abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67877844
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb vandaag heeeeeeel lekker gelopen
Ik niet
Wel gelopen maar niet lekker Eerst last van mijn maag, daarna pijn in mijn buik
Het was wel lekker weer!
  donderdag 9 april 2009 @ 21:55:19 #277
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67878306
12km gedaan Langzaam tempo, 10km/uur. Gewoon even lekker ontspannen Lekker temperatuurtje nu! Het wemelt op straat echt van de mooiweer-lopers
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67879896
Best wel he af en toe moet je zowaar slalommen

De rustdag valt mij zwaar. Er zit veel te veel peper in m'n kont
pi_67881024
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:40 schreef knnth het volgende:
Best wel he af en toe moet je zowaar slalommen

De rustdag valt mij zwaar. Er zit veel te veel peper in m'n kont
Daarom, plan altijd wat in je rustdag Ik heb om de 3 weken herstelweekje, dan word ik ook beetje 'energiek.'
  vrijdag 10 april 2009 @ 00:00:32 #280
77130 star_gazer
pi_67882554
Iemand ervaring met dat 'chi running'? Schijnt de nieuwe hype te zijn, maar volgens mij is dat echt weer zo'n waan van de dag...
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67890443
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:00 schreef star_gazer het volgende:
Iemand ervaring met dat 'chi running'? Schijnt de nieuwe hype te zijn, maar volgens mij is dat echt weer zo'n waan van de dag...
Lijkt me geen hol aan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67890618
Op een site staat dat chirunning proces–georiënteerd ipv resultaat–georiënteerd is. Ja dank je, de dag dat ik geen nieuwe PR meer neerzet, stop ik met hardlopen
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:26:46 #283
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67890664
Nee idd, je loopt niet voor de lol, maar om te winnen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_67894856
Na het enigzins teleurstellende resultaat op de 10k vorige week zit ik eraan te denken om wat intensiever op mijn snelheid te trainen, maar om eerlijk te zijn weet ik niet wat de beste manier hiervoor is.

Ik zat te denken aan een interval training, in de zin van; 2 minuten +/- 13 km/h, 1 minuut 16 km/h, en dat blijven herhalen. Zodra dat makkelijk gaat, omzetten naar ieder 1,5 minuut, etc. totdat de 16 km/h constant volhouden geen probleem is. Tempoduurtraining is ook wel interessant en hier makkelijk uit te voeren, maar of dat een beter resultaat zal geven weet ik niet. Enige tips?
pi_67895696
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:47 schreef DjNivek het volgende:
Na het enigzins teleurstellende resultaat op de 10k vorige week zit ik eraan te denken om wat intensiever op mijn snelheid te trainen, maar om eerlijk te zijn weet ik niet wat de beste manier hiervoor is.

Ik zat te denken aan een interval training, in de zin van; 2 minuten +/- 13 km/h, 1 minuut 16 km/h, en dat blijven herhalen. Zodra dat makkelijk gaat, omzetten naar ieder 1,5 minuut, etc. totdat de 16 km/h constant volhouden geen probleem is. Tempoduurtraining is ook wel interessant en hier makkelijk uit te voeren, maar of dat een beter resultaat zal geven weet ik niet. Enige tips?
ja je moet eigenlijk beide doen. Alleen de minuten tussen de tempo's op 16 moet je wel herstellen dus denk eerder aan 10/uur dan 13. Blokken moet je ook doen voor tempohardheid. Dus als je traint voor de 21 moet je tempo's lopen op 5 en 10km wedstrijdtempo. Denk bijv aan 4x1-1.5km op 5km wedstrijd tempo of 3-4x 3km op 10km wedstrijdtempo, tussendoor dan lekker relaxed om te herstellen. succes
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_67896345
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:18 schreef superbient het volgende:

[..]

ja je moet eigenlijk beide doen. Alleen de minuten tussen de tempo's op 16 moet je wel herstellen dus denk eerder aan 10/uur dan 13. Blokken moet je ook doen voor tempohardheid. Dus als je traint voor de 21 moet je tempo's lopen op 5 en 10km wedstrijdtempo. Denk bijv aan 4x1-1.5km op 5km wedstrijd tempo of 3-4x 3km op 10km wedstrijdtempo, tussendoor dan lekker relaxed om te herstellen. succes
Bedankt

Mijn huidige 10km wedstrijd tempo ligt gemiddeld rond de 13 km/h, al weet ik dat het normaal iets erboven ligt. Bij de 10k afgelopen zondag was ik na 3 km enorm misselijk door het ontbijt, dus tot ong. 5 km echt met een slakkentempo gelopen (ong 9-10 km/h). Daarna de laatste 4,5 - 5 km in een goed tempo weer gelopen, maar ja, het moet (en kan) allemaal nog een stuk sneller. Waarschijnlijk dan maar het aantal trainingen per week opschroeven naar 3, waarvan 2 intensievere die ik alleen loop zoals je al aangaf, en 1 wat rustig aan met een grotere groep.
pi_67896954
Oh oh oh wat was het weer heet vandaag, nog heter dan vorige week zelfs. Toch een heel glas koud water achterover gegooid voordat ik ging lopen, maar na 9 kilometer en de afwezigheid van schaduw was dat er wel doorheen, dus snel even in het toilet van een cafeetje aan de kraan gehangen, toen kon ik er weer een paar kilometer tegenaan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67896986
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:42 schreef DjNivek het volgende:

[..]

Bedankt

Mijn huidige 10km wedstrijd tempo ligt gemiddeld rond de 13 km/h, al weet ik dat het normaal iets erboven ligt. Bij de 10k afgelopen zondag was ik na 3 km enorm misselijk door het ontbijt, dus tot ong. 5 km echt met een slakkentempo gelopen (ong 9-10 km/h). Daarna de laatste 4,5 - 5 km in een goed tempo weer gelopen, maar ja, het moet (en kan) allemaal nog een stuk sneller. Waarschijnlijk dan maar het aantal trainingen per week opschroeven naar 3, waarvan 2 intensievere die ik alleen loop zoals je al aangaf, en 1 wat rustig aan met een grotere groep.
ik zou 1 intensieve doen en 2 rustige. Als je dan die ene supergoed uitvoert is dat al genoeg, die hakken er namelijk goed in met al dat intensieve werk...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_67897211
Duurloopje van 45min in het bos, 10km/h. Lekker schaduwrijk, ging prima - alleen een peesje onder mn knie was wat aan het huilen, dus zondag even kijken of ik dan nog x ga lopen.
pi_67898378
m'n eerste 10 km gehaald
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:59:32 #291
77130 star_gazer
pi_67898489
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:05 schreef Nam_Soldier het volgende:
Oh oh oh wat was het weer heet vandaag, nog heter dan vorige week zelfs. Toch een heel glas koud water achterover gegooid voordat ik ging lopen, maar na 9 kilometer en de afwezigheid van schaduw was dat er wel doorheen, dus snel even in het toilet van een cafeetje aan de kraan gehangen, toen kon ik er weer een paar kilometer tegenaan.
Volgende keer twee hele glazen? Als je met warm weer gaat duurlopen zonder water mee te nemen, moet je door en door gehydrateerd zijn. Doe je dat niet, dan loop je grote risico's. Flauwvallen op een druk kruispunt, om maar een voorbeeld te noemen Nu valt het nu nog wel mee, maar reken er in de zomer op dat je hard afgestraft wordt als je niet goed zuipt vooraf.
-
pi_67900858
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:55 schreef kleinzusje het volgende:
m'n eerste 10 km gehaald
sinds die val? congratz
pi_67900888
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:59 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Volgende keer twee hele glazen? Als je met warm weer gaat duurlopen zonder water mee te nemen, moet je door en door gehydrateerd zijn. Doe je dat niet, dan loop je grote risico's. Flauwvallen op een druk kruispunt, om maar een voorbeeld te noemen Nu valt het nu nog wel mee, maar reken er in de zomer op dat je hard afgestraft wordt als je niet goed zuipt vooraf.
Ja ik merk het, zie ook mijn post van vorige week waar ik na 6 kilometer al moest stoppen omdat ik toen überhaupt niet gedronken had. Maar nu dus mijn grote vraag; hoe oefenen mensen met grote afstanden (een halve marathon en meer zeg maar) zonder water? Of nemen ze een flesje mee? Zo ja, hoe dan.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67902113
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Ja ik merk het, zie ook mijn post van vorige week waar ik na 6 kilometer al moest stoppen omdat ik toen überhaupt niet gedronken had. Maar nu dus mijn grote vraag; hoe oefenen mensen met grote afstanden (een halve marathon en meer zeg maar) zonder water? Of nemen ze een flesje mee? Zo ja, hoe dan.
Ja je kunt flesje meenemen. Wat ik altijd deed was met de fiets de natuur in voor een rondje van 10km en dat dan 2x, halverwege even tanken uit bidon die ik in mijn fietstas had zitten bij de kleding voor de terugweg
pi_67902574
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Ik loop nog geen marathon maar ik drink vantevoren 2-3 glazen water en dan neem ik een flesje mee vol met water, gewoon in de hand. Maar met zo'n weer als dit is het water na 2 km wel al warm maar toch beter dan niks
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:34:07 #296
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67902820
Vandaag ook gelopen. Ben niet verder gekomen dan 2km

Ben eerst een fietstochtje van 45km door de duinen gaan doen. Wind tegen + "bergen" = kuiten die vollopen. Wordt weer even trainen voordat die bricksessies weer wat beter gaan lopen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_67920002
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:06 schreef superbient het volgende:

[..]

Ja je kunt flesje meenemen. Wat ik altijd deed was met de fiets de natuur in voor een rondje van 10km en dat dan 2x, halverwege even tanken uit bidon die ik in mijn fietstas had zitten bij de kleding voor de terugweg
niet bang dat voorbijgangers gaan kloten met je kleren/fiets? dat idee heb ik nu namelijk erg sterk!

vandaag voor het eerst gelopen. heb schoenen gehaald die de runnersworld mij als advies gaf. nike plus, best lagge aangezien er ook een gps thingy in kan ik volg overigens eerst de lessen van de belgische dame en na een aantal weken moet ik daardoor schijnbaar makkelijk de 5 km kunnen.
pi_67920235
Ik heb geen fietstas en stop m'n kleren en flesje in een plastic tas die ik bij de fiets op de grond leg. Is nog nooit iets mee gebeurd. Er komen sowieso niet zoveel mensen daar in het bos, en degenen die er komen zullen nou niet direct de behoefte hebben om die lelijke joggingbroek mee te nemen.
pi_67922024
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:06 schreef superbient het volgende:

[..]

Oh da's wel slim
Ik heb vandaag voor het eerst gelopen met zo'n flesjes gordel, wel even wennen dat geklots op mij rug.

Ik vond het echt bloedheet vanochtend!

Geen maag/buikpijn toch ging het weer bagger, ik kan om een of andere reden niet meer lange stukken lopen zonder stoppen tussendoor.
pi_67922601
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:35 schreef blessed19 het volgende:

[..]

niet bang dat voorbijgangers gaan kloten met je kleren/fiets? dat idee heb ik nu namelijk erg sterk!

vandaag voor het eerst gelopen. heb schoenen gehaald die de runnersworld mij als advies gaf. nike plus, best lagge aangezien er ook een gps thingy in kan ik volg overigens eerst de lessen van de belgische dame en na een aantal weken moet ik daardoor schijnbaar makkelijk de 5 km kunnen.
hehe, tis wel net buiten de stad bij de amstel in amsterdam zet dan me fiets onder een brug komen alleen maar mensen voor recreatie voornamelijk. Hardlopers/fietser/wandelaars.Kan me n iet voorstellen dat iemand dan in een fietstas gaat zoeken naar een trainingsbroek, is dus ook nog nooit wat gebeurd
Maar wel lekker ff bijtanken halverwege
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')