Ehh dat gezeur over regelementen, in die formule 1 zijn er ook vol van. Diskwalificaties, toestanden, regeltjes zus, regeltjes zo, het lijkt wel politiek. Races, duwen en trekken met die zooi!!quote:Op donderdag 2 april 2009 19:57 schreef Klonk het volgende:
ah, de pret begint weer aan de overkant van de grote plas, zijn er daar eigenlijk nog grote regelementsveranderingen doorgevoerd ?
Zou best kunnen. Wij hebben er geen in de buurt anders ging ik (lees vriendin) voortaan daar shoppen.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef The_Hives het volgende:
dat het in NL live uitgezonden wordt zal misschien ook te maken hebben dat dit seizoen JUmbo weer de sponsor van Robert wordt
Ik had de laatste races van t seizoen een stream op van Indy radio ofzo.. Dat waren 3 van die amerikaanse knakkers in een studio op t circuit en een pitreporter, was wel grappig. En voor beeld liep t wel aardig gelijk met me onboard streams en overzichtscam. Maarja, dit jaar geen onboard cams meer, omdat die service ermee gekapt is.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:38 schreef m1155 het volgende:
Ik blijf ze gewoon downloaden, vind ik eigenlijk leuker met amerikaans commentaar en de pitreporters die ze hebben geven ook altijd wel iets extra's (en geen reclame's natuurlijk)
quote:Op donderdag 2 april 2009 20:24 schreef franklop het volgende:
Wordt nog drukke zondag dan met GP van Malaisie, Ronde van Vlaanderen, Marathon Rotterdam en indycar :S
Was een betaalde servicequote:Op donderdag 2 april 2009 20:20 schreef Klonk het volgende:
helemaal geen onboardcams meer of alleen geen aparte stream meer voor de onboardcams ?
Via Indycar Nation (gratis) kun je onboard camera's bekijken en radio communicatie beluisteren. Je moet je wel registreren.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:20 schreef Klonk het volgende:
helemaal geen onboardcams meer of alleen geen aparte stream meer voor de onboardcams ?
Anders ga je even uitzoeken wat Hole In The Wall Camps zijnquote:Op donderdag 2 april 2009 19:56 schreef Spooky4u het volgende:
http://www.openwheelworld.net/pages/image.php?id=7841
Dat wil je toch ook niet op je wagen hebben staan?
Ik wil net zeggen. Normaal heb ik niet zo een hoge pet op van allerhande goede doelen, maar Newman heeft toch mooie dingen gedaan voor die zieke kindjesquote:Op donderdag 2 april 2009 23:17 schreef Migue het volgende:
Anders ga je even uitzoeken wat Hole In The Wall Camps zijn![]()
Wat ze in Amerika ook hebben is dat iemand van tv in de studio een coureur kan interviewen, die nog aan t racen isquote:Op donderdag 2 april 2009 23:17 schreef Migue het volgende:
IndyCar.com doet volgens mij ook alles live. Moet nog even zien hoe het dit seizoen eruit gaat zien, kunnen zomaar tvbeelden van VERSUS zijn met audio van IMS Radio Network, die werkelijk het beste commentaar geven dat ik ooit bij een autosport evenement gehoord heb.
Kan mij de betekenis iets boeien? Nee. Ironie.. ja.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:17 schreef Migue het volgende:
IndyCar.com doet volgens mij ook alles live. Moet nog even zien hoe het dit seizoen eruit gaat zien, kunnen zomaar tvbeelden van VERSUS zijn met audio van IMS Radio Network, die werkelijk het beste commentaar geven dat ik ooit bij een autosport evenement gehoord heb.
[..]
Anders ga je even uitzoeken wat Hole In The Wall Camps zijn![]()
Is toch vrij brakke beeldkwaliteit ? Kan je beter een dag later een HD'tje oppikken zonder reclame ?quote:Op donderdag 2 april 2009 20:19 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had de laatste races van t seizoen een stream op van Indy radio ofzo.. Dat waren 3 van die amerikaanse knakkers in een studio op t circuit en een pitreporter, was wel grappig. En voor beeld liep t wel aardig gelijk met me onboard streams en overzichtscam. Maarja, dit jaar geen onboard cams meer, omdat die service ermee gekapt is.
Ik gok dat Indy Radio inderdaad hele beroerde beeldkwaliteit is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:07 schreef m1155 het volgende:
Is toch vrij brakke beeldkwaliteit ? Kan je beter een dag later een HD'tje oppikken zonder reclame ?
quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat Indy Radio inderdaad hele beroerde beeldkwaliteit is.
Ik bewaar soms wel eens 1 race van de moto gp of superbike (leuk voor later) maar om alles te bewaren is toch niet te doen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:56 schreef Atreidez het volgende:
Oh, en de hd gaat de week erna ook nog binnengehaald worden hoor, mede voor t archief
Ziet er prima uit he? Hopelijk is de race ook weer met tvbeelden van Versus.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik hoop dat ik m zo voorbij zie rijden, zit practice live te kijken via Indycar Nation
Ik krijg een venster waar ik layout moet kiezen maar de knop watch now word niet geactiveerd...quote:Op donderdag 2 april 2009 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Via Indycar Nation (gratis) kun je onboard camera's bekijken en radio communicatie beluisteren. Je moet je wel registreren.
Sjee dat is wel triest inderdaad.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
^Had op zich ook wel Doornbos mogen sponsoren ipv Franchiti.
Goeie site met veel informatieve video !! Doen ze perfect bij IRLquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:06 schreef Last_Samurai het volgende:
http://indycar.neulion.com/indy/console.jsp
de livestream van indycar zelf
Dat sowieso.. Echt een baasquote:Op zondag 5 april 2009 10:51 schreef vosss het volgende:
Mij maakt het geen zak uit wie het commentaar doet.Bobby D for president
het moet maarquote:Op zondag 5 april 2009 10:52 schreef Atreidez het volgende:
Mensen, mensen, je kan gewoon de tv aanzetten voor beeld en voor commentaar de indycar site gebruiken
begrijpelijk jouw frustratie en jammer dat vriendlief het nie begrijptquote:Op zondag 5 april 2009 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Ja dat is dus het probleem hier. Omdat vriend niets begrijpt van mijn passie voor autosport, zal hij ook zeker tegen zijn op het idee om tv & Laptop voor de race aan te houden.. Of het 1, of het ander.
Dat Allard Kallf ....zijn....zinnen ....niet afmaakt, is nog ...te doen.
Maar er word wel eens geklaagd over de complottheorietjes die Olav Mol wel eens te voor schijn haalt. Die zijn dan nog enigzins realistisch vergeleken tot de sprookjes die Kalff weet te verkondigen....en die man is zo chauvenistisch ingesteld dat ie iedereen de muur in wenst, als er maar een Nederlander wint. Bij A1GP was dat echt hilarisch soms wat hij daar allemaal verzon. Als Kalff een vrouw was:
[ afbeelding ]
Partner ruil bespreekbaar ?quote:Op zondag 5 april 2009 10:00 schreef Meike26 het volgende:
Partner die totaal niet van (auto) sport houdt
Dat vind ik altijd wel grappig.quote:Op zondag 5 april 2009 11:03 schreef Meike26 het volgende:
en die man is zo chauvenistisch ingesteld dat ie iedereen de muur in wenst, als er maar een Nederlander wint. Bij A1GP was dat echt hilarisch soms wat hij daar allemaal verzon.
quote:Op zondag 5 april 2009 20:37 schreef vosss het volgende:
Goddomme, echt NET op tijd. Ik moest nog ff peuken halen bij het tankstation een dorp verderop.
Het leek wle of ik zelf in een IRL wagen zat zohard reed ik![]()
Trackmapquote:Op zondag 5 april 2009 20:38 schreef -Jean- het volgende:
Ben benieuwd.
We gaan dus simpelweg rondjes rijden?
http://www.indycar.com/racecontrol/indy_superadminu.htmlquote:Op zondag 5 april 2009 20:46 schreef Klonk het volgende:
zijn er ergens live data dingen te zien, ff kijken
Thanxx, in de reclame volg ik die streamquote:Op zondag 5 april 2009 20:21 schreef Slein83 het volgende:
live stream: http://www.justin.tv/sportzone4
ik was eerderquote:Op zondag 5 april 2009 20:49 schreef Slein83 het volgende:
[..]
http://www.indycar.com/racecontrol/indy_superadminu.html
VET![]()
Daar zijn er meer van hoor.quote:Op zondag 5 april 2009 20:44 schreef -Jean- het volgende:
Oh lache een echt circuit. Kan leuk worden!
En het is inderdaad geen "simpelweg rondjes rijden".quote:Op zondag 5 april 2009 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar zijn er meer van hoor.
Overigens zijn de ovals ook gewoon echt tof om te kijken.
Het is een beetje onwennig in het begin, maar er komt een heleboel bij kijken qua taktiek en strategie en dan met name het besparen van brandstof (en dat klinkt vreemd als je het over auto racen hebt, maar het is echt zo)
Ik heb ze iig al jaren geleden leren waarderen, de ovals. Ik zou er niet te lichtzinnig over praten zovan ow dat zijn maar wat dom rondjes rijden, daar is niets aan.
quote:Op zondag 5 april 2009 20:55 schreef exile79 het volgende:
Die onboards zijn echt gaaf. Heb trouwens geen idee hoe de wagen van Doornbos eruit ziet.
Nu 8stequote:Op zondag 5 april 2009 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
Doornbos 9e zie ik, ziet er goed uit. Mooi circuit ook altijd.
Die stream is zeer traag bij mij helaas.
inschakelen op het moment dat ze in bikini voorbij komt bijvoorbeeldquote:Op zondag 5 april 2009 21:27 schreef Bruce117 het volgende:
Hmmm, inschakelen op het moment dat Danica Patrick uitvalt
Dat kon beter
racecontrol is ook niet meer bereikbaar bij mij, je moet je ineens registreren. Zal wel server overload zijnquote:Op zondag 5 april 2009 21:23 schreef Atreidez het volgende:
Dat race control is echt een afgang, godzijdank hebben we toch RTL nog.. Hele weekend werkt er een goeie stream met leuk commentaar, en met de race gooien ze m eruit en krijgen we een buggy dashboard waar de auto's nog in lap 1 zitten
Livetiming kijk ik wel op http://scoring.indycar.com
quote:Op zondag 5 april 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
over het push to pass systeem wat ze in de champcar hadden
http://www.robertdoornbos(...)o_start_13th_390.jpgquote:Op zondag 5 april 2009 21:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kan iemand zien wat voor sponsoren er bij Doornbos op zijn auto staan? Ik vind het echt totaal onleesbaar.
Waarom zou je in godsnaam de IRL sponsoren als je totaal onleesbaar bent op een bolide?
Muermans gestopt?quote:Op zondag 5 april 2009 21:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://www.robertdoornbos(...)o_start_13th_390.jpg
Op de zijkant staat volgens mij iets anders
nah, als 13de starten en nog 10de rond rijden, er zijn betere starts van een seizoen maar zo slecht is het ook weer nietquote:
Jumbo alleen een logo op de overal.quote:Op zondag 5 april 2009 21:55 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Jumbo is nu ziin sponsor, Muerhmans als het goed is niet meer.
Zeker behoorlijk last van de crisis. Iemand iets gehoord over muermans?quote:Op zondag 5 april 2009 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lijkt me wel:
http://www.robertdoornbos.com/partners.asp
auto is idd behoorlijk kaal.quote:Op zondag 5 april 2009 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jumbo alleen een logo op de overal.
Op ze auto staan idd alleen "de standaard sponsors" die iedereen heeft, misschien komt het nog op de wagen.quote:Op zondag 5 april 2009 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jumbo alleen een logo op de overal.
dat was ten tijde van de herstart......quote:Op zondag 5 april 2009 21:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
nah, als 13de starten en nog 10de rond rijden, er zijn betere starts van een seizoen maar zo slecht is het ook weer niet
ik weetzquote:Op zondag 5 april 2009 22:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat was ten tijde van de herstart......
denk dat RTL zich graag wil profileren als autosportzender enzoquote:Op zondag 5 april 2009 22:26 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
tjah de rechten zullen niet gratis zijn. En ik weet niet of er zoveel animo voor is
Ik denk dat het management van RD een deel betaald voor RTL.quote:Op zondag 5 april 2009 22:28 schreef Klonk het volgende:
en mischien hopen ze op een herhaling van het sucses van doornbos, dan is er mischien meer intresse vanuit reclame enzo
lijkt me stug...quote:Op zondag 5 april 2009 22:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik denk dat het management van RD een deel betaald voor RTL.
Zou me niks verbazen hoor, nu bereik je toch meer publiek uit NL waardoor je mss wat meer sponsoren kunt werven.quote:Op zondag 5 april 2009 22:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
lijkt me stug...
en weer eentje in de muur
oval is boringquote:Op zondag 5 april 2009 22:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
volkomen, moet je eens race op een oval zien
quote:
proestquote:
ja, meestal welquote:Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef M.Melandri het volgende:
Doen er met ovals ook wat meer priverijders mee?
een oval is al snel klein als 22 man met 300+ hun rondjes draaien tussen betonnen murenquote:Op zondag 5 april 2009 22:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Aha, 22 man met oval lijkt me namelijk een beetje weinig.
Mag hij niet aan de buitenkant blijven zitten dan? Leek me toch echt een fout van RD, gaf em te weinig ruimte....quote:Op zondag 5 april 2009 22:44 schreef Fir3fly het volgende:
Dat was toch echt Wheldon's fout, Doornbos was er voorbij en hij liet hem gewoon staan.
Wheldon had gewoon moeten liften, het is gewoon te smal om daar met twee auto's door te gaan.quote:Op zondag 5 april 2009 22:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mag hij niet aan de buitenkant blijven zitten dan? Leek me toch echt een fout van RD, gaf em te weinig ruimte....
Kanaan gaat winnen!!!!quote:Op zondag 5 april 2009 22:46 schreef Atreidez het volgende:
Ik voor Will Power. Die gaat Kanaan zometeen inhalen
Ik hou et op een fout van RD, hij had wel wat meer aan de binnenkant kunnen blijven zitten.quote:Op zondag 5 april 2009 22:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wheldon had gewoon moeten liften, het is gewoon te smal om daar met twee auto's door te gaan.
Hij zat aan de binnenkantquote:Op zondag 5 april 2009 22:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik hou et op een fout van RD, hij had wel wat meer aan de binnenkant kunnen blijven zitten.
Doornbos kwam laat, maar zat er toch echt ver genoeg naast. Doornbos drukte Wheldon naar buiten, normaal gesproken lift je dan omdat je anders geen kant op kunt.quote:Op zondag 5 april 2009 22:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Laat em in mijn ogen te ver naar buiten lopen waardoor Wheldon geen kant meer op kan.
Nja nog geen halve meter meer naar binnen en Wheldon kan gewoon bljven rijden. Magoed over 2 week nieuwe kansen voor Bobby.quote:Op zondag 5 april 2009 22:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Doornbos kwam laat, maar zat er toch echt ver genoeg naast. Doornbos drukte Wheldon naar buiten, normaal gesproken lift je dan omdat je anders geen kant op kunt.
is het al jaren, een zuurkijkende bourdaix, team managers die elkaar verrot slaan, geen uitloopstroken en coureurs die niet zeiken over voorgaande dingenquote:
Tracy gestopt? Was altijd lachen me hem bij de CC.quote:Op zondag 5 april 2009 23:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
is het al jaren, een zuurkijkende bourdaix, team managers die elkaar verrot slaan, geen uitloopstroken en coureurs die niet zeiken over voorgaande dingen
idd en die door die neutralisatie blijft alles lekker bij elkaar. En stratencircuitsquote:Op zondag 5 april 2009 23:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
is het al jaren, een zuurkijkende bourdaix, team managers die elkaar verrot slaan, geen uitloopstroken en coureurs die niet zeiken over voorgaande dingen
Schijnt dus misschien weer in te stappen bij KV Racing.quote:Op zondag 5 april 2009 23:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Tracy gestopt? Was altijd lachen me hem bij de CC.
Dat zou echt fantastisch zijn.quote:Op zondag 5 april 2009 23:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Schijnt dus misschien weer in te stappen bij KV Racing.
Vergeet Danicka niet; die zo nu en dan nog wel eens verhaal gaat halen.quote:Op zondag 5 april 2009 23:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
is het al jaren, een zuurkijkende bourdaix, team managers die elkaar verrot slaan, geen uitloopstroken en coureurs die niet zeiken over voorgaande dingen
Hij moet voor de rechter komen ivm belastingontduiking (Emmerson Fitipalidi heeft hem aangegeven bij de lokale FIOD)quote:Op maandag 6 april 2009 00:13 schreef vosss het volgende:
Ik heb trouwens even helemaal gemist waar Helio gebleven is? Waarom is hij er niet bij dit jaar?
ook dat jaquote:Op maandag 6 april 2009 00:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Vergeet Danicka niet; die zo nu en dan nog wel eens verhaal gaat halen.
Ook altijd mooi om te zien hoe die op hoge poten naar een ander team stoomt
en hoe ze verder eigenlijk alleen maar in de weg rijdtquote:Op maandag 6 april 2009 00:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Vergeet Danicka niet; die zo nu en dan nog wel eens verhaal gaat halen.
Ook altijd mooi om te zien hoe die op hoge poten naar een ander team stoomt
voetbal is dan ook niet voor het eerst op nederlandse televisiequote:Op maandag 6 april 2009 08:11 schreef m1155 het volgende:
Wat een dom commentaar op RTL. Ze hebben het alleen maar over de verschillen met formule 1 ren beantwoorden domme vragen via de sms. Sorry hoor maar als ik naar voetbal kijk (waar ik niet veel van weet) worden toch ook niet alle verschillen met rugby en de spelregels uitgelegt.
Doornos kon ze niet van zich afhouden tijdens een restart, gelukkig liet hij later wel wat actie zien anders was het wel een afgang geweest.
Het overgrote deel van de mensen die gisteren inschakelden hebben waarschijnlijk nog nooit een IRL wedstrijd serieus gevolgd.quote:Op maandag 6 april 2009 08:11 schreef m1155 het volgende:
Wat een dom commentaar op RTL. Ze hebben het alleen maar over de verschillen met formule 1 ren beantwoorden domme vragen via de sms. Sorry hoor maar als ik naar voetbal kijk (waar ik niet veel van weet) worden toch ook niet alle verschillen met rugby en de spelregels uitgelegt.
geen cm ruimte voor foutjes daarquote:Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef Atreidez het volgende:
Het was een aparte gewaarwording, met de beelden van RTL. Toch blij dat ze t wel deden, want de site zelf was echt een ramp.. Verder wel ok race, maar niet echt veel actie. Het typische stint - caution - stint verhaal, met wat actie bij de herstarts. Jammer voor Robert, was op zich een goeie maneuvre, maar wat weinig ruimte bij de exit. Hij kwam redelijk laat dus het was voor Wheldon ook wel moeilijk om ineens op te lossen tussen Robert en de muur.. Typisch race ongeluk denk ik, die gelukkig niet meteen definitief was voor Doornbos, waardoor ie toch wat punten oppikt![]()
Op naar de volgende, 19 april op een van mijn favoriete circuits; Longbeach!
Ovals uit, Rectangles/Squares inquote:Op maandag 6 april 2009 12:30 schreef m1155 het volgende:
Ik vind die circuits een beetje te snel om leuke races te zien. Bochten waar vol ingestuurd word ect. Net als de Champ Car in Assen, allemaal leuk maar de bochten zijn veel te vloeiend.
Nou... ik vond het ongeluk vooral de schuld van Matos. Hij zat er nog niet helemaal naast, die wagens hebben een dode hoek van hier tot Tokyo en Matos probeerde ook nog eens in te halen op een punt waar dat eigenlijk helemaal niet kon.quote:Op maandag 6 april 2009 09:50 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
en hoe ze verder eigenlijk alleen maar in de weg rijdt
Net zoals hoe ze gister gewoon vol tegen de andere aanreed. Dat kan alleen een vrouw
Op zich krijgt zo'n beetje iedereen punten he. Zelfs als je als eerste uitvalt, krijg je nog een punt of 12. Maar goed, hij was inderdaad wel de enige rookie die nog wat liet zien.quote:Op maandag 6 april 2009 14:06 schreef Meike26 het volgende:
Zoja, wel tof dat Doornbos dan de enige Rookie was die meedeed voor de punten.
Deel 2 had ik dus, maar zo'n nascar spel geeft je wel het gevoel wat het rijden op een Oval inhoud.quote:Op maandag 6 april 2009 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik ooit gehad. Volgens mij ook een demo van deel 2 heeeeeel veel gespeeld.
Herkenbaarquote:Op maandag 6 april 2009 14:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
*En ja, ik was vaak langer bezig met het versieren/ontwerpen van mijn Meike-Monster, dan met het racen zelf.
Ik bedoel... je kan een chicane hebben zoals de 1e en 2e op monza (of bus-stop op spa) waarbij je gewoon vol terug naar 1 gaat of een chinca zoals de 3e op monza waar de snelheid vrij hoog is bij het insturen ervan. Bij de laatste zal je minder inhaal acties zien. Snelle circuits met vloeiende bochten zijn leuk maar minder spannend kwa inhalen.quote:
zie de smileys.. ik beledig je idool nietquote:Op maandag 6 april 2009 13:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... ik vond het ongeluk vooral de schuld van Matos. Hij zat er nog niet helemaal naast, die wagens hebben een dode hoek van hier tot Tokyo en Matos probeerde ook nog eens in te halen op een punt waar dat eigenlijk helemaal niet kon.
ja ik heb me prima vermaakt met de race gister, en heb zojuist alle racedata in mn agenda gezet om het seizoen te gaan volgenquote:Op maandag 6 april 2009 16:12 schreef Meike26 het volgende:
[offtopic gezwans over racegames]
Zo, en nu weer terug naar Indycars
Ik heb geen idolen.quote:Op maandag 6 april 2009 15:03 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
zie de smileys.. ik beledig je idool niet
Ik heb laatst de demo gedownload maar nog geen tijd gehad om te installeren. GrandPrix4 speel ik af en toe nog welquote:Op maandag 6 april 2009 16:00 schreef bodylotion het volgende:
rFactor heeft ook een nascar mode + dat er nog een aantal mods voor zijn
En belachelijk om over dat soort dingen te klagen. Dit ís IndyCars, en als het je niet bevalt ga je maar ChampCars kijken... Oohnee wacht, die formule is al twee keer failliet gegaan omdat het kansloos, leluk, kut, potentieloos en te Europees geörienteerd wasquote:
Mensen kunnen ook echt gewoon onwetend zijn he? En helaas spreken sommige mensen dat ook gewoon uit, terwijl ze helemaal geen mening hebben.quote:Op maandag 6 april 2009 19:38 schreef Migue het volgende:
[..]
En belachelijk om over dat soort dingen te klagen. Dit ís IndyCars, en als het je niet bevalt ga je maar ChampCars kijken... Oohnee wacht, die formule is al twee keer failliet gegaan omdat het kansloos, leluk, kut, potentieloos en te Europees geörienteerd was![]()
![]()
![]()
mja.. weinig keuze op tv denk ikquote:Op maandag 6 april 2009 20:21 schreef Migue het volgende:
Maar kijk, dat is ook het probleem van veel mensen. Geen idee hebben waar ze het over hebben, maar er wel een mening over hebben.
Een mening als die van jou kan ik veel meer, bijvoorbeeld zeggen dat als je je open stelt voor de pracht van een oval race dat het op z'n minst interessant zal worden, de eerste keer dat je het zietIk denk dat je dan toch wel het beste naar de Amerikanen kunt luisteren op tv, die snappen hoe het spelletje werkt, Allard Kalff kletst wat dat betreft constant uit z'n nek, die heeft veel passie voor autosport, maar het racen op ovals gaat hem zijn verstand te boven.
Ik kijk iig wel heel erg uit naar de eerste oval race. Het seizoen in St.Pete beginnen is leuk, en Long Beach hoort vroeg in het seizoen, maar de ovals mogen ook wel snel komen wat mij betreft. Gelukkig beginnen we met een prachtige oval waar we weer wat bekende gezichten gaan zien
quote:
Nou ik heb liever 10 x Allard dan bv die lamzak als Bert Devies (eurosport/sbs), godver als er 1 saai commentaar levert.quote:Op zondag 5 april 2009 10:28 schreef Psychonikeo het volgende:
Het is wel jammer.. dat Allard.. het verslag... doet.
Als die man zijn zinnen nou in 1 keer vol zou maken
quote:Indy 500 veteren Roberto Moreno, while working this week with IndyCar rookie Stanton Barrett say's: "I'm hoping to drive at Indy if I can find a break. A relationship with a team and a driver now helps me to stay involved, and helps him (Barrett) on the road courses. I'm working on my sponsorship at the moment. With a bit of luck we'll put it together.
Zoiezo Sarah Fisherquote:Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef M.Melandri het volgende:
Doen er met ovals ook wat meer priverijders mee?
Juistem, de karaktiristieke Petty rood/blauw livery, supergaaf.quote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef Migue het volgende:
Die van mij moet het maar kijkenZe heeft zaterdag en zondag wel heel liev ontbijt voor ons gemaakt toen ik F1 keek
![]()
Anyway, de auto waarmee John Andretti de 500 gaat winnen waar hij nog recht op heeft ()
http://1.bp.blogspot.com/(...)wBI/s1600/petty3.JPG
En meer 500:
[..]
Ik kijk uit naar wanneer de volledige potentie van een crapwagon eindelijk getoond wordt... Namelijk een auto met 350+ over het hek heen douwen, of beter... door.quote:Op maandag 6 april 2009 20:21 schreef Migue het volgende:
Maar kijk, dat is ook het probleem van veel mensen. Geen idee hebben waar ze het over hebben, maar er wel een mening over hebben.
Een mening als die van jou kan ik veel meer, bijvoorbeeld zeggen dat als je je open stelt voor de pracht van een oval race dat het op z'n minst interessant zal worden, de eerste keer dat je het zietIk denk dat je dan toch wel het beste naar de Amerikanen kunt luisteren op tv, die snappen hoe het spelletje werkt, Allard Kalff kletst wat dat betreft constant uit z'n nek, die heeft veel passie voor autosport, maar het racen op ovals gaat hem zijn verstand te boven.
Ik kijk iig wel heel erg uit naar de eerste oval race. Het seizoen in St.Pete beginnen is leuk, en Long Beach hoort vroeg in het seizoen, maar de ovals mogen ook wel snel komen wat mij betreft. Gelukkig beginnen we met een prachtige oval waar we weer wat bekende gezichten gaan zien
Eens! Net zoals Tagliani een te optimistische inhaal poging waagde.quote:Op maandag 6 april 2009 13:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... ik vond het ongeluk vooral de schuld van Matos. Hij zat er nog niet helemaal naast, die wagens hebben een dode hoek van hier tot Tokyo en Matos probeerde ook nog eens in te halen op een punt waar dat eigenlijk helemaal niet kon.
Wauw, ik wist niet dat we ook mensen als jij in Europa hebben!quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar wanneer de volledige potentie van een crapwagon eindelijk getoond wordt... Namelijk een auto met 350+ over het hek heen douwen, of beter... door.
Ovals met formule wagens is al een jaar of tien uit de tijd en te gevaarlijk.
En nee, ik ben niet onwetend, ik heb alleen een pleurishekel aan Tony George omdat hij eigenhandig de amerikaanse openwheel autosport om zeep heeft geholpen.
Enige probleem daar is dat ze geen materiaal kunnen vinden. Zal wel zijn omdat sommige teams nog steeds aan hun reserve chassis vasthouden omdat er nog gezocht wordt naar een extra rijder. HVM had hetzelfde probleem een paar weken terug met Ryan Hunter-Reay, waardoor ze Ernesto Viso en Ryan in één wagen moesten laten testen.quote:Mike King is still talking about another NASCAR team coming over, and just confirmed it is Robby Gordon, potentially in conjunction with Richard Childress.
In de VS is het helemaal niet rete-populair...quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef Migue het volgende:
[..]
Wauw, ik wist niet dat we ook mensen als jij in Europa hebben!![]()
Autosport, of autorijden in het algemeen, is altijd al gevaarlijk geweest en zal dat waarschijnlijk altijd blijven, of je nou op de kartbaan of op een Superspeedway rijdt. Als je het niet wilt zien hoe openwheelers over ovals rijden ga je maar Formule 1 kijken. In de VS is het rete populair, en zo lang er een markt en rijders voor is moeten er vooral ovals blijven.
Verder heb je wel gelijk over Tony George, dat was gewoon een ordinaire smerige streek om de macht naar de IMS te trekken, en het is hem nog gelukt ookIk zie zelf ook meer in een organisatie als CART dat de boel runt, de macht bij de mensen van wie de sport is.
Ik geef gewoon mijn visie op die crash. Als jij dat als fel opvat: be my guest.quote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
In de VS is het helemaal niet rete-populair...
Het is in de VS op sterven na dood, en dat is de schuld van Tony George.
Nu met de remergification van CCWS en IRL is er iets meer animo voor, maar ze zitten nog steeds maar op een schamele 10% van het aantal kijkers in de hoogtij dagen en voor NASCAR. Zelfs de Coca Cola 600 (een NASCAR race die op dezelfde dag als de Indy 500 gereden wordt) trekt in de VS meer kijkers dan de Indy 500.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dus ligt het aan de chassis en niet aan de ovals. Niets nieuws wat je nu vertelt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, het is altijd gevaarlijk geweest, en gevaar is geen probleem op zich, dat houdt het interessant. Er is echter een verschil tussen gevaarlijk en belachelijk. De huidige Dallara chassis' hebben de neiging om te gaan vliegen als ze niet meer in de richting van de neus rijden. De DP01 van ChampCar had die neiging niet.
Met deze wagens is het wachten tot er iemand letterlijk over het hek heen vliegt, want dat is waar deze auto's met gemak toe in staat zijn.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geef gewoon mijn visie op die crash. Als jij dat als fel opvat: be my guest.
Ik ben dan ook niet anti-oval (hell, NASCAR staat bovenaan mijn lijstje van favo series)... Ik ben anti Indycar Series op ovals. Althans, op snelle ovals als Texas, Kansas, Homestead Miami. The Brickyard is dan weer zo'n traditie dat dat eigenlijk de enige is die ze niet weg kunnen doen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef Migue het volgende:
[..]
En dus ligt het aan de chassis en niet aan de ovals. Niets nieuws wat je nu vertelt.
Rete populair is natuurlijk een relatief begrip, je snapt zelf ook wel dat ik de vergelijking met Europa maak.
Als je toch naar de IndyCars kijkt, ik neem aan om de kwaliteit van de series, waarom zanik je dan over ovals? Dan snap je zelf toch ook wel dat Amerikaanse autosport onlosmakelijk is verbonden met ovals, en dat dat iets is wat gekoesterd moet worden door iedereen die zich liefhebber van Amerikaanse autosport noemt?
This just in...quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef Migue het volgende:
[..]
Rete populair is natuurlijk een relatief begrip, je snapt zelf ook wel dat ik de vergelijking met Europa maak.
Dus in Nederland keken dus bijna net zoveel mensen als in heel Amerika??quote:Op woensdag 8 april 2009 14:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
This just in...
In vergelijking met Europa:
RTLGP uitzending op zondag:
volgens Stichting Kijk Onderzoek zondagavond 226.000 kijkers hoe Ryan Briscoe de race won en Robert Doornbos als elfde finishte.
Live uitzending in de VS:
Last Sunday's Honda Grand Prix of St. Petersburg, the first-ever IndyCar Series race on Versus, earned 233,000 viewers.
Nope... Maar Versus is natuurlijk een betaalde dienst.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:18 schreef FriescheHengst het volgende:
Is dat getal van Versus niet alleen online kijkers?
Mja, en toch denk ik dat CCWS meer kans van slagen had gehad, als ze niet hetzelfde beleid als onze regering zouden voeren en gewoon stabiliteit zouden creeeren. Maar gedane zaken nemen geen keer. Ik heb erg genoten van de CCWS op Zolder en Assen, en ik hoop op 2 dingen in de toekomst: 1) Katherine Legge in de Indycars, 2) races op Assen en Zolder.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:47 schreef Migue het volgende:
Héhé, totdat ChampCar besloot de ovals eruit te doen heb ik altijd genoten van de ChampCars, vooral toen het nog de CART Series heetteDaarna was het gewoon totaal niet meer wat het voor mij ooit zo speciaal maakte en kwamen ze, vooral dat laatste jaar, met steeds meer debiele ideeën aanzetten, terwijl de IndyCars steeds meer op de CART Series uit de hoogtijdagen begon te lijken. Dus ik ben zeker wel pro-Indy, maar zéker niet pro-Tony George.
Maar als jij liever over het racen praat dan ziekt op de IndyCars, ovals en Tony George, dan ben je wat mij betreft wel welkom hoor, die IRL vs CART discussie hoeft van mij niet, zeker niet hier
Eigenlijk niet. Eigenlijk vond ik dat ze het prima aanpakten, zo'n eerste race live op TV. Veel uitleggen, veel vragen beantwoorden, verschillen met andere klassen uitleggen, mensen bekend maken met de sport.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:06 schreef TagForce het volgende:
Was er trouwens, naast mij, nog iemand die zich ergerde aan de verkeerde uitspraak van de namen van coureurs tijdens de uitzending zondag?
Ik hoop dat Laguna Seca ooit weer op de kalender komt!quote:Op woensdag 8 april 2009 19:14 schreef Atreidez het volgende:
Baal wel nog steeds dat de oval die bij mij op 1 staat niet op de kalender is gezet. Michigan
Politiek spelletje. ESPN wilde kijkers van Indycar afhebben en naar NASCAR brengen, dus planden ze samen met NASCAR de Allstate 400 at the Brickyard op dezelfde datum. IRL plande vervolgens de race in Augustus omdat de andere beschikbare datum ingevuld ging worden door de race op Mid-Ohio (in july). Dit betekende wel dat er nu 3 IRL races binnen 6 weken op aangrenzende banen gereden werd. Ticket sales liepen dus hard terug. In 2008 kreeg ISC (international Speedway Corporation, de eigenaars van alle grote ovals in de US) niet de traditionele datum terug, en kondigde aan dat er dan maar geen race gehouden zou worden. Daarnaast wilde het management van Michigan specifiek een double header shootout race, waarin de IRL 2 races van 200 miles zouden rijden... De IRL ging daar niet mee akkoord.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:14 schreef Atreidez het volgende:
Baal wel nog steeds dat de oval die bij mij op 1 staat niet op de kalender is gezet. Michigan
Ja, dat klopt... Voor mij als 'expert' was er niet veel aan, maar dat is niet zo erg. Mijn pa begreep het ook, en dat vond ik leuker.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:56 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Eigenlijk vond ik dat ze het prima aanpakten, zo'n eerste race live op TV. Veel uitleggen, veel vragen beantwoorden, verschillen met andere klassen uitleggen, mensen bekend maken met de sport.
Ik heb trouwens zin in de Ovals. Ik weet nog van vroegah dat er op zondagavond Indycars ofzo was op Eurosport. Ovalracen is voor ons even wennen, maar reuzespannend.
Maar waarom mag die Slager Henk dan het commentaar doen?quote:Op woensdag 8 april 2009 21:43 schreef Migue het volgende:
Dan heeft opeens slager Henk met z'n Bobby D-cap ook verstand van de ICS
quote:Op woensdag 8 april 2009 21:50 schreef TagForce het volgende:
Beetje net als Rick Bolt en die andere knakker die vroeger NASCAR van commentaar voorzagen.
Klonk allemaal heel erg professioneel hoe ze met elkaar praatten over hoe ze de coureurs spraken en wat ze voor de race zeiden... Tot ik een keer de uitzending van Fox zag, en bleek dat ze alles bijna woordelijk herhaalden in het Nederlands.
Juist ja, die tijd hebben we het over... Oh ja, Rick Bolt is zeker pro-amerika qua motorsport enthousiasme. Al moet ie nooit, maar dan ook echt nooit, meer proberen in het openbaar the star spangled banner te zingen. Op motors TV doet ie nu (of deed) het Dutch Supercar Challenge verslaan in het engels, en ik moet eerlijk zeggen dat ie dat verdomd goed doet.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Ik vond Jeroen v/d Ploeg (![]()
![]()
) en Rick Bolt toen (eind jaren '90 op Eurosport, over die tijd spreken we toch?) altijd professioneel en geinteresseerd overkomen. De reden is nu ook duidelijk (al zijn beide volgens mij oprecht geinteresseerd in NASCAR, Bolt in ieder geval wel).
Blijft jammer dat je voor NASCAR aangewezen bent op downloaden en geen live coverage hebt zoals in een ver verleden op Eurosport en recenter Sport1.
Voor een eerste race is het ook helemaal geen probleem. Ik hoop alleen dat ze dat niet elke keer zo veel blijven doen. Overigens vind ik die sms vragen wel een strak idee. Zal volgende keer een moeilijke sturen, kijken of ik Allard kan laten zeggen dat ie geen idee heeftquote:Op donderdag 9 april 2009 00:06 schreef vivelafete het volgende:
Ik als redelijke leek (kijk wel elk jaar Indy 500 en een tijdje geleden ook een aantal Champcar wedstrijden gezien) vond het commentaar echt prima! Tenminste twee commentatoren die vol enthousiasme aan het praten zijn en ik vond dat ze ook wel leuke info hadden en goede uitleg gaven. Ik kan me wel voorstellen dat als je een echte fan bent dat het dan minder is omdat je alles al weet.
Bizar trouwens dat er in Nederland bijna evenveel mensen keken als in heel Amerika
quote:Indy Lights races dit jaar op SBS 6
De Nederlandse autosportfans zitten dit jaar in een zeer luxe positie. Nadat RTL vorige week al bekendmaakte alle IndyCar Series races uit te zenden, meldt Jack Plooij deze week op zijn weblog dat SBS 6 dit jaar de Indy Lights races uit zal zenden. Plooij was afgelopen weekend al voor opnames in St. Petersburg.
Ondanks dat de uitzending nog niet op de planning van SBS 6 staat, zou het de bedoeling zijn om de race van St. Petersburg volgende week uit te zenden.
Echter, geen Buddy Rice meer op de site, geen woord over Pacific Coast Motorsports, en de naam van Max Papis wordt genoemd.quote:Rubicon Race Team is now Rubicon Sports Agency. Stay tuned for exciting announcements about our involvement in Indy Car racing.
Rubicon Sports Agency partnering with Conquest Racing. More news to follow in a few days.
Dat heeft hij al gezegd toen iemand vroeg waarom er auto's rondreden met de nummers 2 en 6 en ook auto's met de nummers 02 en 06quote:Op donderdag 9 april 2009 00:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Voor een eerste race is het ook helemaal geen probleem. Ik hoop alleen dat ze dat niet elke keer zo veel blijven doen. Overigens vind ik die sms vragen wel een strak idee. Zal volgende keer een moeilijke sturen, kijken of ik Allard kan laten zeggen dat ie geen idee heeft
Papis lijkt me onwaarschijnlijk omdat die zich dit jaar helemaal richt op NASCAR.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:59 schreef Migue het volgende:
Ik geloof dat hij ooit eens met Tony Kanaan samengewerkt heeft of iets in die trant. Dat verhaal krijg je ongetwijfeld nog wel te horen als je RTL7 kijkt, hij moet het elke keer weer herhalen. Of Roberto Moreno, iig een Braziliaanse rijder.
Goed nieuws!
[..]
Echter, geen Buddy Rice meer op de site, geen woord over Pacific Coast Motorsports, en de naam van Max Papis wordt genoemd.
Jep, RW wist het wel te beantwoorden thoquote:Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Dat heeft hij al gezegd toen iemand vroeg waarom er auto's rondreden met de nummers 2 en 6 en ook auto's met de nummers 02 en 06
Nee, ze kregen 5 minuten later een smsje van een kijker met het goede antwoord.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:06 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Jep, RW wist het wel te beantwoorden tho
quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:41 schreef Migue het volgende:
Scott Sharp bevestigd bij Panther in de #16 car voor de 500, TE FOCKING AWESOME!
En dan zijn voorganger net zo inhalen als Zanardi bij Herta in 1996!quote:Op vrijdag 10 april 2009 06:56 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
YEEEEEEY, Sharp ook weer terug!!!!
Ik las trouwens net dat iemand hoopt op het terugkeren van Laguna Seca.
Nou dan sluit ik me daar bij aan, want wat is en blijft dat een mooi circuit!!
Kijken hoe Robert,s ontbijt/lunch zal reageren als ie de corkscrew door moet.![]()
quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dan zijn voorganger net zo inhalen als Zanardi bij Herta in 1996!
quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:07 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Inderdaad, als je dat kan dan dan heet je Alex Zanardi, Zanardi heeft dan wellicht geen benen meer, maar ballen heeft ie zeker.
Vond em geweldig in z,n jaren in CART.
quote:
En dan hadden ze van Team Rahal natuurlijk allang bij de wedstrijd leiding staan janken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Bij de FIA had dat nooit gemogen natuurlijk.. Zanardi snijdt duidelijk af
Dat niet alleen, ook de wedstrijdleiding is een stuk beter dan bij ed Formule 1. Als je iemand onterecht inhaalt (of blokkeert) dan geeft de wedstrijdleiding tijdens de race direct aan dat je de ander (weer) voorbij moet laten. Als dat bij de Formule 1 was gebeurd hadden we nu Lie-gate niet gehad met Hamilton (en was hij vorig jaar een race eerder kampioen geworden en hadden we niet zo'n geweldige finale in Brazilë gehad).quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:35 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
En dan hadden ze van Team Rahal natuurlijk allang bij de wedstrijd leiding staan janken.
Valt me wel op dat ze idd in de States wat sportiever zijn opgesteld.
Je moet het de FIA wel nagevenl ze hebben er uiteindelijk nog een ware thriller van weten te makenquote:(en was hij vorig jaar een race eerder kampioen geworden en hadden we niet zo'n geweldige finale in Brazilë gehad).
quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:31 schreef Sally het volgende:
-Edit: fout topic- (al doet Boddy D het wel ok in de A1GP dit weekend
)
[A1GP] Uitslag kwalificaties Portugal
Mooi dat word weer beuken en rammenquote:Op maandag 13 april 2009 14:26 schreef Migue het volgende:
Who cares!
Rumour has it dat Paul Tracy zijn terugkeer bekend maakt in Long Beach, met een partial schedule waaronder de 500.
Met en zonder auto ja.. Vraag me af of ie nog wel een beetje fit is na zo'n sabatticalquote:
Ik zag wel eens een race op eurosport van de CART en zag ene Paul Tracy toen behoorlijk tekeer gaan en beukte zijn teammaat uit de race. Vond dat toen wel een reden om die serie te gaan volgen. (helaas kwam het toen niet altijd op tv en had je ook nog geen torrents en snelle internet verbindingenquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:37 schreef Migue het volgende:
Paul Tracy is gewoon een gore galbak, maar hij hoort wel in de IndyCars thuis, of je hem nou leuk vindt of niet.
Hij is zeker wel snel maar wil niet te lang achter iemand blijven.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:38 schreef kriele het volgende:
Lachen, die bovenstaande reacties. Ik ken Tracy niet goed, mar schijnbaar staat hij niet bekend om zijn snelheid!
De laatste keer dat ik hem zag vond ik hem er nu niet uitzien als een atleet. Ik vond hem zelfs neigen naar dik.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:18 schreef m1155 het volgende:
[..]
Hij is zeker wel snel maar wil niet te lang achter iemand blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |