abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 april 2009 @ 09:40:43 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67721062
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:23 schreef seilram het volgende:
Wat lief Huup en Tessie

Mijn lief voelt en ziet het beebje weleens, maar het beebje heeft mijn hussie nog nooit bewust geschopt... ja trouwens 1 keer toen hij met zo'n luistertoeter aankwam. Toen werd die luistertoeter tegen zijn hoofd aangeknald

Even een iets heel anders, ik zat te twijfelen, zal ik er een topic over openen, maar ik vraag het eerst maar hier. Do's en don'ts met je huisdier(en) en beeb. Wij hebben nl 1 klein lief hondje en 2 stoere katers. We willen tuurlijk dat dat straks allemaal goed gaat en ik heb er ook al een aantal dingen over gelezen, maar dat is meer voor als het beebje geen beebje meer is. Zoals dat je kind altijd de hond moet roepen en de hond naar zich toe moet laten komen, zodat de hond naar zijn meerdere gaat. Maar over beebies kom ik bar weinig tegen. Nu heb ik weleens gehoord dat het goed is als je je hond een luier laat uitlikken, zodat hij ook een band krijgt met de beebie. Iemand hier ervaring mee of ook van gehoord? Ik zit namelijk de hele tijd tegen mijn hondje te vertellen dat ze ook een beetje mama wordt en mij straks goed moet meehelpen met moederen
Verder heb ik ook gelezen dat ze niet bij de bevalling aanwezig mogen zijn, niet zozeer vanwege hygiene, maar omdat het voor het hondje zelf te traumatisch is om je vrouwtje zo te zien, want hij snapt tuurlijk niet wat er aan de hand is. Maar meer info omtrent bevallen en beebies krijgen heb ik eigenlijk niet.
Het meeste over honden en baby's wat je leest vooral als het 'vreemd' op je over komt zoals luiers uitlikken en traumatische ervaring of de placenta laten opeten is dus gewoonweg onzin.

De vraag is of jij je hond bij de bevalling wil hebben? (misschien loopt ze in de weg, springt ze op bed terwijl jij dat even niet kan hebben)
Baby en hond nooit samen alleen laten. En voor de rest gewoon net als normaal doen. Jij beslist wat je wil en niet de hond.
  zondag 5 april 2009 @ 09:43:00 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67721077
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:34 schreef seilram het volgende:
YPPY, wat zielig voor Anna gelukkig viel de schade mee, bij beide

Ja dat hadden wij ook bedacht, de katten en hond mogen gewoon de eerste tijd niet met het beebje alleen zijn. Ze mogen wel op de kinderkamer, maar alleen als wij er ook zijn. Ze mochten eerst hier ook s'nachts naar boven en op onze slaapkamer, maar onze slaapkamer kan niet afgesloten worden (zolder). En aangezien ik s'nachts het beebje bij ons wil hebben de eerste paar maanden mogen ze nu sinds januari niet meer naar boven en blijven ze beneden opgesloten. Dit hebben we ze ook bewust nu al geleerd dat ze dat niet met de beebie associeren. Nu moet ik wel zeggen dat ik gisteren een wipstoel heb gehad en die heeft de kat al in gebruik genomen... maar snel schoonmaken en opruimen dus.

Gewoon gezond verstand gebruiken...
pi_67721375
luiers uitlikken... ...
pi_67721598
Je moet je hond niet een luier laten aflikken. Want als je baby straks rondkruipt, trekt ie ook de volle luier van z'n kont om leeg te roven. Gatver.

Ik heb een boekje gekregen van de kraamzorg over kinderen en honden, en daar staan wel wat nuttige dingen in.
Als je de baby aan de hond voorstelt, moet je baby altijd hoger houden. En de hond mag rustig snuffelen en likken, dan moet je juist niet bang reageren en de hond weghouden, want dan wordt ie juist jaloers.
Als er bezoek komt, laat ze altijd eerst de hond begroeten en daarna pas naar de baby gaan kijken.

En of een hond het nu een traumatische ervaring vind de bevalling te zien weet ik niet, maar het lijkt me dat het onhygienisch is als ie erbij is en alleen maar in de weg loopt.

En laat ze natuurlijk nooit samen alleen.
Placenta laten eten etc is ook onzin. In een roedel zal alleen de moederhond zelf dit doen, en jouw hond is niet de moeder van je baby.
  zondag 5 april 2009 @ 10:43:37 #130
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67721744
Dat is wel een goeie nummer_zoveel, dat het bezoek eerst de hond moet begroeten, dat doen ze nu idd ook

Heb trouwens in f&f en topic geopend hierover, van de 7 reacties zijn er al wel 2 serieus
Niet mieten! Door gieten!
pi_67721778
Onze poes heeft eigenlijk vanaf het begin niet omgekeken naar Meike.
We hadden ballonnen in de box, dat werkte prima!
Verder nooit poes en Meike alleen gelaten, ook niet als ik moest plassen.
Meikes kamertje (en ook de andere slaapkamers) zijn zwaar verboden terrein voor poessie.
Vind al die kattenharen nou niet echt het toppunt van hygiene...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_67721860
Ja, wij hebben nu ook ballonnen in de box. Dat helpt.
Alleen ligt de poes steeds in ons bed. We vergeten nog steeds de slaapkamerdeur te sluiten.
Het wiegje staat naast het bed, daar heeft ie nog niet naar omgekeken. Maar toch, het moet vanaf nu verboden terrein zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 april 2009 @ 11:08:07 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67722230
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:43 schreef seilram het volgende:
Dat is wel een goeie nummer_zoveel, dat het bezoek eerst de hond moet begroeten, dat doen ze nu idd ook

Heb trouwens in f&f en topic geopend hierover, van de 7 reacties zijn er al wel 2 serieus
Wat verwacht je dan met een topic als dat.
  zondag 5 april 2009 @ 11:29:06 #134
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67722666
Oh ja, de katten, pffff.... ik heb me eerlijk gezegd rotgeërgerd aan het feit dat ze in de box, in de wandelwagen en nu in het poppenbedje gaan liggen steeds en alles dus onder de haren zit. Maar ik werd ook gek van steeds maar balonnen of zilverpapier overal in te leggen.

Ook heeft één van de katten Stella gisteren voor de derde keer een mep (met nageltjes uit) gegeven. Ze vraagt er zelf om door aan hem te gaat staan trekken en sjorren en ik ben nou eenmaal niet altijd op tijd om haar te stoppen. Overigens heb ik de kat natuurlijk een flinke mep terug gegeven. De ander vertrekt gewoon als hij het niet prettig vindt.

Voordeel: Stella is helemaal niet bang voor dieren en leert ze zo ook inschatten .
pi_67725367
Oh Wennie dat is wel schrikken zeg, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zien dat de kinderen gevaarlijk liggen en het gevaar voorkomen. Morgen mag je je kindjes vasthouden!!!

Heej goh, niemand vindt het verbazingwekkend dat er een natte sok in een krat van MvM zat, komt dus vaker voor (blurgh)

Wij hebben morgen om half 10 de eerste echo, weeeee~! eindelijk! Zo spannend! Hopelijk kunnen we al heel wat zien, ik heb iig wel om een vaginale echo gevraagd. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen.

Wow Sudara, turbulente tijd inderdaad.
Zoiets hebben wij nu ook maar dan aan het begin dus niet echt vergelijkbaar. We hebben een huis gekocht waarvan we nu bezig zijn met de financiering, we hebben besloten te trouwen, zwanger dus, ik ben druk bezig met afstuderen en met een baan. Het dringt allemaal helemaal nog niet tot me door.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 5 april 2009 @ 12:55:40 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725490
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Oh Wennie dat is wel schrikken zeg, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig zien dat de kinderen gevaarlijk liggen en het gevaar voorkomen. Morgen mag je je kindjes vasthouden!!!

Heej goh, niemand vindt het verbazingwekkend dat er een natte sok in een krat van MvM zat, komt dus vaker voor (blurgh)

Wij hebben morgen om half 10 de eerste echo, weeeee~! eindelijk! Zo spannend! Hopelijk kunnen we al heel wat zien, ik heb iig wel om een vaginale echo gevraagd. Ik ben dan 9 weken en 6 dagen.
Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweede Precies gelijk op dus (maar dat zal na de echo wel anders zijn denk ik, want de kans is groot dat de data dan uit elkaar komen te liggen).

Wennie succes morgen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67725565
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Wat grappig. Wij hebben ook om half 10 een echo, maar onze tweede Precies gelijk op dus (maar dat zal na de echo wel anders zijn denk ik, want de kans is groot dat de data dan uit elkaar komen te liggen).
lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwd Wie het eerste een foto post
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_67725732
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:29 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh ja, de katten, pffff.... ik heb me eerlijk gezegd rotgeërgerd aan het feit dat ze in de box, in de wandelwagen en nu in het poppenbedje gaan liggen steeds en alles dus onder de haren zit. Maar ik werd ook gek van steeds maar balonnen of zilverpapier overal in te leggen.

Ook heeft één van de katten Stella gisteren voor de derde keer een mep (met nageltjes uit) gegeven. Ze vraagt er zelf om door aan hem te gaat staan trekken en sjorren en ik ben nou eenmaal niet altijd op tijd om haar te stoppen. Overigens heb ik de kat natuurlijk een flinke mep terug gegeven. De ander vertrekt gewoon als hij het niet prettig vindt.

Voordeel: Stella is helemaal niet bang voor dieren en leert ze zo ook inschatten .
"Learning the hard way", dus
Ik vind die ballonnentip wel stoer trouwens, gaan wij waarschijnlijk ook doen. Beesten moeten niet in de babykamer komen....
mijn schoonzusje, je weet wel, die ene waar ik bezorgd over was/ben, heeft het probleem "opgelost" door het ledikantje gewoon nog niet op te maken, omdat de katten er steeds op gingen liggen en dat was zo onhandig En als 't kind geboren is? Sja, ehh...

Oh echodames, veel plezier morgen!

En Twinkly, die sok is echt wel opmerklijk én ranzig! Bah....
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67725788
Ik denk dat ik gewoon zelf elke keer als ik m'n kindje in bed stop de hele kamer afspeur en onder het bed gluur of niet nog ergens een kat zit.
  zondag 5 april 2009 @ 13:06:48 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725939
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

lol dat is wel heel toevallig! Ik ben benieuwd Wie het eerste een foto post
Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 april 2009 @ 13:07:45 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_67725977
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:01 schreef innepin het volgende:

[..]
mijn schoonzusje, je weet wel, die ene waar ik bezorgd over was/ben, heeft het probleem "opgelost" door het ledikantje gewoon nog niet op te maken, omdat de katten er steeds op gingen liggen en dat was zo onhandig En als 't kind geboren is? Sja, ehh...

Dan gaat de katten na 1 dag in het asiel "omdat ze niet op kunnen schieten met de baby"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67726164
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik niet denk ik, want ik moet ook nog bloed laten prikken en afhankelijk van hoe ik me voel ga ik daarna door naar mijn werk (alhoewel ik eigenlijk denk dat ik het beste niet kan gaan werken, gezien het feit dat mijn hoofd nog steeds behoorlijk bonkt).
Wel rustig aan doen hoor je hebt al zo'n last van misselijkheid. En als ik naar mezelf kijk dan wordt de misselijkheid veel erger als ik niet rustig aan doe. En dan dat hoofdbonken er ook nog bij, straks krijg je migraine ofzo...

Wat betreft die katten, ik laat de katten in ons nieuwe huis waarschijnlijk gewoon niet boven komen en ga met de plantenspuit in de aanslag staan als ze in de kinderwagen, wipstoel, whatever willen gaan liggen. Voor de box klinken die ballonnen handig als het kind er nog niet is, maar het lijkt me dat ze er net zo goed weer in gaan wanneer de ballonnen eruit gehaald zijn als het kind er is?
pi_67726805
Twinkly, Ik vond het behoorlijk verbazingwekkend hoor! En zelfs zo smerig dat ik het gister tegen m'n vriend verteld heb. Zal het de volgende keer even komen melden.
pi_67727073
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:33 schreef Ssserpente het volgende:
Twinkly, Ik vond het behoorlijk verbazingwekkend hoor! En zelfs zo smerig dat ik het gister tegen m'n vriend verteld heb. Zal het de volgende keer even komen melden.
Ja ik wil EEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWW horen
  zondag 5 april 2009 @ 13:47:24 #145
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67727178
Ssserpente, kom toch es met je kont uit die kast, joh!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_67727235
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWWWWWWWWW
Lotte!
Noah!
pi_67727577
goedzo!

pi_67728190
graag gedaan Twinkly, hopelijk kan je nu vannacht goed slapen
Lotte!
Noah!
pi_67730254
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Ssserpente, kom toch es met je kont uit die kast, joh!
Ik ben allang uit de kast, joh!

En voor jou is het sowieso geen verrassing meer!
  zondag 5 april 2009 @ 15:26:05 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_67730317
over dieren en babies...wij hebben 2 konijnen die binnen leven en dus regelmatig rondhupsen. Een vriendin van me heeft er ook twee binnen leven en volgens haar valt dat mee. Je moet ze gewoon laten ruiken aan de baby als die er is en zorgen dat ze niet in de box komen. Dat laatste gaan we oplossen door de box op wieltjes te zetten en eventueel door iets van stof tussen de spijlen te maken de eerste tijd. En later, als uk gaat kruipen eventueel iets maken dat die die met z'n vingers in de kooi kan. Volgens die vriendin van mij leren ze beide (konijn en uk) snel genoeg om weg te lopen/kruipen als het echt niet meer leuk is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')