abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:41:03 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67694256
Nee, alsof rennies lekker zijn
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_67698062
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:21 schreef wennie29 het volgende:
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen en lekker egoistisch over mijzel ga praten, maar moet alles nog bijlezen, begrijp dat ik alweer een topic achterloop!

Vandaag bij de gynaecologe geweest, de kids liggen erg gevaarlijk en kunnen elkaar gaan verstikken. Daarom is besloten om ze maandag te gaan halen. Ik had me er helemaal niet op voorbereid al zo snel, en vindt het best een eng idee. Er zullen ook meerdere artsen aanwezig zijn omdat het ondanks de keizersnede, een complexe bevalling zou worden. Mijn moeder zou bij de bevalling aanwezig zijn, maar laat die nou net ook maandag geopereerd worden, we hadden het er al weken over dat dat toch vast niet zou gebeuren, nou wel dus. Ik moet me erbij neerleggen en ik weet dat het het beste is voor Jip & Janneke, maar ik had het zoooooooooooo graag zelf willen doen. Het voelt nu een beetje als falen. Ik heb het zolang volgehouden en nou kan ik het niet afmaken ;-) Heb al een paar keer lekker een potje gejankt v vandaag. Gek idee dat we dit weekend voor het laatst met zijn 3-tjes zijn.

Ik weet nog niet wanneer ik kan posten als ze geboren zijn, maar zal het zo snel mogelijk doen.

Fijn weekend allemaal
Sterkte ! En geniet van je weekend, volgend weekend ben je een dappere en stoere 2-ling mama! Je hebt het onwijs lang volgehouden, knap

En wanneer je weer kan posten ? Zo rond de 6e maand wordt het minder hectisch

Wat zul je trots en gelukkig zijn maandag! Je weet niet wat je meemaakt als ze er eenmaal zijn
pi_67698098
Wennie heel veel succes maandag! Hopelijk lukt het je voor die tijd om nog een beetje aan het idee dat het een ks wordt te wennen.
pi_67698137
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit was een Keano... idd niet echt mij smaak.
De laatste waarbij ik dat vreselijke rijmpje zag, was een Christiaan. De naam valt mee, maar de zussen heten Cynthia, Melissa en Marcella. Daarmee vergeleken vond ik Christiaan wel een supernaam
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:13:25 #80
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67698342
@Wennie

Ik dacht al: ik mis haar al een paar dagen op fok..... Maar maandag wordt DE dag dus.. Op zich wel een superleuk idee, maar ik snap je dubbele gevoel ook heel goed. Vooral omdat je moeder er precies op DIE dag niet bij kan zijn... tjonge, dat zal je ook weer net zien! Maar: Jullie kindjes gaan geboren worden, da's toch super! En idd, beter het zekere voor het onzekere, dat zou ik precies zo doen. Ik wens je heel veel succes en ben natuurlijk enorm benieuwd naar je verhalen en foto's! Geniet eerst nog even lekker van t weekend (al lijkt me dat ook een raar idee....volgend weekend zal zo anders zijn........)!!!
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:14:15 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67698346
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Sterkte ! En geniet van je weekend, volgend weekend ben je een dappere en stoere 2-ling mama! Je hebt het onwijs lang volgehouden, knap

Wat zul je trots en gelukkig zijn maandag! Je weet niet wat je meemaakt als ze er eenmaal zijn
Jij weet t ook altijd zo goed en mooi te verwoorden pannekoekie!
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:19:12 #82
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67698380
Jullie hebben het over misselijkheid. Bij Stella begon het met 6,5 week. Wist ik dat maar niet meer, nu zit ik zie ik dat steeds als een gevaarlijk omslagpunt . Maar elke zwangerschap is anders toch ? Wie weet valt het mee dit keer .
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:55:56 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67700411
quote:

[..]

Na haar eerste kind duurde twee jaar voor ze hier weer kwam posten dus ik gok nu op een jaartje of 4.
pi_67700557
Wennie sterkte maandag, geniet nog even van het met zn 3tjes zijn.
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:25:19 #85
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67700953
Wat spannend Wennie! Je snapt wel dat wij hier maandag allemaal in spanning zitten en aan je denken Veel succes iig en ik hoop dat je daarna snel opgeknapt bent en lekker thuis verwend mag worden.

Mefke wat een dom wijf zeg! Ggrrr daar zou ik me ook aan ergeren. Doe niet zo raar, bestel dan gewoon iets wat je mag en wat je lust en maak er niet zo'n heisa over!

