abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:25:49 #26
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67682029
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:35 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Bij mij zou het niet gelukt zijn hoor, Fons bleef wel 'drinken' maar er was geen melk meer. Ik denk dat dat toch een probleem zou zijn moest hij jonger geweest zijn.
En de tweede nacht had Elodie ook echt honger volgens mij. Het moest gewoon weer op gang komen.
Niks vraag en aanbod tijdens de zwangerschap dus, het ging puur hormonaal.

Fons heeft nu zelfs nog liefst een zo leeg mogelijke borst. Dikwijls stopt hij gewoon als het toeschiet.
Ik denk dat Emma ook stug doorgedronken heeft al kwam er maar heel weinig melk. Na de geboorte van Ruben moest de melk ook echt weer op gang komen maar toen het er was was er wel meteen veel!

Ik heb het trouwens wel gehad met Emma die 's'nacht om drinken komt. Hoezeer ik ook voor langvoeden ben, ik vind het wat overdreven dat ze elke nacht komt 'onmdat ze dorst heeft' of 'omdat 'ze honger heeft'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:59:10 #27
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67686308
Toen Anna een tijdje uit 1 borst wilde drinken en de andere niet, schoof ik haar stiekem door. Duurde zeker een paar minuten voor ze dat doorhad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:15:52 #28
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67702040
Volgens de wet van OUD moet ik niet melden...
Ik had met Emma afgesproken dat ze bij mij mag drinken als het licht is. Er staat een antilekfles met water naast haar bed voor de dorst én ze mocht een kus en knuffel komen halen. Het heeft gewerkt! Zekwam om een uur of 5een kus en een knuffel halen en ging toen weer naar bed en sliep zo ongeveer toen ze weer lag
Ik hoop dat ze het volhoudt, dan is de volgende stap afspraken over drinken overdag wnt zevraagt nu om de haverklap of ze mag drinken en ik vind het niet leuk om steeds nee te moeten zeggen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:26:51 #29
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67702257
Jelief, ik zal dan heeeeel stilletjes voor Emma en jou gaan juichen
.... met gevoel voor drama....
pi_67754519
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Kersjes het volgende:
Ik ook!

Ik heb even een borstvoedingsdipje, wordt wel weer beter. Lotte heeft last van d'r oren en 2 doorkomende tandjes en wil dus veel drinken en slecht slapen. Voel me net een soort van inslaapmiddel af en toe. Ben zelf ook nog ongesteld dus dat speelt misschien ook nog mee, nja, wordt wel weer beter hoop ik.

Woensdag ga ik weer aan het werk. Er is de mogelijkheid om in m'n pauze te kolven, maar het kolven begint me steeds meer tegen te staan. Misschien dat ik die voeding op termijn toch maar ga laten vallen. Nu is dat nog niet zo'n goed moment denk ik, gok dat ik dan echt mega stuwing krijg (ze drinkt momenteel echt heel vaak en veel)
pi_67769816
Mrien wat vervelend dat je opziet tegen het kolven Ineens stoppen emt een voeding lijkt me inderdaad niet heel handig, haha.

Hier is de 'halverwege de middag-voeding' er ook af
Dus nu: 7 uur 's morgens, 7 uur 's avonds en ergens midden op de dag!
Nog maar 3 voedingen!

Hij wordt zo groot
pi_67770108
oew freecel, let je dan wel op je productie?

geen idee hoe lang je wilt gaan voeden, maar als je richting de 2 jaar wilt, is nu al op 3 voedingen zitten best snel.
En tot een jaar hebben ze 500cc melkvoeding nodig, dus dan is 3 flinke voedingen wel echt het minimum hoor.
pi_67770265
Het zijn ook wel in ieder geval 2 flinke voedingen hoor

Maar tot een jaar 3? Hij drinkt nu 's morgens bizar veel (komt ook regelmatig weer wat uit dan ) 's middags ook best veel en 's avonds matig (dan heeft hij ook al warm eten gehad) maar als hij drie drinkt blijf je toch wel drie produceren?
pi_67770507
3 voedingen, da's wennen denk ik!

Was je stuwing alweer een beetje weg?

't is niet het opzien tegen het kolven,dat deed ik nog 2x in de week als Lotte op de creche was..ik heb het er eigenlijk gewoon mee gehad
Mja..we gaan gewoon nog even door denk ik..
pi_67770980
tot een jaar 500ml melk (bv of kunstvoeding) evt vanaf 9 maanden een beetje gewone yoghurt ofzo erbij.
maar dan nog steeds minimaal 400ml bv of kunstvoeding... dat zijn bij de meeste bv kindjes zeker 3 voedingen.
Vanaf een jaar 300ml melk. Dan mag dat ook yoghurt/halfvolle melk zijn.

geen idee hoe snel je productie trug kan lopen, maar meestal zeggen ze dat die vanaf een maand of 9 pas een beetje flexibel is. Iig er goed op letten dus. En wellicht af en toe tussendoor nog aanbieden.

Hier trouwens met ruim 21 maanden nog steeds 2 a 3 voedingen per dag
pi_67773471
Oeh Freecell, ik zou het een beetje in de gaten houden qua productie. Bij mij was drie keer per dag met een jaar echt nog te weinig om een echt goede productie te houden.
at het grote voedingen zijn maakt niet zo veel uit, het gaat om het aantal uur tussen de voedingen.
  maandag 6 april 2009 @ 22:50:44 #37
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67778146
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Kersjes het volgende:
Op de teller staan nu ook 2 nachten doorslapen
pi_67782878
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef owlet het volgende:
Oeh Freecell, ik zou het een beetje in de gaten houden qua productie. Bij mij was drie keer per dag met een jaar echt nog te weinig om een echt goede productie te houden.
at het grote voedingen zijn maakt niet zo veel uit, het gaat om het aantal uur tussen de voedingen.
's nachts zit er 12 uur tussen, maar dat was al een tijdje zo.. En overdag meestal 6 dus.
Hmmm, ik zal het goed in de gaten houden
pi_67782882
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jelief het volgende:

[..]

Op de teller staan nu ook 2 nachten doorslapen
Yay
pi_67789592
Mijn baby is het met jullie eens. Heeft vandaag onmiddelijk een regeldag ingelast. Voorlopig maar even terug naar 4 voedingen dus
Wel handig om te weten dat hij dus wel zonder die middagvoeding kan als ik een keer weg ben oid
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:09:38 #41
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67791087
Emma wordt groot
Gelukkig is Ruben er nog, voelt toch minder "empty nest-erig" dan.

P_iglet, fijn dat jij en Pepijn het samen al zo lang zo goed doen!
Kolf je nog steeds als je niet bij Pepijn bent eigenlijk?

Freecell, goed om te weten idd, geeft een hoop rust als je een keer niet (op tijd) kan voeden!

Hihi, vanochtend bij ons in bed hapte hij uit zichzelf aan. Hij moest er zelf om grinniken en probeerde het nog een paar keer voordat hij weer naar zijn fles greep. Dat "drinken bij mama' icm blote borst van laatst is goed blijven hangen bij hem
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:27:58 #42
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67793874
Omdat ik niet tevreden was met haar gewichtstoename de afgelopen twee weken, had ik voor vandaag een regeldag ingelast. Resultaat: alle melk werd weer uitgespugd. Zat helemaal onder...

Regeldagjes ingelast door mamma zijn hier dus geen succes...
pi_67794220
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:09 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, fijn dat jij en Pepijn het samen al zo lang zo goed doen!
Kolf je nog steeds als je niet bij Pepijn bent eigenlijk?
Ik kolf al niet meer sinds pepijn een jaar is denk ik. Hij kan makkelijk een nacht uit logeren zonder dat ik moet kolven. Heerlijk zo lang borstvoeding geven, het wordt steeds flexibeler.
pi_67799376
Pepijn weet helemaal hoe het werkt

Hij was net bij mij aan het drinken wijst naar mijn tepel en zegt "mama melk, drinken", trekt vervolgens t_igger zijn shirt omhoog en zegt wijzend naar zijn tepels "papa melk, nee drinken"
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:51:59 #45
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67807133
Hannah wil 's avonds errug vaak drinken bij mij. Ik heb begrepen dat het normaal is voor baby's om rond die tijd te clusteren. Maar vanavond wil ze echt non stop drinken. Ze kan nog geen 5 minuten zonder. Is dat normaal? Ik word er eerlijk gezegd niet echt vrolijk van
De pink pikt ze niet (meer) dus lijkt me meer dan alleen zuigbehoefte. Maar een groot deel van de tijd drinkt ze niet echt krachtig. Ze valt ook vaak in slaap maar als ik mn tepel uit de mond haal wordt ze weer wakker en wil ze weer drinken. Ze laat ook wel uit zichzelf los, om vervolgens weer te willen happen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:14:28 #46
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67807967
Misschien dat ze te moe was om te slapen en dat alleen aan de borst nog lukte. Ze slaapt! Met mn tepel nog in dr mond maar ze slaapt!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:57:43 #47
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67809639
Dat clusteren ging hier makkelijk tot 1 uur door tex. En dan idd de hele avond vastzitten. Dat waren lange avonden. Ik kon na een tijdje vloeiend sudoku's maken tijdens het voeden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67809945
Clusteren heeft bij ons wel eens tot een uur of drie geduurd (hmm 't lijkt nu net baas boven baas, maar ik wil je alleen maar geruststellen). Ik werd er zó moe van, heb mijn man ook wel eens even te hulp geroepen die dan rondjes met hem ging lopen, maar dat hielp niks want hij bleef huilen. Uiteindelijk viel hij dan in slaap. Zoek inderdaad iets wat je tijdens het voeden kan doen, een stomme serie volgen of puzzelen of lezen ofzo, dan gaat de tijd wat sneller.

O en het wordt beter, tenminste, hier wel! 's Avonds hebben we nog wel eens een clusteruurtje, maar hij ligt er nu al vanaf zeven uur in.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:16:07 #49
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67810335
Oh dat waren niet de reacties waar ik op hoopte
Ze slaapt nu wel, tot ik haar in bed leg...

Worden gezellige kraamvisites komende avonden
©Dumbo
pi_67810611
Sterkte Tex
Kun je haar niet in de doek knopen en dan voeden tegelijk? Heb je je armen in ieder geval vrij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')