abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67759949
Ik doe ook vooral spinning/fietsen naast het hardlopen.

Vind het wel goede combi, alleen merk ik dat ik wel iets meer moet gaan lopen richting evenementen toe, want je lichaam moet wel echt een beetje 'wennen' aan lange stukken hoog tempo, ook al heb je goede conditie door het fietsen.

Op zich is wat krachttraining niet slecht voor je natuurlijk, maar een bodybuilder hoef je absoluut niet te zijn als duurloper natuurlijk...
Jack does it in real time...
pi_67760081
DeeBee gelukkig word je niet gelijk een bodybuilder wanneer je krachttraining doet
  maandag 6 april 2009 @ 14:50:32 #203
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_67760202
Dam tot damloop is een zekere zaak
Nog wel beginnen met trainen qua 10+ km, maar een paar jaar geleden deed ik de Damloop ook zonder training boven de 12 km. Laatse 4 loop je wel op karakter.

Marathon vind ik echt ontzettend knap btw, kan me niet voorstellen dat ik ooit de discipline krijg om zoveel km te trainen
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 april 2009 @ 14:54:38 #204
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67760328
Cacao, ik doe zelf taekwondo naast het hardlopen. Goed voor been- en buikspieren, je wordt er lenig van en het is ook gewoon erg leuk om te doen. Af en toe til ik ook een gewichtje, maar dat is meer uitzondering dan regel (saai ).
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 april 2009 @ 14:57:30 #205
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_67760426
als je teveel loopt, heb je veel kans op blessures. Het is inderdaad goed om loopsessies af te wisselen met spinnen, fietsen, of bv zwemmen. Als je conditie op peil is en je hebt in ieder geval een aantal wat langere afstanden gelopen dan komt het wel goed.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_67760548
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:43 schreef DeeBee het volgende:
Op zich is wat krachttraining niet slecht voor je natuurlijk, maar een bodybuilder hoef je absoluut niet te zijn als duurloper natuurlijk...
2x per week krachttraining is goed voor je, werkt blessurepreventief en je krijgt sterkere benen en korsetspieren. Veel van de toplopers trainen keertje of 2x per week (vooral in de winter) met gewichten. Lage gewichten, groot aantal herhalingen.

Zelf train ik naast 3/4x per week hardlopen nog de andere disciplines van triatlon.
  maandag 6 april 2009 @ 15:05:04 #207
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_67760701
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:50 schreef Bullebak het volgende:
Dam tot damloop is een zekere zaak
Nog wel beginnen met trainen qua 10+ km, maar een paar jaar geleden deed ik de Damloop ook zonder training boven de 12 km. Laatse 4 loop je wel op karakter.

Marathon vind ik echt ontzettend knap btw, kan me niet voorstellen dat ik ooit de discipline krijg om zoveel km te trainen
Ik moest de laatste 12-14 km puur op karakter lopen. Het mooie van zo'n wedstrijd is dat het publiek je als het ware de finish over schreeuwt. en dan nog al die muziek langs de kant en die feeststemming.

De humor heeft mij veel geholpen , met name rond het 35km waar ik een inzinking nabij was. Een toeschouwer zei: "kom op joh, ziet er nog prima uit!" Ik wist dat ik er allerberoerdst uit moest zien en me zeker ook voelde. Ik moest hier zo om lachen dat het me zeker weer een aantal km verder hielp. Bij het 40km punt staan de mensen rijendik je aan te moedigen , dan kan het al niet meer mis.

Alleen al het overweldigende gevoel en de emotie als je de finish over komt is het allemaal waard!! Het is echt zwaar, maar het is echt een prachtige grensverleggende ervaring.

Je hoeft in je trainingen zulke afstanden overigens niet te lopen. Ik heb maar 1x een lange afstand gelopen tijdens de training en die was niet meer dan 33km. de rest van de training was allemaal 9-14 km en heel af en toe een keer 20.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_67762216
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:46 schreef Daph_ het volgende:
DeeBee gelukkig word je niet gelijk een bodybuilder wanneer je krachttraining doet
I know.
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:01 schreef Koert het volgende:

[..]

2x per week krachttraining is goed voor je, werkt blessurepreventief en je krijgt sterkere benen en korsetspieren. Veel van de toplopers trainen keertje of 2x per week (vooral in de winter) met gewichten. Lage gewichten, groot aantal herhalingen.

Zelf train ik naast 3/4x per week hardlopen nog de andere disciplines van triatlon.
Dat bedoelde ik ook wel.

Je moet wel trainen voor de stabiliteit en spieren voor je bovenlichaam, maar dat is voornamelijk als ondersteuning en blessurepreventie. Plus dat je inderdaad moet trainen met vooral herhalingen en laag gewicht. Bij krachttraining en fitnessen krijg ik altijd visioenen van mensen die dan heel trots vertellen dat ze 90 kilo konden drukken en als je dan vraagt hoe vaak ze je een beetje gek aankijken en het een eenmalige krachtsexplosie bleek te zijn.

Circuittraining is dan wel ideaal (doe ik ook regelmatig), dan pak je vooral je bovenlichaam mee en daarna meestal nog 45 min spinnen of zo voor de conditie.
pi_67762459
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:01 schreef Koert het volgende:

[..]

Dacht ergens gelezen te hebben dat als je meer dan 60km in de week traint het niet echt veel nut heeft om aan krachttraining te doen (benen dan iig), omdat er dan een stofje wordt aangemaakt wat zorgt voor spierafbraak of iig spieropbouw tegen gaat. Heb ook verschillende trainingsschema's gezien van de toppers en wat ze wel vaak doen is heuveltraining voor kracht. Zelf heb ik ook weleens wat geprobeerd, maar steevast eindigde dat altijd in een dag rust na de krachttraining of een hele rustige training maar met 2x per week zijn er dan niet veel dagen meer over, voor normale of intensieve trainingen. Maar mss deed ik iets verkeerd

Buikspieren/rugspieren zijn wel belangrijk volgens mij evenals andere core exercises omdat deze je ondersteunen bij het lopen en vooral rugblessures helpen voorkomen.
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_67763038
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:55 schreef superbient het volgende:

[..]

Buikspieren/rugspieren zijn wel belangrijk volgens mij evenals andere core exercises omdat deze je ondersteunen bij het lopen en vooral rugblessures helpen voorkomen.
Goed getrainde 'core' helpt tegen heel veel blessures, ook voor mijn heuproblemen heeft de arts me oefeningen als 'de plank' en 'zijdelingse plank 'aangeraden.
Voordeel is dat je daar geen sportschool voor nodig hebt, kan gewoon voor de tv.

Ik doe zelf nog aan BodyAttack (soort aerobics maar dan heftig) en af en toe yoga/pilatus
pi_67763089
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:55 schreef superbient het volgende:

[..]

Dacht ergens gelezen te hebben dat als je meer dan 60km in de week traint het niet echt veel nut heeft om aan krachttraining te doen (benen dan iig), omdat er dan een stofje wordt aangemaakt wat zorgt voor spierafbraak of iig spieropbouw tegen gaat.
Als je daar een bron van hebt Vooralsnog denk ik dat KT wel positief uitpakt, ongeacht de trainingsbelasting.
quote:
Heb ook verschillende trainingsschema's gezien van de toppers en wat ze wel vaak doen is heuveltraining voor kracht. Zelf heb ik ook weleens wat geprobeerd, maar steevast eindigde dat altijd in een dag rust na de krachttraining of een hele rustige training maar met 2x per week zijn er dan niet veel dagen meer over, voor normale of intensieve trainingen. Maar mss deed ik iets verkeerd

Heuveltrainingen zijn idd ook goed voor kracht, maar niet blessurepreventief zoals KT. Zelf KT'de ik (momenteel niet, geen tijd) na een niet al te intensieve loop / fiets / zwem training, en dan licht gewicht (40% van max) en 3x10 / 3x12. Maarrr KT is denk ik vooral nuttig voor de fanatieke sporter, anders kan je beter af en toe een heuveltraining doen voor kracht. Specifieke krachttraining is nog altijd beter dan met gewichten gooien.
pi_67763892
Oh god, de plank ja. Daar moet ik mezelf echt toe zetten. Naar dat plaatje kijken is al vermoeiend. Wel handige site trouwens, heb hem bewaard.

Net 10km gelopen. Ik ben net een kind; zodra ik thuis ben plug ik mijn iPod in de computer
pi_67766091
Skaten, en af en toe wat fietsen op de racefiets ("wielrennen" wil ik het niet noemen, ik ga echt erg traag). Ga zometeen skaten, twee dagen achter elkaar hardlopen vind ik niet fijn, maar de ene dag skaten en de andere hardlopen gaat hier goed.
pi_67774215
Ik heb nogal wat problemen om vanaf het begin het goede tempo aan te houden. Hebben jullie daar een methode/trucje/techniek voor? Ik heb inmiddels wel geleerd om redelijk constant te lopen, maar vanavond zette ik veel te hard in waardoor ik weer vermoeid inzak. Dan heb ik pas na 2k mijn goede tempo te pakken, maar dan ben je dus al bijna op de helft (doe volgende week een 5k-loop). Ik liep hem nog wel in 22m, hoop volgende week dicht in de buurt van de 20 rond te zitten ...
  maandag 6 april 2009 @ 21:41:13 #215
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_67774947
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:24 schreef knnth het volgende:
Ik heb nogal wat problemen om vanaf het begin het goede tempo aan te houden. Hebben jullie daar een methode/trucje/techniek voor? Ik heb inmiddels wel geleerd om redelijk constant te lopen, maar vanavond zette ik veel te hard in waardoor ik weer vermoeid inzak. Dan heb ik pas na 2k mijn goede tempo te pakken, maar dan ben je dus al bijna op de helft (doe volgende week een 5k-loop). Ik liep hem nog wel in 22m, hoop volgende week dicht in de buurt van de 20 rond te zitten ...
Met hartslagmeter gaan trainen? Zo leer je constant lopen en niet over een bepaalde piek heen te gaan.
Geef mij maar Amsterdam
pi_67775657
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:24 schreef knnth het volgende:
Ik heb nogal wat problemen om vanaf het begin het goede tempo aan te houden. Hebben jullie daar een methode/trucje/techniek voor? Ik heb inmiddels wel geleerd om redelijk constant te lopen, maar vanavond zette ik veel te hard in waardoor ik weer vermoeid inzak.
Een truc is te letten op je ademhaling, als je begint bij inademen over 4 passen en uitademen over vier passen heb je over het algemeen een tempo dat net lekker is.
Mijn ervaring is dat je beter iets te langzaam kan starten dan veel te snel, ik bouw dan op een of andere manier een zuurstoftekort op die ik niet meer van compenseren.
pi_67776006
Betere warming up doen. Dat je aan het begin jezelf over de zeik loopt komt vooral doordat je lichaam nog niet in "sport-stand" is gegaan. Ik merk ook altijd dat ik na 20min veeel makkelijker loop.

Hartslagmeter heeft aan het begin nog weinig nut aangezien je hartslag eerst laag is en als je dan extra hard loopt om die hartslag te halen dan jaag jezelf in 2 min over de max waardoor je weer zachter moet lopen en je blijft jojoen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 6 april 2009 @ 22:10:46 #218
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_67776354
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:02 schreef FJD het volgende:
knip

Hartslagmeter heeft aan het begin nog weinig nut aangezien je hartslag eerst laag is en als je dan extra hard loopt om die hartslag te halen dan jaag jezelf in 2 min over de max waardoor je weer zachter moet lopen en je blijft jojoen.
Als je zo loopt dan faal je natuurlijk wel behoorlijk ja. Je moet niet als een josti gaan sprinten als je de eerste mins nog niet een bepaalde hartslag hebt
Geef mij maar Amsterdam
pi_67777304
Ok, thanks! Ik ga van de week eens opletten op m'n warming up dacht dat die al redelijk goed/uitgebreid was, maar kan nooit kwaad om daar eens kritisch naar te kijken. En even kijken hoe mijn ademhaling correleert met mijn doelsnelheid.

Hartslagmeter is sowieso geen optie atm, over 'n maandje weer.

Het was trouwens niet echt zo extreem dramatisch, ik schat 16km/h -> 10km/h -> 13,5km/h en daar blijven hangen.
pi_67777398
Het kan ook wel dat je echt te snel van start gaat natuurlijk maar het eerste deel van een training loop ik ook altijd maar wat aan te kloten doordat ik nooit echt goed met een warming up bezig was

Als je normaal ook geen 16km/u vast kunt houden dan weet je dat je te snel van start bent gegaan natuurlijk. Het hangt uiteindelijk helemaal af van wat je zelf voelt.
pi_67778988
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:32 schreef knnth het volgende:
Ok, thanks! Ik ga van de week eens opletten op m'n warming up dacht dat die al redelijk goed/uitgebreid was, maar kan nooit kwaad om daar eens kritisch naar te kijken. En even kijken hoe mijn ademhaling correleert met mijn doelsnelheid.

Hartslagmeter is sowieso geen optie atm, over 'n maandje weer.

Het was trouwens niet echt zo extreem dramatisch, ik schat 16km/h -> 10km/h -> 13,5km/h en daar blijven hangen.
dat is wel een heel groot verschil hoor 16km/h is een 5km in 18:45, dat loop je in principe niet in training als je streven 20min is tijdens een wedstrijd...

maar wat al eerder werd gezegd. Goede warming-up is essentieel als je een snelle korte wedstrijd wilt lopen. Gewoon 20-30min warmlopen, en paar versnellingen ff een tempo-tje ook. Goed rekken en strekken en wat oefeningen om helemaal, warm, los en soepel te zijn. Want in een 5km race zit je al snel tegen je limiet aan na de start er is niet echt tijd om "rustig" aan te doen.
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_67779500
Oeps. Ik doe 10min warmingup, 3-5min rekken/strekken. Ga ik dus veel uitgebreider aanpakken.

Daarom doe ik dus die 5k tussendoor, maak ik dat soort fouten niet tijdens de 10k eind mei
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:30:21 #223
77130 star_gazer
pi_67781610
Net bij taekwondo tegen een elleboog geschopt Zit een dik ei op Nouja, dat wordt een paar dagen niet lopen dus.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 7 april 2009 @ 02:41:55 #224
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67781947
Flinke tijd geleden dat ik deze topics heb gevolgd. Het seizoen is weer begonnen (ik loop in de winter eigenlijk niet vanwege de temperatuur die een negatieve uitwerking heeft op mijn gestel).

Doel voor dit jaar is een 10km onder de 50min (staat nu op 53.20 uit mijn hoofd) en een halve marathon in 1:40 (staat flink scherper dan dat maar dat is lang geleden).
Neerkomen wel!
pi_67787825
Vandaag proberen de 12 kilometer te lopen in +- 50 minuten.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67793782
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 02:41 schreef Freeflyer het volgende:
Flinke tijd geleden dat ik deze topics heb gevolgd. Het seizoen is weer begonnen (ik loop in de winter eigenlijk niet vanwege de temperatuur die een negatieve uitwerking heeft op mijn gestel).

Doel voor dit jaar is een 10km onder de 50min (staat nu op 53.20 uit mijn hoofd) en een halve marathon in 1:40 (staat flink scherper dan dat maar dat is lang geleden).
53.20 als PR op de 10 kilometer en veel scherper PR dan 1:40 op de halve marathon kan niet he?

Helaas weer wat minder lekker weer nu, al is het nog prima loopweer op zich.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:02:43 #227
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_67795185
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:58 schreef NatteBever het volgende:
Zaterdag hardloopschoenen gekocht, en gisteravond voor het eerst in 8 jaar gesport. Heb 3,2km gelopen in 13.35min. Ik dacht achteraf misschien iets te snel van stapel te zijn gelopen en was al bang voor vandaag, dat ik wss gigantische spierpijn zou hebben. Maar door een goede warming-up en een redelijke natuurlijke conditie voel ik me supergoed!

Al met al een lekker begin, en ben van plan dit fanatiek te gaan volhouden (4/5x per week)

Heeft er nog iemand een paar goede basic tips voor beginners?
Ja rustig op bouwen. Ik was ook weer fanatiek begonnen. 3x in de week hardlopen. Mijn conditie is goed door wielrennen dus ik ging aardige rondjes. De derde keer kreeg ik last van mijn knie en nu zit ik met een dikke knie (mediale banden overbelast geloof ik) en ben ik anderhalve maand uit de running (letterlijk en figuurlijk)

Dus ook al is je conditie goed, je spieren moeten ook wennen!!
pi_67795809
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:02 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Ja rustig op bouwen. Ik was ook weer fanatiek begonnen. 3x in de week hardlopen. Mijn conditie is goed door wielrennen dus ik ging aardige rondjes. De derde keer kreeg ik last van mijn knie en nu zit ik met een dikke knie (mediale banden overbelast geloof ik) en ben ik anderhalve maand uit de running (letterlijk en figuurlijk)

Dus ook al is je conditie goed, je spieren moeten ook wennen!!
Om precies te zijn; je pezen moet aan de belasting wennen, en dat gaat niet zo snel als de spierbuiken die daar aan vast zitten. Voor de rest helemaal eens hoor, rustig opbouwen.
pi_67795811
Ik ga eens wat actieve rust doen vandaag. Ik heb een rustdag maar kan niet stilzitten. Dus even op de fiets langs bij mijn moeder in Zoetermeer ...2x16km rustig fietsen. Heb er nu al zin in
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:52:53 #230
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67796832
Doen er tweede paasdag nog fokkers mee aan de 10km run in Utrecht? (Of de halve marathon?)
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:56:15 #231
77130 star_gazer
pi_67796965
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:21 schreef knnth het volgende:
actieve rust
-
pi_67797561
Zo heet dat toch?

Zal me écht moeten inhouden. Is ook weer een training op zich, niet als een debiel gaan trappen. Muziekje op, banaan in m'n rugtas, lekker chillen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:58:23 #233
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_67799318
In hoeverre kun je fietsen combineren met het lopen, ga je van 'duurfietsen' uiteindelijk beter/constanter lopen?
pi_67801222
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:52 schreef Silenus het volgende:
Doen er tweede paasdag nog fokkers mee aan de 10km run in Utrecht?
Ik, en ik reken op beter weer dan vorig jaar, toen we in een soort sneeuwstorm liepen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:03:18 #235
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67801542
Ik ga morgen beginnen met lopen.

Had eerst gepland om vanaf vanavond te gaan hardlopen maar ik plan om de dag en als ik dan vandaag zou beginnen dan kom ik ook op koninginnendag en hemelvaartsdag aan de beurt.

Wat voor kleding trek je aan op dit weer?

Heb hardloopschoenen, jas en t-shirt van de aldi van 2 weken geleden.
Wat voor broek zou ik aan doen? Ik wil niet zo'n strak ballending
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:06:40 #236
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67801659
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:53 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik, en ik reken op beter weer dan vorig jaar, toen we in een soort sneeuwstorm liepen.
Ja, toen liep een vriend van me de halve marathon maar ik vond het nog te koud om 'm aan te moedigen.

Wat is je streeftijd?
pi_67801860
Ik ben blij met alles onder het uur. Ik kom doorgaans met een vrij slechte conditie de winter uit, en nu ging ik ook met een vrij slechte conditie de winter in. Ik ga a.s. maandag bekijken hoe goed of slecht het ervoor staat, en dan hoop ik over een maand bij de Marikenloop de neergezette tijd te verbeteren.

Dat doet me eraan denken dat ik me voor die Marikenloop nog in moet schrijven, trouwens!
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:53:18 #238
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_67805236
De halve in Berlijn ging in 2.03.11, veel sneller dan ik had gedacht! Het was superleuk, ik vertel later meer ik moet nu weer weg. Dan moet ik even bijlezen, 2 paginas in één weekend!
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:33:38 #239
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_67808684
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb ook de marathon van Rotterdam gelopen zondag. mijn netto tijd was 4:28.50 .. was vreselijk afzien met name vanaf 30 km. Ik zat steeds op een schema van 4:15, heb ik de laatste 10 km moeten laten lopen. Het was mn eerste marathon, dus uitlopen was het voornaamste doel..
Held! Je hebt het gewoon gedaan!
Stoer man!
Ik hou het wel bij mijn rondjes van 5 km in mn lunchpauze!
  woensdag 8 april 2009 @ 12:08:08 #240
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67824197
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:25 schreef DeeBee het volgende:

[..]

53.20 als PR op de 10 kilometer en veel scherper PR dan 1:40 op de halve marathon kan niet he?

Eeuh jawel hoor. Ik had toendertijd ook een veel betere tijd op de 10km.
Heb een tijd niet gelopen door een aanrijding. Het is een richtlijn waarbij de 10km tijd een maatstaf wordt.
Neerkomen wel!
pi_67824997
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:08 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Eeuh jawel hoor. Ik had toendertijd ook een veel betere tijd op de 10km.
Heb een tijd niet gelopen door een aanrijding. Het is een richtlijn waarbij de 10km tijd een maatstaf wordt.
ja zal eerder in de buurt van de 43.20 liggen dan mag ik hopen
  woensdag 8 april 2009 @ 12:32:13 #242
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67825001
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben blij met alles onder het uur. Ik kom doorgaans met een vrij slechte conditie de winter uit, en nu ging ik ook met een vrij slechte conditie de winter in. Ik ga a.s. maandag bekijken hoe goed of slecht het ervoor staat, en dan hoop ik over een maand bij de Marikenloop de neergezette tijd te verbeteren.

Dat doet me eraan denken dat ik me voor die Marikenloop nog in moet schrijven, trouwens!
Ik ook, heb na een paar rondjes singel (6,5 km in 38 minuten) de 10km in 59 minuten gelopen, dus onder het uur moet zeker haalbaar zijn. Verder heb ik nooit aan iets van training gedaan (en al helemaal niet van dat Belgische mokkel) dus ik doe eigenlijk ook maar wat.

Het mooie is dat ik een paar maanden geleden me in wilde schrijven voor de halve marathon met een vriend van me. (Met 0 trainingsuurtjes in de benen) Na een tijdje merkte ik dat dat absoluut niet ging lukken, dus gewoon voor de 10 km ingeschreven. M'n vriend maakte me uit voor 'lafaard' en 'homo', en gisterenavond hadden we het even over de vorderingen.
Vriend: "Ja, ik had al drie weken niet meer gelopen dus ik ging gisteren weer eens 10 km doen, dat ging op zich best kut in 1 uur en 12 minuten. Maarja, ik ga nog een keer de 15km lopen eind van de week en dan moet die halve marathon wel lukken hoop ik!"

Ik ben benieuwd hoe hij over de finish komt. Als 'ie dat al haalt. (Ja, z'n middle name is 'zelfoverschatting')
pi_67825080
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:32 schreef Silenus het volgende:
Vriend: "Ja, ik had al drie weken niet meer gelopen dus ik ging gisteren weer eens 10 km doen, dat ging op zich best kut in 1 uur en 12 minuten. Maarja, ik ga nog een keer de 15km lopen eind van de week en dan moet die halve marathon wel lukken hoop ik!"

Misschien komt hij wel over de finish, maar met wat voor blessure en zal hij daarna ooit nog eens gewoon voor zijn plezier hardlopen?
Ik snap dat soort mensen niet
pi_67825140
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Misschien komt hij wel over de finish, maar met wat voor blessure en zal hij daarna ooit nog eens gewoon voor zijn plezier hardlopen?
Ik snap dat soort mensen niet
ja eensch, zal prolly niet zo'n goede ervaring worden waardoor die nooit meer gaat hardlopen voor zijn plezier. Terwijl een goede stevige training juist zoveel plezier oplevert
  woensdag 8 april 2009 @ 13:34:12 #245
77130 star_gazer
pi_67826905
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:25 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Tijdens je halve heb je al een snellere 10km gelopen dan 53:20
-
  woensdag 8 april 2009 @ 15:42:48 #246
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_67831553
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Held! Je hebt het gewoon gedaan!
Stoer man!
Ik hou het wel bij mijn rondjes van 5 km in mn lunchpauze!
thanks! Het is het allemaal wel waard hoor! Je kan fotos en analyses checken op de site van de marathon, is wel grappig om je eigen run af te zetten tegen die van de toplopers. Ik was precies halverwege toen de nr 1 over de finish kwam!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 8 april 2009 @ 16:06:25 #247
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67832402
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:32 schreef superbient het volgende:

[..]

ja zal eerder in de buurt van de 43.20 liggen dan mag ik hopen
mijn PR op de 10km is 41.29 alleen is dat van voor mijn ongeluk. Mijn PR voor de halve is 1.34.03 ook van voor mijn aanrijding.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:34 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Tijdens je halve heb je al een snellere 10km gelopen dan 53:20
Ja, ooit wel ja. Die 53.20 is van na mijn aanrijding en moet je zien als een beste tijd van dit jaar/seizoen.
Als ik dat onder de 50 minuten weet te krijgen, wat op zich mogelijk is, dan hoop ik ook te zien gebeuren dat ik de halve rond de 1.40 loop dit jaar.
Neerkomen wel!
pi_67833342
Heb je permanente schade overgehouden aan die aanrijding of is het gewoon een rustige weg terug naar je top?
  woensdag 8 april 2009 @ 16:46:24 #249
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67833964
Ik heb een whiplash over gehouden aan die aanrijding. Permanent is een lastig begrip, ik merk wel dat ik er hinder van ondervind. Ik weet ook nog niet wat mijn maximale belasting is of kan worden. Ik zal het aan den lijve ondervinden dit jaar

Heb op zich wel goede hoop om weer een heel eind te komen waarbij het wel zo is dat wanneer het niet lukt ik niet alles op alles ga zetten. Vandaar ook de doelstelling van onder de 50 minuten op de 10 en rond de 1.40 op de halve. De halve is overigens na de zomer. Dus er is nog flink wat tijd
Neerkomen wel!
  woensdag 8 april 2009 @ 17:50:32 #250
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67836004
Hoop dat ik snel antwoord heb.
Wil straks gaan hardlopen maar toen ik vanmiddag wakker (nachdienst) werdt had ik ineens kramp in me kuit.
Dat voel ik nu nog. Moet ik dan wel of niet gaan hardlopen?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 april 2009 @ 18:05:27 #251
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67836428
Ik heb er geen verstand van maar ik zou gewoon even een dagje rust houden, je kunt beter zonder kramp rennen dan met lijkt me.
pi_67836468
Nee

Ik heb een keer doorgelopen terwijl ik pijn in mijn enkel had. Die pijn is toen doorgeschoten naar mijn kuit en daar heb ik zo'n twee maanden last van gehad. Ik zou persoonlijk een dagje wachten, kijken of het dan over is. Heb je wel een beetje gerekt en gestrekt?

Vanmorgen 10 km gelopen, alleen heeft mijn iPod het niet opgeslagen .
  woensdag 8 april 2009 @ 18:09:18 #253
74453 koeii
Een P ja
pi_67836519
Mwah, meestal kan ik wel door kramp heenlopen, maar goed, wil je niet op ideeen brengen
Dus toch .
pi_67836692
Wat ik zo lees heeft kramp in te maken met een tekort aan zuurstofrijk bloed. Als je loopt stimuleer je de doorbloeding wat dus zou suggereren dat je door kunt lopen. Maar het is denk ik niet aan te raden om er een volle training tegen aan te gooien. Daarmee jaag je spieren met een beetje pech helemaal over de zeik. Ik zou persoonlijk voor de hersteltraining gaan maar als het slecht uitkomt zou ik gewoon niet gaan lopen.

Blijft uiteindelijk een persoonlijke keuze denk ik.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:30:37 #255
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67837120
Het is me eerste keer hardlopen.
En had de kramp gewoon vamiddag tijdens verkeerd bewegen.
Voel nu alleen nog dat ik kramp heb gehad. het doet geen pijn ofzo.
pi_67837325
Op wat voor schoenen loop je?
  woensdag 8 april 2009 @ 18:39:08 #257
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67837342
Hardloopschoenen van de aldi. Maar wel met versteviging enzo
pi_67837370
Zal beter zijn als sportgympies Versteviging? Daarmee bedoelen ze geen antipronatie toch?

Hoe lang heb je de 1e training gelopen?
  woensdag 8 april 2009 @ 18:48:35 #259
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67837602
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:40 schreef FJD het volgende:
Zal beter zijn als sportgympies Versteviging? Daarmee bedoelen ze geen antipronatie toch?

Hoe lang heb je de 1e training gelopen?
Weet niet of het antipronatie is.
Zijn schoenen van Shamp van de aldi.

Nog nooit gelopen. Wou vandaag voor het eerst beginnen.

Ik wou beginnen met de Couch to 5K training.

Brisk five-minute warmup walk. Then alternate 60 seconds of jogging and 90 seconds of walking for a total of 20 minutes.
pi_67837759
Niets aant handje zou ik zeggen Zou het gewoon proberen of anders een dagje uitstellen, kan beide niet echt kwaad.

Hardloopschema op je MP3-speler - #13
Ook wel fijn, hoef je niet steeds op je horloge te kijken. Belangrijkste is om altijd naar je lichaam te luisteren (je mag en kan niet door alle pijntjes heen lopen) en om niet te enthousiast van start te gaan maar met zo'n schema gaat het helemaal goed komen
  woensdag 8 april 2009 @ 18:55:34 #261
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67837830
Ok, dan vertrouw ik je op je woord!

Ik heb idd die podcast van couch to 5k.
Dat leek me idd het makkelijkst.

Dan ga ik nu ff toiletteren en dan maar eens beginnen.
Met een uur kom ik hier posten hoe het ging,

Bedankt FJD!
pi_67838126
Zolang je maar stopt als t niet goed voelt. Het is klote maar het hoort er ook bij. Als ik dat ook had gedaan had ik alweer 3 weken training er op hebben zitten maar voorlopig zit ik nog een week te wachten tot m'n knieen herstellen
  woensdag 8 april 2009 @ 20:14:18 #263
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67840389
Zo dat was dat.

Me benen deden wel zeer maar ik had geen last van enkels of knieën ofzo.
Dat half uur leek wel 10 minuten.

Nu maar afwachten of ik spierpijn krijg of wat.

Tijdens het lopen zei die podcast vent dat ik niet buiten adem mocht zijn maar dat was ik na 3 keer versnellen ofzo al. Maar ik heb dan ook geen conditie en ook nog eens lichte astma.

Vrijdag weer

Nogmaals bedankt FJD
pi_67840960
Hmm, mijn conditieverbetering is eindelijk merkbaar. Ik loop tussen het afwassen en koken in even een half uurtje zonder dat mijn ademhaling verstoort of mijn hartslag enorm omhoog schiet.
Alleen m'n spieren (vooral kuit) zijn nog te snel vermoeid. Kwestie van rustig opbouwen dunkt me.

Zo even een sporthorloge (met hartslagmeter dacht ik) lenen bij een vriend, en dan even wat nauwkeuriger meten.

Morgen een langere duurloop (45m), vrijdag een tempo run (ja ik doe ook maar wat mijn schema zegt), twee dagen rust en dan een 5k-loop! Ben benieuwd hoe dicht ik bij de 20min kom
  woensdag 8 april 2009 @ 23:13:07 #265
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67848048
loop je met een volle maag of was je eerst alles af voordat je begint met koken
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_67849041
Was gewoon de vaat van afgelopen week
Ik eet nu na het trainen (was eerst: eten - 2 uur - trainen) en dat bevalt me stukken beter. Uurtje voor het sporten nog wel iets kleins (noodles, banaan).
pi_67849988
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:42 schreef knnth het volgende:
Was gewoon de vaat van afgelopen week
Whahaha ik moest lachen...

Ik vond het trouwens 'erg' makkelijk om van de 5km naar de 10km te gaan, dat gaat veel sneller dan van niks naar de 5km (dat heeft me best wel wat tijd en rode hoofden gekost!!!).
  donderdag 9 april 2009 @ 16:30:12 #268
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67868034
God god god wat een spierpijn
Maar het is leuk om te hardlopen.
Morgen weer
  donderdag 9 april 2009 @ 17:54:49 #269
77130 star_gazer
pi_67870803
Vanavond lekker 12km. Zin in
-
pi_67870918
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:17 schreef Cacao het volgende:

[..]

Whahaha ik moest lachen...

Ik vond het trouwens 'erg' makkelijk om van de 5km naar de 10km te gaan, dat gaat veel sneller dan van niks naar de 5km (dat heeft me best wel wat tijd en rode hoofden gekost!!!).
Ben ik helemaal mee eens, ondanks dat het mij geen rode hoofden heeft gekost (wel veel tijd). Ging zelfs zo goed dat ik verder wou gaan dan m'n schema zei maar uit voorzorg toch maar niet heb gedaan.
pi_67871948
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:58 schreef Fipomacher het volgende:
Ben ik helemaal mee eens, ondanks dat het mij geen rode hoofden heeft gekost (wel veel tijd). Ging zelfs zo goed dat ik verder wou gaan dan m'n schema zei maar uit voorzorg toch maar niet heb gedaan.
Slim Zo'n schema is voor een deel omdat je conditie nog niet goed genoeg is maar voor een belangrijk deel ook omdat je spieren nog niet sterk genoeg zijn om de klappen op te vangen. Dat groeit wel als je te snel gaat dan kun je vrij snel tegen een blessure aanlopen
pi_67874698
Ik heb vandaag heeeeeeel lekker gelopen
En ik wacht in spanning op verslagen van annoh en BloodhoundFromHell.
  donderdag 9 april 2009 @ 20:07:42 #273
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67874916
ben nu iets meer dan een week bezig! om de dag gemiddeld. jullie zijn allemaal helden! wat is dat zwaar zeg...
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_67875094
Het wordt steeds minder zwaar Voor je het weet doe je een rustige duurloop van dik een half uur, kom je thuis en begin je je na een uur af te vragen of je vandaag nou wel of niet had getraind
  donderdag 9 april 2009 @ 20:21:37 #275
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67875409
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:12 schreef knnth het volgende:
Het wordt steeds minder zwaar Voor je het weet doe je een rustige duurloop van dik een half uur, kom je thuis en begin je je na een uur af te vragen of je vandaag nou wel of niet had getraind
laat ik het hopen maar het valt me erg zwaar...
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_67877844
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb vandaag heeeeeeel lekker gelopen
Ik niet
Wel gelopen maar niet lekker Eerst last van mijn maag, daarna pijn in mijn buik
Het was wel lekker weer!
  donderdag 9 april 2009 @ 21:55:19 #277
77130 star_gazer
pi_67878306
12km gedaan Langzaam tempo, 10km/uur. Gewoon even lekker ontspannen Lekker temperatuurtje nu! Het wemelt op straat echt van de mooiweer-lopers
-
pi_67879896
Best wel he af en toe moet je zowaar slalommen

De rustdag valt mij zwaar. Er zit veel te veel peper in m'n kont
pi_67881024
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:40 schreef knnth het volgende:
Best wel he af en toe moet je zowaar slalommen

De rustdag valt mij zwaar. Er zit veel te veel peper in m'n kont
Daarom, plan altijd wat in je rustdag Ik heb om de 3 weken herstelweekje, dan word ik ook beetje 'energiek.'
  vrijdag 10 april 2009 @ 00:00:32 #280
77130 star_gazer
pi_67882554
Iemand ervaring met dat 'chi running'? Schijnt de nieuwe hype te zijn, maar volgens mij is dat echt weer zo'n waan van de dag...
-
pi_67890443
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:00 schreef star_gazer het volgende:
Iemand ervaring met dat 'chi running'? Schijnt de nieuwe hype te zijn, maar volgens mij is dat echt weer zo'n waan van de dag...
Lijkt me geen hol aan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67890618
Op een site staat dat chirunning proces–georiënteerd ipv resultaat–georiënteerd is. Ja dank je, de dag dat ik geen nieuwe PR meer neerzet, stop ik met hardlopen
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:26:46 #283
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67890664
Nee idd, je loopt niet voor de lol, maar om te winnen
pi_67894856
Na het enigzins teleurstellende resultaat op de 10k vorige week zit ik eraan te denken om wat intensiever op mijn snelheid te trainen, maar om eerlijk te zijn weet ik niet wat de beste manier hiervoor is.

Ik zat te denken aan een interval training, in de zin van; 2 minuten +/- 13 km/h, 1 minuut 16 km/h, en dat blijven herhalen. Zodra dat makkelijk gaat, omzetten naar ieder 1,5 minuut, etc. totdat de 16 km/h constant volhouden geen probleem is. Tempoduurtraining is ook wel interessant en hier makkelijk uit te voeren, maar of dat een beter resultaat zal geven weet ik niet. Enige tips?
pi_67895696
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:47 schreef DjNivek het volgende:
Na het enigzins teleurstellende resultaat op de 10k vorige week zit ik eraan te denken om wat intensiever op mijn snelheid te trainen, maar om eerlijk te zijn weet ik niet wat de beste manier hiervoor is.

Ik zat te denken aan een interval training, in de zin van; 2 minuten +/- 13 km/h, 1 minuut 16 km/h, en dat blijven herhalen. Zodra dat makkelijk gaat, omzetten naar ieder 1,5 minuut, etc. totdat de 16 km/h constant volhouden geen probleem is. Tempoduurtraining is ook wel interessant en hier makkelijk uit te voeren, maar of dat een beter resultaat zal geven weet ik niet. Enige tips?
ja je moet eigenlijk beide doen. Alleen de minuten tussen de tempo's op 16 moet je wel herstellen dus denk eerder aan 10/uur dan 13. Blokken moet je ook doen voor tempohardheid. Dus als je traint voor de 21 moet je tempo's lopen op 5 en 10km wedstrijdtempo. Denk bijv aan 4x1-1.5km op 5km wedstrijd tempo of 3-4x 3km op 10km wedstrijdtempo, tussendoor dan lekker relaxed om te herstellen. succes
pi_67896345
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:18 schreef superbient het volgende:

[..]

ja je moet eigenlijk beide doen. Alleen de minuten tussen de tempo's op 16 moet je wel herstellen dus denk eerder aan 10/uur dan 13. Blokken moet je ook doen voor tempohardheid. Dus als je traint voor de 21 moet je tempo's lopen op 5 en 10km wedstrijdtempo. Denk bijv aan 4x1-1.5km op 5km wedstrijd tempo of 3-4x 3km op 10km wedstrijdtempo, tussendoor dan lekker relaxed om te herstellen. succes
Bedankt

Mijn huidige 10km wedstrijd tempo ligt gemiddeld rond de 13 km/h, al weet ik dat het normaal iets erboven ligt. Bij de 10k afgelopen zondag was ik na 3 km enorm misselijk door het ontbijt, dus tot ong. 5 km echt met een slakkentempo gelopen (ong 9-10 km/h). Daarna de laatste 4,5 - 5 km in een goed tempo weer gelopen, maar ja, het moet (en kan) allemaal nog een stuk sneller. Waarschijnlijk dan maar het aantal trainingen per week opschroeven naar 3, waarvan 2 intensievere die ik alleen loop zoals je al aangaf, en 1 wat rustig aan met een grotere groep.
pi_67896954
Oh oh oh wat was het weer heet vandaag, nog heter dan vorige week zelfs. Toch een heel glas koud water achterover gegooid voordat ik ging lopen, maar na 9 kilometer en de afwezigheid van schaduw was dat er wel doorheen, dus snel even in het toilet van een cafeetje aan de kraan gehangen, toen kon ik er weer een paar kilometer tegenaan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67896986
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:42 schreef DjNivek het volgende:

[..]

Bedankt

Mijn huidige 10km wedstrijd tempo ligt gemiddeld rond de 13 km/h, al weet ik dat het normaal iets erboven ligt. Bij de 10k afgelopen zondag was ik na 3 km enorm misselijk door het ontbijt, dus tot ong. 5 km echt met een slakkentempo gelopen (ong 9-10 km/h). Daarna de laatste 4,5 - 5 km in een goed tempo weer gelopen, maar ja, het moet (en kan) allemaal nog een stuk sneller. Waarschijnlijk dan maar het aantal trainingen per week opschroeven naar 3, waarvan 2 intensievere die ik alleen loop zoals je al aangaf, en 1 wat rustig aan met een grotere groep.
ik zou 1 intensieve doen en 2 rustige. Als je dan die ene supergoed uitvoert is dat al genoeg, die hakken er namelijk goed in met al dat intensieve werk...
pi_67897211
Duurloopje van 45min in het bos, 10km/h. Lekker schaduwrijk, ging prima - alleen een peesje onder mn knie was wat aan het huilen, dus zondag even kijken of ik dan nog x ga lopen.
pi_67898378
m'n eerste 10 km gehaald
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:59:32 #291
77130 star_gazer
pi_67898489
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:05 schreef Nam_Soldier het volgende:
Oh oh oh wat was het weer heet vandaag, nog heter dan vorige week zelfs. Toch een heel glas koud water achterover gegooid voordat ik ging lopen, maar na 9 kilometer en de afwezigheid van schaduw was dat er wel doorheen, dus snel even in het toilet van een cafeetje aan de kraan gehangen, toen kon ik er weer een paar kilometer tegenaan.
Volgende keer twee hele glazen? Als je met warm weer gaat duurlopen zonder water mee te nemen, moet je door en door gehydrateerd zijn. Doe je dat niet, dan loop je grote risico's. Flauwvallen op een druk kruispunt, om maar een voorbeeld te noemen Nu valt het nu nog wel mee, maar reken er in de zomer op dat je hard afgestraft wordt als je niet goed zuipt vooraf.
-
pi_67900858
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:55 schreef kleinzusje het volgende:
m'n eerste 10 km gehaald
sinds die val? congratz
pi_67900888
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:59 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Volgende keer twee hele glazen? Als je met warm weer gaat duurlopen zonder water mee te nemen, moet je door en door gehydrateerd zijn. Doe je dat niet, dan loop je grote risico's. Flauwvallen op een druk kruispunt, om maar een voorbeeld te noemen Nu valt het nu nog wel mee, maar reken er in de zomer op dat je hard afgestraft wordt als je niet goed zuipt vooraf.
Ja ik merk het, zie ook mijn post van vorige week waar ik na 6 kilometer al moest stoppen omdat ik toen überhaupt niet gedronken had. Maar nu dus mijn grote vraag; hoe oefenen mensen met grote afstanden (een halve marathon en meer zeg maar) zonder water? Of nemen ze een flesje mee? Zo ja, hoe dan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67902113
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Ja ik merk het, zie ook mijn post van vorige week waar ik na 6 kilometer al moest stoppen omdat ik toen überhaupt niet gedronken had. Maar nu dus mijn grote vraag; hoe oefenen mensen met grote afstanden (een halve marathon en meer zeg maar) zonder water? Of nemen ze een flesje mee? Zo ja, hoe dan.
Ja je kunt flesje meenemen. Wat ik altijd deed was met de fiets de natuur in voor een rondje van 10km en dat dan 2x, halverwege even tanken uit bidon die ik in mijn fietstas had zitten bij de kleding voor de terugweg
pi_67902574
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Ik loop nog geen marathon maar ik drink vantevoren 2-3 glazen water en dan neem ik een flesje mee vol met water, gewoon in de hand. Maar met zo'n weer als dit is het water na 2 km wel al warm maar toch beter dan niks
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:34:07 #296
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67902820
Vandaag ook gelopen. Ben niet verder gekomen dan 2km

Ben eerst een fietstochtje van 45km door de duinen gaan doen. Wind tegen + "bergen" = kuiten die vollopen. Wordt weer even trainen voordat die bricksessies weer wat beter gaan lopen
pi_67920002
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:06 schreef superbient het volgende:

[..]

Ja je kunt flesje meenemen. Wat ik altijd deed was met de fiets de natuur in voor een rondje van 10km en dat dan 2x, halverwege even tanken uit bidon die ik in mijn fietstas had zitten bij de kleding voor de terugweg
niet bang dat voorbijgangers gaan kloten met je kleren/fiets? dat idee heb ik nu namelijk erg sterk!

vandaag voor het eerst gelopen. heb schoenen gehaald die de runnersworld mij als advies gaf. nike plus, best lagge aangezien er ook een gps thingy in kan ik volg overigens eerst de lessen van de belgische dame en na een aantal weken moet ik daardoor schijnbaar makkelijk de 5 km kunnen.
pi_67920235
Ik heb geen fietstas en stop m'n kleren en flesje in een plastic tas die ik bij de fiets op de grond leg. Is nog nooit iets mee gebeurd. Er komen sowieso niet zoveel mensen daar in het bos, en degenen die er komen zullen nou niet direct de behoefte hebben om die lelijke joggingbroek mee te nemen.
pi_67922024
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:06 schreef superbient het volgende:

[..]

Oh da's wel slim
Ik heb vandaag voor het eerst gelopen met zo'n flesjes gordel, wel even wennen dat geklots op mij rug.

Ik vond het echt bloedheet vanochtend!

Geen maag/buikpijn toch ging het weer bagger, ik kan om een of andere reden niet meer lange stukken lopen zonder stoppen tussendoor.
pi_67922601
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:35 schreef blessed19 het volgende:

[..]

niet bang dat voorbijgangers gaan kloten met je kleren/fiets? dat idee heb ik nu namelijk erg sterk!

vandaag voor het eerst gelopen. heb schoenen gehaald die de runnersworld mij als advies gaf. nike plus, best lagge aangezien er ook een gps thingy in kan ik volg overigens eerst de lessen van de belgische dame en na een aantal weken moet ik daardoor schijnbaar makkelijk de 5 km kunnen.
hehe, tis wel net buiten de stad bij de amstel in amsterdam zet dan me fiets onder een brug komen alleen maar mensen voor recreatie voornamelijk. Hardlopers/fietser/wandelaars.Kan me n iet voorstellen dat iemand dan in een fietstas gaat zoeken naar een trainingsbroek, is dus ook nog nooit wat gebeurd
Maar wel lekker ff bijtanken halverwege
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')