quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien de poesjespraat even meenemen naar het bankje?
Poppejans, ik dacht effe 5 paar echo's! Heb je al een datum voor vk of termijnecho?
Ja, 14 april intake vk. Ik heb her en der zitten lezen en niet iedereen krijgt dan een echo, nou wil ik er dan toch echt wel hard op aandringen(als dat nodig is) dat zij wel even kijkt dan, vooral omdat ik helemaal niet met zekerheid weet hoe ver ik exact ben, en wil uiteraard weten of het ''goed'' zit wat ze kan zien.quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees altijd de kaartjes bij de vk trouwens, niks leukers dan even spieken en ik kwam ook nog weer zo'n 'lollig' rijmpje tegen. 'Mijn wormpje zat er keurig aan, dus papa heeft zijn best gedaan.'Wat een *nzin!
Hadden we daar niet ook een topic over?
wal-ge-lijkquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees altijd de kaartjes bij de vk trouwens, niks leukers dan even spieken en ik kwam ook nog weer zo'n 'lollig' rijmpje tegen. 'Mijn wormpje zat er keurig aan, dus papa heeft zijn best gedaan.'Wat een *nzin!
Ja, maar ze zei alleen dat horen van het hartje dan nog niet kon(volgens mij zien knipperen zou wel kunnen)quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans, maar je hebt toch aangegeven dat je niet weet hoe ver je bent? Dan zou je iig een termijnecho rond de 9 a 10 wk moeten hebben zodat je dan nog kunt besluiten of je voor de nekplooimeting wilt gaan.
Echt? Dat is ook raar zeg...quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:50 schreef innepin het volgende:
[..]Verschrikkelijk. Ik zag er laatst eentje waarop stond dat mama nu blij is, maar papa zielig, omdat ze een meisje hadden gekregen
![]()
Bij ons doen ze dat standaard bij een BMI hoger dan 'iets'. Maar dat verschilt blijkbaar van praktijk tot praktijk.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:54 schreef tessie het volgende:
BE, heb jij zelf gevraagd om die suikercurve, of is dat standaard?
Ik vind het zo raar dat ik dat niet hoef.. Ik moest vandaag wel mn ijzer en glucose laten prikken, maar gewoon 1 keer nuchter. Ik had nog de vorige keer toen ik dat formuliertje meekreeg gevraagd of dat zoiets was dat ik meerdere keren op 1 dag mn suiker moest laten prikken, maar toen keek ze me alleen een beetje wazig aan en zei nee gewoon 1 x sochtends.....
quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:26 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan evt. ook maandag even de ha bellen en vragen of het daar even kan he.
Huh? Das helemaal geen gedoe!quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:ik heb nog steeds mn huisarts niet geregeld, ik sta nog bij de oude praktijk ingeschreven. Overschrijven is een gedoe wat ik steeds voor me uitschuif
dingen met kastjes en muren en verzekeringen en dergelijke.
Maar je hebt gelijk wel, mooie binnenkomer om gelijk even kennis te maken met mn nieuwe huisarts!
ja dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Huh? Das helemaal geen gedoe!
Je zoekt een nieuwe huisarts uit, je gaat naar de oude en zegt: hey, ik heb een nieuwe huisarts omdat ik ben verhuisd graag mijn dossier (kun je gewoon voor bellen) en dan kun je het ophalen en dan geef je dat pakketje af bij je nieuwe huisarts en je bent klaar.
Verzekering heeft er verder schijt aan bij welke huisarts jij bent hebtzover ik weet
Vreemd hoor!quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:51 schreef huuphuup het volgende:
ja dat dacht ik ook
maar mijn verzekering wil me pas overschrijven als ik ingeschreven ben bij de nieuwe, die nieuwe wil eerst een bevestiging van de verzekering én mn oude dossier van mn huisarts en mn oude wil niets meegeven voor ze bevestiging hebben van mn nieuwe huisarts en die nieuwe vindt dat weer onnodig om mee te geven want zo gaat dat nergens![]()
Nouja ik moet er gewoon even een keer goed achteraan gaan en het allemaal op 1 dag regelen dat is waarschijnlijk het minste gedoe voor iedereen. Kan ik mooi ook gelijk even langs om te prikken
ik mocht de 1e keer op de weegschaal, met 18 weken en met 31 weken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:15 schreef _Bar_ het volgende:
hier word er trouwens ook niet gewogen tijdens controlles.
wel word er binnenkort nog een keer bloed geprikt en krijg ik nog 2 prikken, 1 rond de 30 weken, en de ander na de bevalling.
dit ivm die negatieve reshus factor.
Mijn dossier mag ik niet zelf ophalen dat wil de huisarts aangetekend opsturen vanwege de medische gegevens. Nouja dat vind ik prima. Maar ze willen het dus niet versturen voordat ze bevestiging hebbben enzo. Maandag inderdaad maar even wat telefoontjes er tegenaan gooien.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
hier ging het ook makkelijk Huup. Heb een andere huisarts gezocht, mijn huisarts in Delft gebeld dat ik een ander had en dossier op laten sturen het enige vervelende was dat ze mijn dossier even kwijt geweest zijn
BE, fijn dat het goed was bij de VK!
FTA, mooie curve!
Ze doen hier wel standaard een extra echo als je BMI hoger dan eh, idd iets isquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij ons doen ze dat standaard bij een BMI hoger dan 'iets'. Maar dat verschilt blijkbaar van praktijk tot praktijk.
Wellicht hebben ze bij jouw praktijk de policy om eerst eens de gewichtstoename van de moeder te beoordelen en pas op basis daarvan wel of geen actie te ondernemen... Kan ook nog lijkt me en jij gaat heel goed toch, met je gewicht?
FTA, fijn dat hij bij jou goed was!
Dat is toch raar? Het zijn je eigen medische gegevens vind het nog wat anders als ze van je moeder/vriend/zus etc waren maar het is van jezelf!quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mijn dossier mag ik niet zelf ophalen dat wil de huisarts aangetekend opsturen vanwege de medische gegevens. Nouja dat vind ik prima. Maar ze willen het dus niet versturen voordat ze bevestiging hebbben enzo. Maandag inderdaad maar even wat telefoontjes er tegenaan gooien.
Mijn eigen huisarts krijgt nu waarschijnlijk briefjes binnen van de extra echo's die er in het ziekenhuis gemaakt zijn en de arme man weet niet eens dat ik zwanger ben
"draai een keeeer in het rond stamp met je voeten op de grond blaas, zwaai je knuistjes in de lucht..."quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:37 schreef _Bar_ het volgende:
zou hij/haar dan ook zo'n plopmuts ophebben
Die zag ik laatst ook een paar keer.... Het valt me lichtelijk op dat de kindernamen vaak ook (totaal) niet mijn smaak zijnquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is mooi op tijd! Ik ben blij dat ze dat bij mij ook snel gedaan hebben....quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net weer goedgekeurd bij de verloskundige.![]()
Bloeddruk goed, gewicht prima. Hartje duurde even, eerst alleen via de navelstreng maar toen draaide hij zich om en kwam heel duidelijk het plokplokplok door het apparaat.
Over een week of 4 even een suiker-curve prikken (wegens evt. risico vanwege eigen overgewicht).
Hier doen ze bij iedereen een curve, 2punts weliswaar, maar alleen nuchter is onzin!quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:54 schreef tessie het volgende:
BE, heb jij zelf gevraagd om die suikercurve, of is dat standaard?
Ik vind het zo raar dat ik dat niet hoef.. Ik moest vandaag wel mn ijzer en glucose laten prikken, maar gewoon 1 keer nuchter. Ik had nog de vorige keer toen ik dat formuliertje meekreeg gevraagd of dat zoiets was dat ik meerdere keren op 1 dag mn suiker moest laten prikken, maar toen keek ze me alleen een beetje wazig aan en zei nee gewoon 1 x sochtends.....
Ja, ik weet dat het het beste is, dat zeg ik ook steeds tegen mijzelf, maar tochquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:24 schreef Guuzewuus het volgende:
Ach Wennie, dat is inderdaad wel even slikken dan. Maar als het het beste voor de kids is, dan graag toch?Heel veel succes met de voorbereidingen dit weekend en een hele mooie tijd toegewenst met je twee ukken en je man en iets grotere uk
.
Ja, dat gaan we zeker doen van het weekend. Nog even lekker met zijn 3-tjes genieten van het zonnetje.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:26 schreef _Bar_ het volgende:
wenniegeniet nog maar even van met zijn 3tjes te zijn
Hai Leah,quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:32 schreef Leah het volgende:
Wennie, ik heb twee kinderen met een KS gekregen (niet tegelijk, dat dan weer niet), maar ik heb het nooit als falen ervaren.
Wat ik me wèl realiseerde was dat als ze die Ks-en niet hadden gedaan, zowel ik als de kindertjes er ws niet meer geweest zouden zijn.
Je hebt een paar dagen om aan het idee te wennen, probeer je erop in te stellen, en als het zover is, genièt! Want ook dat kan met een KS, het moment van geboorte is iets anders, maar net zo onbetaalbaar.
En draag je man op om zich suf te fotograferen, vraag of ze willen wachten met aankleden/wassen totdat jij er zelf bij bent. Voor verdere tips en trucs, zoek het KS topic op. Succes maandag!
Dit was een Keano... idd niet echt mij smaak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:40 schreef McLaura het volgende:
[..]
Die zag ik laatst ook een paar keer.... Het valt me lichtelijk op dat de kindernamen vaak ook (totaal) niet mijn smaak zijn
het zou ook bandenpijn kunnen zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef miss_sly het volgende:
.
Ik had even een vraagje: ik had vanmiddag een paar keer een beetje menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik. Iemand vaker gehad? Normaal? Niets om me zorgen over te maken? Het was ook maar een keer of 2-3 een niet al te lang moment en vanavond nog niet gehad, maar ik vroeg het me af.
Die menstruatie-achtige pijn, was bij mij altijd bandenpijn. Weet niet of je dat al eerder hebt gehad en zo ja of het ermee kunt vergelijken? Als je het niet vertrouwt gewoon je verloskundige bellen hoor.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef miss_sly het volgende:
wennie, wat naar dat je dit nu zo onverwacht op je dak krijgt. Je had al verteld dat je zo graag natuurlijk wilde bevallen, dus dit zal dan best even wennen zijn. Gelukkig heb je het weekend nog om aan het idee te wennen en nog even met z'n drietjes te zijn. Wat ontzettend jammer dat je moeder er niet bij kan zijn.
Ik had even een vraagje: ik had vanmiddag een paar keer een beetje menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik. Iemand vaker gehad? Normaal? Niets om me zorgen over te maken? Het was ook maar een keer of 2-3 een niet al te lang moment en vanavond nog niet gehad, maar ik vroeg het me af.
Ja dat kun je wel zeggen, " ineens" 5 persoontjes. Mannen helaas in de meerderheidquote:Op vrijdag 3 april 2009 22:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Wennie succes en sterkte! Straks heb je een groot gezin
Alvast van harte gefeliciteerd met jullie katoenen huwelijksdag. Lekker even uiteten, beetje jammer dat sommige mensen inderdaad overduidelijk aanwezig zijnquote:Op vrijdag 3 april 2009 22:18 schreef mefke79 het volgende:
Wennie succes, bedenk jezelf maar dat dit echt de beste oplossing is. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.![]()
Namen en gedichtjes op geboortekaartjes: juk! Ik heb er deze week eentje binnengekregen waarvan ik dacht:a) die tekst is te erg als hij het later zelf terug leesten b) je had em af moeten keuren op de slechte kwaliteit drukwerk . Maar ja, beroepsdeformatie zullen we maar zeggen. Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om zelf mijn kaartje te bedenken en tekenen, dan mag iemand anders em drukklaar maken. Heb ik met onze trouwkaart ook gedaan en daar krijgen we nu nog complimentjes over. Helaas kan het kaartje niet in dezelfde stijl, want je huwelijksdatum staat vast en een geboortedatum meestal niet en das niet handig als je de kaart baseert op de datum.
We zijn morgen precies een jaar getrouwd en dus vandaag gaan uit eten (dat kwam beter uit). Heerlijk gegeten, maar me ook doodgeërgerd aan de vrouw naast ons. Ze was overduidelijk ook zwanger maar wilde persé wel een verrassingsmenu. Dus ze geeft door dat ze dan dingen niet mag, tot zover geen probleem. Komt haar voorgerecht, bediening legt uit wat het is "gerookte zalm mevrouw". Neem maar mee, dat mag ik niet! He, dat is toch alleen als ie vacuum verpakt geweest is? dacht ik nog. Zegt ze tegen haar tafelgenoten doodleuk dat ze geen gerookte zalm lust. Duhheh..neem dan geen verrassingsmenu vis. Hoofdgerecht precies hetzelfde, bediening had nog niet uitgelegd wat het was of ze riep al dat ze dat niet mocht en dat ze nooooit meer ging uiteten als ze zwanger was. Bleek het iets te zijn wat ze wel gewoon mocht en wat ze met smaak heeft gegeten.
En verder weet ik nu geloof ik echt wat bandenpijn is en hoe het rekken van je baarmoeder voelt, auw! Volgende week naar de fysio, gelukkig.
dat slechte slapen herken ik wel, al is het hier meer slecht in slaap komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Het is anders dan de (banden)pijn die ik tot nu toe heb gehad.
Ik was niet m oe van lichamelijke inspanning ofzo, ik ben gewoon chronisch moe omdat ik ontzettend slecht slaap, al de hele zwangerschap. Dus eind van de fulltime werkweek ben ik wel op ')
Het waren ook geen steken, maar meer dat doffere menstruatie-achtige gevoel.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, het voelde niet als echt gevaarlijke pijn ofzo, maar ik vond het wel een rare pijn.
Ik heb er ook veel last van, maar zweer echt bij Rennies. Heb je die al eens geprobeert? binnen 5 minuten ben ik er dan vanaf.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:47 schreef Vicky het volgende:
dat slechte slapen heb ik de afgelopen 4 dagen ook last van. Ik val redelijk snel in slaap maar zie ongeveer elk uurtje van de klok...
En ik krijg wat van dat brandend maagzuur...
jaja, ik heb vanmiddag weer een megapak Rennies gehaald maar die werken bij mij maar heel kort...quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:51 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik heb er ook veel last van, maar zweer echt bij Rennies. Heb je die al eens geprobeert? binnen 5 minuten ben ik er dan vanaf.
Sterkte ! En geniet van je weekend, volgend weekend ben je een dappere en stoere 2-ling mama! Je hebt het onwijs lang volgehouden, knapquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:21 schreef wennie29 het volgende:
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen en lekker egoistisch over mijzel ga praten, maar moet alles nog bijlezen, begrijp dat ik alweer een topic achterloop!
Vandaag bij de gynaecologe geweest, de kids liggen erg gevaarlijk en kunnen elkaar gaan verstikken. Daarom is besloten om ze maandag te gaan halen. Ik had me er helemaal niet op voorbereid al zo snel, en vindt het best een eng idee. Er zullen ook meerdere artsen aanwezig zijn omdat het ondanks de keizersnede, een complexe bevalling zou worden. Mijn moeder zou bij de bevalling aanwezig zijn, maar laat die nou net ook maandag geopereerd worden, we hadden het er al weken over dat dat toch vast niet zou gebeuren, nou wel dus. Ik moet me erbij neerleggen en ik weet dat het het beste is voor Jip & Janneke, maar ik had het zoooooooooooo graag zelf willen doen. Het voelt nu een beetje als falen. Ik heb het zolang volgehouden en nou kan ik het niet afmaken ;-) Heb al een paar keer lekker een potje gejankt v vandaag. Gek idee dat we dit weekend voor het laatst met zijn 3-tjes zijn.
Ik weet nog niet wanneer ik kan posten als ze geboren zijn, maar zal het zo snel mogelijk doen.
Fijn weekend allemaal
De laatste waarbij ik dat vreselijke rijmpje zag, was een Christiaan. De naam valt mee, maar de zussen heten Cynthia, Melissa en Marcella. Daarmee vergeleken vond ik Christiaan wel een supernaamquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit was een Keano... idd niet echt mij smaak.
Jij weet t ook altijd zo goed en mooi te verwoorden pannekoekie!quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Sterkte ! En geniet van je weekend, volgend weekend ben je een dappere en stoere 2-ling mama! Je hebt het onwijs lang volgehouden, knap![]()
En wanneer je weer kan posten ? Zo rond de 6e maand wordt het minder hectisch![]()
Wat zul je trots en gelukkig zijn maandag! Je weet niet wat je meemaakt als ze er eenmaal zijn
Na haar eerste kind duurde twee jaar voor ze hier weer kwam posten dus ik gok nu op een jaartje of 4.quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Sterkte ! En geniet van je weekend, volgend weekend ben je een dappere en stoere 2-ling mama! Je hebt het onwijs lang volgehouden, knap![]()
En wanneer je weer kan posten ? Zo rond de 6e maand wordt het minder hectisch![]()
Wat zul je trots en gelukkig zijn maandag! Je weet niet wat je meemaakt als ze er eenmaal zijn
ik vind ze niet viesquote:
Haha, zo rond de 6e maand pas? Nou dan staat me nog wat te wachtenquote:Op zaterdag 4 april 2009 08:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal gelijk hebtquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Na haar eerste kind duurde twee jaar voor ze hier weer kwam posten dus ik gok nu op een jaartje of 4.
Genieten van het weekend is inderdaad moeilijk, soms kan ik even mijn zinnen verzetten, maar kan ook ineens helemaal van de wereld zijn omdat ik met mijn hoofd in het ziekenhuis zit. Ik durf dalijk niet te gaan slapen want dan is het zondag, en dat betekent nog maar 1 dag. Ja kinderachtig, ik weet het, ik ga even heeeeeeeel positief denken.quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:13 schreef mikoxx het volgende:
@Wennie
Ik dacht al: ik mis haar al een paar dagen op fok..... Maar maandag wordt DE dag dus.. Op zich wel een superleuk idee, maar ik snap je dubbele gevoel ook heel goed. Vooral omdat je moeder er precies op DIE dag niet bij kan zijn... tjonge, dat zal je ook weer net zien! Maar: Jullie kindjes gaan geboren worden, da's toch super! En idd, beter het zekere voor het onzekere, dat zou ik precies zo doen. Ik wens je heel veel succes en ben natuurlijk enorm benieuwd naar je verhalen en foto's! Geniet eerst nog even lekker van t weekend (al lijkt me dat ook een raar idee....volgend weekend zal zo anders zijn........)!!!
Wat is nou 5 weken haha, ja ja ook voor jou gaat het opschieten, spannend hoor!quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik vind ze niet vies
Zat van de week ineens te denken.. nog maar maximaal 10 weken.. maar over 5 weken mag ik gewoon al bevallen
"oi paps! schuif ns op!"quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:33 schreef tessie het volgende:
Ja leuk is dat! Als mijn Lief zijn hand op mijn buik legt, dan volgt er al snel een schopje tegen![]()
En laatst een keer in bed lag ie tegen mn buik aan te slapen, en toen werd ie gewoon wakker van eens schopje in zn rug!![]()
Het meeste over honden en baby's wat je leest vooral als het 'vreemd' op je over komt zoals luiers uitlikken en traumatische ervaringquote:Op zondag 5 april 2009 09:23 schreef seilram het volgende:
Wat lief Huup en Tessie![]()
Mijn lief voelt en ziet het beebje weleens, maar het beebje heeft mijn hussie nog nooit bewust geschopt... ja trouwens 1 keer toen hij met zo'n luistertoeter aankwam. Toen werd die luistertoeter tegen zijn hoofd aangeknald![]()
![]()
Even een iets heel anders, ik zat te twijfelen, zal ik er een topic over openen, maar ik vraag het eerst maar hier. Do's en don'ts met je huisdier(en) en beeb. Wij hebben nl 1 klein lief hondjeen 2 stoere katers. We willen tuurlijk dat dat straks allemaal goed gaat en ik heb er ook al een aantal dingen over gelezen, maar dat is meer voor als het beebje geen beebje meer is. Zoals dat je kind altijd de hond moet roepen en de hond naar zich toe moet laten komen, zodat de hond naar zijn meerdere gaat. Maar over beebies kom ik bar weinig tegen. Nu heb ik weleens gehoord dat het goed is als je je hond een luier laat uitlikken, zodat hij ook een band krijgt met de beebie. Iemand hier ervaring mee of ook van gehoord? Ik zit namelijk de hele tijd tegen mijn hondje te vertellen dat ze ook een beetje mama wordt en mij straks goed moet meehelpen met moederen
![]()
Verder heb ik ook gelezen dat ze niet bij de bevalling aanwezig mogen zijn, niet zozeer vanwege hygiene, maar omdat het voor het hondje zelf te traumatisch is om je vrouwtje zo te zien, want hij snapt tuurlijk niet wat er aan de hand is. Maar meer info omtrent bevallen en beebies krijgen heb ik eigenlijk niet.
quote:Op zondag 5 april 2009 09:34 schreef seilram het volgende:
YPPY, wat zielig voor Annagelukkig viel de schade mee, bij beide
![]()
Ja dat hadden wij ook bedacht, de katten en hond mogen gewoon de eerste tijd niet met het beebje alleen zijn. Ze mogen wel op de kinderkamer, maar alleen als wij er ook zijn. Ze mochten eerst hier ook s'nachts naar boven en op onze slaapkamer, maar onze slaapkamer kan niet afgesloten worden (zolder). En aangezien ik s'nachts het beebje bij ons wil hebben de eerste paar maanden mogen ze nu sinds januari niet meer naar boven en blijven ze beneden opgesloten. Dit hebben we ze ook bewust nu al geleerd dat ze dat niet met de beebie associeren. Nu moet ik wel zeggen dat ik gisteren een wipstoel heb gehad en die heeft de kat al in gebruik genomen... maar snel schoonmaken en opruimen dus.
Wat verwacht je dan met een topic als dat.quote:Op zondag 5 april 2009 10:43 schreef seilram het volgende:
Dat is wel een goeie nummer_zoveel, dat het bezoek eerst de hond moet begroeten, dat doen ze nu idd ook![]()
Heb trouwens in f&f en topic geopend hierover, van de 7 reacties zijn er al wel 2 serieus
Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweedequote:Op zondag 5 april 2009 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Oh Wennie dat is wel schrikken zeg, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zien dat de kinderen gevaarlijk liggen en het gevaar voorkomen. Morgen mag je je kindjes vasthouden!!!
Heej goh, niemand vindt het verbazingwekkend dat er een natte sok in een krat van MvM zat, komt dus vaker voor(blurgh)
Wij hebben morgen om half 10 de eerste echo, weeeee~! eindelijk!![]()
Zo spannend! Hopelijk kunnen we al heel wat zien, ik heb iig wel om een vaginale echo gevraagd. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen.
lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwdquote:Op zondag 5 april 2009 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweedePrecies gelijk op dus (maar dat zal na de echo wel anders zijn denk ik, want de kans is groot dat de data dan uit elkaar komen te liggen).
"Learning the hard way", dusquote:Op zondag 5 april 2009 11:29 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh ja, de katten, pffff.... ik heb me eerlijk gezegd rotgeërgerd aan het feit dat ze in de box, in de wandelwagen en nu in het poppenbedje gaan liggen steeds en alles dus onder de haren zit. Maar ik werd ook gek van steeds maar balonnen of zilverpapier overal in te leggen.
Ook heeft één van de katten Stella gisteren voor de derde keer een mep (met nageltjes uit) gegeven. Ze vraagt er zelf om door aan hem te gaat staan trekken en sjorren en ik ben nou eenmaal niet altijd op tijd om haar te stoppen. Overigens heb ik de kat natuurlijk een flinke mep terug gegeven. De ander vertrekt gewoon als hij het niet prettig vindt.
Voordeel: Stella is helemaal niet bang voor dieren en leert ze zo ook inschatten.
Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).quote:Op zondag 5 april 2009 12:57 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwdWie het eerste een foto post
Dan gaat de katten na 1 dag in het asiel "omdat ze niet op kunnen schieten met de baby"quote:Op zondag 5 april 2009 13:01 schreef innepin het volgende:
[..]
mijn schoonzusje, je weet wel, die ene waar ik bezorgd over was/ben, heeft het probleem "opgelost" door het ledikantje gewoon nog niet op te maken, omdat de katten er steeds op gingen liggen en dat was zo onhandigEn als 't kind geboren is? Sja, ehh...
Wel rustig aan doen hoorquote:Op zondag 5 april 2009 13:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).
Ja ik wil EEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWW horenquote:Op zondag 5 april 2009 13:33 schreef Ssserpente het volgende:
Twinkly, Ik vond het behoorlijk verbazingwekkend hoor! En zelfs zo smerig dat ik het gister tegen m'n vriend verteld heb. Zal het de volgende keer even komen melden.![]()
Ik ben allang uit de kast, joh!quote:Op zondag 5 april 2009 13:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Ssserpente, kom toch es met je kont uit die kast, joh!
quote:Op zondag 5 april 2009 15:23 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik ben allang uit de kast, joh!
En voor jou is het sowieso geen verrassing meer!
Van harte gefeliciteerd hoor!quote:Op zondag 5 april 2009 16:40 schreef Rekkie het volgende:
25 september wordt er een kinderbijslag-wondertje verwacht
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 5 april 2009 16:40 schreef Rekkie het volgende:
25 september wordt er een kinderbijslag-wondertje verwacht
quote:
Thanksquote:
Ja zal ik proberenquote:Op zondag 5 april 2009 19:06 schreef RockabeIIa het volgende:
En je datum staat er bijKom je nu en dan bijbeppen?
Ongetwijfeld, maar daar kan ik je helaas geen ervaringen over meedelen.quote:Op zondag 5 april 2009 20:07 schreef Ssserpente het volgende:
Toch hoor je vaak dat moeders hun tweede zwangerschap vaak bewuster meemaken.
Het duurde even, maar ik heb zojuist begrepen dat je een man bent...quote:Op zondag 5 april 2009 20:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daar kan ik je helaas geen ervaringen over meedelen.
hahaha dooskequote:Op zondag 5 april 2009 21:21 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Het duurde even, maar ik heb zojuist begrepen dat je een man bent...
God, slimmer word je er niet op als je zwanger bent...![]()
Wat bedoel je?quote:
Nou dan is dat het. Mijne was van buitenaf, dat scheelt toch wel veel danquote:Op maandag 6 april 2009 11:37 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel allemaal![]()
Ik ben nu 9w6d maar volgens de echo 9w4d dus wel even ver als jij toen. De verloskundige heeft eerst een uitwendige echo geprobeerd en toen was er niet zoveel te zien. Toen een vaginale echo en die was mooi scherp!
owh oeps ik dacht dat ik nog wel snel even kon editenquote:Op maandag 6 april 2009 11:38 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Nou dan is dat het. Mijne was van buitenaf, dat scheelt toch wel veel dan.
Nee, dat kan ze niet, ze kan wel echo's makenquote:Op maandag 6 april 2009 11:39 schreef Twinkly het volgende:
[..]
owh oeps ik dacht dat ik nog wel snel even kon editendat vroeg ik me idd af
Heej Troel als je je tante wilt laten photoshoppen, misschien kan ik ook helpen
OEH! das wel fijn zo'n tante! Leuk zeg!!quote:Op maandag 6 april 2009 11:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, dat kan ze niet, ze kan wel echo's makenEn met de paasdagen voor de deur zijn we daar in de buurt en hoop ik dat we met haar even mogen koekeloeren
Een roze Harley Davidson vestje, bijpassend Harley spijkerbroekje en een heel leuk donkerblauw met wit gebreid vestje met oa iets van een lama en een zon eropquote:Op maandag 6 april 2009 14:18 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Sjeesus...jij ook zwanger !!![]()
![]()
![]()
Hoe leuk...ook gefeliciteerd !!!! Wat een goehoed nieuws![]()
Geen idee meer wat je toen hebt gekocht
Ik DACHT dat ze het wel wist omdat ik dacht dat ze me gefeliciteerd had, maar wist het niet helemaal zeker hahahaquote:Op maandag 6 april 2009 14:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
haha Poppejans, wat een mooi inkoppertje!![]()
K_P moet maar eens wat vaker naar de OP van Z&G komen koekeloeren
Wat je kunt doen als het kindje er dan wel is, is een tros ballonnen naast de box laten liggen, en als je het kindje dan uit de box haalt, kun je de tros ballonnen in de box terugleggen. Zo heb ik het verschillende mensen zien doen, en succes (bijna altijd) gegarandeerd...quote:Op zondag 5 april 2009 13:13 schreef Twinkly het volgende:
Wat betreft die katten, ik laat de katten in ons nieuwe huis waarschijnlijk gewoon niet boven komen en ga met de plantenspuit in de aanslag staan als ze in de kinderwagen, wipstoel, whatever willen gaan liggen. Voor de box klinken die ballonnen handig als het kind er nog niet is, maar het lijkt me dat ze er net zo goed weer in gaan wanneer de ballonnen eruit gehaald zijn als het kind er is?
Lekker DuchessX! Hoe heb je het gehad? En morgen al op de helft! Wat gaat de tijd snel he? Voor je het weet ben je oma!quote:Op maandag 6 april 2009 20:29 schreef DuchessX het volgende:
*Meldt*
Terug van een heel fijne vakantie en morgen 20 weken!!!
Ik heb een hoop in te halen geloof ik
Hey, bij mij juist niet meerquote:Op maandag 6 april 2009 20:56 schreef Ssserpente het volgende:
Aargh, er komt vocht uit m'n tepels!
Ik ben echt zwanger!
Au!quote:
quote:Op maandag 6 april 2009 21:50 schreef huuphuup het volgende:
ja keidonker ja haha. dat had ik wel verwacht, je leest er immers altijd over maar het blijft toch gek om te zien. Lijkt wel of mn lijf aangeeft dat mn borsten ineens niet meer van mij zijn![]()
Mn meisje beweegt zo hard*vliefd is*
quote:Op maandag 6 april 2009 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Lekker DuchessX! Hoe heb je het gehad? En morgen al op de helft! Wat gaat de tijd snel he? Voor je het weet ben je oma!
Fijn mikoxx dat je weer helemaal bent goedgekeurd door de gyn.quote:Op maandag 6 april 2009 19:32 schreef mikoxx het volgende:
Oef Mefke, dat klinkt als heel vervelend....![]()
Ik ben ook zo benieuwd naar Wennie, zou ze internet hebben in het zkh??
Ik ben vandaag weer helemaal goedgekeurd. De kindjes groeien prima volgens gemiddelde lijnen en mooi gelijk op! Super! De gyn schatte ze beide op ongeveer 3 pond nu, volgens haar een prima gewicht voor bijna 28 weken. Oooooh ik wordt echt met de dag nieuwsgieriger naar hoe ze eruit zullen zien en dan duurt t wachten toch echt nog best lang. Aan de andere kant... als we eens 10 weekjes verder zijn....
![]()
Oef, bekkenpijn is een draak hè..... Ik ben ervoor bij de Cesartherapeut en de oefeningen helpen gelukkig redelijk.quote:Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef mefke79 het volgende:
Troel en Twinkly, fijn die mooie echo's!
En...en toen was ik kwijt wat ik nog meer wilde zeggen. Stom...Mijn hoofd is af en toe een zeef en ik maak de gekste versprekingen, dat laatste is vooral leuk voor je omgeving, zelf vind ik het niet meer zo. [klaagstand aan] mijn bekken auw! eerst was het alleen mijn stuitje, maar nou voelt het regelmatig alsof ik tussen mijn benen doormidden ga breken, alsof het daar niet meer vast zit[klaagmodus uit]. Donderdag naar de fysio en dan lekker lang weekend!
En donderdagavond naar kidsfactory Breda, inspiratie opdoen. En dan langzaam eens aan het kamertje beginnen...
Ha, ha, wij hadden dat eerst ook! Het heeft echt een tijdje geduurd eer m'n vriend ook toevallig een beweging voelde in m'n buik. Geduld hebben dus!quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef innepin het volgende:
En dat kind van mij moet nou echt es ophouden met eigenwijs doen en gewoon de boekjes volgen! Alle boekjes zeggen dat als je een beetje gaat porren in je buik, dat 't kind er wel naartoe zwemt en schopt enzo, maar die van mij schopt echt alleen maar als m'n vriend er níet bij is. Of als ie net z'n hand weghaalt. Dus nou heeft ie nog steeds niets gevoeld
Jamaar jamaar zo staahaat het in de boehoekjes!!quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ha, ha, wij hadden dat eerst ook! Het heeft echt een tijdje geduurd eer m'n vriend ook toevallig een beweging voelde in m'n buik. Geduld hebben dus!
Of zo'n wezentje in je buik nu ook echt het 'besef' heeft er naar toe te zwemmen als je in je buik port, ik betwijfel het hoor.
ja dat dusquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef innepin het volgende:
Huup, kom jij ook al exponentieel aan? Haha... ik ben in de afgelopen twee weken meer aangekomen dan in de tweeëntwintig weken daarvoorOhhh en veel plezier bij de echo, hoop dat ze goed groeit!
En dat kind van mij moet nou echt es ophouden met eigenwijs doen en gewoon de boekjes volgen! Alle boekjes zeggen dat als je een beetje gaat porren in je buik, dat 't kind er wel naartoe zwemt en schopt enzo, maar die van mij schopt echt alleen maar als m'n vriend er níet bij is. Of als ie net z'n hand weghaalt. Dus nou heeft ie nog steeds niets gevoeld
Weet ik, heb het ook gelezen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:53 schreef innepin het volgende:
[..]
Jamaar jamaar zo staahaat het in de boehoekjes!!![]()
Spannend, ben benieuwd naar het gewicht van jouw kindjes!quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:23 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Fijn mikoxx dat je weer helemaal bent goedgekeurd door de gyn.
3 pond dat gaat de goede kant al op
Ik moet vanmiddag weer voor controle van de 2 ga ook eens vragen hoe zwaar hij ze nu ongeveer schat.
Vorige keer lagen ze voor qua groei op een eenling ben benieuwd of dat nog steeds het geval is.
Hoe is het verder met je?? Nog geen klachten???
Nou, heel zachtjes hoor. Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd: geeft tikjes (zachtjes). Nee, hij slaat niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:15 schreef innepin het volgende:
Nummer zoveel, hij *slaat* op je buik?Dat mag die van mij toch echt niet hoor
Ik snapte het ook wel hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, heel zachtjes hoor. Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd: geeft tikjes (zachtjes). Nee, hij slaat niet.
Zo terug van controle en ben weer goedgekeurd voor 2 weken! Wel extra staal voorgeschreven gekregen want dat werd toch wat laag met 2 van die ijzervreters erbij.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:30 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Spannend, ben benieuwd naar het gewicht van jouw kindjes!
Ik heb verder idd eigenlijk geen noemenswaardige klachten. Tja, vermoeidheid, maar dat heb ik al zooo lang. Gelukkig is dat voor een deel te verhelpen met extra slaapjes en verder gewoon lekker rustig aan doen. Scheelt echt dat ik nu bij huis ben hoor! Ik moet deze week nog een paar kleine dingetjes afronden op t werk en dan is t finito! Wel een fijn idee!
jaaaa haha duidelijk B.'s pinda-neusjequote:Op dinsdag 7 april 2009 15:12 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wat een duidelijke echo en wat een lief dopneusje!
Ik hoop dat de echo volgende week je compleet gerust zal stellen Huup.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |