abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:24:45 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67680312
Vorige deeltje: Zwangerschap en geboorte deel 467

De aanstaande papa's en mama's :

20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
22 april 2009: Wennie29 ( jongen & meisje)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
20 mei 2009: Roonaan en Lief (meisje)
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammamia (jongen)
13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
24 juni 2009: MamaNik ( )
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura (jongen)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan (jongen)
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes (jongen)
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
25 augustus 2009: hi_flyer & bromfly_er
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Linda2205
17 september 2009: mefke79
20 september 2009: Stiemie
20 september 2009: Ssserpente
22 september 2009: XXXKarinXXX
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah
03 oktober 2009: RockabeIIa
07 oktober 2009: Xenia
09 oktober 2009: Sorbootje
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert
03 november 2009: Twinkly
*** 07 november 2009: flugeltje en Martijn_AR ***
26 november 2009: Poppejans
05 december 2009: Guuzewuus

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 48% gewijzigd door RockabeIIa op 05-04-2009 19:05:47 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:25:36 #2
190853 RockabeIIa
pi_67680344
Met als laatste post:
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien de poesjespraat even meenemen naar het bankje?

Poppejans, ik dacht effe 5 paar echo's! Heb je al een datum voor vk of termijnecho?
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:29:15 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_67680417
Even een vraagje. Ik ben ontzettend verkouden en heb ook echt gewoon flinke hoofdpijn (vooral als mijn hoofd lager komt dan normaal, het lijkt wel alsof ik helemaal vol zit met snot, ongetwijfeld deels door hooikoorts).

Nou is dat normaal natuurlijk op te lossen door te stomen, maar zijn er ook andere opties? Rhinocaps mogen wel gebruikt worden volgens de bijsluiter, maar ik ben een beetje huiverig.

Edit: duh, hier is het andere topic natuurlijk voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67680579
Zoutoplossing mag volgens mij, maar verder niet echt iets. Nu vind ik persoonlijk zoutoplossing niet heel veel toevoegen en niet echt helpen, maar goed.
Wat je nog kunt doen is een ui neerzetten (in stukjes), dat helpt vaak ook erg goed.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:38:37 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67680710
Ik vind eigenlijk persoonlijk niet dat al dit soort vragen maar meteen per se daar moeten. Het is handig om mensen heen te verwijzen als ze vragen hebben als 'ik ben net zwanger en nu, wat mag ik wel en niet eten' maar zo af en toe eens een losse vraag zoals deze van jou Troel of laatst van Huup over maagzuur hoeven wmb iig niet per se daarheen.
Hier leest men toch meer mee dan daar volgens mij.

Anyway...
Mijn moeder stoomde vroeger altijd met gedroogde kamillebloemetjes. Verkrijgbaar bij de reformwinkel. Mss is dat iets? Sowieso helpt het stomen an sich natuurljik al, er hoeft niet per se iets in dacht ik.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:49:47 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67681043
Ik ben net weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Bloeddruk goed, gewicht prima. Hartje duurde even, eerst alleen via de navelstreng maar toen draaide hij zich om en kwam heel duidelijk het plokplokplok door het apparaat.

Over een week of 4 even een suiker-curve prikken (wegens evt. risico vanwege eigen overgewicht).
pi_67682228
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Met als laatste post:
[..]

Ja, 14 april intake vk. Ik heb her en der zitten lezen en niet iedereen krijgt dan een echo, nou wil ik er dan toch echt wel hard op aandringen(als dat nodig is) dat zij wel even kijkt dan, vooral omdat ik helemaal niet met zekerheid weet hoe ver ik exact ben, en wil uiteraard weten of het ''goed'' zit wat ze kan zien.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:42:03 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67682387
Ik lees altijd de kaartjes bij de vk trouwens, niks leukers dan even spieken en ik kwam ook nog weer zo'n 'lollig' rijmpje tegen. 'Mijn wormpje zat er keurig aan, dus papa heeft zijn best gedaan.' Wat een *nzin!

Hadden we daar niet ook een topic over?
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:47:42 #9
190853 RockabeIIa
pi_67682552
Poppejans, maar je hebt toch aangegeven dat je niet weet hoe ver je bent? Dan zou je iig een termijnecho rond de 9 a 10 wk moeten hebben zodat je dan nog kunt besluiten of je voor de nekplooimeting wilt gaan.

BE, mooi dat je weer bent goedgekeurd Ik dacht trouwens bij je laatste post effe dat je bedoelde dat dat door de vk op je zwangerschapskaart geschreven was Sollie voor dat ik dat dacht!
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:49:06 #10
190853 RockabeIIa
pi_67682597
Ik heb de laatste keer helemaal niet naar de kaartjes gekeken bedenk ik me net! Ik was alleen maar druk met het bekijken van mijn echo en lieve smsjes naar mijn vriend sturen
pi_67682636
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees altijd de kaartjes bij de vk trouwens, niks leukers dan even spieken en ik kwam ook nog weer zo'n 'lollig' rijmpje tegen. 'Mijn wormpje zat er keurig aan, dus papa heeft zijn best gedaan.' Wat een *nzin!

Verschrikkelijk. Ik zag er laatst eentje waarop stond dat mama nu blij is, maar papa zielig, omdat ze een meisje hadden gekregen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67682792
quote:

wal-ge-lijk
volgens mij was er geen topic over, maar er was dacht ik wel ooit een discussie ofzo over in het geboortekaartjestopic over vreselijke rijmpjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67682833
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans, maar je hebt toch aangegeven dat je niet weet hoe ver je bent? Dan zou je iig een termijnecho rond de 9 a 10 wk moeten hebben zodat je dan nog kunt besluiten of je voor de nekplooimeting wilt gaan.
Ja, maar ze zei alleen dat horen van het hartje dan nog niet kon(volgens mij zien knipperen zou wel kunnen)
ik had eigenlijk even moeten vragen of ze meteen de eerste keer even wil kijken.
Ach.. komt wel goed! Ik hoop heel erg dat het goed blijft gaan en dat ik lekker de 14e naar de intake kan
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:10:58 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67683090
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. Ik zag er laatst eentje waarop stond dat mama nu blij is, maar papa zielig, omdat ze een meisje hadden gekregen
Echt? Dat is ook raar zeg... wat een vreemde dingen zetten mensen er toch soms op!
pi_67683251
* innepin bedenkt zich ineens dat er natuurlijk ook nog es een keertje een geboortekaartje gemaakt moet worden...
pi_67683314
er zat net een natte sok onder één van de MvM flessen!! Nee die was niet van mij!!!
Schijnbaar halen ze de flessen niet uit de kratten wanneer ze die reinigen.

Daarnet moest ik iets van 7 kilo ofzo tillen aan boodschappen, want ik had geen muntje voor het boodschappenkarretje. AUCH, dat doe ik dus maar niet meer. Terwijl ik normaal altijd mandjes gebruik en die helemaal volprop
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_67684139
BE, heb jij zelf gevraagd om die suikercurve, of is dat standaard?
Ik vind het zo raar dat ik dat niet hoef.. Ik moest vandaag wel mn ijzer en glucose laten prikken, maar gewoon 1 keer nuchter. Ik had nog de vorige keer toen ik dat formuliertje meekreeg gevraagd of dat zoiets was dat ik meerdere keren op 1 dag mn suiker moest laten prikken, maar toen keek ze me alleen een beetje wazig aan en zei nee gewoon 1 x sochtends.....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67684523
BE en Innepin wat een vreselijke gedichtjes iedereen zn smaak natuurlijk maar mijn ding is het echt niet...
Hier bij de VK zie ik vooral heel uiteenlopende namen, van Devandro en Cheyennah tot Annelies en Martijn zeg maar.

Fijn dat alles weer helemaal goed zat BE
Ik vraag me af of ik de volgende keer bij mn controle over anderhalve week zelf om ijzerprikken kan vragen. Ik voel me echt uitgeput, ben extreem kortademig en ik heb vaatdoeken hier liggen die er beter uitzien dan ik In principe doen ze hier geloof ik bij 30 weken nog een keer bloedprikken om te checken op van alles en nog wat, maar zo'n klein vingerprikje voor ijzer zou ik wel willen eigk, voor de zekerheid. Anders loop ik nog 8 weken door te sukkelen terwijl er misschien best wat aan te doen is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67685133
Wij zijn alweer even terug uit Blijdorp, heerlijke dag gehad!!

Mijn suikercurve was trouwens goed! 4,1 - 5,5 - 5,2 dus dat was heel erg netjes zei de VK.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:26:44 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67685172
Je kan evt. ook maandag even de ha bellen en vragen of het daar even kan he.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:28:36 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67685230
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:54 schreef tessie het volgende:
Ik vind het zo raar dat ik dat niet hoef.. Ik moest vandaag wel mn ijzer en glucose laten prikken, maar gewoon 1 keer nuchter. Ik had nog de vorige keer toen ik dat formuliertje meekreeg gevraagd of dat zoiets was dat ik meerdere keren op 1 dag mn suiker moest laten prikken, maar toen keek ze me alleen een beetje wazig aan en zei nee gewoon 1 x sochtends.....
Bij ons doen ze dat standaard bij een BMI hoger dan 'iets'. Maar dat verschilt blijkbaar van praktijk tot praktijk.
Wellicht hebben ze bij jouw praktijk de policy om eerst eens de gewichtstoename van de moeder te beoordelen en pas op basis daarvan wel of geen actie te ondernemen... Kan ook nog lijkt me en jij gaat heel goed toch, met je gewicht?

FTA, fijn dat hij bij jou goed was!
pi_67685250
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:26 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan evt. ook maandag even de ha bellen en vragen of het daar even kan he.
ik heb nog steeds mn huisarts niet geregeld, ik sta nog bij de oude praktijk ingeschreven. Overschrijven is een gedoe wat ik steeds voor me uitschuif dingen met kastjes en muren en verzekeringen en dergelijke.
Maar je hebt gelijk wel, mooie binnenkomer om gelijk even kennis te maken met mn nieuwe huisarts!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:33:33 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67685390
Ik bedenk me nu dat ik iig ook nog door moet geven dat ik zwanger ben aan de huisarts, is mss toch wel aardig voor in het dossier.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:35:11 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67685468
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
ik heb nog steeds mn huisarts niet geregeld, ik sta nog bij de oude praktijk ingeschreven. Overschrijven is een gedoe wat ik steeds voor me uitschuif dingen met kastjes en muren en verzekeringen en dergelijke.
Maar je hebt gelijk wel, mooie binnenkomer om gelijk even kennis te maken met mn nieuwe huisarts!
Huh? Das helemaal geen gedoe!
Je zoekt een nieuwe huisarts uit, je gaat naar de oude en zegt: hey, ik heb een nieuwe huisarts omdat ik ben verhuisd graag mijn dossier (kun je gewoon voor bellen) en dan kun je het ophalen en dan geef je dat pakketje af bij je nieuwe huisarts en je bent klaar.
Verzekering heeft er verder schijt aan bij welke huisarts jij bent hebtzover ik weet
pi_67686006
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Huh? Das helemaal geen gedoe!
Je zoekt een nieuwe huisarts uit, je gaat naar de oude en zegt: hey, ik heb een nieuwe huisarts omdat ik ben verhuisd graag mijn dossier (kun je gewoon voor bellen) en dan kun je het ophalen en dan geef je dat pakketje af bij je nieuwe huisarts en je bent klaar.
Verzekering heeft er verder schijt aan bij welke huisarts jij bent hebtzover ik weet
ja dat dacht ik ook
maar mijn verzekering wil me pas overschrijven als ik ingeschreven ben bij de nieuwe, die nieuwe wil eerst een bevestiging van de verzekering én mn oude dossier van mn huisarts en mn oude wil niets meegeven voor ze bevestiging hebben van mn nieuwe huisarts en die nieuwe vindt dat weer onnodig om mee te geven want zo gaat dat nergens

Nouja ik moet er gewoon even een keer goed achteraan gaan en het allemaal op 1 dag regelen dat is waarschijnlijk het minste gedoe voor iedereen. Kan ik mooi ook gelijk even langs om te prikken
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:52:54 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_67686069
Wat een gedoe

Hier ging het veel makkelijker inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67686795
hier ging het ook makkelijk Huup. Heb een andere huisarts gezocht, mijn huisarts in Delft gebeld dat ik een ander had en dossier op laten sturen het enige vervelende was dat ze mijn dossier even kwijt geweest zijn

BE, fijn dat het goed was bij de VK!
FTA, mooie curve!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:15:31 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67686824
hier word er trouwens ook niet gewogen tijdens controlles.

wel word er binnenkort nog een keer bloed geprikt en krijg ik nog 2 prikken, 1 rond de 30 weken, en de ander na de bevalling.
dit ivm die negatieve reshus factor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:15:43 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67686829
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:51 schreef huuphuup het volgende:
ja dat dacht ik ook
maar mijn verzekering wil me pas overschrijven als ik ingeschreven ben bij de nieuwe, die nieuwe wil eerst een bevestiging van de verzekering én mn oude dossier van mn huisarts en mn oude wil niets meegeven voor ze bevestiging hebben van mn nieuwe huisarts en die nieuwe vindt dat weer onnodig om mee te geven want zo gaat dat nergens

Nouja ik moet er gewoon even een keer goed achteraan gaan en het allemaal op 1 dag regelen dat is waarschijnlijk het minste gedoe voor iedereen. Kan ik mooi ook gelijk even langs om te prikken
Vreemd hoor!
Ik heb het al 2x zo gedaan... Geen centje pijn (sterker nog, mijn medische dossier heeft hier ruim 1 week op de keukentafel gelegen omdat ik toen al wel verhuisd was, maar nog geen tijd heb gehad om naar de nieuwe huisarts te gaan. Verzekering heb ik pas achteraf ingelicht...)
en volgens mij kan je nieuwe huisarts gewoon al jouw medische gegevens opvragen bij je oude huisarts als jij daar (schriftelijk) toestemming voor geeft

[ Bericht 5% gewijzigd door Asyniur op 03-04-2009 20:18:13 (kleine aanvulling) ]
pi_67686886
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:15 schreef _Bar_ het volgende:
hier word er trouwens ook niet gewogen tijdens controlles.

wel word er binnenkort nog een keer bloed geprikt en krijg ik nog 2 prikken, 1 rond de 30 weken, en de ander na de bevalling.
dit ivm die negatieve reshus factor.
ik mocht de 1e keer op de weegschaal, met 18 weken en met 31 weken.
Aangezien ik O-positief heb hoef ik niet nog een keer bloed te prikken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67686902
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
hier ging het ook makkelijk Huup. Heb een andere huisarts gezocht, mijn huisarts in Delft gebeld dat ik een ander had en dossier op laten sturen het enige vervelende was dat ze mijn dossier even kwijt geweest zijn

BE, fijn dat het goed was bij de VK!
FTA, mooie curve!
Mijn dossier mag ik niet zelf ophalen dat wil de huisarts aangetekend opsturen vanwege de medische gegevens. Nouja dat vind ik prima. Maar ze willen het dus niet versturen voordat ze bevestiging hebbben enzo. Maandag inderdaad maar even wat telefoontjes er tegenaan gooien.

Mijn eigen huisarts krijgt nu waarschijnlijk briefjes binnen van de extra echo's die er in het ziekenhuis gemaakt zijn en de arme man weet niet eens dat ik zwanger ben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67686946
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij ons doen ze dat standaard bij een BMI hoger dan 'iets'. Maar dat verschilt blijkbaar van praktijk tot praktijk.
Wellicht hebben ze bij jouw praktijk de policy om eerst eens de gewichtstoename van de moeder te beoordelen en pas op basis daarvan wel of geen actie te ondernemen... Kan ook nog lijkt me en jij gaat heel goed toch, met je gewicht?

FTA, fijn dat hij bij jou goed was!
Ze doen hier wel standaard een extra echo als je BMI hoger dan eh, idd iets is Maar naar gewichtstoename vragen ze ook nooit... En ik vond juist dat ik een tijdje terug heel snel heel veel aankwam (1kg per week) en toen heb ik nog aan haar gevraagd of dat wel normaal was. Maar omdat het ´maar´ om 7kg totaal ging, vond ze het niet veel.
Volgende ga ik toch wel ff zelf vragen om zo´n suikercurve denk ik... (al ben ik nu gelukkig niet meer aangekomen en is het tot nu toe bij die 7kg gebleven)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67687009
Huup, hoe krijg je het voor elkaar dat zowel je gemeente als je huisartstengedoe véél lastiger is dan bij de rest van de vrouwen hier? Je kiest ze wel uit hè!
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:22:11 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67687034
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Mijn dossier mag ik niet zelf ophalen dat wil de huisarts aangetekend opsturen vanwege de medische gegevens. Nouja dat vind ik prima. Maar ze willen het dus niet versturen voordat ze bevestiging hebbben enzo. Maandag inderdaad maar even wat telefoontjes er tegenaan gooien.

Mijn eigen huisarts krijgt nu waarschijnlijk briefjes binnen van de extra echo's die er in het ziekenhuis gemaakt zijn en de arme man weet niet eens dat ik zwanger ben
Dat is toch raar? Het zijn je eigen medische gegevens vind het nog wat anders als ze van je moeder/vriend/zus etc waren maar het is van jezelf!
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:22:42 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67687048
wat een toestand HuupHuup, hier is het aanmelden bij de ene, die neemt contackt met mijn eigen ha op en die zorgen onderling ervoor dat het dossier op de juiste plek terrecht komt.
en daarna licht ik de verzekering in
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:26:11 #36
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67687146
Overstappen met je verzekering Huup

Mijn buikt doet plop en ik heb koop zin . Maar ik mag nu niet meer aan mijn spaargeld komen van mezelf...
Niet mieten! Door gieten!
pi_67687402
Ja dat overstappen is wel een goed idee

Innepin, knap hè?!
oeh we kregen trouwens de papieren van de erkenning echt pas mee na een hele speech enzo. We zijn in elk geval wel goed voorgelicht nu maar jeetje het voelde heel officieel allemaal zeg!

Plop
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:37:25 #38
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67687563
zou hij/haar dan ook zo'n plopmuts ophebben
pi_67687608
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:37 schreef _Bar_ het volgende:
zou hij/haar dan ook zo'n plopmuts ophebben
"draai een keeeer in het rond stamp met je voeten op de grond blaas, zwaai je knuistjes in de lucht..."
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:39:38 #40
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67687640
zo voelde het vanmiddag wel ja
pi_67687694
quote:

Die zag ik laatst ook een paar keer.... Het valt me lichtelijk op dat de kindernamen vaak ook (totaal) niet mijn smaak zijn
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67687750
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Bloeddruk goed, gewicht prima. Hartje duurde even, eerst alleen via de navelstreng maar toen draaide hij zich om en kwam heel duidelijk het plokplokplok door het apparaat.

Over een week of 4 even een suiker-curve prikken (wegens evt. risico vanwege eigen overgewicht).
Dat is mooi op tijd! Ik ben blij dat ze dat bij mij ook snel gedaan hebben....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_67687876
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:54 schreef tessie het volgende:

Hier doen ze bij iedereen een curve, 2punts weliswaar, maar alleen nuchter is onzin!

* helaas ervaringsdeskundige *
pi_67688262
Ik heb geen idee eigenlijk wanneer de VK hier een curve doet Tessie, bij mij was er een verhoogd risico omdat het grootste gedeelte van mijn familie suikerziekte heeft, vandaar dat ik moest om te prikken.
Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje bang voor was omdat ik de laatste tijd zo'n dorst had. Maar dat zal er dus wel gewoon bij horen
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:13:09 #45
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67689053
Bij mij was vorige keer ook iets raar met suiker. Ik had bij die vingerprik bij de vk steeds een plusje en toen moest ik uitgebreid getest worden en bleek ik vrij lage suiker te hebben (4.2 ofzo ?) .

Waar ik bij Stella veel te laat was met alle regeldingen, ben ik nu veel te vroeg . Kraamzorg gebeld, want wil zo graag dezelfde weer . KDV gebeld, of dees baby naar dezelfde groep mag straks als waar Stella nu en dan ook nog 1 maandje zit (lieve leidsters )...

Maar ik mocht de kraamverzorgster niet reserveren helaas , wel een voorkeur uitspreken, dus dat heb ik luid en duidelijk gedaan .
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:21:20 #46
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689398
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen en lekker egoistisch over mijzel ga praten, maar moet alles nog bijlezen, begrijp dat ik alweer een topic achterloop!

Vandaag bij de gynaecologe geweest, de kids liggen erg gevaarlijk en kunnen elkaar gaan verstikken. Daarom is besloten om ze maandag te gaan halen. Ik had me er helemaal niet op voorbereid al zo snel, en vindt het best een eng idee. Er zullen ook meerdere artsen aanwezig zijn omdat het ondanks de keizersnede, een complexe bevalling zou worden. Mijn moeder zou bij de bevalling aanwezig zijn, maar laat die nou net ook maandag geopereerd worden, we hadden het er al weken over dat dat toch vast niet zou gebeuren, nou wel dus. Ik moet me erbij neerleggen en ik weet dat het het beste is voor Jip & Janneke, maar ik had het zoooooooooooo graag zelf willen doen. Het voelt nu een beetje als falen. Ik heb het zolang volgehouden en nou kan ik het niet afmaken ;-) Heb al een paar keer lekker een potje gejankt v vandaag. Gek idee dat we dit weekend voor het laatst met zijn 3-tjes zijn.

Ik weet nog niet wanneer ik kan posten als ze geboren zijn, maar zal het zo snel mogelijk doen.

Fijn weekend allemaal
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:24:59 #47
223453 Guuzewuus
pi_67689532
Ach Wennie, dat is inderdaad wel even slikken dan. Maar als het het beste voor de kids is, dan graag toch? Heel veel succes met de voorbereidingen dit weekend en een hele mooie tijd toegewenst met je twee ukken en je man en iets grotere uk .
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:26:50 #48
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67689599
wennie geniet nog maar even van met zijn 3tjes te zijn
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:26:58 #49
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689605
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:24 schreef Guuzewuus het volgende:
Ach Wennie, dat is inderdaad wel even slikken dan. Maar als het het beste voor de kids is, dan graag toch? Heel veel succes met de voorbereidingen dit weekend en een hele mooie tijd toegewenst met je twee ukken en je man en iets grotere uk .
Ja, ik weet dat het het beste is, dat zeg ik ook steeds tegen mijzelf, maar toch
Alvast hartelijk bedankt voor je lieve berichtje!
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:27:46 #50
223453 Guuzewuus
pi_67689631
Snap ik ook wel hoor .
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:27:53 #51
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689633
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:26 schreef _Bar_ het volgende:
wennie geniet nog maar even van met zijn 3tjes te zijn
Ja, dat gaan we zeker doen van het weekend. Nog even lekker met zijn 3-tjes genieten van het zonnetje.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:32:54 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67689807
Wennie, ik heb twee kinderen met een KS gekregen (niet tegelijk, dat dan weer niet ), maar ik heb het nooit als falen ervaren.
Wat ik me wèl realiseerde was dat als ze die Ks-en niet hadden gedaan, zowel ik als de kindertjes er ws niet meer geweest zouden zijn.
Je hebt een paar dagen om aan het idee te wennen, probeer je erop in te stellen, en als het zover is, genièt! Want ook dat kan met een KS, het moment van geboorte is iets anders, maar net zo onbetaalbaar.

En draag je man op om zich suf te fotograferen, vraag of ze willen wachten met aankleden/wassen totdat jij er zelf bij bent. Voor verdere tips en trucs, zoek het KS topic op. Succes maandag!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:37:16 #53
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67689978
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:32 schreef Leah het volgende:
Wennie, ik heb twee kinderen met een KS gekregen (niet tegelijk, dat dan weer niet ), maar ik heb het nooit als falen ervaren.
Wat ik me wèl realiseerde was dat als ze die Ks-en niet hadden gedaan, zowel ik als de kindertjes er ws niet meer geweest zouden zijn.
Je hebt een paar dagen om aan het idee te wennen, probeer je erop in te stellen, en als het zover is, genièt! Want ook dat kan met een KS, het moment van geboorte is iets anders, maar net zo onbetaalbaar.

En draag je man op om zich suf te fotograferen, vraag of ze willen wachten met aankleden/wassen totdat jij er zelf bij bent. Voor verdere tips en trucs, zoek het KS topic op. Succes maandag!
Hai Leah,
Ik zeg niet dat een ks falen is, maar voor mijn gevoel voelt dat nu even zo. Tuurlijk is het veel beter als er een risico dreigt voor moeder en kind, dus het is alleen maar goed. Viel alleen even rauw op mijn dak.
Ik ga tegen mijn man zeggen dat hij non-stop moet fotograferen ;-)
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:38:03 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67690012
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:40 schreef McLaura het volgende:

[..]

Die zag ik laatst ook een paar keer.... Het valt me lichtelijk op dat de kindernamen vaak ook (totaal) niet mijn smaak zijn
Dit was een Keano... idd niet echt mij smaak.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:41:35 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67690158
He bah Wennie, wat naar joh. Maar fijn dat ze er zo goed bovenop zitten!
Geniet nog even van je rust dit weekend!
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:44:54 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67690304
Wennie, ik kan me voorstellen hoor, dat dat voor jou nu wel even zo voelt, en vooral dat het je rauw op je dak valt.
Ik bedoelde het echt als hart onder de riem, en vooral omdat je nog maar zo kort hebt om aan het idee te wennen. Ik wist bij de tweede ruim van te voren dat het een KS werd, en had er al 1 gehad, dus dat scheelde enorm.
Bij de oudste was het een spoedje, dus geen voorbereidingstijd. Die heb jij nu wel, dus lees je in, dat scheelt achteraf echt enorm! Als je weet dat ze even de couv ingaan, dat jij nog naar een uitslaapkamer gaat etc, dan overvalt het je allemaal niet zo.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:52:25 #57
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67690598
KS viel de eerste keer ook heel rauw op mn dak , 2e keer weer hopen op normale bevalling maar werd wederom KS, nu ben ik over 6 weken uitgerekend en weet dus zowiezo al dat het weer een KS word en eerlijk gezegd het te weten van tevoren geeft me wel een rustig gevoel, nu weet ik waar ik straks aan toe ben. Maar ergens in je achterhoofd blijf je toch hopen... (valse hoop deze keer i know)
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:07:12 #58
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67691083
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik weet dat honderduizenden vrouwen keizersnedes hebben gehad, en dat het ook heus wel goed gaat komen, is gewoon een gevoel zoals ik al eerder zei. Ik heb er nog helemaal niets over gelezen dus zal dat zeker gaan doen, bedankt voor de tip!

Ik heb dan bij mijn vorige bevalling wel een natuurlijke bevalling gehad, en die pakt niemand me af, ondanks dat dat ook een hel was.

Konden jullie inderdaad 6 weken niets doen? Ben helemaal geen type om niets te doen, wordt al gek als ik denk dat ik 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven.
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 22:15:25 #59
5428 crew  miss_sly
pi_67691431
wennie, wat naar dat je dit nu zo onverwacht op je dak krijgt. Je had al verteld dat je zo graag natuurlijk wilde bevallen, dus dit zal dan best even wennen zijn. Gelukkig heb je het weekend nog om aan het idee te wennen en nog even met z'n drietjes te zijn. Wat ontzettend jammer dat je moeder er niet bij kan zijn.

Ik had even een vraagje: ik had vanmiddag een paar keer een beetje menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik. Iemand vaker gehad? Normaal? Niets om me zorgen over te maken? Het was ook maar een keer of 2-3 een niet al te lang moment en vanavond nog niet gehad, maar ik vroeg het me af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:18:43 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_67691559
Wennie succes, bedenk jezelf maar dat dit echt de beste oplossing is. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.

Namen en gedichtjes op geboortekaartjes: juk! Ik heb er deze week eentje binnengekregen waarvan ik dacht:a) die tekst is te erg als hij het later zelf terug leest en b) je had em af moeten keuren op de slechte kwaliteit drukwerk . Maar ja, beroepsdeformatie zullen we maar zeggen. Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om zelf mijn kaartje te bedenken en tekenen, dan mag iemand anders em drukklaar maken. Heb ik met onze trouwkaart ook gedaan en daar krijgen we nu nog complimentjes over. Helaas kan het kaartje niet in dezelfde stijl, want je huwelijksdatum staat vast en een geboortedatum meestal niet en das niet handig als je de kaart baseert op de datum.

We zijn morgen precies een jaar getrouwd en dus vandaag gaan uit eten (dat kwam beter uit). Heerlijk gegeten, maar me ook doodgeërgerd aan de vrouw naast ons. Ze was overduidelijk ook zwanger maar wilde persé wel een verrassingsmenu. Dus ze geeft door dat ze dan dingen niet mag, tot zover geen probleem. Komt haar voorgerecht, bediening legt uit wat het is "gerookte zalm mevrouw". Neem maar mee, dat mag ik niet! He, dat is toch alleen als ie vacuum verpakt geweest is? dacht ik nog. Zegt ze tegen haar tafelgenoten doodleuk dat ze geen gerookte zalm lust. Duhheh..neem dan geen verrassingsmenu vis. Hoofdgerecht precies hetzelfde, bediening had nog niet uitgelegd wat het was of ze riep al dat ze dat niet mocht en dat ze nooooit meer ging uiteten als ze zwanger was. Bleek het iets te zijn wat ze wel gewoon mocht en wat ze met smaak heeft gegeten.

En verder weet ik nu geloof ik echt wat bandenpijn is en hoe het rekken van je baarmoeder voelt, auw! Volgende week naar de fysio, gelukkig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67691690
jeetje Wennie, dat is wel ff schrikken lijkt me! Succes maandag!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:24:46 #62
190853 RockabeIIa
pi_67691764
Wennie succes en sterkte! Straks heb je een groot gezin
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:26:41 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67691821
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef miss_sly het volgende:
.

Ik had even een vraagje: ik had vanmiddag een paar keer een beetje menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik. Iemand vaker gehad? Normaal? Niets om me zorgen over te maken? Het was ook maar een keer of 2-3 een niet al te lang moment en vanavond nog niet gehad, maar ik vroeg het me af.
het zou ook bandenpijn kunnen zijn.

ben je erg druk geweest toevallig?

ik had dat wel eens als ik heel druk heb lopen snelwandelen op het werk, eenmaal thuis de rust zorgde erbij mij voor stekende pijn in de onderbuik.
na een half uurtje zakte het gelukkig altijd weer
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:34:02 #64
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692033
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef miss_sly het volgende:
wennie, wat naar dat je dit nu zo onverwacht op je dak krijgt. Je had al verteld dat je zo graag natuurlijk wilde bevallen, dus dit zal dan best even wennen zijn. Gelukkig heb je het weekend nog om aan het idee te wennen en nog even met z'n drietjes te zijn. Wat ontzettend jammer dat je moeder er niet bij kan zijn.

Die menstruatie-achtige pijn, was bij mij altijd bandenpijn. Weet niet of je dat al eerder hebt gehad en zo ja of het ermee kunt vergelijken? Als je het niet vertrouwt gewoon je verloskundige bellen hoor.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:36:28 #65
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692119
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Wennie succes en sterkte! Straks heb je een groot gezin
Ja dat kun je wel zeggen, " ineens" 5 persoontjes. Mannen helaas in de meerderheid
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 22:36:59 #66
5428 crew  miss_sly
pi_67692140
Het is anders dan de (banden)pijn die ik tot nu toe heb gehad.
Ik was niet m oe van lichamelijke inspanning ofzo, ik ben gewoon chronisch moe omdat ik ontzettend slecht slaap, al de hele zwangerschap. Dus eind van de fulltime werkweek ben ik wel op ')
Het waren ook geen steken, maar meer dat doffere menstruatie-achtige gevoel.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, het voelde niet als echt gevaarlijke pijn ofzo, maar ik vond het wel een rare pijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:39:32 #67
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692203
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:18 schreef mefke79 het volgende:
Wennie succes, bedenk jezelf maar dat dit echt de beste oplossing is. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.

Namen en gedichtjes op geboortekaartjes: juk! Ik heb er deze week eentje binnengekregen waarvan ik dacht:a) die tekst is te erg als hij het later zelf terug leest en b) je had em af moeten keuren op de slechte kwaliteit drukwerk . Maar ja, beroepsdeformatie zullen we maar zeggen. Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om zelf mijn kaartje te bedenken en tekenen, dan mag iemand anders em drukklaar maken. Heb ik met onze trouwkaart ook gedaan en daar krijgen we nu nog complimentjes over. Helaas kan het kaartje niet in dezelfde stijl, want je huwelijksdatum staat vast en een geboortedatum meestal niet en das niet handig als je de kaart baseert op de datum.

We zijn morgen precies een jaar getrouwd en dus vandaag gaan uit eten (dat kwam beter uit). Heerlijk gegeten, maar me ook doodgeërgerd aan de vrouw naast ons. Ze was overduidelijk ook zwanger maar wilde persé wel een verrassingsmenu. Dus ze geeft door dat ze dan dingen niet mag, tot zover geen probleem. Komt haar voorgerecht, bediening legt uit wat het is "gerookte zalm mevrouw". Neem maar mee, dat mag ik niet! He, dat is toch alleen als ie vacuum verpakt geweest is? dacht ik nog. Zegt ze tegen haar tafelgenoten doodleuk dat ze geen gerookte zalm lust. Duhheh..neem dan geen verrassingsmenu vis. Hoofdgerecht precies hetzelfde, bediening had nog niet uitgelegd wat het was of ze riep al dat ze dat niet mocht en dat ze nooooit meer ging uiteten als ze zwanger was. Bleek het iets te zijn wat ze wel gewoon mocht en wat ze met smaak heeft gegeten.

En verder weet ik nu geloof ik echt wat bandenpijn is en hoe het rekken van je baarmoeder voelt, auw! Volgende week naar de fysio, gelukkig.
Alvast van harte gefeliciteerd met jullie katoenen huwelijksdag. Lekker even uiteten, beetje jammer dat sommige mensen inderdaad overduidelijk aanwezig zijn

Goede bandenpijn kan inderdaad behoorlijk goed zeer doen, hoop dat de fysio beetje voor je werken zal.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:44:10 #68
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67692340
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Het is anders dan de (banden)pijn die ik tot nu toe heb gehad.
Ik was niet m oe van lichamelijke inspanning ofzo, ik ben gewoon chronisch moe omdat ik ontzettend slecht slaap, al de hele zwangerschap. Dus eind van de fulltime werkweek ben ik wel op ')
Het waren ook geen steken, maar meer dat doffere menstruatie-achtige gevoel.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, het voelde niet als echt gevaarlijke pijn ofzo, maar ik vond het wel een rare pijn.
dat slechte slapen herken ik wel, al is het hier meer slecht in slaap komen.
alle houdingen liggen gewoon niet lekker meer.
pi_67692456
dat slechte slapen heb ik de afgelopen 4 dagen ook last van. Ik val redelijk snel in slaap maar zie ongeveer elk uurtje van de klok...

En ik krijg wat van dat brandend maagzuur...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67692518
Even een tvp-tje , niet zoveel tijd om bij te lezen nu even...
Fake it till you make it...
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:51:06 #71
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67692583
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:47 schreef Vicky het volgende:
dat slechte slapen heb ik de afgelopen 4 dagen ook last van. Ik val redelijk snel in slaap maar zie ongeveer elk uurtje van de klok...

En ik krijg wat van dat brandend maagzuur...
Ik heb er ook veel last van, maar zweer echt bij Rennies. Heb je die al eens geprobeert? binnen 5 minuten ben ik er dan vanaf.
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:06:57 #72
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67693122
Tja wij hebben wel een gedichtje op het kaartje maar niet zo een van "slurfje" of "papa en mama hebben pret gehad "
Meer een over dat mensen ff moeten bellen voor ze komen, want dat werd vorige keer nogal vergeten.
En Isa te laten mededelen dat er een broertje geboren is, ik en manlief vinden ze zelf wel leuk.
Ach ja niet iedereen hoeft een zelfde kaartje leuk te vinden, ik vind de kaartjes die ik momenteel veel binnen krijg nogal veel van hetzelfde retro printje of beetje PIP studio achtig en dan niet meer tekst als datum en naam, soms zelfs tegen het saaie aan en 13 in het dozijn gebeuren. Maar ja ieder zijn ding natuurlijk.

Wennie lees je goed in en wen ff aan het idee van een ks, echt het valt reuze mee maar ik begrijp best dat het een domper is als je het zo graag zelf wilde doen

Mefke een goede schoen kan je wel helpen hoor, hele platte zolen loopt ook niet fijn en juist met een kleine verhoging kantel je je bekken al wat naar voren wat goed is. Maar koop vooral een stevige schoen met goed voetbed, ballerina's is een no go veel te plat (over t algemeen).
Je hebt een merk Wolky en dat is net of je op wolken loopt veel mensen die in de zorg werken zullen ze wel kennen, en ze hebben er in de zomer deze fijne instappers van en die zijn echt heeeeel erg fijn!
(en ja dit merk heeft veel lelijke 65+ schoenen maar die instappers gaan echt prima)

Vandaag de rondleiding op de verloskamers gehad en aansluitend een afspraak in het ziekenhuis deze keer een vk in opleiding, ons kereltje ligt duidelijk in stuit zoals ik eigenlijk al wist, inmiddels wel met beentjes naar boven maar tijdens de echo gingen de benen weer naar beneden dus daar zit nog wel variatie in ze riep er ff de gyn bij en die gelooft er niet echt in dat de kleine man nog gaat draaien zeker omdat Isa ook in stuit lag, het kan dus te maken hebben met de vorm van mijn baarmoeder ofzo.
Verder ben ik ook vrij kort van stuk en de baarmoeder was al behoorlijk vol dus ruimte om spontaan te draaien is er vrijwel niet en dat was vorige keer ook zo dus als alles zo blijft en er geen wonderen gebeuren word er over 2 weken een datum gepland voor de ks.
Mama van Isa en Ties
pi_67694158
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:51 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik heb er ook veel last van, maar zweer echt bij Rennies. Heb je die al eens geprobeert? binnen 5 minuten ben ik er dan vanaf.
jaja, ik heb vanmiddag weer een megapak Rennies gehaald maar die werken bij mij maar heel kort...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:38:56 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67694194
Rivella (riep ik al in een ander topic), werkt als een tierelier.
pi_67694225
ja had het gelezen, maar vind Rivella zoooo smerig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')