James1988 | zondag 29 maart 2009 @ 22:14 |
Hier alweer deel 153 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
James1988 | zondag 29 maart 2009 @ 22:15 |
Aangezien de laposter van het vorige topic geen nieuwe opende, bij deze. En gaat de V250 eindelijk naar Nederland komen? Ik ben benieuwd. Ik vraag me af of er gekken zijn die 2 dagen bij OB Watergraafsmeer gaan liggen, om te kijken wat er binnenkomt. Ik hoop niks | |
Zug-Chef | zondag 29 maart 2009 @ 22:16 |
quote:Nee ERS wisselt van lok bij de Duits-Zwitserse grens ![]() | |
dennistd | zondag 29 maart 2009 @ 22:18 |
Tijd Voor Plaatjes:![]() | |
ghizzer | zondag 29 maart 2009 @ 22:19 |
tvp | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2009 @ 22:20 |
quote:Toch ook al bijna goed genoeg voor de Heimwee-express ![]() | |
James1988 | zondag 29 maart 2009 @ 22:22 |
Ik zal blij zijn als die dingen eruitzijn. Lelijke zo-niet-in-het-hedendaagse-straatbeeld-passende treinen. Leuk voor in een museum, maar verder: oprotten. Geef mij dan maar een DD-AR (ja, serieus). | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2009 @ 22:24 |
quote:Jij bent echt geschift ![]() | |
De_Hertog | zondag 29 maart 2009 @ 22:25 |
quote:Ik weet dat je er fan van bent hoor, maar waarom past een DD-AR beter in het straatbeeld dan een T/V? Het is toch precies dezelfde stijl eigenlijk? | |
De_Hertog | zondag 29 maart 2009 @ 22:26 |
Overigens:![]() | |
James1988 | zondag 29 maart 2009 @ 22:26 |
Ik heb eigenlijk helemaal geen reden. Maar Mat '64 mag nu wel eens met pensioen, vind ik. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 29 maart 2009 @ 22:29 |
![]() Door de langdurige regen maken de stroomafnemers van voorbijrazende Intercity's een aardig effect. NSR's 4017 en twee soortgenoten als IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol, in de boog bij Nijkerk. | |
James1988 | zondag 29 maart 2009 @ 22:30 |
ICM ![]() | |
Ireyon | zondag 29 maart 2009 @ 22:32 |
quote:Mat '64 lelijk noemen en vervolgens voor DD-AR kiezen ![]() | |
dennistd | zondag 29 maart 2009 @ 22:34 |
Die ICMm-frontplaat wordt echt lelijk na een tijdje ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2009 @ 22:34 |
quote:Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font. Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder ![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2009 @ 22:40 |
tvp | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2009 @ 22:42 |
quote:Zeer mooie foto. Heb je iets van een website waar je je foto's verzameld? Ben zeer benieuwd naar je collectie om naar te kijken | |
dennistd | zondag 29 maart 2009 @ 22:44 |
quote:Als je op het websiteicoon bij zug klik kom je hier uit: http://www.spoorvinder.tk/ waarom plaats je trouwens een tvp en 2 minuten later een inhoudelijke reactie? | |
Tomasso | zondag 29 maart 2009 @ 22:45 |
quote:Voor mensen langer dan 1,60 meter, is een beetje bevolkte Mat '64 één groot drama. | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2009 @ 22:47 |
quote:Ja goeie vraag. Ik had de ene natuurlijk ook kunnen editten. Sorry ![]() | |
Nightshadow | zondag 29 maart 2009 @ 23:09 |
quote:Plan T is voor mensen langer dan 1,10 nog een drama ![]() | |
RealZeus | zondag 29 maart 2009 @ 23:12 |
quote:Wat heeft dat ding op zijn neus? ![]() | |
knars | zondag 29 maart 2009 @ 23:19 |
Plan T/V zijn gewoon karakteristieke treinen, fijn om te zien, icoon van / voor de NS. Maar damn, sinds die jaren 90 revisie wil ik echt niet meer in de buurt van een Plan T komen ![]() En DD-AR verering is ook wel een onbegrijpelijk fenomeen. Ik vond ze leuk toen ze nieuw waren. Wauw, een dubbeldekkertrein! Dan kun je onder of boven gaan zitten! Die lol was er echter al snel vanaf toen ik er regelmatiger gebruik van mocht maken... | |
Sj0rSz | zondag 29 maart 2009 @ 23:25 |
quote:Ja nou, die kan je toch schoonmaken? | |
thats-me | zondag 29 maart 2009 @ 23:35 |
Voor zover ik weet is het folie/verf die los laat. Dus geen vuil ofzo.. | |
RealZeus | zondag 29 maart 2009 @ 23:40 |
quote:Ze hebben vingerverf gebruikt? | |
Socios | maandag 30 maart 2009 @ 00:05 |
Het is wat allemaal. | |
knars | maandag 30 maart 2009 @ 00:08 |
Hoe erg op schema liggen de herstelwerkzaamheden bij Vleuten eigenlijk? Over 5 uur moet alles in orde zijn, of hebben ze het uurtje van winter- naar zomertijd niet meegerekend? Kan je zo weer een door vingerverfhobbyisten gedomineerde ochtendspits opleveren. Kreeg vannacht een smsje van een vriend dat de nachttrein Utrecht - Gouda - Rotterdam ook kopmaakte in Breukelen :-) | |
sander89 | maandag 30 maart 2009 @ 00:10 |
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem. Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc. ![]() De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw. ![]() ![]() Omroep gelderland met filmpje | |
Palmboom313 | maandag 30 maart 2009 @ 00:23 |
quote:Die buizen, kabels zijn er voor om de draagkracht van het dak te verbeteren. En dat geld voor het station komt er wel. Wachten is nu op het tracebesluit wat deze maand genomen moet worden. | |
De_Hertog | maandag 30 maart 2009 @ 00:28 |
quote:Is volgens mij inderdaad een geknutseld bord, maar het lijkt wel echt te zijn. Daarmee bedoel ik dan dat een of andere belangengroep daar een soort infobordje heeft geplaatst en dat het dus geen photoshop is ![]() | |
Bolkesteijn | maandag 30 maart 2009 @ 00:54 |
quote:Morgen dus weer normaal treinverkeer. ![]() | |
Erasmo | maandag 30 maart 2009 @ 00:58 |
quote:Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappen * Erasmo heeft geluk want hij hoeft alleen het perron over te steken ![]() | |
Bolkesteijn | maandag 30 maart 2009 @ 01:13 |
quote:Ik denk dat het buizen zijn om voorspan kabels door heen te trekken. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2009 @ 01:22 |
een andere hogesnelheidswissel ligt toch bij marienberg? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 01:22:45 ] | |
Palmboom313 | maandag 30 maart 2009 @ 01:40 |
quote:Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijde ![]() | |
Erasmo | maandag 30 maart 2009 @ 01:42 |
quote:Klopt maar dan moet je maar geluk hebben dat je trein daar staat ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 30 maart 2009 @ 06:27 |
quote:Ik ben er zaterdag nog langs gekomen. De perronwanden staan er al en er ligt zand daar weer in. Nog geen bestrating of borden te zien daar ![]() | |
Wadloper | maandag 30 maart 2009 @ 06:29 |
quote: quote:Stond zo op Somda (jaja, ik weet het, Somda ja...) | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 08:55 |
Denemarken is trouwens niet het enige land wat problemen heeft met AnsaldoBreda... ook de Amerikannen hebben problemen: voor de MTA van Los Angeles zou AB 50 stellen afleveren. Inmiddels zijn deze 3 jaar te laat, zijn er veel problemen mee, zijn ze duurder dan afgesproken en ook nog eens een paar duizend kilo zwaarder (en dus trager). http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2009/03/mta-posts.html AnsaldoBreda heeft 2 maanden extra tijd gekocht door toe te zeggen een grote fabriek bij LA te openen, en hun HQ naar LA te verhuizen. Dat heeft de burgemeester tevreden gestemd... het is alleen niet de eerste keer dat AB die belofte doet. | |
Guppy | maandag 30 maart 2009 @ 09:03 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 09:05 |
quote:Welkom in de 21ste eeuw ![]() ![]() | |
bork | maandag 30 maart 2009 @ 09:11 |
Pimpel arriveert om 15.44 te Deventer (zaterdagmiddag)![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 09:50 |
Als de geruchten kloppen komt de V250 vandaag of morgen in OB Watergraafsmeer. Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die vandaag en morgen rondom de rails daar gaan liggen om de eerste foto van de V250 op Nederlands grondgebied te schieten. Dat wordt hier, FOK, Somda, HGBTF en OHIH in de gaten houden. En Twitter natuurlijk ook ![]() Somda meldt overigens dat NS op 1/4 een ICE in normale reizigersdienst laat rijden, zo zou deze trein door een ICE worden gereden: 1964 Vl V 17:19 Ehv A 18:00 Ehv V 18:02 Tb A 18:24 Tb V 18:25 Bd A 18:38 Bd V 18:39 Ddr A 18:57 Ddr V 18:59 Rtd A 19:12 Rtd V 19:16 Gv A 19:35 Gv V 19:37 Gvc A 19:40 Iemand enig idee of dat klopt, of dat het een 1-aprilgrap is? Mijn vermoeden is het laatste, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet rond die tijd namelijk van Ht naar Bd, en als er dan een ICE rijdt van Ehv naar Bd reis ik wel een stukje om namelijk ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 30-03-2009 10:16:49 ] | |
Sj0rSz | maandag 30 maart 2009 @ 10:05 |
Mocht het idd een ICE zijn, dan zal ik hem vanzelf wel zien. Woon aan het traject Tb - Ehv. | |
Ireyon | maandag 30 maart 2009 @ 10:42 |
Aan de ene kant lijkt het me erg onwaarschijnlijk, ik zou namelijk niet weten wat de NS er voor baat bij heeft. Aan de andere kant herinner ik me nog goed dat ik een keer in een ICE als stoptrein naar Gvc heb gezeten, maar dat is echt alweer flink wat jaren geleden. Maar zoals ik in het vorige deel al zei, ik zie het vanzelf wel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 11:23 |
Vanochtend weer ICK in de 3523 trouwens ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-03-2009 11:29:55 ] | |
De_Hertog | maandag 30 maart 2009 @ 11:41 |
Toch wel leuk dat mensen blijven twijfelen als op 1 april iets speciaal stiekem toch best eens zou kunnen gaan gebeuren. In ander nieuws: Ansaldo levert komende woensdag alle 12 V250s. En 14 Deense IC4s. En alle metro's voor LA. En dan zeggen ze '1 April! Ze waren al lang klaar hoor!' | |
dennistd | maandag 30 maart 2009 @ 12:49 |
Trouw heeft ook een 1 april-grap: http://www.trouw.nl/nieuw(...)nelheidstreinen.html | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 12:52 |
quote:Okee dan ![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 12:59 |
quote:NS en gratis? ![]() NS zou het liefste nog geld vragen voor de toiletten in de treinen... | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 13:03 |
Ontwikkelingen in de gegevensaffaire bij DB: Hartmut Mehdorn stapt opquote: | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 13:09 |
quote:Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait. | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 13:11 |
Hopen dat de nieuwe baas met zijn fikken van andermans e-mailadressen blijft. Ik ben mordicus tegen welke actie ook van de vakbond, maar Mehdorn waande zich in het Derde Rijk met zijn regeerstijl. | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2009 @ 14:00 |
quote:Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn? ![]() | |
sander89 | maandag 30 maart 2009 @ 14:02 |
zag net een ice-T naar emmerich rijden. Zit daar zo tien km vandaan. Jammer genoeg kan die niet in nl rijden toch? Dus zal daar wel kopmaken heb alleen geen cam bij me gvd | |
Socios | maandag 30 maart 2009 @ 14:32 |
Er heeft weleens een ICE-TD van Heerlen naar Amsterdam RAI gereden. | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 14:44 |
quote: ![]() Wij moeten bij mooi weer maar eens proosten op beter materieel, ergens in de zon op de markt. | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 14:46 |
quote:80 ![]() Verder fundamenteel anders: beweegbaar puntstuk. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 14:47 |
quote:Ja, hee ![]() | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 14:59 |
quote:Met jou had ik al een principe-afspraak toch? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 15:00 |
quote:Ja, zonder ultimatum of boeteclausule ![]() ![]() Maar! Het is nu weer goed weer aan het worden ![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 15:35 |
quote: ![]() | |
dennistd | maandag 30 maart 2009 @ 15:36 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 15:38 |
quote:DB heeft het sowieso zwaar de komende jaren. Naast de financiële crisis moeten de Duitsers ook nog eens in een recordtempo trajecten opknappen. En in tegenstelling tot de NS is DB ook nog actief in het goederenvervoer, daar gaan ze nog een hogere prijs voor betalen. | |
dennistd | maandag 30 maart 2009 @ 15:49 |
Ik kwam net trouwens nog een foto tegen van de eerste Lint voor Syntus, nog zonder front- en sluitseinen, maar met geshopt bestemmingsdisplay ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 15:56 |
quote:Waar in NL ProRail onafhankelijk is, valt DB Netz onder DB. Right? quote:Nu is DB Schenker niet bepaald een kleintje... | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 16:01 |
quote:Overigens wel OOK 1 van de redenen waarom mijn Veolia 85 in Ede altijd vertraging heeft, maar dat terzijde ![]() | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 16:07 |
quote:Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur. | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 16:18 |
quote:Dan lijkt mij de Nederlandse situatie, waar infra en treintjes rijden volledig gescheiden is, toch iets beter... mocht ProRail failliet gaan, dan neemt de staat de boel over en wijst een andere partij toe. En gaat NS failliet, dan kan ProRail wel het spoor blijven beheren en andere maatschappijen kunnen gewoon blijven rijden. | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2009 @ 16:56 |
quote:In het goederenvervoer misschien. In het personenvervoer zeker weten niet. Daar valt alle infrastructuur onder DB Netz, ook al rijdt er via een aanbesteding een andere maarschappij dan DB Fernverkehr of Regio DB. Het enige wat van de spoorwegmaatschappij zelf is, zijn de treinen en de onderhoudswerkplaatsen. Edit: En ik vermoed dat de voorrangsregels op het spoor alles ermee te maken hebben dat DB Netz niet onafhankelijk is. De IC en ICE zijn kostendekkend uit kaartverkoop, dus slechte service heeft daar direct invloed op de inkomsten. Het lokale treinverkeer wordt door de overheid betaald, deels uit een verdeelsleutel van kaartverkoop, deels subsidie. Als een RE-trein vertraagd wordt, kost de DB dat dus praktisch niks. Ik vermoed dat daarom een punctuele RE zo makkelijk 'even' een kwartiertje wordt vastgehouden op een station om twee vertraagde ICE-treinen voorbij te laten. In Nederland kan dat niet meer, omdat ProRail onafhankelijk is en elke vervoerder gewoon voor z'n paden betaalt en dus gelijkwaardig behandeld moet worden. [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 17:02:19 ] | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 16:59 |
quote:Oh, dus dat. Maar DB heeft daarmee wel een hoog omvalgehalte. | |
dennistd | maandag 30 maart 2009 @ 17:01 |
Er zijn wel spoorwegen waar DB-Netz het onderhoud niet doet volgens mij, dit zijn dacht ik kleine lijntjes die afgestoten zijn door DB | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2009 @ 17:07 |
quote:Het enige concrete voorbeeld dat ik daarvan ken is een lijntje in Brandenburg dat door de Prignitzer Eisenbahn is opgekocht. Maar dat lijntje wordt helemaal niet meer gebruikt. En sowieso, de DB kan helemaal geen lijnen afstoten. Hoogstens kan een Bundesland besluiten om op bepaalde trajecten geen treindienst meer te bestellen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 17:07:47 ] | |
Nightshadow | maandag 30 maart 2009 @ 17:11 |
quote:Bron: nu.nl Met een plaatje van een e-lok erbij ![]() *Edit: Zo zag de pop eruit: ![]() (c)GelreNieuws.nl [ Bericht 7% gewijzigd door Nightshadow op 30-03-2009 18:37:00 ] | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 17:14 |
Ik kan me voorstellen dat die ene machinist voorlopig niet meer op de baan te vinden is. ![]() | |
Nightshadow | maandag 30 maart 2009 @ 17:18 |
quote:Is inderdaad knap, het eerste jaar reden ze nog zonder bestemmingsdisplays.. Overigens is er alweer minstens één lintje, ik dacht twee waar het hele bestemmingssysteem niet meer werkt.. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 18:53 |
quote:Of ja, tot zo ver de theorie ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2009 @ 19:19 |
quote:Nou, er wordt anders toch regelmatig een vertraagde IC achter een stoptrein of goederentrein gegooid. Of niet? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 19:20:38 ] | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 19:20 |
Op Somda (jaja... ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 30 maart 2009 @ 19:21 |
Vannacht zou ie aankomen op de Watergraafsmeer. Op dit moment is de bovenleiding tussen Oldenzaal en Bentheim trouwens kapot, zou dat vogelbekdier hem gesloopt hebben? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2009 @ 19:22 |
quote:Tsja, als sommigen daar de hele zondag van 9:43 tot 16:19 op het perron van station Deurne gaan staan om een omgeleide ICE te spotten... ![]() En waarom ik dat opzoek? Omdat ik op zondag van Bochum naar Amsterdam ging en tussen Venlo Grens en Eindhoven wel héél veel treinspotters heb gespot. Toen was ik wel benieuwd of ik een daarvan op Somda kon terugvinden, en jawel hoor. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 19:23 |
quote:Er wordt net zo geregeld een punctuele IC in de gierende spits tien minuten aan de kant gegooid om een domme kutcargo. Midden op Utrecht Centraal ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 19:24 |
quote:Er zullen er genoeg zo gek zijn ![]() Wat mij dan weer boeit is dat er gekken zijn die de hele nacht doorhalen, alleen maar om fotografen dwars te proberen te zitten, wat ze niet eens gaat lukken ![]() | |
Brembo | maandag 30 maart 2009 @ 19:35 |
quote:Zou mij erg verbazen dat men 's nachts gaat kloten met een V250. En waarom dat ding opbergen in Watergraafsmeer, omdat de pers het niet mag zien. Als dat ding gewoon niet rijvaardig is staat ie nog gewoon in Tsjechië. Ten tweede hoe gaat de V250 Duitsland door komen, of komt ie ook nog per boot, want dan wacht ik wel op Sinterklaas, krijg ik er een op schaal ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 19:39 |
Ik wacht eerst alle flauwigheid van 1 april wel af. Daarna hoor je nooit meer wat van die stofhapper. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 20:32 |
quote:Sorry hoor, wat voor NT3.51 bakje staat daar ergens in een hoek die service te draaien??? 10.000 verzoeken in 4 dagen, dat is ruim een halve MINUUT per verzoek. En dan vastlopen? Ja dag hoor ![]() ![]() | |
SpeedyRich | maandag 30 maart 2009 @ 21:01 |
quote:gelukkig zit er weer een normale op in dit topic Verder is er al wat meer bekend over de V250? | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 21:03 |
quote:Aldus sprak Koning Inhoudelijkheid ![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 21:09 |
quote:10.000 verkochte kaartjes != 10.000 verzoeken. Er kunnen best 200.000 verzoeken komen (wat me waarschijnlijk lijkt), de conversion rate is meestal erg laag. Ik ben benieuwd... somehow lijkt een ICE in reizigersdienst op 1/4 me waarschijnlijker dan een V250 midden in de nacht... die zou al gespot moeten zijn ergens in Duitsland dan. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 21:12 |
Kom op zeg als je in vier DAGEN nog geen 10.000 kaartjes kunt verkopen ben je echt iets niet goed aan het doen qua capaciteit. | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 21:24 |
Het was sowieso een proef. En zoals ik al zei is de conversion rate meestal laag... er zijn natuurlijk veel meer verzoeken geweest dan die 10.000... en aangezien het een proef is, hadden ze niet meteen voor een volledige productieomgeving capaciteit ingekocht. Evenzogoed was het een flop geweest en stonden er 100 servers... da's dan wel flink wat geld weggegooid ![]() | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 21:46 |
quote:Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 21:48 |
quote:Nee man dat regel je voor een kwartje ![]() | |
sander89 | maandag 30 maart 2009 @ 21:49 |
Wat foto's gemaakt vlak over de grens bij Megchelen (NL netwerk met gsm, dus is wel fijn met internet abbo ![]() ![]() DB ICE-T kwam 1.5 uur later weer terug uit Emmerik, zullen wel met een test rit bezig zijn? (met mob is lastig te timen ![]() ![]() Rangeer loc V60 komt met volle snelheid langs getuft om 2 ketelwagens op te halen in Emmerik.(wolken ![]() ![]() Railion 232 als kalktrein. ![]() Railion 3X6400 als kolentrein, 5 keer de zelfde soort trein zien langs komen in een paar uur tijd. ![]() DB ICE3 die een beetje op de Hummertrein wilt lijken op weg naar Frankfurt. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 21:52 |
![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 21:53 |
quote:Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken... | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 21:55 |
quote:Nou ja om het enkele feit dat het systeem an sich allang geen rocket science meer is, maar meer beproefde tekno sinds een jaar of 10 (!!) in onder meer Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland. Maar nee, hier moet er ineens een "proef" mee gedaan worden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mag ik dat een BEETJE belachelijk vinden ja? Alstublieft dankuwel heel vriendelijk overdreven? | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 22:05 |
quote:In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 22:06 |
quote:In Zwolle weet ik nog een plek waar je gratis kan pissen ![]() | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 22:06 |
quote:Zie reactie van Fles, plus het feit dat ze het nog steeds niet herindienstgesteld hebben. ![]() | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 22:06 |
quote:In de oude werkplaats een volgescheten pot? | |
Socios | maandag 30 maart 2009 @ 22:08 |
Nee, gewoon bij de WC´s op spoor 1. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 22:12 |
quote: quote:WSz | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 22:51 |
Zo. Waar & wanneer? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 22:53 |
Hofpleinlijn, 1990. | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 22:58 |
Wrong. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 22:59 |
quote:Not much though | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:01 |
Ik zie drie 2baks Mat54 stellen.. Dat betekent in elk geval dat de foto van voor 1996 is, en waarschijnlijk van VER voor die tijd. Ik zie daarnaast T-style bovenleidings"portalen". Bijna endemisch voor de Hofpleinlijn. Wat eventueel nog zou kunnen ![]() | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 23:02 |
90km+, en meerdere jaren. ![]() | |
Socios | maandag 30 maart 2009 @ 23:03 |
Emmen Bargeres. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:04 |
quote:Nee man daar zijn bomen ![]() | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 23:04 |
quote:Op zich goede redenatie. De foto is inderdaad van voor 1996, en wel 1995. In die tijd reden in de ochtend- en avondspits sneltreinen op de lijn Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen. Deze sneltreinen werden 's avonds vaak verzorgd door Mat '54, Koplopers of DDM1. Op de foto is een van de laatste inzetten te zien van Mat '54 op deze lijn (ergens in oktober 1995 dus) bij doorkomst te Purmerend, dat ter hoogte van het perron ook voorzien is van middenmasten. | |
Duvel | maandag 30 maart 2009 @ 23:05 |
quote:En enkelspoor + lelijke betonnen elementen. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:06 |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:07 |
quote:Hmm. ![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 23:09 |
OHIH meldt:quote:Wtf? Zou het dan toch? | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:09 |
Zien is geloven | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:14 |
Oh trouwens, vanmiddag heb ik de grens van 125.000 km gepasseerd. Sinds 1-1-06. Pretty lame dus, ik weet. Magoe, toch een pintje waard ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:16 |
Zaterdag toch al de 3000 voor deze maand. En morgen de 7500 voor dit jaar ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2009 @ 23:17 |
quote:* MarkoAlmelo gaat vannacht langs het spoor hier zitten [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 23:17:19 ] | |
James1988 | maandag 30 maart 2009 @ 23:17 |
En Thijs heeft zijn bericht inmiddels aangepast... | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2009 @ 23:19 |
kale netenzooi daar ![]() Als je niet op de foto wil, ROT DAN OP Niemand zit op die 2 miljard teveel kostende, en dan nog maar 250 rijdende, spuuglelijke kutstofhapper te wachten ![]() ![]() | |
thats-me | maandag 30 maart 2009 @ 23:53 |
quote:Nee ![]() Na het eerste bericht op somda heb ik mij wel richting het station gehaasd, en daar een kleine 30 min gestaan voor deze trein om 23.05 langs kwam. Helaas een tegennvaller als je denkt 1 van de eerste opnames van de V250 gaat maken.. Maar ja.. Boeie. Volgende keer beter. Hier bij nog even de video opnames | |
Darkwing_Duck | dinsdag 31 maart 2009 @ 00:33 |
quote: ![]() ![]() Toch maar een keer die film andersom maken ![]() | |
Erasmo | dinsdag 31 maart 2009 @ 00:59 |
quote:Was je de enige of hadden meer spotters zich hals overkop naar het station begeven? | |
Socios | dinsdag 31 maart 2009 @ 03:43 |
Zojuist even een reisje gepland voor a.s. woensdag. ![]() 30142: Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.30 (GTW) IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM) IC 542: Zwolle 12.46 - Den Haag Centraal 14.25 (ICM) IC 1955: Den Haag Centraal 14.51 - Eindhoven 16.30 (ICE) 5255: Eindhoven 16.48 - Deurne 17.11 (Plan V) IC 1964 Deurne 17.43 - Eindhoven 18.00 (ICE) IC 864 Eindhoven 18.02 - Utrecht Centraal 18.52 (V-IRM) IC 12569: Utrecht Centraal 19.17 - Leeuwarden 21.14 (ICM) 30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.22 (GTW) 732 kilometer in 11 uur en 16 minuten. ![]() | |
JDude | dinsdag 31 maart 2009 @ 07:37 |
Zuurstok heeft boem gedaan.![]() | |
TommyGun | dinsdag 31 maart 2009 @ 07:39 |
quote: ![]() | |
weps | dinsdag 31 maart 2009 @ 08:15 |
quote:Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo? 1 april en ICE in reizigersdienst. Keep on dreaming... | |
James1988 | dinsdag 31 maart 2009 @ 08:45 |
quote:Het is een mogelijkheid. Daarom wordt 't op die dag gewoon Somda en Twitter blijven volgen, dan weet je het gewoon zeker. 't zou niet de eerste keer zijn natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 08:58 |
ICE's worden vaak zat omgeleid via Ht - Ehv - Vl, maar meestal in het weekend. | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:24 |
quote:"Een mogelijkheid". ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:34 |
![]() | |
Harmen1984 | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:35 |
quote: ![]() Niet dus ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:38 |
Ok, nieuw raadsel: waarom een camera?![]() | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:39 |
eerste dubbeldekker? | |
TommyGun | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:40 |
Omdat er een DD-AR ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:42 |
quote:Nee, die reed in de ochtendspits een slag met twee gekoppelde viertjes, heb ik op foto, niet op dia. ![]() | |
Ireyon | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:43 |
quote: Had op z'n minst het lelijke stuurstandrijtuig gepakt ![]() Overigens snap ik niet hoe je die bocht over het hoofd kan zien, meneer zal wel flink gas hebben gegeven.. ![]() | |
new_guy1 | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:11 |
Vraagje, binnenkort ga ik vanaf Utrecht naar Arnhem met de trein. Nou leek het me leuk omdat met de ICE te doen, gewoon keer wat anders. Helaas zie ik op http://www.nshispeed.nl/ dat het niet mogelijk is om een binnenlandse reis te boeken. Weet iemand of het alsnog mogelijk is om legaal met de ICE dit ritje te maken? Heb verder geen ervaring met NS hispeed, maar ik meen kan je er niet met een normaal treinkaartje mee reizen... | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:14 |
quote:Koop een toeslagkaartje bij de automaat en je kunt mee. Je hebt alleen geen gereserveerde plaats dan. | |
Guppy | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:16 |
quote:je kunt dan ook gewoon in de Bord-Bistro gaan zitten, mits je iets drinkt (wat ook weer leuk is). je mag dus gewoon mee, ook een eventueel studenten OV, als je de toeslag maar betaald | |
new_guy1 | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:20 |
En kan dan kan gewoon bij NS tickets op Utrecht CS? | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:28 |
quote:die kun je gewoon uit de automaat halen zelfs ![]() | |
JDude | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:28 |
ICE-toeslagen zitten gewoon in de touch-screen automaten. | |
James1988 | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:30 |
Demo kaartautomaat NS Overige kaartjes -> ICE-toeslag | |
James1988 | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:37 |
Op beneluxspoor.net meldt iemand: "Wegens 'gedoe' met de koppelwagens in Tsjechië is het transport van de eerste V250 tot nader order uitgesteld." | |
new_guy1 | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:57 |
Jullie zijn goed! | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 11:14 |
quote:Wat een verrassing ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 31 maart 2009 @ 11:16 |
Is die koppelwagen ook al door de Italianen gemaakt? | |
James1988 | dinsdag 31 maart 2009 @ 11:25 |
Dan heeft NedTrain dus ook voor niets zo'n mooie brief doen uitgaan ![]() Arme boom ![]() | |
Socios | dinsdag 31 maart 2009 @ 11:49 |
quote:Mjah... Zou kunnen... Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet. Overigens komt de ICE ´s ochtends vroeg al langs Hilversum. Indien deze niet gespot is door een iemand, dan ga ik gewoon niet op pad... quote:Hehehe, klopt ja... Ik ben nogal van het uitslapen, vandaar dat ik de ´latere´ diensten op die dag wil pakken. Wellicht dat ik het schema nog aanpas en ´s ochtends de bus naar Hoorn neem en daar met de ICE naar Amsterdam en Den Haag ga. Even kijken nog. ![]() | |
Brembo | dinsdag 31 maart 2009 @ 12:25 |
quote:Past de ICE uberhaupt op alle stations, want op Ahvp gaat het bijvoorbeeld niet lukken. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 12:28 |
quote:ja, die kwam vorige week binnen. Was in 1947 besteld, voor gebruik met stoomlocomotieven. Naar nu blijkt zit er geen SchaKu op ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 12:32 |
Dan lopen ze achter, SchaKu's zijn al bijna een eeuw oud volgens mij. ![]() | |
ReisT | dinsdag 31 maart 2009 @ 12:33 |
quote:Alleen als er een goede aanleiding toe is. Paar jaar terug was het voor de 'weken v/h reisboek' die een Duitsland-thema hadden. Deze week is er niets bijzonders. quote:In de Randstad wel ja. Ten oosten van Arnhem niet nee. | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 12:33 |
quote:er zal wel alleen een lage koppeling aanzitten ![]() | |
James1988 | dinsdag 31 maart 2009 @ 13:00 |
quote:Deze week is 1 april, misschien is dit de manier waarop NS een grapje doet? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 13:16 |
quote:Nou en? Homeprint tickets ook zowat ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 17:11 |
Best een 'lullige' foto, gemaakt op Utrecht Centraal (niet zelf gemaakt, maar van geenstijl): | |
RealZeus | dinsdag 31 maart 2009 @ 17:18 |
quote: ![]() | |
Brembo | dinsdag 31 maart 2009 @ 18:44 |
Is de V250 al gearriveerd op Wgm ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 31 maart 2009 @ 18:45 |
Is er überhaupt wel een bron dat die ICE dan in lijndienst rijdt? | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 18:45 |
quote:Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens... | |
Erasmo | dinsdag 31 maart 2009 @ 18:46 |
quote:En vervolgens komt hij morgen ons land binnen tuffen... 1 april! ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 31 maart 2009 @ 19:14 |
Van mij mag die Hummer in Tsjechië blijven... | |
Brembo | dinsdag 31 maart 2009 @ 19:39 |
quote:Hoe kan er nou problemen zijn met de koppelwagens met zo'n neus ![]() | |
Geerd | dinsdag 31 maart 2009 @ 20:11 |
tvptje | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:09 |
En toch MOEST en ZOU ik nog iets leuks doen deze maand ![]() En zo werkte ik gewoon een half uurtje langer door, om de Terreur-expres van 17:42 te pakken. Uiteraard gewoon op tijd bij de halte, en ook op tijd op Ede-Wageningen ![]() ![]() ![]() ![]() Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo ![]() ![]() Afijn, uiteindelijk kwam mijn Veetje aan in het zonovergoten Arnhem, waar ik nog net een sleepje cargo kon platen ![]() ![]() ![]() Tegelijk kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat foto's te maken van het ten dode opgeschreven koepelgebouwtje bij de uitgang Sonsbeeckzijde ![]() ![]() Op spoor 8 bleken trouwens twee vertrekstaten verkeerd om te hangen ![]() ![]() Maar goed eigenlijk kwam ik om wat beeld te krijgen van de vorderingen van de renovatie. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een ledenwerver van een hulporganisatie ("Darfur, weet u waar dat ligt? Wijs eens aan? *aanwijst.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarna bleek gelukkig dat zelfs zo'n klein uitstapje mij niet kon behoeden voor het nodige onheil ![]() ![]() En daarna kwam met een dik kwartier vertraging alsnog mijn ICE naar Utrecht voorrijden. Een kloek glas Franziskaner Hefe-Weizen in de BordBistro deed de rest ![]() ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:24 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:27 |
Leuk heen- en weertje! ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:27 |
quote:Da's de eerste stap in de hele klus daar. Op die plek moet de inrit komen van de vrije kruising. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:30 |
Vroegah kon je vanuit de loopbrug naar de winkeltjes een keermuur zien staan waarop lekker ouderwets " ARNHEM" geschilderd was, net zoals nog steeds het geval is op een meter of 80 ten oosten van uitgang Sonsbeeckzijde. Maar die oostelijke keermuur is helemaal weg nu. | |
Erasmo | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:35 |
Je hebt Darfur ook op de foto gezet ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:35 |
Die eerste muur is volgens mij al 80 jaar geleden gesloopt, toch? Ik heb er nog wel ergens een foto van denk ik. Ergens. ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:38 |
quote:Dat zijn roetfilters voor in de tunnel van de HSL dacht ik. | |
James1988 | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:41 |
quote:De twee mooiste treinen die ik ken ![]() Naast elkaar ![]() Toffe foto's, Flash! ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:41 |
Loc 1847 heeft gisteren trouwens 15kV mogen proeven in Bentheim, vond ie niet zo fijn ![]() Zal wel gesloopt worden aangezien de NS toch al een aantal 1800's terzijde wou zetten. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:50 |
quote:Mja, daar dacht ik later ook aan idd. quote:Ik was allang blij dat die frambozenvlinder van NS HomoSpeed er niet op stond ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:08 |
![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:08 |
Niemand heeft een bron? Hebben jullie de grap zelf bedacht dan? ![]() quote: | |
MPG | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:09 |
quote:Mooie actie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:12 |
quote:Wo ies der Baanhoof? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:13 |
quote:Jonges kap es ff met die ongein zeg ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:14 |
quote:Kilometertje verderop, dit is ter hoogte van het onderstationnetje aldaar. HAIL streetview! http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.530739,4.998176&spn=0,359.997586&t=k&z=19&layer=c&cbll=52.530938,4.998544&panoid=WTKSEX_I6DxjxNRqebTsag&cbp=12,228.3409311888309,,0,5 Als het werkt tenminste. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:18 |
donkerheid daar ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:19 |
quote:Jij volgt dit topic tot in detail nauwkeurig vermoed ik. Dus wil ik je graag het volgende vragen.. Heb je ergens een linkje gezien naar een andere website of nieuwsbericht waar in staat dat het zou gebeuren? Of was er gewoon een random FOK!ker die het zei zonder enige bron? Ik namelijk dit topic door gescrollt en geen link kunnen vinden. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:19 |
quote:Aan 1 van die portalen (de meest rechtse) zit ook een schakelaar trouwens ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:20 |
Ja, die link wil dus niet echt werken. Nou ja, Fortweg in Zeevang. (Leuke vraag: waarom heet dit de Fortweg?) | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:20 |
quote:Je zou het bijna denken. | |
Quyxz_ | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:21 |
quote:Bij mij werkt jouw link gewoon hoor. ![]() | |
dennistd | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:21 |
quote:somda meldt het bij de dienstregelingen | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:24 |
quote:Somda meldt wel meer ![]() Dat is wel een ideaal platform voor de meest bizarre aprilgrappen, want die flikkers daar nemen echt ALLES gewoon BLOEDserieus ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:30 |
Ah, bedankt voor de naam, ik heb ff op dat Somda forum gekeken maar ze zijn er ook nog niet helemaal uit of het een 1 april grap is. Nou ik hoor het morgen dan wel hè ![]() | |
Socios | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:38 |
Haha, ja, het is even de eerste spots afwachten van morgenochtend. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2009 @ 22:39 |
Hee Duuf wat vind je dan van deze Profi bovenleidingsconstructie? ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 maart 2009 @ 23:03 |
quote:Volkomen gestoord, maar ja, je moet blijkbaar wat soms... Ook leuk: de leidingonderbreker is overbrugd, maar hangt niet meer aan de draagkabel. Lijkt me niet echt wenselijk. Als afsluiter voor vandaag: ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 31 maart 2009 @ 23:07 |
quote:Ziet er niet gezond uit. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 31 maart 2009 @ 23:07 |
quote:*popcorn pakt | |
Fixers | dinsdag 31 maart 2009 @ 23:08 |
quote:Ik dacht al, geen last van gehad vanmorgen, maar dit is al van gisteren. Het busvervoer Essen-Roosendaal viel me behoorlijk mee afgelopen weekeinde. Tegelijk met het aan komen van de trein zag ik ook al een Colonne bussen aanrijden. Kon gelijk instappen en weg. Zelfs de Koninklijke Marechaussee die de bus aanhield (Ausweis!) kon geen roet in het eten van mijn aansluiting gooien. Ik was de normale tijd thuis. Vanmorgen terug naar Brussel was minder: de stuurstand (die in HSA kleur) én het volgende rijtuig waren afgesloten. Nou ja, als je in Roosendaal instapt kan je zitten. De vlamingen mochten staan. ![]() | |
knars | dinsdag 31 maart 2009 @ 23:09 |
Vanmorgen nog een kaartje van NS en ProRail gehad met "sorry voor de teringzooi op het spoor vorige week", en een gratis koetjesreep ![]() quote:puik plan ![]() | |
bork | dinsdag 31 maart 2009 @ 23:54 |
quote:Dorst heeft ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 1 april 2009 @ 00:22 |
Zou ProRail morgen/vandaag nog een 1 april grap uithalen ?quote:Of toch maar niet ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 1 april 2009 @ 00:25 |
quote:Wissels weer terug in wintertijd? [Interne fout opgelost, eindelijk]. | |
#ANONIEM | woensdag 1 april 2009 @ 00:31 |
dat hebben ze al gedaan, er zou een stoomtrein vandaag hier proef ritten maken tussen almelo de riet en almelo cs (almelo verdiept). Terwijl het spoor aan 1 kant nog niet eens aangeslotenm is. en ja, gewone passagiers konden mee... (Oke, een klein grapje is dit dan) [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2009 00:32:54 ] | |
Peter | woensdag 1 april 2009 @ 00:55 |
quote:bron 3 jaar te laat en dan ook nog vragen of ze nog 100 wagens extra kunnen leveren a 300 miljoen dollar? ![]() AnsaldoMaffia? | |
Ofyles2 | woensdag 1 april 2009 @ 01:18 |
quote:Vandaag zou de Thalys gratis toegankelijk zijn. | |
Duvel | woensdag 1 april 2009 @ 06:50 |
quote:Sodeknetter, uit welk stoffig archief heb je dat nou weer gehaald? ![]() | |
Guppy | woensdag 1 april 2009 @ 07:02 |
quote:Arnhem!! Je hebt vrijwillig op de trappen gelopen ![]() Ik bedenk me nu wel dat ik als een idioot mn fiets uit de berging moet gaan halen en naar dat station moet gaan. Want ik ben te laat anders ![]() | |
thats-me | woensdag 1 april 2009 @ 07:26 |
Via somda: Géén ICE in tr. 5716 te Hvs. Waarschijnlijk gaat een stel leeg van Wgm naar Ledn voor tr. 5029 (al dus een sms) | |
WebHawkjuh | woensdag 1 april 2009 @ 07:54 |
![]() edit: 2008 dus [ Bericht 8% gewijzigd door WebHawkjuh op 01-04-2009 08:03:19 ] | |
Palmboom313 | woensdag 1 april 2009 @ 08:00 |
quote:Fok archief ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 08:09 |
quote:Jawel jawel! Met een postbode-stiekie om die scheve dwarslat heen ![]() | |
Duvel | woensdag 1 april 2009 @ 08:25 |
quote: ![]() | |
Gutz | woensdag 1 april 2009 @ 08:32 |
De 1 april gras van ns Roosendaal was de volgende melding op de info borden. 'dit bericht bevat een geheime boodschap. Kijk 4 seconden en sluit dan je ogen' Als ik vanavond terugga en het staat er nog op schiet ik wel een foto. | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 08:42 |
quote:Prorail is dat ![]() ![]() ![]() | |
Fixers | woensdag 1 april 2009 @ 08:55 |
quote:Spoor 18b/19b? Ik ben nog steeds van mening dat alle treinen die van daar vertrekken een tariefkilometer minder mogen rekenen voor de kaartjes. | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 09:43 |
Nee 14 gewoon ![]() | |
Ireyon | woensdag 1 april 2009 @ 11:00 |
Waar kan ik in hemelsnaam vinden op welke tijden de ICE van Arnhem -> Asd vertrekt? De NS reisplanner filtert hem eruit en op Hispeed zeuren ze dat ik geen binnenlandse reizen kan boeken.. ![]() | |
Socios | woensdag 1 april 2009 @ 11:01 |
Het Spoorboekje. ![]() En hier: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?ld=212.203&seqnr=3&ident=1a.023356203.1238576586&rt=1&rememberSortType=minDeparture&REQ0HafasScrollDir=1 ![]() | |
Erasmo | woensdag 1 april 2009 @ 11:07 |
En anders de borden op het station wel ![]() | |
Socios | woensdag 1 april 2009 @ 11:09 |
quote:Ik las het ook, ja... Jammer... Mijn ICE-affiniteit heeft me doen laten hopen dat het zou rijden vandaag... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 11:21 |
quote:naast de al genoemde oplossingen: Gewoon vanaf Oberhausen plannen met de Reisplanner en dan alle tussenhaltes laten zien ![]() | |
James1988 | woensdag 1 april 2009 @ 11:34 |
quote:Uitgebreid invulscherm reisplanner En dan "Toon hogesnelheidstreinen" aanzetten. | |
Peterselieman | woensdag 1 april 2009 @ 12:39 |
Gisteravond tussen Utrecht en Zwolle in de IC naar Groningen moeten lachen om de vraag van een treinreiziger aan de conducteur. Was op dat moment al 23:40 ![]() Reiziger: "Mag ik wat vragen? Weet u ook of morgen om 10.00 vanuit Utrecht de eerste Albatros gaat rijden?" HC: "Wat is de Albatros? Ik heb er nog nooit van gehoord." De reiziger gaf uitleg en hield voet bij stuk dat ie morgen (vandaag dus) zou gaan rijden. Ik had het niet meer, want die treinenfapper was dus daadwerkelijk van plan om die stofzuiger te gaan spotten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 01-04-2009 12:53:48 ] | |
James1988 | woensdag 1 april 2009 @ 12:52 |
Haha, oh mijn god ![]() Is er trouwens al een ICE in reizigersdienst gespot? ![]() | |
ghizzer | woensdag 1 april 2009 @ 12:53 |
quote:die pantograaf is geweldig oldskool! | |
Socios | woensdag 1 april 2009 @ 13:01 |
quote:Ja, overal en nergens rijden ze nu. ![]() quote:Gezien de ontwikkeling van dat topic bleek eerste ingeving bleek juist te zijn. ![]() | |
Gutz | woensdag 1 april 2009 @ 13:44 |
![]() Foto is van 31 maart 2008 [ Bericht 17% gewijzigd door Gutz op 01-04-2009 13:47:13 (Leert lezen) ] | |
#ANONIEM | woensdag 1 april 2009 @ 13:52 |
binnenkort komen er 4 sgm treinen op het traject enschede-apeldoorn te rijden. En af en toe dus een mat'64. Enkele machinisten kregen net een oefening met een sgm op hengelo cs | |
thats-me | woensdag 1 april 2009 @ 14:04 |
Dat doen ze al bijna een maand daar in hengelo, volgens mij wouden ze alles met Sgm gaan rijden.. Ben benieuwd waar en wanneer de V250 het land in komt. Maar ze zijn er mee bezig zo te zien, al een jaar en een dag trouwens ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door thats-me op 01-04-2009 14:41:52 ] | |
James1988 | woensdag 1 april 2009 @ 14:14 |
Die bovenleidingmasten zien er nou niet bepaald Nederlands uit... en die foto komt me akelig bekend voor van Velím... ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 april 2009 @ 14:16 |
quote:in 1e instantie 4 werd me net gezegd. Met nog 2 mat64 er tussen door. | |
Gutz | woensdag 1 april 2009 @ 15:00 |
quote:Nja, ik las dus alleen 31 maart en dacht aan de mogelijkheid dat dit een foto van het vertrek vanuit Tsjechië had kunnen zijn, totdat ik 2008 zag staan. | |
RealZeus | woensdag 1 april 2009 @ 16:01 |
quote:Dat heeft een 1300 ook een keer gehad in Emmerich, met dank aan de seinwachters. | |
RealZeus | woensdag 1 april 2009 @ 16:05 |
quote:Die legerheliicopter heeft dat ding hopelijk aan flarden geschoten? | |
James1988 | woensdag 1 april 2009 @ 16:06 |
Zojuist even Thalystickets besteld naar Parijs. Heen 18/4 in de ochtend, terug 21/4, in de avond. | |
Sj0rSz | woensdag 1 april 2009 @ 16:10 |
Vanmiddag reed hier weer een stam ICK voorbij (v. 12:20 vanuit Tilburg) met achterop volgens mij de 1868. | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 16:19 |
Dat zal dan waarschijnlijk de 1968 geweest zijn ![]() | |
bork | woensdag 1 april 2009 @ 16:19 |
Gespot, als eerste!![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 april 2009 @ 16:21 |
quote:Wie heeft er een pistool? ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 1 april 2009 @ 16:31 |
quote:Het was alweer ff geleden. Nummer weet ik dus niet zeker ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 april 2009 @ 16:37 |
Ik gok op de 1858 ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 1 april 2009 @ 17:50 |
quote: ![]() | |
Quyxz_ | woensdag 1 april 2009 @ 18:39 |
Vandaag voor het eerst met de ICE geweest. Ik wist niet dat je gewoon achter de machinist kon gaan zitten en door de voorruit kon kijken. Maar dat was dus wel zo en is best vet! ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 1 april 2009 @ 19:07 |
quote:Ja, dat kan. Al zijn er sommige Zugfahrer die het scherm ondoorzichtig maken. | |
Duvel | woensdag 1 april 2009 @ 19:13 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 19:26 |
quote:Oh okee, ik zat aan het treinnummer te denken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 19:27 |
Dus dan zie je zo'n sticker he: ![]() Okee... En dan dat station keihard in je oor brullen: EEN APRIL!!!! ![]() | |
knars | woensdag 1 april 2009 @ 20:13 |
![]() is dat weer Ede-wageningen? | |
Peterselieman | woensdag 1 april 2009 @ 20:23 |
Ik hoorde net op tv dat museumspoorclub STAR vorig jaar een tekort van 2,3 miljoen euro had. De gemeenten Stadskanaal, Veendam en de provincie Groningen passen het tekort bij. | |
Duvel | woensdag 1 april 2009 @ 20:26 |
De 1768, kan ook nog. | |
Dr_Flash | woensdag 1 april 2009 @ 20:31 |
quote:Jep ![]() | |
sander89 | woensdag 1 april 2009 @ 21:42 |
Nog niet hier langs zien komen volgens mij. Nieuw rapport van BAM over spoorlijn Utrecht-Breda, van mogen ze volgend jaar al beginnen. ![]() http://www.bam.nl/baminte(...)_Breda_Utrecht_B.pdf | |
Zug-Chef | woensdag 1 april 2009 @ 22:30 |
Ghe, nog steeds hebben ze 2 foto's van mij gebruikt in het rapport. Overigens heb ik daar wel toestemming voorgegeven. | |
Peter | woensdag 1 april 2009 @ 22:42 |
bij 2:20min: een ongelijkvloerse kruising tussen trein en tram ![]() | |
sander89 | woensdag 1 april 2009 @ 23:39 |
Gister was ik ook nog de grens over geweest, nog even langs het spoor gestaan. ![]() ![]() Loc 189 097 is net weer op gang gekomen met de containerwagens iets buiten Emmerik, had eerst wat problemen waardoor die 5 min stilstond, pantograaf had de machinist ook even naar beneden gehaald. Toen de goederentrein langs kwam viel me op dat een paar containerwagen(s) flink herrie maakte, had het idee dat er een paar remblokken aanliepen. ![]() Dit weekend ga een hoop foto's schieten over de grens, als het weer mee zit. ![]() | |
knars | woensdag 1 april 2009 @ 23:47 |
quote:Leuk filmpje. Laat dfie achterlijk RGL maarsnel weer trams door de Leidse binnenstad heensturen. | |
Palmboom313 | donderdag 2 april 2009 @ 00:39 |
quote:Foto van een syntus lint erin ![]() Maar moet de spoorlijn nu in de middenberm komen te liggen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 00:41 |
Die reacties op Somda ![]() ![]() Enkele treinfappers voelen zich echt in het kruis getast nu. | |
Palmboom313 | donderdag 2 april 2009 @ 00:44 |
quote: Linkje plz ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 00:48 |
http://www.somda.nl/www/forum/6603/ | |
Peterselieman | donderdag 2 april 2009 @ 00:52 |
Zoeen had ik dus gisteravond in de trein zitten: Treinentopic #153 - Komt hij dan toch? dat is gewoon echt grappig ![]() | |
Palmboom313 | donderdag 2 april 2009 @ 00:53 |
quote: ![]() quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 april 2009 @ 00:56 |
Die had alleen al om zijn grammaticale vaardigheden niet mogen spijbelen ![]() | |
Wadloper | donderdag 2 april 2009 @ 06:22 |
quote: ![]() ![]() | |
Fixers | donderdag 2 april 2009 @ 07:46 |
quote:De opstellers van dat rapportje zien graag dat er een spoorlijn op de middenberm van de A27 komt te liggen. Volgens hen is dat dé manier om een dergelijke verbinding aan te leggen. Het instituut dat namens het ministerie de boel heeft nagerekend is uitgegaan van een situatie dat de spoorlijn naast de snelweg op een eigen dijk wordt gebouwd. | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 08:55 |
Sein- en wisselstoring tussen Bd en Gilze-Rijen, vrijwel geen treinverkeer tussen Bd en Tb. Is al sinds 7.30. Ik zit in de Intercity naar Vl, overstap te Tb. 8646 staat nog te Bd en gaat met +10 vertrekken, en gaat links rijden (!). Wist niet eens dat dat tussen Bd en Gz kon... of wordt het seinen overschrijden? | |
bork | donderdag 2 april 2009 @ 09:07 |
Merkwaardig verbod op Amersfoort CS![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 april 2009 @ 09:22 |
Punkers mogen geen petjes zoenen? ![]() | |
Christiaan | donderdag 2 april 2009 @ 10:39 |
Tb - DH nu via Utrecht ![]() | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 10:53 |
Nu helemaal geen treinen meer, lekker is dat... naar verwachting verholpen rond 13.00. Ik hoop het, ik heb weinig zin om straks om te reizen via Ut en Rtd. | |
dennistd | donderdag 2 april 2009 @ 11:04 |
quote:Ik neem aan dat je met DH Den Haag bedoelt? De juiste afkorting is dan Gv voor Hollands Spoor en Gvc voor Centraal ![]() | |
Sj0rSz | donderdag 2 april 2009 @ 11:32 |
quote:Geen wonder dat er vanmorgen zo weinig treinverkeer voorbij kwam hier. | |
Duvel | donderdag 2 april 2009 @ 12:00 |
quote:Nerd. | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 12:50 |
Breda-Tilburg Message donderdag 2 april 2009, 12:28 : Reason: seinstoring De beperkingen tussen Breda en Gilze-Rijen als gevolg van een seinstoring zijn voorbij. Houdt u nog rekening met een langere reistijd. Braaf. | |
Guppy | donderdag 2 april 2009 @ 13:09 |
quote:wat n raar bord..? ik gok: samenscholingsverbod maar erg duidelijk is t niet | |
dennistd | donderdag 2 april 2009 @ 13:38 |
quote:Nouja, van mij hoef je geen afkortingen te gebruiken, maar als je het doet doe het dan goed. | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 13:53 |
quote:Volgens mij zouden er nog meer SLT's gestald moeten zijn op de Cartesiusweg. Ik blijf me trouwens afvragen waarom de SLT's nog steeds niet op de stopper Den Haag-Utrecht verschenen zijn. ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 13:55 |
quote:Ik zal vanaf nu ook alleen maar afkortingen gebruiken, om jou te sarren. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 april 2009 @ 13:56 |
Ze rijden met twee slagen nu geloof ik op Utrecht - Den Haag. De rest van de SLT's hangen overal en nergens uit. De 2601 staat bijvoorbeeld nu in Zwolle voor instructie. | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 14:01 |
quote:Dan zijn het spitsritten schijnt het. | |
Peterselieman | donderdag 2 april 2009 @ 14:04 |
Nope. Ik heb afgelopen dinsdag zelf de 2603 nog om 22:54 in Utrecht uit Den Haag binnen zien komen rijden. Dus ze rijden de hele dag door nu al. | |
Dr_Flash | donderdag 2 april 2009 @ 14:35 |
quote:Hij heeft wel gelijk ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 2 april 2009 @ 15:09 |
Jullie zijn nerds! Allemaal! | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 15:11 |
Ik ook van jou, Duuf. | |
Dr_Flash | donderdag 2 april 2009 @ 15:20 |
quote:Ga weg, enge gast ![]() ![]() | |
Guppy | donderdag 2 april 2009 @ 15:23 |
![]() | |
TommyGun | donderdag 2 april 2009 @ 15:25 |
![]() | |
Duvel | donderdag 2 april 2009 @ 15:53 |
quote:Jongen, ik had je vader kunnen zijn! [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 02-04-2009 16:00:57 ] | |
dennistd | donderdag 2 april 2009 @ 15:57 |
Zullen we het gewoon even gezellig houden? Wat fotootjes van 20 maart: ![]() DDAR 7804 Stoptrein naar Enkhuizen, te Breukelen ![]() Plan V 899 Als stoptrein naar Utrecht, te Breukelen ![]() SGMm 2995 Achterop de sprinter naar Uitgeest, te Baarn De rest staat zoals gebruikelijk op trein.dennistd.nl | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 16:09 |
Breda-Tilburg Oorzaak Tussen Breda en Tilburg langere reistijd door nog onbekende oorzaak. Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. -_- Als er straks (weer) geen treinen rijden ga ik vloeken. | |
Dr_Flash | donderdag 2 april 2009 @ 16:12 |
Leuke platen ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 16:23 |
Oorzaak De beperkingen tussen Breda en Tilburg als gevolg van nog onbekende oorzaak zijn voorbij. Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd. Wtf? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 16:26 |
quote:Misschien zegt dat meer iets over jou, maar ik heb geen echte stalling op FOK!. | |
Dr_Flash | donderdag 2 april 2009 @ 16:30 |
quote:Ja, ga jij er ff serieus op in ![]() | |
dennistd | donderdag 2 april 2009 @ 16:41 |
quote: | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 16:44 |
Wat zijn remwagens en wat is hun nut? | |
James1988 | donderdag 2 april 2009 @ 16:44 |
Lapo. |