abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:38:08 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69493655
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Misschien weet 1 van jullie het. Tijdens het borstvoeden van Nathan had ik spruw in de melkklieren volgens de lactatiedeskundige. Ik ben toen gestopt omdat er alleen zeer agressieve medicatie was om spruw in de melkklier te stoppen. Inmiddels is dat al ruim een jaar geleden dat ik ben gestopt. Als ik straks weer ga borstvoeden is de kans dan groot dat de spruw in de melkklier terug kan komen?
Ik denk dat die kans er altijd is.

Maar het is een nieuwe borstvoedingsperiode, gewoon met een schone lei begin je er dus weer aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_69493916
Hey Faja!

ben je toen gestopt met voeden omdat je de medicijnen niet wilde gebruiken of omdat je niet wilde voeden in combinatie met de medicijnen?

Want voor zover ik weet wordt bij spruw in de melkklieren fluconazol voorgeschreven en dat mag wel gebruikt worden in combinatie met het geven van borstvoeding. Vaak wordt Fluconazol door de huisarts in een te lage dosis voorgeschreven waardoor het niet goed werkt.
Meer info daarover kan je hier vinden: artikel op BV.com

Of je er weer last van krijgt is niet te voorspellen. Candida (schimmel, spruw) is iets wat de meeste mensen gewoon zonder problemen bij zich dragen. Soms kan zo'n schimmeltje ineens de kop opsteken. Door een verminderde weerstand, een "verkeerd" voedingspatroon (schimmels houden van suikers), broeierigheid, etc.

De een is er heel gevoelig voor, de ander heeft er nooit last van (net zoals bij schimmelnagels en vaginale schimmel).

Heb je toen medicijnen gebruikt en was het toen over?
pi_69502594
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:45 schreef Jelief het volgende:
nogmaals WOW!, ik heb ff geprobeerd hoe ver ik kom, als mijn kind met zijn/haar hoofd onder mijn oksel hangt kunnen ze er bij maar dan moet ik wel tegen mijn borst aanduwen

Hahahaha ik zie je al staan..
Heb ik toch nog wat aan het theezak effect gehad... (al heb ik het idee dat ze voller worden weer door het minderen/weigeren van X )
Maar X klom de laatste maanden gewoon als een aapje in me..
Als ze achter me zat kwam ze er wel bij
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:41:28 #179
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69505739
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:24 schreef Kersjes het volgende:
Jemig, wat een geklooi zeg, kreeg echt medelijden met die ouders (en okay: ook een beetje leedvermaak )
Het medelijden kan ik me indenken, het leedvermaak niet. Misschien hadden ze wel dolgraag borstvoeding willen geven...

En MamsX, geweldig gedaan Ik snap wel dat het vervelend is, vond het bij mijn oudste dochter ook vervelend toen ze niet meer wilde drinken, een beetje het gevoel afgewezen te worden ofzo. Maar het is gewoon een nieuwe fase, kleine meisjes worden groot .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:50:07 #180
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69521377
MamsX, ik kom hier toevallig even lezen in dit topic. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt!
Mijn jongste zoontje is nu 15 maanden en sinds een ruime maand wil hij ook niet meer drinken. Kwam tegelijk met zijn eerste pasjes.. alsof hij dacht nu ben ik een grote jongen, ik hoef niet meer aan de tiet

Heel erg jammer vind ik het, maar ik heb altijd gezegd dat ik bleef voeden totdat hij niet meer wilde. Niet wetende dat dat al 'zo snel' zou zijn. Hij wil ook echt echt echt niet meer.. Stiekem gisteravond nog eens geprobeerd toen hij half slief. Zijn speentje uit zijn mond gedaan en voorzicht proberen aan te leggen (hoe flauw eigenlijk he!). Maar hij wilde niet, zelfs halfslapend niet. Dat was voor mij een soort bevestiging dat het echt over was.

Nooit meer borstvoeden..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:50:52 #181
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69541268
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Misschien weet 1 van jullie het. Tijdens het borstvoeden van Nathan had ik spruw in de melkklieren volgens de lactatiedeskundige. Ik ben toen gestopt omdat er alleen zeer agressieve medicatie was om spruw in de melkklier te stoppen. Inmiddels is dat al ruim een jaar geleden dat ik ben gestopt. Als ik straks weer ga borstvoeden is de kans dan groot dat de spruw in de melkklier terug kan komen?
Ik lees toevallig weer eens hier mee.
Faja, ik heb dit gehad en inderdaad Fluconazol gehad. Gewoon doorgegaan met voeden al die tijd. Dit ook in overleg met de lactatiekundige. En het werkte ook echt, itt al die maanden smeren aan de buitenzijde.
En nog gefeliciteerd trouwens, dat had ik nog niet gezegd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:36:54 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_69547646
Grijs, ik vond dat ze niet bepaald goed voorbereid van huis zijn gegaan. Niets zo onvoorspelbaar als een kleine baby immers, die willen soms drinken/slapen/huilen op de meest onmogelijke plekken en momenten en daar kun je je m.i. maar beter altijd op voorbereid zijn door bijv. al afgepaste melkpoeder mee te nemen, een eigen thermosflesje, van te voren bedenken dat je kleintje weleens eerder honger zou kunnen krijgen dan "gepland" etc. Always expect the unexpected
Het was nu zo sneu voor zowel de ouders als de baby en door de hysterische manier waarop ze tegen elkaar aan het schreeuwen waren in het openbaar ook nog eens genant voor de andere aanwezigen (mannetje of 10).
En sowieso had die baby daar verder niks te zoeken, snap ook niet waarom die moeder niet lekker is gaan wandelen met 'r terwijl d'r man zijn behandeling afwachtte.

Spruw lijkt me zo ellendig. Hopelijk zal het dit keer meevallen bij je Faja!

PM, waren jullie nou gestopt of voed je nog steeds? Ben het vergeten
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:39:35 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69547669
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:50 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik lees toevallig weer eens hier mee.
Faja, ik heb dit gehad en inderdaad Fluconazol gehad. Gewoon doorgegaan met voeden al die tijd. Dit ook in overleg met de lactatiekundige. En het werkte ook echt, itt al die maanden smeren aan de buitenzijde.
En nog gefeliciteerd trouwens, dat had ik nog niet gezegd!
Hier ook gewon met Fluconazol doorgvoed (na maaaaaanden te hebben geklungeld met allerlei ineffectieve smeersels).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 13:17:06 #184
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69551212
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:36 schreef Kersjes het volgende:
PM, waren jullie nou gestopt of voed je nog steeds? Ben het vergeten
Kersjes, wij zijn inderdaad gestopt, afgelopen december, na 27 maanden. Ik mis het soms wel, maar het was een natuurlijke stop toen.
Mijn borsten zijn er kennelijk nog niet aan gewend, ze zijn elke cyclus zo'n 10 dagen 'vol', althans zo voelt het.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69677250
Vraagje... horen witte vlokjes in de stoelgang er nu wel of niet bij?
Ben het vergeten...
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:40:42 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69683327
dat zou kunnen duiden op teveel melk. Kijk even op borstvoeding.com. Daar is vast info over te vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_69728881
Klopt het dat mijn melk steeds minder voedend en steeds meer vocht wordt?
L. Heeft tegenwoordig een half uur na de BV al gerust weer zin in een hele boterham terwijl hij wél heel goed drinkt. Ik heb het idee dat de BV geen maaltijd meer is maar gewoon drinken.
Op zich prima hoor Alleen ik wilde even weten of dat een bekend verschijnsel is?
pi_69730199
Nee, dat klopt niet. BV blijft voedend maar Leander ontwikkelt zich en gaat steeds meer plezier krijgen in het vaste voedsel

Als je hem geen vast voedsel zou geven zou hij waarschijnlijk weer terug gaan naar meer drinken aan de borst en dan zou hij daar nog steeds hard op groeien
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:06:39 #189
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69730756
Of hij is gewoon een hongerlap
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_69731787

Zeg Jelief, ben je al bij LLL geweest om eens te kijken of je leidster kan worden? Da's volgens mij echt wat voor jou en ik vind je een echte LLL'er
pi_69737538
Heb jij de cursus al gehad eigenlijk owlet?
pi_69737824
Het is niet echt een cursus. Bij VBN is dat geloof ik wel zo maar bij LLL moet je eerst aan wat voorwaarden voldoen voordat je mag beginnen als leerling van een leidster.
Je moet o.a. een aantal inloopochtenden hebben bezocht en een cursus mee hebben gekeken. Dan heb je een gesprek over de tien uitgangspunten van LLL en daarna mag je je inschrijven als leidster in wording.
Ik moet nog twee cursusavonden volgen voor ik me in kan schrijven maar in principe is alles wel al geregeld met de leidsters uit de stad hier.

En daarna ga je deels via zelfsstudie je ontwikkelen, deels loop je mee met de leidster en deels ga je schrijven met een leerlingbegeleidster over de uitgangspunten van LLL, je eigen bevalling en BV-tijd, etc.

Erg leuk en spannend allemaal!

Er was 30 mei een scholingsdag en dat was ook al zo leuk! Als geinteresseerde moeder ben je ook welkom dus ik kan het iedereen aanraden. Leuke lezingen en vooral het feit dat baby's en peuters gewoon mee kunnen maakt het heel ontspannen.
pi_69778254
Ze zijn er
Vandaag feestje gehad. Daar ook gevoed (maar boven, want ik had een jurkj aan die niet goed open kon, dus moest zo ongeveer bloot voeden )
Maar de eerste 2 ietwat negatieve 'heb je dat kind nu nog aan de borst' opmerkingen zijn een feit
Ow en iemand die het tof vond en 2 die verbaasd waren, maar het niet stom vonden zeg maar. Meer zo van: hey, dat kan ook!

Ik had wel lol
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:04:47 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_69780953
Je lijkt er niet door van slag te zijn!

Ik kan haast niet wachten om met een big smile te zeggen dat Fee nog steeds bij me drinkt als mensen dat straks licht afkeurend gaan vragen (mijn schoonmoeder bijvoorbeeld, of wat collega's als ik ga kolven ofzo).
Mijn moeder heeft nooit bv gegeven en stond er bij Ive neutraal tegen over (ze wees het niet af, maar het was duidelijk niet "haar ding"). Afgelopen zondag was er een familiefeestje, 3 baby's en alleen Fee drinkt bv. Na wat gedoe met flesjes en ik die Fee zo aanschuif verzuchtte mijn moeder: Het is eigenlijk toch ook wel heel makkelijk he? Ruim 30 jaar te laat, maar ze ziet nu toch de voordelen!
pi_69781158
Woehoe voor je moeder

Welnee, niet van slag. Ik vond het grappig. Zó oud is hij nu ook weer niet
pi_69781459
hihi dat vind ik ook altijd wel super...
En dan reageren met "jah waarom niet?" als ze vragen of hij nog steeds bv krijgt.

Het is voor mij de gewoonste zaak van de wereld en dat hoop ik met mijn reactie en uitleg ook op anderen over te brengen.

Of op de vraag wanneer ga je stoppen dan?
"Op zijn 18de wil hij vast niet meer bij mama drinken, dan zoekt ie maar een vriendin"
pi_69781599
Piglet

Vandaag waren het trouwens vooral de tieners die er nieuwsgierig naar vroegen
Maar dan kwamen er ook vragen als: 'ja, das wel lang... hoe lang is eigenlijk normaal?'
Mja, wat is normaal
pi_69781752
ik roep dan altijd dat de WHO aanraad om wereldwijd tot minimaal 2 jaar borstvoeding te geven, liefst nog veel langer. En dat ondanks dat het in Nederland een uitzondering is, het dus eigenlijk heel normaal is.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:48:05 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69782189
Waarvoor wordt dat precies aangeraden?

Een tijdje geleden was er een programma over borstvoeden. Er was een vrouw wiens 7 jarige dochter nog steeds dronk bij haar, maar inmiddels begon die dochter te verleren hoe ze moest drinken. Best bizar vind ik dat, ookal drink je elke dag uit de borst, op een gegeven moment raak je het reflex kwijt waardoor je niet meer weet hoe het moet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69782499
voor optimale hechting tussen moeder en kind, optimale ontwikkeling van het imuunstelsel. En voor het binnenkrijgen van alle voedingstoffen.
In 3e wereldlanden word aangeraden liefst tot een jaar of 4 bv te geven omdat het de meest hygienische vorm van voeding is.

En vast nog veel meer redenen, maar ik ken niet hun hele bv richtlijn uit mijn hoofd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')