Neuh, helemaal niet.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:18 schreef Kersjes het volgende:
DolleMina, geen idee eigenlijk. Het hoeft ook niet perse te gebeuren volgens mij, bijv. Jelief en Bass-Miss hebben de hele zwangerschap met succes kunnen blijven voeden. Ik merkte het wel heel duidelijk, Devin kreeg er bijna niks meer uit en trok soms vieze smoeltjes tijdens het drinken. Maar ja, ik was zelf ook behoorlijk uitgedroogd en verzwakt door het vele spugen, daar kan het ook door gekomen zijn.
Hoezo eigenlijk, heb je wat te melden ofzo?
quote:Op donderdag 2 april 2009 17:54 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Neuh, helemaal niet.Maar het zou bijvoorbeeld wel een overweging zijn om zeker twee jaar te wachten om voor een tweede te gaan, zodat Annicka in ieder geval twee jaar borstvoeding krijgt.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:48 schreef Reinhilde het volgende:
Ik merk sinds een paar dagen dat Thomas een voorkeur heeft gekregen voor mn rechterborst. Uit links drinkt hij echt nauwelijks meer, echt alleen maar een paar slokjes.
Mijn borstvoeding gaat zo goed, ik zou het echt heel jammer vinden als hij nu niet meer uit links wil drinken, want dan zal ik (denk ik) moeten gaan bijvoeden. En dat wil ik eigenlijk niet!
Ik denk dat Emma ook stug doorgedronken heeft al kwam er maar heel weinig melk. Na de geboorte van Ruben moest de melk ook echt weer op gang komen maar toen het er was was er wel meteen veel!quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Bij mij zou het niet gelukt zijn hoor, Fons bleef wel 'drinken' maar er was geen melk meer. Ik denk dat dat toch een probleem zou zijn moest hij jonger geweest zijn.
En de tweede nacht had Elodie ook echt honger volgens mij. Het moest gewoon weer op gang komen.
Niks vraag en aanbod tijdens de zwangerschap dus, het ging puur hormonaal.
Fons heeft nu zelfs nog liefst een zo leeg mogelijke borst. Dikwijls stopt hij gewoon als het toeschiet.
Ik ook!quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Kersjes het volgende:
Jelief, ik zal dan heeeeel stilletjes voor Emma en jou gaan juichen
Op de teller staan nu ook 2 nachten doorslapenquote:Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Kersjes het volgende:
Jelief, ik zal dan heeeeel stilletjes voor Emma en jou gaan juichen
's nachts zit er 12 uur tussen, maar dat was al een tijdje zo.. En overdag meestal 6 dus.quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef owlet het volgende:
Oeh Freecell, ik zou het een beetje in de gaten houden qua productie. Bij mij was drie keer per dag met een jaar echt nog te weinig om een echt goede productie te houden.
at het grote voedingen zijn maakt niet zo veel uit, het gaat om het aantal uur tussen de voedingen.
Yayquote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jelief het volgende:
[..]
Op de teller staan nu ook 2 nachten doorslapen
Ik kolf al niet meer sinds pepijn een jaar is denk ik. Hij kan makkelijk een nacht uit logeren zonder dat ik moet kolven. Heerlijk zo lang borstvoeding geven, het wordt steeds flexibeler.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:09 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, fijn dat jij en Pepijn het samen al zo lang zo goed doen!
Kolf je nog steeds als je niet bij Pepijn bent eigenlijk?
Yay, gefeliquote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Oh, en ik kom even hieperen hierDe kogel is door de kerk, ik ga beginnen met aspirantschap bij LLL
Dat twijfelen is ook heel normaalquote:Op woensdag 8 april 2009 14:11 schreef texelonia het volgende:
Op zich hebben we nog niet heel veel kraamvisite gehad. Sowieso maar 1 keer per dag, en dan ook niet eens dagelijks. De geboortekaartjes zijn ook nog niet verstuurd, dus dat scheelt natuurlijk.
Maar het scheelt al om te weten dat het normaal isDe twijfel slaat natuurlijk ook pas toe als de kraamzorg weg is, daarvoor ging alles gewoon prima
hehe eindelijkquote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Oh, en ik kom even hieperen hierDe kogel is door de kerk, ik ga beginnen met aspirantschap bij LLL
Veel plezier en succesquote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Leuk!quote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Goed dat je het zegt!quote:Op maandag 13 april 2009 19:38 schreef _aurum_ het volgende:
Dames,
Alle links hieronder:
Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
Van www.borstvoeding.com werken niet meer....
Ik weet niet of dit al bekend was, maar ik dacht ik meld 't even
Dat zou ik ook doenquote:Op woensdag 29 april 2009 19:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Niet over nadenken en gewoon geven wanneer jullie dat willen of het jullie goed uitkomt zo ik zeggen.
Zo doe ik het ook; het kan hier erg wisselen met drinken aan de borst; ik probeer vooralsnog het minimum op 3x per dag te houden gezien Amber nog geen 10 maanden is; maar ze is momenteel zo druk met de wereld om zich heen dat de borst minder belangerijk wordt.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Niet over nadenken en gewoon geven wanneer jullie dat willen of het jullie goed uitkomt zo ik zeggen.
Hij zit tussen de -2 en -2,5 lijn, dus echt wel licht. (Met 3 mnd 4,3 kg, dus 1,3kg zwaarder dan bij geboorte.)quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:52 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel.
De beste manier om Jair aan te laten komen is meer voeden. Biobim geeft nauwelijks extra caloriën, het blijft alleen langer in zijn maag zitten. Daardoor komt hij minder snel voor nog een voeding en dat lijkt mij nou net iets dat je niet wilt hebben als hij meer aan moet komen.
is hij echt veel te licht of gewoon lichter dan de meeste kindjes? en hoeveel komt hij wél aan?
Maar licht zegt niet zo veel als hij verder goed groeit volgens zijn eigen lijn. Als hij dat niet doet dan is het misschien handiger om hem meer borstvoeding te geven, rijstebloem doet qua caloriën weinig tot niets, een paar slokjes borstvoeding geven al veel meer caloriën dan eetlepels rijstebloem zouden doen. En voeding die langer in zijn maag zit maakt dat hij wellicht minder snel voor een volgende voeding komt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:01 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hij zit tussen de -2 en -2,5 lijn, dus echt wel licht. (Met 3 mnd 4,3 kg, dus 1,3kg zwaarder dan bij geboorte.)
(tis dr eerste werkdag, dus kdenk niet dat ze vandaag zal reageren, vandaar)
Ik zou het uitproberen, je bent ervaren genoeg om te merken als het terug loopt. Toch? Beetje suf antwoord, sorryquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:42 schreef cattie het volgende:
Boerinnetje, wat vervelend. ik heb helaas geen tips, behalve dan dat je nog een keer naar een andere lactatiekundige kunt gaan.
Fee drinkt als ik werk maar 2 flesjes op een dag. Best weinig, want bij mij drinkt ze overdag zeker om de 2,5 a 3 uur. Nou ga ik haar vanaf morgen 2x 150 ml meegeven, want als ik meer meegeef wordt het toch weggegooid. Maar kan ik dan ook terug gaan van 3x naar 2x kolven? Qua werk zou dat wel fijn zijn, maar is dat niet slecht voor mijn productie, omdat ze bij mij wel vaker drinkt overdag? Na een werkdag drinkt ze 's avonds en 's nachts trouwens weer meer bij me. Dan haalt ze in.
Moet je het eens proeven als het ingevroren geweest is...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:52 schreef freecell het volgende:
Afgekolfde melk ziet er zo vies uit als het ontmengt! Brr!
en de geurquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:59 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Moet je het eens proeven als het ingevroren geweest is...
Vreemd dat de meeste kindjes dat nog moeten hebben, smaakt echt slecht...
Checkquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:59 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Moet je het eens proeven als het ingevroren geweest is...
Vreemd dat de meeste kindjes dat nog moeten hebben, smaakt echt slecht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door Reinhilde op 08-05-2009 14:21:07 ]
Dankj!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:36 schreef mrien het volgende:
Bij mij pas een maand of 2 geleden denk ik koot. Tijdens het voeden nog regelmatig niet overigens...
Freecell,ik geef meestal 140 tot 170 cc mee. De ene keer is het op, maar vaak niet. Ze houdt niet zo van flesjes
idd..soms lekt het er echt met een rotgang uit..of een straaltjequote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:14 schreef texelonia het volgende:
maak 's nachts gewoon beide borsten bloot en over de borst waar Hannah niet aan drinkt, leg ik een spuugdoekje tegen het lekken...
Overdag lek ik heel af en toe, en gebruik ook geen pads. Dan loop je 9 van de 10 keer met die pads terwijl het niet nodig was, die enkele keer dat ik dan wel lek, tja...
Ik weet het eigenlijk niet. Hij heeft intussen wel weer een paar keer gedronken, maar een heel stuk minder dan normaal.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:30 schreef mrien het volgende:
En is Fons echt aan het stoppen?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:21 schreef p_iglet het volgende:
En dan krijg je dus dit.... Ergens midden in een bos...
[ afbeelding ]
Dat is wel jammer, het lijkt mij heel handig dat te kunnen doen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:15 schreef freecell het volgende:
Ik had hem toen in de wagen, niet in de doek. ben ook niet zo goed in doekvoeden trouwens
Mij ook wel, maar ik draag hem inmiddels nooit meer vooropquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:27 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, het lijkt mij heel handig dat te kunnen doen.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:37 schreef MamsX het volgende:
(ik kan kon wel op mijn rug voeden, ik slinger hem onder mijn oksel langs.. werkt prima)
Wowquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:37 schreef MamsX het volgende:
Ik vind het fijn om te lezen dat anderen niet vinden dat ik faal, doet me echt goed.
(ik kan kon wel op mijn rug voeden, ik slinger hem onder mijn oksel langs.. werkt prima)
quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:56 schreef Jelief het volgende:
Op mijn verlanglijstje staat dan ook een borstverkleining, maar dan niet eerder dan dat Ruben gestopt is óf als hij 2 is.
Ik denk dat die kans er altijd is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Misschien weet 1 van jullie het. Tijdens het borstvoeden van Nathan had ik spruw in de melkklieren volgens de lactatiedeskundige. Ik ben toen gestopt omdat er alleen zeer agressieve medicatie was om spruw in de melkklier te stoppen. Inmiddels is dat al ruim een jaar geleden dat ik ben gestopt. Als ik straks weer ga borstvoeden is de kans dan groot dat de spruw in de melkklier terug kan komen?
quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:45 schreef Jelief het volgende:
nogmaals WOW!, ik heb ff geprobeerd hoe ver ik kom, als mijn kind met zijn/haar hoofd onder mijn oksel hangt kunnen ze er bij maar dan moet ik wel tegen mijn borst aanduwen
Het medelijden kan ik me indenken, het leedvermaak niet. Misschien hadden ze wel dolgraag borstvoeding willen geven...quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:24 schreef Kersjes het volgende:
Jemig, wat een geklooi zeg, kreeg echt medelijden met die ouders (en okay: ook een beetje leedvermaak)
Ik lees toevallig weer eens hier mee.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Misschien weet 1 van jullie het. Tijdens het borstvoeden van Nathan had ik spruw in de melkklieren volgens de lactatiedeskundige. Ik ben toen gestopt omdat er alleen zeer agressieve medicatie was om spruw in de melkklier te stoppen. Inmiddels is dat al ruim een jaar geleden dat ik ben gestopt. Als ik straks weer ga borstvoeden is de kans dan groot dat de spruw in de melkklier terug kan komen?
Hier ook gewon met Fluconazol doorgvoed (na maaaaaanden te hebben geklungeld met allerlei ineffectieve smeersels).quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:50 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik lees toevallig weer eens hier mee.
Faja, ik heb dit gehad en inderdaad Fluconazol gehad. Gewoon doorgegaan met voeden al die tijd. Dit ook in overleg met de lactatiekundige. En het werkte ook echt, itt al die maanden smeren aan de buitenzijde.
En nog gefeliciteerd trouwens, dat had ik nog niet gezegd!
Kersjes, wij zijn inderdaad gestopt, afgelopen december, na 27 maanden. Ik mis het soms wel, maar het was een natuurlijke stop toen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:36 schreef Kersjes het volgende:
PM, waren jullie nou gestopt of voed je nog steeds? Ben het vergeten
Even gekopieerd uit het zwangerschap topic.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
nee toen zijn we meteen met de fles begonnen.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan, en hoe ik me erbij voel.
Het punt is dat ik een beetje preuts ingesteld persoon ben, en ik niet weet of ik me er happy bij zal voelen, maar dat zien we dan wel. En ik trek me echt wel terug als er visite is en er gevoed moet worden.
En wat ik me ook afvraag, je voedt op verzoek, maar heb je dan voor de rest nog een leven? Of komt er wel iets van een schema in na verloop van tijd?
Dit hoort misschien meer in het bv topic thuis, sorry voor de offtopic
Fons wel, die dronk meteen en is dat blijven doen.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hebben jullie als bv-mama's ook na de geboorte meteen je kindje een poos op je buik gehad tot hij ging drinken?
Ze zeiden vanavond op die voorlichtingsavond dat dat superbelangrijk was. En dat je er echt voor moet waken dat ze je baby niet gaan weghalen voor allerlei testen en wegen enzo (behalve natuurlijk als het kindje het niet goed doet en er door een arts naar gekeken moet worden)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben nog lang niet klaar met voeden en dat terwijl ik dacht dat het niets voor mij zou zijn
nu al meer dan 5 maanden![]()
Ja!quote:
Een ritme heb ik bij geen van beide kindjes gemerkt (de jongste is uiteraard nog te jong om een ritme te kunnen hebben).quote:Op maandag 8 juni 2009 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je er niet meteen een ritme in hebt zitten.
Maar na een week of 2 kan ik toch wel even naar bijv. de winkel zonder dat ik een voedtussenstop moet inlassen?
En het moet ook leuk blijven voor Meike natuurlijk, als we niet even een tripje naar de speeltuin kunnen maken omdat broertje/zusje elk moment kan komen en mams niet in het openbaar wil voeden, hebben we ook wel een probleem denk ik.
Maar goed, misschien zie ik wel teveel beren op de weg.
We beginnen "gewoon" met bv en hopelijk gaat het allemaal goed.
Hebben jullie als bv-mama's ook na de geboorte meteen je kindje een poos op je buik gehad tot hij ging drinken?
Ze zeiden vanavond op die voorlichtingsavond dat dat superbelangrijk was. En dat je er echt voor moet waken dat ze je baby niet gaan weghalen voor allerlei testen en wegen enzo (behalve natuurlijk als het kindje het niet goed doet en er door een arts naar gekeken moet worden)
inplaats van het veel gehoorde "ik probeer het wel maar als het niet lukt...". En eigenlijk zit er vaak helemaal geen verschil tussen de intentie maar het komt toch anders overquote:en dan gaan we gewoon 100% voor bv.
Jamaarquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:44 schreef owlet het volgende:
Zo kom je er ineens achter welke borst het meeste produceert
Dank jequote:Op maandag 15 juni 2009 13:42 schreef _Bar_ het volgende:
@ Freecell de harde plekken zou je dan nog eventueel weg kunnen masseren onder de douche, weet niet of jou dat helpt, maar hielp hier nog wel eens.
300cc heeft L. nog per dag nodig. Maar als je hem ook nog een beker melk geeft (hij is toch iets van 10 maanden?) dan hoeft ie nog minder bij je te drinken. (Ik heb het hier dus over melk, en niet over vocht.)quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:37 schreef freecell het volgende:
Hoihoi!
Tot welke tijd hebben baby's echt nog veel melk nodig?L. drinkt nu 3 keer (en dan wel echt goed drinken!) op een dag. Als het heel warm is komt hij zelf om meer vragen, maar normaal vindt hij 3 echt prima.
Als ik zo naar hem kijk en wat hij nog meer eet is 3 ook wel genoeg, soms drinkt hij ook wel wat water, thee of sap tussendoor en hij eet best veel.
Voorlopig gaat dit uitstekend zo, maar stel dat hij nou wél in één keer stopt of de overdag voeding (is hij het minst enthousiast over) ook niet meer wil en alleen nog 's morgens en 's avonds? Zou dat nog genoeg zijn?
Primaquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:59 schreef Ticootje het volgende:
freecell, ik dacht vanaf 10 maanden.. Zeg maar dat ze aan de nummer 3 zouden mogen, mogen ze ook gewone melk.
Nee, je had gelijk toch 9 maanden. Maar als je borstvoeding geeft, waarom zou je dan nog koemelk geven, persoonlijk zou ik dat dus lekker laten, dat kan ie zn hele leven nog drinken.quote:
Doe ik ook niet hoor, maar handig om te weten dat het al wel kán voor geval van nood of iets dergelijks.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, je had gelijk toch 9 maanden. Maar als je borstvoeding geeft, waarom zou je dan nog koemelk geven, persoonlijk zou ik dat dus lekker laten, dat kan ie zn hele leven nog drinken.
Het zogeheten allergievriendelijke schema van Kleintjes zegt zelfs dat het met 9 maanden al kan. Vind ik maar gek, aangezien pindanoten net bekend staan als iets waar sommige mensen al bij het minste beetje een ernstige reactie op krijgen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:05 schreef freecell het volgende:
Even nagezocht stap 3 is ergens tussen de 8 maanden en een jaargemiddeld 10 maanden inderdaad.
En de nutricia site zegt dat pindakaas al best kan bij 10 maanden? Hmmm.
Jen kijkt heel vies bij pindakaas.... maar zo af en toe mag ze dat best van me hoor.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Kersjes het volgende:
E.T., wat een prestatie zeg![]()
Oeke, heb je een lactatiekundige gebeld? Hoe gaat het nu?
Tico, je hebt ook pindakaas zonder stukjes. Pindakaas schijnt juist heel gezond te zijn voor opgroeiende kinderen (behalve voor degenen die allergisch zijn natuurlijk.)
Dankjewel!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:57 schreef Linda2205 het volgende:
Ik wil hier even een grotedoen voor Oeke en Kobus. Als mama-to-be maak ik me regelmatig erge zorgen over het geven van bv. Hoe graag ik ook wil, ik ben er echt een beetje bang voor, dathet niet goed gaat. Ik hoop tegen de tijd dat het zover is en als het nodig blijkt te zijn, ik er net zo geduldig en positief mee om kan gaan als jij Oek. Echt, top!
Ik heb een maand gevingervoed omdat het niet lekker liep, vanaf 15 februari tot 15 maart ofzo. Ben ik nu een gek?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:37 schreef oeke het volgende:Kobus is bijna op zijn geboortegewicht, nog 15 gram!
![]()
We mogen iets rustiger aan doen met voeden, nu drinkt hij soms tot ie geen pap meer kan zeggen!
Daarna ben ik even in de borstvoedingswinkel binnen gelopen die daar op de hoek zit en de lactatiekundige die daar werkt is heel aardig![]()
Ze heeft me een flesje geadviseerd, want ze vond het gekkenwerk om nu nog met een spuitje te voeden (80cc). Het is een flesje met 2 spenen over elkaar waardoor de moederborst goed nagedaan wordt.
Als Kobus op zijn geboortegewicht is kan ik een afspraak met haar maken, omdat kindjes dan meestal wat sterker zijn.
En vanochtend heeft hij ook echt een beetje gedronken, er zat melk in zijn mondje en op zijn wang.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |