Nope. Sowieso moeten we dan het bedrag aan pensioenpremie weten en of er andere dingen meespelen. Bv. onkostenvergoedingen, reiskostenvergoedingen etc.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:31 schreef Rochgel het volgende:
[..]
Dat ligt nog op mijn oude adres, waar ik de eerstkomende 2 maanden niet kom. Vroeg me af of er niet een of ander rekensommetje voor was....
Er zijn wel vuistregeltjes en schattingen te maken hoor: http://www.loonwijzer.nl/home/brutonettoquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope. Sowieso moeten we dan het bedrag aan pensioenpremie weten en of er andere dingen meespelen. Bv. onkostenvergoedingen, reiskostenvergoedingen etc.
Ik onderhoud elke maand twee mensen uit deze beroepsgroep en als je het voortdurende gemekker uit die hoek hoort ben je er af toe spuugzat van. Best aardig om eens een ander geluid te horen. De meneer uit het gelinkte artikel draagt niets bij aan de materiele welvaart in onze samenleving maar je hebt er ook geen last van.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:36 schreef Napalm het volgende:
1: Branche: Overheid
2: Functie: uitvreter
3: Leeftijd: nvt
4: Aantal uren per week: 0
5: Aantal vakantiedagen: 365
6: Bruto maand salaris:
7: Netto maand salaris: ¤ 1.050
8: Overuren betaald: nvt
9: Werkervaring: 25 jaar
10: Goodies: BIj financiële tegenvallers extra subsidie van de baas. Kwijtschelding lokale belastingen.
11: Opleiding: nvt
12: Overig:
http://www.ad.nl/rotterda(...)erd_euro_Makkie.html
en ik maar werken voor een baas![]()
Bedankt ! hier heb ik wel iets aanquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef Goover het volgende:
[..]
Er zijn wel vuistregeltjes en schattingen te maken hoor: http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
Wat is een actuarieel consultant, ik ken rekenaar,analist en actuaris, op welk niveau zit een consultant ?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:17 schreef MakuMaku het volgende:
Loop al een tijdje hier rond, toch eens een keer hier posten![]()
1 : Bedrijfstak: Detachering verzekeringen/pensioenen
2 : Functie: Actuarieel Consultant
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, in werkelijkheid 38 de overige 2 is voor studie
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: ~2750 (incl persoonlijk budget, reiskosten en onkostenvergoeding)
9 : Overuren betaald: tijd voor tijd
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Persoonlijk budget van 10.000 euro per jaar voor aanvullende arbeidsvoorwaarden of gewoon als salaris; verder nog variabel salaris afhankelijk van mijn declarabele uren en uurtarief
12: Opleiding: Klinkt raar, van huis uit ben ik Chemicus (WO)
Jij ook al met zo'n miniem verschil tussen bruto en netto. Snap er geen zak van. Kom ik aan met mijn B 4120 en N 2265.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:04 schreef RTM010 het volgende:
Lees hier al tijdje mee, ook maar besloten om lijstje in te vullen
1 : Bedrijfstak: Food Industry
2 : Functie: International Sales Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40 volgens contract, rond de 50 effectief
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 3750
8 : Netto maand salaris: rond de 2900 (incl bijtelling, EUR 200 onkostenvergoeding, bonussen)
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar (1 ijaar bij huidig bedrijf)
11: Goodies : auto v/d zaak incl. ongelimiteerd privé-gebruik, telefoon, laptop, internetaansluiting thuis betaald, onkostenvergoeding, premievrij pensioen, lekker veel reizen![]()
12: Opleiding: HBO CE
Check je loonstrook eens goed om te zien wat er allemaal wordt ingehouden!quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:11 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Jij ook al met zo'n miniem verschil tussen bruto en netto. Snap er geen zak van. Kom ik aan met mijn B 4120 en N 2265.
Hier belastingdienst. Pakken jullie even 1900 euro per maand van me af aub.
Ik zal maar eens navragen wat de franchise is en de werknemersbijdrage (%) van je pensioen. 419 euro is best wel uitzonderlijk veel. Maar zoals het uit ziet draag je baas niks bij aan je pensioen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:30 schreef BeamofLight het volgende:
spaarloon 50 euro
ouderdomspensioen 419 (!!!??)
auto vd zaak is logisch
Die ouderdomspensioenafdracht hakt er blijkbaar nogal in. Ka dat nou niet anders?
Haha, dat is gewoon mijn functie (wat er op mijn kaartje staat). Voor de rest ben ik wel rekenaar en begonnen aan analist. Vanaf september ga ik aan het schakelprogramma beginnen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:10 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Wat is een actuarieel consultant, ik ken rekenaar,analist en actuaris, op welk niveau zit een consultant ?
Voor 1150... en werk voor 1 van de big fourquote:Op zondag 12 juli 2009 15:39 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Mag ik vragen voor hoeveel je binnen bent gekomen 4 jaar geleden? Werk je voor 1 van de Big Four?
Een vriendin van mij is gewoon 7 (!) treden gestegen in 4 jaar... bij een van de ministeries. Het kan dus wel, maar ze had reeds geluk bij de eerste inschaling.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:58 schreef leolinedance het volgende:
Bij de overheid begin je vaak iets hoger dan in het bedrijfsleven, maar ben je na 10 jaar niet veel gestegen. Zag een tabelletje met 60 eur/functiejaar ongeveer, onafhankelijk van je prestaties. In het bedrijfsleven zou dit wel wat hoger moeten zijn, afhankelijk van je eigen niveau. Meer dan 200 euro per jaar stijging schijnt geen uitzondering te zijn.
Ik wou net zeggen, dat is wel een heel royaal salaris voor een MBO-er.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef roykejanssen het volgende:
zeg wendy, 21 jaar, secretaresse en 2386 bruto ? Wat heb jij met de baas gedaan ? ??
valt toch wel mee?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:39 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, dat is wel een heel royaal salaris voor een MBO-er.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:21 schreef WENDY. het volgende:
Het was nog wel een eenjarige opleiding ook.
Wat ik met de baas heb gedaan is niet voor herhaling vatbaar.
Schoevers loont, maar je betaalt er ook wat voor (particuliere school).
Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:05 schreef ratbeard het volgende:
11: Goodies: Reiskostenvergoeding, lunch vergoed, 14 hobbydagen per jaar, premievrij pensioen, winstuitkering
"Hobbydagen" klinkt nogal suf, maar het zijn dagen die je kunt gebruiken om aan je eigen projecten te werken of iets uit te zoeken waar je in geïnteresseerd bent.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:13 schreef Goover het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Goed voor elkaarquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:04 schreef RTM010 het volgende:
Lees hier al tijdje mee, ook maar besloten om lijstje in te vullen
1 : Bedrijfstak: Food Industry
2 : Functie: International Sales Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40 volgens contract, rond de 50 effectief
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 3750
8 : Netto maand salaris: rond de 2900 (incl bijtelling, EUR 200 onkostenvergoeding, bonussen)
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 6 jaar (1 ijaar bij huidig bedrijf)
11: Goodies : auto v/d zaak incl. ongelimiteerd privé-gebruik, telefoon, laptop, internetaansluiting thuis betaald, onkostenvergoeding, premievrij pensioen, lekker veel reizen![]()
12: Opleiding: HBO CE
voor 50 uur per week en 6 jaar werkervaring samen met veel reizen (Wat echt een verschrikking is, vind ik) vind ik het eigenlijk helemaal niet zoveel. Over 6 jaar hoop ik echt wel meer te krijgen. Daarnaast heeft die ook maar heel weinig vakantieuren en worden overuren niet betaald.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:14 schreef samjustme het volgende:
[..]
Goed voor elkaarmet slechts een HBO CE diploma
En 6 jaar werkervaring is wat je minimaal nodig hebt om zoiets te verdienen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor 50 uur per week en 6 jaar werkervaring samen met veel reizen (Wat echt een verschrikking is, vind ik) vind ik het eigenlijk helemaal niet zoveel. Over 6 jaar hoop ik echt wel meer te krijgen. Daarnaast heeft die ook maar heel weinig vakantieuren en worden overuren niet betaald.
Premievrij pensioen, internet en auto zijn dan wel weer handig.
Hij/zij isook nog van baan gewisseld ook, wat eigenlijk altijd een loonsverhoging betekent.
Ik zou wat anders zoeken.
Volgens mijn berekening zou je zonder pensioenafdracht opquote:Op zondag 2 augustus 2009 19:25 schreef Roy_T het volgende:
1 : Branche: Web development
2 : Functie: DGA/developer
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: ± 35
5 : Aantal vakantiedagen: naar eigen inzicht
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3000,-
7 : Netto maand salaris: ± ¤ 2500,-
8 : Overuren betaald: nope
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies: Winstuitkering, snoepreisjes en diners van de zaak, internationaal conferentiebezoek, internet thuis, telefoon vast en mobiel, 1e klas OV, etc.
11: Opleiding: HAVO
12: Certificaten: Geen
Ja dat kan, bijvoorbeeld als je werkgever WBSO-subsidie krijgt. Hij hoeft dan in het gunstigste geval alleen sociale premies te betalen, en geen loonheffing.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:40 schreef ErikN het volgende:
Kan dit wel? Dat scheelt namelijk maar 650 euro met het brutoloon.
ZIe mijn post hierboven: WBSO.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:00 schreef GForceT1 het volgende:
Hoe kun je (Waarschijnlijk met pensioen afdracht erbij) dan op 2500 komen![]()
Word je nog eens gesubsidieerd met zo een riant salaris?quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:02 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ja dat kan, bijvoorbeeld als je werkgever WBSO-subsidie krijgt. Hij hoeft dan in het gunstigste geval alleen sociale premies te betalen, en geen loonheffing.
Zie hier. Niet alleen ik hoor, er zijn tig bedrijven die er gebruik maken maken. Sterker nog: begin dit jaar heeft de overheid nog wat extra geld in het potje gestoptquote:Op zondag 2 augustus 2009 20:04 schreef samjustme het volgende:
Word je nog eens gesubsidieerd met zo een riant salaris?![]()
Wat is het voor een subsidie?
Het is mooi dat je het krijgt! Dat je een hoge hypotheek hebt ligt natuurlijk aan jezelf.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:06 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Zie hier. Niet alleen ik hoor, er zijn tig bedrijven die er gebruik maken maken. Sterker nog: begin dit jaar heeft de overheid nog wat extra geld in het potje gestopt
En riant? Je weet niet wat ik aan hypotheek betaal zeker?
Er stond dan ook niet voor niets een smilie achterquote:Op zondag 2 augustus 2009 20:24 schreef samjustme het volgende:
Het is mooi dat je het krijgt! Dat je een hoge hypotheek hebt ligt natuurlijk aan jezelf.
Was dat hier maar eens zo.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is gewoon 7 (!) treden gestegen in 4 jaar... bij een van de ministeries. Het kan dus wel, maar ze had reeds geluk bij de eerste inschaling.
en daar kan geen geld tegenop!! Vind ik althans, er zijn er altijd bij die dat anders zien....quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:12 schreef Inspecteur1979 het volgende:
Ik:
-Functie: Inspecteur
-Bedrijf: Adviesbureau dat jaarlijkse onderhoudskeuringen verricht aan werktuigbouwkundige installaties
-Werkgebied: Nederland, Belgie en Duitsland
-Leeftijd: 30
-Opleiding: MTS Werktuigbouwkunde Niveau 4
-Werkervaring: 7 jaar
-Uren per week: 38
-Salaris bruto: 2200 per maand (op basis van een 38 urige werkweek)
-Salaris Netto: 1650 per maand
-Vakantiegeld: 8%
-Vrije dagen: 24
-Dienstverband: Contract voor onbepaalde tijd
-Extra's: Bedrijfsbus, Laptop, Telefoon (ik mag tot 15 euro per maand prive bellen)
-Stress: Nee
-Tevreden: Ja
-Overig: Veel vrijheid in mijn werkzaamheden, eigen werktijden bepalen, vanuit huis werken
Vriendin:
-Functie: Kinderleidster
-Bedrijf: Kinderdagverblijf
-Leeftijd: 27
-Opleiding: MBO Sociaal Pedagogisch Werker Niveau 3
-Werkervaring: 6 jaar
-Uren per week: 36 (4 dagen per week)
-Salaris bruto: 1900 per maand (op basis van een 38 urige werkweek)
-Salaris Netto: 1500 per maand
-Vakantiegeld: 8%
-Vrije dagen: 25
-Dienstverband: Contract voor onbepaalde tijd
-Stress: Nee
-Tevreden: Ja
Self made men FTW.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:25 schreef Roy_T het volgende:
1 : Branche: Web development
2 : Functie: DGA/developer
4 : Aantal uren per week: ± 35
5 : Aantal vakantiedagen: naar eigen inzicht
6 : Bruto maand salaris: ¤ 3000,-
7 : Netto maand salaris: ± ¤ 2500,-
8 : Overuren betaald: nope
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies: Winstuitkering, snoepreisjes en diners van de zaak, internationaal conferentiebezoek, internet thuis, telefoon vast en mobiel, 1e klas OV, etc.
11: Opleiding: HAVO
12: Certificaten: Geen
Dat vraag ik me ook af.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:00 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
Volgens mijn berekening zou je zonder pensioenafdracht op
NETTO/TOTAAL 2081,17 uitkomen bij 3000 bruto.
Hoe kun je (Waarschijnlijk met pensioen afdracht erbij) dan op 2500 komen
Dat zijn de bestenquote:
Behoorlijk krom dat je vriendin jonger is en meer verdientquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
en daar kan geen geld tegenop!! Vind ik althans, er zijn er altijd bij die dat anders zien....
Wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Behoorlijk krom dat je vriendin jonger is en meer verdient
Niet daarom maar om de functie, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenkenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?Waarom zou je meer dan je vriendin moeten verdienen? Hartstikke fijn als je vriendin haar eigen geld binnen harkt, vind ik.
Wat DAM bedoelt is: je bent toch een vent en geen homo of zo?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?Waarom zou je meer dan je vriendin moeten verdienen? Hartstikke fijn als je vriendin haar eigen geld binnen harkt, vind ik.
Dan let je niet op. Wat DAM bedoelt is: waarom verdient ze meer met minder ervaring, lagere leeftijd, etc...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat DAM bedoelt is: je bent toch een vent en geen homo of zo?
Ok. Dan is het inderdaad wel vaag.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet daarom maar om de functie, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat DAM bedoelt is: je bent toch een vent en geen homo of zo?
Dat schreef ik ook alquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan let je niet op. Wat DAM bedoelt is: waarom verdient ze meer met minder ervaring, lagere leeftijd, etc...
Ik zie het, had er overheen gelezenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:59 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Daar kun je mee stoppen, want het antwoord staat hier een paar posts boven
Doe je civiele constructies of echt infra ontwerpen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:32 schreef pulletje het volgende:
k zal ook eens wat plaatsen:
1 : Bedrijfstak: Detachering in de engineering
2 : Functie: Tekenaar/ontwerper in Civiele techniek
3 : Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 26
6 : 13e maand: niet echt, 1250,- netto bij minimaal 1680 uur werk per jaar
7 : Bruto maand salaris: 2600
8 : Netto maand salaris: 1980 (incl 130,- reiskosten)
9 : Overuren betaald: jip
10: Werkervaring: in civiele techniek 3 maanden, in de bouw bijna 3 jaar
11: Goodies : 1000,- per jaar voor opleidingen, pensioen volledig betaald door werkgever,
12: Opleiding: HBO Constructief ontwerpen, Bouwkunde dus
niet zo heel slecht denk ik..
Wat bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:29 schreef XiE het volgende:
1 : Branche: Vastgoed sector (overgenomen van Detacheerder)
2 : Functie: Applicatiebeerder / Patch Manager
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : Aantal ATV Dage : 13
7 :Bruto maand salaris: ¤ 3300,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2500,- (incl bijtelling voor de auto en pensioen preme)9 : Overuren betaald: tijd voor tijd. (of betaald)
10: Werkervaring: 3jaar (excl. Stages)
11: Goodies: Variabele Winstuitkering (16% Jaarsalaris+Vakantiegeld) Auto(mogelijkheid), Persoonlijk Budget, Hypotheek rente korting, Korting op verzekeringen, Goede pensioen opbouw
12: Opleiding: MBO Technische Informatica + HBO Communicatie,Multimedia en Vormgeving (gedeeltelijk)
civiele constructies.. Mn functie is tekenaar/ontwerper maar eigenlijk ben ik alleen tekenaar omdat ik pas 3 maanden werk. Dat ontwerpen komt nog en daarna doorgroeien naar constructeur. (Dat was ik in de bouwsector)quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Doe je civiele constructies of echt infra ontwerpen?
Wat houdt dat in? Krijg je dit jaar niets meer uitbetaald?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:03 schreef capricia het volgende:
Hier dit jaar salarisstop, helaas.
ICT
geen verhoging dit jaar. Hooguit een eenmalige bonus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:05 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Krijg je dit jaar niets meer uitbetaald?
Hebben wij ook, waarschijnlijk volgend jaar nog steeds.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:03 schreef capricia het volgende:
Hier dit jaar salarisstop, helaas.
ICT
Nope, gewoon een chemische fabriek in de botlekquote:
niet toevallig bekend met de quote "i don't want to look at a fucking coca-cola machine the whole fucking dayquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:46 schreef klubikwapperdam het volgende:
net 15% salarisverhoging gehad tijdens deze akelige recessie![]()
1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Shift Team Leader / Procesoperator
4 : Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst
6 : 13e maand en vakantiegeld: Yup!
7 : Bruto maand salaris: 3925
8 : Netto maand salaris: 2400
9 : Overuren betaald: Yup!
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietspan en fitnessvergoeding (is dat een goodie?)
12: Opleiding: Vapro B (MBO) bijna Vapro C afgerond.
13. Tevreden?! Mag niet klagen voor me leeftijd
Zegt me echt helemaal niks, explain!?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:14 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
niet toevallig bekend met de quote "i don't want to look at a fucking coca-cola machine the whole fucking day [ afbeelding ]"?
het leek allemaal zo veel op het plaatje van een collega van mij die ook shiftleader is, en hij kent die quote maar al te goedquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:16 schreef klubikwapperdam het volgende:
Zegt me echt helemaal niks, explain!?Lees dat je ook in de chemie rondhangt
Corus toevallig?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:46 schreef klubikwapperdam het volgende:
11: Goodies : Bonus van min. 2500 euro (bruto) ieder jaar, opleidingen/cursussen worden betaald, fietspan en fitnessvergoeding (is dat een goodie?)
Laatste keer dat ik keek niet neequote:Op maandag 31 augustus 2009 09:45 schreef -gt- het volgende:
[..]
volgens mij zit corus niet in de botlek
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:46 schreef klubikwapperdam het volgende:
Iemand zonder Geneeskunde vraag je ook niet om te opererenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat zijn de besten, wordt gek van die pipo ´s die denken vanalles te kunnen o.b.v. een diploma.
Valt toch vies tegen netto bedrag bij een zo dergelijk maandsalaris. Grootste graaiers van dit land toch ons belastingstelsel.quote:Op zondag 20 september 2009 14:16 schreef Sometimes het volgende:
1 : Bedrijfstak: overheid
2 : Functie: Directeur bedrijfsvoering
3: Leeftijd: 37
4 : Aantal uren per week: 36 volgens contract (in de praktijk 45 - 50)
5 : Aantal vakantiedagen: 25 volgens contract (in de praktijk wat meer)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 5520
8 : Netto maand salaris: 3220
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 12 jaar
11 : Goodies : Mobieltje, notebook
12: Opleiding: HBO+
Nu wat beter uitgerekend wat ik netto overhoud dan vorige keer. Het percentage voor pensioengerelateerde zaken is vrij hoog (9,5% bij elkaar).
Loonheffing 1812 Euro.quote:Op zondag 20 september 2009 15:18 schreef samjustme het volgende:
[..]
Valt toch vies tegen netto bedrag bij een zo dergelijk maandsalaris. Grootste graaiers van dit land toch ons belastingstelsel.
en wat doet een elektrotechnisch ingenieur?quote:Op maandag 21 september 2009 16:11 schreef Goover het volgende:
Update / Upgrade
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: Elektrotechnisch Ingenieur
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : Bruto maand salaris: ¤ 2500,-
7 : Netto maand salaris: Reken zelf maar om ;-)
8 : Overuren betaald: tijd voor tijd.
9: Werkervaring: 1 jaar + 1,5 jaar stage
10: Goodies: 13e maand/winstuitkering.
11: Opleiding: HBO Elektrotechniek
12: Certificaten: VCA VOL
Ik ontwerp elektrische schakelingen voor druktestsystemen.quote:Op maandag 21 september 2009 17:24 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
en wat doet een elektrotechnisch ingenieur?
krijgen jullie geen 12 adv dagen?
Deed je het niet omdat je voldoening haalt uit het verplegen/verzorgen van mensen? Dankbaarheid van mensen is helaas niet in geld uit te drukken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:44 schreef WelcomeHome het volgende:
Als ik soms die salarissen zie, vraag ik me wel eens af waarom ik verpleegkundige ben geworden.
Vergeet niet dat ardig wat mensen een paar honderd euro dr bij doen om te kunnen patsen hier..quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:44 schreef WelcomeHome het volgende:
Als ik soms die salarissen zie, vraag ik me wel eens af waarom ik verpleegkundige ben geworden.
Vergeet niet dat veel MBOers gewoon op HBO / Universitair Niveau werken en daar dus ook de bijbehorende beloning voor ontvangen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:27 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ardig wat mensen een paar honderd euro dr bij doen om te kunnen patsen hier..
Zie somige salarissen voorbij komen die mij onmogelijk lijken kijkende naar opleding en werkervaring
bron? of roep je maar wat..quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:28 schreef CigarilloJoe1 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat veel MBOers gewoon op HBO / Universitair Niveau werken
HAHA sorry hoor maar vooral nu tijdens kredietcrisis wil men Uni en tig jaren werkervaring voor laag salaris.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:28 schreef CigarilloJoe1 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat veel MBOers gewoon op HBO / Universitair Niveau werken en daar dus ook de bijbehorende beloning voor ontvangen.
In een hoop sectoren liggen de banen gewoon nog voor het oprapen hoor. Denk bijvoorbeeld aan ICT, met name op het gebied van beheer, ontwikkeling etc.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:50 schreef samjustme het volgende:
Sowieso denk ik dat komende 2 a 3 jaren gouden tijden voor werknemers voorbij zijn, werkgevers hebben het nu voor het kiezen.
Binnen de Staff functies, Marketing, IT etc van een beetje organisatie zie je natuurlijk dat men alleen HBO-ers en WO ers aanneemt, maar ik ken voldoende MBO mensen die door zoveel werkervaring die HBO-ers geevenaard hebben en soms zelfs ingehaald hebben en daarom de voorkeur krijgen in bepaalde situaties.quote:
Ja vooral als die MBO-er al 10 jaar werkervaring heeft en die HBO-er net komt kijken...quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:47 schreef samjustme het volgende:
[..]
HAHA sorry hoor maar vooral nu tijdens kredietcrisis wil men Uni en tig jaren werkervaring voor laag salaris.
Het niveau verschil tussen HBO en Uni is al vrij groot laat staan MBO en Uni.
Volgens de belastingdienst voor mij 180 euro per maand. In principe betekent het voor mij dat mijn woon-werkverkeer compleet vergoed wordt. Daarnaast heb ik ook nog 15.000 privékilometers erbij incl. benzinequote:Op woensdag 23 september 2009 01:06 schreef capricia het volgende:
Ik vind het moeilijk om salarissen te vergelijken die met of zonder auto vd zaak zijn. Wat is een auto van de zaak eigenlijk waard?
Dus omdat de mensen standaard hun reiskosten erbij tellen, moet je bij een auto vd zaak je bijtelling er ook bij tellen om te vergelijken?quote:Op woensdag 23 september 2009 08:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens de belastingdienst voor mij 180 euro per maand. In principe betekent het voor mij dat mijn woon-werkverkeer compleet vergoed wordt. Daarnaast heb ik ook nog 15.000 privékilometers erbij incl. benzine
Je moet ook meerekenen dat je vaak een reiskostenvergoeding krijgt als er geen auto van de zaak bij zit, dat rekenen veel mensen ook mee in het salaris
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |