Boerinnetje, wat een lastig probleem. Ik kan je zo geen advies geven, ik vrees dat dit verder gaat dab de kennis van de gemiddelde forummer.
Er is een Nederlandse lactatiekundige die emailconsulten geeft, ik kan je aanraden om eens contact met haar op te nemen. Ze kan denk ik wel beschouwd worden als een van de beste, zo niet de beste lactatiekundige van Nederland, ze heet Gonneke en je kan haar bereiken via
http://www.eurolac.net.
Ik denk dat het nog heel goed mogelijk is om jouw kindje goed aan de borst te krijgen, maar daar is wel goede begeleiding bij nodig, zeker omdat je zodra je op wat voor manier dan ook aan het vraag-aanbodprincipe komt
(en soms kan dat gewoon niet anders, bijvoorbeeld als je kindje echt niet goed groeit) zeker moet zorgen dat je een goed evenwicht houdt zodat de voeding niet terug loopt en je kind toch voldoende binnen krijgt.
je kan er van uit gaan dat als je kunstvoeding bij gaat geven jouw productie een grotere kans heeft om achteruit te gaan. Zijn er ook redenen om aan te nemen dat ze niet voldoende groeit nu?
Er zit een afdeling van LaLecheLeague in Canada
(http://www.lllc.ca) . Misschien ken je ze al? Dat zijn vrijwilligsters die allemaal de nodige ervaring hebben met borstvoeding, zowel eigen ervaring als hulp-ervaring. Van hun kan je zeker weten hulp krijgen en als ze het zelf niet weten dan weten ze wel het adres van een goede lactatiekundige.
Er zijn heel veel vrouwen die een half jaar volledig kolven maar het is wel een klus. Als je het gevoel hebt dat je op een punt komt dat je minder kolft dan wat je baby nodig heeft dan is het beter om een baby te imiteren door een of twee regeldagen in te stellen. Je kolft dan elke twee uur (of elk uur, nog beter!) even. Dat kan heel kort zijn. Liever dus vaak kort kolven dan maar een paar keer lang.
Wat tips die je ondertussen uit kan proberen:
een milde vorm van rebirthing werkt vaak heel goed voor babies die moeite hebben met drinken. Zeker bij kindjes met een "traumatische geboorte" en een keizersnede valt daar wel onder.
Ik bedoel geen rare zweverige therapie

maar een opnieuw beleven van die eerste zo belangrijke momenten voor een baby.
Ga in een lekker warme kamer met een ontbloot bovenlijf op bed liggen, gedimd licht en een lekker kopje thee voor jou er bij zodat je helemaal comfortabel bent. Bij voorkeur doe je dit een tijdje na een voeding maar ook niet als het al weer etenstijd is. Je baby moet niet net helemaal volgegeten zijn maar ook niet zo hongerig dat ze ongeduldig wordt.
Je dochter kleed je dan zo ver mogelijk uit, bij voorkeur helemaal bloot of alleen een luier. Neem haar tegen je aan en waarschijnlijk zal ze zelf al een beetje gaan zoeken naar de tepel. Dat kan heel subtiel zijn, ze begint een beetje te smakken of te voelen met haar mond of handjes.
Zorg dat je lekker zit en dat je haar zo vast hebt dat ze rustig aan je borst kan snuffelen en likken. Jullie hoeven niets, het gaat er niet om dat ze perse drinkt maar dat ze een prettige ervaring heeft aan de borst. Probeer haar maar niet te veel sturen, misschien hapt ze zelf ineens goed aan. En anders kan je goed observeren wat ze doet. Wanneer doet ze haar mond open, wordt ze dan ongeduldig, etc. Misschien kan je haar toch op een moment wat meer naar de tepel toebrengen als je ziet dat ze er aan toe is en misschien ligt ze dan ineens goed aan.
Het gaat er in ieder geval om om haar met haar hele huidje huidcontact te bieden en om jullie allebei zonder druk of stress weer een beetje te laten wennen aan het drinken.
Als je merkt dat ze echt ongeduldig wordt en je hebt het idee dat het niet lukt dan stop je gewoon voor die dag en dan geef je haar een afgekolfde voeding.
Sommige babies happen ook heel goed aan in hun slaap. Slaapt ze bij jullie op de kamer? Je zou haar een paar keer op jullie bed in slaap kunnen laten vallen of als ze een vaste slaper is uit haar bedje kunnen pakken als ze slaapt en haar dan al slapend aanleggen.
Misschien is liggend voeden daar een goede manier voor.
Dit was wat me zo even te binnen schoot, als ik nog wat bedenk dat meld ik het en ik zou je aan willen raden om in de tussentijd contact op te nemen met een andere "expert" dan de lactatiekundige die je eerder gesproken hebt

Succes!