Ik nietquote:Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb vandaag heeeeeeel lekker gelopen
Daarom, plan altijd wat in je rustdagquote:Op donderdag 9 april 2009 22:40 schreef knnth het volgende:
Best wel heaf en toe moet je zowaar slalommen
De rustdag valt mij zwaar. Er zit veel te veel peper in m'n kont
Lijkt me geen hol aan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:00 schreef star_gazer het volgende:
Iemand ervaring met dat 'chi running'? Schijnt de nieuwe hype te zijn, maar volgens mij is dat echt weer zo'n waan van de dag...
ja je moet eigenlijk beide doen. Alleen de minuten tussen de tempo's op 16 moet je wel herstellen dus denk eerder aan 10/uur dan 13. Blokken moet je ook doen voor tempohardheid. Dus als je traint voor de 21 moet je tempo's lopen op 5 en 10km wedstrijdtempo. Denk bijv aan 4x1-1.5km op 5km wedstrijd tempo of 3-4x 3km op 10km wedstrijdtempo, tussendoor dan lekker relaxed om te herstellen. succesquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:47 schreef DjNivek het volgende:
Na het enigzins teleurstellende resultaat op de 10k vorige week zit ik eraan te denken om wat intensiever op mijn snelheid te trainen, maar om eerlijk te zijn weet ik niet wat de beste manier hiervoor is.
Ik zat te denken aan een interval training, in de zin van; 2 minuten +/- 13 km/h, 1 minuut 16 km/h, en dat blijven herhalen. Zodra dat makkelijk gaat, omzetten naar ieder 1,5 minuut, etc. totdat de 16 km/h constant volhouden geen probleem is. Tempoduurtraining is ook wel interessant en hier makkelijk uit te voeren, maar of dat een beter resultaat zal geven weet ik niet. Enige tips?
Bedanktquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:18 schreef superbient het volgende:
[..]
ja je moet eigenlijk beide doen. Alleen de minuten tussen de tempo's op 16 moet je wel herstellen dus denk eerder aan 10/uur dan 13. Blokken moet je ook doen voor tempohardheid. Dus als je traint voor de 21 moet je tempo's lopen op 5 en 10km wedstrijdtempo. Denk bijv aan 4x1-1.5km op 5km wedstrijd tempo of 3-4x 3km op 10km wedstrijdtempo, tussendoor dan lekker relaxed om te herstellen. succes
ik zou 1 intensieve doen en 2 rustige. Als je dan die ene supergoed uitvoert is dat al genoeg, die hakken er namelijk goed in met al dat intensieve werk...quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:42 schreef DjNivek het volgende:
[..]
Bedankt![]()
Mijn huidige 10km wedstrijd tempo ligt gemiddeld rond de 13 km/h, al weet ik dat het normaal iets erboven ligt. Bij de 10k afgelopen zondag was ik na 3 km enorm misselijk door het ontbijt, dus tot ong. 5 km echt met een slakkentempo gelopen (ong 9-10 km/h). Daarna de laatste 4,5 - 5 km in een goed tempo weer gelopen, maar ja, het moet (en kan) allemaal nog een stuk sneller. Waarschijnlijk dan maar het aantal trainingen per week opschroeven naar 3, waarvan 2 intensievere die ik alleen loop zoals je al aangaf, en 1 wat rustig aan met een grotere groep.
Volgende keer twee hele glazen? Als je met warm weer gaat duurlopen zonder water mee te nemen, moet je door en door gehydrateerd zijn. Doe je dat niet, dan loop je grote risico's. Flauwvallen op een druk kruispunt, om maar een voorbeeld te noemenquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:05 schreef Nam_Soldier het volgende:
Oh oh oh wat was het weer heet vandaag, nog heter dan vorige week zelfs. Toch een heel glas koud water achterover gegooid voordat ik ging lopen, maar na 9 kilometer en de afwezigheid van schaduw was dat er wel doorheen, dus snel even in het toilet van een cafeetje aan de kraan gehangen, toen kon ik er weer een paar kilometer tegenaan.
sinds die val? congratzquote:
Ja ik merk het, zie ook mijn post van vorige week waar ik na 6 kilometer al moest stoppen omdat ik toen überhaupt niet gedronken had. Maar nu dus mijn grote vraag; hoe oefenen mensen met grote afstanden (een halve marathon en meer zeg maar) zonder water? Of nemen ze een flesje mee? Zo ja, hoe dan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Volgende keer twee hele glazen? Als je met warm weer gaat duurlopen zonder water mee te nemen, moet je door en door gehydrateerd zijn. Doe je dat niet, dan loop je grote risico's. Flauwvallen op een druk kruispunt, om maar een voorbeeld te noemenNu valt het nu nog wel mee, maar reken er in de zomer op dat je hard afgestraft wordt als je niet goed zuipt vooraf.
Ja je kunt flesje meenemen. Wat ik altijd deed was met de fiets de natuur in voor een rondje van 10km en dat dan 2x, halverwege even tanken uit bidon die ik in mijn fietstas had zitten bij de kleding voor de terugwegquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Ja ik merk het, zie ook mijn post van vorige week waar ik na 6 kilometer al moest stoppen omdat ik toen überhaupt niet gedronken had. Maar nu dus mijn grote vraag; hoe oefenen mensen met grote afstanden (een halve marathon en meer zeg maar) zonder water? Of nemen ze een flesje mee? Zo ja, hoe dan.
Ik loop nog geen marathon maar ik drink vantevoren 2-3 glazen water en dan neem ik een flesje mee vol met water, gewoon in de hand. Maar met zo'n weer als dit is het water na 2 km wel al warm maar toch beter dan niksquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Ja ik merk het, zie ook mijn post van vorige week waar ik na 6 kilometer al moest stoppen omdat ik toen überhaupt niet gedronken had. Maar nu dus mijn grote vraag; hoe oefenen mensen met grote afstanden (een halve marathon en meer zeg maar) zonder water? Of nemen ze een flesje mee? Zo ja, hoe dan.
niet bang dat voorbijgangers gaan kloten met je kleren/fiets? dat idee heb ik nu namelijk erg sterk!quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:06 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja je kunt flesje meenemen. Wat ik altijd deed was met de fiets de natuur in voor een rondje van 10km en dat dan 2x, halverwege even tanken uit bidon die ik in mijn fietstas had zitten bij de kleding voor de terugweg
Oh da's wel slimquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:06 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja je kunt flesje meenemen. Wat ik altijd deed was met de fiets de natuur in voor een rondje van 10km en dat dan 2x, halverwege even tanken uit bidon die ik in mijn fietstas had zitten bij de kleding voor de terugweg
hehe, tis wel net buiten de stad bij de amstel in amsterdam zet dan me fiets onder een brug komen alleen maar mensen voor recreatie voornamelijk. Hardlopers/fietser/wandelaars.Kan me n iet voorstellen dat iemand dan in een fietstas gaat zoeken naar een trainingsbroek, is dus ook nog nooit wat gebeurdquote:Op zaterdag 11 april 2009 11:35 schreef blessed19 het volgende:
[..]
niet bang dat voorbijgangers gaan kloten met je kleren/fiets? dat idee heb ik nu namelijk erg sterk!
vandaag voor het eerst gelopen. heb schoenen gehaald die de runnersworld mij als advies gaf. nike plus, best lagge aangezien er ook een gps thingy in kanik volg overigens eerst de lessen van de belgische dame en na een aantal weken moet ik daardoor schijnbaar makkelijk de 5 km kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |