe envelop verschuldigd bent, wordt zo maandelijks verwerkt.
Als dit wel waar is, dan moet je als een gek wegwezen bij die baas, want die gaat genadeloos tegen de lamp lopen en dan ben jij ook zwaar de jongeheer. Kun je nog een leuke naheffing verwachten.

En als jij WO bedrijfseconomie gedaan hebt, richting financial management jawel, dan heb je óf met je docenten geslapen om je diploma te halen óf ben je tenenkrommend naïef om te denken dat iemand met zoiets wegkomt in dit land van controle mechanismen.

En nog een advies: kom vooral niet bij mij solliciteren want je valt binnen drie minuten door de mand.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  woensdag 8 april 2009 @ 20:26:03 #40
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_67840874
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus dan heb je met 1800 bruto nog geen 100 euro per week meer als het minimumloon... niet veel dus.
gelul , geef gewoon toe dat je totaal geen idee hebt
reach out and touch faith
  woensdag 8 april 2009 @ 20:32:29 #41
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_67841105
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:23 schreef Waterhouse het volgende:

[..]

Waarom heeft niemand het over het aantal uren dat je daarvoor moet werken?

Bij de gemeente werk je 36 uur in 4 dagen
Bij een investmentbank schijn je +/-70 uur per week te maken!?

Dan is puur het maandsalaris noemen niet echt een goede vergelijking

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzyat105 op 08-04-2009 20:52:12 ]
reach out and touch faith
pi_67846370
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:32 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Wat wil je nu horen? Is het logisch om na 1/2 maanden om loonsverhoging te vragen, nee natuurlijk niet, dat betekent gewoon dat je bij je aanstelling niet goed onderhandeld hebt. Dat je laag ligt met je loon ligt dus aan jezelf. Als ze bij onderhandelingen toestemmen met een hoger salaris heb je geluk. Als ze je ontslaan heb je ook geluk want je verdient naar eigen zeggen toch te weinig.

WO en 1900 euro bruto... geen dik salaris. Maar als ik je post lees heb ik niet echt het gevoel alsof iemand typt die WO gedaan heeft.
Ja je hebt gelijk, ik voel me ook echt geen WO afgestudeerde. Maar het papiertje is toch binnen:P
Wat betreft die baan: ik wil uiteindelijk de controlkant op. Ik wil laag beginnen, dus gewoon bij de financiele administratie. Gegevens maken ipv analyseren en rapporten. Maar dit hoeft geen jaar te duren voor mij, (gaat het ook niet duren(A)). Daarna ga ik verder stappen maken. Dus mijn eerste baan is absoluut geen WO-functie, vandaar ook het relatief lage loon...
pi_67846735
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:26 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

En toch klopt het wat die zegt. Het is alleen een kromme benadering. Als je weken als eenheid gebruikt, klinkt het natuurlijk een stuk minder. Kan je net zo goed zeggen dat het minder dan 20 euro per dag meer is, dan klinkt het alsof het helemaal niks is.
pi_67846898
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:32 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Waarom heeft niemand het over het aantal uren dat je daarvoor moet werken?

Bij de gemeente werk je 36 uur in 4 dagen
Bij een investmentbank schijn je +/-70 uur per week te maken!?

Dan is puur het maandsalaris noemen niet echt een goede vergelijking
Omdat mensen zich blind staren naar het bedrag. Een paar uren overwerken heeft al een enorm impact op het salaris.
pi_67847152
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:33 schreef ElFets het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, ik voel me ook echt geen WO afgestudeerde. Maar het papiertje is toch binnen:P
Wat betreft die baan: ik wil uiteindelijk de controlkant op. Ik wil laag beginnen, dus gewoon bij de financiele administratie. Gegevens maken ipv analyseren en rapporten. Maar dit hoeft geen jaar te duren voor mij, (gaat het ook niet duren(A)). Daarna ga ik verder stappen maken. Dus mijn eerste baan is absoluut geen WO-functie, vandaar ook het relatief lage loon...
Als je laag op de administratie wilt beginnen en door te groeien naar een control functie, dan kan het lang duren. Of anders gezegd, heel lang duren. Zoek iets op niveau, waar je veel meer kunt leren. Ik ben zelf controller, en kan je vertellen dat grotendeels van mijn werk niet te leren valt op de administratie zelf.
pi_67848076
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

S_E zit meer aan de investmentbank kant, en daar is 3 a 3,5 basis echt niet irreeel..
Toen ik een aantal jaren terug begon bij een investment bank in londen was dat met een brutto jaarsalaris van 36,000 pond. Daar bovenop kwam nog 5,000 tekenbonus en aan het einde van dat jaar -50,000 aan bonus.

Dat waren de goeie tijden, zo begint het helaas nu niet meer... Maar dat basis salaris is inmiddels wel ongeveer 45,000 geworden voor een eerstejaars.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_67848155
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:45 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Omdat mensen zich blind staren naar het bedrag. Een paar uren overwerken heeft al een enorm impact op het salaris.
Dit dus.
pi_67852992
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als je laag op de administratie wilt beginnen en door te groeien naar een control functie, dan kan het lang duren. Of anders gezegd, heel lang duren. Zoek iets op niveau, waar je veel meer kunt leren. Ik ben zelf controller, en kan je vertellen dat grotendeels van mijn werk niet te leren valt op de administratie zelf.

Nee, op de administratie maken ze de cijfers voor jou als controller. Maar ik werk niet bij een groot kantoor, Dus ik zie meteen alles van het bedrijf. Van onder tot boven. Direct leidinggevende is ook meteen de baas van het bedrijf. Ik kijk veel mee en krijg ook steeds meer taken toebedeeld. Ik leer en zie dus wel degelijk alles van het bedrijf. Van cijfers maken, tot ze 'analyseren'. Over een klein jaartje, wil ik toch wel naar een groter bedrijf, waar ik intern ook stappen kan maken. En dan gaat het snel hoor, met al een jaar of 1,5 werkervaring. Wss is de economie dan ook iets gunstiger dan nu:)
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 08:44:03 #49
236264 crew  capricia
pi_67853062
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:26 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt het wat ik zeg. Kun jij aangeven waar het precies 'gelul' is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67860382
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Mainport het volgende:
Hebben jullie ook allemaal een vrouw/vriendin met een vol salaris? Ik heb het idee dat hier alleen eenverdieners posten.
Jup. Vriendin werkt ook in de City in Londen, dus verdient ongeveer hetzelfde. In goeie jaren zelfs iets meer, maar goed, ik laat mijn ego niet in de weg staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')