Miss_sly, wat je omschrijft als menstuatie achtige pijn, dat is bij mij mijn harde buik zeg maar oftwel, een samentrekking van de baarmoeder.
Niet mieten! Door gieten!
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 13:06:36 #86
5428 crew  miss_sly
pi_67701811
Senna houdt van lezen
Vorige week op vakantie, in alle rust bijna hele dagen op een ligbed in het zonnetje/onder de parasol 4 boeken gelezen en Senna veel gevoeld. Deze week druk, werken, 's avonds te moe om me te concetreren en maar een beetje tv kijken heb ik haar heel weinig gevoeld.

Vanochtend ging ik met een nieuw boek even lekker op de bank hangen en jawel...daar was mevrouw weer luid veel en duidelijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:20:27 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67702136
Wennie, wat spannend! Maandag gezinsuitbreiding, sneller dan verwacht maar dan kun je tenminste lekker snel genieten van je kleintjes
Zelf heb ik geen ervaring met een ks maar ik wens je veel sterkte en een voorspoedige genezing toe.
Maandag word je weer mama

Guuzewuus, elke zwangerschap is weer anders inderdaad. Ik hoop voor je dat je dit keer niet (zo snel) weer zo misselijk zult worden, dat is zo rot!
Hier gaat het dankzij de Primperan 3x per dag best goed. Ik hoef nu alleen nog maar 's nachts en 's ochtends over te geven. Heel soms ook overdag, meestal 's avonds, maar dat stelt gelukkig niet zoveel voor. Ik mag de zetpillen de hele verdere zwangerschap blijven gebruiken als het nodig is. Prima, je hoort mij niet meer klagen in ieder geval (over het kotsen althans )

Mefke, gefeliciteerd met je huwelijksdag! Wij zijn 2 jaar terug ook op 4-4 getrouwd maar gaan er wederom niet veel aan doen. Manlief moet werken en voor Devin hebben we geen oppas kunnen regelen voor vanavond. Misschien dat we morgen met z'n 3-en uit eten zullen gaan, we zien wel.

Ik heb een nieuwe augurk! (copyright Dakota, toch?)
Komkommers, jummie Gisteren 3 gekocht en er is nog maar een klein stukje over, ik blijf er maar van snoepen.
.... met gevoel voor drama....
pi_67702622
Wennie, succes en sterkte en veel liefde en geluk maandag!
Mefke, gefeliciteerd met je trouwdag! wij hebben 8 juni onze tweede trouwdag alweer!
balen dat je zo'n last hebt van je banden... hoop dat de fysio veel voor je kan doen!
pi_67702797
Wennie, succes maandag!!!

Ik kreeg in de zwangerschap van Meike een middeltje van de gyn tegen maagzuur. Omeprazol heette het, en het werkte als een tierelier!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_67704007
Wennie, heel veel succes maandag.
pi_67710012
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:41 schreef Leah het volgende:
ik vind ze niet vies

Zat van de week ineens te denken.. nog maar maximaal 10 weken.. maar over 5 weken mag ik gewoon al bevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:59:43 #92
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67710854
de tijd vliegt... hier er erg last van aangezien we nogal een turbulent jaar achter de rug hebben, eerst in een tussenhuis gewoond (groot huis delen met 4 andere gezinnen) en nu huisje gekocht, de hele verhuizing en inrichting redelijk achter de rug en da ineens besef je dat je nog 6 weken verwijderd bent van de uitgerekende datum... heb ook helemaal niet het idee dat ik heb kunnen genieten van deze zwangerschap en dat voelt best rot eigenlijk Van mn ventje mag ik daarom ook nu niks meer in huis doen en vandaag heeftie me met de pinpas op zak de stad ingestuurd om eens flink te babyshoppen (hij ging wel mee natuurlijk) heerlijk!!
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:11:44 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_67711208
Hier een dag zonder spugen

Ok, mijn kop knalt nog steeds zowat uit elkaar van de snot, maar ik ben gewoon blij dat ik alles binnengehouden heb. Dit zou de ommekeer kunnen betekenen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67712503
Poeh, dat lijkt me sowieso heftig, Sudara, met vier andere gezinnen in een huis wonen. Wat voor een situatie was dat dan?

Lekker geshopt? Ik ben morgen 16 weken en heb zelf nog helemaal niets gekocht. Heb er ook helemaal geen behoefte aan. Ben wel een paar keer expres door verschillende babyafdelingen gelopen, maar had absoluut niet de drang om iets te kopen.

Goed bezig, Troel! Ik duim met je mee dat je gespuug vanaf vandaag nog maar een herinnering is!
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:24:22 #95
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67713204
dat is de situatie waar je door omstandigheden tijdelijk geen dak boven je hoofd hebt en dan kom je dus in zoiets terecht Wij zaten er alleen maar te wachten op een huissie van de woningbouw eigenlijk, maar allerlei mensen met allerhande problemen komen daar dus tis erg druk. Kan het niet aanraden maar ja geen keus he en toen bleek ineens dat we een hypotheek konden krijgen haha dus meteen kans gegrepen en een leuk huisje gekocht

En ja heeerlijk geshopt , we weten al dat we een meisje krijgen dus erg leuk om kleertjes uit te zoeken enzo
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:40:40 #96
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713673
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:41 schreef Leah het volgende:
Ja hier wel haha, net een snoepje
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:43:51 #97
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713747
quote:

[..]

Haha, zo rond de 6e maand pas? Nou dan staat me nog wat te wachten , ik liep net hun kamertje binnen, raar idee dat de bedjes over een paar dagen gevuld zijn.

Trots en gelukkig ben ik nu al, dus het zal alleen maar meer worden
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:46:10 #98
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713811
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Na haar eerste kind duurde twee jaar voor ze hier weer kwam posten dus ik gok nu op een jaartje of 4.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt , nee was nu van plan om toch wat eerder te posten hoor
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:47:55 #99
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67713860
Sadura, gelukkig lijk je nu wel te genieten.
Komt vast helemaal goed met jullie!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:49:06 #100
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67713904
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:13 schreef mikoxx het volgende:
@Wennie

Ik dacht al: ik mis haar al een paar dagen op fok..... Maar maandag wordt DE dag dus.. Op zich wel een superleuk idee, maar ik snap je dubbele gevoel ook heel goed. Vooral omdat je moeder er precies op DIE dag niet bij kan zijn... tjonge, dat zal je ook weer net zien! Maar: Jullie kindjes gaan geboren worden, da's toch super! En idd, beter het zekere voor het onzekere, dat zou ik precies zo doen. Ik wens je heel veel succes en ben natuurlijk enorm benieuwd naar je verhalen en foto's! Geniet eerst nog even lekker van t weekend (al lijkt me dat ook een raar idee....volgend weekend zal zo anders zijn........)!!!
Genieten van het weekend is inderdaad moeilijk, soms kan ik even mijn zinnen verzetten, maar kan ook ineens helemaal van de wereld zijn omdat ik met mijn hoofd in het ziekenhuis zit. Ik durf dalijk niet te gaan slapen want dan is het zondag, en dat betekent nog maar 1 dag. Ja kinderachtig, ik weet het, ik ga even heeeeeeeel positief denken.

Ik wil hierbij iedereen hartelijk bedanken voor de lieve woorden, dat doet me goed.
Maandag ben ik moeder van 3 kinderen! aaahhhh
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:52:02 #101
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67714004
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vind ze niet vies

Zat van de week ineens te denken.. nog maar maximaal 10 weken.. maar over 5 weken mag ik gewoon al bevallen
Wat is nou 5 weken haha, ja ja ook voor jou gaat het opschieten, spannend hoor!
pi_67715190
Wennie wat een gekke gedachte lijkt me dat! Maar ook wel heel gaaf dat je straks gewoon twee van die pukkies mee naar huis kunt nemen Geniet ervan.

Ik ben echt enorm kortademig al een paar dagen. Volgens mij kom ik ruimte tekort in mn buik ofzo
En het voelt alsof mn danseresje ontdekt heeft dat ze ook salto's kan maken dat gaat me een partij tekeer vanbinnen!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 22:38:27 #103
5428 crew  miss_sly
pi_67715256
Wij zijn vanavond heerlijk uit eten geweest en dit was echt zo een goed restaurant! Wil ik beslist nog eens terug als ik weer wijn mag, want ze hadden ook een geweldige wijnkaart! En ik heb tiramisu gegeten; hij had het nog nagevraagd bij de kok, maar deze was gepasteuriseerd. En hij was lekker Zoveel lekkerder dan die uit de supermarkt.
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:41:18 #104
190853 RockabeIIa
pi_67715342
Lekker verwend Miss_sly!
pi_67715388
Lekker miss_sly!
en ik zou eerder nog een keer teruggaan hoor! gewoon voor die tiramisu
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 22:46:50 #106
5428 crew  miss_sly
pi_67715513
haha, ja wie weet
We zouden eigenlijk gaan eten en naar de film, maar het restaurant dat schaap had uitgezocht bleek bij binnenkomst toch van een iets andere orde dan eetcafe of aardige Italiaan. Dus we hebben onszelf verwend met een heerlijk 4 gangen menu van de chef en lekker dat het was En eigenlijk is uit eten gaan al een avondvullend programma, want om 22 uur was ik blij thuis te zijn

En de tiramisu was echt hemels ik ben niet zo weg van tiramisu behalve mijn zelfgemaakte, maar deze was perfect!
pi_67715655
Oh heerlijk zulke avonden!
Dat mis ik best wel eigenlijk. Sinds we verhuisd zijn moeten we alle restaurantjes enzo weer even opnieuw ontdekken hiero

Fijn dat het zo geslaagd was.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 22:53:01 #108
5428 crew  miss_sly
pi_67715664
Ow en schaap vertelde dat hij afgelopen nacht, terwijl ik sliep, tegen me aan lag, ook tegen mijn buik, en daar plopjes vandaan voelde
pi_67715826
oooooh echt waar?! Wat tof

ik zit echt te wachten tot het moment dat ik mn lief een knuffel geef en hij gewoon ook in zn buik geschopt wordt ofzo Of dat hij met zn hoofd op mn buik ligt en voor zn bakkes gestompt wordt lijkt me zo leuk. Haha klinkt fout zo.
Ik merk wel trouwens dat ons meisje echt enorm reageert op mn lief zn stem. Hij zingt elke avond een liedje tegen mn buik en doet dan nog even praten enzo en zelfs als het de hele dag rustig is geweest, zodra hij begint en tegen mn buik zegt van "hey *insert naam* zullen we weer een liedje zingen?" dan voel ik echt een volksverhuizing in mn buik in de richting van zijn stem
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67716246
Aww wat lief Huup
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67716318
ja ik hoop dat hij het snel ook zelf kan voelen dat ze echt in zijn richting beweegt. Voorlopig begint ie in elk geval al helemaal te stralen als hij aan mij merkt dat ze reageert
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67716404
aaah huup wat lief!

nixxx praatte ook elke avond tegen mn buik .
Tijdens de bevalling, als nixxx tegen Thomas begon te praten merkte ik echt dat hij wat rustiger werd. Zo lief, hoe die ongeboren babietjes reageren op hun papa!
pi_67716843
Ja leuk is dat! Als mijn Lief zijn hand op mijn buik legt, dan volgt er al snel een schopje tegen
En laatst een keer in bed lag ie tegen mn buik aan te slapen, en toen werd ie gewoon wakker van eens schopje in zn rug!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67716940
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 23:33 schreef tessie het volgende:
Ja leuk is dat! Als mijn Lief zijn hand op mijn buik legt, dan volgt er al snel een schopje tegen
En laatst een keer in bed lag ie tegen mn buik aan te slapen, en toen werd ie gewoon wakker van eens schopje in zn rug!
"oi paps! schuif ns op!"
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:52:22 #115
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67717356
Vanochtend voelde bromfly_er de eerste schopjes. Ik kon ze ook van buiten direkt voelen, dat was wel bijzonder
  zondag 5 april 2009 @ 09:23:41 #116
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67720954
Wat lief Huup en Tessie

Mijn lief voelt en ziet het beebje weleens, maar het beebje heeft mijn hussie nog nooit bewust geschopt... ja trouwens 1 keer toen hij met zo'n luistertoeter aankwam. Toen werd die luistertoeter tegen zijn hoofd aangeknald

Even een iets heel anders, ik zat te twijfelen, zal ik er een topic over openen, maar ik vraag het eerst maar hier. Do's en don'ts met je huisdier(en) en beeb. Wij hebben nl 1 klein lief hondje en 2 stoere katers. We willen tuurlijk dat dat straks allemaal goed gaat en ik heb er ook al een aantal dingen over gelezen, maar dat is meer voor als het beebje geen beebje meer is. Zoals dat je kind altijd de hond moet roepen en de hond naar zich toe moet laten komen, zodat de hond naar zijn meerdere gaat. Maar over beebies kom ik bar weinig tegen. Nu heb ik weleens gehoord dat het goed is als je je hond een luier laat uitlikken, zodat hij ook een band krijgt met de beebie. Iemand hier ervaring mee of ook van gehoord? Ik zit namelijk de hele tijd tegen mijn hondje te vertellen dat ze ook een beetje mama wordt en mij straks goed moet meehelpen met moederen
Verder heb ik ook gelezen dat ze niet bij de bevalling aanwezig mogen zijn, niet zozeer vanwege hygiene, maar omdat het voor het hondje zelf te traumatisch is om je vrouwtje zo te zien, want hij snapt tuurlijk niet wat er aan de hand is. Maar meer info omtrent bevallen en beebies krijgen heb ik eigenlijk niet.
  zondag 5 april 2009 @ 09:29:50 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67720992
Wij hebben met de katten duidelijk gehanteerd dat ze de eerste jaren niet met Anna alleen mochten zijn. Schatten van beesten, maar je weet niet wat ze doen. Ook niet in de box, de wipstoel of het bedje. Ballonnen erin werkt perfect. Ook met slapen niet bij Anna. Ze zoeken de warmte op en je moet er niet aan denken dat ze te dichtbij gaan liggen.
We zijn nu nog voorzichtig, maar wel een stuk makkelijker. Ze kan het nu zelf aangeven als ze geen zin heeft in poezen. Ze weet nu ook dat een poes nageltjes heeft. Afgelopen week is het voor de eerste keer 'fout' gegaan. Kat liep over een richel van het de tv kast Anna kwam met herrie aanlopen. Kat schrok en valt/springt naar beneden. Stond er zelf naast, dus op 1 nageltje na heb ik het zelf opgevangen. Ze was behoorlijk onder de indruk, al was de Elmo pleister indrukwekkender dan het schrammetje dat ze had.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 april 2009 @ 09:30:35 #118
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67720995
Geen idee eigenlijk hoe dat zit met huisdieren seilram, ik heb ze niet en zal ze waarschijnlijk nooit hebben ook (allergisch) dus hoef ik daar ook niet over na te denken haha.

Dat van die bevalling klinkt wel logisch en afgezien daarvan, ik weet niet hoe groot jullie slaapkamer is verder maar er zijn wel minimaal 3 mensen aanwezig (neem aan dat je lief erbij is ) dus wie weet loopt het arme beest ook wel enorm in de weg dan ofzo? Mja wie weet, misschien is een topic hierover wel handig, voor zwangeren om te lezen en ervaringsdeskundigen om te vertellen hoe zij het gedaan hebben en of het werkte.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 april 2009 @ 09:31:03 #119
190853 RockabeIIa
pi_67720997
Ik laat mijn hond echt geen luier uitlikken! Zou ze willen!
Toen we met onze baby in de maxi cosi thuis kwamen heb ik die gelijk op de bank gezet en de kat en hond laten snuffelen. Ze waren dolenthousiast, zowel omdat ik thuis was maar ik denk ook serieus dat ze de baby lekker vonden ruiken. Het was in elk geval groot feest.
  zondag 5 april 2009 @ 09:32:13 #120
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67721008
De poezen hebben ook meteen aan Anna gesnuffeld toen we thuis kwamen, maar het leek wel of ze meteen door hadden dat ze voorzichtig moesten doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 april 2009 @ 09:33:17 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67721013
Ik zou dit even in Flora en Fauna vragen, daar zitten heel veel echte hondenkenners en dan krijg je vast een goed antwoord.
  zondag 5 april 2009 @ 09:34:16 #122
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67721016
YPPY, wat zielig voor Anna gelukkig viel de schade mee, bij beide

Ja dat hadden wij ook bedacht, de katten en hond mogen gewoon de eerste tijd niet met het beebje alleen zijn. Ze mogen wel op de kinderkamer, maar alleen als wij er ook zijn. Ze mochten eerst hier ook s'nachts naar boven en op onze slaapkamer, maar onze slaapkamer kan niet afgesloten worden (zolder). En aangezien ik s'nachts het beebje bij ons wil hebben de eerste paar maanden mogen ze nu sinds januari niet meer naar boven en blijven ze beneden opgesloten. Dit hebben we ze ook bewust nu al geleerd dat ze dat niet met de beebie associeren. Nu moet ik wel zeggen dat ik gisteren een wipstoel heb gehad en die heeft de kat al in gebruik genomen... maar snel schoonmaken en opruimen dus.
  zondag 5 april 2009 @ 09:35:27 #123
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67721029
Goed idee BE!
  zondag 5 april 2009 @ 09:35:40 #124
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67721031
ja toch heb ik vaak wel de indruk dat katten en honden heel goed doorhebben dat een baby een baby is zeg maar, een mensenjong (jungle book!). En dat ze dus beseffen dat daar ook voorzichtig en met zorg mee wordt omgegaan net als zij met hun eigen puppies/katjes omgaan.
Haha luiers uitlikken is eigenlijk best smerig. Wedstrijdje spuitluier vangen voor je twee huisdieren organiseren misschien
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 april 2009 @ 09:38:40 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_67721050
Ik heb zelf dan geen loslopende huisdieren, maar ik zou ze niet in de kinderkamer laten. Gewoon meteen laten wennen dat dat verboden terrein is (nu al).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 april 2009 @ 09:40:43 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67721062
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:23 schreef seilram het volgende:
Wat lief Huup en Tessie

Mijn lief voelt en ziet het beebje weleens, maar het beebje heeft mijn hussie nog nooit bewust geschopt... ja trouwens 1 keer toen hij met zo'n luistertoeter aankwam. Toen werd die luistertoeter tegen zijn hoofd aangeknald

Even een iets heel anders, ik zat te twijfelen, zal ik er een topic over openen, maar ik vraag het eerst maar hier. Do's en don'ts met je huisdier(en) en beeb. Wij hebben nl 1 klein lief hondje en 2 stoere katers. We willen tuurlijk dat dat straks allemaal goed gaat en ik heb er ook al een aantal dingen over gelezen, maar dat is meer voor als het beebje geen beebje meer is. Zoals dat je kind altijd de hond moet roepen en de hond naar zich toe moet laten komen, zodat de hond naar zijn meerdere gaat. Maar over beebies kom ik bar weinig tegen. Nu heb ik weleens gehoord dat het goed is als je je hond een luier laat uitlikken, zodat hij ook een band krijgt met de beebie. Iemand hier ervaring mee of ook van gehoord? Ik zit namelijk de hele tijd tegen mijn hondje te vertellen dat ze ook een beetje mama wordt en mij straks goed moet meehelpen met moederen
Verder heb ik ook gelezen dat ze niet bij de bevalling aanwezig mogen zijn, niet zozeer vanwege hygiene, maar omdat het voor het hondje zelf te traumatisch is om je vrouwtje zo te zien, want hij snapt tuurlijk niet wat er aan de hand is. Maar meer info omtrent bevallen en beebies krijgen heb ik eigenlijk niet.
Het meeste over honden en baby's wat je leest vooral als het 'vreemd' op je over komt zoals luiers uitlikken en traumatische ervaring of de placenta laten opeten is dus gewoonweg onzin.

De vraag is of jij je hond bij de bevalling wil hebben? (misschien loopt ze in de weg, springt ze op bed terwijl jij dat even niet kan hebben)
Baby en hond nooit samen alleen laten. En voor de rest gewoon net als normaal doen. Jij beslist wat je wil en niet de hond.
  zondag 5 april 2009 @ 09:43:00 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67721077
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:34 schreef seilram het volgende:
YPPY, wat zielig voor Anna gelukkig viel de schade mee, bij beide

Ja dat hadden wij ook bedacht, de katten en hond mogen gewoon de eerste tijd niet met het beebje alleen zijn. Ze mogen wel op de kinderkamer, maar alleen als wij er ook zijn. Ze mochten eerst hier ook s'nachts naar boven en op onze slaapkamer, maar onze slaapkamer kan niet afgesloten worden (zolder). En aangezien ik s'nachts het beebje bij ons wil hebben de eerste paar maanden mogen ze nu sinds januari niet meer naar boven en blijven ze beneden opgesloten. Dit hebben we ze ook bewust nu al geleerd dat ze dat niet met de beebie associeren. Nu moet ik wel zeggen dat ik gisteren een wipstoel heb gehad en die heeft de kat al in gebruik genomen... maar snel schoonmaken en opruimen dus.

Gewoon gezond verstand gebruiken...
pi_67721375
luiers uitlikken... ...
pi_67721598
Je moet je hond niet een luier laten aflikken. Want als je baby straks rondkruipt, trekt ie ook de volle luier van z'n kont om leeg te roven. Gatver.

Ik heb een boekje gekregen van de kraamzorg over kinderen en honden, en daar staan wel wat nuttige dingen in.
Als je de baby aan de hond voorstelt, moet je baby altijd hoger houden. En de hond mag rustig snuffelen en likken, dan moet je juist niet bang reageren en de hond weghouden, want dan wordt ie juist jaloers.
Als er bezoek komt, laat ze altijd eerst de hond begroeten en daarna pas naar de baby gaan kijken.

En of een hond het nu een traumatische ervaring vind de bevalling te zien weet ik niet, maar het lijkt me dat het onhygienisch is als ie erbij is en alleen maar in de weg loopt.

En laat ze natuurlijk nooit samen alleen.
Placenta laten eten etc is ook onzin. In een roedel zal alleen de moederhond zelf dit doen, en jouw hond is niet de moeder van je baby.
  zondag 5 april 2009 @ 10:43:37 #130
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67721744
Dat is wel een goeie nummer_zoveel, dat het bezoek eerst de hond moet begroeten, dat doen ze nu idd ook

Heb trouwens in f&f en topic geopend hierover, van de 7 reacties zijn er al wel 2 serieus
pi_67721778
Onze poes heeft eigenlijk vanaf het begin niet omgekeken naar Meike.
We hadden ballonnen in de box, dat werkte prima!
Verder nooit poes en Meike alleen gelaten, ook niet als ik moest plassen.
Meikes kamertje (en ook de andere slaapkamers) zijn zwaar verboden terrein voor poessie.
Vind al die kattenharen nou niet echt het toppunt van hygiene...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_67721860
Ja, wij hebben nu ook ballonnen in de box. Dat helpt.
Alleen ligt de poes steeds in ons bed. We vergeten nog steeds de slaapkamerdeur te sluiten.
Het wiegje staat naast het bed, daar heeft ie nog niet naar omgekeken. Maar toch, het moet vanaf nu verboden terrein zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 april 2009 @ 11:08:07 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67722230
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:43 schreef seilram het volgende:
Dat is wel een goeie nummer_zoveel, dat het bezoek eerst de hond moet begroeten, dat doen ze nu idd ook

Heb trouwens in f&f en topic geopend hierover, van de 7 reacties zijn er al wel 2 serieus
Wat verwacht je dan met een topic als dat.
  zondag 5 april 2009 @ 11:29:06 #134
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67722666
Oh ja, de katten, pffff.... ik heb me eerlijk gezegd rotgeërgerd aan het feit dat ze in de box, in de wandelwagen en nu in het poppenbedje gaan liggen steeds en alles dus onder de haren zit. Maar ik werd ook gek van steeds maar balonnen of zilverpapier overal in te leggen.

Ook heeft één van de katten Stella gisteren voor de derde keer een mep (met nageltjes uit) gegeven. Ze vraagt er zelf om door aan hem te gaat staan trekken en sjorren en ik ben nou eenmaal niet altijd op tijd om haar te stoppen. Overigens heb ik de kat natuurlijk een flinke mep terug gegeven. De ander vertrekt gewoon als hij het niet prettig vindt.

Voordeel: Stella is helemaal niet bang voor dieren en leert ze zo ook inschatten .
pi_67725367
Oh Wennie dat is wel schrikken zeg, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zien dat de kinderen gevaarlijk liggen en het gevaar voorkomen. Morgen mag je je kindjes vasthouden!!!

Heej goh, niemand vindt het verbazingwekkend dat er een natte sok in een krat van MvM zat, komt dus vaker voor (blurgh)

Wij hebben morgen om half 10 de eerste echo, weeeee~! eindelijk! Zo spannend! Hopelijk kunnen we al heel wat zien, ik heb iig wel om een vaginale echo gevraagd. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen.

Wow Sudara, turbulente tijd inderdaad.
Zoiets hebben wij nu ook maar dan aan het begin dus niet echt vergelijkbaar. We hebben een huis gekocht waarvan we nu bezig zijn met de financiering, we hebben besloten te trouwen, zwanger dus, ik ben druk bezig met afstuderen en met een baan. Het dringt allemaal helemaal nog niet tot me door.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 5 april 2009 @ 12:55:40 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725490
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Oh Wennie dat is wel schrikken zeg, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zien dat de kinderen gevaarlijk liggen en het gevaar voorkomen. Morgen mag je je kindjes vasthouden!!!

Heej goh, niemand vindt het verbazingwekkend dat er een natte sok in een krat van MvM zat, komt dus vaker voor (blurgh)

Wij hebben morgen om half 10 de eerste echo, weeeee~! eindelijk! Zo spannend! Hopelijk kunnen we al heel wat zien, ik heb iig wel om een vaginale echo gevraagd. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen.
Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweede Precies gelijk op dus (maar dat zal na de echo wel anders zijn denk ik, want de kans is groot dat de data dan uit elkaar komen te liggen).

Wennie succes morgen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67725565
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweede Precies gelijk op dus (maar dat zal na de echo wel anders zijn denk ik, want de kans is groot dat de data dan uit elkaar komen te liggen).
lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwd Wie het eerste een foto post
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_67725732
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:29 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh ja, de katten, pffff.... ik heb me eerlijk gezegd rotgeërgerd aan het feit dat ze in de box, in de wandelwagen en nu in het poppenbedje gaan liggen steeds en alles dus onder de haren zit. Maar ik werd ook gek van steeds maar balonnen of zilverpapier overal in te leggen.

Ook heeft één van de katten Stella gisteren voor de derde keer een mep (met nageltjes uit) gegeven. Ze vraagt er zelf om door aan hem te gaat staan trekken en sjorren en ik ben nou eenmaal niet altijd op tijd om haar te stoppen. Overigens heb ik de kat natuurlijk een flinke mep terug gegeven. De ander vertrekt gewoon als hij het niet prettig vindt.

Voordeel: Stella is helemaal niet bang voor dieren en leert ze zo ook inschatten .
"Learning the hard way", dus
Ik vind die ballonnentip wel stoer trouwens, gaan wij waarschijnlijk ook doen. Beesten moeten niet in de babykamer komen....
mijn schoonzusje, je weet wel, die ene waar ik bezorgd over was/ben, heeft het probleem "opgelost" door het ledikantje gewoon nog niet op te maken, omdat de katten er steeds op gingen liggen en dat was zo onhandig En als 't kind geboren is? Sja, ehh...

Oh echodames, veel plezier morgen!

En Twinkly, die sok is echt wel opmerklijk én ranzig! Bah....
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67725788
Ik denk dat ik gewoon zelf elke keer als ik m'n kindje in bed stop de hele kamer afspeur en onder het bed gluur of niet nog ergens een kat zit.
  zondag 5 april 2009 @ 13:06:48 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725939
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwd Wie het eerste een foto post
Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 april 2009 @ 13:07:45 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725977
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:01 schreef innepin het volgende:

[..]
mijn schoonzusje, je weet wel, die ene waar ik bezorgd over was/ben, heeft het probleem "opgelost" door het ledikantje gewoon nog niet op te maken, omdat de katten er steeds op gingen liggen en dat was zo onhandig En als 't kind geboren is? Sja, ehh...

Dan gaat de katten na 1 dag in het asiel "omdat ze niet op kunnen schieten met de baby"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67726164
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).
Wel rustig aan doen hoor je hebt al zo'n last van misselijkheid. En als ik naar mezelf kijk dan wordt de misselijkheid veel erger als ik niet rustig aan doe. En dan dat hoofdbonken er ook nog bij, straks krijg je migraine ofzo...

Wat betreft die katten, ik laat de katten in ons nieuwe huis waarschijnlijk gewoon niet boven komen en ga met de plantenspuit in de aanslag staan als ze in de kinderwagen, wipstoel, whatever willen gaan liggen. Voor de box klinken die ballonnen handig als het kind er nog niet is, maar het lijkt me dat ze er net zo goed weer in gaan wanneer de ballonnen eruit gehaald zijn als het kind er is?
pi_67726805
Twinkly, Ik vond het behoorlijk verbazingwekkend hoor! En zelfs zo smerig dat ik het gister tegen m'n vriend verteld heb. Zal het de volgende keer even komen melden.
pi_67727073
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:33 schreef Ssserpente het volgende:
Twinkly, Ik vond het behoorlijk verbazingwekkend hoor! En zelfs zo smerig dat ik het gister tegen m'n vriend verteld heb. Zal het de volgende keer even komen melden.
Ja ik wil EEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWW horen
  zondag 5 april 2009 @ 13:47:24 #145
190853 RockabeIIa
pi_67727178
Ssserpente, kom toch es met je kont uit die kast, joh!
pi_67727235
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWWWWWWWWW
Lotte!
Noah!
pi_67727577
goedzo!

pi_67728190
graag gedaan Twinkly, hopelijk kan je nu vannacht goed slapen
Lotte!
Noah!
pi_67730254
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Ssserpente, kom toch es met je kont uit die kast, joh!
Ik ben allang uit de kast, joh!

En voor jou is het sowieso geen verrassing meer!
  zondag 5 april 2009 @ 15:26:05 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_67730317
over dieren en babies...wij hebben 2 konijnen die binnen leven en dus regelmatig rondhupsen. Een vriendin van me heeft er ook twee binnen leven en volgens haar valt dat mee. Je moet ze gewoon laten ruiken aan de baby als die er is en zorgen dat ze niet in de box komen. Dat laatste gaan we oplossen door de box op wieltjes te zetten en eventueel door iets van stof tussen de spijlen te maken de eerste tijd. En later, als uk gaat kruipen eventueel iets maken dat die die met z'n vingers in de kooi kan. Volgens die vriendin van mij leren ze beide (konijn en uk) snel genoeg om weg te lopen/kruipen als het echt niet meer leuk is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')