Neuh, helemaal niet.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:18 schreef Kersjes het volgende:
DolleMina, geen idee eigenlijk. Het hoeft ook niet perse te gebeuren volgens mij, bijv. Jelief en Bass-Miss hebben de hele zwangerschap met succes kunnen blijven voeden. Ik merkte het wel heel duidelijk, Devin kreeg er bijna niks meer uit en trok soms vieze smoeltjes tijdens het drinken. Maar ja, ik was zelf ook behoorlijk uitgedroogd en verzwakt door het vele spugen, daar kan het ook door gekomen zijn.
Hoezo eigenlijk, heb je wat te melden ofzo?
quote:Op donderdag 2 april 2009 17:54 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Neuh, helemaal niet.Maar het zou bijvoorbeeld wel een overweging zijn om zeker twee jaar te wachten om voor een tweede te gaan, zodat Annicka in ieder geval twee jaar borstvoeding krijgt.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:48 schreef Reinhilde het volgende:
Ik merk sinds een paar dagen dat Thomas een voorkeur heeft gekregen voor mn rechterborst. Uit links drinkt hij echt nauwelijks meer, echt alleen maar een paar slokjes.
Mijn borstvoeding gaat zo goed, ik zou het echt heel jammer vinden als hij nu niet meer uit links wil drinken, want dan zal ik (denk ik) moeten gaan bijvoeden. En dat wil ik eigenlijk niet!
Ik denk dat Emma ook stug doorgedronken heeft al kwam er maar heel weinig melk. Na de geboorte van Ruben moest de melk ook echt weer op gang komen maar toen het er was was er wel meteen veel!quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Bij mij zou het niet gelukt zijn hoor, Fons bleef wel 'drinken' maar er was geen melk meer. Ik denk dat dat toch een probleem zou zijn moest hij jonger geweest zijn.
En de tweede nacht had Elodie ook echt honger volgens mij. Het moest gewoon weer op gang komen.
Niks vraag en aanbod tijdens de zwangerschap dus, het ging puur hormonaal.
Fons heeft nu zelfs nog liefst een zo leeg mogelijke borst. Dikwijls stopt hij gewoon als het toeschiet.
Ik ook!quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Kersjes het volgende:
Jelief, ik zal dan heeeeel stilletjes voor Emma en jou gaan juichen
Op de teller staan nu ook 2 nachten doorslapenquote:Op zaterdag 4 april 2009 13:26 schreef Kersjes het volgende:
Jelief, ik zal dan heeeeel stilletjes voor Emma en jou gaan juichen
's nachts zit er 12 uur tussen, maar dat was al een tijdje zo.. En overdag meestal 6 dus.quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef owlet het volgende:
Oeh Freecell, ik zou het een beetje in de gaten houden qua productie. Bij mij was drie keer per dag met een jaar echt nog te weinig om een echt goede productie te houden.
at het grote voedingen zijn maakt niet zo veel uit, het gaat om het aantal uur tussen de voedingen.
Yayquote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jelief het volgende:
[..]
Op de teller staan nu ook 2 nachten doorslapen
Ik kolf al niet meer sinds pepijn een jaar is denk ik. Hij kan makkelijk een nacht uit logeren zonder dat ik moet kolven. Heerlijk zo lang borstvoeding geven, het wordt steeds flexibeler.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:09 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, fijn dat jij en Pepijn het samen al zo lang zo goed doen!
Kolf je nog steeds als je niet bij Pepijn bent eigenlijk?
Yay, gefeliquote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Oh, en ik kom even hieperen hierDe kogel is door de kerk, ik ga beginnen met aspirantschap bij LLL
Dat twijfelen is ook heel normaalquote:Op woensdag 8 april 2009 14:11 schreef texelonia het volgende:
Op zich hebben we nog niet heel veel kraamvisite gehad. Sowieso maar 1 keer per dag, en dan ook niet eens dagelijks. De geboortekaartjes zijn ook nog niet verstuurd, dus dat scheelt natuurlijk.
Maar het scheelt al om te weten dat het normaal isDe twijfel slaat natuurlijk ook pas toe als de kraamzorg weg is, daarvoor ging alles gewoon prima
hehe eindelijkquote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Oh, en ik kom even hieperen hierDe kogel is door de kerk, ik ga beginnen met aspirantschap bij LLL
Veel plezier en succesquote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Leuk!quote:Op woensdag 8 april 2009 14:03 schreef owlet het volgende:
Goed dat je het zegt!quote:Op maandag 13 april 2009 19:38 schreef _aurum_ het volgende:
Dames,
Alle links hieronder:
Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
Van www.borstvoeding.com werken niet meer....
Ik weet niet of dit al bekend was, maar ik dacht ik meld 't even
Dat zou ik ook doenquote:Op woensdag 29 april 2009 19:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Niet over nadenken en gewoon geven wanneer jullie dat willen of het jullie goed uitkomt zo ik zeggen.
Zo doe ik het ook; het kan hier erg wisselen met drinken aan de borst; ik probeer vooralsnog het minimum op 3x per dag te houden gezien Amber nog geen 10 maanden is; maar ze is momenteel zo druk met de wereld om zich heen dat de borst minder belangerijk wordt.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Niet over nadenken en gewoon geven wanneer jullie dat willen of het jullie goed uitkomt zo ik zeggen.
Hij zit tussen de -2 en -2,5 lijn, dus echt wel licht. (Met 3 mnd 4,3 kg, dus 1,3kg zwaarder dan bij geboorte.)quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:52 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel.
De beste manier om Jair aan te laten komen is meer voeden. Biobim geeft nauwelijks extra caloriën, het blijft alleen langer in zijn maag zitten. Daardoor komt hij minder snel voor nog een voeding en dat lijkt mij nou net iets dat je niet wilt hebben als hij meer aan moet komen.
is hij echt veel te licht of gewoon lichter dan de meeste kindjes? en hoeveel komt hij wél aan?
Maar licht zegt niet zo veel als hij verder goed groeit volgens zijn eigen lijn. Als hij dat niet doet dan is het misschien handiger om hem meer borstvoeding te geven, rijstebloem doet qua caloriën weinig tot niets, een paar slokjes borstvoeding geven al veel meer caloriën dan eetlepels rijstebloem zouden doen. En voeding die langer in zijn maag zit maakt dat hij wellicht minder snel voor een volgende voeding komt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:01 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hij zit tussen de -2 en -2,5 lijn, dus echt wel licht. (Met 3 mnd 4,3 kg, dus 1,3kg zwaarder dan bij geboorte.)
(tis dr eerste werkdag, dus kdenk niet dat ze vandaag zal reageren, vandaar)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |