abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:24:45 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67680312
Vorige deeltje: Zwangerschap en geboorte deel 467

De aanstaande papa's en mama's :

20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
22 april 2009: Wennie29 ( jongen & meisje)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
20 mei 2009: Roonaan en Lief (meisje)
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammamia (jongen)
13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
24 juni 2009: MamaNik ( )
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura (jongen)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan (jongen)
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes (jongen)
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
25 augustus 2009: hi_flyer & bromfly_er
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Linda2205
17 september 2009: mefke79
20 september 2009: Stiemie
20 september 2009: Ssserpente
22 september 2009: XXXKarinXXX
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah
03 oktober 2009: RockabeIIa
07 oktober 2009: Xenia
09 oktober 2009: Sorbootje
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert
03 november 2009: Twinkly
*** 07 november 2009: flugeltje en Martijn_AR ***
26 november 2009: Poppejans
05 december 2009: Guuzewuus

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 48% gewijzigd door RockabeIIa op 05-04-2009 19:05:47 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:25:36 #2
190853 RockabeIIa
pi_67680344
Met als laatste post:
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien de poesjespraat even meenemen naar het bankje?

Poppejans, ik dacht effe 5 paar echo's! Heb je al een datum voor vk of termijnecho?
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:29:15 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_67680417
Even een vraagje. Ik ben ontzettend verkouden en heb ook echt gewoon flinke hoofdpijn (vooral als mijn hoofd lager komt dan normaal, het lijkt wel alsof ik helemaal vol zit met snot, ongetwijfeld deels door hooikoorts).

Nou is dat normaal natuurlijk op te lossen door te stomen, maar zijn er ook andere opties? Rhinocaps mogen wel gebruikt worden volgens de bijsluiter, maar ik ben een beetje huiverig.

Edit: duh, hier is het andere topic natuurlijk voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67680579
Zoutoplossing mag volgens mij, maar verder niet echt iets. Nu vind ik persoonlijk zoutoplossing niet heel veel toevoegen en niet echt helpen, maar goed.
Wat je nog kunt doen is een ui neerzetten (in stukjes), dat helpt vaak ook erg goed.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:38:37 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67680710
Ik vind eigenlijk persoonlijk niet dat al dit soort vragen maar meteen per se daar moeten. Het is handig om mensen heen te verwijzen als ze vragen hebben als 'ik ben net zwanger en nu, wat mag ik wel en niet eten' maar zo af en toe eens een losse vraag zoals deze van jou Troel of laatst van Huup over maagzuur hoeven wmb iig niet per se daarheen.
Hier leest men toch meer mee dan daar volgens mij.

Anyway...
Mijn moeder stoomde vroeger altijd met gedroogde kamillebloemetjes. Verkrijgbaar bij de reformwinkel. Mss is dat iets? Sowieso helpt het stomen an sich natuurljik al, er hoeft niet per se iets in dacht ik.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:49:47 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67681043
Ik ben net weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Bloeddruk goed, gewicht prima. Hartje duurde even, eerst alleen via de navelstreng maar toen draaide hij zich om en kwam heel duidelijk het plokplokplok door het apparaat.

Over een week of 4 even een suiker-curve prikken (wegens evt. risico vanwege eigen overgewicht).
pi_67682228
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Met als laatste post:
[..]

Ja, 14 april intake vk. Ik heb her en der zitten lezen en niet iedereen krijgt dan een echo, nou wil ik er dan toch echt wel hard op aandringen(als dat nodig is) dat zij wel even kijkt dan, vooral omdat ik helemaal niet met zekerheid weet hoe ver ik exact ben, en wil uiteraard weten of het ''goed'' zit wat ze kan zien.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:42:03 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67682387
Ik lees altijd de kaartjes bij de vk trouwens, niks leukers dan even spieken en ik kwam ook nog weer zo'n 'lollig' rijmpje tegen. 'Mijn wormpje zat er keurig aan, dus papa heeft zijn best gedaan.' Wat een *nzin!

Hadden we daar niet ook een topic over?
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:47:42 #9
190853 RockabeIIa
pi_67682552
Poppejans, maar je hebt toch aangegeven dat je niet weet hoe ver je bent? Dan zou je iig een termijnecho rond de 9 a 10 wk moeten hebben zodat je dan nog kunt besluiten of je voor de nekplooimeting wilt gaan.

BE, mooi dat je weer bent goedgekeurd Ik dacht trouwens bij je laatste post effe dat je bedoelde dat dat door de vk op je zwangerschapskaart geschreven was Sollie voor dat ik dat dacht!
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:49:06 #10
190853 RockabeIIa
pi_67682597
Ik heb de laatste keer helemaal niet naar de kaartjes gekeken bedenk ik me net! Ik was alleen maar druk met het bekijken van mijn echo en lieve smsjes naar mijn vriend sturen
pi_67682636
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees altijd de kaartjes bij de vk trouwens, niks leukers dan even spieken en ik kwam ook nog weer zo'n 'lollig' rijmpje tegen. 'Mijn wormpje zat er keurig aan, dus papa heeft zijn best gedaan.' Wat een *nzin!

Verschrikkelijk. Ik zag er laatst eentje waarop stond dat mama nu blij is, maar papa zielig, omdat ze een meisje hadden gekregen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67682792
quote:

wal-ge-lijk
volgens mij was er geen topic over, maar er was dacht ik wel ooit een discussie ofzo over in het geboortekaartjestopic over vreselijke rijmpjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67682833
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans, maar je hebt toch aangegeven dat je niet weet hoe ver je bent? Dan zou je iig een termijnecho rond de 9 a 10 wk moeten hebben zodat je dan nog kunt besluiten of je voor de nekplooimeting wilt gaan.
Ja, maar ze zei alleen dat horen van het hartje dan nog niet kon(volgens mij zien knipperen zou wel kunnen)
ik had eigenlijk even moeten vragen of ze meteen de eerste keer even wil kijken.
Ach.. komt wel goed! Ik hoop heel erg dat het goed blijft gaan en dat ik lekker de 14e naar de intake kan
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:10:58 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67683090
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. Ik zag er laatst eentje waarop stond dat mama nu blij is, maar papa zielig, omdat ze een meisje hadden gekregen
Echt? Dat is ook raar zeg... wat een vreemde dingen zetten mensen er toch soms op!
pi_67683251
* innepin bedenkt zich ineens dat er natuurlijk ook nog es een keertje een geboortekaartje gemaakt moet worden...
pi_67683314
er zat net een natte sok onder één van de MvM flessen!! Nee die was niet van mij!!!
Schijnbaar halen ze de flessen niet uit de kratten wanneer ze die reinigen.

Daarnet moest ik iets van 7 kilo ofzo tillen aan boodschappen, want ik had geen muntje voor het boodschappenkarretje. AUCH, dat doe ik dus maar niet meer. Terwijl ik normaal altijd mandjes gebruik en die helemaal volprop
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_67684139
BE, heb jij zelf gevraagd om die suikercurve, of is dat standaard?
Ik vind het zo raar dat ik dat niet hoef.. Ik moest vandaag wel mn ijzer en glucose laten prikken, maar gewoon 1 keer nuchter. Ik had nog de vorige keer toen ik dat formuliertje meekreeg gevraagd of dat zoiets was dat ik meerdere keren op 1 dag mn suiker moest laten prikken, maar toen keek ze me alleen een beetje wazig aan en zei nee gewoon 1 x sochtends.....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67684523
BE en Innepin wat een vreselijke gedichtjes iedereen zn smaak natuurlijk maar mijn ding is het echt niet...
Hier bij de VK zie ik vooral heel uiteenlopende namen, van Devandro en Cheyennah tot Annelies en Martijn zeg maar.

Fijn dat alles weer helemaal goed zat BE
Ik vraag me af of ik de volgende keer bij mn controle over anderhalve week zelf om ijzerprikken kan vragen. Ik voel me echt uitgeput, ben extreem kortademig en ik heb vaatdoeken hier liggen die er beter uitzien dan ik In principe doen ze hier geloof ik bij 30 weken nog een keer bloedprikken om te checken op van alles en nog wat, maar zo'n klein vingerprikje voor ijzer zou ik wel willen eigk, voor de zekerheid. Anders loop ik nog 8 weken door te sukkelen terwijl er misschien best wat aan te doen is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67685133
Wij zijn alweer even terug uit Blijdorp, heerlijke dag gehad!!

Mijn suikercurve was trouwens goed! 4,1 - 5,5 - 5,2 dus dat was heel erg netjes zei de VK.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:26:44 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67685172
Je kan evt. ook maandag even de ha bellen en vragen of het daar even kan he.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:28:36 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67685230
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:54 schreef tessie het volgende:
Ik vind het zo raar dat ik dat niet hoef.. Ik moest vandaag wel mn ijzer en glucose laten prikken, maar gewoon 1 keer nuchter. Ik had nog de vorige keer toen ik dat formuliertje meekreeg gevraagd of dat zoiets was dat ik meerdere keren op 1 dag mn suiker moest laten prikken, maar toen keek ze me alleen een beetje wazig aan en zei nee gewoon 1 x sochtends.....
Bij ons doen ze dat standaard bij een BMI hoger dan 'iets'. Maar dat verschilt blijkbaar van praktijk tot praktijk.
Wellicht hebben ze bij jouw praktijk de policy om eerst eens de gewichtstoename van de moeder te beoordelen en pas op basis daarvan wel of geen actie te ondernemen... Kan ook nog lijkt me en jij gaat heel goed toch, met je gewicht?

FTA, fijn dat hij bij jou goed was!
pi_67685250
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:26 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan evt. ook maandag even de ha bellen en vragen of het daar even kan he.
ik heb nog steeds mn huisarts niet geregeld, ik sta nog bij de oude praktijk ingeschreven. Overschrijven is een gedoe wat ik steeds voor me uitschuif dingen met kastjes en muren en verzekeringen en dergelijke.
Maar je hebt gelijk wel, mooie binnenkomer om gelijk even kennis te maken met mn nieuwe huisarts!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:33:33 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67685390
Ik bedenk me nu dat ik iig ook nog door moet geven dat ik zwanger ben aan de huisarts, is mss toch wel aardig voor in het dossier.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:35:11 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67685468
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
ik heb nog steeds mn huisarts niet geregeld, ik sta nog bij de oude praktijk ingeschreven. Overschrijven is een gedoe wat ik steeds voor me uitschuif dingen met kastjes en muren en verzekeringen en dergelijke.
Maar je hebt gelijk wel, mooie binnenkomer om gelijk even kennis te maken met mn nieuwe huisarts!
Huh? Das helemaal geen gedoe!
Je zoekt een nieuwe huisarts uit, je gaat naar de oude en zegt: hey, ik heb een nieuwe huisarts omdat ik ben verhuisd graag mijn dossier (kun je gewoon voor bellen) en dan kun je het ophalen en dan geef je dat pakketje af bij je nieuwe huisarts en je bent klaar.
Verzekering heeft er verder schijt aan bij welke huisarts jij bent hebtzover ik weet
pi_67686006
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Huh? Das helemaal geen gedoe!
Je zoekt een nieuwe huisarts uit, je gaat naar de oude en zegt: hey, ik heb een nieuwe huisarts omdat ik ben verhuisd graag mijn dossier (kun je gewoon voor bellen) en dan kun je het ophalen en dan geef je dat pakketje af bij je nieuwe huisarts en je bent klaar.
Verzekering heeft er verder schijt aan bij welke huisarts jij bent hebtzover ik weet
ja dat dacht ik ook
maar mijn verzekering wil me pas overschrijven als ik ingeschreven ben bij de nieuwe, die nieuwe wil eerst een bevestiging van de verzekering én mn oude dossier van mn huisarts en mn oude wil niets meegeven voor ze bevestiging hebben van mn nieuwe huisarts en die nieuwe vindt dat weer onnodig om mee te geven want zo gaat dat nergens

Nouja ik moet er gewoon even een keer goed achteraan gaan en het allemaal op 1 dag regelen dat is waarschijnlijk het minste gedoe voor iedereen. Kan ik mooi ook gelijk even langs om te prikken
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:52:54 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_67686069
Wat een gedoe

Hier ging het veel makkelijker inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67686795
hier ging het ook makkelijk Huup. Heb een andere huisarts gezocht, mijn huisarts in Delft gebeld dat ik een ander had en dossier op laten sturen het enige vervelende was dat ze mijn dossier even kwijt geweest zijn

BE, fijn dat het goed was bij de VK!
FTA, mooie curve!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:15:31 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67686824
hier word er trouwens ook niet gewogen tijdens controlles.

wel word er binnenkort nog een keer bloed geprikt en krijg ik nog 2 prikken, 1 rond de 30 weken, en de ander na de bevalling.
dit ivm die negatieve reshus factor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:15:43 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67686829
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:51 schreef huuphuup het volgende:
ja dat dacht ik ook
maar mijn verzekering wil me pas overschrijven als ik ingeschreven ben bij de nieuwe, die nieuwe wil eerst een bevestiging van de verzekering én mn oude dossier van mn huisarts en mn oude wil niets meegeven voor ze bevestiging hebben van mn nieuwe huisarts en die nieuwe vindt dat weer onnodig om mee te geven want zo gaat dat nergens

Nouja ik moet er gewoon even een keer goed achteraan gaan en het allemaal op 1 dag regelen dat is waarschijnlijk het minste gedoe voor iedereen. Kan ik mooi ook gelijk even langs om te prikken
Vreemd hoor!
Ik heb het al 2x zo gedaan... Geen centje pijn (sterker nog, mijn medische dossier heeft hier ruim 1 week op de keukentafel gelegen omdat ik toen al wel verhuisd was, maar nog geen tijd heb gehad om naar de nieuwe huisarts te gaan. Verzekering heb ik pas achteraf ingelicht...)
en volgens mij kan je nieuwe huisarts gewoon al jouw medische gegevens opvragen bij je oude huisarts als jij daar (schriftelijk) toestemming voor geeft

[ Bericht 5% gewijzigd door Asyniur op 03-04-2009 20:18:13 (kleine aanvulling) ]
pi_67686886
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:15 schreef _Bar_ het volgende:
hier word er trouwens ook niet gewogen tijdens controlles.

wel word er binnenkort nog een keer bloed geprikt en krijg ik nog 2 prikken, 1 rond de 30 weken, en de ander na de bevalling.
dit ivm die negatieve reshus factor.
ik mocht de 1e keer op de weegschaal, met 18 weken en met 31 weken.
Aangezien ik O-positief heb hoef ik niet nog een keer bloed te prikken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67686902
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
hier ging het ook makkelijk Huup. Heb een andere huisarts gezocht, mijn huisarts in Delft gebeld dat ik een ander had en dossier op laten sturen het enige vervelende was dat ze mijn dossier even kwijt geweest zijn

BE, fijn dat het goed was bij de VK!
FTA, mooie curve!
Mijn dossier mag ik niet zelf ophalen dat wil de huisarts aangetekend opsturen vanwege de medische gegevens. Nouja dat vind ik prima. Maar ze willen het dus niet versturen voordat ze bevestiging hebbben enzo. Maandag inderdaad maar even wat telefoontjes er tegenaan gooien.

Mijn eigen huisarts krijgt nu waarschijnlijk briefjes binnen van de extra echo's die er in het ziekenhuis gemaakt zijn en de arme man weet niet eens dat ik zwanger ben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67686946
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij ons doen ze dat standaard bij een BMI hoger dan 'iets'. Maar dat verschilt blijkbaar van praktijk tot praktijk.
Wellicht hebben ze bij jouw praktijk de policy om eerst eens de gewichtstoename van de moeder te beoordelen en pas op basis daarvan wel of geen actie te ondernemen... Kan ook nog lijkt me en jij gaat heel goed toch, met je gewicht?

FTA, fijn dat hij bij jou goed was!
Ze doen hier wel standaard een extra echo als je BMI hoger dan eh, idd iets is Maar naar gewichtstoename vragen ze ook nooit... En ik vond juist dat ik een tijdje terug heel snel heel veel aankwam (1kg per week) en toen heb ik nog aan haar gevraagd of dat wel normaal was. Maar omdat het ´maar´ om 7kg totaal ging, vond ze het niet veel.
Volgende ga ik toch wel ff zelf vragen om zo´n suikercurve denk ik... (al ben ik nu gelukkig niet meer aangekomen en is het tot nu toe bij die 7kg gebleven)
pi_67687009
Huup, hoe krijg je het voor elkaar dat zowel je gemeente als je huisartstengedoe véél lastiger is dan bij de rest van de vrouwen hier? Je kiest ze wel uit hè!
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:22:11 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67687034
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Mijn dossier mag ik niet zelf ophalen dat wil de huisarts aangetekend opsturen vanwege de medische gegevens. Nouja dat vind ik prima. Maar ze willen het dus niet versturen voordat ze bevestiging hebbben enzo. Maandag inderdaad maar even wat telefoontjes er tegenaan gooien.

Mijn eigen huisarts krijgt nu waarschijnlijk briefjes binnen van de extra echo's die er in het ziekenhuis gemaakt zijn en de arme man weet niet eens dat ik zwanger ben
Dat is toch raar? Het zijn je eigen medische gegevens vind het nog wat anders als ze van je moeder/vriend/zus etc waren maar het is van jezelf!
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:22:42 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67687048
wat een toestand HuupHuup, hier is het aanmelden bij de ene, die neemt contackt met mijn eigen ha op en die zorgen onderling ervoor dat het dossier op de juiste plek terrecht komt.
en daarna licht ik de verzekering in
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:26:11 #36
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67687146
Overstappen met je verzekering Huup

Mijn buikt doet plop en ik heb koop zin . Maar ik mag nu niet meer aan mijn spaargeld komen van mezelf...
Niet mieten! Door gieten!
pi_67687402
Ja dat overstappen is wel een goed idee

Innepin, knap hè?!
oeh we kregen trouwens de papieren van de erkenning echt pas mee na een hele speech enzo. We zijn in elk geval wel goed voorgelicht nu maar jeetje het voelde heel officieel allemaal zeg!

Plop
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:37:25 #38
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67687563
zou hij/haar dan ook zo'n plopmuts ophebben
pi_67687608
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:37 schreef _Bar_ het volgende:
zou hij/haar dan ook zo'n plopmuts ophebben
"draai een keeeer in het rond stamp met je voeten op de grond blaas, zwaai je knuistjes in de lucht..."
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:39:38 #40
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67687640
zo voelde het vanmiddag wel ja
pi_67687694
quote:

Die zag ik laatst ook een paar keer.... Het valt me lichtelijk op dat de kindernamen vaak ook (totaal) niet mijn smaak zijn
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67687750
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Bloeddruk goed, gewicht prima. Hartje duurde even, eerst alleen via de navelstreng maar toen draaide hij zich om en kwam heel duidelijk het plokplokplok door het apparaat.

Over een week of 4 even een suiker-curve prikken (wegens evt. risico vanwege eigen overgewicht).
Dat is mooi op tijd! Ik ben blij dat ze dat bij mij ook snel gedaan hebben....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_67687876
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:54 schreef tessie het volgende:

Hier doen ze bij iedereen een curve, 2punts weliswaar, maar alleen nuchter is onzin!

* helaas ervaringsdeskundige *
pi_67688262
Ik heb geen idee eigenlijk wanneer de VK hier een curve doet Tessie, bij mij was er een verhoogd risico omdat het grootste gedeelte van mijn familie suikerziekte heeft, vandaar dat ik moest om te prikken.
Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje bang voor was omdat ik de laatste tijd zo'n dorst had. Maar dat zal er dus wel gewoon bij horen
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:13:09 #45
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67689053
Bij mij was vorige keer ook iets raar met suiker. Ik had bij die vingerprik bij de vk steeds een plusje en toen moest ik uitgebreid getest worden en bleek ik vrij lage suiker te hebben (4.2 ofzo ?) .

Waar ik bij Stella veel te laat was met alle regeldingen, ben ik nu veel te vroeg . Kraamzorg gebeld, want wil zo graag dezelfde weer . KDV gebeld, of dees baby naar dezelfde groep mag straks als waar Stella nu en dan ook nog 1 maandje zit (lieve leidsters )...

Maar ik mocht de kraamverzorgster niet reserveren helaas , wel een voorkeur uitspreken, dus dat heb ik luid en duidelijk gedaan .
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:21:20 #46
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689398
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen en lekker egoistisch over mijzel ga praten, maar moet alles nog bijlezen, begrijp dat ik alweer een topic achterloop!

Vandaag bij de gynaecologe geweest, de kids liggen erg gevaarlijk en kunnen elkaar gaan verstikken. Daarom is besloten om ze maandag te gaan halen. Ik had me er helemaal niet op voorbereid al zo snel, en vindt het best een eng idee. Er zullen ook meerdere artsen aanwezig zijn omdat het ondanks de keizersnede, een complexe bevalling zou worden. Mijn moeder zou bij de bevalling aanwezig zijn, maar laat die nou net ook maandag geopereerd worden, we hadden het er al weken over dat dat toch vast niet zou gebeuren, nou wel dus. Ik moet me erbij neerleggen en ik weet dat het het beste is voor Jip & Janneke, maar ik had het zoooooooooooo graag zelf willen doen. Het voelt nu een beetje als falen. Ik heb het zolang volgehouden en nou kan ik het niet afmaken ;-) Heb al een paar keer lekker een potje gejankt v vandaag. Gek idee dat we dit weekend voor het laatst met zijn 3-tjes zijn.

Ik weet nog niet wanneer ik kan posten als ze geboren zijn, maar zal het zo snel mogelijk doen.

Fijn weekend allemaal
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:24:59 #47
223453 Guuzewuus
pi_67689532
Ach Wennie, dat is inderdaad wel even slikken dan. Maar als het het beste voor de kids is, dan graag toch? Heel veel succes met de voorbereidingen dit weekend en een hele mooie tijd toegewenst met je twee ukken en je man en iets grotere uk .
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:26:50 #48
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67689599
wennie geniet nog maar even van met zijn 3tjes te zijn
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:26:58 #49
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689605
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:24 schreef Guuzewuus het volgende:
Ach Wennie, dat is inderdaad wel even slikken dan. Maar als het het beste voor de kids is, dan graag toch? Heel veel succes met de voorbereidingen dit weekend en een hele mooie tijd toegewenst met je twee ukken en je man en iets grotere uk .
Ja, ik weet dat het het beste is, dat zeg ik ook steeds tegen mijzelf, maar toch
Alvast hartelijk bedankt voor je lieve berichtje!
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:27:46 #50
223453 Guuzewuus
pi_67689631
Snap ik ook wel hoor .
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:27:53 #51
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689633
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:26 schreef _Bar_ het volgende:
wennie geniet nog maar even van met zijn 3tjes te zijn
Ja, dat gaan we zeker doen van het weekend. Nog even lekker met zijn 3-tjes genieten van het zonnetje.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:32:54 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67689807
Wennie, ik heb twee kinderen met een KS gekregen (niet tegelijk, dat dan weer niet ), maar ik heb het nooit als falen ervaren.
Wat ik me wèl realiseerde was dat als ze die Ks-en niet hadden gedaan, zowel ik als de kindertjes er ws niet meer geweest zouden zijn.
Je hebt een paar dagen om aan het idee te wennen, probeer je erop in te stellen, en als het zover is, genièt! Want ook dat kan met een KS, het moment van geboorte is iets anders, maar net zo onbetaalbaar.

En draag je man op om zich suf te fotograferen, vraag of ze willen wachten met aankleden/wassen totdat jij er zelf bij bent. Voor verdere tips en trucs, zoek het KS topic op. Succes maandag!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:37:16 #53
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689978
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:32 schreef Leah het volgende:
Wennie, ik heb twee kinderen met een KS gekregen (niet tegelijk, dat dan weer niet ), maar ik heb het nooit als falen ervaren.
Wat ik me wèl realiseerde was dat als ze die Ks-en niet hadden gedaan, zowel ik als de kindertjes er ws niet meer geweest zouden zijn.
Je hebt een paar dagen om aan het idee te wennen, probeer je erop in te stellen, en als het zover is, genièt! Want ook dat kan met een KS, het moment van geboorte is iets anders, maar net zo onbetaalbaar.

En draag je man op om zich suf te fotograferen, vraag of ze willen wachten met aankleden/wassen totdat jij er zelf bij bent. Voor verdere tips en trucs, zoek het KS topic op. Succes maandag!
Hai Leah,
Ik zeg niet dat een ks falen is, maar voor mijn gevoel voelt dat nu even zo. Tuurlijk is het veel beter als er een risico dreigt voor moeder en kind, dus het is alleen maar goed. Viel alleen even rauw op mijn dak.
Ik ga tegen mijn man zeggen dat hij non-stop moet fotograferen ;-)
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:38:03 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67690012
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:40 schreef McLaura het volgende:

[..]

Die zag ik laatst ook een paar keer.... Het valt me lichtelijk op dat de kindernamen vaak ook (totaal) niet mijn smaak zijn
Dit was een Keano... idd niet echt mij smaak.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:41:35 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67690158
He bah Wennie, wat naar joh. Maar fijn dat ze er zo goed bovenop zitten!
Geniet nog even van je rust dit weekend!
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:44:54 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67690304
Wennie, ik kan me voorstellen hoor, dat dat voor jou nu wel even zo voelt, en vooral dat het je rauw op je dak valt.
Ik bedoelde het echt als hart onder de riem, en vooral omdat je nog maar zo kort hebt om aan het idee te wennen. Ik wist bij de tweede ruim van te voren dat het een KS werd, en had er al 1 gehad, dus dat scheelde enorm.
Bij de oudste was het een spoedje, dus geen voorbereidingstijd. Die heb jij nu wel, dus lees je in, dat scheelt achteraf echt enorm! Als je weet dat ze even de couv ingaan, dat jij nog naar een uitslaapkamer gaat etc, dan overvalt het je allemaal niet zo.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:52:25 #57
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67690598
KS viel de eerste keer ook heel rauw op mn dak , 2e keer weer hopen op normale bevalling maar werd wederom KS, nu ben ik over 6 weken uitgerekend en weet dus zowiezo al dat het weer een KS word en eerlijk gezegd het te weten van tevoren geeft me wel een rustig gevoel, nu weet ik waar ik straks aan toe ben. Maar ergens in je achterhoofd blijf je toch hopen... (valse hoop deze keer i know)
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:07:12 #58
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67691083
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik weet dat honderduizenden vrouwen keizersnedes hebben gehad, en dat het ook heus wel goed gaat komen, is gewoon een gevoel zoals ik al eerder zei. Ik heb er nog helemaal niets over gelezen dus zal dat zeker gaan doen, bedankt voor de tip!

Ik heb dan bij mijn vorige bevalling wel een natuurlijke bevalling gehad, en die pakt niemand me af, ondanks dat dat ook een hel was.

Konden jullie inderdaad 6 weken niets doen? Ben helemaal geen type om niets te doen, wordt al gek als ik denk dat ik 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven.
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 22:15:25 #59
5428 crew  miss_sly
pi_67691431
wennie, wat naar dat je dit nu zo onverwacht op je dak krijgt. Je had al verteld dat je zo graag natuurlijk wilde bevallen, dus dit zal dan best even wennen zijn. Gelukkig heb je het weekend nog om aan het idee te wennen en nog even met z'n drietjes te zijn. Wat ontzettend jammer dat je moeder er niet bij kan zijn.

Ik had even een vraagje: ik had vanmiddag een paar keer een beetje menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik. Iemand vaker gehad? Normaal? Niets om me zorgen over te maken? Het was ook maar een keer of 2-3 een niet al te lang moment en vanavond nog niet gehad, maar ik vroeg het me af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:18:43 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_67691559
Wennie succes, bedenk jezelf maar dat dit echt de beste oplossing is. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.

Namen en gedichtjes op geboortekaartjes: juk! Ik heb er deze week eentje binnengekregen waarvan ik dacht:a) die tekst is te erg als hij het later zelf terug leest en b) je had em af moeten keuren op de slechte kwaliteit drukwerk . Maar ja, beroepsdeformatie zullen we maar zeggen. Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om zelf mijn kaartje te bedenken en tekenen, dan mag iemand anders em drukklaar maken. Heb ik met onze trouwkaart ook gedaan en daar krijgen we nu nog complimentjes over. Helaas kan het kaartje niet in dezelfde stijl, want je huwelijksdatum staat vast en een geboortedatum meestal niet en das niet handig als je de kaart baseert op de datum.

We zijn morgen precies een jaar getrouwd en dus vandaag gaan uit eten (dat kwam beter uit). Heerlijk gegeten, maar me ook doodgeërgerd aan de vrouw naast ons. Ze was overduidelijk ook zwanger maar wilde persé wel een verrassingsmenu. Dus ze geeft door dat ze dan dingen niet mag, tot zover geen probleem. Komt haar voorgerecht, bediening legt uit wat het is "gerookte zalm mevrouw". Neem maar mee, dat mag ik niet! He, dat is toch alleen als ie vacuum verpakt geweest is? dacht ik nog. Zegt ze tegen haar tafelgenoten doodleuk dat ze geen gerookte zalm lust. Duhheh..neem dan geen verrassingsmenu vis. Hoofdgerecht precies hetzelfde, bediening had nog niet uitgelegd wat het was of ze riep al dat ze dat niet mocht en dat ze nooooit meer ging uiteten als ze zwanger was. Bleek het iets te zijn wat ze wel gewoon mocht en wat ze met smaak heeft gegeten.

En verder weet ik nu geloof ik echt wat bandenpijn is en hoe het rekken van je baarmoeder voelt, auw! Volgende week naar de fysio, gelukkig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67691690
jeetje Wennie, dat is wel ff schrikken lijkt me! Succes maandag!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:24:46 #62
190853 RockabeIIa
pi_67691764
Wennie succes en sterkte! Straks heb je een groot gezin
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:26:41 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67691821
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef miss_sly het volgende:
.

Ik had even een vraagje: ik had vanmiddag een paar keer een beetje menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik. Iemand vaker gehad? Normaal? Niets om me zorgen over te maken? Het was ook maar een keer of 2-3 een niet al te lang moment en vanavond nog niet gehad, maar ik vroeg het me af.
het zou ook bandenpijn kunnen zijn.

ben je erg druk geweest toevallig?

ik had dat wel eens als ik heel druk heb lopen snelwandelen op het werk, eenmaal thuis de rust zorgde erbij mij voor stekende pijn in de onderbuik.
na een half uurtje zakte het gelukkig altijd weer
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:34:02 #64
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692033
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef miss_sly het volgende:
wennie, wat naar dat je dit nu zo onverwacht op je dak krijgt. Je had al verteld dat je zo graag natuurlijk wilde bevallen, dus dit zal dan best even wennen zijn. Gelukkig heb je het weekend nog om aan het idee te wennen en nog even met z'n drietjes te zijn. Wat ontzettend jammer dat je moeder er niet bij kan zijn.

Die menstruatie-achtige pijn, was bij mij altijd bandenpijn. Weet niet of je dat al eerder hebt gehad en zo ja of het ermee kunt vergelijken? Als je het niet vertrouwt gewoon je verloskundige bellen hoor.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:36:28 #65
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692119
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Wennie succes en sterkte! Straks heb je een groot gezin
Ja dat kun je wel zeggen, " ineens" 5 persoontjes. Mannen helaas in de meerderheid
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 22:36:59 #66
5428 crew  miss_sly
pi_67692140
Het is anders dan de (banden)pijn die ik tot nu toe heb gehad.
Ik was niet m oe van lichamelijke inspanning ofzo, ik ben gewoon chronisch moe omdat ik ontzettend slecht slaap, al de hele zwangerschap. Dus eind van de fulltime werkweek ben ik wel op ')
Het waren ook geen steken, maar meer dat doffere menstruatie-achtige gevoel.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, het voelde niet als echt gevaarlijke pijn ofzo, maar ik vond het wel een rare pijn.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:39:32 #67
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692203
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:18 schreef mefke79 het volgende:
Wennie succes, bedenk jezelf maar dat dit echt de beste oplossing is. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.

Namen en gedichtjes op geboortekaartjes: juk! Ik heb er deze week eentje binnengekregen waarvan ik dacht:a) die tekst is te erg als hij het later zelf terug leest en b) je had em af moeten keuren op de slechte kwaliteit drukwerk . Maar ja, beroepsdeformatie zullen we maar zeggen. Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om zelf mijn kaartje te bedenken en tekenen, dan mag iemand anders em drukklaar maken. Heb ik met onze trouwkaart ook gedaan en daar krijgen we nu nog complimentjes over. Helaas kan het kaartje niet in dezelfde stijl, want je huwelijksdatum staat vast en een geboortedatum meestal niet en das niet handig als je de kaart baseert op de datum.

We zijn morgen precies een jaar getrouwd en dus vandaag gaan uit eten (dat kwam beter uit). Heerlijk gegeten, maar me ook doodgeërgerd aan de vrouw naast ons. Ze was overduidelijk ook zwanger maar wilde persé wel een verrassingsmenu. Dus ze geeft door dat ze dan dingen niet mag, tot zover geen probleem. Komt haar voorgerecht, bediening legt uit wat het is "gerookte zalm mevrouw". Neem maar mee, dat mag ik niet! He, dat is toch alleen als ie vacuum verpakt geweest is? dacht ik nog. Zegt ze tegen haar tafelgenoten doodleuk dat ze geen gerookte zalm lust. Duhheh..neem dan geen verrassingsmenu vis. Hoofdgerecht precies hetzelfde, bediening had nog niet uitgelegd wat het was of ze riep al dat ze dat niet mocht en dat ze nooooit meer ging uiteten als ze zwanger was. Bleek het iets te zijn wat ze wel gewoon mocht en wat ze met smaak heeft gegeten.

En verder weet ik nu geloof ik echt wat bandenpijn is en hoe het rekken van je baarmoeder voelt, auw! Volgende week naar de fysio, gelukkig.
Alvast van harte gefeliciteerd met jullie katoenen huwelijksdag. Lekker even uiteten, beetje jammer dat sommige mensen inderdaad overduidelijk aanwezig zijn

Goede bandenpijn kan inderdaad behoorlijk goed zeer doen, hoop dat de fysio beetje voor je werken zal.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:44:10 #68
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67692340
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Het is anders dan de (banden)pijn die ik tot nu toe heb gehad.
Ik was niet m oe van lichamelijke inspanning ofzo, ik ben gewoon chronisch moe omdat ik ontzettend slecht slaap, al de hele zwangerschap. Dus eind van de fulltime werkweek ben ik wel op ')
Het waren ook geen steken, maar meer dat doffere menstruatie-achtige gevoel.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, het voelde niet als echt gevaarlijke pijn ofzo, maar ik vond het wel een rare pijn.
dat slechte slapen herken ik wel, al is het hier meer slecht in slaap komen.
alle houdingen liggen gewoon niet lekker meer.
pi_67692456
dat slechte slapen heb ik de afgelopen 4 dagen ook last van. Ik val redelijk snel in slaap maar zie ongeveer elk uurtje van de klok...

En ik krijg wat van dat brandend maagzuur...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67692518
Even een tvp-tje , niet zoveel tijd om bij te lezen nu even...
Fake it till you make it...
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:51:06 #71
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692583
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:47 schreef Vicky het volgende:
dat slechte slapen heb ik de afgelopen 4 dagen ook last van. Ik val redelijk snel in slaap maar zie ongeveer elk uurtje van de klok...

En ik krijg wat van dat brandend maagzuur...
Ik heb er ook veel last van, maar zweer echt bij Rennies. Heb je die al eens geprobeert? binnen 5 minuten ben ik er dan vanaf.
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:06:57 #72
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67693122
Tja wij hebben wel een gedichtje op het kaartje maar niet zo een van "slurfje" of "papa en mama hebben pret gehad "
Meer een over dat mensen ff moeten bellen voor ze komen, want dat werd vorige keer nogal vergeten.
En Isa te laten mededelen dat er een broertje geboren is, ik en manlief vinden ze zelf wel leuk.
Ach ja niet iedereen hoeft een zelfde kaartje leuk te vinden, ik vind de kaartjes die ik momenteel veel binnen krijg nogal veel van hetzelfde retro printje of beetje PIP studio achtig en dan niet meer tekst als datum en naam, soms zelfs tegen het saaie aan en 13 in het dozijn gebeuren. Maar ja ieder zijn ding natuurlijk.

Wennie lees je goed in en wen ff aan het idee van een ks, echt het valt reuze mee maar ik begrijp best dat het een domper is als je het zo graag zelf wilde doen

Mefke een goede schoen kan je wel helpen hoor, hele platte zolen loopt ook niet fijn en juist met een kleine verhoging kantel je je bekken al wat naar voren wat goed is. Maar koop vooral een stevige schoen met goed voetbed, ballerina's is een no go veel te plat (over t algemeen).
Je hebt een merk Wolky en dat is net of je op wolken loopt veel mensen die in de zorg werken zullen ze wel kennen, en ze hebben er in de zomer deze fijne instappers van en die zijn echt heeeeel erg fijn!
(en ja dit merk heeft veel lelijke 65+ schoenen maar die instappers gaan echt prima)

Vandaag de rondleiding op de verloskamers gehad en aansluitend een afspraak in het ziekenhuis deze keer een vk in opleiding, ons kereltje ligt duidelijk in stuit zoals ik eigenlijk al wist, inmiddels wel met beentjes naar boven maar tijdens de echo gingen de benen weer naar beneden dus daar zit nog wel variatie in ze riep er ff de gyn bij en die gelooft er niet echt in dat de kleine man nog gaat draaien zeker omdat Isa ook in stuit lag, het kan dus te maken hebben met de vorm van mijn baarmoeder ofzo.
Verder ben ik ook vrij kort van stuk en de baarmoeder was al behoorlijk vol dus ruimte om spontaan te draaien is er vrijwel niet en dat was vorige keer ook zo dus als alles zo blijft en er geen wonderen gebeuren word er over 2 weken een datum gepland voor de ks.
Mama van Isa en Ties
pi_67694158
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:51 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik heb er ook veel last van, maar zweer echt bij Rennies. Heb je die al eens geprobeert? binnen 5 minuten ben ik er dan vanaf.
jaja, ik heb vanmiddag weer een megapak Rennies gehaald maar die werken bij mij maar heel kort...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:38:56 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67694194
Rivella (riep ik al in een ander topic), werkt als een tierelier.
pi_67694225
ja had het gelezen, maar vind Rivella zoooo smerig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:41:03 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67694256
Nee, alsof rennies lekker zijn
pi_67698062
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:21 schreef wennie29 het volgende:
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen en lekker egoistisch over mijzel ga praten, maar moet alles nog bijlezen, begrijp dat ik alweer een topic achterloop!

Vandaag bij de gynaecologe geweest, de kids liggen erg gevaarlijk en kunnen elkaar gaan verstikken. Daarom is besloten om ze maandag te gaan halen. Ik had me er helemaal niet op voorbereid al zo snel, en vindt het best een eng idee. Er zullen ook meerdere artsen aanwezig zijn omdat het ondanks de keizersnede, een complexe bevalling zou worden. Mijn moeder zou bij de bevalling aanwezig zijn, maar laat die nou net ook maandag geopereerd worden, we hadden het er al weken over dat dat toch vast niet zou gebeuren, nou wel dus. Ik moet me erbij neerleggen en ik weet dat het het beste is voor Jip & Janneke, maar ik had het zoooooooooooo graag zelf willen doen. Het voelt nu een beetje als falen. Ik heb het zolang volgehouden en nou kan ik het niet afmaken ;-) Heb al een paar keer lekker een potje gejankt v vandaag. Gek idee dat we dit weekend voor het laatst met zijn 3-tjes zijn.

Ik weet nog niet wanneer ik kan posten als ze geboren zijn, maar zal het zo snel mogelijk doen.

Fijn weekend allemaal
Sterkte ! En geniet van je weekend, volgend weekend ben je een dappere en stoere 2-ling mama! Je hebt het onwijs lang volgehouden, knap

En wanneer je weer kan posten ? Zo rond de 6e maand wordt het minder hectisch

Wat zul je trots en gelukkig zijn maandag! Je weet niet wat je meemaakt als ze er eenmaal zijn
pi_67698098
Wennie heel veel succes maandag! Hopelijk lukt het je voor die tijd om nog een beetje aan het idee dat het een ks wordt te wennen.
pi_67698137
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit was een Keano... idd niet echt mij smaak.
De laatste waarbij ik dat vreselijke rijmpje zag, was een Christiaan. De naam valt mee, maar de zussen heten Cynthia, Melissa en Marcella. Daarmee vergeleken vond ik Christiaan wel een supernaam
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:13:25 #80
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67698342
@Wennie

Ik dacht al: ik mis haar al een paar dagen op fok..... Maar maandag wordt DE dag dus.. Op zich wel een superleuk idee, maar ik snap je dubbele gevoel ook heel goed. Vooral omdat je moeder er precies op DIE dag niet bij kan zijn... tjonge, dat zal je ook weer net zien! Maar: Jullie kindjes gaan geboren worden, da's toch super! En idd, beter het zekere voor het onzekere, dat zou ik precies zo doen. Ik wens je heel veel succes en ben natuurlijk enorm benieuwd naar je verhalen en foto's! Geniet eerst nog even lekker van t weekend (al lijkt me dat ook een raar idee....volgend weekend zal zo anders zijn........)!!!
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:14:15 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67698346
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Sterkte ! En geniet van je weekend, volgend weekend ben je een dappere en stoere 2-ling mama! Je hebt het onwijs lang volgehouden, knap

Wat zul je trots en gelukkig zijn maandag! Je weet niet wat je meemaakt als ze er eenmaal zijn
Jij weet t ook altijd zo goed en mooi te verwoorden pannekoekie!
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:19:12 #82
223453 Guuzewuus
pi_67698380
Jullie hebben het over misselijkheid. Bij Stella begon het met 6,5 week. Wist ik dat maar niet meer, nu zit ik zie ik dat steeds als een gevaarlijk omslagpunt . Maar elke zwangerschap is anders toch ? Wie weet valt het mee dit keer .
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:55:56 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67700411
quote:

[..]

Na haar eerste kind duurde twee jaar voor ze hier weer kwam posten dus ik gok nu op een jaartje of 4.
pi_67700557
Wennie sterkte maandag, geniet nog even van het met zn 3tjes zijn.
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:25:19 #85
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67700953
Wat spannend Wennie! Je snapt wel dat wij hier maandag allemaal in spanning zitten en aan je denken Veel succes iig en ik hoop dat je daarna snel opgeknapt bent en lekker thuis verwend mag worden.

Mefke wat een dom wijf zeg! Ggrrr daar zou ik me ook aan ergeren. Doe niet zo raar, bestel dan gewoon iets wat je mag en wat je lust en maak er niet zo'n heisa over!

Miss_sly, wat je omschrijft als menstuatie achtige pijn, dat is bij mij mijn harde buik zeg maar oftwel, een samentrekking van de baarmoeder.
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 13:06:36 #86
5428 crew  miss_sly
pi_67701811
Senna houdt van lezen
Vorige week op vakantie, in alle rust bijna hele dagen op een ligbed in het zonnetje/onder de parasol 4 boeken gelezen en Senna veel gevoeld. Deze week druk, werken, 's avonds te moe om me te concetreren en maar een beetje tv kijken heb ik haar heel weinig gevoeld.

Vanochtend ging ik met een nieuw boek even lekker op de bank hangen en jawel...daar was mevrouw weer luid veel en duidelijk
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:20:27 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67702136
Wennie, wat spannend! Maandag gezinsuitbreiding, sneller dan verwacht maar dan kun je tenminste lekker snel genieten van je kleintjes
Zelf heb ik geen ervaring met een ks maar ik wens je veel sterkte en een voorspoedige genezing toe.
Maandag word je weer mama

Guuzewuus, elke zwangerschap is weer anders inderdaad. Ik hoop voor je dat je dit keer niet (zo snel) weer zo misselijk zult worden, dat is zo rot!
Hier gaat het dankzij de Primperan 3x per dag best goed. Ik hoef nu alleen nog maar 's nachts en 's ochtends over te geven. Heel soms ook overdag, meestal 's avonds, maar dat stelt gelukkig niet zoveel voor. Ik mag de zetpillen de hele verdere zwangerschap blijven gebruiken als het nodig is. Prima, je hoort mij niet meer klagen in ieder geval (over het kotsen althans )

Mefke, gefeliciteerd met je huwelijksdag! Wij zijn 2 jaar terug ook op 4-4 getrouwd maar gaan er wederom niet veel aan doen. Manlief moet werken en voor Devin hebben we geen oppas kunnen regelen voor vanavond. Misschien dat we morgen met z'n 3-en uit eten zullen gaan, we zien wel.

Ik heb een nieuwe augurk! (copyright Dakota, toch?)
Komkommers, jummie Gisteren 3 gekocht en er is nog maar een klein stukje over, ik blijf er maar van snoepen.
.... met gevoel voor drama....
pi_67702622
Wennie, succes en sterkte en veel liefde en geluk maandag!
Mefke, gefeliciteerd met je trouwdag! wij hebben 8 juni onze tweede trouwdag alweer!
balen dat je zo'n last hebt van je banden... hoop dat de fysio veel voor je kan doen!
pi_67702797
Wennie, succes maandag!!!

Ik kreeg in de zwangerschap van Meike een middeltje van de gyn tegen maagzuur. Omeprazol heette het, en het werkte als een tierelier!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_67704007
Wennie, heel veel succes maandag.
pi_67710012
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:41 schreef Leah het volgende:
ik vind ze niet vies

Zat van de week ineens te denken.. nog maar maximaal 10 weken.. maar over 5 weken mag ik gewoon al bevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:59:43 #92
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67710854
de tijd vliegt... hier er erg last van aangezien we nogal een turbulent jaar achter de rug hebben, eerst in een tussenhuis gewoond (groot huis delen met 4 andere gezinnen) en nu huisje gekocht, de hele verhuizing en inrichting redelijk achter de rug en da ineens besef je dat je nog 6 weken verwijderd bent van de uitgerekende datum... heb ook helemaal niet het idee dat ik heb kunnen genieten van deze zwangerschap en dat voelt best rot eigenlijk Van mn ventje mag ik daarom ook nu niks meer in huis doen en vandaag heeftie me met de pinpas op zak de stad ingestuurd om eens flink te babyshoppen (hij ging wel mee natuurlijk) heerlijk!!
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:11:44 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_67711208
Hier een dag zonder spugen

Ok, mijn kop knalt nog steeds zowat uit elkaar van de snot, maar ik ben gewoon blij dat ik alles binnengehouden heb. Dit zou de ommekeer kunnen betekenen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67712503
Poeh, dat lijkt me sowieso heftig, Sudara, met vier andere gezinnen in een huis wonen. Wat voor een situatie was dat dan?

Lekker geshopt? Ik ben morgen 16 weken en heb zelf nog helemaal niets gekocht. Heb er ook helemaal geen behoefte aan. Ben wel een paar keer expres door verschillende babyafdelingen gelopen, maar had absoluut niet de drang om iets te kopen.

Goed bezig, Troel! Ik duim met je mee dat je gespuug vanaf vandaag nog maar een herinnering is!
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:24:22 #95
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67713204
dat is de situatie waar je door omstandigheden tijdelijk geen dak boven je hoofd hebt en dan kom je dus in zoiets terecht Wij zaten er alleen maar te wachten op een huissie van de woningbouw eigenlijk, maar allerlei mensen met allerhande problemen komen daar dus tis erg druk. Kan het niet aanraden maar ja geen keus he en toen bleek ineens dat we een hypotheek konden krijgen haha dus meteen kans gegrepen en een leuk huisje gekocht

En ja heeerlijk geshopt , we weten al dat we een meisje krijgen dus erg leuk om kleertjes uit te zoeken enzo
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:40:40 #96
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713673
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:41 schreef Leah het volgende:
Ja hier wel haha, net een snoepje
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:43:51 #97
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713747
quote:

[..]

Haha, zo rond de 6e maand pas? Nou dan staat me nog wat te wachten , ik liep net hun kamertje binnen, raar idee dat de bedjes over een paar dagen gevuld zijn.

Trots en gelukkig ben ik nu al, dus het zal alleen maar meer worden
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:46:10 #98
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713811
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Na haar eerste kind duurde twee jaar voor ze hier weer kwam posten dus ik gok nu op een jaartje of 4.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt , nee was nu van plan om toch wat eerder te posten hoor
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:47:55 #99
190853 RockabeIIa
pi_67713860
Sadura, gelukkig lijk je nu wel te genieten.
Komt vast helemaal goed met jullie!
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:49:06 #100
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713904
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:13 schreef mikoxx het volgende:
@Wennie

Ik dacht al: ik mis haar al een paar dagen op fok..... Maar maandag wordt DE dag dus.. Op zich wel een superleuk idee, maar ik snap je dubbele gevoel ook heel goed. Vooral omdat je moeder er precies op DIE dag niet bij kan zijn... tjonge, dat zal je ook weer net zien! Maar: Jullie kindjes gaan geboren worden, da's toch super! En idd, beter het zekere voor het onzekere, dat zou ik precies zo doen. Ik wens je heel veel succes en ben natuurlijk enorm benieuwd naar je verhalen en foto's! Geniet eerst nog even lekker van t weekend (al lijkt me dat ook een raar idee....volgend weekend zal zo anders zijn........)!!!
Genieten van het weekend is inderdaad moeilijk, soms kan ik even mijn zinnen verzetten, maar kan ook ineens helemaal van de wereld zijn omdat ik met mijn hoofd in het ziekenhuis zit. Ik durf dalijk niet te gaan slapen want dan is het zondag, en dat betekent nog maar 1 dag. Ja kinderachtig, ik weet het, ik ga even heeeeeeeel positief denken.

Ik wil hierbij iedereen hartelijk bedanken voor de lieve woorden, dat doet me goed.
Maandag ben ik moeder van 3 kinderen! aaahhhh
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:52:02 #101
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67714004
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vind ze niet vies

Zat van de week ineens te denken.. nog maar maximaal 10 weken.. maar over 5 weken mag ik gewoon al bevallen
Wat is nou 5 weken haha, ja ja ook voor jou gaat het opschieten, spannend hoor!
pi_67715190
Wennie wat een gekke gedachte lijkt me dat! Maar ook wel heel gaaf dat je straks gewoon twee van die pukkies mee naar huis kunt nemen Geniet ervan.

Ik ben echt enorm kortademig al een paar dagen. Volgens mij kom ik ruimte tekort in mn buik ofzo
En het voelt alsof mn danseresje ontdekt heeft dat ze ook salto's kan maken dat gaat me een partij tekeer vanbinnen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 22:38:27 #103
5428 crew  miss_sly
pi_67715256
Wij zijn vanavond heerlijk uit eten geweest en dit was echt zo een goed restaurant! Wil ik beslist nog eens terug als ik weer wijn mag, want ze hadden ook een geweldige wijnkaart! En ik heb tiramisu gegeten; hij had het nog nagevraagd bij de kok, maar deze was gepasteuriseerd. En hij was lekker Zoveel lekkerder dan die uit de supermarkt.
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:41:18 #104
190853 RockabeIIa
pi_67715342
Lekker verwend Miss_sly!
pi_67715388
Lekker miss_sly!
en ik zou eerder nog een keer teruggaan hoor! gewoon voor die tiramisu
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 22:46:50 #106
5428 crew  miss_sly
pi_67715513
haha, ja wie weet
We zouden eigenlijk gaan eten en naar de film, maar het restaurant dat schaap had uitgezocht bleek bij binnenkomst toch van een iets andere orde dan eetcafe of aardige Italiaan. Dus we hebben onszelf verwend met een heerlijk 4 gangen menu van de chef en lekker dat het was En eigenlijk is uit eten gaan al een avondvullend programma, want om 22 uur was ik blij thuis te zijn

En de tiramisu was echt hemels ik ben niet zo weg van tiramisu behalve mijn zelfgemaakte, maar deze was perfect!
pi_67715655
Oh heerlijk zulke avonden!
Dat mis ik best wel eigenlijk. Sinds we verhuisd zijn moeten we alle restaurantjes enzo weer even opnieuw ontdekken hiero

Fijn dat het zo geslaagd was.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 22:53:01 #108
5428 crew  miss_sly
pi_67715664
Ow en schaap vertelde dat hij afgelopen nacht, terwijl ik sliep, tegen me aan lag, ook tegen mijn buik, en daar plopjes vandaan voelde
pi_67715826
oooooh echt waar?! Wat tof

ik zit echt te wachten tot het moment dat ik mn lief een knuffel geef en hij gewoon ook in zn buik geschopt wordt ofzo Of dat hij met zn hoofd op mn buik ligt en voor zn bakkes gestompt wordt lijkt me zo leuk. Haha klinkt fout zo.
Ik merk wel trouwens dat ons meisje echt enorm reageert op mn lief zn stem. Hij zingt elke avond een liedje tegen mn buik en doet dan nog even praten enzo en zelfs als het de hele dag rustig is geweest, zodra hij begint en tegen mn buik zegt van "hey *insert naam* zullen we weer een liedje zingen?" dan voel ik echt een volksverhuizing in mn buik in de richting van zijn stem
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67716246
Aww wat lief Huup
pi_67716318
ja ik hoop dat hij het snel ook zelf kan voelen dat ze echt in zijn richting beweegt. Voorlopig begint ie in elk geval al helemaal te stralen als hij aan mij merkt dat ze reageert
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67716404
aaah huup wat lief!

nixxx praatte ook elke avond tegen mn buik .
Tijdens de bevalling, als nixxx tegen Thomas begon te praten merkte ik echt dat hij wat rustiger werd. Zo lief, hoe die ongeboren babietjes reageren op hun papa!
pi_67716843
Ja leuk is dat! Als mijn Lief zijn hand op mijn buik legt, dan volgt er al snel een schopje tegen
En laatst een keer in bed lag ie tegen mn buik aan te slapen, en toen werd ie gewoon wakker van eens schopje in zn rug!
pi_67716940
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 23:33 schreef tessie het volgende:
Ja leuk is dat! Als mijn Lief zijn hand op mijn buik legt, dan volgt er al snel een schopje tegen
En laatst een keer in bed lag ie tegen mn buik aan te slapen, en toen werd ie gewoon wakker van eens schopje in zn rug!
"oi paps! schuif ns op!"
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:52:22 #115
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67717356
Vanochtend voelde bromfly_er de eerste schopjes. Ik kon ze ook van buiten direkt voelen, dat was wel bijzonder
  zondag 5 april 2009 @ 09:23:41 #116
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67720954
Wat lief Huup en Tessie

Mijn lief voelt en ziet het beebje weleens, maar het beebje heeft mijn hussie nog nooit bewust geschopt... ja trouwens 1 keer toen hij met zo'n luistertoeter aankwam. Toen werd die luistertoeter tegen zijn hoofd aangeknald

Even een iets heel anders, ik zat te twijfelen, zal ik er een topic over openen, maar ik vraag het eerst maar hier. Do's en don'ts met je huisdier(en) en beeb. Wij hebben nl 1 klein lief hondje en 2 stoere katers. We willen tuurlijk dat dat straks allemaal goed gaat en ik heb er ook al een aantal dingen over gelezen, maar dat is meer voor als het beebje geen beebje meer is. Zoals dat je kind altijd de hond moet roepen en de hond naar zich toe moet laten komen, zodat de hond naar zijn meerdere gaat. Maar over beebies kom ik bar weinig tegen. Nu heb ik weleens gehoord dat het goed is als je je hond een luier laat uitlikken, zodat hij ook een band krijgt met de beebie. Iemand hier ervaring mee of ook van gehoord? Ik zit namelijk de hele tijd tegen mijn hondje te vertellen dat ze ook een beetje mama wordt en mij straks goed moet meehelpen met moederen
Verder heb ik ook gelezen dat ze niet bij de bevalling aanwezig mogen zijn, niet zozeer vanwege hygiene, maar omdat het voor het hondje zelf te traumatisch is om je vrouwtje zo te zien, want hij snapt tuurlijk niet wat er aan de hand is. Maar meer info omtrent bevallen en beebies krijgen heb ik eigenlijk niet.
  zondag 5 april 2009 @ 09:29:50 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67720992
Wij hebben met de katten duidelijk gehanteerd dat ze de eerste jaren niet met Anna alleen mochten zijn. Schatten van beesten, maar je weet niet wat ze doen. Ook niet in de box, de wipstoel of het bedje. Ballonnen erin werkt perfect. Ook met slapen niet bij Anna. Ze zoeken de warmte op en je moet er niet aan denken dat ze te dichtbij gaan liggen.
We zijn nu nog voorzichtig, maar wel een stuk makkelijker. Ze kan het nu zelf aangeven als ze geen zin heeft in poezen. Ze weet nu ook dat een poes nageltjes heeft. Afgelopen week is het voor de eerste keer 'fout' gegaan. Kat liep over een richel van het de tv kast Anna kwam met herrie aanlopen. Kat schrok en valt/springt naar beneden. Stond er zelf naast, dus op 1 nageltje na heb ik het zelf opgevangen. Ze was behoorlijk onder de indruk, al was de Elmo pleister indrukwekkender dan het schrammetje dat ze had.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 april 2009 @ 09:30:35 #118
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67720995
Geen idee eigenlijk hoe dat zit met huisdieren seilram, ik heb ze niet en zal ze waarschijnlijk nooit hebben ook (allergisch) dus hoef ik daar ook niet over na te denken haha.

Dat van die bevalling klinkt wel logisch en afgezien daarvan, ik weet niet hoe groot jullie slaapkamer is verder maar er zijn wel minimaal 3 mensen aanwezig (neem aan dat je lief erbij is ) dus wie weet loopt het arme beest ook wel enorm in de weg dan ofzo? Mja wie weet, misschien is een topic hierover wel handig, voor zwangeren om te lezen en ervaringsdeskundigen om te vertellen hoe zij het gedaan hebben en of het werkte.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 april 2009 @ 09:31:03 #119
190853 RockabeIIa
pi_67720997
Ik laat mijn hond echt geen luier uitlikken! Zou ze willen!
Toen we met onze baby in de maxi cosi thuis kwamen heb ik die gelijk op de bank gezet en de kat en hond laten snuffelen. Ze waren dolenthousiast, zowel omdat ik thuis was maar ik denk ook serieus dat ze de baby lekker vonden ruiken. Het was in elk geval groot feest.
  zondag 5 april 2009 @ 09:32:13 #120
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67721008
De poezen hebben ook meteen aan Anna gesnuffeld toen we thuis kwamen, maar het leek wel of ze meteen door hadden dat ze voorzichtig moesten doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 april 2009 @ 09:33:17 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67721013
Ik zou dit even in Flora en Fauna vragen, daar zitten heel veel echte hondenkenners en dan krijg je vast een goed antwoord.
  zondag 5 april 2009 @ 09:34:16 #122
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67721016
YPPY, wat zielig voor Anna gelukkig viel de schade mee, bij beide

Ja dat hadden wij ook bedacht, de katten en hond mogen gewoon de eerste tijd niet met het beebje alleen zijn. Ze mogen wel op de kinderkamer, maar alleen als wij er ook zijn. Ze mochten eerst hier ook s'nachts naar boven en op onze slaapkamer, maar onze slaapkamer kan niet afgesloten worden (zolder). En aangezien ik s'nachts het beebje bij ons wil hebben de eerste paar maanden mogen ze nu sinds januari niet meer naar boven en blijven ze beneden opgesloten. Dit hebben we ze ook bewust nu al geleerd dat ze dat niet met de beebie associeren. Nu moet ik wel zeggen dat ik gisteren een wipstoel heb gehad en die heeft de kat al in gebruik genomen... maar snel schoonmaken en opruimen dus.
  zondag 5 april 2009 @ 09:35:27 #123
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67721029
Goed idee BE!
  zondag 5 april 2009 @ 09:35:40 #124
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67721031
ja toch heb ik vaak wel de indruk dat katten en honden heel goed doorhebben dat een baby een baby is zeg maar, een mensenjong (jungle book!). En dat ze dus beseffen dat daar ook voorzichtig en met zorg mee wordt omgegaan net als zij met hun eigen puppies/katjes omgaan.
Haha luiers uitlikken is eigenlijk best smerig. Wedstrijdje spuitluier vangen voor je twee huisdieren organiseren misschien
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 april 2009 @ 09:38:40 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_67721050
Ik heb zelf dan geen loslopende huisdieren, maar ik zou ze niet in de kinderkamer laten. Gewoon meteen laten wennen dat dat verboden terrein is (nu al).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 april 2009 @ 09:40:43 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67721062
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:23 schreef seilram het volgende:
Wat lief Huup en Tessie

Mijn lief voelt en ziet het beebje weleens, maar het beebje heeft mijn hussie nog nooit bewust geschopt... ja trouwens 1 keer toen hij met zo'n luistertoeter aankwam. Toen werd die luistertoeter tegen zijn hoofd aangeknald

Even een iets heel anders, ik zat te twijfelen, zal ik er een topic over openen, maar ik vraag het eerst maar hier. Do's en don'ts met je huisdier(en) en beeb. Wij hebben nl 1 klein lief hondje en 2 stoere katers. We willen tuurlijk dat dat straks allemaal goed gaat en ik heb er ook al een aantal dingen over gelezen, maar dat is meer voor als het beebje geen beebje meer is. Zoals dat je kind altijd de hond moet roepen en de hond naar zich toe moet laten komen, zodat de hond naar zijn meerdere gaat. Maar over beebies kom ik bar weinig tegen. Nu heb ik weleens gehoord dat het goed is als je je hond een luier laat uitlikken, zodat hij ook een band krijgt met de beebie. Iemand hier ervaring mee of ook van gehoord? Ik zit namelijk de hele tijd tegen mijn hondje te vertellen dat ze ook een beetje mama wordt en mij straks goed moet meehelpen met moederen
Verder heb ik ook gelezen dat ze niet bij de bevalling aanwezig mogen zijn, niet zozeer vanwege hygiene, maar omdat het voor het hondje zelf te traumatisch is om je vrouwtje zo te zien, want hij snapt tuurlijk niet wat er aan de hand is. Maar meer info omtrent bevallen en beebies krijgen heb ik eigenlijk niet.
Het meeste over honden en baby's wat je leest vooral als het 'vreemd' op je over komt zoals luiers uitlikken en traumatische ervaring of de placenta laten opeten is dus gewoonweg onzin.

De vraag is of jij je hond bij de bevalling wil hebben? (misschien loopt ze in de weg, springt ze op bed terwijl jij dat even niet kan hebben)
Baby en hond nooit samen alleen laten. En voor de rest gewoon net als normaal doen. Jij beslist wat je wil en niet de hond.
  zondag 5 april 2009 @ 09:43:00 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67721077
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:34 schreef seilram het volgende:
YPPY, wat zielig voor Anna gelukkig viel de schade mee, bij beide

Ja dat hadden wij ook bedacht, de katten en hond mogen gewoon de eerste tijd niet met het beebje alleen zijn. Ze mogen wel op de kinderkamer, maar alleen als wij er ook zijn. Ze mochten eerst hier ook s'nachts naar boven en op onze slaapkamer, maar onze slaapkamer kan niet afgesloten worden (zolder). En aangezien ik s'nachts het beebje bij ons wil hebben de eerste paar maanden mogen ze nu sinds januari niet meer naar boven en blijven ze beneden opgesloten. Dit hebben we ze ook bewust nu al geleerd dat ze dat niet met de beebie associeren. Nu moet ik wel zeggen dat ik gisteren een wipstoel heb gehad en die heeft de kat al in gebruik genomen... maar snel schoonmaken en opruimen dus.

Gewoon gezond verstand gebruiken...
pi_67721375
luiers uitlikken... ...
pi_67721598
Je moet je hond niet een luier laten aflikken. Want als je baby straks rondkruipt, trekt ie ook de volle luier van z'n kont om leeg te roven. Gatver.

Ik heb een boekje gekregen van de kraamzorg over kinderen en honden, en daar staan wel wat nuttige dingen in.
Als je de baby aan de hond voorstelt, moet je baby altijd hoger houden. En de hond mag rustig snuffelen en likken, dan moet je juist niet bang reageren en de hond weghouden, want dan wordt ie juist jaloers.
Als er bezoek komt, laat ze altijd eerst de hond begroeten en daarna pas naar de baby gaan kijken.

En of een hond het nu een traumatische ervaring vind de bevalling te zien weet ik niet, maar het lijkt me dat het onhygienisch is als ie erbij is en alleen maar in de weg loopt.

En laat ze natuurlijk nooit samen alleen.
Placenta laten eten etc is ook onzin. In een roedel zal alleen de moederhond zelf dit doen, en jouw hond is niet de moeder van je baby.
  zondag 5 april 2009 @ 10:43:37 #130
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67721744
Dat is wel een goeie nummer_zoveel, dat het bezoek eerst de hond moet begroeten, dat doen ze nu idd ook

Heb trouwens in f&f en topic geopend hierover, van de 7 reacties zijn er al wel 2 serieus
pi_67721778
Onze poes heeft eigenlijk vanaf het begin niet omgekeken naar Meike.
We hadden ballonnen in de box, dat werkte prima!
Verder nooit poes en Meike alleen gelaten, ook niet als ik moest plassen.
Meikes kamertje (en ook de andere slaapkamers) zijn zwaar verboden terrein voor poessie.
Vind al die kattenharen nou niet echt het toppunt van hygiene...
pi_67721860
Ja, wij hebben nu ook ballonnen in de box. Dat helpt.
Alleen ligt de poes steeds in ons bed. We vergeten nog steeds de slaapkamerdeur te sluiten.
Het wiegje staat naast het bed, daar heeft ie nog niet naar omgekeken. Maar toch, het moet vanaf nu verboden terrein zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 april 2009 @ 11:08:07 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67722230
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:43 schreef seilram het volgende:
Dat is wel een goeie nummer_zoveel, dat het bezoek eerst de hond moet begroeten, dat doen ze nu idd ook

Heb trouwens in f&f en topic geopend hierover, van de 7 reacties zijn er al wel 2 serieus
Wat verwacht je dan met een topic als dat.
  zondag 5 april 2009 @ 11:29:06 #134
223453 Guuzewuus
pi_67722666
Oh ja, de katten, pffff.... ik heb me eerlijk gezegd rotgeërgerd aan het feit dat ze in de box, in de wandelwagen en nu in het poppenbedje gaan liggen steeds en alles dus onder de haren zit. Maar ik werd ook gek van steeds maar balonnen of zilverpapier overal in te leggen.

Ook heeft één van de katten Stella gisteren voor de derde keer een mep (met nageltjes uit) gegeven. Ze vraagt er zelf om door aan hem te gaat staan trekken en sjorren en ik ben nou eenmaal niet altijd op tijd om haar te stoppen. Overigens heb ik de kat natuurlijk een flinke mep terug gegeven. De ander vertrekt gewoon als hij het niet prettig vindt.

Voordeel: Stella is helemaal niet bang voor dieren en leert ze zo ook inschatten .
pi_67725367
Oh Wennie dat is wel schrikken zeg, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zien dat de kinderen gevaarlijk liggen en het gevaar voorkomen. Morgen mag je je kindjes vasthouden!!!

Heej goh, niemand vindt het verbazingwekkend dat er een natte sok in een krat van MvM zat, komt dus vaker voor (blurgh)

Wij hebben morgen om half 10 de eerste echo, weeeee~! eindelijk! Zo spannend! Hopelijk kunnen we al heel wat zien, ik heb iig wel om een vaginale echo gevraagd. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen.

Wow Sudara, turbulente tijd inderdaad.
Zoiets hebben wij nu ook maar dan aan het begin dus niet echt vergelijkbaar. We hebben een huis gekocht waarvan we nu bezig zijn met de financiering, we hebben besloten te trouwen, zwanger dus, ik ben druk bezig met afstuderen en met een baan. Het dringt allemaal helemaal nog niet tot me door.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 5 april 2009 @ 12:55:40 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725490
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Oh Wennie dat is wel schrikken zeg, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zien dat de kinderen gevaarlijk liggen en het gevaar voorkomen. Morgen mag je je kindjes vasthouden!!!

Heej goh, niemand vindt het verbazingwekkend dat er een natte sok in een krat van MvM zat, komt dus vaker voor (blurgh)

Wij hebben morgen om half 10 de eerste echo, weeeee~! eindelijk! Zo spannend! Hopelijk kunnen we al heel wat zien, ik heb iig wel om een vaginale echo gevraagd. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen.
Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweede Precies gelijk op dus (maar dat zal na de echo wel anders zijn denk ik, want de kans is groot dat de data dan uit elkaar komen te liggen).

Wennie succes morgen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67725565
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweede Precies gelijk op dus (maar dat zal na de echo wel anders zijn denk ik, want de kans is groot dat de data dan uit elkaar komen te liggen).
lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwd Wie het eerste een foto post
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_67725732
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:29 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh ja, de katten, pffff.... ik heb me eerlijk gezegd rotgeërgerd aan het feit dat ze in de box, in de wandelwagen en nu in het poppenbedje gaan liggen steeds en alles dus onder de haren zit. Maar ik werd ook gek van steeds maar balonnen of zilverpapier overal in te leggen.

Ook heeft één van de katten Stella gisteren voor de derde keer een mep (met nageltjes uit) gegeven. Ze vraagt er zelf om door aan hem te gaat staan trekken en sjorren en ik ben nou eenmaal niet altijd op tijd om haar te stoppen. Overigens heb ik de kat natuurlijk een flinke mep terug gegeven. De ander vertrekt gewoon als hij het niet prettig vindt.

Voordeel: Stella is helemaal niet bang voor dieren en leert ze zo ook inschatten .
"Learning the hard way", dus
Ik vind die ballonnentip wel stoer trouwens, gaan wij waarschijnlijk ook doen. Beesten moeten niet in de babykamer komen....
mijn schoonzusje, je weet wel, die ene waar ik bezorgd over was/ben, heeft het probleem "opgelost" door het ledikantje gewoon nog niet op te maken, omdat de katten er steeds op gingen liggen en dat was zo onhandig En als 't kind geboren is? Sja, ehh...

Oh echodames, veel plezier morgen!

En Twinkly, die sok is echt wel opmerklijk én ranzig! Bah....
pi_67725788
Ik denk dat ik gewoon zelf elke keer als ik m'n kindje in bed stop de hele kamer afspeur en onder het bed gluur of niet nog ergens een kat zit.
  zondag 5 april 2009 @ 13:06:48 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725939
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwd Wie het eerste een foto post
Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 april 2009 @ 13:07:45 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725977
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:01 schreef innepin het volgende:

[..]
mijn schoonzusje, je weet wel, die ene waar ik bezorgd over was/ben, heeft het probleem "opgelost" door het ledikantje gewoon nog niet op te maken, omdat de katten er steeds op gingen liggen en dat was zo onhandig En als 't kind geboren is? Sja, ehh...

Dan gaat de katten na 1 dag in het asiel "omdat ze niet op kunnen schieten met de baby"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67726164
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).
Wel rustig aan doen hoor je hebt al zo'n last van misselijkheid. En als ik naar mezelf kijk dan wordt de misselijkheid veel erger als ik niet rustig aan doe. En dan dat hoofdbonken er ook nog bij, straks krijg je migraine ofzo...

Wat betreft die katten, ik laat de katten in ons nieuwe huis waarschijnlijk gewoon niet boven komen en ga met de plantenspuit in de aanslag staan als ze in de kinderwagen, wipstoel, whatever willen gaan liggen. Voor de box klinken die ballonnen handig als het kind er nog niet is, maar het lijkt me dat ze er net zo goed weer in gaan wanneer de ballonnen eruit gehaald zijn als het kind er is?
pi_67726805
Twinkly, Ik vond het behoorlijk verbazingwekkend hoor! En zelfs zo smerig dat ik het gister tegen m'n vriend verteld heb. Zal het de volgende keer even komen melden.
pi_67727073
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:33 schreef Ssserpente het volgende:
Twinkly, Ik vond het behoorlijk verbazingwekkend hoor! En zelfs zo smerig dat ik het gister tegen m'n vriend verteld heb. Zal het de volgende keer even komen melden.
Ja ik wil EEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWW horen
  zondag 5 april 2009 @ 13:47:24 #145
190853 RockabeIIa
pi_67727178
Ssserpente, kom toch es met je kont uit die kast, joh!
pi_67727235
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWWWWWWWWW
Lotte!
Noah!
pi_67727577
goedzo!

pi_67728190
graag gedaan Twinkly, hopelijk kan je nu vannacht goed slapen
Lotte!
Noah!
pi_67730254
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Ssserpente, kom toch es met je kont uit die kast, joh!
Ik ben allang uit de kast, joh!

En voor jou is het sowieso geen verrassing meer!
  zondag 5 april 2009 @ 15:26:05 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_67730317
over dieren en babies...wij hebben 2 konijnen die binnen leven en dus regelmatig rondhupsen. Een vriendin van me heeft er ook twee binnen leven en volgens haar valt dat mee. Je moet ze gewoon laten ruiken aan de baby als die er is en zorgen dat ze niet in de box komen. Dat laatste gaan we oplossen door de box op wieltjes te zetten en eventueel door iets van stof tussen de spijlen te maken de eerste tijd. En later, als uk gaat kruipen eventueel iets maken dat die die met z'n vingers in de kooi kan. Volgens die vriendin van mij leren ze beide (konijn en uk) snel genoeg om weg te lopen/kruipen als het echt niet meer leuk is.
pi_67732645
25 september wordt er een kinderbijslag-wondertje verwacht
  zondag 5 april 2009 @ 16:46:30 #152
190853 RockabeIIa
pi_67732831
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:23 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik ben allang uit de kast, joh!

En voor jou is het sowieso geen verrassing meer!

van harte
  zondag 5 april 2009 @ 19:06:50 #153
190853 RockabeIIa
pi_67736450
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:40 schreef Rekkie het volgende:
Van harte gefeliciteerd hoor!
En je datum staat er bij Kom je nu en dan bijbeppen?
pi_67737412
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:40 schreef Rekkie het volgende:
Gefeliciteerd!

Hier heb ik sinds vandaag last van gruwelijk jeukende tepels. Ik ben dan ook al de hele dag onbedwingbaar aan het krabben. Vraag me af hoe ik dat morgen op m'n werk ga doen...
pi_67737985
quote:
Op zondag 5 april 2009 19:06 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Van harte gefeliciteerd hoor!
quote:
Op zondag 5 april 2009 19:40 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thanks
quote:
Op zondag 5 april 2009 19:06 schreef RockabeIIa het volgende:

En je datum staat er bij Kom je nu en dan bijbeppen?
Ja zal ik proberen
Het is voor mij natuurlijk minder spannend en minder bewust dan de moeder in wording (voor de 2e keer)
pi_67738301
Toch hoor je vaak dat moeders hun tweede zwangerschap vaak bewuster meemaken.
pi_67738538
Wennie morgen de grote dag voor jullie succes en geniet er van!

Hier eigenlijk weinig te melden, alles gaat goed
pi_67738676
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:07 schreef Ssserpente het volgende:
Toch hoor je vaak dat moeders hun tweede zwangerschap vaak bewuster meemaken.
Ongetwijfeld, maar daar kan ik je helaas geen ervaringen over meedelen.
pi_67739460
Wennie, succes morgen!

Kers, wat fijn dat het een stuk beter gaat qua overgeven. Dat lijkt me zo naar he!!!
Lekker komkommer.

Troel, hopelijk blijf je spugerij-vrij en gluur ze morgen!

Miss_sly, dat klinkt heerlijk!

Twinkly, gluur ze morgen!

Rekkie welkom!

Wij zijn druk aan het kijken naar een huis en alles wat daarbij komt kijken, druk druk druk dus. Het is nog een hele onderneming, "even" die kant op om huizen te kijken, maar goed je moet er wat voor over hebben. Mogelijk hebben we "het huis" ook al gevonden, maar willen er eigenlijk nog een paar zien.
pi_67739833
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:45 schreef Nijna het volgende:
Rekkie welkom!
Dank, al is dit niet de eerste keer dat ik hier kom
pi_67740553
Rekkie welkom!
Wennie, succes morgen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67740562
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:20 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar daar kan ik je helaas geen ervaringen over meedelen.
Het duurde even, maar ik heb zojuist begrepen dat je een man bent...

God, slimmer word je er niet op als je zwanger bent...
  zondag 5 april 2009 @ 21:22:42 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67740602
Rekkie, gefeliciteerd!
  zondag 5 april 2009 @ 21:23:54 #164
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67740647
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:21 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Het duurde even, maar ik heb zojuist begrepen dat je een man bent...

God, slimmer word je er niet op als je zwanger bent...
hahaha dooske

Gefeli Rekkie en welkom!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67740685
Rekkie, welkom.
  zondag 5 april 2009 @ 21:48:35 #166
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_67741529
Rekkie gefeliciteerd en welkom

Wennie heel veel succes morgen!!!! Hopelijk kom je wel snel je 2 wondertjes laten zien hier hè?
No more games, no more drama...
  zondag 5 april 2009 @ 21:51:26 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_67741614
Welkom Rekkie

Vandaag maar 1 keer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 21:51:44 #168
5428 crew  miss_sly
pi_67741624
Rekkie gefeliciteerd

Wennie nog een keertje vast suces voor morgen. Morgen heb je je twee kindjes in je armen
pi_67742092
Dank allen!

Ik ga me nog inlezen in de beslommeringen van anderen
  maandag 6 april 2009 @ 08:53:43 #170
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67749935
Rekkie, welkom en proficiat!

Troel en Twinkle, heel veel plezier vandaag

Wennie, ik duim voor je! Hoop dat alles goed gaat!
  maandag 6 april 2009 @ 09:06:56 #171
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_67750180
Goedemorgend

Rekkie welkom en proficiat voor jou en je vrouwtje

Wennie mijn duimen draaien dat alles goed mag gaan en je je 2 wondertjes vlug in je armen mag houden
  maandag 6 april 2009 @ 09:11:02 #172
223453 Guuzewuus
pi_67750250
Rekkie leuk. Welkom .

Wennie, zet hem op vandaag meid . Ze komen eraan .
pi_67750471
Vandaag ben ik 37 weken.

Straks naar het ziekenhuis en een gesprek met de gyn over eventueel inleiden. Ik denk dat het toch beter is eerder in te leiden. Ik heb geen zin nog drie weken lang bijna dagelijks naar het ziekenhuis te moeten voor controles en waarom meer risico lopen als de toestand van de baby achteruit kan gaan? Die bloeddruk blijft toch te hoog.
Volgend week, met 38 weken, zou wel mooi zijn.

Wennie, veel succes vandaag.
  maandag 6 april 2009 @ 09:23:45 #174
223453 Guuzewuus
pi_67750553
Oh, spannend nummer_zoveel. Succes .
pi_67750803
Gefeliciteerd Rekkie!
En succes vandaag Wennie, en ook voor nummerzoveel!
  maandag 6 april 2009 @ 09:58:32 #176
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67751362
Succes vandaag in het ziekenhuis nummerzoveel!

Wennie succes vandaag!!! (waarom hebben we geen ks-smileys? )
straks lekker genieten van je twee wondertjes
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 april 2009 @ 10:15:55 #177
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67751728
Gefeli Rekkie! En Roumsya was het toch?
Volgens mij zaten we hier de vorige keer ook samen Hoe is het nu met jullie en weet Raïsa al dat ze grote zus word?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 6 april 2009 @ 10:17:27 #178
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67751769
Oh ja! Wennie! Heel veel succes met de KS vandaag!
Maxi, Midi & Mini
  maandag 6 april 2009 @ 10:20:17 #179
190853 RockabeIIa
pi_67751837
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:51 schreef Troel het volgende:
Welkom Rekkie

Vandaag maar 1 keer
Wat bedoel je?

Succes met de echo straks. En Twinkly ook!

Er worden vandaag twee babies geboren
  maandag 6 april 2009 @ 10:29:54 #180
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67752068
Ja dat laatste lijkt me zo'n gek idee van zo'n geplande keizersnede dat je gewoon weet van nou, om half twee vanmiddag zijn ze er... zoiets.

Bah morgen naar die andere gyn voor weer een echo en eigenlijk ben ik toch best wel een beetje zenuwachtig weer. komt goed toch?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 10:32:46 #181
5428 crew  miss_sly
pi_67752145
huupje, komt vast helemaal goed
Zenuwachtig is logisch toch, maar niet te erg hoor. Alles is vast helemaal goed moet jullie kleine, perfecte meisje
  maandag 6 april 2009 @ 10:38:29 #182
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67752310
Morgen alweer een echo huup. Dat is snel, hopelijk is idd alles goed. Daar gaan we gewoon vanuit
  maandag 6 april 2009 @ 10:42:05 #183
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67752424
Ja morgen is die extra-extra check up. Het zal vast wel loslopen maar k merk dat dit slecht is voor mn zenuwen haha.

Thnx miss en seilram ook thnx
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67752979
Succes vandaag Nummer_zoveel, en jij succes morgen Huup!
Gefeliciteerd Rekkie!!

Echo!!!

Kindje was hartstikke aan het bewegen, jammer dat je geen filmpje meekrijgt! Echt loopbewegingen zegmaar zoals een salamander. En ook een keer: weee~! armpjes in de lucht!

Ik kan me nogsteeds niet voorstellen dat dit in mij gebeurd

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 06-04-2009 20:05:09 ]
  maandag 6 april 2009 @ 11:01:21 #185
190853 RockabeIIa
pi_67752995
Komt 100% goed met jullie kaboutervrouwtje, Huup!

Wauw! Mooie echo Twinkly!
  maandag 6 april 2009 @ 11:08:11 #186
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67753210
Twinkly wat een mooie echo! Die onderste is tof
Leuk hè die bewegingen? Ik was zo verbaasd bij de 12 weken echo toen. Echt een heel af mensje al wat zo lekker bewoog
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 april 2009 @ 11:11:11 #187
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67753322
Twinkly! Wat een mooie echo. Wat huup zegt, die onderste is leuk zeg Wat een dotje!
pi_67753954
Leuk he Twinkly, zo'n eerste echo. Net een poppetje, met die korte armpjes en beentjes.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 11:32:16 #189
5428 crew  miss_sly
pi_67753990
Mooi Twinkly
  maandag 6 april 2009 @ 11:33:39 #190
223453 Guuzewuus
pi_67754033
Oh Twinkly wat een mooie echo zeg . Hoe ver ben je daar? En was het een vaginale echo? Bij Stella had ik een echo met 9w4d, maar dat was nog een veel kleiner frummeltje toen.
  maandag 6 april 2009 @ 11:36:32 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_67754105
Hier ook een goede echo, helaas een beetje wazig plaatje meegekregen, maar wellicht dat dat binnenkort goedgemaakt wordt door mijn tante

3 november mag hier overigens blijven staan

(En ik moet nog wel rustig aan doen, was toch afgevallen (ja, dat wist ik zelf ook wel) en heb dus wel de sondevoedinginformatie meegekregen omdat er toch nog best een kans schijnt te zijn dat dat wel moet, maar het nieuws dat ik twee dagen nauwelijks had hoeven overgeven gaf haar goede hoop!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67754140
Dankjewel allemaal
Ik ben nu 9w6d maar volgens de echo 9w4d dus wel even ver als jij toen Guuz. De verloskundige heeft eerst een uitwendige echo geprobeerd en toen was er niet zoveel te zien. Toen een vaginale echo en die was mooi scherp! Had jij toen een uitwendige echo misschien dat het minder duidelijk was?
  maandag 6 april 2009 @ 11:38:20 #193
223453 Guuzewuus
pi_67754171
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:37 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel allemaal
Ik ben nu 9w6d maar volgens de echo 9w4d dus wel even ver als jij toen. De verloskundige heeft eerst een uitwendige echo geprobeerd en toen was er niet zoveel te zien. Toen een vaginale echo en die was mooi scherp!
Nou dan is dat het. Mijne was van buitenaf, dat scheelt toch wel veel dan .
pi_67754199
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:38 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Nou dan is dat het. Mijne was van buitenaf, dat scheelt toch wel veel dan .
owh oeps ik dacht dat ik nog wel snel even kon editen dat vroeg ik me idd af

Heej Troel als je je tante wilt laten photoshoppen, misschien kan ik ook helpen
  maandag 6 april 2009 @ 11:41:01 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67754258
Mooi Twinkly!
Fijn dat alles goed was!
En bij jou ook natuurlijk TRoel.
  maandag 6 april 2009 @ 11:46:58 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_67754460
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:39 schreef Twinkly het volgende:

[..]

owh oeps ik dacht dat ik nog wel snel even kon editen dat vroeg ik me idd af

Heej Troel als je je tante wilt laten photoshoppen, misschien kan ik ook helpen
Nee, dat kan ze niet, ze kan wel echo's maken En met de paasdagen voor de deur zijn we daar in de buurt en hoop ik dat we met haar even mogen koekeloeren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67754646
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, dat kan ze niet, ze kan wel echo's maken En met de paasdagen voor de deur zijn we daar in de buurt en hoop ik dat we met haar even mogen koekeloeren
OEH! das wel fijn zo'n tante! Leuk zeg!!
  maandag 6 april 2009 @ 11:54:01 #198
190853 RockabeIIa
pi_67754701
Troel ook goed nieuws. van harte!
  maandag 6 april 2009 @ 12:04:19 #199
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67755022
Wat leuk allemaal goed nieuws en 2 babies onderweg
Gefeliciteerd allemaal
pi_67755176
Mooi Twinkly!

Troel, ook goed nieuws
pi_67755539
mooie echo twinkly. en fijn dat alles goed was troel. vanmorgen brak het zweet me uit. had ineens een hartslag van 158 terwijl ik niks gedaan had...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67755958
Wennie, succes vandaag! geniet van je 2 mini mensjes

Rekkie, welkom en gefeliciteerd

Twikly wat een mooi plaatje

wilde nog op meer reageren, maar ben de rest vergeten
pi_67756016
Phhfff ik word helemaal gek van het dromen hier. Elke ochtend weer word ik in paniek wakker omdat we nog niks klaar hebben. Elke nacht droom ik weer dat de kleine geboren is en dat we niks in huis hadden. En dat helemaal niet wist wat ie moest klaar leggen en de naam van onze zoon niet meer wist En elke dag wil ik dus nu echt alles klaar gaan maken maar ik weet niet wat ik wil
Kleine komt bij ons op de kamer. Nu wil ik dus graag een wiegje. Ik heb wel gewoon de ruimte voor een ledikant. Maar nu had ik me eerst bedacht dat de kleine als Mikael bij zijn vader is daar op de kamer kan. Maar nu twijfel ik weer. Is dat voor zo'n kleintje niet te veel van het goede? Om de paar dagen een paar dagen ergens anders slapen? Want als ik dat niet doe hoef ik ook geen wiegje. Dan kan gewoon het ledikant naast mijn bed en kan ik dat allemaal klaar maken. Phff hoezo twijfelen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67756314
Wennie, succes vandaag
Rekkie, welkom!
Twinkly, mooie echo hoor Erg duidelijk al.

Ik ben vandaag tante geworden Het is een jongetje en hij heet Dirk, maar dat wisten we al Mijn broer na de vacuumpomp-bevalling: "Het is net een Playmobilpoppetje." Dus.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 13:12:35 #205
5428 crew  miss_sly
pi_67756948
Fijn Troel dat alles goed was!

innepin gefeliciteerd
  maandag 6 april 2009 @ 13:38:39 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_67757789
Zo, kraamzorg aangevraagd

Innepin, feli!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 april 2009 @ 13:46:09 #207
190853 RockabeIIa
pi_67758058
Innepin, wat leuk! Kun je alvast een beetje oefenen
Ik heb helaas nog geen neefjes/nichtjes van eigen broers. 't Lijkt me heel erg bijzonder.
pi_67758122
Hier ook nog geen kindjes van eigen broer. Straks als ik moet bevallen word daar als het goed is mijn neefje geboren Mijn eerste echte neefje Met dan dezelfde leeftijd als onze kleine uk

Troel lees het nu pas. Gefeliciteerd
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 6 april 2009 @ 13:49:20 #209
223453 Guuzewuus
pi_67758165
Oh, ik kan ook niet wachten tot mijn broertje een kindje gaat krijgen. Maar vrees dat ik daar nog wel een paar jaar op kan wachten.
pi_67758275
Troel en Guuzewuus Zwanger Van harte !

*KP schudt zichzelf ff wakker*
  maandag 6 april 2009 @ 13:53:32 #211
223453 Guuzewuus
pi_67758464
Troel, wat een goed nieuws

Twinkly ook al goed nieuws, fijn dat de echo goed was

Wakker worden K_Pannekoek hahaha
Weet je nog dat ik ooit eens wat kleertjes die jouwdochters hebben gedragen heb overgekocht?
pi_67759095
Sjeesus...jij ook zwanger !!
Hoe leuk...ook gefeliciteerd !!!! Wat een goehoed nieuws

Geen idee meer wat je toen hebt gekocht
pi_67760387
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:18 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Sjeesus...jij ook zwanger !!
Hoe leuk...ook gefeliciteerd !!!! Wat een goehoed nieuws

Geen idee meer wat je toen hebt gekocht
Een roze Harley Davidson vestje, bijpassend Harley spijkerbroekje en een heel leuk donkerblauw met wit gebreid vestje met oa iets van een lama en een zon erop
pi_67760429
haha Poppejans, wat een mooi inkoppertje!
K_P moet maar eens wat vaker naar de OP van Z&G komen koekeloeren

Innepin gefeliciteerd met je neefje!

Nicole, ik zou dat niet doen, op meerdere kamers laten slapen. Ik denk dat 1 vaste slaapplek rustiger is voor het kindje.

Twinkly, wat een mooie echo, vooral die laatste foto, daar herken je er echt een klein mensje in!

Troel, fijn dat jouw echo ook goed was! En dat je niet meer zoveel hoeft te overgeven natuurlijk.

En zouden Jip en Janneke al zijn geboren??? Kon even duren voor we hier wat weten he....

Woensdag komt MvM voor het laatst de flessen halen! Yeah! Heb het graag gedaan maar ben er nu ook wel zat van.
pi_67760610
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
haha Poppejans, wat een mooi inkoppertje!
K_P moet maar eens wat vaker naar de OP van Z&G komen koekeloeren

Ik DACHT dat ze het wel wist omdat ik dacht dat ze me gefeliciteerd had, maar wist het niet helemaal zeker hahaha

Ik ben ook heel benieuwd naar de dochter en zoon van Wennie, die zal ze nu misschien al wel aan het bewonderen zijn, weet niet meer of ze de tijd heeft gezegd van de ks
pi_67763473
Morgen afspraak met de gyn! Hopelijk echo, hopelijk kijken of we een meisje of een jongetje krijgen! Als ukkepuk een beetje mee wil werken tenminste, haha!

Fijn dat de echo's van Troel en Twinkly ook goed waren!
Lotte!
Noah!
  maandag 6 april 2009 @ 16:23:48 #218
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67763496
Wennie zou als het goed is rond 14.00 uur haar KS krijgen (mits er geen spoedgevallen tussendoor kwamen) dus als het mee zit heeft ze haar 2 kleintjes al in haar armen!!
Ben benieuwd!!
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 16:41:45 #219
5428 crew  miss_sly
pi_67764121
Ik heb weer iets raars hoor
Ik heb sinds zaterdagmiddag hele kleine bultjes. Het begon op mijn borst/decolleté, later ontdekte ik ze ook op dat plekje grens tussen oor/kaak/hals en op mijn rug zo rond mijn ruggegraat.
Ze zijn klein, niet rood ofzo, maar gewoon huidkleurig (je ziet ze dus bijna niet) en ze jeuken niet ofzo. Het lijkt alleen wel of het vandaag weer wat erger geworden is. Wat kan dat nou zijn? Toch geen warmtebultjes, want zo warm was en is het nou ook weer niet!
pi_67764429
Ben je veel buiten geweest? Misschien toch een reactie op de zon of de warmte?
Je zou best wat gevoeliger kunnen zijn nu je zwanger bent... denk ik...
  maandag 6 april 2009 @ 17:39:36 #221
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_67766084
Twinkly mooie echo zeg!!!
en Troel, wat fijn dat het bij jou ook goed was jammer dat de foto wazig is, maar we wachten die van je tante af

nummer_zoveel is er al wat bekend?

ow en miss_sly het klinkt me inderdaad toch als warmte/zonne-uitslag, hoewel dat ergens ook gek is aangezien je huid toch wel wat zon gewend zal zijn na je vakantie
als je het niet vertrouwt zou ik toch de huisarts er even naar laten kijken
No more games, no more drama...
  maandag 6 april 2009 @ 18:06:34 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67766979
Miss_sly misschien maar even de huisarts vragen inderdaad. Klinkt als een soort uitslag.

Pff ik kreeg vanmiddag ineens een benauwdheidsaanval toen ik bedacht wat we allemaal nog moeten doen voordat de baby er is. Namen verzinnen, kamertje opleuken, tractaties voor op de opvang regelen (hoe doe je dat als je niet vantevoren wilt weten of het een jongen of een meisje wordt?), geboortekaartjes regelen etc...

Gelukkig zijn de hormonen inmiddels weer wat gezakt en kan ik weer een beetje ademhalen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 april 2009 @ 18:14:29 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67767194
Wennie, ik hoop dat alles goed gegaan is vandaag en dat je je twee hummeltjes in je armen hebt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 april 2009 @ 18:18:17 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67767310
Troel en Twinkly allebei een goede echo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67767612
Twinkly mooie echo!! Fijn dat alles goed was!

Troel ook bij jou alles goed! Fijn!

Innepin gefeliciteerd!

Ik bedacht me van het weekend ineens dat ik helemaal niks van een bevestiging had gehad over de aanvraag van het kraampakket. Vandaag maar eens gebeld en blijkt dat de mevrouw die ik aan de telefoonhad bij het aanvragen van kraamzorg, toch niet het kraampakket had aangevraagd. Ik was nog net op tijd volgende week gaan de pakketten t/m juli de deur uit.

Morgen weer naar de verloskundige en dan alweer 26 weken het gaat hard!
  maandag 6 april 2009 @ 18:40:54 #226
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67767970
Ben zo benieuwd hoe het met Wennie zal zijn gegaan!!
  maandag 6 april 2009 @ 19:14:28 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_67768981
Troel en Twinkly, fijn die mooie echo's!
En...en toen was ik kwijt wat ik nog meer wilde zeggen. Stom...Mijn hoofd is af en toe een zeef en ik maak de gekste versprekingen, dat laatste is vooral leuk voor je omgeving, zelf vind ik het niet meer zo. [klaagstand aan] mijn bekken auw! eerst was het alleen mijn stuitje, maar nou voelt het regelmatig alsof ik tussen mijn benen doormidden ga breken, alsof het daar niet meer vast zit [klaagmodus uit]. Donderdag naar de fysio en dan lekker lang weekend! En donderdagavond naar kidsfactory Breda, inspiratie opdoen. En dan langzaam eens aan het kamertje beginnen...
  maandag 6 april 2009 @ 19:32:03 #228
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67769542
Oef Mefke, dat klinkt als heel vervelend....
Ik ben ook zo benieuwd naar Wennie, zou ze internet hebben in het zkh??

Ik ben vandaag weer helemaal goedgekeurd. De kindjes groeien prima volgens gemiddelde lijnen en mooi gelijk op! Super! De gyn schatte ze beide op ongeveer 3 pond nu , volgens haar een prima gewicht voor bijna 28 weken. Oooooh ik wordt echt met de dag nieuwsgieriger naar hoe ze eruit zullen zien en dan duurt t wachten toch echt nog best lang. Aan de andere kant... als we eens 10 weekjes verder zijn....
pi_67771787
*Meldt*
Terug van een heel fijne vakantie en morgen 20 weken!!!

Ik heb een hoop in te halen geloof ik
#geen
pi_67772928
Aargh, er komt vocht uit m'n tepels!

Ik ben echt zwanger!
pi_67772996
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:13 schreef Twinkly het volgende:
Wat betreft die katten, ik laat de katten in ons nieuwe huis waarschijnlijk gewoon niet boven komen en ga met de plantenspuit in de aanslag staan als ze in de kinderwagen, wipstoel, whatever willen gaan liggen. Voor de box klinken die ballonnen handig als het kind er nog niet is, maar het lijkt me dat ze er net zo goed weer in gaan wanneer de ballonnen eruit gehaald zijn als het kind er is?
Wat je kunt doen als het kindje er dan wel is, is een tros ballonnen naast de box laten liggen, en als je het kindje dan uit de box haalt, kun je de tros ballonnen in de box terugleggen. Zo heb ik het verschillende mensen zien doen, en succes (bijna altijd) gegarandeerd...
Mefke ik hoop echt dat de fysio wat voor je kan betekenen!
pi_67773304
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:29 schreef DuchessX het volgende:
*Meldt*
Terug van een heel fijne vakantie en morgen 20 weken!!!

Ik heb een hoop in te halen geloof ik
Lekker DuchessX! Hoe heb je het gehad? En morgen al op de helft! Wat gaat de tijd snel he? Voor je het weet ben je oma!
  maandag 6 april 2009 @ 21:05:51 #233
190853 RockabeIIa
pi_67773312
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:56 schreef Ssserpente het volgende:
Aargh, er komt vocht uit m'n tepels!

Ik ben echt zwanger!
Hey, bij mij juist niet meer
pi_67773501
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Hey, bij mij juist niet meer
Harder knijpen!
  maandag 6 april 2009 @ 21:16:20 #235
190853 RockabeIIa
pi_67773804
Nope, echt niet. Ik had nog steeds 'melk' maar nu niet meer
  maandag 6 april 2009 @ 21:26:49 #236
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67774302
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Harder knijpen!
Au! haha
ik had juist altijd een heel klein beetje vocht uit mn ene tepel, altijd al gehad, maar sinds ik zwanger ben is dat weg. En mn tepels zijn ook constant hard wat eigenlijk best irritant is vind ik haha maar dat zal er vast wel bijhoren.

/tepelpraat
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67775171
Mijn tepels zijn nu ook bijna altijd hard, terwijl ze voordat ik zwanger was nooit hard wilden worden (heb een paar borstoperaties gehad). Vind het echt raar. En ze zijn ook donkerder.
  maandag 6 april 2009 @ 21:50:51 #238
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67775421
ja keidonker ja haha. dat had ik wel verwacht, je leest er immers altijd over maar het blijft toch gek om te zien. Lijkt wel of mn lijf aangeeft dat mn borsten ineens niet meer van mij zijn

Mn meisje beweegt zo hard *vliefd is*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67775489
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:50 schreef huuphuup het volgende:
ja keidonker ja haha. dat had ik wel verwacht, je leest er immers altijd over maar het blijft toch gek om te zien. Lijkt wel of mn lijf aangeeft dat mn borsten ineens niet meer van mij zijn

Mn meisje beweegt zo hard *vliefd is*

mijne zijn wel iets donkerder geworden, maar niet noemenswaardig.

Mijn grietje heeft vandaag geloof ik weinig zin om te bewegen. Zo af en toe draait er its maar daar blijft het ook bij.
Ik heb onwijze (ik hoop) bandenpijn in mijn onderbuik, links. Echt niet prettig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 6 april 2009 @ 21:52:37 #240
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67775494
Troel en Twinky van harte met de mooie echo's

Ik hoop dat Wennie heerlijk aan het genieten is van Jip en Janneke.

en hier is vandaag mijn verlof in gegaan ben heerlijk verwend door collega's en werkgever met een badder pakket, chocolade en een prachtige bos bloemen
Mama van Isa en Ties
  maandag 6 april 2009 @ 21:57:47 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67775745
Ik heb noit een grote boezem gehad en ook mijn tepels waren altijd vrij klein. Idd gek om te zien hoe ze nu weer groter worden. En donkerder idd.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:01:48 #242
5428 crew  miss_sly
pi_67775948
Mijn tepels zijn wel wat groter geworden, denk ik, maar niet echt donkerder heb ik het idee.

Welkom terug Duchess. Fijn dat jullie het fijn gehad hebben

marlieske, verlof geniet er van!

Wat betreft die bultjes: als ik warmte bultjes opzoek op google, hebben ze het altijd over rode bultjes en jeuk. Dat is bij mij gewoon niet. Je ziet ze vrijwel niet en ik merk er helemaal niets van, ik voel ze alleen als ik op die plek wrijf.
Ik wacht het dus maar gewoon even af, vind hiermee naar de dokter gaan een beetje onzin
  maandag 6 april 2009 @ 22:17:58 #243
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67776712
hoe groot zijn die bultjes? Volgens mij heb ik er ook een paar op mn borstkas zeg maar. Soort van puistje maar dan zonder puistje als je me volgt niet heel groot verder, paar mm hooguit en inderdaad niet gekleurd (tot ik eraan ga pulken... )

oh en ik heb die al een tijdje en geen last van ofzo, heb er niet echt bij stil gestaan verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:23:07 #244
5428 crew  miss_sly
pi_67776944
Ja, zoiets als je beschrijft, ik volg je

Ik heb ze, voor zover ik weet, pas sinds zaterdag. In ieder geval viel het met toen pas op. Bij mijn oor weet ik zeker dat ik ze pas sinds zaterdag heb, want ik had vorige week laast van opgezette klieren en ik voelde daar regelmatig om te voelen of het minder werd.
  maandag 6 april 2009 @ 22:27:00 #245
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67777082
haha dan hebben we het denk ik over dezelfde bultjes

Geen idee overigens wát het is en of het kwaad kan. Ik denk het niet en ik heb er verder geen last van dus mja. Ik dacht zelf eigenlijk dat het een soort zweetbultjes waren ofzo of kleine vochtbultjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67778092
Jeuj, tepeltalk Ik zat me vanmorgen toevallig ook weer es te verwonderen over hoe lelijk! het er daar tegenwoordig uitziet Idd wat Huup zegt, alsof ze alvast aangeven dat ze niet meer van mij zijn
pi_67778368
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:05 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Lekker DuchessX! Hoe heb je het gehad? En morgen al op de helft! Wat gaat de tijd snel he? Voor je het weet ben je oma!
pi_67778476
Oeh Wennie! Wat spannend, wie weet zijn er weer twee fokbabies bij

En dames feli met de goede echo's!

Rekkie ook gefeliciteerd

Mijn vakantie was fijn, lekker rustig. Dagje dierentuin gedaan en 5 uur rondgelopen. 'sAvonds was ik kapot! Maar wel een heel leuke dag gehad En ik denk dat mijn buik een groeispurt heeft gehad ofzo, voor mijn gevoel is-ie ineens heel aanwezig Zal zo een foto in het buikentopic zetten

Wat ik wel vervelend vond (vind) is dat ik zo vaak moet plassen, en zo snel achter elkaar ook. Is niet handig als je lekker met de honden wilt gaan wandelen Ben ik aan het eind van de straat, moet ik alwéér!
#geen
pi_67779863
gewoon ff je been omhoog en goed mikken tegen die boom, duchess.
pi_67779975
Dat doe ik alleen als ik een rokje aan heb
#geen
pi_67780210
't is rokjesweer, wat let je!
  dinsdag 7 april 2009 @ 07:23:48 #252
248986 MamaNik
pi_67782573
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:32 schreef mikoxx het volgende:
Oef Mefke, dat klinkt als heel vervelend....
Ik ben ook zo benieuwd naar Wennie, zou ze internet hebben in het zkh??

Ik ben vandaag weer helemaal goedgekeurd. De kindjes groeien prima volgens gemiddelde lijnen en mooi gelijk op! Super! De gyn schatte ze beide op ongeveer 3 pond nu , volgens haar een prima gewicht voor bijna 28 weken. Oooooh ik wordt echt met de dag nieuwsgieriger naar hoe ze eruit zullen zien en dan duurt t wachten toch echt nog best lang. Aan de andere kant... als we eens 10 weekjes verder zijn....
Fijn mikoxx dat je weer helemaal bent goedgekeurd door de gyn.
3 pond dat gaat de goede kant al op
Ik moet vanmiddag weer voor controle van de 2 ga ook eens vragen hoe zwaar hij ze nu ongeveer schat.
Vorige keer lagen ze voor qua groei op een eenling ben benieuwd of dat nog steeds het geval is.
Hoe is het verder met je?? Nog geen klachten???
pi_67783097
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef mefke79 het volgende:
Troel en Twinkly, fijn die mooie echo's!
En...en toen was ik kwijt wat ik nog meer wilde zeggen. Stom...Mijn hoofd is af en toe een zeef en ik maak de gekste versprekingen, dat laatste is vooral leuk voor je omgeving, zelf vind ik het niet meer zo. [klaagstand aan] mijn bekken auw! eerst was het alleen mijn stuitje, maar nou voelt het regelmatig alsof ik tussen mijn benen doormidden ga breken, alsof het daar niet meer vast zit [klaagmodus uit]. Donderdag naar de fysio en dan lekker lang weekend! En donderdagavond naar kidsfactory Breda, inspiratie opdoen. En dan langzaam eens aan het kamertje beginnen...
Oef, bekkenpijn is een draak hè..... Ik ben ervoor bij de Cesartherapeut en de oefeningen helpen gelukkig redelijk.
pi_67783101
Wij kwamen er gisteravond achter dat we een lekkage hebben in de badkamer, waardoor de aangrenzende slaapkamer muur dus super vochtig/nat is, met allemaal schimmel erop. En als ik nu google lees ik overal dat schimmel een extra risico is als je zwanger ben, maar nergens staat wat dat risico dan is..... Erg fijn...
pi_67783762
Tessie: als je zekerheid wilt anders de vk even bellen, op internet gaan ook de wildste verhalen in het rond over wat er allemaal wel niet goed is als je zwanger bent.

Ik word niet ingeleid, na alle controles blijkt dat het met mijn gezondheid en die van de baby nog beter gaat. Ik blijf gewoon onder controle bij de gyn en mag nu ook wat meer. Ik mag weer autorijden en lichte huishoudelijke taken uitvoeren. Verder wel heel rustig aan doen.
Na inwendig onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond helemaal nog niet verstreken is, en de baby zit zo diep in het bekken dat ie ook nog met het hoofdje ervoor zit.
De gyn zei dat ze niet voorbij het hoofdje kon voelen. Gek he, dat iemand z'n koppie al heeft aangeraakt.
pi_67784129
Fijn dat het goed gaat met jullie Nummer_zoveel!

Paar dagen terug had ik toch zo'n last van jeukende borsten.. nu zijn mijn tepels en tepelhoven gebarsten! Net als wanneer je lippen gesprongen en droog zijn. Ik smeer ze wel goed in met bodylotion maar schijnbaar gaat de groei toch te snel voor de huid.
pi_67784273
Dat is fijn Nummer_zoveel!!
Oei Twinkly, lijkt me pijnlijk.

Ik had al een tijd geen last van jeuk op mijn buik totdat ik 'm van de week weer ingesmeerd had met Mama-buikencreme van Zwitsal. Ik krab me weer het ongans en de zalf die ik van de ha heb gekregen is waardeloos. Als ik dat erop smeer staat mijn huid in de brand..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:29:01 #258
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67784430
Oi Tessie, da's niet fijn. Maar wat nummer_zoveel ook zegt als je zeker het wilt weten even de vk bellen.

Nummer_zoveel mooi dat het weer wat beter gaat en je weer wat meer mag doen! Nog niet te veel en lekker rustig aan maar je mag tenminste wat doen. Een inleiding is trouwens ook niet alles, vaak zijn die heftiger dan een spontaan op gang gekomen bevalling. Wel een raar idee idd dat je kindje nog in je buik zit maar dat iemand 'm al aangeraakt heeft!

Vorige week had ik wat gefietst en dat beviel wel goed. Nu was ik gisteren wat stijfjes van een redelijk druk weekend (zaterdags de meet en zondags uit eten met vrienden) en dacht ik: "Laat ik de fiets dan maar pakken" FOUT! Had ik beter niet kunnen doen. Vanacht kon ik me amper omdraaien in bed en vanmorgen heb ik W toch maar weer lopend naar school gebracht. Ik heb me toch een zere kont!
Vanmiddag ook de laatste keer dat ik alleen met W naar zwemles ga. Vanaf nu gaan we het hier drastisch rustiger aan doen. Ik heb gisteren ook dat zeiltjeding maar vast om mijn matras gedaan. Het komt nu allemaal wel erg dichtbij!
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:29:09 #259
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67784439
Auw Twinkly klinkt inderdaad als te snelle groei ofzo.

Fijn nummer_zoveel dat het zoveel beter met jullie gaat En inderdaad een gek idee van dat voelen!

Tessie ik heb geen idee hoe dat met schimmel zit, ik weet alleen maar dat het een risico is in de babykamer (vochtschimmel) maar eigk ook niet wát voor risico. Inderdaad even aan je vk vragen wat dan precies die risico's zijn.

Hier alles okay, buik groeit, aan de weegschaal te zien ik ook En vanmiddag ns even kieken of ons meisje ook een beetje groeit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:37:01 #260
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67784640
huup veel plezier bij de echo en ik hoop dat er een goede groei te zien is en je daarmee wat gerust gesteld kan worden

nummer zoveel nog steeds rustig aan doen helaas, maar gelukkig geen inleiding nodig dat is goed nieuws.

blegh Noli zweetzeiltjes op bed en sterkte met de pijn in je kont
Mama van Isa en Ties
pi_67784762
Ieh Twinkly, klinkt pijnlijk
Nummer zoveel, fijn dat het goed gaat
Noli, sorry, maar ik moest lachen Maar ik lach ook om m'n eigen ongemakken, omdat ik het ergens allemaal gewoon nog erg bizar vind dat ik nu al opsta als een bejaarde uit een plofbank bijvoorbeeld , 't is niets persoonlijks

Huup, kom jij ook al exponentieel aan? Haha... ik ben in de afgelopen twee weken meer aangekomen dan in de tweeëntwintig weken daarvoor Ohhh en veel plezier bij de echo, hoop dat ze goed groeit!

En dat kind van mij moet nou echt es ophouden met eigenwijs doen en gewoon de boekjes volgen! Alle boekjes zeggen dat als je een beetje gaat porren in je buik, dat 't kind er wel naartoe zwemt en schopt enzo, maar die van mij schopt echt alleen maar als m'n vriend er níet bij is. Of als ie net z'n hand weghaalt. Dus nou heeft ie nog steeds niets gevoeld
pi_67784901
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef innepin het volgende:

En dat kind van mij moet nou echt es ophouden met eigenwijs doen en gewoon de boekjes volgen! Alle boekjes zeggen dat als je een beetje gaat porren in je buik, dat 't kind er wel naartoe zwemt en schopt enzo, maar die van mij schopt echt alleen maar als m'n vriend er níet bij is. Of als ie net z'n hand weghaalt. Dus nou heeft ie nog steeds niets gevoeld
Ha, ha, wij hadden dat eerst ook! Het heeft echt een tijdje geduurd eer m'n vriend ook toevallig een beweging voelde in m'n buik. Geduld hebben dus!
Of zo'n wezentje in je buik nu ook echt het 'besef' heeft er naar toe te zwemmen als je in je buik port, ik betwijfel het hoor.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:46:47 #263
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67784937
Nummer_zoveel, dat is nog eens goed nieuws! Fijn dat het zo goed met jullie gaat!

Ik mag vanmiddag ook weer naar VK. Hartje luisteren Ben benieuwd of ze nu goed kan voelen hoe hij ligt.
pi_67785154
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ha, ha, wij hadden dat eerst ook! Het heeft echt een tijdje geduurd eer m'n vriend ook toevallig een beweging voelde in m'n buik. Geduld hebben dus!
Of zo'n wezentje in je buik nu ook echt het 'besef' heeft er naar toe te zwemmen als je in je buik port, ik betwijfel het hoor.
Jamaar jamaar zo staahaat het in de boehoekjes!!
Het zal allemaal wel komen, hoor. Maar ik vind 't zo jammer dat ik de hele dag kapotgeschopt wordt en m'n vriend nog steeds geen teken van leven heeft gekregen van beeb en ik word echt heel hormonaal strontjaloers als iemand hier roept "Ohhh manlief heeft de baby gevoeld!"
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:54:17 #265
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67785181
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef innepin het volgende:

Huup, kom jij ook al exponentieel aan? Haha... ik ben in de afgelopen twee weken meer aangekomen dan in de tweeëntwintig weken daarvoor Ohhh en veel plezier bij de echo, hoop dat ze goed groeit!

ja dat dus maar ach geeft niet, ik eet niet anders dan normaal dus het zal wel goedzitten

Seilram veel plezier vanmiddag bij de vk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67785195
Succes vandaag Huup, hoop dat je helemaal gerustgesteld terug komt.
Nummer_zoveel, fijn dat het beter gaat!
Innepin, hier was dat eerst ook steeds zo hoor, als Lief ging voelen, bewoog ie gewoon ineens helemaal niet meer. Maar nu reageert ie gewoon echt elke keer als mn Lief zn hand op mn buik legt, zo lief

Ik kwam een tijd geleden trouwens ook een kilo per week aan! Maar dat is nu gelukkig gestopt, het is nu al een paar weken gewoon gelijk gebleven, dus zit nog steeds op 7kg.

Ik ga vanmiddag tijdens het telefonisch spreekuur wel ff naar de VK bellen voor de zekerheid, hoop dat het geen kwaad kan voor de beeb. We hebben gisteravond ons bed al versleept naar de babykamer. Komt nu goed uit dat die kamer in 2 gedeeltes is met dat tussenwandje haha, paste precies.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:59:10 #267
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67785325
Innepin, dat doet die van ons ook! Komt lief om te voelen, nee hoor, gaat meneer doodstil liggen

Bedankt huup, jij ook heel veel plezier. Hoop dat alles goed is!
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:00:49 #268
100412 mefke79
komt goed!
pi_67785364
Hier net de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, we mogen 29 april. Ze vroeg me wel of ik erg dik was voor de zwangerschap want anders was 19w6 te vroeg voor de 20 weken echo...ehm, was ik dik?? Nuh, maar ook niet slank. Dus toen mocht het alsnog. Fijn, want nu hoef ik maar 1 keer vrij te nemen voor echo & vk. En wonder boven wonder kreeg ik nu geen opmerking van mijn leidinggevende....
En pijnlijke kont: check!
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:09:56 #269
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67785666
Hahaha lekker subtiel dus Mefke
Toen ik hier bij de telefonische intake vroeg of er ook gewogen werd enzo zei de receptioniste gelijk "oh okay, u heeft overgewicht? noteer ik dat gelijk even!" ik dacht echt van ehm... dat viel nou geloof ik ook wel weer mee.

Ach Innepin denk maar zo nu, jullie kindje wordt nu nog gewoon heerlijk rustig als ie papa voelt. Hij/zij ligt gewoon te genieten onder die hand en als de hand weg is dan is het van oi! kom es terug! het was zo lekker warm! *schop*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67786250
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:53 schreef innepin het volgende:

[..]

Jamaar jamaar zo staahaat het in de boehoekjes!!
Weet ik, heb het ook gelezen. Maar als je ziet hoe afhankelijk en weerloos een baby ter wereld komt, vraag ik me af of zo'n kleine baby, foetus, al het vermogen heeft zeg maar om op een klopje af te zwemmen of te 'spelen'.

Ik heb het juist andersom, soms port m'n vriend in m'n buik of slaat er op maar dan heb ik zoiets van: het is nu stil, nu slaapt ie, maak 'm niet wakker, wordt ie gestresst van. Nou ja, zo denk ik dan.
pi_67787735
Mefke, lekker lomp zo

Nummer zoveel, hij *slaat* op je buik? Dat mag die van mij toch echt niet hoor
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:30:39 #272
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67788268
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 07:23 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Fijn mikoxx dat je weer helemaal bent goedgekeurd door de gyn.
3 pond dat gaat de goede kant al op
Ik moet vanmiddag weer voor controle van de 2 ga ook eens vragen hoe zwaar hij ze nu ongeveer schat.
Vorige keer lagen ze voor qua groei op een eenling ben benieuwd of dat nog steeds het geval is.
Hoe is het verder met je?? Nog geen klachten???
Spannend, ben benieuwd naar het gewicht van jouw kindjes!
Ik heb verder idd eigenlijk geen noemenswaardige klachten. Tja, vermoeidheid, maar dat heb ik al zooo lang. Gelukkig is dat voor een deel te verhelpen met extra slaapjes en verder gewoon lekker rustig aan doen. Scheelt echt dat ik nu bij huis ben hoor! Ik moet deze week nog een paar kleine dingetjes afronden op t werk en dan is t finito! Wel een fijn idee!
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:31:49 #273
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67788311
Kwam toch net zomaar mn bammetje met hagelslag weer naar buiten for no reason!! leave zeh chocolate alone!
Kdacht dat k er vanaf was blah. Ik voel me heel zielig nu haha.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67788612
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:15 schreef innepin het volgende:

Nummer zoveel, hij *slaat* op je buik? Dat mag die van mij toch echt niet hoor
Nou, heel zachtjes hoor. Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd: geeft tikjes (zachtjes). Nee, hij slaat niet.
pi_67788993
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, heel zachtjes hoor. Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd: geeft tikjes (zachtjes). Nee, hij slaat niet.
Ik snapte het ook wel hoor Grapje enzo.

Huupske toch Chocola nog wel! Cruel world
pi_67789770
hallo even een vraagje als je naar de huisarts wil voor een zwangerschapstest kan dat dan via bloed onderzoek of moet je daarvoor naar het ziekenhuis
pi_67789850
Meestal doet de huisarts ongeveer net zo'n test als je zelf bij de drogist kan kopen, melissa. Met (ochtend)urine dus. Ziekenhuis is dan niet nodig.
En als je je dokter belt, zal hij misschien ook wel zeggen dat je beter eerst gewoon zo'n thuistest kan proberen.
En verder eindigen vragen met vraagtekens, en bestaan er ook nog komma's en punten.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:25:03 #278
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67789913
Je kan natuurlijk altijd eerst zelf een test doen.
Huisarts doet meestal zwangerschapstesten met urine. Voor een zwangerschapstest via bloed moet je meestal naar het ziekenhuis idd. Je kan denk ik het beste even je huisarts/..-assistente bellen, dan weet je het natuurlijk gewoon zeker.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:36:05 #279
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67790170
Wat Innepin zegt dus.

Over dat op de buik "slaan".
Zo heb ik afgelopen donderdag (uit reflex) BIJNA een joch van 5 voor zijn bek gehuft!
Ik bracht W op school in de klas. Hij/D. zei iets over mijn buik en kwam dus op me afgelopen. Ik had het niet goed verstaan en dacht dus dat hij even wou voelen ofzo. Nou ja, geen probleem al zou hij op dat moment weinig voelen waarschijnlijk. Begint hij best hard op mijn buik te 'kloppen' met zijn vuisten! *AUW!* *reflex tegen kunnen houden* *boos* "Hallooo! Dat doet zeer!" Stond ie me een beetje dom aan te gapen.. Ik heb 'm toch vriendelijk doch dwingend gezegd dat ie dat niet nog een keer moest doen.
Bleek dus dat hij had gezegd "Zal ik de baby even uit je buik slaan" (Typetje: niet gewoon spelen alleen maar stoeien en vechten) Fijn! En bedankt!
Grrrrrrrr......
Maxi, Midi & Mini
pi_67790483
GMTA Noli

En omg @ dat jochie
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:10:04 #281
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67791103
Kan een modje het geboortekaartjestopic even weer in de lijst zetten? Het zou erg fijn zijn als iig de laatste 2 posts herhaald kunnen worden. sorry wist niet waar ik deze vraag anders kon stellen
pi_67791121
Kan me voorstellen dat je je dan echt even heel erg in moet houden Noli!

Ik heb net de VK gebeld, en volgens haar kan het in elk geval voor de baby geen kwaad die schimmel. Alleen zelf kan ik er nu een stuk gevoeliger voor zijn wegens verminderde weerstand enzo. Maar goed, volgens mij heb ik nog geen astma gekweekt ofzo Wie weet ben ik wel daar zo ontzettend moe van, maar dat lijkt me sterkt want dat was ik ook al iets voordat we verhuisden, en anders merk ik het vanzelf als dat nu ineens weer over gaat. Zou wel fijn zijn trouwens
pi_67791185
Wat een raar kind Noli!

Huup ik weet niet hoe laat je de echo hebt maar succes! Hopelijk is het gewoon goed en kan je er van genieten!

Ik ben vanochtend weer bij de VK geweest en alles was goed! Tot nu toe 8 kilo aangekomen. Mijn baarmoeder ligt wel iet wat hoger dan normaal bij 26 weken maar volgens haar kwam dat doordat mijn baarmoeder vrij smal is, vergelijkbaar met een flatgebouw ipv een huis zei ze. Geen ramp verder maar wel de reden waarom ik nog steeds geen ronde buik heb zei ze.
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:46:59 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67792340
Goede echo's voor Troel en Twinkly, hoera!

Huup, wat voel je je lullig dan he? Ik had het zondagavond met spinazie, zomaar ineens kwam alles er uit. Nou ja, je zielig voelen valt toch heel goed te verhelpen JUIST door het eten van chocola

Duchess, welkom terug! Irritant van dat plassen. En geloof me, dat wordt tegen het einde nog veel en veel erger

Vicky, ik heb sinds een paar dagen ook een jeukende buik. Juist op de plekken waar ik striae heb van de vorige keer. Ik smeer er vette zalf van Devin op (Lanette), krab me anders een ongeluk.

En wie had er ook alweer "gesprongen tepels"? Had ik de vorige zwangerschap ook en bij mij hielp smeren met Bepanthen een stuk beter dan bodylotion.

Noli, wat een rotjoch

Vraag me af hoe het met Wennie en haar kleintjes is

Ik hoorde vandaag trouwens een verhaal van een 3-ling-mama die ik ken. Een kennis van d'r had 1 kind, kreeg daarna een tweeling en daarbovenop nog een keer een drieling!
6 kinderen en maar 3 zwangerschappen, onvoorstelbaar!
pi_67792625
Jeutje Kersjes, een één-, twee- en drieling Dat verwacht je ook niet
ik droomde trouwens vannacht dat ik zwanger was van een drieling, maar dan over een jaar ofzo, en dat het eerste waar ik aan kon denken was dat ik toch wel een primeur had op Fok! o_O
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:57:19 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_67792690
Tja, dat ineens heb ik vrij regelmatig. Gisteren nog Dat ik echt het gevoel had dat ik mijn hele maag eruit aan het kotsen was en het ook echt een tijdje duurt voordat je kunt stoppen met spugen. Waarom Bert doodleuk vraagt waarom ik mijn vinger in mijn keel steek. Zo klonk het blijkbaar in de werkkamer. Arme Bert heeft de rest van de avond zich keurig gedragen en zich wel tig keer verontschuldigd toen hij zag hoe ik daadwerkelijk in de toiletpot hing
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:09:46 #287
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67795427
Zo en we zijn weer thuis. Echo van bijna een uur gehad
Gelukkig was de groei nu redelijk, het beentje en buikje liggen meer richting het gemiddelde dan vorige week, alleen het hoofdje bleef klein maar dat vond de gyn verder niet noemenswaardig. Ja duidelijk jouw hoofd dan zei hij tegen mij. Vond ie het ook nog nodig om tegen mn lief te zeggen "want jij hebt een heul groot hoofd dus dat heeft ze niet van jou!"
Nouja goed, hele gebeuren afgelopen orgaantjes en dergelijke waren wederom helemaal goed, hartje zag er prima uit enzo dus daar ben ik erg blij om. Echter... ... hij vond in de hersentjes iets wat hem niet helemaal zinde, ik kan het niet helemaal goed uitleggen want ik heb geen papieren meegekregen maar schijnbaar is er een lege ruimte in de hersentjes die standaard tot max 10 mm groot mag zijn en bij ons meiske is die 11 mm. Pas boven 15 mm is er écht sprake van een risico gelukkig maar hij wil me toch alweer volgende week terug zien voor wederom een echo van zo'n 3 kwartier. De ruimte moet dan ofwel gekrompen zijn ofwel hetzelfde gebleven. Dan is het goed. Zo niet, als de ruimte gegroeid is dan wordt er een vruchtwaterpunctie gedaan op chromosoomafwijkingen en wordt k overgedragen aan het Erasmus MC.

Al met al ben k gerustgesteld over het een en weer minder gerustgesteld over het ander gelukkig maak ik me iets minder zorgen nu dan vorige week maar mijn god wat een achtbaan zeg.

Oh en we kregen nog een foto van ons meisje in onze handen gedrukt, zonder dat we erom vroegen. Na 3 minuten naar een grijze veeg kijken vertelde de gyn ons dat we het ding op zn kop hadden (kijk de lettertjes maar aan de onderkant ) en dat het een 3d afdruk is zomaar!

mn half gesmolten prinsesje <3

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67795526
Wat een duidelijke echo en wat een lief dopneusje!
Ik hoop dat de echo volgende week je compleet gerust zal stellen Huup.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:15:06 #289
248986 MamaNik
pi_67795592
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:30 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Spannend, ben benieuwd naar het gewicht van jouw kindjes!
Ik heb verder idd eigenlijk geen noemenswaardige klachten. Tja, vermoeidheid, maar dat heb ik al zooo lang. Gelukkig is dat voor een deel te verhelpen met extra slaapjes en verder gewoon lekker rustig aan doen. Scheelt echt dat ik nu bij huis ben hoor! Ik moet deze week nog een paar kleine dingetjes afronden op t werk en dan is t finito! Wel een fijn idee!
Zo terug van controle en ben weer goedgekeurd voor 2 weken! Wel extra staal voorgeschreven gekregen want dat werd toch wat laag met 2 van die ijzervreters erbij.
Voorderest liggen ze nog steeds op het schema van een 1ling, en ze worden nu allebei zo rond de 3 pond geschat.
pi_67795656
Hupie! Jeetje wat een mallemolen Kan me heel goed voorstellen dat je er heel onrustig van wordt...nu weer een spannende week voor jou en je partner voor de boeg...

Wel heel erg dat je een 3d-echo meekreeg van je prachtige meisje, wat is ze mooi!
#geen
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:17:00 #291
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67795664
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:12 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wat een duidelijke echo en wat een lief dopneusje!
Ik hoop dat de echo volgende week je compleet gerust zal stellen Huup.
jaaaa haha duidelijk B.'s pinda-neusje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67795704
He jeetje Huup. Nou wel fijn dat je gerustgesteld bent over het hoofdje, nu hopelijk volgende week gerustgesteld over die ruimte bij de hersenen. Wel een hele mooie echo foto
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 15:20:44 #293
5428 crew  miss_sly
pi_67795783
Wat een mooi meisje dat zie je echt wel op die echo

hopelijk volgende week laatste onrust weg als blijkt dat alles goed zit ook met de hersentjes!
pi_67795910
Aww huup, wat een mooi meisje Ik zie je trouwens al helemaal staan, met die foto in je hand, op z'n kop, helemaal verward van huh-wat-zie-ik-hier-nou
Fijn dat het met de groei meevalt allemaal Goed nieuws jeuj
En vervelend van die hersentjes. Maar je zit niet in de erge risicozone, dus ik hoop voor je dat het net als met de groei is: op het randje, maar niks aan de hand. Positieve kant: wat een boel (en lange) echo's krijg jij
pi_67795979
Wat een mooie foto van je meisje Huup. En hopelijk is bij de echo volgende week alles goed.
Misschien was je daarom net misselijk en heb je je eten uitgespuugd? Zenuwen voor die echo? Is goed voor te stellen hoor.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:27:42 #296
223453 Guuzewuus
pi_67796015
Ja, wat Innepin zegt Huup, gewoon dat ze lekker op het randje zit, dat dat gewoon bij der past .

Wat een prachtige foto zeg .

dinsdag 7 april 2009 @ 15:29:11 #297
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67796058
Ik denk het, misschien onderbewust erg zenuwachtig ofzo. Ik voelde het niet aankomen in elk geval
Die mevrouw die mn bloedprikte deed er duidelijk 800 op een dag ofzo die trok die naald er met geweld weer uit zeg maar ik heb een roze donut gekregen van lief dus het doet geen pijn meer

Innepin! Dat zei ik dus ook al tegen mn lief hè van jemig, mensen betalen grof geld voor die echo's en ik krijg ze nu gewoon! Stiekem ben ik daar ook wel een klein beetje blij mee. Dat is dan weer de upside van die onderzoekjes
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67796958
Huup, komt vast en zeker helemaal goed met je kleine meisje. Ze ziet er in ieder geval prachtig uit
pi_67797272
huup, wat een dotje... ik snap wel dat je vliefd bent op je meisje...
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:06:49 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67797334
Huup
Het is niet niks, kan me voorstellen dat je toch wel wat ongerust blijft. Helaas snap ik maar al te goed welke achtbaan je bedoelt.
En wat cool van die 3D-foto. Mooie meid!!!
Kregen wij vorige week ook zomaar ineens. Aan het eind van de 2e keer kijken, waarbij ik de hele tijd met mijn ogen dicht zachtjes lag te huilen, zei de gyn ineens dat ik nu toch maar even mijn ogen moest open doen. Keek ik naar het scherm, zetten ze de instellingen anders en HOPPA: ons jochie ineens in 3D vol in beeld! Kregen we ook een foto van mee.

Brrrr, ik word ineens weer stiknerveus nu, ik probeer zo veel mogelijk nare gedachten te blocken, maar zie als een berg op tegen volgende week woensdag voor die hartecho
Ik durf ook nog niks te kopen voor de kleine en over namen wil ik het ook nog niet hebben. Toch een beetje bijgeloof ofzo, ik wil eerst de echo afwachten en dan zien we wel verder.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:33:48 #301
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67798431
Huup, wat een plaatje is het
Gelukkig dat ze nu met groei alles bij is. En we gaan weer gewoon uit van het beste voor volgende week!

Wij kregen bij de 20 weken echo te horen dat hij korte bovenbeentjes heeft, ach ja... dat zit dan in mijn familie, al heb ik er zelf geen last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')