abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65990500
Vorige topic: Borstvoeding deel 51

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic

Laatste post:
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:30 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Ooooow , wat mooi. Wat jammer dat ze zo'n kindje niet echt kan blijven voeden. Nu heeft het kleintje één keer een lekker hapje en dan . Maar wel goed van haar, ik zou het ook zo doen . Geweldige vrouw is dat, geweldige actrice ook .
pi_65990561
Hier gaat het gelukkig weer beter, meer ritme weer in de voedingen en niet continu willen drinken
Geeft wel weer een stuk meer rust moet ik zeggen!
pi_65993705
Hier hebben we de afgelopen vier dagen noodgedwongen flesvoeding moeten geven omdat ik met 40 graden koorts op bed lag en totaal nergens toe in staat was. De productie lag ook behoorlijk stil, 100 ml gekolfd in 3 dagen. Ik neem aan dat het wel weer op gang gaat komen? Kan ik dan gewoon weer borst en flesvoeding gaan combineren? Dus ochtend en avond de fles voor borstvoeding vervangen?(ik lees het alleen maar andersom overal vandaar de vraag) Ik neem aan dat het geen probleem is?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65996369
Estrys, Seb is pas ruim een maand oud, dus je borstvoeding opvoeren kan zeker, maar zal wel flink tijd kosten.
VEEEL en VAAAAK voeden/kolven.
Ik weet niet hoe vaak je borstvoeding gaf per dag, maar hoe minder voedingen per dag, hoe lastiger je productie op pijl te houden. Bij kindjes van net een maand zit vaak toch zeker nog op een voeding of 8 per dag.

Succes iig!
pi_66000289
Hoezee ik kolf
Kolf geleend van een vriendin en het werkt zowaar! Elektrisch is de truc dus! Lang leve de melkmachine!
pi_66001468
Poeh, lastig Estrys!
Volgens mij kan je de fles wel weer voor borstvoeding vervangen, het ligt er alleen natuurlijk aan of je op dat moment nog productie genoeg hebt omdat je een paar dagen niet gevoed hebt.
Succes met opvoeren!

Wat fijn Freecell!
Wat grappig dat elektrisch wel goed gaat!
Nu moet Leander natuurlijk wel de fles willen
pi_66001569
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:24 schreef mrien het volgende:

Wat fijn Freecell!
Wat grappig dat elektrisch wel goed gaat!
Nu moet Leander natuurlijk wel de fles willen
Oja Goed punt! (ik heb een eigenwijze drol als beeb, das waar ook )
pi_66016648
vraagje: Bij het afbouwen van borstvoeding doe je steeds een voeding minder, maar wanneer je nu dus zoals wij ineens over bent gemoeten, moet je dan ook nog afbouwen? Want dan moet ik eigenlijk op gaan bouwen om weer af te gaan bouwen. Heb totaal geen last van mijn borsten of iets maar wil geen borstontsteking krijgen, daar ben ik nu eigenlijk het meest bang voor. Ik dacht al even bvn bellen maar ik denk vraag het eerste even aan de dames hier.
pi_66017159
Ik zou even een lactatiekundige bellen om advies te vragen Estrys!

Hoe gaat het nu bij jou E.T?
Ben je nog begonnen met het afbouwen of toch niet (omdat Nienke toch geen fles accepteerde?)

En Maneki, jij wilde toch binnenkort gaan afbouwen? Ga je helemaal stoppen of een bepaalde voeding nog aanhouden?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:43:16 #10
108648 cattie
lieve moeder
pi_66017289
Estrys, wil je nu helemaal stoppen? Het lijkt mij dat je niet eerst meer hoeft op te bouwen om daarna af te bouwen. Voed je nu al helemaal niet meer? Vooral opletten op harde plekken, roodheid en warmte en koorts.
Maar een lactatiekundige weet dat allemaal nog veel beter.
pi_66017426
Ik wil eigenlijk (zoals mijn oorspronkelijke plan wanneer hij naar het kdv gaat) een ochtend en een avond voeding gaan geven, maar op het moment houd het gewoon nog niet over, ik kan nog maar hele kleine beetjes eten en sta te tollen op mijn benen. Misschien dat ik het daarom ook even niet zie zitten hoor, misschien nog even een paar daagjes aansterken en dan verder zien.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:50:14 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_66017536
Als je het nog niet weet, lijkt me het handigst als je nu wel nog zo veel mogelijk blijft voeden. Anders wordt het wel heel moeilijk om nog een ochtend en avondvoeding eruit te krijgen. Sowieso vraag ik me af of je productie niet helemaal instort van alleeen een ochtend en avondvoeding nu je nog maar zo kort voedt.
pi_66017576
Lekker samen in bed liggen als dat kan Estrys. En zorgen dat je zo min mogelijk hoeft doen. Goed voor jezelf om beter te worden en goed voor je productie, omdat het makkelijk is om aan te leggen.
Het heeft bij mij zeker een jaar geduurd voor de productie goed genoeg was om het alleen op een ochtend- en avondvoeding te doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66018025
Wat zij zeggen
Alleen een ochtend en een avondvoeding lukte bij mij ook pas toen Ronja zeker een jaar oud was.
Beterschap, wat vervelend voor jullie dat je nou net nu ziek moet worden.
pi_66018139
vergeet ik er bij te vertellen dat meneer zijn voedingen aangelengd moet krijgen met johannesbroodpitmeel ivm refluxklachten. Gezien het feit dat het met een lepeltje geen doen is om dat te geven (dat spuugt hij meteen weer uit) moet ik kolven, maar dat is dan weer te weinig voor de voeding. Dusss dan raak ik weer in de stress waardoor de productie nog minder wordt, geloof dat we een beetje in een vicieuze cirkel zijn beland. En op het moment snap ik allemaal best dat borstvoeding goed is en makkelijk maar ik ga mezelf niet overspannen maken door perse die borstvoeding te moeten geven. Want niet kan dat kan niet. maar eerst toch maar eens goed uitzieken want kan nu ook nog niet goed erover nadenken. En dan zien we wel weer, komt het nog wel dan wel en anders niet.
Een jaar borstvoeding geven zat hier al nooit in de planning, dat past niet bij mij.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:35:26 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66098591
Er is nu een programma bezig op RTL8 dat heet 'Moedermelk tot je zevende'.
Ik val er pas net in, dus ik weet niet waar het precies over gaat, maar op dit moment gaat het (ook) over adoptiekinderen.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:36:11 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66098620
Uiteraard... reclame.

Van tvgids.nl:
quote:
waarin moeders aan het woord worden gelaten die hun kinderen heel lang borstvoeding geven. Artsen adviseren meestal om baby's tenminste een jaar op deze manier te voeden, maar moeder Veronica's oudste is die leeftijd al ruimschoots gepasseerd. Het kan geen kwaad, maar het wordt gezien als iets wat je niet meer doet. Veronica vindt het juist prettig om haar oudere kinderen te zogen, mede omdat de kinderen in kwestie ook kunnen verwoorden wat ze er fijn aan vinden.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:54:45 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66099563
Ik heb juist vanavond zachtjes gejuichd dat Nienke een fles met 100cc pap in een keer leegdronk!

Dat gaan we uitbouwen

Ooit had ik nl. gezegd dat ik een jaar wel mooi vond, en dat is nog steeds wel mijn idee. Totdat Nienke niets anders wilde drinken dan 'mama'. Dus liet ik mijn 1-jaar idee varen..
Tuitbeker gaat aardig, fles lijkt te gaan lukken.. dan ga ik toch weer voor mijn 1-jaar idee

Alleen de nachten houden we nog wel bv.. ik moet er niet aan denken om beneden in een koude keuken te lopen klooien met flessen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:00:28 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66099940
Toch vind ik dit stukje nu echt heartbreaking. Die kindjes zijn 2, en het lijkt erop dat ze van de ene op de andere dag niet meer mogen. Niks afbouwen, gewoon stoppen. En ze snappen er niks van. Zo zielig...
Dat kan ook op een andere manier lijkt me...
  zondag 15 februari 2009 @ 22:08:50 #20
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_66100376
Dat vond ik idd ook, BE.... Vond het ook zo zielig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_66100469
dat stukje vond ik ook zielig, ik kende alleen het stuk van die vrouw die haar bijna 8jarige nog bv gaf...

belachelijk dat er in de UK schijnbaar zo'n bv-taboe is, dat wist ik helemaal niet!
ervaren jullie dat hier ook zo? qua voeden in het openbaar?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66100544
Ik schakel ook net in op rtl8 na je tip BE; nog even stukje gezien van openbaar voeden, en nu reclame

Maar met dat openbaar voeden, volgens mij valt het hier in nederland dan wel mee, of mij is het tot nu toe wel meegevallen met openbaar voeden. Ik vond een aantal van die reacties in het programma toch aardig bedroevend.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66100871
Ik ben de docu niet aan het kijken, zie er het nut niet zo van in om dat soort sensatiezoek materiaal te gaan bekijken.

Ik merk neit echt van een bv-taboe in het openbaar. Vandaag nog in de trein zitten voeden, aangezien Pepijn doodmoe was. Tuurlijk doe ik dat met een ouder kind ook minder makkelijk dan toen hij nog heel jong was. Nu geef ik net ff wat makkelijker een pakje appelsap

Wat i kvooral merk is dat mensen het niet weten. Ze weten helemaal niet dat je lang borstvoeding kunt geven. En dat dat niet raar is, omdat ze er nooit in aanraking mee komen.

Had het er laatst met een collega over. Ik maak er absoluut geen geheim van dat ik Pepijn nog voed. En zij had zoiets van joh ik heb voor jou me überhaupt nooit gerealiseerd dat het kan. Tuurlijk weet ik wel dat baby's borstvoeding krijgen, en dat dat makkelijk tot een jaar of 2 kan dat snap ik wel. Maar ik heb dat gewoon nooit eerder gehoord en dus nooit eerder bedacht dat dat bij normale mensen ook bestaat.

Zij kende dus alleen de doorsnee verhalen van tot maximaal 6 weken of 6 maanden borstvoeding en de excessen van 7/8 jaar via tv en internet. De hele tussencategorie bestond in haar referentiekader nog niet.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:20:01 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_66100964
Toen Amber en Iris nog klein waren, had ik geen problemen met voeden in het openbaar. Maar toen Iris groter werd, voelde ik me op een gegeven moment wel ongemakkelijk. Dus daarna alleen maar thuis gevoed of bij bijvoorbeeld mijn ouders
Nooit negatieve reacties gehad, wel vertederende blikken soms

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyS op 15-02-2009 22:34:10 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_66101586
Wat fijn E.T!!
Hopelijk zet het zo door!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')